Máte někdo nově 2×10 ajezdili jste před tím 3×10 nebo 3×9? Je mi jasný že každýmu sedí něco jiného, ale zajímaly by mě vaše názory.. Vyčítáte si někdo tu změnu? Nebo je to lepší? Co vám víc vyhovovalo? jaké jsou + a jaké – ?? Díky za vaše názory..
Máte někdo nově 2×10 ajezdili jste před tím 3×10 nebo 3×9? Je mi jasný že každýmu sedí něco jiného, ale zajímaly by mě vaše názory.. Vyčítáte si někdo tu změnu? Nebo je to lepší? Co vám víc vyhovovalo? jaké jsou + a jaké – ?? Díky za vaše názory..
Čoveče vyzkoušej a uvidíš.Jezdím 3×10 na 29ce.Jinak mi sedělo 3×8 i 3×9.Na 3×10 se mi líbí jen rozsah kazety 11–36.Až sjedu velkou pilu, dám místo prostřední 36, nebo 38 převodník.na to mé bajkování mi to stačit bude:-)
ja jdu pristi rok do 40/28 a 11/36…sice kombinace 28/36 není tak lehký jako u trojky 22/34(36), ale i tak pokud mas jakous takous fyzicku, tak s tím vyjedes hodne strme vyjezdy…a kdyz ne tak pujdes pesky :) …take u 2×10 ti chybí par zubu na nejvyšší píle, takze proste pojedes pri stejné kadenci pomaleji
Ano při 2×10 chybí těžší převody.Podle zvolené kombinace velkého převodníku.
Tyhle převody mi nechybí.Samozřejmě závoďákům chybět mohou.Na 29ce jezdí i závoďáci velkou pilku 38.Na zkoušku tam hodím obyč převodník deore 36 a uvidí se:-)
Ještě řeším jednu ptákovinu :-) Největší převodník 36 stačit bude.Jen mě zajímá zda se to projeví na řetězu.Momentálně mi řetěz SLX 10tka, vydrží cca 1400km.Nejčastěji jezdím velkou pilu a nebojím se ani převodu 42–36:-)
Jak je známo, točení menších placek více namáhá řetěz:-) Pak je možné že zmenšení velké placky, přispěje k rychlejšímu opotřebení řetězu.
Stejně nechápu, proč by menší pila víc namáhala řetěz… jdu hledat nějaké rozumné vysvětlení :)
Párkrát se to tady řešilo a mám to ověřeno sám sebou:-)Dříve jsem jezdil hlavně v Beskydech a Hostýnkách.Výdrž řetězu cca 1200km.Nyní na Hané jezím více velkou pilu a řetězy najednou vydrží cca 1400km.
No pravda že jsem vždycky dával radši prostřední pilu abych nekřížil řetěz a po pročítání BF na jaře jsem změnil trochu styl řazení. Jezdím víc velkou pilu i za cenu decentního překřížení a řetěz dá víc km. Celkově jsem i začal šlapat více frekvenčně, dřív jsem to hodně dřel. A taky na rady Mloka řetěz neperu, pouze otírám hadrem a mažu něčím spíš do sucha, aby to nechytalo tolik prachu. Letos jsem dal 3×971 a řetězovka je v cajku, žádnej převod nestřílí. Pamatuju doby, kdy už jsem na druhým řetězu cítil problém a třetí už kazeta většinou neviděla.
tieto desivé čísla ma dlhodobo odradzujú od záujmu mať 8,9,10 prevodov vzadu..
nevěř všemu, co vidíš…
Pokud se nepletu tak při malé pile působíš na řetěz vetší pákou, takže je víc silově namáhán :-) Taky jsem neveřil ale prý to tak je :-D
Co jinýho viď taky :) Ještě mě napadlo kromě síly nějaký jiný úhly působení síly když je ten řetěz omotaný kolem menšího převodníku, ale to je asi ptákovina.
Na druhou stranu ale, když přeřadím z velké pily na menší, tak už jí tolik netrápím.
dřívější komunisti taky už dnes chodí do kostela…
Vcelku jednoduše . Případně to jde ještě poměrně snadno vysvětlit pomocí W=F*s, protože na větším převodníku se protáčí řetěz pomalejš, tzn na kratší dráze a protože tvůj výkon je pořád stejnej, zvyšuje se tahová síla v řetězu.
zajdi občas taky už do kostela, jinak je to s tebou už dost blbé…
väčšie opotrebenie sa týka hlavne používania malého 22 alebo 24 prevodníku a jazdy na malých 11, 13, 15 zubových pastorkoch.
