XC profi kolo - kotouč vzadu, véčko vpředu

99 nepřečtených
  • Mamutt

    Jen takový postřeh.. že se tu tolikrát probíralo, jak je to výtečná kombinace kotouč vpředu a véčko vzadu.. Tak Thomas Frischknecht to má přesně naopak!!! Nechápu. Taky bych dal kotouč dopředu. Je to dobře vidět na fotce v posledním Velu, strana 39 nahoře (článek o bezdušovkách). Vzadu kotouč, vepředu véčko a kolo napletené do radiálu.

    0 0
    • jimmy63  

      nebo mu na tej vystave nekdo ten kotouc ukrad,tak tam dali vecka,jen tak aby se nereklo:)!!

      0 0
    • kovar  

      nó, to mě těší, teď si mohu říkat a obhajovat se, že to mám s brzdama jako Thomas Frischknecht. Kromě toho radiálu. A nevím, co je na tom nepochopitelného, na těch brzdách takto uspořádaných. Je to velmi příjemná kombinace.

      0 0
      • Air  

        ale nejsou to vyhozene penize davat kotouc dozadu, kdyz vepredu mas vecko? V bahne je sice lepsi brzdit FUNKCNI zadni brzdou, ale preci jen…

        0 0
        • kovar  

          nejsou to vyhozené peníze. JSou to právěže ušetřené peníze. NEbo? Vbrzda a kotouč brzdí srovnatelně. Právě quli tomu bahnu a mokru je vzadu lepší kotoučovka. Nebo? zadní V-brzda je vice zatěžovaná bahnem a pískovou brusnou pastou. Prostě když jedu v i těžších podmímkách, tak neslyším typické chrastění při brzdění Vbrzdou i když vpředu véčko je.

          0 0
          • wroum  

            Vbrzda a kotouč brzdí srovnatelně. Právě quli tomu bahnu a mokru je vzadu lepší kotoučovka. Nebo? zadní V-brzda je vice zatěžovaná bahnem a pískovou brusnou pastou – ??? tomu vubec nerozumim, zkus mi to prosim vysvetli, prijde mi ze to postrada logiku

            0 0
            • kovar  

              Při projetí marastem většínou chrasti a tím i míň brzdi hlavně zadní véčko. VEpředu se ráfek znečis?uje sice taky, ale míň často, tudíž přední V dělá i míň často problémy a randál. Takže jsem i rád, že vzadu V na druhém kole nemám (a ani nemohu mít, díky absenci čepů vzadu)

              0 0
              • wroum  

                aha ale brzdy jsou od brzdeni – kdyz tam zadny nebudou tak to bude uplne tichy. zadnim kolem zastavis leda tak prd, na mokru a v bahne je to este horsi. kdyz jeden kotouc, tak na predni. jestli ti vadi zvuk bordelu mezi rafkem a spalkama, zkus si nastavit spalky dal od rafku. navic porad nechapu proc by se predni melo „spinit“ min nez zadni, kdyz jedou obe v podstate stejnou stopu. jinak ja mam XT – V 01 a obe brzdy se v bahne chovaj stejne.

                0 0
                • martt  

                  zadny raf sa rozhodne spini viac ako predny.

                  Pricinou je snad rozvirena spina od predneho kola…

                  0 0
                  • wroum  

                    to sem si nevsim. bud mi obe brzdy brzdej stejne, nebo ne. nepozoroval sem nikdy ze by byl rozdil predni – zadni. maximalne mozna tohle: vic brzdim predni – rafek je v podstate stale utrenej – brzdi, zadni nema ani 30% ucinosti predni brzdy a navic zadni pouziju mene casto = vic bordelu se stihne usadit a kdyz pak brzdim tak mam pocit ze je spinavejsi a nebrzdi. neni to tim ze by se jedno kolo vic spinilo, ale ze je to jedno porad utreny.

                    0 0
                    • kovar  

                      hele, nejsi zhulený? :-)

                      0 0
                    • lubos  

                      No, zadni rafek si uzije vic nez predni. Taky se vic ucpava v blate kdyz jsou Vcka.

                      0 0
                  • ddd - andy  

                    S tim souhlasim.

