• rob

    Mam hodne blebej dotaz, ale zacinam, a nak se to dozvedet musim. Hodne vidam kotoucovky jen na prednim kole. Na zadnim pak kls. Vcka. Muze mi nekdo vysvetlit vyhodu tehle kombinace? Osobne mi totiz prijde logictejsi dat ji na zadni kolo (brzdi se s nim casteji, a mit hydru pouze na prednim vidim jako risk), ale je mi jasne, ze to duvod ma, kdyz to tak hodne lidi dela.

    0 0
    • Pavlos  

      Nevim jak ty ale ja casteji brzdim predni brzdou nez zadni. Zadni pouzivam jenom na pribrzdovani

      0 0
      • rob  

        no brzdit predni ma nak od malicka zustalo v hlave, ze je nebezpecny. Jak mi bylo vtloukano do hlavy, „nejdriv zadni, potom predni, jinak prelitnes pres riditka“ :-)

        0 0
      • sharkcom  

        Jo jo. Brzdny účinek přední brzdy je 80% brzdného účinku celého kola. Ale musím říct, že by mě asi vadilo, že každá brzda se chová jinak. Chod, dávkování. Prostě na předek se dává asi jen kvůli image…

        0 0
    • fousac  

      aso to okoukali z motorek, kde sou vepredu dva veliky kotouce a vzadu jeden malej… mebo z aut, kde sou vepredu kotouce a vzadu bubny.. :)))

      a pravda je, ze zadni brzdou toho moc nezvladnes, vetsina se brzdi stejne na predek…

      0 0
    • kovar  

      udelej pokus – pri stejne rychlosti na stejnem useku zabrzdi napred jen zadni a pak jen predni a vyhodnot delku brzdne drahy. Ale jinak je to jen quli image, ony nekdy V-brzda brzdi i lepe nez kotouc. Ja to na kole mam opacne, vpredu V a vzadu hydr. kotouc. A naprosta spokojenost. Zadni brzdou brzdim casteji i kdyz vlastne brzdim soucasne obema. Ale kdyz chci zastavit nebo poradne pribrzdit, tak bez redni to nejde, nebot brzdeni predkem je nesrovnatelne efektivnejsi.

      0 0
    • Radek Broz  

      Never jim, ze je to jen kvuli image. 80% brzdnyho vykonu obstarava predni brzda. Az budes jezdit trochu dyl, taky budes casteji pouzivat predni. Mas -li teda omezeny financni prostredky a nemuzes koupit obe najednou, je mnohem lepsi vylepsit predni brdu, kde se to projevi mnohem znatelneji. Ze stejneho duvodu se dopredu davaji vetsi kotouce (i na motorkach – ty maji casto vepredu kotouce na obou stranach) Dalsim z duvodu byva to, ze uz se pomerne dlouho nevyrabeji vidlice, ktere by nemeli navaru na kotouc, zatimco ramy bez navarky se jeste docela dost vozi (takze zadni kotouc si tam nedas, ani kdbys chtel:o) To, ze kvalitni dobre serizeny vecka s dobrejma spalkama na cistym rafku brzdi casto lip nez kotoucovka, je pravda, ale jen za sucha – staci projet bahnem/louzi/snehem a poznas vyhody kotoucu. To, ze nekomu vadi, ze se „kazda brzda chova jinak“ naprosto nechapu, protoze i kdyz mas obe brzdy stejny, porad se kazda musi chovat jinak – predni proste bude brzdit mnohem vic, zadni jde brzy do smyku… Navic na zadni jsou diky delce vedeni o neco malo vetsi ztraty. Uz se to tu rozebiralo drive a ja za posledni 2 roky brzdil XT vepredu/Deore vzadu (vecka) > Magura Julie (kotouc) vepredu/XT vzadu > Julie vepredu/Hayes vzadu > XT vepredu/Hayes vzadu (po rozbiti Julie) a nemam s tim, ze je kazda brzda jina stejne jako vsichni my znami), sebemensi problem.

