• Gumicuk

    Ahoj, prominte moji zvedavost, ale docela by mi zajimalo jak jste na tom s vahou Vaseho XC kola. Hodlam si postavit svoje vlastni kolo a vaha me vychazi na nejakejch 12.5 kg, coz mi pripadne celkem dost na to kolik ze do toho vrazim penez… :-) Jak je ta vaha na tom kole znat? Je tam citit kazdej gram (v uvozovkach) Dik Gumicuk

    0 0
    • lubos  

      Myslis tim, kolo na kterem jezdime XC ? Nebot ja kuprikladu XC nejezdim. Jsem turista a obcas maraton.

      0 0
    • LukasX  

      Ja taky jezdim spis turistove a maratonky, a budu si kupovat bike, ten bude mit 11,9 kilo. Ted sem mel 13,7 a doufam, ze to bude znat :o) Zalezi na tom, kde se usetri .. o vaze a tak psali v nejakym podzimnim velu jestli se nepletu

      0 0
    • TinkTink  

      Vraz sem soupisku a mi ti to upravime :)…12,5kila je hodne…12 vazi bajk moji polovicky, kterej stal docela malo na to jak je dobrej :)

      Kazdej gram – to je strsane teoreticka otazka…ano i ne…pokud budes mit dve stejne tuhy veci v rozdilnych hmotnostech, tak bych se vvetsinou priklonil k te lehci, ale pokud budes mit napriklad dvoje kliky – jedny tuzsi, ale o 100g tezsi nez ty druhy, lehci, ale zas min tuhy…co si vyberes? Ja si vybral tuhost…pribral jsem 100g…

      Nebo naby – fce a design…na predni nabe jsem pribral 200g..hehe…ale vypada fakt skvostne :)…taky ma prumysla a uchyt na kotouc narozdil od XTR co jsem mel…apod…da se pokracovat…

      Takze co si skladas? :)

      0 0
      • Karaya  

        No muj ma 14kg a porad nemuzu prijit na to kde :-0 Je to komplet Deore, ram Fort cc.78, RockShox Judy TT (chystam upgrade na MX Comp ETA).. Tak kde to vezi…

        0 0
        • enjoy  

          tak to bude jeste tezsi:-)

          0 0
        • lubos  

          Vezi to imho v tom Deore. Deore je tezkej bazmek. A ta Judy nevim jestli neni zrovna taky tezkej bazmek. :-)

          0 0
        • delfyn  

          co jezdíš za pláště?

          0 0
        • Karaya  

          Když už to někdo oživil, tak po upgrade na ram Sup 910, Mx Comp Eta, LX+XT má kolo 11,8, nejtěžší byl rám – 2,6kg, vidle vazily skoro stejne 2,3–2,2…

          0 0
    • kovar  

      taky jsem turista a marathonsky ucastnik bez ambici na prvni stovku, XC neprovozuju ani poradne nevim, co to je, a hmotnost sveho kola neznam ani jsem nemel potrebu ho vazit. Ale zajimalo by me, kde, jak a na cem se takove kolo vazi? Ve sbernych surovinach? Ve vykupne ovoce? Na nadrazi? Napred predni a pak zadni a pak se to secte? Nebo je to tak zasadni velicina, ze se kvuli tomu vyplati kupovat spec vahy? :-)

      0 0
      • MartinXC  

        Kdekoliv, kde najdes dostatecne presnou vahu :-) Nejlepe per-partes a nejvhodneji v ramci vetsi udrzby, kdy se kolo rozhodi na mensi kousky.

        0 0
      • Pá-dlista1  

        Kdybych „ciste nahodou“ nemel doma specialni vahu na vazeni jizdnich kol uzpusobenych k jizde v terenu. Mimochodem lisi se od standartni a levnejsi vahy na vazeni jizdnich kol pro mestsky provoz, sirsimi lizinami pro snazsi ustaveni plastu. Tak bych asi pouzil normalni osobni vahu a podrzel kolo v ruce a pak odecetl svoji hmotnost. Ale to je pohrdanihodny amaterysmus. Nevim vsak zda-li by to slo pouzit i na silnicni kola, ktera vazim zridka. Jo a nase kuchynska vaha, vazi do 13kg. To by na ty vase vychrtly herky mohlo stacit :)

        0 0
        • fousac  

          zajimavy… ja bike povesil ve stodole na decimalku a vysledek (censored..)kg sem uznal uspokojivym… sem na tom jenom o kilo a pul hur nez predtim na krosu, ten mel v plny parade 14,5kg… :))) na ty moje dva mistni XC zavudky to staci, razim heslo „Nekdo musi bejt ten pomalej posledni, aby se ty holohlavy a holonohy chrti vepredu meli na koho vytahovat…“ no, ale 16kg na fulla v plny turisticky vybave (vcetne blatniku a piskaci zaby… ) neni zase tak strasny.. :))))))

          0 0
          • lubos  

            Piskaci zaba ? LOL, co to je ?

            0 0
            • fousac  

              asi deset cm velika plastova ropucha v jedovate zlutozelene kamuflazi trunici uprostred riditek… piskaci… :)

              0 0
      • tmc  

        No já se zvážil na obyčejné váze co má skoro každej doma ,potom jsem se zvážil i s kolem (jakože to kolo jsem držel v ruce) ,ty dvě čísla jsem od sebe odečetl a to by měla být váha kola. Na digi váze na desetiny.