                    0 0
          • RomanH  

            To si prave nemyslim, ze je to uspora penez. Vubec, provoz kotoucu je drazsi. Desticky (konktretne AVID C4) stoji 700 a vydrzi mi zhruba 4000 km (na predku), zatimco splaky (konkretne FIBRAX) stoji 250 Kc a vydrzi mi dvojnasobnou dobu. Pokud chce clovek usetrit, nemel by jit do kotoucu.

            0 0
            • kovar  

              jo jo, náklady provozní i pořizovací na kotoučovku mohou být a většinou jsou větší, to jo.Jsem tím chtěl ríct, že jsem ušetřil tím, že jsem si nedal kotouč dopředu, jak je tu mnohými propagováno, nebo? k tomu nemám žádný podstatný důvod. (Podstatný důvod nastane u nové vidle, která už nebude mít čepy.) A když to rozeberu do absurdna, tak provoz kombinace vpředu V-vzadu kotouč je levnější než kombinace předu kotouč-vzadu V. CHce-li někdo, tak vysvětlím proč:-)

              0 0
              • McBlacky  

                hele ty tady normálně hájíš fakt divný stanoviska… jsem jenom já divnej a mám víc probržděný zadní ráfek a zadní špalky véček mi vydrží tak půlku co přední, že by to s kotoučema bylo jiný? a nechci jako argument, že se zadní víc špiní a teda se víc ubrušují styčné plochy. V náročnějších sjezdech si teda zadní přibržďuju skoro pořád, zatímco přední podle toho jaký je terén, abych nešel přes. Možná ale pro HT XC platí jiné zásady než pro full turistiku :-)

                0 0
                • RomanH  

                  Jsem na tom stejne jako Ty. Predni brzdim krome kluzkeho povrchu vzdy, zadni jen obcas, ale stejne vice ubyva zadek (vcetne probrzdeneho rafku) – predsi jen je tam vetsi vaha a vice bordelu.

                  0 0
                • kovar  

                  E? ale já tvrdím to samé, co tvrdíš trochu jinak Ty, takže nejsme vepři :-)

                  0 0
                  • ddd - andy  

                    Co ze nejste? Vepri, nebo vepri? :-))

                    0 0
                  • RomanH  

                    …A když to rozeberu do absurdna, tak provoz kombinace vpředu V-vzadu kotouč je levnější než kombinace předu kotouč-vzadu V. CHce-li někdo, tak vysvětlím proč:-)

                    Vysvetli, please

                    0 0
                    • wroum  

                      nejlevnejsi je to bez brzd :-) nic se nesoupe a nic nemusis kupovat. navic lekarska pece je zdarma (v podstate).

                      0 0
                      • McBlacky  

                        jj a když podepíšeš, že si tě mohou rozebrat na orgány (možno požádat o formulář ve Vaší nemocnici) nemusí ani nikdo lepit pohřeb :-)

                        0 0
                    • kovar  

                      vyjdeme z teoretického předpokladu, že oběma brzdama brzdíme stejně. Takže desky kotoučovky a? je vředu nebo vzadu se opotřebí stejně rychle. Ale gumy V brzdy se vzadu a zadní ráfek díky většímu bordelu na ráfku se opotřebí rychleji. TAkže mi vychází že kombinace předek V – zadek kotouč vyjde levněji než obráceně, právě o ten více sjetý ráfek a více sjeté gumy vzadu u kombinace vpředuKotouč – vzaduV Ale neber to moc vážně, možná to tak je možná ne, chtělo by to potvrdit experimentem:-)

                      0 0
                      • ddd - andy  

                        Nektere teorie zde jsou zajimave… :-)))

                        0 0
                      • wroum  

                        tak to by me zajimalo jak brzdis. me spalky vzadu vydrzej 3X – 5X dyl nez vepredu (modry koolstopy). zadni desky na hydrach mi vydrzej cca 2X dyl.