To už se tu fakt řešilo a většinou nechybí. Na většině 2×10 naopak chybí ty lehké, resp. vzadu je stále 36/34 z ale převodník je často 26z.
reaguješ na půl roku starý příspěvek ;-)
(takže máš pravdu, už se to tu řešilo)
Omlouvám se za mystifikaci.Se mi tam ztratilo půl věty. Spíš jsem myslel že já jsem to řešil a poté co jsem si dvojpřevodník a hlavně troj pořádně vyzkoušel, shledávám to takhle a ne tak, jak jsem psal.
44/33/24×36–11 je bomba bomboucí. Ok, pár gramů navíc, ale uživatelé 2×10 jsou na tom prostě hůř.
:)
:)
Dvojpřevodník nemá kromě váhy žádnou podstatnou výhodu. Pokud je vůbec váha nějak relevantně snížena :D
Vidíš, člověk se pořád učí, ještě že je od koho…
Tohle patří do vlákna „Vtipy 9“ :D
mě napadá výhoda řadit velka – velka při křízení jako mám ted prostřední – velka … = víc času dokažu jet jen na velkou placku… a obrácene taky
tiež som sa na záver dňa pobavila :)
:-D
97% jazdy na 1 prevodníku vidím ako zásadnú výhodu.
Záleží kdo jakým stylem jezdí a hlavně kde jezdí. Plno lidí tu pak píše zkušenosti, kdy jim to prostě vyhovuje více než 3×10 (3×9).
váha u 2*10 je ve srovnatelné třídě vyšší než u 3*9
V čem? Sám máš myslím 29ku.Jezdíš převod 44–11 ?
44–11 jezdím z kopce jako každý jiný. A je to hodně znát. 6 km se jede třeba jenom z kopce a já do toho můžu šlapat…
Potom jsou zase kopce nahoru, kde 28×36 jde hodně těžko utáhnout a hrozně to nutí člověka stoupat si. Měl jsem jenom 3×9 doteď, ale 3×7 převod jsem řadil DOST ČASTO i po rovině. Když se člověk sbalil, dalo se takto jet rychleji a libovolně dlouho. 2×8 už byl prostě jiný a moc frekvenční. Alternativu 2×8 na dvojpřevodníku najdu, alternativu 3×7 prostě ne.
A z toho plyne… výkonnost tak zhruba Kulhavej± nebo neumíš šlapat. Nevím, co z toho je pravda, ale k jedný možnosti se klaním spíš :)
Prostě se smiř s tím, že tomu nerozumíš a neumíš jezdit rychle :).
Na SUPu se dá rychle urvat leda tak ostuda :D
Gratuluju, právě jsi ze sebe udělal ****** :). Doporučuju zjistit si, na čem Honza jezdí, počítám ti spadne čelist ;-).
Právě jsi se dostal do skupiny „nechám se vyprovokovat ironií“.
To už neuhraješ ;-).
??
Je, pripomnel si mi ho… Jezdilo se mi na nem docela dobrem, to vis, kazdej nejak zacinal :) Takovou mašinu jako Ty, ale bezpochyby nemam, to se zas nepřu…
A *****, mám Supa a taky Meridu:-( No jo Kůl faktor je sviňa:-D
Tohe je o kadenci.S převodem 32–11 jedu přes 40 km/h.Jsem pohodář a při rychlosti 50 km/h se vezu.Jak často prosím jezdíš 40 km/h ?
A co 35 km/h ? To když vlítneš na silnici tak nějak konstantně pokud je opravdu rovina.
40>35, chápeme? Nebo je to jenom poměřování pindíků? 35km/h na silnici na biku po rovině přece neni nic, co by za zmínku stálo…
Na 35km/h ale naprosto v pohodě stačí převod 32/11, jak píše… Takže prostřední placka.
Tak konstantně 35km/h nejedu a většina lidí na BF taky ne.Na jaře najedu spoustu km na asfaltu.Jezdím v okolí Olomouce.Je to tady samá rovina.Na trasách 100 km mívám průměrku 30km/h.Na bajku to není tak zlé.Jestli jezdíš rychlostí 35km/h 3 hodiny na bajku, tak ti fandím a jednou Tě snad uvidím na MS.
35 km/h po 3 hodiny jsem jel na biku jednou v životě (konkrétně 35,3), a to bylo uplné bezvětří, stači když trochu foukne a už jdu s prumerem o hodne dolu
To je slušný výkon.Moje nejlepší průměrka byla lehce nad 31km/h na 100km.
