Kolik vazi vas bike? na cem jste nejvice usetrili gramu?
Kolik vazi vas bike? na cem jste nejvice usetrili gramu?
ta moje potvora ma 16kg v lete a 17kg v zime… kdyz chci (jako ze teda nechci a neptrebuju) par gramu, tak sundam blatniky a hned je to pul kila dolu… :)))
z jaky motorky si sundal ty pulkilovy blatniky? :-)))
luxusni SKS… ale holt ma cca 200g predni a 240g zadni… na zadny motorce sem tak pekny nenasel… :((
Tak to jsi na tom dobře :-). 16ti kilové kolo se vylehčuje nejlíp, protože i levné součásti, pokud si člověk všímá jejich hmotnosti, mohou přinést zlepšení ( pláště, ráfky, řidítka, sedlovka, pedály atd. ). Moje kolo váží pod 10kg a nenacházím nic, co by se dalo ještě vylehčit bez zruinování rozpočtu.
a je mi to taaaakhle volny… :))) vaha komponentu je to posledni, na co koukam…
Udělej jednu zkoušku. Připevni si na kolo dvě dvoulitrové petky s vodou ( to máš „blbých“ 4 kg, která jsou Ti volná ). Schválně, jak se Ti pojede ? Neodpovídej mě dřív, než to skutečně zkusíš :-))) …
kolo je muj jediny dopravni prostredek a docela casto ho puzivam jako nakladak, takze vim, jak se projevi vaha navic… 140km s 10kg baglem nebo treba 15km s 21kg baglem… pul kila nepoznam… tri kila, ktery sem schopnej srazit sou pro moje jezdeni taky porad nezajimavy, nehlede ze na to nemam dostatek financi…
P.S. clovek by neveril, co udelaj gumy foukly na 6,5 bar… jenom je dost prace s prezouvanim podle terenu…
Muj author ma 13 kg zatim sem nic pro zlehceni nemenil.
…Kdo to byl?… :)
Cikán, černý cikán… :o)
dost jsem usetril novymi dutymi klikami Shimano Hollowtech II, sedlo Selle Italia SLR ma pouze 185 g, takze taky slo skoro 100 g dolu
Tak to prr. Na vaze také dost záleží. Na delších trasách hlavně na silnici je každé půl kilko znát. To jako kdyby jsi jel s brašnama a bez nich. Takový je rozdíl mezi tvým a mým kolem. Těch pět kilo je už pořádně znát. Jinak souhlas s příspěvkem výše. Snižování váhy je hlavně o penězích.
asi tak 14,75–18,24 kg i s naradim, pumpou, dusi, blikackama, zvonkem, blatnikama atd. (nevazil jsem to nikdy) Odecitat tyhle vecicky z vahy kola nema smysl, protoze tam proste jsou. Nejvic gramu uretrim, kdyz sem tam oskrabu bahno a misto obycejne vody pouziju vodu zbavenou tezke vody.
myslel si vodu zbavenou tezkych kovu asi, ze jo? ;-)
no vidis to taky:-) ale hlavne zbavenou deuteria a tricia
No hodne se da usetrit na vidlici a na kolech (plaste, duse, rafky…), ale ja davam prednost tomu, aby ten komponent neco vydrzel a byl spolehlivej a pokud mozno univerzalni (gumy). Vahu sice taky sleduju, ale nevybiram si ciste podle ni – prevlada funkce.
Přesně tak, mám pár věcí, který prostě měnit z hlediska funkce nebo bezpečnosti nechci – pružinovej Bomber Z3 (1.8 Kg), pedály TIME ATAC carbon (tuším 325g), sedlo Selle Itallia Max Flite Trans AM (278g) řidítka Ritchey Pro (140g – nechci jít niže) a brdy AVID CPS disk. Celý bike mi váží 11.8 Kg. Kola mám X517, nábu Onyx Disk a dráty Sapim 2–1.8–2, duše Maxxis Light 12g a pláš maxxis medusa 495. Je mi jasný, že se prostě s těmi komponentami nedostanu pod 10.5 kg, ale to ani nechci, přednější je funkce a mé pocity.