                        0 0
                        • kovar  

                          no to se nedivím, když máš takový despekt k zadní brzdě a uznáváš jen větší účinnost přední. Já brzdím oběma, když chci zastavit nebo rychle razantně zpomalit, tak větší důraz na přední, když přibrzďuju (hlavně na problematickém povrchu) tak větší důraz na zadní. TAk nějak stručně nepřesně řečeno. Když jsem měl pouze jen véčka, tak zadní špalky šly do kytek 2× až 3× rychleji

                          0 0
                          • wroum  

                            konecne z tebe vypadlo neco rozumnyho. to cos ted napsal beru, akorat ze ja davam na predni asi vetsi duraz a pokud nebrdim na sotoline do zatacky tak pouziju spis tu predni. nemam despekt k zadni brzde, ale myslim si ze ma-li byt nejaka brzda silnejsi a citlivejsi, ma to byt predni a ne zadni, protoze ta predni musi odvest vic prace. stejne jako treba u auta, kde je VZDY predni silnejsi nez zadni. navic pro me je priorita brzdna sila a ne vydrz spalku/desek.

                            ja jenom nepochopil to s tema hmotnostma jednotlivych kol a proc by to melo mit vliv na ruznou rychlost sjizdeni spalku/desek.

                            0 0
                        • lubos  

                          Mne vydrzi spalky vic vpredu asi 2–2.5× dele. Brzdim prevazne zadni (ne do smyku ale) .. tedy pribrzduju a ridim rychlost. Pokud chci zabrzdit, nebo je vetsi dolukopec pouziju predni.

                          0 0
                      • RomanH  

                        Hmmm, smysl to ma. Myslim si, ze do ubytku brzdne hmoty promluva i vaha – ta je u zadniho kola vetsi. Uvidim na jare u noveho biku.

                        0 0
                        • wroum  

                          proc je vetsi? asi sem blbej ale tomudle vubec nerozumim, zkus mi to vysvetlit jako petiletymu diteti.

                          0 0
                          • RomanH  

                            Protoze sedim na kole vzadu. Mozna je to blbost a nema to na ubytek matrose vliv, nevim. Me se jne moc nechce verit tomu, ze ten dvojnasobny ubytek pri mene castem brzdeni zadni brzdou ma na svedomi jenom spina.

                            0 0
                            • wroum  

                              tak to sem si myslel ze to myslis takhle. to nema vliv. vzdycky brzdis kompletni hmotnost jezdce + kola. navic kdyz brzdis predni tak vaha je skoro jen na prednim. kdyz brzdis zadni, vaha zustane skoro stejne rozlozena jako kdyz nebrzdis. takze v tom to nebude. je mozny ze nejaky vliv bude mit hmotnost plaste + duse (neco jako rotacni setrvacnost kola – pri brzdeni musis tuto silu prekonat), cim tezsi tim vetsi silu prekonavas = vetsi opotrebeni.

                              0 0
                              • kovar  

                                no nevím nevím. Mám reálnější vysvětlení – RomanH objektivně používá zadní brzdu častěji ač subjektivně se to jeví naopak:-)

                                0 0
                                • RomanH  

                                  :o)

                                  To si nemyslim. Jenze myslet je …

                                  0 0
                                  • Daf  

                                    Treba v rozbitym sjezdu si to ani neuvedomis, ale je to jak pise kovar. Zadni furt brzdis a predni pribrzdujes a poustis. No a kdyz potrebujes vic zabrzdit zmacknes poradne predni. To je jasny, akorat na tu predni sahnes poradne az pred nejakou zatackou zatimco zadni rafek nevedomky hoblujes furt :) A podle me je to uplne normalni a brzdi tak vetsina.

                                    0 0
                                    • RomanH  

                                      Ted jsem se na to pri sobotni vyjizdce soustredil a mas pravdu – jakmile byl rozbitej a kluzkej sjezd, mel jsem podvedome skoro porad stisknutou zadni brzdu, a predni jsem jen korigoval rychlost.

                                      0 0
                                • Daf  

                                  Ja to vidim uplne stejne :)

                                  0 0
                                  • kovar  

                                    a všichni, kdo používají zadní brzdu častěji jsou poserové, že jo, fido :-)

                                    0 0
                                    • kovar  

                                      BTW – taky asi používám zadní brzdu častěji. Nebo? častěji přibržďuju, zastavit potřebuju až na konci vyjížďky.