        0 0
        • fotis  

          ked som to takto vazil tak mi vysla uplna blbost.

          dam na radu vyrobcu a uspokojim sa s mojimi 12,8kg

          0 0
      • Radek Broz  

        My to vazime na vaze v pekarne (rohlicky s prichuti blata a WD-40 jsou fajn;-), ale Padlistovo metoda je dostatecna (taky jsem to ted vazil jen tak)

        0 0
      • wroum  

        pouucuje to o kdecem, ale ani zvazit kolo neumi :-)

        0 0
    • RomanH  

      Jak tady pisi ostatni, zalezi, cemu chces dat prednost. Protoze nejsem zavodnik, tak volim komponenty, ktere mi vyhovuji a vzdy si u kazde nove veci delam svuj pomer funkce, kvality, hmotnosti. Muj bike vazi 11.8 kg a pokud budu trvat na komponentech, ktere pro mne maji vyznam (Bomber na pruzinach, Max Flite Trans AM, pedaly TIME, kotouce AVID, a plaste presahujici 480gramu, riditka nad 140g), tak jej ani pod 11 kg nedostanu.

      0 0
    • MartinXC  

      Jen pro inspiraci – moje Princezna (Attitude) ma ted 9,55kg, vazeno po kouskach, jak jsem ji stavel. Na trasy typu maraton planuju casem trochu pridat (+700g, jina vidle, kotouc). Na XC bych jeste umel sundat cca 1,2kg (za krvave penize), ale takove kolo uz by nebylo pro moje stare kosti. Mimo to mam zimaka Visiona (cca 13kg). Rozdil je:

      • v cene biku (3×)
      • nejsilnejsi pri noseni v nesjizdnych usecich a nakladani na auto :-)
      • silny pri akceleraci po rovine a do dlouhych kopcu: nejvic v kolech (setrvacna hmota a val.odpor plastu, ale taky tuhost klik)
      • mensi v preskocich a prujezdech rozbitym terenem: celkova vaha kola a jeji rozlozeni
      • jeste mensi v dojezdu: to je spis o hospodareni se silami (kdyz se budu s princeznou predvadet, tak ujedu min nez v klidku na zimakovi)

      Asi tak.

      0 0
    • jakub  

      12,5 Kg – full

      0 0
      • lubos  

        Tolik vazi ta Merida cos koupil ? Hmm, a vazils ji ? Jak tezka je ta vidla ? Nebot ja mam stejny ram, a kolesa na Mavic/DT Hugi, a vaha mi vychazi neco kolem 12.2 kdyz jsem spocital komponenty. Hmm, ale je fakt, ze tam mam taky Bombera :-))

        0 0
        • jakub  

          podle normalni vahy prave tolik (odecetl jsem svou vahu), vazil sem cely kolo

          0 0
    • kOmE  

      Tak to jsem rad ze nemusim na tom svym jezdit XC ma to neco pres 15kg ,ale kolik presne to nevim a kdyz si na to sednu tak uz to ma asi metrak mozna usetrim nejaky gramy kdyz na to sedat nebudu !-)

      0 0
      • jakub  

        jo, zkus na tom jenom stat (((-:

        0 0
        • kOmE  

          Mozna bych na tom mohl stat a tim padem bych ani nepotreboval sedlo a kdybych jezdil bez drzeni tak bych nepotreboval riditka a kdy¿… a dostal jsem se k unicyklu E:-)

          0 0
          • lubos  

            Kdyz ne sedlo, silne bych doporucil vyhodit i sedlovku, jinak by to mohlo mit necekane nasledky :-)))). Jinak ten unicykl to jo, kdyz tim jde i downhilovat viz. to video z Himalaji/Tibetu, co tam radil ten silenec, ted jsem zapomnel jeho jmeno :-((

            0 0
    • HonzaV  

      12,8 kg bez podsedlový brašny, jinak 13,3 kg. S narůstajícím počtech právě ujetých km váha pocitově proklatě stoupá, dojíždím maratony s pocitem nejtěžšího kola…(Bomber, kotouč Avid vpředu, kola Mavic 225, dále všehochu? od deore po XT..rám Rock Machine Unlimited)

      0 0
      • kovar  

        jo jo, to jsou paradoxy. A to si vem, ze pri dojezdu je celkova hmotnost vyrazne mensi nez pri startu, u me asi o tri kila nebo i vic.

        0 0
        • lubos  

          Musis vic pit, ne ? Ale jo je to tak. Ledaze bys stracel po ceste ruzne soucastky ? :-))) Tady upinak, nedaleko kus riditek, pedal , a tak :-))))))

          0 0
    • scret  

      Na podzim vazil cca 11,7kg i s pedalama a letos v lete chci jit na 11 kg. Ale nejdu kvuli vaze do takovejch veci jako je SID apod., protoze to by mi vydrzel asi tak 14 dni:-(( Takze to bude nejspis FOX Float, novy zaplet. kola a pak nejaky veci od PELLSu. Preci jenom uprednostnuju taky pevnost nad vahou. Protoze osadit bike klikama TUNE, sadou XTR, SIDem, 330g plastema a sedlem SI SLR umi kazdej:-)

      0 0
    • Staenly  

      Me se tech 12,5kg nezda moc, ale musim rict ze sem nic moc lejciho zas tak nezkousel…Me ted vazi kolo cca 12,7, ale o 200g chci na jare zhodit na pedalech. Si mmyslim, ze jestli nejezdis zavodne tak je 12,5kg uplne v pohode. Ale rozdil mezi bikem co mel neco pres 13kg a tim co mam ted sem poznal aji ja…:)

      0 0
    • BB  

      kdyby se mi podarilo shodit tech cca 7 kilo nadvahy, tak bych vlastne snizil dnesni vahu kola z 12 kg na 5 a mel bych lehciho fulla nez maji silnicky na Tour de France. A nestalo by me to tolik. Jen nevim, jak na to.