      0 0
      • Dumbo  

        stym ze predna pohlti 80% uplne suhlasim aj ked cislam moc nerozumiem :-) niesom snimi kamarat od Zakladnej… ale otom poom… osobna skusenost: 1.rutim sa z kopca naraz citim sakra zacinam sa bat radsej spomalim tak zmacknem prednu brzdu zatial V-cko :-) mam RST gila TL takze kompromis urcite viete preco :-) 2.rutim sa z kopca naraz sakra za zakrutou sa zjavili penzisti zmacknem zadnu brzdu… POUCENIE: ? ak chces dobrzdit pouzi prednu ak chces „zaflekovat“ aby si zabranil zrazke pouzi zadnu prednu na flekovanie neodporucam

        0 0
        • JIPA  

          2. … a ses v nich, protože jenom zadkem to neubrzdíš :) Já mám vepředu 203 a vzadu 160 kotouč a není to proto, že 203 brzdí víc nebo citlivějš, ale hlavně se přední kotouč víc hřeje (protože 80% atd. …) a větší plocha se líp chladí a tím nemění účinek.

          0 0
          • Dumbo  

            nie niesom v nich :-) len zaflekujem ludia sa laknu rozutekaju sa ako vrabceky a je pomedzi nich prefrcim… nie ja som ohladuplny biker :-)

            0 0
          • Jogador  

            No jká nechci bejt štoura, ale měl sem tam kotou 160, a nikdy se nezahřál, že by pálil, pak sem se stejnou brzdou přešel na kotou 185, a ten se často rozpálí že je nebezpečný dotek, proto si myslim že čím větší kotouč, tím naopak větší teplota. Co otom soudí druzí

            0 0
            • enjoy  

              tam pujde spis o to ze tvuj novy kotouc ma drsnejsi povrch a tim se vic zahriva.jinak samozrejme bez pochyb vetsi kotouc chladi lepe.

              0 0
    •  

      no tohle se dělá, když máš nedostatek peněz a nebo má vidle navarky jen na kotouč, tam pak asi večka nenarveš

      0 0
    • visby  

      heh, ja mam presne opacnu teoriu… na zadne koleso dat agresivny plast(na XC staci jimmy light na sucho a nejaky mythosXC na mokro, na FR doporucujem kotvu ala schwalbe space, alebo spec roller) a potom tam dat hydru… pretoze ked na strmom zjazde brzdis prednou tak sa ti lahko podsmykne a letis na papulu:-) to je rovnake aj na XC aj na FR, vacsina si ale mysli, ze viac brzdi prednou a dam tam preto hydru(je pravda viac sily ide na prednu brzdu), ale ja by som to dal naopak… nehovorim o tom, ze ked mas vzadu hydru tak sa to lepsie davkuje(este teraz si vycitam, ze som kupil adapter na velky kotuc na predok a nie na zadok)… znie to velmi chaoticky co som napisal, ale po troch precitaniach tomu pochopite ;-)

      0 0
      • BoB  

        já jsemto sice pochopil ale bojím se, že itak je to špatně. Protože prostě popíráš fyziku. Omluvou ti budiž, že je to nejrozšířenější blud mezi cyklisty – dle průzkumu amerického MBA

        0 0
        • visby  

          v com popieram fyziku? v tom ze si dam zadne koleso agresivnejsi plast a snazim sa brzdit vacsinou zadnou? na zjazde to vacsinou staci a ked nestaci aspon clovek ide rychlejsie… brzdim samozrejme aj prednou, ale menej…

          btw: sak si niekto dajte na takom tucnom blate nejaky strmsi zjazd po korenoch a brzdite prednou brzdou…

          0 0
          • Žanek  

            Pokud ji používáš s citem, tak nemáš problém. Zkus v prudkém technickém sjezdu rychle zastavit (třeba kvůli stromu přes cestu, který tam minule nebyl a nedá se přeskočit nebo se mu vyhnout) To se ti potom účinná přední brzda hodí…

            0 0
            • visby  

              raz sa mi to stalo… taky strom v asi 1.4m vyske… vyletim zo zakruty v 40km/h, zbadam, stlacim obe brzdy, ale idem kvoli blatu dalej, zohnem sa ku rajdom a rana do hlavy=puknuta helma, bolavy krk asi mesiac, roztrhany camel(batoh)… ale myslim, ze tam by mi nepomohli ziadne dobre brzdy:-)