                                      0 0
                                      • ddd - andy  

                                        Tyhle polemiky o brzedni jsou vyyyyborny!!!! :-))))

                                        0 0
                                        • kovar  

                                          no a jelikož bydlím na kopci, tak zastavovat ani nepotřebuju, zastaví to samo.

                                          0 0
                                        • Air  

                                          aspon si budete mit s klukama z oddilu o cem vypravet, ze? :)

                                          0 0
                                          • ddd - andy  

                                            ..no pravda je, ze obcas na svihu prohodim, co sem se zase na netu dovedel.. popr. jak konstruktivni debata probehla… ;-)))) – Tim se ale nechci nikoho dotknout. :-))

                                            0 0
                                            • vlk  

                                              jo jo taky o tom kecáme.Jinak všimli ste si spor dvou i více lidí na bikefóru bývá většinou plodná.pak se nejlépe zjistí jak je to doopravdy.

                                              0 0
                  • McBlacky  

                    v podstatě by jsi měl pravdu kdybychom uvažovali, že na kotoučích měníš destičky po stejném počtu km vpředu i vzadu, zatímco na V vzadu dvakrát rychleji… ale je to jedno – kolo stejně jen huntuje zdraví a žere prachy…

                    0 0
            • JFB  

              Tobe vydrzi spalky 8000 km??? tak bud brzdim divne ja nebo Ty:-)

              0 0
              • McBlacky  

                zdá se ti to málo nebo moc? red/black koolstopy po5500km přední 60% zadní 25%, jezdím a závodím ve všech podmínkách celý rok…

                0 0
                • JFB  

                  moc. vydrzej mi tak max. 1500 km (naposled nejaky jagwiry). a nemam pocit ze bych to s brzdenim prehanel. asi to ale budu muset prehodnotit:-)

                  0 0
                  • McBlacky  

                    to teda bude asi ráfkama… já mám bayer, mavic, ted na zimu dám jiný kola s weinmannama

                    0 0
              • RomanH  

                Jo, na predku vydrzel 6 a 8 tisich, konktetne AZTECH a FIBRAX, rafek Ritchey Pro. Ted uz mam rok a pul kotouc. Spalky Shimano mi ale odesli skoro ihned.

                0 0
                • mastihuba  

                  no mě odešly černý fibraxi na ráfku mavic x222 asi po 1500km leden-květen. Takže samotný kilometry asi nic moc neřeknou. Od května mám trojbarevný bbb a ty vypadají na 6–7000 takže tak. Dát jim měsíc v zimě a všecko je jinak.

                  0 0
      • tutite  

        Pro mě je taky pochopitelnější disc vzadu a V vpředu. 1/ že se V brzdou nelikviduje vidlice je celkem jasné. 2/ že se nenamáhá nába-výplet-ráfek /krom brzd.ploch/ je taky jasné. 3/ že brždění V vpředu čitelnější, taky jasné 4/ v blátě sice účinnost V rapidně klesá, ale úměrně tomu se př. brzdou nemůže tak razantně brzdit. 5/ radiální výplet předek jenom zpevní, bude lehčí atd. 6/ dozadu disc – zadní brzda musí fachčit za všech podmínek. 7/ a to vč. průrazu a vzniku osminy, párkrát jsem musel V vykotvit, abych vůbec dojel. jenom postřehy, zdar.

        0 0
        • wroum  

          3– blbost, kotouc je v tomhle lepsi 4– to ale neznamena ze nebudes potrebovat zastavit za kazdou cenu 6– zadni brzda je na pribrzdovani a dobrzdovani – vsechnu praci udela predni brzda a proto byva silnejsi (kotouc proti V, vetsi kotouc proti mensimu) 7– kdyz udelas 8 na prednim tak budes delat co? odpojis brzdu? ses sebevrah? bez zadni brzdy se da jezdit trvale, bez predni ani kousek.

          0 0
          • repa  

            Naprosto souhlasím . Já bez zadní jezdil celý měsíc . Akorát sjezdy jsem musel velice opatrně . Uvolněné kameny jsou svině .