      0 0
      • mastihuba  

        nežer- funguje to. zkoušel jsem to a radši budu tahat nějaký to kilo navíc.

        0 0
      • lubos  

        Lenze keby si zhodil 7kg svojej nadvahy a zaroven zo 2 kg z bajku, tak mas celkovo 9kg :-)

        0 0
    • ravo  

      Vím jenom to, že můj sočasný bike váží míň, než jeho předchůdce. Kolik, to nevím, ale na můj spánek to nemá vliv:-)

      0 0
    • Žanek  

      Moje Merida má 13 Kg. Ale na dietě se už pracuje…

      0 0
    •  

      dukazem, ze staci hmotnost trochu hlidat a i relativne nedrahyho kola se dostanespod 11kg ( bez tune, xtr sid a slr- jak uvedeno nize) je moje kolo…10,8kg ani ne za padesat tisic

      0 0
      • Gumicuk  

        Ahoj je mi lito ale na net jsem se dostal az dnes- coz je z domova, prez modem takze sem jenom rychle napisu neco co jsem si stihl precist, zbytek prectu az budu offline. Takze bajk na XC jsem myslel jenom jako tip kola, az ho konecne budu mit tak snim budu jezdit prevazne jen pro zabavu, takze zadne zavodni ambice… tahle teoreticka vaha kterou jsem zpocital mi vychazi pri sestave> Ram Rb CRX Vidlice Marzocchi MX Pro ETA Brzdy LX Razeni XT Dual control Prehazovacka XT 04 Smyk LX Kliky XT 04 Naby LX Rafky Remerx sedlo jeste presne nevim a stejne tak nevim riditka, sedlovku, a predstavec takze ta vaha 12,5 je opravdu jen teoreticka, ale myslim ze se jeste zvetsi protoze chci vlastovky a do budoucna kotoucovky Avid Juicy 7 Tak nevim, ale pripadne mi to jako celkem dobre osazene kolo, tu vahu tam asi dost zvetsuje ta vidle, ale co stim- fakt radsi budu mit tezsi kolo ktere neco vydrzi nez kolo lehke, ale s kterym se budu bat jezdit, nebo tak. Diky za nazory

        0 0
        •  

          Bych řek, že ty ráfky taky nebudou jedny z nejlehčích, kdybys tam dal nějaký Mavic, třeba 221, nebo 517, tak by to bylo lepší a ktomu zeslabovaný dráty a hliníkový niple. Ještě si nenapsal s jakýma počítaš pneumatikama.

          0 0
        • scret  

          Nebo dej 618ky, vaha 450g. 517ky prej nic nevydrzej:-((

          0 0
          • McBlacky  

            prej je na hovno, jsou ok jen nesmíš přetahovat výplet. Dneska už je težko sezene, takže bud 717 nebo ted mě docela zajímaj sunrims ufo ještě o 50gr dolů oproti 717

            0 0
        • Meesha  

          Kdyz pocitas s Juicy 7 tak proc tam chces dat DUALY??? To budes jednima pakama redita a druhejma brzdit nebo si nasel způsob jak ochcat nekompatibilit shimana??? Jinak si myslim, ze je to dobre postaveny. Souhlasim s jinejma rafkama. Riditka a sedlovku a sedlo bych dal od Pells. Vychazi to nejlehcejc a nejlevnejc. Nebo riditka Easton 70. Sou hodne pevny a 140g neni moc.

          0 0
        • MartinXC  

          Ty Remerxy tu sestavu trochu degradují, LX naby se uz delaji pro kotouce ? (myslim ze ne), LX brzdy jsou tezke a na nic, radeji Avidy.

          0 0
          • Žanek  

            Co máš proti LX brzdám?? Před týdnem jsem si je dal na kolo a rozdíl oproti Deore je poznat. Ale jsou těžší, to máš pravdu…

            0 0
            • MartinXC  

              V jejich váze se dají mít kotoučovky, v jejich ceně brzdy co brzdí a mají botky se špalkama.

              0 0
            • Axazel  

              Po roce používání poznáš. Chytnou fakt hustej vakl!

              0 0
              • Mamut  

                Nepoznam, u to bude tretia sezona s nimi a maju lahky vakel, ktory ale na funkciu (ani na zvuky) nema ziadny vplyv. Len ked ich osahavas.

                Brzdove gumicky samozrejme, ze nemam origos, to boli shity.

                Vahu neriesim. Predtym som mal Sram 7.0 a neboli zle, ale toto je vyrazne lepsie. Odkedy mam tieto brzdy, tak som o kotucoch sice snivat neprestal, ale uz iba ako o alternative s uplatnenim v snehu a blate. Nie ako o nutnosti.

                0 0
          • vlk  

            remerx je sice degradace ohledně váhy ale po zku¹enostech s jinými ráfky typu byzer, mavic jsem kvůli pevnosti ¹el například právě já do grand rock od remerx.Nevěili byste, ale uľ alespon4 roky jezdím na remerxu a není ľádná osma, drívě byly ľivotnost ráfku u mě asi 3–5 měsíců.Pravda je ľe na těch remerxech mám je¹tě obtáčený výplet.Takľe asi taky nějaká ta váha dolů,Ale řek bych, ľe se dá mnohem lépe ¹etřit jinde.Konkrétně plánuji lehčí vidlici.Kostru mám superlight ad rock machine1,2kg-zprvu jsem se bál, ľe nic nevydrľí, ale paráda.A na sedle se dá také dost u¹etřit.Hodně zdaru,Te·mám 12 kg po upgradu na lep¹í vidli plánuji 11Kg.

            0 0
            • Pá-dlista1  

              Ja si myslim o remerxech svy. Nejen, ze jsou tezky, ale taky je to pekny blato a zpracovani hruza. Jediny pozitivum je cena, ale to musis zvazit jestli se to vyplati.