Průměr 31 km/H na celé trase ? wow … A ještě 100 km …
za tři hodky tu dají důchodci solo 100km s 1000m převýšením..v kterém jsi domově důchodců???
Jazdíš na MTB s terénnym dezénom 35km/h po silnici? Wow! Ale na to aj tak nepotrebuješ 44/11. Na to ti stačí prevod 42/13 s kadenciou cca 88ot/min.
Vy jste všichni nějací moc namakaní. Mám cestovní rychlost po asfaltu (např. cyklostezky) po rovině okolo 28km/h. A šlapu 36/14. Těžší potřebuju výjímečně.
a prečo reaguješ na mňa? :) Ja som nenapísala, že jazdím 35km/h na MTB po asfalte. Tak rýchlo nejazdím ani na silničke? Inak ja jazdím dvojplacku 38/26 s kazetou 11–36 a rýchlejší prevod nepotrebujem.
Já jsem na tebe jen navázal :) Na koho reaguji je jasné, ne:)
jj :)
myslím ze prumernej biker dokaze jet dlouhodobe (2–3 hodiny) nad průmerem 30 km/h s takovým racing ralphem v slabém vetru
to mi musis nekdy ukazat…
nemam s tím problem :)
Strašně kecáš! :-DD Takhle nejezdí tréninky ani trojnásobný mistr republiky XCM masters! Jezdím s ním občas na švihy, tři hodiny po silnici (jak jsi psal výše) průměrem 35 km/h to nehrozí v tréninku ani na silničce! Ale samozřejmě, vůbec tě neznám a klidně můžeš být taky republiková špička třeba v elitě. Tak pak se omlouvám.
jak říkám, 35 km/h jsem mel jednou za zivot kdyz jsem jel na stechovice v uplnem bezvetrí na trochu sjetých RR…mozná tomu neco pomohl vetrný vír od projízdejích aut, nevím…proste byly to ideální podmínky, jinak jezdím na asfalte v průmeru o takových 5–10 km/h méne…jo a závodák nejsem (okolo 140 místa na karlstejne KPZ) takze asi tak :)
Uz tomu rozumim, jel si 35km/h a pripadalo ti, ze je uplny bezvetri… obcas tomu pomohlo nejaky auto. Takze ti ficelo do zad jako krava! Zhruba 10m/s :)
to je mozny, kdyz jsem jel zpátky tak se vítr záhadně otočil, a mel jsem zase 10 m/s v zádech…to si proste musis umet zaridit, jako čína na olympiáde :D
Nevím co si představuješ pod pojmem průměrnej biker, ale průměr 30 km/h je slušný závodní fičák.
tak jsem mozná nadprumernej, i kdyz podle výsledků průmernej hobík ;)
Průměrnej hobík nedává na Karlštejně 140. místo. Průměrnej hobík je nejlépe v půlce startovního pole, ale spíš níž, protože průměrnej hobík neleze na závody.
Třeba já jsem na Karlštejně zdaleka nebyl 140. a rozhodně se nepovažuju za průměrného hobíka (ani nájezdem, ani technikou).
tak ale na KPZ mas profiku 10–15 lidi, co si to rozdavaj o medaile…ostatni jsou amateri (hobby jezdci), co maji svá zamestnaní…ale vesměs to je jedno, kazdý to muze videt trochu jinak, respektuji tvoj nazor ;)
jezdím taky 29ku a 44×11 používám taky celkem často. to není, že by se s tím jezdilo po rovině, ale v česku jsou prostě kopce a když se na jeden vyškrábeš a pak jedeš dolů a je slušná cesta, tak to tam prostě dáš. šlapat se musí, aby nevychladly nohy.
taky nechápu, že se tu všichni tomu tak diví. taky nejsem žádnej megaborec a stejně to využiju. jasně, pokud někdo jezdí na krutym fullu downhill, tak pro něj to nebude..
Přešel jsem z 3*9 na 2*10 a naprosto vyhovuje. Ale já věděl už předem, proč do toho jdu a že mi ten nižší rozsah převodů stačit bude (i když na dlouhý a náročný tratě nakonec nestačilo, ale pořád mám prostor zvýšit rozsah kazety). Pokud si nejsi jistej, že to je pro tebe přínos, nevidím moc důvodů se 3*9 zbavovat. Navíc těžko to generalizovat, pokud bys měnil Shimano 9ku za Shimano 10sp tak máš přínos i funkční, u Sramu spíš naopak. A pak samozřejmě podle toho, co jezdíš, jak jezdíš atp.