              0 0
          • BoB  

            A jak ti pomůže jakkoliv agresivní pláš? když zadní kolo se (díky fyzice) snaží odlepit od země? I dál je tu dost jasně popsáno, jak se dá brzdit a jak nedá. Myslím že skutečně pomůže test na brzdnou dráhu zadní vs. přední brzdou. Ohledně brždění v prudkém kopci – správně bys v náročných technických úsecích měl brzdit minimíálně, protože tou další silou ubíráš kolu přilnavost, kterou jinak může vynaložit na vedení terénem

            0 0
            • martt  

              a kde inde potrebujes brzdit ako v technickych zjazdoch? Inde sa snazis byt co najrychlejsi, nie?

              0 0
      • Dumbo  

        visby: ja to chapem a plne stebou suhlasim aj ked niekedy sa snazim pochopit rady predajcov „ved dozadu Ti staci aj 160mm kotuc mechanika“ ale ja si myslim ze do zadu treba skor hydro 203mm moja teoria aj tak pouzivam viac zadnu brzdu ako prednu dopredu mi prednu brzdu netreba jeden cas som jazdil bez nej a vystacil som si…

        0 0
      • enjoy  

        mam teda zatim vecka ale ve sjezdech pouzivam vic predni brzdu,to zcela urcite,kolikrat se ocitam i na prednim kole,ale s citem,ne tak abych se rozsekal.na blate taky,ale s vetsim citem,se zadni bych na blate neubrzdil vubec nic,teda s mimy ninejsimy plasti.

        0 0
        • visby  

          no ja vpredu na XC jazdim bud python alebo michelin compS light, takze tym moc neubrzdim ani za sucha:-) preto ta zadna:-)

          0 0
      • Martin  

        Jak bych to řekl – matematika je jedna věc a pocit druhá:-)

        0 0
    • rob  

      oou, to jsem netusil, ze muj dotaz vyvola takovou odezvu. No proc ten muj strach z ty predni… Nemam zkusenosti s kolem s odpruzenou vidlici (az ted ho budu kupovat). Znamena to teda, ze na kole s odpruzenou vidlici se ta setrvacnost castecne absorbuje do te vidle , a proto nehrozi takove nebezpeci prelitnuti jako u pevne?

      0 0
      • thulio  

        preletiet mozes kedykolvek ked budes pouzivat brzdu ako prasa :)) ta vidla neco absorbuje ale netreba sa na to spoliehat .. ved ked si sadnes na bike tak zistis zhe ked si co mozes dovolit ..

        0 0
        • martt  

          naopak, tym ze vidla pri brzdeni klesne, zmeni Ti tazisko a cez riditka sa da preletiet tym lahsie

          0 0
          • -b-n-x-  

            ne, protoze vidlice, ktera je na dorazu je asi tak stejne vysoka jako normalni pevna. Jestli se tady jeste rozpouta diskuze o tom jestli je lepsi do terenu na sjezd pevna, nebo odpruzena tak to fakt seru :-)

            0 0
            • martt  

              lenze geometria biku na pevnu vidlicu je ina ako na odpruzenu. Geometria je vtedy rovnaka ak je odpruzena vidla v hornej casti zdvihu. Ak je naplno stlacena, si nizsie ako s pevnou vidlou. Aspon pre XC biky toto plati

              0 0
              • -b-n-x-  

                No jo. U toho XC to je ale jedno, ne? Tam je ta geometrie stejne delana na jizdu do kopce. XC kolo je vlastne takova silnicka :-)

                0 0
              • McBlacky  

                nemáš pravdu, geometrie na pevnou je někde pod polovinou zdvihu odpružené (výška řidítek). Kromě toho, na levnějších modelech kol se dává bud pevná nebo 80 vidle a geometrie je stejná…

                tohle platí pro kola se závodní geometrií, ne pro turistiku.