              0 0
            • vlk  

              He remerxy už nemam a ani nechci praskl ve spoji.Teď už jezdím nějakou dobu Mach1 team race a ty jsou pro mne jednička.

              0 0
        • preacher  

          To je slušný. ALE. A již bylo uvedeno, pokud uvažuješ o kotoučích Avid, tak tam dej XT náby pro kotouče (32 děr), ráfky určitě Mavic, a místo dualů jen řazení XT, páčky máš u brzd. A přepočítej si váhu.

          0 0
          • TinkTink  

            Proc zrovna XT naby na kotouce? Ja mam Deorka a loziska uz mam v haji…nebyly pretazeny…jenom odesly…dal bych radsi naky prumysla…hmotnostne muzou vyjit nastejno…Mavic nejsou spatny… :)…

            0 0
        •  

          pokud bys chtel gramhonit tak by to muselo vypadat asi takto: bizuterie od pells ( sedlovka karbon , rohy karbon ,riditka karbon, predstavec ten hlinikovej) brzdy mrazek ( stojej 1500 par, pripadne Avid pokud se ti nechce v nich kutit) naby sram 9.0– budou levnejsi a lehci, rafky 517ky vydrzej dost ne ze ne, ( misto kotoucovek bych prihodil na keramiku- mozna), brzdovy paky sram 7.0 – stojej par supu a vazej 140g.Razeni rozhodne rapid, na dualy bych žaponcum neskocil. sedlo Selle Italia SLR ( ze superlehkych nejpohodlnejsi – prej ) stoji ale 3000 zase mas ale hned 150g dolu, kazeta XT tam je rozdil taky asi 60g, pripadne SRAM nevim jestli jsou porad levnejsi nez shimano na vidli se da usetrit jen tim ze poridis model 02 ty byly zoufale lehci a vzduchem v nohach – rozil proti pruzine je 150g – dostal by ses tak na 1800g coz neni na marzosku hruza… gumy conti explorer uprsonic(drahy), nebo maxisxy(levny) – na gumach se da dohnat nebo ztratit i pul kila..... pedaly crankbros – klidne ty nejlevnejsi ( 2500,–) porad budou o 100g lehci nez kterykoliv spd takhle to bude urcite mit pod 11,5kg gramhoneni zdar!

          0 0
          • TinkTink  

            Hehe…gramohonicum trikrat zdar :)

            Jasny – tak jenom par doporuceni…

            Ty Mrazky bych zkusil koupit bez brzdovych spaliku a koupit tam jiny – ty dodavany jsou tezky a spatny…

            Brzdovy paky – to jo..ale s Avidama by to brzdilo lip…

            Sedlo – parada…da se sehnat i pod 2000,– za kus s titanovyma lizinama…

            517 – nevim…mel jsem ho a nemoh jsem si stezovat..

            Vidlici 02 – to usetris…ale co takhle zkusit treba sehnat nekde Z2 Atom – ta byla myslim lehka a i s pruzinama..a fakt pekna barvicka :)

            Naby – souhlas…sou to drzaky.

            Pedaly – Time by nesly? :)

            Bizuterie od Pells – nemusi byt zasadne…treba bych zasel do kramu s vahou a vazil :)

            0 0
            • lubos  

              Time jsou asi tezsi .. alespon ty co jsem videl. A s temi pakami souhlas, navic dle specifikaci (nevazil jsem) treba 5ky vazi 195g par.

              0 0
            •  

              jen dodam… time jsou strasne tezky a paky AVID ODBORNE ODLEHCI KDO? TINKTINK!!!:-)

              kdybys mel paky LX 98 poradim jak se daj odlehcit ja.....

              grambrusicum zdar

              0 0
              • biker007  

                ty paky LX98 mam..porad s tim odlehcenim :-) jinak, tady http://www.analyticcycling.com/…ht_Page.html se muzes podivat, kolik te usetrena vaha usetri casu pri jizde do kopce.. gramhonicum zdar.

                0 0
                • MartinXC  

                  Hezká teorie – vychází vpodstatě z rovnoměrného vlečení břemena (bez zrychlení !) po nakloněné rovině: ještě tak na silničku by to šlo aplikovat. Když v modelu hodně zvedneš valivý odpor, stoupání, výkon, tak to dává statický obrázek na biku do kopce. Kde je ale dynamika – zrychlení a setrvačné síly na kolech? – to je další hromada vynaložené energie, větší než rovnoměrné šlapání. Gramhoničům zdar a vítězství v kopcích :-)

                  0 0
                  • jecnak  

                    Presne tak, hmotnost, ktera je nejvic znat je na rotacnich castech kola. Rozdil v obyc plastich, dusich, rafcich a vypletu oproti treba Explorer Supresonic, nejakych light dusich, Mavic 517, slusnym vypletu, je neskutecnej. Myslim si, ze celkovy vaha biku neni az tak dulezita oproti vaze rotacnich casti.

                    0 0
                    • biker007  

                      jo, s tema kolama souhlas. proto sem si jakozto znamy gramhonic nechal vyplest 517-ky+1.8–1.5–1.8+al niple.. je to fakt znat, a to pres zimu jezdim ma silnicnich 1.5" kendach za 180kc(snad 600g) popr. Conti escape 2.0drat(670g). az tam na jare nasadim nejaky +/- 500g plaste tak to pojede teprve dobre. ale stejne, ta vaha hraje tak max. 5% roli.. zbytek je v nohach(do kopce) a v hlave(z kopce).. ale kazdej ma nejakou uchylku :-)

                      0 0
                      • Žanek  

                        Nejsou vy zeslabovaný výplety měkčí do boku??