Je tady hlavně hodně odpůrců 2placky.Spoustu brdků vyjedu na velkou pilu a převodu 42–36 se nebojím.Střední placku moc nepoužívám.Většinou dupu velkou, potom zhodím na prostřední a během chviličky hážu malou.Převody se kryjí.
Na velké pile nejmenší 3 převody nejezdím.Jen výmečně.Proto půjdu do 2placky.
Tak ale ty spadáš do kategorie „vím, že mi sníženej rozsah převodů bude stačit a využiju výhodu nižšího křížení řetězu“ ;-).
.
V čem je vůbec výhoda dvojpřevodníku, když na trojce využíváte pořád prostředek a ostatní dva řadíte v extrémech ? :D
A tim se to všechno vysvětluje, a můžeme to uzavřít.
No… A tak to přesně není.
Já na 3převodníku vozím pořád velkou pilu… Střední jen do kopců, když je zapotřebí a malou jen když jsem unavený, nebo je kopec mooooooc velký a prudký. :-)
A tak to přesně je ;)
A to je přesně důvod, proč vozit dvojplacku ;-).
presne, naco tam mydlit velka/stredna a tak dokola, ked to ide vsetko na 1 placke? A Malu zaradim len na prudkych stojkach. Doteraz som vozil 40/28 a 11–34z. kazetu na 2×9SP. Od novej sezony prechadzam na 2×10SP, 39/26 a 11–36z. kazetu. Vyhody 2 prevodniku spocivaju skor v moznosti jazdit „skoro vsetko“ na jednej pile a nezatazovat sa castym radenim na presmyku a vylucenim „nepotrebnych/zdvojenych“ prevodov. Na zavodoch to ma svoje vyhody.
To ale platí jen pro někoho a je to dané výkonností.
Já to mám přesně naopak, na trojplacce řadím převodníky mnohem méně, protože jezdím převážně střední placku a jen sem tam hodím malou nebo velkou. Jakmile jsem zkoušel 22/36 dvojplacku, tak jsem najednou řadil na převodníkách pořád sem/tam. A to mi ta 36tka ani pořádně nestačila. Při použití třeba 38 placky by to bylo ještě horší.
Ale je jasné, že pokud na to někdo výkonnost má a odjede většinu na 40 placce, že bude tak řadit na plackách méně.
jj, jedno s druhym suvisi. Ja osobne by som sa k 3×10, 3×9 uz nevratil.
jeste bych doplnil ze nejen na vykonosti ale i na kopcich a biku. Nejak si nedovedu predstavit jet stoupani pres 20% po singlu s 15 kg endurem na prevod typu 36/36. Ja jsem dokonce takova baba ze ted v sobotu jsem si proste hodil 22/26 pri 12% stoupani na silnici (vymluva je ze to byl kopec 1600 vejskovejch v kuse :-)
Mimochodem velkou placku pouzivam pomerne uspesne jako rockring a je az s podivem jak na ni retez drzi i kdyz v jednom miste jsou zuby ohoblovany skoro na 1/2 vysku :-)
Na kopcích, terénu a kole samozřejmě záleží také.
Pro případ větších hor by to pro mě bylo fuk. Tam bych dlouhé náročné kopce jel tak jako tak na malou placku a žádné časté řazení by se nekonalo ani při 22/32/44, ani při 22/36.
Já si taky i na asfaltu klidně dám někdy nejlehčí bikové převody. Naposledy letos na Sardinii, kde jsem odjezdil hodně kopců po asfaltu, tam jsem párkrát na krátký prudký úsek (lehce přes 20%) zařadil i 22/34 (a jak to bylo na 29tce, tak převod byl tak tak).
A v závěrečných cca 600ti výškových metrech na Monte Limbaru jsem odjel většinu na 22/26.
Ale i přesto, že nemám nic moc výkonnost, tak největší placku používám, rád si ve sjezdech občas přišlápnu (a to třeba i v lehčím terénu při 50km/h+).
Takže já mám jasno, ideální je pro mě 3×9 22/32/44 + 11/34, tak to mám na všech kolech + navíc decentní zásoby dílů.
ja bych docela uzil 9sp 11–36 a nebo az budu nucen jit do 10sp tak hodim malou placku 22 misto 24z (ale doufam ze to me jeste dlouho neceka:-)
11–36 kazeta by mi nevadila při ponechání 22/32/44 trojplacky. Ale nutně ji nepotřebuju a u desítky nemám už řazení, které by mi tak dobře sedělo (Shimano mi nesedí vůbec a Sram raději devítku).