                0 0
          • error  

            ja teda vetsinou v narocnem sjezdu posunu teziste tim ze jdu hodne dozadu za sedlo a necitim zadny problem s preletnutim

            0 0
      • TinkTink  

        Nebal bych se toho (ja sem sice dneska tak trosku blbnul a preletel jsem pres riditka, ale to je pokazdy chyba jezdce a ty, pokud nejses clovek absolutne bez citu, to vycitis :) )

        0 0
        • enjoy  

          no ale obcas vezmes za predni a furt nic a najednou se nestacis divit:-) ale to me se nemuze stat:-))

          0 0
          • TinkTink  

            No ja prave dneska vyhodil zepredu kotouc a dal tam Wendlera s corratec spalkem…hehe…a uz jsem letel :o)…vzadu kotouc bude az do ctvrtka :)

            0 0
      • Seveřan  

        Dobrý je taky zvednout zadek ze sedla a posunout ho nad zadní kolo. To absorbuje taky dost energie a je menší šance letu přes řidítka. Zadní brzdím a přední dobržďuju abych nešel do symku (při brždění zadní brzdou bez přední na měkym povrchu jako jehličí nebo šutry zadní kolo ustřeluje).

        0 0
      • Honzin  

        setrvacnost se absorbuje do vidle, ktera ale diky tomu poklesne podle zdvihu treba i o 10cm, takze to prelitnuti muze byt mnohem snazsi nez u pevne vidle.

        0 0
        • Pá-dlista1  

          To taky, ale stejne mas geometrii z hlediska prepadnuti porad lepsi nez s pevnou vidlici. Taky na tom ma podil, ze ti „skutecna“ odpruzena vidlice zajistuje lepsi kontakt kola s podkladem a tim efektivnejsi brzdeni.

          0 0
          • Honzin  

            tak tak, skutecna! taky jsem psal ze „muze“ byt a ne ze „je“ snazsi

            0 0
        • vlk  

          No jo jenže u pevné je náraz tvrdý a v tom momentu tě to vyhodí zatímco u odpružené při tom poklesnutí u odpružené ten náraz poci?uje člověk postupně a tak to není tak hrozné.No bóže, při nejhorším se naučíš skákat přes řidítka.Já jdu vždy do klubíčka, ale kámoš se naučil skákat přes řidítka roznožky.Vždy přeskočí a utíká dál z kopce bez kola.Máme z toho docela prču.

          0 0
    • McBlacky  

      dost lidí brzdí najednou oběma brzdami. pokud jedeš ostřeji (závod, drsnější trénink) tak dobrý brzdy jsou základ a když už za ně bereš, tak je to na poslední chvíli a hodně, v těchto chvílích je hydra vpředu super věc.

      0 0
      •  

        hm hlavně taky dobrý gumy, vozim teď v zadu specialized enduro sport 2,2", má to sice nějakou ochranu proti proražení, ale směs 70a…což je v lese a na silnici docela vražedný, kolo de hned do smyku, už sem kvuli tomu „sestřelil“ strom. Fakt je, žev krizovejch situacích brzdim oběma brzama a většinou jedu po přednim…takže asi fakt se víc brzdí přední, trošku mimo, ale auta maj taky vždy větší poměr brzdné síly ve předu. No teď mě tak napadá, nedávno sem čistil špalky a odmaš´toval ráfky, že by a jedovost kvuli tomu?

        0 0
    • MartinXC  

      Já mám vpředu kotouč Avid CPS 160mm (mech) a vzadu V-čka Avid Ultimate, páky Shimano XT (integrovane s řazením). Nastavením na pákách jsou obě brzdy vyvážené. Vpředu mám kotouč kvůli dávkování a průběhu síly a hlavně kvůli spolehlivosti za mokra, vzadu jsem musel ubrat brzdné síly, to Včko blokuje zadní kolo spolehlivě, vzadu stačí i za mokra. Jinak brzdím z 90% předkem, zadní brzdu mám na citlivější rozdělení síly při brždění na kluzkém a na ostré průjezdy zatáčkami smykem zadního kola.