Mám CUBE a váží necelých 13 kg, ale co se odlehčování týče, tak podle mě je důležitý mít třeba lehký pláště a ráfky, tam se při změně rychlosti nebo směru fakt pozná každý deko, ale abych kvůli váze měnil alivko packy za XT a tím ušetřil 200g a zároveň prodělal 4500,– to bych byl fakt blázen.
Setrit na plastich ale pouze odsud podsud (bo jaxe to pise :-))) Ono totiz pichnout ci cvaknout dusi 2× za vyjizdku taky nebude to pravy orechovy. Ale souhlasim s tvrzenim, ze setrit vahu a poustet penezence zilou na celem razeni (smyk, packy, saltr…) asi nema vubec cenu. Snad jen kdyz vase kolo vazi 10,1 a chcete to srazit na 9,8 kg…
Mam GT avalanch 2.0 vymenil jsem rafky za mavic x317 vaha kolem 13kg
Cus. 10.5kg, Cube Elite, jedine, co hodlam pristi sezonu vymenit, je sedlo a sedlovka, protoze je oboji tezky a sedlo utrzeny a prodreny. Pocitam, ze to hodi tak –250g. Jinak nevylehcuju, uz jsem spokojen. Urcite nejlepsi je usetrit na rafcich a plastich.
hahaha to byly váhy :-)
Hodně jsem ušetřil na kolech, pláštích a vidlici (1–1,5 kg). Tam se dá podle mě nasbírat/ubrat nejvíce gramu..
A hlavně na kolech jsou ty gramy hodně poznat :)
:),moje merida měla 14,2,srazil jsem to na 11,5kg,nejvíc géček asi na vidlici-cca 0.8kg,no původní zbyl jen rám takže asi na všem:D
Můj bajk má tolik že kdybych chtěl začít gramařit, tak bych nejdřív musel začít kilařit :D
Jó, a nejvíc zatim vidlicí…Epicon je asi o půl kila lehčí než XCR.
na těžkých kolech je nejlepší to že jdou každou novou komponentou dost odlehčit :D třeba můj bike – vidla (axon: –700g), pláště (RR 2,25: –400g), kola (Remerx 7325: –1000g), kliky (aerozine: cca. –500g) čili to jsou dvě a půl kila, ale bude to stát tolik jako stál ten superior :D
Tak já na kole nejvíc ušetřil na řídítkách cca 200g.
Co se týká hmotnosti tak já si rovnou koupil takové kolo, které vyhovuje, takže gramařit nemusím.
Takové nekoupíš, protože kola jsou dimenzovaná na tlusté Evropany a Američany. Zaplatíš přes 100 tis. za 10 kilové těžítko a na něm se toho dá odlehčit hodně.
Já jsem si třeba rovnou takové koupil a odlehčovat už nehodlám :-)
Ale jo u tvého není co měnit, hezky poskládané.Dal bych jen pevnou vidlici, ale to je má úchylka:-)
ale rezervy jeste mas… :)
pri redukovani hmotnosti mojho biku som najviac odlahcil na penazenke :)
vahove? Platils v drobnejch? :)
jj tymi drobnymi, co dostanem na vyplatu :D
Mé kolo má 10,40kg.Rád bych šel někam k 9,5kg.To by ale znamenalo, rám, kola, kliky a pár drobností.Nechám si přejít chuť:-D Jako první půjde časem rám, má potvora 1950g.Jinak sedí super.
mam stejne tezky ram a uvazuju jestli ho nechat a zacit tunit kola a brzdy nebo koupit novy ram :(
Jaký rám?
mam proxi :)
jinak pokud ses ptal na to jaky planuju tak absolutne nevim cekam co mi prijde pod ruce :)
btw: ztr rafky beres přes maxcursor ( jestli se nepletu jsou to dovozci no tube ) nebo to tahas z venku ?
Z lehkých rámů se mi líbí MRX xtrolite G7, ale má krátkou geometrii a velikost 20,5 je na mých 192cm málo.Dálší adept je Sup G7, nebo Vautron scandium.Za superior ani Vautron nedám kolem 10000kč, to radši připlatím za karbon.Taky koukám po Treku 8500.Má super geometrii, ale taky je těžítko.No nechám stávající a čas ukáže:-)
ja prave furt vaham jestli udelat z anthema raketu nebo jestli udelat raketu z toho celopevnaka. tak to vidim ze zacnu lehkyma kolama a uvidim co to z anthemem udela a pokud to furt moc nepojede tak je hodim na celopevnaka a k tomu pak nejaky pekny ram :)
Trek 8500 je nejlepší !