Já bych taky využil převod 22 vpředu 36 vzadu. Dost často končím, že to neušlápnu – např. když zadní spadne mezi kameny.
velice podobna skusenost.
Ono to „všetko“ na jedné placce nie je .. prepač ;) To nejde. Na trojplacce je sice více duplicitních převodů, ale to není argument proti většímu rozsahu – a hlavně jemnějšímu.
Stejně je to o stylu a o tom co jezdíš. Ale s trojplackou ještě nikdo nic nezkazil, s dvojplackou ti něco chybět může.
Trochu mi to přijde jako způsob jak donutit lidi investovat.
Dalej som pisal "skoro vsetko“. ;-) Vstupuje tam kopec faktorov ako kondicka, styl jazdy, volba kombinacie prevodnikov/kazeta, okolity teren… je to hrozne individualne a tazko sa niekomu radi, ked ho osobne nepozname. Mne na XC/XCM dvojplacka plne vyhovuje.
Napriklad najlahsi prevod 22/32 mi vobec nechyba, aj tak som ho jazdil parkrat do roka (Garda..aj to len vynimocne). Skor mi trosku vadi, ze som prisiel o najtazsi prevod 44/11. S tym ale dokazem zit.
Není náhodou jemnější odstupňování v terénu spíš naprd?Na silnici ano,ale v trénu potřebuju větší skoky,jinak zas budu řadit přes více pastorků.Já se tedy hlásim ke klasice 3×9. A nejlepší asi bylo 3×8 s velkou pilou 42 zubů.9vítková kazeta je v podstatě do terénu taky už zbytečná.
A jsme zas u toho. Krásně se na téhle diskuzi ukazuje, že je to spíš o přístupu a že ani jedno nebude horší. Jediné co je matematicky snadno dokazatelné je fakt, že 3×10 má větší rozsah. Duplicitní převody jsou sice ve větší míře, ale to je bohužel přírodní zákonitost.
Já si časem vyprofiloval pár převodů, na které řadím. Liší se to v terénu, na silnici…prostě jako u každého. Ale každý kopec je na tom jinak a tak se někdy vyplatí mít jen o malinko jemnější převod. Rád takhle experimentuji s řazením a chyběla by mi možnost si převod více přizpůsobit.
Čeho se sám bojím je fakt, že 26/38 jsou moc pomalé, 28/40 jsou zase moc tvrdých kopců kde se člověk drape terénem – tam bych 28×11 neutáhl. Jakákoliv varianta znamená absenci někde. Dvojplacka musí být fajn když na to má někdo finanční prostředky – tj. může si dovolit to měnit podle toho, co a kde zrovna jede.
Pokud řešíš rozsah, tak ten je právě u desítky 3×10 u Shimana zase krokem zpět, protože je menší.
Devítka 22/32/44 + 11/34 má jak lehčí nejlehčí převod, tak těžší nejtěžší převod než desítka 24/32/42 + 11/36, i když ten rozdíl nejlehčích převodů je opravdu minimální.
Já bych taky neutáhnul při drápání se terénem 28×11. Já bych si ale přehodil vzadu na nějaký větší pastorek :-)
Jo máš pravdu, nemá vždycky větší rozsah, může ho mít Nebo má > tak jsem to myslel. Větší množství kombiací, ale tím pádem i větší množství duplicitních převodů (záleží jaké převodníky šlapeš). Jenže duplicitní převody nejsou faktor který bys řešil, v praxi se jim vyhýbáš už jenom z podstaty správného řazení.
Jsem se moc zahleděl na své kolo. 22×36 a 44×11 je rozsah mimo možnosti dvojplacek. (prostředek 33 pro upřesnění). Kliky SRAM S1000 (2012) beze změny.
Jo máš pravdu, nemá vždycky větší rozsah, může ho mít Nebo má > tak jsem to myslel. – nerozumiem jak si to myslel ale je to jednoznacne jak pise mlok – 3*10 ma mensi rozsah jak 3*9 nech robis co robis a bodka.
Pokud máš krajní převody na 3×9 a 3×10 stejné, pak je rozsah stejný. Ani větší ani menší. Nejdřív si v tom udělej sám pořádek.
Pokud vím, tak jsme se bavili o 2×10 vs 3×10 a tam rozsah nikdy není stejný (pokud samozřejmě nějakého vola nenapadne udělat si dvojplacku 22/44, ale přece tu nebudu s každým moulou řešit každou kombinaci). Dvojplacka má jinak kombinace a v jiném spektru. A méně duplicit.
