30 mm vnitřní šířka ráfku na 2.2 pneu?

46 nepřečtených
  • Remark´1

    Ahoj, prosím o radu. Mohu použít pneumatiky 2.2 na ráfek o vnitřní šířce 30 mm? Děkuji!

    0 0
    • Evilcleaner  

      ano

      0 0
    • scret  

      pujde, ale idealni to nebude:))

      Pravdepodobne budes mit dost otlucenej rafek…

      0 0
      • Chlebovnik  

        Ale prdlajz. Aspoň se mu nebudou žvýkat boky. Ja na takhle širokejch ráfcích bez problémů vozim gumy od 2.0 po 2.4.

        0 0
        • Remark´1  

          ahoj, takže praktický zkušenosti jsou? Vnitřní šířka je 30 mm, vnější 35 mm…

          0 0
        • scret  

          co mas konkretne za rafky a gumy?

          Zvykat se to samozrejme bude daleko min, bohuzel rafek bude na takovy tintitko gumu uz moc sirokej a jakpsal kubad, vetsi sance ponicit rafek v sutrech atd.

          0 0
          • Chlebovnik  

            Sun Rims MTX. Gumy na tom vozim od Conti RK 2.0 přes Maxxis Aspen, Ikon až po Ardenta. Když blbě najedeš na ostrej šutr bokem pláště, kterej nemá zpevněný boky, tak je úplně fuk jestli máš ráfek 17mm nebo 30mm.

            0 0
            • kubad  

              ty mají ale jen 26mm vnitřní šířku, ty 4mm navíc se fest projeví, přecházel sem z NoTubes Flow Ex na syntace W35

              tedy z 25,5 na 28,5 a je to poznat

              0 0
              • Chlebovnik  

                Poznat v čem, najednou trháš boky o 106?

                0 0
                • kubad  

                  v tom jak je stejný plášť najednou jiný na širším ráfku.a jak je to za jízdy poznat.

                  řezání boků je otázka použitých plášťů. omlácení ráfku je bohužel realita stačí když si projdeš zahraniční fora

                  0 0
            • scret  

              cim vic mm, tim vic „rafek“http://w­ww.google.cz/im­gres?imgurl=http%3A%2F­%2Fmedia.novin­ky.cz%2F778%2F­177788-original1-wko6u.jpg&imgre­furl=http%3A%2F­%2Fwww.novinky­.cz%2Fauto%2Ftu­ning%2F175539-upraveny-hummer-h2-ma-tricetipalcova-kola-a-547-koni.html&h=600&­w=800&tbnid=qvJEC­bhuBwhQnM%3A&zo­om=1&docid=EU0e­Ec1×4W0iQM&ei=bOR­vU9jWFeza4QSw54DYC­w&tbm=isch&ved=0CMo­BEDMoYjBi&iac­t=rc&uact=3&dur=431&­page=5&start=86&ndsp=24 :) jinak RK 2,0 je optimalnich tak max na 19mm rafek:)

              0 0
      • Georrge  

        myslim ze tak siroke rafky budou brzo bezna moda :) a taky si nemyslim ze by rafky pak nejak vic trpely…

        0 0
        • kubad  

          Trpět bohužel víc budou,

          0 0
          • Georrge  

            zmatelne nebo tak ze to vetsina lidi na zivotnosti kol nepociti?

            0 0
            • kubad  

              ráfek není tak chráněný gumou, ta je na něm mnohem víc roztažená má jiný tvar než na užším, boční špunty většinou už nejdou přes obrys a ráfek schytá víc ran, o kolik míň vydrží je pak otázka kde a co se na nich jezdí. na XC to asi bude fuk, v těžším a kamenitém terénu to bude horší

              samo taky záleží jakou 2,25" tam narve, gtřeba podvyživené a neobjemné Rubeny už budou velký problém podle mě

              0 0
              • Remark´1  

                ahoj, minimálně tam chci dát Racing Ralphy… Vnější šířka ráfku je 35 mm, vnitřní 30 mm…

                0 0
                • kubad  

                  budeš mít tenhle problém, viz foto, boky pláště jsou širší než boční špunty a je to výrazně víc náchylné na říznutí o šutr

                  2,2 WTB BeeLine na W35 ráfku a to je ještě širší a objemnější proti Schwalbe, prostě ten široký ráfek to takhle natáhne

                  0 0
                  • nox159  

                    no a RK to dela i na uzkem rafku a vetsina lidi z nej byla hotova…

                    0 0
                  • Remark´1  

                    to nevypadá moc dobře… Je to bez duše? Zachrání to RR 2,35? díky

                    0 0
                    • kubad  

                      jj s 2,35" už to bude lepší, prostě to chce objemnější pláště s většíma bočníma výstupkama,

                      mrknu jestli někde nemám foto s RR2,25 loni v létě sem to tam vozil

                      0 0
                      • Remark´1  

                        ..a říznul si to takhle, když si to jezdil? :-)

                        0 0
                        • kubad  

                          měl sem to tam jeden víkend na Vysočině, a přežil :D

                          0 0
                          • Remark´1  

                            víš, co je divné, že třeba american classic toto doporučuje na xc! Inner width je asi 29 mm. viz tento čánek: http://www.pinkbike.com/…de-Rims.html

                            Možná to může být i tím Tvým pláštěm, ale to je spekulace… Navíc rozdíl oproti 2.2 a 2.25 není až takový..