                        0 0
                        • MartinXC  

                          Oproti 2.0 znatelně jo, ještě akceptovatelný je drát 2.0–1.8–2.0. Ale rychle si zvykneš a pokud nejezdíš do lomu tak je to OK.

                          0 0
                          • Žanek  

                            A dá se s Al niplama udělat stejně tvrdej výplet (myslím napnutí drátů)jako s klasikou??

                            0 0
                        • biker007  

                          no, nejak nepozoruju ze by to bylo mekci. ale je pravda ze pred tim sem mel sice 36×2.0 dratu ale tak povolenej v rocnetrovanej(s vi­dinou novejch kol sem byl linej to centrovat..) ze to pro me bylo vysvobozeni. hoodne tvrdyho vypletu bych se nebal z hlediska niplu – to je par korun, ale spis sem cetl ze par lidem „vyskocil“ z 517-ky celej kalisek. taqze to mam napnuty celkem rozumne.

                          0 0
                    • lubos  

                      Jo, a nedavno jsem si uvedomil, ze rotacna hmotnost je taky pedal a bota na noze. Ale to jsem si uvedomil az pak kdyz kupoval novy … nastesti jsem odlehcoval ze zasady, tak jsem usetril i tam.

                      0 0
          •  

            jeste detail – jak jsem se presvedcil ja i tinktink, mrazky na marzosku bez pilniku nenamontujes

            0 0
            • Máca  

              Pilovat kvůli brzdám vidlu, no nevím? Nebo co jste pilovali? Na obrázky onoho problému jsem už někde natrefil, proto bych ji dal spíš dozadu a předek asi neřešil(možná podložky delší šrouby, nedokážu posoudit) – taky mám M a tyhle brzdy mě zajímaly.

              0 0
              • TinkTink  

                Blazne – brzdy pilovat :o)))) – ja to mel na MX COMP ETA – a tam to proste neslo seriove nasadit – brzda pak mlatila do podkovy na vidli – takze jedine ubrousit vecko nebo vypodlozit cep – ale na tech novych cepech je to dost nebezpecny, protoze originalne je to tam zapusteny tak fakt malo…takze bych to byt tebou udelal jinak.

                Ja mam tedka na predku XTcko 2004 vecko – no…zajimava brzda – je levna, tezka a original spaliky moc nebrzdi, ale od minulych let neubyvaj :o)))) – takze celkove brzda prumerna…mekka…

                0 0
    • thulio  

      12,5 kg s marzochou, blikackou a blatom :))

      0 0
    • Daf  

      Me GT ma tak 10,7kg. To kolo neni stavene na vahu, ale na funkcnost a odolnost na maratonech. Ta hmotnost prilis poznat neni. Jede to stejne jako kolo co ma 12,5kg. O mnoho vic nez hmotnost jde poznat tuhost ramu.

      0 0
    • ferda  

      Muj full ma okolo 19Kg a na xc ho obcas taky pouziju, max. do 50km :) Jinak je to Norco,DMR kliky,kazdej plast ma nejmin kilo,Hayesy,Mar­zocchi na pevnou osu … ideal :)

      0 0
    • skoca  

      Muje CUBE ma ±10,5 kg s Pythonama, s Fastfredama jete o nejaky ctvrt kilo min. Citit to je docela dost, ale jinde nez na kolech to nepoznas.

      0 0
      • Děcko  

        No tak zas tak hrozně na tom nejsem, to sem si oddychl :-) Bike 12,7 kg, silnice (teda jestli se tak dá vůbec nazvat) 11 kg. Zdar.

        0 0
    • ivovi  

      RM Flash (M Z5, Deore) komplet necelych 14 kg. Komplet= tak jak na tom jezdim = podsedlovka(du­se+klic+nytovac) + pumpa duopist vella + drzak na flasku + blikacka + bahno jo a + asi 4 sroubky v nepouzivanejch navarkach v ramu, to pro uplnost pro gramohonice :-), jinak sem kolo vazil dneska vubec poprvy a vubec me tech 14 kg nevadi. :-)

      0 0
    • McBlacky  

      Já teda patřím k bikerům nemajetným a studujícím a docela mě dostalo když jsem se podíval na www.light-bikes.com kde v bike galerii vede hardtaily maník který má kolo vážící 7,019kg. Do mého by se vešel s přehledem dvakrát. škoda, že u komponentů není uvedena cena – to by byl asi pěknej hukot. Hlavně me zaujaly kliky Storck Power Arms Pro – design i váha božská!

      0 0
    • Vojtíšek  

      Ocel hardtail, vidlice Magura Ronin, kotoučovky = 11,50 kg

      0 0
      • Aiax  

        Ty mas toho RM Blizzarda, ze jo?(takovy ramy si pamatuju) Tak to je dost slusny, pokud vim tak samotny ram ma kolem 2,2 kg. Ja mam Forta ze zony, nikdy jsem ho presne nevazil, vim ale urcite, ze pod 12 kg nema urcite.

        0 0
        • Vojtíšek  

          Ano. Přesně má 2,29 kg. To už bude kolo až do konce života si myslím :-) Doufám, že to, jak je těžký bude znamenat velkou životnost. Zatím jsem na něj absolvoval jen dvě vyjížďky a 130 km maraton. Teď proháním zimáka Jamis Dragon (rám stejný materiál jako RM, váha 2,09 kg)

          0 0
          • Aiax  

            Priznam, ze tise zavidim. Ta vaha vubec neni velka (ten muj Fort ma taky hrube pres 2 kg a to ma trubky jak z alobalu). Uvazoval jsem o nem, ale prece jen ta cena…za to uz by clovek poridil ram fulla i s tlumicem.