Pokud máš krajní převody na 3×9 a 3×10 stejné, pak je rozsah stejný. Ani větší ani menší. Nejdřív si v tom udělej sám pořádek. – jak stejne, su snad stejne? nejsu
„tazky“
3*9 – 44/11=4 → 3*10 – 42/11 = 3.82
„lahky“
3*9 – 22/34 = 0.647 → 3*10 – 24/36 = 0.667
cize 3*10 ma mensi rozsah prevodov jak 3*9. (lahky je tazsi a takzy je lahsi). bodka.
neviem kto si v com ma urobit poriadok.
to ze si mozes volako individualne nakombinovat prevodniky je ina vec.
Jo, do vostrýho kopce je 28×11 fakt na hovno. Nicméně tenhle převod sem snad nikdy nezařadil nejsem uplný hovado:)
:-DDD
Na zaparkování kola je todobrej převod;-)
Přesně, taky ho tam přes zimu na Trekoušovi mám :D.
Jsem chtěl samozřejmě napsat 22×36 :D
2 placka je pro lidi, kteří mají jasnou představu. 3 placka je asi pro velkou část lidí asi nejuniverzálnější věc. Na 26 by jsem si klidně dal 2 placku a k tomu kazezetu 12–36, ale na 29 zůstanu u trojplacky.
Já mám taky jasnou představu, využívám celý rozsah 3×9 a kolikrát by sem hodil lehčí ale i těžší převod.
tu je celkom dobra kalkulacka prevodovych pomerov, rychlosti a podobnych serepeticek: http://software.bareknucklebrigade.com/…applet.html
:-D ja väčšinou veľkú a malú (na ktorú sa dostane prakticky v každém kopci) a strednú len prechodne
ja mám stále najradšej 3×6 :-)
já zase 3×7, 3×8 taky snesu a myslím, že 3×9 je hranice racionálna…
A co treba 1×14? ;o)
nebo 1×1…
To mám na dvou kolech a má to co do sebe.
me by se libilo spis 14×1 hezky at je rohlik v ramu a ne jako zadni naba. Ta je bohuzel na terenejsi jezdeni porad ne moc vhodna.
http://www.zapiks.fr/…-pinion.html
Na terenejsi jezdeni nevhodna neni,
probleme má spis s efektivitou prenosu sily.
Kdyz jedu na jednicku do prudkyho kopce, tak je to jako jet se zapnutym dynamem :o/
= 16,8 vrátane 20% DPC*, pardón DPH
*daň z pridanej ceny
teoreticky by mi stačili vzadu aj 4 kolečká.. dôležitá je veľkosť prvého a posledného.. na jednom biku mám 7kazetu a rozdiel voči tej 6tke je minimálny, okrem ceny pri výmene reťazí a kaziet, kde je rozdiel 100%.. niekoľko1000 km som jazdil aj na 8 prevodoch (cesťák, cross) a takisto som si nevšimnul podstatný rozdiel
Mě stačí 2×9, asi jsem pozadu :-)
Skončím na 39/26×11/32.
nejsi, ja pujdu pristi rok do 40×28 a 11–36(mozná 34), ja jezdím tak max 22–28 vzadu, 32 vzadu vubec nevyuzívám, páč se mi zdá rychlost uz tak nízká, ze bud neudrzim pomalu prímý smer, nebo jdu pesky, coz je mnohdy rychlejsi :)
No vida :-)
Na 40×28 a 11–34 chci taky na jaře přestavět tak uvidime :-)
šel jsem z 44 na 42 a je to lepší, ale i tak nejmenší vzadu skoro nejezdím, takže těch 40 nebo 39 je pro mě na XC tak akorád. Na víc nemám :-)
nene,nejsi, 2×9 je tu uz takovych 15 let.. To Shimano a sram jsou pozadu..
A co dát dopředu jednu placičku ? 38z ? A nejlehčí vzadu si dejte jako jedenáctou extrémně lehkou. Nešlo by to ? :D
Proč ne? Dost lidí jezdí XC s jednou plackou i s 10sp.