      0 0
      • jakub  

        ja sem z rodiny kde muj otec zil pro zavodeni na motorkach, bracha a vlastne cela rodina, kdyz sem si poprvy v 4 letech sednul na motorku (java50)dal mi otec zadni brzdu pryc, proc ?? prej abych se naucil brzdit. Dodneska si pamatuju ze predni brzda je zaklad a zadni je jenom takova doplnujici. Kdo tvrdi opak, ten do dneska neumi brzdit (ted to zacne(((-:)

        0 0
        • enjoy  

          proc?treba si byl zlobivy dite:-) ale ne:-),mas pravdu.ja bych se zadni neubrzdil skoro nic.ale nadruhou stranu,kdo brzdi hlavne zadni a ubrzdi to co ja s predni ma muj obdiv:-)

          0 0
        • Vilém  

          Konecne to nekdo trefil.Kdyz jsem sledoval tuto debatu, tak jsem se nestacil divit,Ti lidi snad neumeji jezdit.Osobne pouzivam prevazne predni, zadni jen pri blbnuti(po zadnim,manual ap.)pokud mas dobrou hydrauliku a solidni desky, zadni nepotrebujes,muzes brzdit patou o plast:)) Lidi rika vam neco setrvacnost??

          0 0
          • -b-n-x-  

            se vubec divim, ze nekteri tady se nachazejici bajkeri uprednostnuji zadni brzdu. Bud jezdi prudke sjezdy po zadnim, a v tom pripade je na nem 100% vahy, nebo to jsou takovi spatni teoretici. Zadni brzdu se da ve sjezdech pouzit snad jenom na zataceni smykem a lehke pribrzdovani. Samozrejme, v praxi to vypada tak, ze se brzdi obema brzdama, ale predni kolo je dulezitejsi. Je na nem vetsi vaha a proto tak lehce nejde do smyku jako odlehcene zadni. Mozna by to chtelo semtam se projet, pripadne popremyslet a ne jenom sedet tady na bikeforu. :-)

            0 0
            • lubos  

              Ja myslim, ze je tady nepochopeni mezi v nazorech. Treba ja pouzivam zadni brzdu asi 2× tolik nez predni. A stejne souhlasim s tebou, ze kdyz je sjezd prudky a je potreba brzdit, tak zadnou lze tak maximalne na smyk, ponevaz efekt to brzdeni nema. Pokud tedy nemam na zadnim traktorouvou gumu a nezanechavam za sebou holorub :-)

              0 0
              • vlk  

                to sice ne ale se zadním kolev se smyku se krásně krouží zatáčky a mohu si to kolo nohama natočit rychleji kam chci.

                0 0
                • BoB  

                  No skutečnost je taková, že to zablokovaný kolo pokračuje v původním směru a to nezablokovaný přední ti nasměruje kolo do směru nového. teprve když povolíš zadní brzdu, začneš doopravdy zatáčet

                  0 0
                  • vlk  

                    Pokud máš buď klipsny nebo nášlapy, tak tomu tak není.Když zablokuješ zadní kolo tak si při současném brždění přední brzdou můžeš nohama házet ten zadek kola kam chceš.Což někdy využívám.Některé typy zatáček se tak dají vybrat ve větší rychlosti.A nebo to používám, když zjistím, že to nedobrzdím.PS a pokud to umíš tak nepotřebiješ ani ty nášlapy.5íká se tomu zatáčka smykem.

                    0 0
                  • Radek Broz  

                    Bobe, mam pocit, ze pro vetsinu lidi v tyhle diskuzi asi plati jiny fyzikalni zakony nez pro nas;-)

                    0 0
                • lubos  

                  Ja souhlasim :)

                  0 0
            • kovar  

              vidim, ze jsi si to vylozil jaksi jinak. Kdyz tak si ty prispevky zkus jeste jednou precist, pak treba pochopis. Ale nevidim to ruzove:-)

              0 0
              • -b-n-x-  

                Po prvnim precteni jsem fakt nabyl dojmu, ze nekteri zdejsi diskutujici nejeli nikdy na kole. Po tvem doporuceni jsem si ty prispevky znova procetl a zjistuju, ze vetsina ma podobny nazor jako ja, ale nekdy se mi to jevi trochu kostrbate formulovano a proto treba mnou spatne pochopeno :-). Priste si budu davat vetsi pozor pri cteni.