            0 0
            • Vojtíšek  

              520,– USD i s dopravou (model 2003) 2004 – 550,– bez

              0 0
              • Aiax  

                Ja se tenkrat – je to asi rok a pul – ptal u ski-velo-kubecka a tam to bylo neco kolem 25 kKc. Pri soucasnem kursu USD by se to uz dalo…skoda. Dalsi HT bych uz doma nezduvodnil.

                0 0
          • Lišák  

            To už bude kolo do doby, než ti ho ukradnou… :-)

            0 0
    • kankrlicek  

      KHS Team, ocel, véčka, vidle Manitou SX R = 11,5 kg

      0 0
    • Aiax  

      Neco pro gramhonice od R.Sterby (zbytek je na www.cykl.cz): Jaký máš názor na honbu za extrémně nízkou hmotností rámů a komponentů?

      Špičková váha funkčních rámů je někde kolem 1,5 až 1,6 kilogramu. Je jedno, jestli se jedná o karbon, ocel nebo dural. Podle mého názoru je souboj o váhu zbytečný. Je to víceméně útok na zákazníka, který leckdy dostává falešné informace. V některých případech neodpovídají katalogové váhy realitě. Extrémně lehké rámy nebo komponenty jsou vždycky něčím limitovány. Jsou určené třeba pro jezdce do sedmdesáti kilogramů, do určité velikosti a v některých případech je u takových věcí uvedeno, že se nesmí používat na závodní cyklistiku. Nejčastěji jsou lehké rámy a komponenty limitovány životností. Zákazníci si většinou myslí, že když si vyberou topmodel v katalogu nějaké firmy, tak by jim měl nějaký čas vydržet. Bohužel to tak není. Jedná se o jednoúčelové stroje. Lidi, kteří se v tom pohybují, hlavně profesionální závodníci, nikdy neřeknou, že jim praskl rám. Řeknou, že ho museli vyměnit. Únava materiálu by se v takových případech měla brát jako běžná věc. Pokud rám ušetřil závodníkovi nějakou sekundu, pak splnil svůj účel. Že bylo nutné ho po závodě vyměnit, už je v tu chvíli nepodstatné.

      Možná zároveň s touhou po co nejnižší hmotnosti jde i zbytečně rychlý vývoj jednotlivých modelů. Myslím si, že je často zbytečné za každou cenu uvést na trh nový model pro novou sezónu. Úspěšný funkční výrobek se tak odsouvá na druhou kolej nebo se i přestane vyrábět. Například u aut, když je nějaký model povedený, tak se vyrábí několik let. U kol to dneska skoro neexistuje.

      0 0
      • lubos  

        Karbonove ramy jsou pod 1.5kg Jinak s timhle celkem nesouhlasim. Ano, nekdy to tak skutecne je a nekterymi informacemi souhlasim. Ale, uvedu priklad, kdy tohle o vahe/atd neplati : Karbonovej full od Scotta. Trojuhelnik – carbon, zadni stavba scandium, nebo nejaka alu slitina, ted nevim. Plus tlumic. Vsechno dohromady 2kg. Myslim, ze jde o nejlehci full vubec. A nemyslim si, ze by tenhle full byl nejak limitovanej, nebo ze by vydrzel jenom chvili. To rozhodne ne :) „Úspěšný funkční výrobek se tak odsouvá na druhou kolej nebo se i přestane vyrábět.“ – ano tak nejak to bude , bohuzel. „Například u aut, když je nějaký model povedený, tak se vyrábí několik let“ – bohuzel tohle u aut prestava platit stejne.

        0 0
      • Žanek  

        To se teda soudruhovi Štěrbovi moc nepovedlo :o)) Když se extrémně lehké rámy nesmí používat na závody tak na co teda?? Proč váží silniční rám Specialized E5 900g?? Zeby proto, aby se Cipolinimu na TdF jelo líp do kopce?? A co se týká karbonu, pokud to někdo umí tak není problém udělat 100% funkční HT rám pod 1,5 kg. A k autům, je pravda, že se třeba Oktávka vyrábí 7(?) let, ale během těch sedmi roků proběhlo tolik inovací a vylepšení, že rozdíl mezi tou první a poslední bude propastný…

        0 0
        • enjoy  

          ne ze se to sterbovi moc nepovedlo,ono se mu to povedlo,jenom jsme mu to nesezrali.podivej se na jeho stranky a na posledni clanek,tam pise ze jeho ramy maj 1,8 kilo,tak prece nebude rikat ze sou ramy co maj hmotnost polovicni.sice pise ze se jedna o optimalni pomer mezi blabla.takze to se vlastne blizi skoro zavodnimu:-)

          0 0
      • MartinXC  

        Částečně to tak bude, částečně ne. Když koupím rám od Kleina, co váží 1,45kg se zárukou na 5 let, tak nemám obavu. Když koupím rám od XXX, co váží 1,5kg se zárukou 2 roky (změněnou z 1 roku jen kvůli legislativě), tak toho bych se bál. U pláš?ů+duší, vidlic, drátů, ráfků, představců, řidítek, sedlovek to platí 100% – závodní zboží je max. na 1 sezónu a není moc stavěné na servisování (plasty uvnitř vidlic). U řazení, náb, pedálů, pastorků, brzd, klik+talířů mám zkušenost, že nejvyšší sady (XT, XTR) fungují a drží lépe než spodní (Deore) – ze stejného roku výroby (2001, 2000).

        0 0
    • P  

      Neznáte někdo www stránky s přehledem hmotností sériových kol? Na starém bikeforu určitě byl někde odkaz.