Já jsem nedávno přešel z 3×9 na 2×9 resp. 40/27×11–32 a zatím dobrý,snad jen jestli jsem potlačil placebo efeket :)
3×8!Ja jezdim na kole v hodnote kolem 100tis. 3×8!Predelano z puvodnich 3×9.Jestli si neco vycitam,tak to,ze jsem tak neucinil hned u noveho biku,komponenty 3×9 bych lepe prodal.Je to uz asi treti bike,kde jsem tento upgrade:-) udelal.Vyhodou je snazsi serizeni saltru,levnejsi provoz-nove kazety atd.Hmotnost osmickove kazety Sram 850 za 320 Kc je stejna jako devitkove za 1000 Kc.Nevyhodou je snad jenom nedostupnost vyssich modelu razeni,vozim Acera,ale s XTR Shadow mi funguje paradne.3×10 je zbytecnost a marketingovy tah.
2×10 na závodní použití a když už víš co chceš. Kolikrát když změníš působiště z hor na polabí, budou ti některé převody nepříjemné nebo ti nebudou stačit.
3×10 všude a máš to.
Asi tak, 3*9, nebo 3*10. Prostě neřešit a jezdit. Kdo ví co chce, ten si vybere klidně 2*8 a taky bude spokojenej.
Pujde technicky prevod 40–24 na klikach RF Evolve? Pobere to presmyk? 28 zubu se mi nevejde k zadni stavbe. Dik za odpoved.
Proč by to nepobral přesmyk, když je vesměs konstruován na 44/22? Otázka ovšem je, jak to bude nabíhat na velký převodník. Pokud bude bez náběhů (třeba Gebhardt klasik) tak hodně blbě. A při shazování na malou bude trajektorie padajícího řetězu s velkou pravděpodobností míjet malou placku směrem dovnitř k miskám. Lze tomu zabránit plastovým „antipadačem“. No a při jízdě se připrav na pořádné „lovení“ převodů, které je s velkým rozdílem mezi plackami obvykle spojené.
Prevodnik je Gebhardt CNC s nabehama, bude chycen jako prostredni placka takze snad to pomaka. S lovenim prevodu snad problem nebude.
a 26z ti tam vlezie? To by bolo lepšie riešenie.
Nevim 26 zatim nemam k dispozici, uz ta 24 je hodne natesno takze pochybuju. Ale aspon budu zkouset no..
Já jsem si k sestavení ideálních převodů udělal tuhle tabulku a pro můj styl ježdějí je ideální kombinace dvojpřevodníku 38/24 – 11/36 pro 26" nebo 36/22 – 11/36 pro 29". Zachovává mi to dostatečný rozsah převodů (potřebuju hodně lehký – pohybuju se převážně v Lužických horách a mám rád hodně strmý technický výjezdy a co se týče nejtěžšího, tak převod 44/11 jsem snad nikdy nevyužil).
už jen to dotáhnout do podoby jednoduché webové aplikace :)
Neumím:) jen jsem si hrál v Excelu:) už přeměnit to v JPG soubor byl pro mě výkon:)))
Jinak jsem v zkoušel též kombinaci 34 s dvojitým rockringem vepředu a 11–32 vzadu, no Král Šumavy s tím byl dost krutej:)Chyběla malá, s kopce jsem se vezl.
Posléze zkoušená 36 na 11–34 byla lepší jen s kopce, ale s vodítkem Shaman to vypadalo masérsky:)viz
Neumím:) jen jsem si hrál v Excelu:) už přeměnit to v JPG soubor byl pro mě výkon:)))
Jinak jsem v zkoušel též kombinaci 34 s dvojitým rockringem vepředu a 11–32 vzadu, no Král Šumavy s tím byl dost krutej:)Chyběla malá, s kopce jsem se vezl.
Posléze zkoušená 36 na 11–34 byla lepší jen s kopce, ale s vodítkem Shaman to vypadalo masérsky:)viz
Ještě přidat ten pidikoeficient, co se skrývá v délce klik, a jsme dokonalí ;)
mam podobne potreby jak ty (kopce, alpy, ked preteky tak typu salzka, sella ronda a pod.) cize dlhe vyjazdy (a uz nic moc kondicka k tomu) a toto som skusal a zaver je ze nie.
doma po karpatoch bych niekedy zniesol aj viac.
dva ale skor cez tri prevody.
v konecnom dosledku som radil viac jak na trojplacke, nakoniec 3*10 s tym ze najmensiu pilu som vymenil za 22.
Použiju tohle vlákno:
Stačí mi odpovědi Ano/Ne?
