Pomozte mi s vyberem klik s dvema prevodniky abych nemusel menit kazetu s devitikolem, diky
Pomozte mi s vyberem klik s dvema prevodniky abych nemusel menit kazetu s devitikolem, diky
Co ma kazeta spolecneho s vymenou tri prevodniku za dva?
probíralo se to tu už několikrát v poslední době, můžeš uděat prakticky ze všech klik, 44pilu namontuješ na střední( místo 32)
a místo malé(22z) koupíš převodník se stejnou roztečí v počtu zubů jaké potřebuješ
Omlouvam se za asi blby dotaz. Co kdybych chtel nechat velky prevodnik normalne zvenku a ten druhy, take tam kde ma byt. Jde to resit treba kratsi osou, nebo to nejde pouzit? dik
nejde, nebude ti sedět řetězová linka, a navíc takhle nejde dát menší než 30z prostřední, a to ještě musí být specielní a pěkně drahá, v tom je problém
No jo, ale ja bych chtel dat 48,36. a tu 36 zase nemuzu rozteci narvat na nejmensi, tak nevim.
A to bys chtel na co? Na silnicku? Na jaky kliky bys to chtel dat?
Ano, na zimni silnicobike. Chtel bych to dat na kliky TUNE, roztec 94,58.
Pro takové použití při požadavku těžších převodů bych se s tím nepáral a dal tam trojplacku 48/36/26, třeba už takhle hotová (myslím ty převodníky o tom počtu zubů) SLXka.
To zrejme udelam, jen by se mi to vic libilo a jeste bych usetril za jeden prevodnik :)
S tím ušetřením to nebude tak žhavé, protože komplet SLX kliky, kde budeš mít i nová ložiska na ose nestojí o moc více než jednotlivé převodníky (i jen velká + střední placka se cenově dost přiblíží ceně kompletu).
To je sice pravda, ale ja potrebuji petipacku 94 mm roztec, a takove cross kliky jsem nikde nenasel, kdybys o nejakych levnych vedel, prosim porad. dik
A proc potrebujes tech 94mm? Ja to pochopil, ze proste mas nejake Tune kliky 94/58. Pro tebou zvoleny pocty zubu muzou byt i jine roztece.
Ano, mam kliky, kde je petipavouk s rozteci 94mm, a tak tam poridim prevodniky s tou samou rozteci, jine reseni, krome vymeny pavouka, me nenapada.
ödpověď máš kousek níž, a možná i jiní výrobci než Gebhard mají v nabídce co potřebuješ, hledat se mě to ale nechce :)
až teď sem mrkl do profilu :-)
pokud to chceš na 5packu tak není sebemenší problém to dát jako velkou a střední, Gebhardt vyrábí od 29 do 38 střední a od 42 do 48 velkou
řetězovou linku pořešíš délkou osy
Super, diky za radu, take me nenapadlo jine (levnejsi)reseni nez Gebhardt.
Tak to pak neni problem. Jen zvolit spravnou delku osy. Akorat teda na 94/58mm budou ty velky prevodniky vypadat divne. To by bylo idealni na nejakejch 110mm klikach.
Divne to bude vypadat zcela urcite uplne cele, zkusim si pohrat s delkou osy a uvidim, dik za rady.
A co rovnou silniční kompakt 50/34?
No pokud chceš udělat z bika silničku, tak výměna za větší pily není problém. Já bych to ale řešil kazetou 11–23 ;-)
Bud kliky na 5ti packu, nebo jak pise Kubad.
Chtěl bych si taky na biku udělat dvojpřevodník. Koukal jsem že Gebhartd má hodně převodníků. Vybral jsem si místo malýho 28z a místo prostředního bych dal 42z. Kliky a přesmyk mám XT. Bude to tak fungovat ,když jen zašroubuji vrchní doraz a dám přesmyk výš? Ještě bych se chtěl zeptat co mám dá zvenku místo toho velkýho protože ty šrouby budou asi dlouhý. Díky za každou odpověď.
vozím kliky XTR, převodníky 42, 28 zubů Specialites a jsem velmi spokojen.
já teď přemýšlím, že hodím na kolo, kliky co mně zbyly z bráchovýho cannona, jsou to Coda kliky 44, 29 zubů, jsou jetý jen pár km, vážej cca 830g komplet s osou.
Na nejmenší placku teď stejně jezdím minimálně, ale když tam hodím dvojplacku, tak by to chtělo stejně dozadu asi 44 zubů na největším co?
jo tyhle kliky sem vozil asik 3–4 sezony s 11–34 kazetou a bylo to supr ale z jara daly některé prudší stojky v terénu docela zabrat :)
no uvidím, SLX kliky si nechám a kdyžtak je tam zase šoupnu, ale chci to vyzkoušet :)
V Hradci nevyužiješ ani tu 28z pilu ;-)
a myslíš, že já tady jezdím jenom po městě? :)
Hodně štěstí při shánění kazety se 44 zuby na největším pastorku :)
no jo, chybička se vloudila :)
jak se ti tam vlezla ta 42ka? přehazoval jsi nějak podložky na pravou stranu?
a řešil jsi nejak podložky na strane prevodníku(abys kliky dostal od ramu)?
místo velkého nedávej nic jen děj kratší šrouby nebo je zkrať, jinak co máš za kliky? musíš ještě pořešit osu aby se ti ta pila 42z vlezla na místo 32 (aby nechytala o zadní stavbu)
to je dobre vedet, na to jsem taky nejak nepomyslel, diky:-)
Na to exituje riešenie – 40z. To by nemalo zavadzať. No a pri 40/27 a 11–34 kazete sa prevody skoro nekryjú, podľa mňa lepšie riešenie ako 42…
a nebude taky treba 27–29 na miste kde byla mala pila(cili nejblize u ramu) chytat o zadni stavbu?