                0 0
    • Vrci  

      Asi ze stejnýho důvodu, proč má Campa u vyšších sad na zadních brzdách jednočepovou konstrukci.

      0 0
    • pali  

      Na prednú brzdu sú kladené vyšœie nároky z dovodu zachytenie podstatnej sily brzdného účinku biku .Kombinácia kotúč – V pri ovládaní nie je vobec problém je to o nastavení a cite pre brzdenie. Prednú kotvu oceníš pri prejazdoch strmých zrázov kde ?ažisko ide za sedadlo a vysíš len na prednej brzde.Ostatné je vecou techniky brzdenia a potrebe dosta? bike do šmyku a pod.

      0 0
      • visby  

        „Prednú kotvu oceníš pri prejazdoch strmých zrázov kde ?ažisko ide za sedadlo a vysíš len na prednej brzde“

        hmm… velmi zaujimavy nazor… nemam k tomu co dodat, akurat len to, ze staci maly kamnienok, zablokuje sa ti predne a uz letis…

        0 0
        • Zdyn  

          No nejak nevim,proc by mel letet.Prave proto musi jit teziste dozadu,abys neprepadl bud kvuli sklonu a nebo nejake prekazce pred prednim kolem. V prudkym svahu by ti samotna zadni brzda byla nanic.

          0 0
          • visby  

            ale praveze cim viac ides za sedadlo, tym menej vahy je na prednom kolese… pred dvoma tyzdnami som bol jazdit v martine na zjazdovej trati(strme, kamene, miestami korene a blato), cely cas prsalo… ked som jednoducho brzdil moc prednou a chcel som niekam nasmerovat predne koleso tak som letel na hubu(a zas tak zly na zjazdoch nie som)…

            0 0
            • enjoy  

              proc se bavite o vecech ktery jsou snad kazdymu jasny?:-)

              0 0
              • goofy  

                asi maji hodne casu, a tak cvici psani vshemi deseti :o)

                0 0
    • Pekáček  

      Články jsem jen prolítl, takže možná už o tom někdo psal, ale jak je to vlastně s životností odpružený vidlice s véčkama nebo kotoučem? Véčka přenáší sílu na obě nohy, kotouč tlačí jen do jedný. Co na to futra? Prý SID se na kotouč moc nehodí. Asi je to otázka i tuhosti vidle. Jinak preferuju dopředu hrubší pláš?, musí vás udržet i v zatáčce a na valivém odporu se projeví míň než hrubej vzadu.

      0 0
      • bajker  

        S kotoučovkou v předu je kolo lépe ovladatelné při brždění. Při zatáčení můžeš více brzdít než s véčkama.

        0 0
        • kovar  

          ??? a proc nemuzes vice brzdit i Vckem?

          0 0
          • bajker  

            Asi pro to že brzdná síla působí ve větší vzdálenosti od řídítek přesně nevím. Ale říkají všichni kluci,co přešli z V, na kotouče – že je kolo ovladatelnější a lépe se vyhneš např. stromu na poslední chvíli.

            0 0
          • -b-n-x-  

            mozna se tim mysli, ze vetsinou se s kotoucema citliveji brzdi. Ja aspon mam takovou skusenost.

            0 0
          • JIPA  

            Můj pocit z přechodu na kotouče byl takový, že kotouč brzdí naprosto stejnoměrně kdežto V více či méně škubou, asi záleží na svinstvu na zdánlivě čistém ráfku, o vycentrování kola ani nemluvim.

            0 0
            • Lada1  

              ma stejny pocit, ale podle mne to je tim, ze kotouce se lepe davkuji. Brzdeni je plynulejsi neni takove cukajici.

              0 0
              • bajker  

                Tak jak říkáte, všechny tyto aspekty hrají roli.