            0 0
            • Fido  

              jde to, jezdil jsem tak, většinou jen dojezdy ale dá se… ovšem!!!! já zkoušel i bez přední – pružinka se mi zamotala mezi desku a kotouč(avid CPS) no a to je pánové naprosto na zabití!!!! pokud bych si měl vybrat jen jednu funkční brzdu na kolo, tak jedině na přední!!!! zadní samostatně je ale úúúúúplně na hovno !!! takže já to vidím a jezdím tak, že pořádná kotva na přední a dozadu tak pro pořádek a to přilepšení něco, třeba i V nebo proč ne i cantilever, ten se ale blbě šteluje takže hlasuju s wroumem a jemu podobným, ale asi je to stylem jízdy, řekl bych, že ti co mají rádi supr tu zadní, tak jsou opatrní a přibržďují před zatáčkou či sjezdem jen co je v dohledu… já tam většinou vletím a pak se uvidí…no a to potom potřebuju redukovat rychlost poměrně rychle a to jde POUZE s přední good brzdou… zdar, nikoho jsem se nechtěl dotknout – kováři aspol.

              0 0
          • JFB  

            …bez zadni brzdy se da jezdit trvale… to je podle me nesmysl. joo, jasne, jezdit se da i bez sedla nebo retezu, ale taky uz to neni uplne ono:-)

            0 0
            • wroum  

              jde o to, ze predni zastavis kdykoliv a v podstate z jakykoliv rychlosti v pohode (samozrejme ze obouma to jde lip), zadni nezastavis nic, ani na rovine. v pripade nouze opravdu lze dlouhodobe jezdit jen s predni brzdou. se zadni brzdou si to opravdu nedovedu vubec predstavit. schvalne si to zkus – rozjed se z mirnyho kopecka a zkus zastavit jen predni a pak jen zadni. hadej jak to dopadne (mala napoveda: pokud vubec zastavis, tak jen se zadni zastavis asi 8X dal nez kdyz pouzijes jen predni). to ze se nekdo boji ze preleti klandry v dusledku brzdeni predni brzdou je jeho problem a asi neumi jezdit na kole.

              0 0
              • JFB  

                jasne, to o brzdne draze znam z teorie i praxe, ale presto kdybych si mel vybrat napr. jestli dojet s predni/zadni tak beru zadni… kazdopadne ten kdo vymyslel, ze brzdy maj byt 2, tak svymu remeslu rozumel:-)

                0 0
                • McBlacky  

                  tak tos asi nikdy nejel na biku jen s přední a jen se zadní. Když zničíš zadní, dá se dojet a celkem slušně i závod, když přední tak jsi rád, že to pošleš nejkratší cestou domu a to pokud možno po rovince :-)

                  0 0
                  • cabbage  

                    ja sem jezdil mesic na jare se zamastenejma prednima destickama(trochu brzdily)- poznal sem to podle castyho prebrzdovani zadniho kola jinak pri jizde s tim nebyl problem – jak psal kovar nebrzdim jen pribrzduju, proste pouzivam obe brzdy a ne jen tu predni.

                    0 0
          • J.A.V.  

            Hmm jako malej smrad jsem měl kolo s brzdou v zadním náboji a přední brzdu jsem tam neměl vůbec. A kousků jsem najezdil víc než dost.

            0 0
          • tutite  

            to wroum. ad 4 jasný. ad 6 proč se tedy zadní destičky opotřebovávají více? ad 7,8 klep klep, zatím osma jen na zadním kole. Svýmpříspěvkěm jsem chtěl demonstrovat, že s disc brzdou vpředu se součástky amortizují více. Zdar.

            0 0
    • BH  

      proti gustu....., ono je to celkem jedno,nekolikrat jsem takovou kombinaci videl pravdepodobne brzdi vice zadni-coz by i opovidalo tomu, ze je cyklokrosar, tedy i silnicar.

      0 0
    • enjoy  

      asi pri zavodech nedela nejaky frajersky blbynky,aby potrebovaj citlivy chod.XC zavodnici myslim kotouce nepotrebujou vubec.