Nebude, melo by to taky zvladat trojtac 48–38–28.
Práve namontované kľuky na Félixa , podložka na misky ako má byť (1 napravo, naľavo ništ) a s malou problém nie je, akurát veľká (na mieste straďáku) je trošku bližšie ku stavbe, no v norme. Avšak prehodiť podložku sprava doľava (kvôli menšiemu kríženiu reťaze) je nemožné, už to píli do zadnej stavby.
tak co? už jsi to projel?:-)
viď nižšie ;)
jen bych se chtěl zeptat jestli někdo jezdí devitkovou kazetu s devitkovým řetězem ale s origoš dvoj pleckou kde je zapotřebí desitkový řetěz. Jestli je to kompatibilní a dá se to jezdit
mohl by mi sem ještě nekdo hodit ten vypocet pro prevodniky a kazetu? abych vedel jake kombinace mam použít aby se treba nekryly nektere prevody nekde to tu bylo ale nemuzu to najit. diky:-)
jj dik moc, akorat tam nejsou vsechny zuby co potrebuju:-)
Je otázka chvilky si to pomocí kalkulačky vypočítat. Nebo jednoduchou tabulku v Excelu a můžeš si do ní zadávat zuby jaký chceš.
Nebyl by vzoreček?
ja prave neznam ten vzorec:-)
Aký vzorec? Podľa mňa stačí, keď vydelíš „počet zubov na píle“/„počet zubov na pastorku kazety“. Napr. 44/32 a máš pomer. Keď to spravíš pre všetky píly a všetky pastorky, uvidíš, kde sa ti kryjú, resp. ktoré prevody sú ľahšie a ktoré ťažšie (pre porovnanie iných kombinácií prevodníkov, kazety).
ok, dikec.
jinak až projedes ten tvuj nove dvouprevodak tak sem hod zkusenosti:-)
To je bez debaty, sám som zvedavý.
Tak dnes test ride s prevodníkmi Gebhardt 40/27 a kazetou 11–34. Spolu jemne cez 40km, cca 3/4 terén. Problémy s nábehmi, radením, zasekávaním a pod. neboli žiadne. Všetko šlapalo úplne super, zo začiatku subjektívny pocit „drsnejšieho“ chodu, no postupne sa „zjemňoval“. Stále viac a viac chápem Kulhoša, že tam necháva veľkú. :D Aj 40–34 stačí na strmé a krátke kopce – zo sedla samozrejme.
jj diky za info. ja prave premyslim nad kombinaci 28/40. nevim jestli ale jak moc velky rozdil je ten 1 zub. zase je fakt ze vice zubu mene namaha retez a je tam efektivnejsi prenos sily, ale zase u jednoho zubu… nevim no:-)
1 zub ťa z biedy nevytrhne ;)
a jake to mas vlastne prevodniky? gebhardt klasic? a maly predpokladam ten za cca 250kč a ten vetší mas s temy nabehovymy zuby za cca470kč?
Gebhardt Klasic – malý je 28z. za 252kč, veľký je typ C, 40z. a stál 615kč.
jen mě zaráží že píšou: C(zuby s odlehčením, které dělají místo při řazení a odvodu nečistot). Tyto převodníky nemají boční náběhový systém a jsou levnější vyráběnou variantou.
řadí teda v pohodě když nemají boční náběhový systém? tyto převodníky jsem na živo ještě neviděl, měl jsem jen ty CNC
jasne diky. a radi to bez problemu, treba v porovnani oproti puvodnim lx prevodníkum?
Ako som už písal, radí to úplne v pohode, tak ako na origoš prevodníkoch. Predpokladom je samozrejme správne nastavenie… :o)
Kde se dají koupit?
třeba?
No to je sice pěkny, ale tam nejsou ceny ;-)
Rovnaké bolo aj moje zistenie. No nebolo nič jednoduchšie, ako napísať im mail, či mi môžu poslať cenník. ;)
tak jsem jim tam ted psal a bohužel mi odpovědeli že je udelaji nejdrive za 3 tydny a dalsi problem že ta 39z pila se dela pouze s ozubenim A, cili bez nabehu, takže by to blbe řadilo. ač nerad tak jsem to musel zrušit a nejspíš vezmu prevodníky od Ta specialites 28z a 38z, protože ti zase nemají liché pocty zubu..achjo
S nábehmi majú až od 40-tky vyššie. 3 týždne potvrdzujem, ale napr. malú mi prvý raz dodali nejako okolo týždňa.
napiš jim, pošlou ti ceník v pdf
tak jsem se rozhodl že velkou pilu dám 39z protože vozim kazetu xt 11–34 a převod 39/11 je stale o neco malo težší nez 44/13 což je v klasickem pripade druhy nejtežsí převod. a težší stejne nikdy nepouživám možna tak 1× do roka.
stale, ale řeším dilema zda mám vzít malou 27z nebo 28z :-) zase si říkam pokud by tam byl i malinký rozdíl v přenosu síly ve prospech toho 28z tak by se s nim jezdilo lip nez s 27z. nevím:-) nema s tím třeba nekdo zkušenost?
Prej vzoreček:D. Jo, je to jak říkáš.
myslel jsem vzorec pro vypocet te vzdalenosti… ale toto je vlastne lepsi:-)