Toho vautrona můžu mít uplně novyho za šest a něco, ale asi jenom 19 velikost.
Škoda, potřebuju největší a musel bych dát představec 11–12 cm.
Hnoji, mrkni se na mail. Děkuji
Ghosta jsem vážil špinavého od bláta a přechodnýma pláštěma 750g kus. Váha ukázalo pro mne nemilých 14.2 kg.
Nevím kolik by dalo to umité bahno, ale pláště jsem dal RK tedy cca –440g
Uvažuju o kompletu Al WCS tedy přibližně –250g dolů.
Kazeta a kliky až odejdou.
Potom kola, chtěl bych komplet kolem 1600g, ale zatím vůbec netuším kolik můžou vážit moje stávající.
Otázka kolik ušetřím na kolech, ale cíl by byl dostat se na, nebo pod 13kg.
Ale než jsi ho zvážil, tak ti váha nevadila .. to znám :D
zjistim na jare :)
Author Modus, 12,9KG
v planu jsou novy:
kliky – XT,
kola – RM5
plaste – (kevlar)
řídítka – rovny – ty uz mam
sedlo a sedlovka (kdyz budou finance)
snad se to bude aspon trosku blizit k 11KG – co myslite?
to bych ani neřek :)
Kola RM5 1870g tak pozor:-) Jinak jsem spokojený.
na kupkole pry vazeh 1805 … i kdyz to uz je skoro stejny :)… no a porad lehci jak crossridy :)
Kupoval jsem je v létě a jsou super, jen nejsou z nejlehčích.Mrkni na remerx 7325 pro.Tyhle kola maj 1560g, nepletuli se a cena je do 6000kč.Kdybych chtěl odlehčovat na kolech, tak jdu do ručně zapletených.Nejspíš náby novatec light, dráty revolution, nebo sapim.Ráfky ZTR, nebo DT.ZTR jsou dost lehoučké, mám s nich respekt.Nevím jak by se chovaly kola okolo 1400g na každodení použití.Už mi prdlo pár ráfků okolo 400g.To je ani nepřehušťuju a neseknul jsem už pár let.Vždy ráfek praskl podelně.
budu neco naplitat pod 1400 a nebojim se toho :)
Co máš v plánu? Taky mi to hlodá v hlavě.Dnes se dají zapléct lehoučké kola pod 10000kč.
alpine, crest popripade FRM ( ale spis ZTR)
A2Z nebo novateky 711/712 ( nevim jestli nebudu mit ve predu 15ku osu takze podle toho se rozhodnu co tam dat ) takze ve hre je i predni hope
spice jeste presne nevim ale jiste nechci ploche
Vidím to podobně, jen nevím kdy a jestli se k tomu dokopu.
ja se musim rozhodnout :D
pracka, mikrovlnka,zehlicka x ridicak auto x kola brzdy ram
ono je to o prioritách, že..
oprat si môžeš aj v rukách, šniclu zohreješ na radiátore a moderné umelohmotné handry sa žehliť nemusia.
ale kolesá lahšie o 20(alebokolko) deka dajú tvojmu životu nový rozmer… ;o)
He he, jsem na tom podobně:-) Pračku, žehličku, ledničku mám.Čeká mě auto a k jaru stěhování do jiného nájmu.Na kola nejspíš nezbyde.Leda že pořídím škoda120 :-)
spis resim jestli se k sobe nastehovat babu nebo ne, od toho se odviji ten zbytek :D
Ženská je drahý koníček:-) S mojí žiju už 3 roky.
Pockejte po svatbe. To je teprve drahy konicek, ted uz nemam absolutne zadnou kontrolu nad tim, jak mi penize vytekaji z penezenky. Navic mame spolecne konto, takze musim budovat cerne fondy, abych si mohl poridit neco na kolo.