      0 0
      • McBlacky  

        taky bych řekl, je to taková kudla, že kdo brzdí dělá chybu :-) ale kotouč vzadu je snad dobrej akorát pro někoho kdo má problémy brzdit v obtížném sjezdu zadní a nemít ji ve smyku…

        0 0
        • enjoy  

          no hele me prijde ze v citlivosti brzdeni zadni brzdou mi kotouc nijak nepomohl.ale kdybych vlezl na bike s veckama tak bych se urcite choval jako by byly digitalni,je mi to jasny:-)

          0 0
          • McBlacky  

            mě přišlo že v tom sjezdu do Břežaňáku dneska jsme měli digitální zadní oba a bylo dost jedno kdo má V a kdo hydru :-)) jsem si ještě večer střihnul 40min běh, a mám fakt dost…

            0 0
            • enjoy  

              jo tak to bylo opravdu hodne slusny,rekl bych jeden z nejtezsich sjezdu(pro XC bike:-)) v praze. zadni kolo skoro porad blokly a predni malem taky:-)

              0 0
              • mastihuba  

                povídejte. Jak je to dlouhý?

                0 0
              • filipes  

                Kterej to je? Co jsme jeli v utery nebo nekde jinde?

                0 0
                • McBlacky  

                  jo přesně ten, ten druhej s tím třímetrovým dropem do sutě jsme ani radši nezkoušeli. Osobně bych řekl, že kdo tohle sjede na HT XC a nešlápne si, umí jezdit nadprůměrně. pro ostatní je to sjezd do Břežaňáku, podle japko.velointes­t.cz/old/unor/ma­pa.htm to jmenuje úžlabina, ale bacha zkoušet některý hustší kusy z týhle mapky, třeba na sousední lavině jsme pěkně dojeli a Ten Jaggermeister vedle je s tím dropem 3m (myslím, mapa je orintační). Sjezdy se čtyřma šipkama jsou vražda :-)

                  0 0
                  • blue  

                    ja myslim, ze traba u laviny nebo plotu je uplne jedno, na jakym jedes kole, hracka to zrovna neni ani fulu a dole u plotu je to jedno uplne, tam je to o technice, plastich a rovnovaze :-)

                    0 0
                    • McBlacky  

                      ten plot zrovna neznám, takže program na příští týden je jasnej :-) tys tu lavinu sjel? celou až dolu? já nevim jestli je to přesně to co myslím, od vyhlídky nad údolím je to vpravo, když koukáš do údolí, chvíli se to tváří jako pohoda, pak tu tuhne až to zatuhne úplně, sjel jsem toho tak půlku, možná kdybych sundal sedlo, dal bych ještě nějaký kousky, ale celý ani náhodou, problém pak je vůbec našlápnout, a samozřejmě bych si musel dát dolu sedlo :-)

                      0 0
                      • blue  

                        ja si tam sedlo davam aspon trochu dolu na vsechno :-) s tou lavinou si nejsem moc jistej, jestli se bavime oba o tom samym, ja si to moc nepamatuju, co se jak jmenuju, bezpecne si pamatuju akorat maturitu, plot a halka – toho nenavidim :-)))

                        0 0
                      • blue  

                        tak lavinu sem si dneska osvezil…ale celou bez slapnuti sem ji zatim nedal :-) dvakrat nebo trikrat sem musel zastavit a srovnat si kolo :-) je to fakt nejhustsi sjezd z tech, co tam znam

                        0 0
                        • McBlacky  

                          ty seš fakt krutej, tam někdy vyrazíme spolu se mrknu jak to dáváš. Co takhle úterý nebo středa po práci, zajet tam dát si plot a lavinu, nebo nějaký podobný kusy (v mým případě asi kousky pěšky)…

                          My byli dneska na duatlonu běh+MTBO+běh, všechno mě bolí, kdo by řekl, že běh je takový maso :-(

                          0 0
                          • blue  

                            ja byl dneska prekvapive na vyjizdce s chrtama z programu a necejtim nohy :-) uz nikdy vic :-) jeste ze sem si aspon nandal spdcka :-)))

                            0 0
                          • enjoy  

                            tohle mi nedelejte,ja chci taky:-) nejak si o sobe myslim ze toho sjedu dost,tak by me to vazne moc zajimalo:-).ikdyz blue je pry lepsi sjezdar:-)