      0 0
    • Marp  

      Ahoj všichni, jen ze zvědavosti jsem s podsedalovou kapsou navážil 14,9kg. A i kdyby vážilo víc tak si jízdu vychutnávám. Pravda občas pokecám se slimákama co mě zezadu dojíždí…

      0 0
    • wroum  

      moje kolo ktere je nejbliz Xc ma neco mezi 15 a 16 Kg. takovy pirko :-)

      0 0
    • Darkson  

      další oživlá mrtvola. Moje VT v současným stavu 14 kg, možná i malilinko pod:)

      0 0
    • raceman  

      co je to s vami?? skoro každy tu honi gramy, zachvilu to dopadne jak u silnicek.vždyť ± kilo vas nezabije,stejně pri mokrem zavodu na sobe budete mit hafo bahna. ja vahu neresim a i kdybych na to mel tak se podle gramu neridim, spis podle kvality a pevnosti.

      0 0
    • vojtechposmourny  

      Tuším, že to je 15,8 kila. Nechá se na to zvyknout.

      0 0
    • Manas  

      A kterej bajk ? ;-) Norco Sasquatch – 17kg hardtail Norco Team DH – ted 20kg full Jamis Exile – 13.9kg full

      0 0
    • ydaho  

      lehce přes 10 kg, ale ve váze to neni :)

      0 0
    • robby1  

      diskuse o hmotností se směju, tam to není. jestli kolo váží 11 nebo 12 to většina nepozná, když to máš v nohách tak na 13ti kg kole, vždycky dostaneš rybízky na desítkách a ještě si u toho honíš ptáka.

      0 0
      • Lister  

        jestli kolo váží 11 nebo 12 tak to pozná asi tak 80% lidí, ale jinak souhlas :o)

        0 0
        • kubad  

          100 nebo 100,5 kg podle toho jestli si dám o pivo víc :-)

          0 0
    • black.horse  

      no nová hračka na „turistiku“ má 13,5kg se zdvihy 130/120mm, ale hodlám hnedka jak trošku něco našetřím jít pod 13kg, ale nikdy na úkor životnosti a kvality(pevnosti)… no a žiletka měla naposledy 9,7… momentálně už snad bude 9,5 a půjde postupem času dolů(snad na 9 nebo lehounce pod), ale hlavní je pro mě bajk, za silničku se mi moc utrácet nechce:-)

      0 0
    • enrico  

      10,75 kg ešte zopár(karbonových) upgrade a chcem sa dostať pod 10 kilo, ale to budu pekne krvavé peniaze :-(

      0 0
      • enjoy  

        neblbni!na tom vykrvacis.

        0 0
      • McBlacky  

        no tak 200gr na klikách pak dalších 200–300 na kolech a pak už to bude bolet. Možná rám :) nebo vidli…

        0 0
        • enrico  

          a ešte tak 100g na kazete, XT kazeta má už myslím hliníkový unášač pastorkou

          0 0
    • Toams  

      He, he, he … 13,5 kg … HT!!! … vazene na obyc vahe:-) jazdim na tom hore kopec, dole kopec a do roboty po asfalte … inac fotky su uz neaktualne, popis by mal byt ok …

      0 0
    • chupas  

      sem se dostal lehce pod 12,5 a po „faceliftu“ to je trosku znat. rekl bych na ovladatelnosti. nemam tak tezkej predek. ale jinak je to tak nejak jedno. kilo sem kilo tam. ja bych si za ty prachy, co jsem do toho vrazil, predstavoval taky o par kilo min. vzdycky to necim pokazis. u me treba kola a plaste. nevadi mi tam dat, levnej(=extra tezkej) plast. rikam si, ze aspon trenuju.

      0 0
      • MlokCZ  

        S těma pláštěma to moc nechápu. Když už člověk dá dost velký prachy za kolo, tak pak jezdit na těžkých špatných pláštích. Vždyť pláště jsou jednou z nejvíce se projevujících částí kola a dokážou jinak dobrý kolo totálně ******* (teď nenarážim jen na váhu, ale hlavně na jízdní vlastnosti levných plášťů, protože jsou téměř vždy z extratvrdých směsí).

        0 0
        • MlokCZ  

          A navíc je to rotační hmotnost, která je hrozně znát – obzvlášť když v těžším hodně prudkém výjezdu je třeba ještě zrychlovat na větší překážky (pak každých pár desítek gramů na obvodu kola je jak několik kilo jinde navíc).

          0 0
        • Lister  

          tak nějak :o) první opravdu pořádná věc, kterou jsem kolu dopřál byly pořádný pláště, dráty už nevozím :o)

          0 0
        • McBlacky  

          pravda i na horším kole se dá pěkně pojezdit když se nasadí kvalitní pláště se vzorkem odpovídajícím povrchu. Bohužel to znamená mít doma minimálně tři sady plášťů v cenové kategorii 600–1000kč za jeden :/

          0 0
          • MlokCZ  

            Nejezdím v zimě, nezávodím a když je hodně bláta, tak jdu radši na silničku, takže ani nemusím ty pláště měnit a vystačim si s tou jedinou pro mě celkem univerzální kombinací, kteoru tam mam.

            Jakmile jezdíš závody, tak je jasné, že těch plášťů potřebuješ více a na zimu a marast taky.

            0 0
            • Lister  

              asi tak, ale přesto si občas přehodím, teď už tam mám ale dlouho jarní „morkou kombinaci“ ještě jsem se nedonutil tam dát letní verzi :o)

              0 0
        • chupas  

          no jo. ja mam ale jinou zkusenost. me levna balonova guma vyhovuje – tezke ale dobre. podrzela zatim, kde jsem potreboval. stala par korun. zatim jsem ji nesjel. a defekt taky neznam. tak nevim. nejsem ochoten dat za jednu gumu pres 1kkc, kdyz me podrzi o 10% nez ty moje za 200. nejezdim rozhodne rychle, nejezdim nebezpecne, zavodne ani na hrane. nic pro me. ale chapu, ze je plno tech, ktery potrebujou gumu s maximalnima vlastnostma a zbytek je nezajima.