Díky
Nikdo nic?
podle mě na rokec tam není místo, ale neber to na 100%
Podle všech to zatím nefunguje. 2×10 kliky mají zapuštěné šrouby. Takže bud nic, nebo 3×10 kliky jako dvoupřevodník.
nebu koupit nějaký fr kliky co maj rovnou 2 pily a rokec integrovaný
To se mi úplně nechce, spíš skončím bez rockringu.
kup si levnou ocelovou velkou pilu a nebude ti líto jí nakládat :)
Další info, které se může několu hodit – dělají se i 2×10 kliky (tj. kliky s řetězovou linkou na 2X10) které mají rockring – jsou to Race Face SIXC (pěkně drahé), Truvativ X9 AM a Truvativ X0 AM. Ty truvativy jsou sice málo po obchodech, ale existují (bikeradar má recenzi X9).
Vezmi si dvojpřevodník, pokud jsi schopen utáhnout převody 26×34 nebo 26×36. Pokud ti to dělá problém, vezmi si raději troj.
Samozřejmě můžeš mít na klikách vykouzlenou i placku s 22 nebo 24 zuby, ale jsou to pak docela drsné skoky na 39z, případně 36z.
Momentálně jezdím 3×10 a už jsem taky zjistil, že na XC je to prostě naprd. Na maratony to občas z kopce použiješ. Ale tam ti bude stačit i 36×11, případně 39×11/12.
Jen dodám, že velikost kol je 29", tudíž jsou ty převody oproti 26" přeci jenom těžší.
Jen bych dodal, že jsem za 3×10 zezačátku docela bouchal a přišlo mi to fajn … teď už mi to tak fajn nepřipadá.
proti 3*9 to totiž nic nenabízí, navíc většina 3*10 je s pilou 42, takže přicházíš o nejtěžší a na lehčí než 22/34 se už moc jet nedá. Vyšší váha a diskutabilní výdrž celku…
Rychlý dotaz – rozumí si 9sp kliky, resp. převodníky (SLX) s 10 sp řetězem?
Jo.
Podle toho co jsem četl by to neměl být problém. Rozdíl je minimální ve spacingu (převodníkům, klik), takže desítkový přesmyk neřadí perfektně na devítce a obráceně, ale použitelné to je.
nerozumí, ale funguje to :D
Rozumí… Vozil jsem tak chvíli XT 9sp. Teď mám zase na 10sp Sramu nasazenej 9sp řetěz Shimano a taky to šlape s minimálním rozdílem :).
A přesmyk jsi měl desítkový nebo devítkový?
Starší XTčko na trojplacku 44–32–22. Ale myslím, že trojplackovej 10sp by taky fungoval v pohodě. Horší to bylo s 2-převodníkovým smykem, tam řetěz druhnul na malý placce o klec.
Trojplacka = šanel tragédů
Vložim svůj dotaz sem:
Stává se někomu, že při řazení z velký na malou (2×10) někdy řetěz nedosedne dobře na malou placku a při šlápnutí se kliky protočí na prázdno. Děje se to hlavně je-li řetěz ve spodní části kazety a vpředu řadím dolu. Myslím, že smykem to asi doladit nepujde. Co třeba širší řetěz (9s)?
Mam zkusenost kdyz jsem mel omylem (ne mym) 9 retez na 10 prevodech – na prostrednich pastorcich na kazete to strilelo. Nedoporucuju.
Asi jsi to měl blbě seřízené. Já vozím 9-speed řetěz na desítkové kazetě na třech kolech a rozdíl mezi ním a Dyna-sysem jsem žádný podstatný nezaznamenal.
mám to uplně stejně a nic nestřílí
a myslíš že by to řešilo výše psaný problém?
Vůbec nevím. Jediná možnost je to vyzkoušet. HG-53 zas není tak drahá.
já to zkoušel na silniční tiagře a taky střílelo
Tím to nebylo… Jsem přetrhnul Sramáckej řetěz a měl jsem doma jen HG73 (možná 53, už si nejsem jistej, ale to je jedno), tak jsem ho na ten 10sp Sram dal a fungoval tak, že jsem nepoznal rozdíl.
Přešel jsem z 3*9 na 2*9 (vzadu největší 32) Na to co jezdím já mi to stačí, přestal jsem řešit co mít vpředu a víc se soustředím na jízdu. Jezdím nejradši rychleby, je jen pár výjezdů kde bych bral větší rozměr vzadu (a stejně budu přecházet na 2*10 36max) takže za mě bych to už na trojplacku nevrátil.
Zeptám se tady. Bude fungovat 10sp řetěz na 9sp klikách? Díky
Tato otázka zde byla položena už nesčetněkrát. Fungovat bude, mezi devítkovým a desítkovým řetězem zas není takový rozdíl, jak se může na první pohled zdát.