                0 0
                • rider  

                  Brr, to je debata. Vyhody kotouce jsou jasny. Je to machrovina :-) a vymyslet adhezi predniho a zadniho kola je snad blbost, ne? Copak jste nikdy nejeli z kopce? Mimochodem mi v Krupce jednou vypadla desticka na zadku a jako nedalo se to. Je to tam proste moc z kopce :-)

                  0 0
                  • vlk  

                    no me napriklad brzdí v breake lépe než některé kotouče.Jinak v mohru či v bahně rozdíl proti suchu u mých v breake není žádný.Chce to dobré špalky.Dokonce ani na namrznutém ráfku není problém, ten špalek ten led zedře.Sicie to brzdí méně ale stále perfektně.Problém nastává, když jedu hlubokým sněhem alespoň půlka kola ve sněhu a na ráfku je stále sníh.PAK TO NEBRZDÍ.A proto uvažuji o kotoučích.Zkoušel jste někdo kotouče v zimě.Myslím brzdit s nimi pokud jste byli v tak hlubokém sněku,že alespoň 1/2 kolouče byla ve sněhu?Pokud ano napište své zkušenosti.Brzdi nebrzdi.Jaké destičky jaké brzdy.

                    0 0
                    • Pá-dlista1  

                      :oooooo Nerikej, ze v tak hlubokym snehu jezdis? :) Taky to asi nebude brzdit v rozpalenym oleji, ale to nebude duvod si je neporizovat. Jinak me Vecka brzdej dost slusne, ale na namrzlim rafku si proste ani neskrtnou. Neni to ani technicky mozny. Proste vlhkej led na vlhkej led je kombinace s nejmensim trenim vubec. To ze se led odre je blbost a i kdyby, tak nez se tak stane uz je po vsem. Jinak ve starym Biku zkouseli testy ruznych systemu brzd za ruznych podminek a strikali tam primo na kotouc vodu. Ucinek byl jen nepatrne horsi.

                      0 0
                      • vlk  

                        No já mám 3 barevvné bbb a s namrzlým ráfkem se ráfek pootočí o 15–20cm na obvodu a pak zabrzdí.Na špalkách se mi led nevytváří, na ráfku jo.-a ten odpadne.Co se týká toho hlubokého sněhu, jezdím po lesích a někdy si to z kopce prostě zkrátíme mimo cestu hlubokým sněhem z kopce.Na rovině bych to s tak hlubokým sněhem asi neušlapal.I když jednou byl takový krásný hluboký prašan a tam to šlo.Ještě že při těch sjezdech hlubokým sněhem dost brzdí ten sníh jinak si to nedokáži s V-breake představit.Tam totiž vůbec nebrzdí.Jinak pády do sněhu to je jako do peřinky, ale kvůli nebrzdícím v breake to fakt nemusím.

                        0 0
                        • lubos  

                          To je asi hodne specificke s namrzanim. Protoze na rafku to myslim namrza len v urcitem pasmu teploty a pocasi. Mne rafek namrzl jenom jednou, kdyz jsem tlacil bajk pres snih a nejel jsem na nem. Pak stacilo asi 20–30metru pri zatlaceni brzd a namrznuti zmizelo. S temi pady to potvrzuju, asi je dobry na tom cvicit techniku padu :) Ale nejak jse uz tak trochu bojim to zkouset. Holt nejak jsem uz moc stary na to :(

                          0 0
                        • Radek Broz  

                          :o)))) Ses si jistej, ze fakt mrzlo?:o))) To uz fakt neni o spalkach a o ravcich – jakmile to namrzne (a pokud mrzne, tak to namrzne okamzite:o) tak to proste nebrzdi. V zime jezdim docela dost a jizdu tim snehem do pulky kola si taky moc neumim predstavit.

                          0 0
                      • vlk  

                        jinak uvažoval jsem, že bych zatím dal kotouč jen dopředu.Myslíte že to pak bude v zimě stačit.Nebo bude potřeba oba?Mimo zimu jsem s v breake velice spokojen.

                        0 0
                    • RomanH  

                      Byl jsem spokojenej s LX V az do predlonskeho destiveho podzimu, kde mi spalky mizely pred ocima. Tak jsem se rozhodl, ze zkusim kotouc. Pod dlouhem vahani jsem zvolil AVID CPS. Jako jeden z duvodu byla snadna servisovatelnost a druhy duvod byl integrovane razeni.