Zase na druhou stranu mi konecne po letech jezisek dovolil, abych si mohl prat neco hezkeho na kolo. Diky tomu, ze na kupkole se da sledovat stav skladovych zasob, tak mnozna i neco dostanu, prestoze jezisek tvrdi, ze pro me na kolo nic nema :)
hledej problem u sebe ;-)
moje přitelkyne vi že kdyby mi řekla bud kolo nebo ja že muže jit, a podle toho se i chova :)
co si chlap koupi je jen ciste jeho vec pokud mu to musi schvalit manzelka/ pritelkyne tak se mu asi libi byt podpapučí :)
To chce jiný přístup – musí jezdit všichni a pak není třeba prachy schovávat . . . Ale do peněz to leze také, protože pak musím vše kupovat 3× – pro sebe, manželku i pro 17tiletého syna. A když jsou ve stádiu, že chtějí k Vánocům také něco na kolo a odpustí si jiné zbytečnosti, má to své výhody.
No jezdime oba, posledni rok slo dokkonce vic penez do jejiho kola :)
Je fatk, ze clovek si musi nektere veci jasne stanovit, ale chceme kupovat byt, auto a tak podobne… v ten okamzik se vyskytne otazka, jestli je vhodne zrovna ted cpat prachy do kola… svym zpusobem je to pouze recnicka otazka :)
nenastehovat. namiesto jedneho biku budes platit a servisovat velmi rychlo dva.
to by este bol ten najmensi problem :D
som to nechcel 20 rocnemu chalanovi znechutit uplne…
ja zatim vidim i ty pozitiva – doufam ze nejsem snílek :D
tak se kluci sestěhujte k sobě, dáte dohromady co máte a kola si můžete koupit oba dva. Ještě si můžete vypomoct se seřizováním :-D
Chlapi sobě :DD
Tady není nad čím přemýšlet. Vypereš v ruce nebo za pár kaček ve veřejné prádelně, mikrovlnka se dá koupit pod litr, žehlit netřeba, stačí prádlo šikovně pověsit do průvanu. Řidičák na auto zbytečný, všude jezdí busy nebo vlaky. Kola, brzdy a rám na bika ale nenahradíš ničím! :)
Dobré komenty:-D Hledám byt 3+1 a stejně postíženého bikera jako jsem já.Co nabízím?Dobrou domácí stravu, ledničku plnou lahváčů a společnou dílnu s 3 bikama.Po večerech sleduju BF, v sezoně případně Giro, TDF.Chcete mě? :-)
jestil budeš občas ochotný tahat vozík, tak já bych tě bral :-)
a dá se s tebou souložit?
kolo je sice kolo, ale… :-)
tak tebe bych nebral :-)
souložit se nenechám:-D
********* je pro děcka, dospělí si vyjedou (na biku) :DD
hh :D já tu zlela vazne taky hledal spolubydlici a nezadarilo se :D moc zenskejch tu neni a tak bydlim sám :( coz ma ale vyhodu … muzu mit bordel, valce hned vedle postele a montazni stojan v obyvaku :D
v prvé řadě potřebuji aby to vydrželo a nebyly kola šišatý po sezoně jak ty co mam (puvodní 32 děr) nedavno jsem treba neodhadl rychlost a vlitnul do schodu a asi pet jsem jich preletel – docela rana … po dalsich 500m to nevydrzela duše :)
To mám lehčího i Tractiona. Jsem navážil 12.2 v 19ce
ja to vazil i s rohama, košíkem a pumpičkou …
katalogová váha je 12,6 … cely to je v DEORE jen…
No já to měl s rohama, košíkem, pláštěma Sammy Slick, na kole je Epicon a vyměněné brzdy Tectra za Deore. Je to teda na Véčkach. Ale zase tam bylo těžší sedlo Nioby
Chtěl jsem tím říci, že jsem měl za pár korun 12kg těžké kolo. A tvůj cíl není nereálný.
Moje Enduro 165/165 má malinko pod 15 kilo.Kolo jsem si postavil tak, by na tom šlo v poho jezdit delší trasy a přežilo to i nějakej ten freeride.Poskládal jsem to tak,aby to bylo vyvážený.A dostal jsem se pod 50 litrů za celý kolo.