                            0 0
                            • kubad  

                              jako já ti taky potvrdím že je to lepší na jízdu :D

                              ale jsou tu mnohem větší rizika říznutí a ráfek je mnohem víc na ráně

                              0 0
                          • Remark´1  

                            Poslal jsem Ti mail..

                            0 0
                • scret  

                  pokud RaRa, tak na to bych se vy…

                  Jak pise kubad… Takhle siroky rafky uz chtej alespon 2,4ky gumy a to poctivy…

                  0 0
              • Georrge  

                jo tak pro uzky gumy to ideal nebude :) a to ze je dost 2,25 gum vlastne spis 2,1 tomu taky neprida…

                0 0
    • Doktorzet  

      Oživím to tady, bude v pohodě šířka ráfků 30mm a pláště 2,25–2,3?"Nejspíše kombinace ikonu a něčeho od maxxis. Díky

      0 0
      • kubad  

        nebude, jezdit to sice jde, ale není to ideál

        0 0
      • Esi  

        Mám to tak a úplně v pohodě. Přední Mitas Kratos zadní RK oboje v šířce 2,25

        0 0
      • libisenuj  

        Mladej má 30mm ráfky a na tom 29×2,15 Hutchinson Skeleton. Za mě cajk i když by ráfky mohly být užší…

        0 0
      • Atilla  

        Ideál na tohle je 25–27mm. Jezdit to bude, ale většinou to v zatáčkách nepřináší pozitiva.

        0 0
      • Doktorzet  

        Koukám, že cynyon lux 8 to má osazeno z výroby na 2,25/2,35 na 29/30mm ráfek. Díky všem za reakce, vyzkouším, uvidím

        0 0
        • jonti  

          Hodne zalezi na tom jake plaste – az moc kulate Ikony nebo jine plaste s malo vyraznym bocnim vzorkem budou ok, hranatejsi Schwalbe NN uz budou az prilis hranate. Ted tu mam na 30mm rafku Maxxis Minion a Agressor v 2,3 a tam je to uplne blbe, to dhf jede po bocnich spuntech i kdyz jedu rovne.

          0 0
          • adam320  

            Furt nejak nechapu proc vsichni vozite 30 respektive 35mm rafky a pak obouvate 2,3 plaste. Vzdyt v tomhle rozmeru je vsecko tezky a drahy, vyber na hovno a jeste na tom nefungujou Vase gumy. Trochu kocourkov:)

            0 0
            • Esi  

              No vidíš, já mám 30mm ráfky a 2,25 gumy a jsem spokojený, asi by bylo zajímavé obout stejnou gumu na 25mm a 30mm ráfek, nafoukat stejný tlak a projet bez šlapání nějaký lehce mokrý jíl aby se udělal otisk a porovnat jsi moc se to bude lišit, řekl bych že neznatelně, přece jen na MTB se vozí tak nízké tlaky že boční figury jsou tak jako tak ve styku s podložkou.

              0 0
              • jonti  

                Co jsi nekdy postoval foto kola, tak ten tvar pneu je presne to, co hodne lidem vadi. Ve vetsim naklonu to moc prijemne neni, ale zas se to minimalne zvejka.

                Taky vozis nejaky Raceking nebo neco podobne, kde jsou bocni spunty nizke, podobne jako u Ikonu.

                Zajimavejsi nez tvuj test by bylo projet rychlou zatacku na sotoline nebo asfaltu.

                0 0
                • Esi  

                  U toho testu se zatáčkou bude zase hodně hrát roli tlak, když dáš takový tlak aby se v zatáčce při testu plášť na 25mm ráfku nežvýknul tak to bude na 30mm zbytečně přefouknuté. Jsou to takové teoretické diskuze, každý si musí najít to svoje co mu vyhovuje. Já dával 30mm ráfky z důvodu odolnosti, nemám zrovna vrchařskou postavu ani hmotnost a na ty 30mm ráfky nemusím za celou sezónu sáhnout, dobře na tom drží bezduše a můžu mít poměrně nízké tlaky bez zvykaní plaštů, tak že pohodlí

                  0 0
            • jonti  

              Bylo to tak od vyrobce, nejaky minimalne 2,4WT tam dava vetsi smysl.

              Nejakou logiku v tom nehledam, na Scottu jsem zas mel na 25mm rafcich osazeny Rekon 2,4 WT, ktery na tech uzsich rafcich jede prekvapive dobre, i kdyz je WT. Pouze na flowtrailu jsem mel problem s nedostatecnou sirkou rafku.

              0 0
    • ZdeNECK1  

      Záleží podle mě na tlaku, 30mm rafek a guma 2,25 má největší přidanou hodnotu v hodně nízkém tlaku a hodně technickém ježdění, kde potřebuje člověk trakci. Pro běžného uživatele, který jezdí u nás ‚loukama‘ a vyšší tlaky, bych šel do užšího ráfku, proč? podle mě kombinace 30mm rafek a ne přiliš široka pneu a vyšší tlak – chová se to více jako nizkoprofilová guma, méně pohodlí a může to více ‚kousat‘, ale je tam spousta dalších proměnných, tuhost ráfků, počet drátů, váha jezdce… ochranu ráfku z boku neřeším, větší žárovka pneu ráfek samozrejmě více chrání, ale žárovky se nejezdí hlavně kvůli nizkymu tlaku a žvejkání

      1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.