                      Moje zkusenosti s kotoucem :

                      1. Brzdi to opravdu i za sucha podstatne lepe nez V – zastavim na kratsi vzdalenost nez s V 2. Lepe davkovatelna sila 3. Neni pravda, ze je kotouci jedno, zda je sucho nebo prsi – za deste brzi hure nez za sucha, ale lepe nez V 4. Za deste ubyvaji desticky rychleji nez za sucha, ale pomaleji nez spalky u V 5. Celkova doba ojeti destice je ale katsi – na V jsem najel i kole 7tkm, AVID desky jsem odrovnal po 4 tkm. (spalky stoji kolem 250 kc, desky kolem 700 kc) 6. Celkove mi provoz kotouce prijde nakladnejsi – sice neprobzdis rafek, ale zase casteji menis drazsi desticky 7. Uz bych se k V brzdam nevracel – zatim mam kotouc jen na predku, ale uz mi vadi, kdyz se projedu bahnem to skrtani, takze s novym CRX ramem pujde kotouc i do zadu – a opet AVID 8. Za celou dobu jsem a AVIDEM nemel zadny problem – nasteloval jsem desticky, nic neskrtalo, zadne problemy, ktere musi resit kamosi co maji hydry. Jen pri zahrati nebo za mokra piska. Pouze po bahnitem Drasalovi jsem vymenil bovden a lanko – jsou citlive (nebo ja) na hladky chod. Pouzivam klasicky brzdovy bovden a nerezove lanko – na miste citis, ze konec chodu trochu propruzuje, ale za jizdy to nepoznas – takovou silou packu nemackam.

                      Toz tak

                      0 0
      • MartinXC  

        Kotouč brzdí „do výpletu“, V-čka na ráfku, což má mnohem přijatelněji rozdělení namáhání výpletu př.kola a vidle a taky spodku hlav.ložiska.

        Ale jak vjedeš do bláta a vody a pak potřebuješ brzdit, tak to najednou není důležité :-)

        0 0
    • Sethi  

      Donedavna jsem vozil vpredu disk a vzadu V. A naprosta spokojenost. Zadni pouzivam jen na pribrzdeni. A kdyz vezmes za zadni poradne tak jde do smyku a je jedno jestli je tam vecko nebo kotouc. Co je docela znat je rozdil mezi kvalitni hydr disk. a slabsi mech disk.

      0 0
    • admxx  

      Ja mam kotouce v predu i v zadu a naprosta spokojenost!!!!Mam je teda zatim pomerne kratce, ale mel sem ted moznost porovnat s rafkovyma brzdama u kola stejne tridy a je to fakt rozdil…vyhod je docela dost oproti veckam!! Ale porad se jich trochu bojim pri brzdeni z vyssi rychlosti…furt mam neodbytny strach ze to prezenu a ze poletim, nebo dostanu nejaky brutalni smyk;-)))ale to chce cvik a zvyk:-))) A zadni si jenom pribrzduju nebo dostavam kolo do smyku v zatackach nebo jemne koriguju rychlost z prudkych kopcu…

      0 0
      • aamaslo  

        Hi koren.S novyma bikama jsme na tom stejne. Co se me tyce srtach uz opad,ale hned se mi to vymstilo.Kotouc ve predu je skratka dobra vec,ale prd je mi platny,kdyz s nim jeste neumim :(

        0 0
        • admxx  

          Hehe…dneska sem brzdil z jednoho dost brutalniho kopce a na konci me napadlo ze si jen tak ze srandy sahnu jak je asi horky…a mam z toho opravdu umelcky spaleny prst:-))))

          0 0
          •  

            taky sem zkousel, po cca 500?m sjezdu a jeste ze mam dlouhoprstaky, teplo se dostavilo pul vteriny po odendani prstu z kotouce a nejak to smrdelo :)

            0 0
    • princ  

      No, některé příspěvky jsou dost úchylný. Přední brzda je na hlavní brždění.Když se ti začne přední blokovat a jde do smyku, tak je snad jasné, že nebudeš pořád mačkat páčku jak lojza, ale trochu zmenšíš tlak. Zadní je pomocná,a na srovnávání kola adt. Na kole mám ostrý hydrauliky a jsem rád:)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.