          0 0
          • chupas  

            ale gum mam plnej sklep a menim podle terenu, to je jasne. ty, na kterych se necitim bezpecne, si nechavam na silnici, kde je odjezdim.

            0 0
          • MlokCZ  

            S těmi cenami trošku přeháníš. Dobrý pláště jsou kolem 700–800 Kč na netu. Na předním kole to s výdrží je v pohodě, takže trošku se prodražuje jen na zadním kole.

            Jinak já taky nezávodím, techniku mám mizernou a právě proto potřebuju slušný plášť, jinak bych ty sjezdy musel jezdit ještě pomaleji a neužil bych si je.

            No a protože výkonost u mě taky nic moc, tak právě každý ušetřený gram na obvodu kola je dobrý, vyjedu toho víc.

            0 0
            • martt  

              ja s nim v podstate suhlasim. Osobne jazdim na dratovych IRC Mythosoch a pri mojej vahe a kondicke je to vlastne jedno. S lahkymi plastami by som na ten kopec vysiel o chvilu skor, ale ta chvila nie je az taka podstatna.

              U deti, ktore zavodia, pouzivame na preteky v podstate to, co vsetci ostatni, teda prave tie dost drahe gumy, konkretne na sucho michelin XCS light, na univerzal Racing Ralph a na total mokro cosi od Specialized, uz si nespominam ako sa to vola.

              0 0
              • MlokCZ  

                Tady nejde o čas vyjetí na kopec, ten vem čert, když ani jeden nezávodíme. Ale právě kvůli ne ideální výkonosti mám o to větší problémy v extra prudkých výjezdech (a že jsem za posledních pár týdnů několikrát něco nevyjel, na co bych technicky měl, ale už jsem neměl sílu zrychlit přes šutry/kořeny), no a s o hodně těžšími plášti bych toho vyjel ještě o dost méně. No a o sjezdu nemluvě, tam je to ještě více znát.

                Ale je jasný, že hodně záleží, co jezdí kdo za terény.

                0 0
    • Thidney  

      Rocky mountain viz profil dnes na digit. vaze 11,80 kg. Predpoklad tlumic za vzduchovy /

      • 300g/, pedaly /-200g/, kola /-300g ty pujdou nejdriv pac ty naby uz maj po 4 letech dost/ a budu na 11 a nebude to zas tak krvavy dalsi gramy by zrejme uz dost bolely penezenku. Kola uvazuju o dt 340 na 717 2–18–2 draty .. pripadne nejake jine doporuceni?
      0 0
      • McBlacky  

        to je dobrá kombinace, a co sunrims ufo, by jsi se dostal s váhou o 100gr na ráfcích dolu a jsou levnější. Bud by jsi měl větší dietu nebou koupil těžší náby a zase kus penízků ušetřil a mohl koupit časem třeba XT nebo jiný lehčí kliky

        0 0
        • Thidney  

          ty 340 tam nejsou az tak kvuli vaze, ale pomer vaha, cena naklady na udrzbu a hlavne bezudrzbovost treba loziska stojej 4× min nez na 240 o tech rafcich budu uvazovat.. kliky, kdyz to vyjde pujdou LX na zimaka a na kolo nejaka fajnovost .-))

          0 0
    • Pekáček  

      Vagrant 2002 22" www.bike-forum.cz/…18235416.jpg cca 12,7kg Career 2005 22" www.bike-forum.cz/…03165559.jpg cca 11,8kg

      0 0
    • yetti  

      Tak jsem ted zvazil svyho belouse a docela jsem cumel: 13.4kg To je vic nez jsem cekal, protoze vyrobce uvadel 11.95 pri 19" a ja mam 17" Je pravda, ze jsem mechanicky Hayesy nahradil LX hydrama a misto Manitou Six mam vzduchovou Marzochu, ale zase jsem dal lehci kliky, sedlovku a sedlo nez byl original. Jinak pro zajimavost moje ziletka ma 7,8kg a kdyz z ni presednu na bika, tak mam pocit, ze za sebou tahnu kotvu, takze si narozdil od mnohych tady na foru myslim, ze i na vaze kola dost zalezi.

      0 0
      • enjoy  

        to ja si po dnesku myslim taky,ale nechapu,jak jsem v nem mohl utopit tolik penez,pri vaze 12 kilo. ps:padlisto,drz hubu:-)

        0 0
        • enrico  

          jak utopil, čím ťažší, tým viac vydrží, či nee? :-)

          0 0
          • enjoy  

            ale jo. treba dneska toho vydrzel vic nez ja:-)

            0 0
            • enrico  

              predpokladám, že si hodil držku (a mal si helmu? :-)

              0 0
              • enjoy  

                ne to ne!:-) teda nehodil drzku:-) a taky nemel helmu,teda no:-))

                0 0
    • AleXtreme  

      Jak tady čtu že někdo váhá jestli ubrat 0,5 nebo 1 kilo nějakou výrazně dražší komponentou tak mně napadla myšlenka, jestli by nebylo výhodnější to jedno kilo třeba ubrat na svém těle, když už vám na těch gramech tolik záleží :).

      0 0
    • petebike  

      mam ho v profilu, na vaze ma pod 10

      0 0
    • Coudy  

      Superior 929, 29" , velkost ramu 21,5", cca 14 kg. vid profil

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.