Takže to, že je kolo relativně lehký na svojí kategorii ještě neznamená, že to musí stát majlant,chce to jen přemýšlet a jít po cenách.:)
MTB XC, nyní 8,9kg až namontuju nový kliky tak 8,6kg. Nevím, jestli je znát každý deko, ale přechod z 14kg potvory na 10kg jsem pocítil velmi velmi.
Podle lehkyho nastrelu bych mel byt nakde kolem 8.4 – 8.5kg HT / Fulla jsem mel 9.6kg.. nic neodlehcuju, rovnou si lehky veci koupim, vyjde to levnejc nez vymena :-D
Toto je kvalitní příspěvek :-)
KHS asi 10,5kg (relativne tezkej ram 2100g a starsi XT)
Reign cca 12,8 kg – UST gumy + mliko…
Lajtvíla 11,49kg. Na to jakej to je pretizenej traktor ( 110kg) asi ne spatny. Urcite by se v nasich bikach vyjimalo lip 10,99kg ale asi by to chtelo zasadni zmeny ( vidle asi DT swiss, naby – ale ktery lehky neco vydrzej?, nejaky řitomučivý sedlo, jiny kliky – ale ktery jsou tak tuhy a tak radej jako xtr,nejaky superlehky šlupkogumy 1,9palc atd. atd. ).Už jsem asi kdysigramhonič…
nejak si nedokazu predstavit kdes mi nadelil cca 1,3kg relativne na stejnym kole (mysleno lehke AM)…
mas zvazeny jednotlivy dily? kola, ram atd.?
docela by me to zajimalo…
na kolech urcite ja ne, i tyhle jsou uz lehce podvyziveny, dala by se vidle, kliky, sedlovka (kcnc motylky) plaste nevim nevim, utesnovat supersonicy musi bejt teda brutalni porod a hlavne clovek tam nacpe aspon 120ml mlika…
kazeta, saltr, brzdy – tam jen par gramu – bez vyznamu… sedlo – na takovy kolo volim relativne lehky a hlavne pohodlny sedlo, Tune bych tam necpal…
Mám Meridu Gamma Ray a moc z ní už nezůstalo.
S pedály měla původně asi 13,8kg, teď asi 11,8kg (včetně pedálů, košíku, tachometru…)
Nejvíce, skoro 1kg, se ušetřilo na pláštích. Akorát mi poněkud vadí, že stávající (Geax Mezcal) mají delší brzdnou dráhu než původní těžké CST.
Na silničce se zase chystám vyměnit kola, původní Ritchey OCR za zapletená Remerx Rapid Sapim, úsporu odhaduju kolem 700g.
Canyon LUX – XL – 10,9 kg. Dalsi odlehcovani zatim neplanuju…
Scott Scale 70, proti originálu už hodně věcí jiných, nicméně nejvíc se ušetřilo na vidlici (původně RS Dart2), kolech a pláštích. Naopak jsem si pohoršil výměnou véček za kotouče. Takže teď jsem na 12 kg. Funkčně relativně dobré, ale myslím že další gramy dolů už byli drahé :-(
ale mas to zladene paradne
Takový kompromis mezi cenou a funkčností. Ale nejslabší „články“ se snad podařilo odstranit :)
Ja jsem to pocital zhruba 100g uspory hmotnosti prijde na 1000kc
len do urcitej doby :)
potom sa to pekne predrazuje kazdym gramom
S CRRkem jsem na 10,65 kg, s Monstrem na 15,85 kg. Oba snad přes zimu půjdou lehce dolů. U jednoho brzdy, u druhého ráfky.
kdo setri, ma zatri a kdo nesetri a jezdi, ma za pet:D
Mám 2 biky, HTčko cca 11 kg a fulla cca 12.5 kg.
Nejvíc se dá ušetřit na vidlici s taky na kolech. Těžké kola, pláště a duše, dá se v extremu ušetřit i víc než kilo.
kilo sa da v extreme usetrit iba na plastoch :)
No to je fakt. Ale předpokládejme, že kilové pláště tady téměř nikdo nevozí :).
no moze vozit nejake 800g tazke a prejde na FF s 300 gramami…a kilecko je dole :)
asi tak… u mě by výměna kol a plášťů za FF znamenalo váhovou úsporu skoro 2 kila :)
FF nepovažuju za pláště do terénu :). Nicméně, nejlevnější a největší váhová úspora je asi na kolech.