                            0 0
                            • blue  

                              a to rikal kdo? :-)

                              0 0
                            • McBlacky  

                              tak ty už si nepamatuješ lavinu? NA začátku sezóny ještě na Karkulce, nebo teda spíš ještě s Karkulkou v ruce jsem to tam pokoušeli, ty já a Fous :-)

                              To Blue: já jsem řekl že jsi lepší sjezdař, ale spíš na základě toho co jsi napsal nebo zdokumentoval, že jsi dal…

                              0 0
                              • McBlacky  

                                …jsme…

                                0 0
                              • blue  

                                aha :-) no podle toho bych to mozna nehodnotil, treba sem mel jen „slabou“ chvilku a priste to uz nedam :-)))

                                0 0
                              • enjoy  

                                to jako myslis to co neslo skoro sejit???nesmysl

                                0 0
                                • McBlacky  

                                  jo to je přesně ono… ti pořád říkám že jsme měkkejši :-)

                                  0 0
                                  • enjoy  

                                    nesmysl nesmysl nesmysl.jako mam uz jiny meritka kdyz jsem videl ddd,ale tohle je nesmysl.se tam musime podivat,asi si to uz poradne nepamatuju,kdyz to teda asi jde.

                                    0 0
    • ddd - andy  

      Nemyslim si taky ze by se na stary kolena jal obhajovat toto usporadani brzd :-)))

      0 0
    • Nikdo  

      Ja o tom taky uvazoval, podle logiky: predek je tezkej diky vidli tak proc ho jeste zatezovat kotoucem, dam rasi kotouc jen dozadu a kdyz nastanou podminky, kdy Vcka moc nebrzdi budu moct brzdit alespon zadni…

      0 0
      • wroum  

        tak zkus brat brzdu jako prostredek k zastaveni a ne jako zatez, pak ti musi byt jasny ze dat kotouc jen dozadu je ve vetsine pripadu blbost (az na lidi co hodne skacou a maj porad rozhozenej zadni rafek). zadni brzda te nikdy nezastavi tak spolehlive jako predni.

        0 0
      • lubos  

        Zadni se toho moc nenabrzdi. Jakz tak na rovine mozna.

        0 0
      • TinkTink  

        Skoda ze zadek je tezkej uz sam o sobe – zadni kolo je tezsi, mas tam retez a kazetu…delsi rychloupinak.­.prehazku…to je pak tendle argument na prd…

        Plus MY fullisti mame jeste tlumic a cepy :)

        0 0
        • Nikdo  

          Hmm to mne nenapadlo, ale prisel jsem na dalsi vyhodu predni V a zadni kotoucovky – kdyz jedes v blate po zadnim tak je to absolutne nejlepsi volba.

          0 0
    • repa  

      Kotoučovky rozhodně všude !! . Zkusili jste jet někdy na sněhu s V-čkama . To zmáčknete páčku a nic se neděje !! Po 10 m se to teprvé chýtí , ale stejne to pořádně nebrzdí . Kotouče jsou učinější i na suchém povrchu – myslim poměr dávkovaní síly na páčku a brždění . Rozhodně důležité při delších sjezdech .

      0 0
      • lubos  

        Ja nemam problem s brzdenim ve snehu. Pokud nezamrzne rafek, samozrejme, pak to vypada tak jak pises. No a na keramike jeste je problem voda, kdyz se snih topi (na XTR spaliku na 90% jenom zadni, ten na Avidech uz i predni). Pamatuji si jeste kdyz jsem jezdil na Ritchie rafcich, avid spalky, tak to nebrzdilo ve snehu, kdyz jsem nahodil Fibrax (cerne) bylo to uplne neco jinyho. Tim ale nechci shazovat kotouce .. je to lepsi :) Jezdim je taky, tak alespon to umim srovnat.

        0 0
    • Otto  

      A? s Wroum brzdí fšude předkem, ostatní dle potřeby......

      0 0
      • MartinXC  

        Doufám, že někde nepojede (nebude brzdit) těsně přede mnou…

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.