Ahoj,
prosím o pomoc. Lze někde sehnat CrMo rám? Díval jsem se, že jeden dává Author na Sectora, ale tento pohužel nemá návarky na zádní kotoučové brzdy. Dělá někdo rámy ještě z CrMo nebo je všechny smetla komeční hliníková produkce.
@umi
Ahoj,
prosím o pomoc. Lze někde sehnat CrMo rám? Díval jsem se, že jeden dává Author na Sectora, ale tento pohužel nemá návarky na zádní kotoučové brzdy. Dělá někdo rámy ještě z CrMo nebo je všechny smetla komeční hliníková produkce.
@umi
Pokud ti nevadi, ze bude vazit tak 2.5kg, tak nejlevnejsi alternativa je Fort cc.78. Kdyby jsi chtel 21.5, tak ti muzu prodat svuj.. Jinak je dela Sfinx – ale to je trosku jina cenova kategorie( http://www.sfinxbic.cz/index.php?…) , pak taky Bares, ale ten vim jak sehnat jen v Brne, pres jeden cykloservis.. O nicem dalsim nevim…
Tak jsem pouzil google a vysledek je tu> http://www.cyklobares.cz/…y/index.php3?…
Tam jsou ramy Bares, cenove by mely byt dostupne…
o ten rám bych měl zájem. domluva možná přes mail.
Já myslim že po šesti letech je jinde )
Já myslim že po šesti letech je jinde )
vyrobcu je mnoho, urcite kdybys vyhledaval v historii neco najdes, jen namatkou: Fort, Marin, Author, Rocky Mountain, Ritchey, Kona a dalsi… nektere dokonce lze sehnat i u nas :o) a pak mali ramari: Sfinx, Bares, Schmier, Kovarik(?bike?)…
Jen několik poznámek: Author Sector – původní model byl z trubek Ritchey, letošní model nějaká „neznámá“ ocel. Marin – v našich končinách pravděpodobně nesehnatelný. Rocky Mountain Blizzard – cena v ČR 25.000,– Kona Explosif – cena v ČR 25.000,– Nenašel by se někde na krámě zapomenutý KHS Team (nedělá se asi 2 roky)?
Já osobně vidím jako nejlepší řešení Sfinx.
A na závěr se podívejte na tu Konu – to je krása: http://www.konaworld.com/…sif_1300.jpg
Joo tak to je pěkná podívaná, zajimave řešení patek, ale ten ranec peněz je příliš. Na krámech by šel možná taky ještě sehnat ten Ritchey Sector, ale taky nemá uchyty na kotouc a asi budou jen okrajové velikosti. Před časem jsem řešil stejný rám jako ty a nakonec skončil u Ritchey Sectora za 2500 Kč. Pokud trvas na kotoucich, tak ber Sfinx nebo Fort frames.
Jj nadhera. Ja vim proc vozim ocelaky, ale vyber se dost zuzuje. I kdyz na moje jezdeni je to stale lepsi nez na XC.
Pokud fakt sezenes Sectora, tak budes mit pohodlnýho „polofulla“ :-) jak mu rikam ja! Uz bych nemenil – vydrzi vsechno.
Hmmm…Explosif…To je parada, loni jsem o nem uvazoval a z jednoho e-shopu mi ho nabidli asi za 17.000,– Kc. I to je ale porad trochu moc (to uz bych radsi dosetril na titan). Souhlasim, ze sfinx je nejlepsi varianta, ale ty nejlepsi modely stoji taky kolem 18 kKc. Kompromis by byl Sfinx Zona (asi 1,25 kkc). Do 10 kkc by byl Fort Zona (mam a neni spatny) nebo Author Sector (mel jsem v ruce a proklate pripomina tu mou zonu – samozrejme jen pripomina :-)) Fort ale dela i levnejsi ram z ocele (ale ten bude mit tak 2,8 kg – to je jen muj nekv. odhad)
Tak u toho sfinxe jsem trochu :) ujel s des. carkou. Za ty penize bych si koupil i jeden na cesty za rohliky.
Bohužel Fort už letos sériově zonu nedělá.Musel by jsi vzít aspoň 3 kouksy od jedný velikosti, aby ti to vyrobili, chtěl jsem silnišní Zonu a tak mam asi smůlu
nevim, jestli se to nepise nahore, ale ze zony dela ramy i p. Pavlik (http://www.sfinxbic.cz)
ad KHS mozna by se naslo v Praze v 901bikes na Andelu…ale naposeld jsem tam byl pred rokem… meli HT i ST
Jelikož jsem zarputilý příznivce ocelových rámů tak přicházím se svoji trochou do mlýna. Co jsem vystopoval za rámy:
5000 Kč
U toho Sectora nevim kde jste vzali , že letos už neni z ritchey trubek? V ruce jsem ho držel a přišel mě lehký. Zase v poměru k té ceně si myslim , že to není špatná volba. Ostatně třeba patky má stejný jako Sfinx – tedy Ritchey.
myslim, ze letos fakt neni z Ritchey. Author to nazyva Triton Crom-Moly. Kdyby to byly Ritchey trubky, urcite by to tam napsali.
Ritchey uz ustupuju od vyroby ocelovych ramu. Jejich Plexus byl ale taky krasny… :-).
Osobne jsem mel za to, ze drivejsi Sector nebyl zrovna tak lehky. Vazil jste nekdo ten zluty Sector ram?(myslim asi rok 2000)
vazil 17" model 2000 = 2.1 kg 21" sice v rodine je, ale nejak sa zabudla odvazit
diky moc, takze to moje ocelova pritelkyne 23" bude mit tak neslusivych 2.25kg, :-)
muj sector (tedy vlastne magic) 19 fuji stout lite (pred tim nez na to zacali lepit samolepku ritchey) ma taky okolo 2,1.
koukal jsem se na novy sector a patky uz nejsou ritchey ani a la ritchey. ty novy se mi moc nelibej, jsou takovy predimenzovany, nejsou nasunuty na trubku, ale rovnou privareny(naletovany??). myslim ze s jejich pripadnou vymenou by mohl byt problem.
Mám dotaz, Vendelíne. Mají-li v 901 bikes ocelové rámy KHS Team HT, nevíš, jaké velikosti a jaká je cena?
nejsem sice Vendelín ale: pred cca rokem jsem se o ocel aktivne zajimal a meli HT i ST v beznych velikostech 17", 19" bohuzel nevim jak ted.. ceny 10–12 tis.
Pro Náčelníka: Tak jsem se tam byl dívat (v 901 bikes) a maj toto: 3 team v 15" a jeden poslední v 17" cena 11 000 Kč ,barva tý 17ky hlava a kus rámu černá zbytek červená. Jinak jsem tam viděl 2 softaily celý bílý a to je asi tak vše.
Děkuji za info. Na jednu stranu je ta cena dost vysoká, je to vyběhlý model, na druhou stranu je dnes ocel úzký profil. Navíc pokud se nepletu, tak materiál rámu KHS TEAM je stejný jako Rocky Mountain Blizzard nebo Kona Explosif a cena KHS je o 14.000 nižší. Pokud bych potřeboval rám, jdu tam. Jenomže mě ten můj asi přežije (to není stížnost) :) Pokud přežiju já, bude SFINX.
Jenom drobne upresneni: KHS Team HT se delal z True Temper OX Ultra II viz. napr. www.bikerbob.com/index.htm?… asi True Temper OX Gold viz. http://www.mtbreview.com/…_21368.shtml).
Kona Explosif se dela z True Temper Platinum OX viz. www.konaworld.com/kw_index.cfm http://www.truetemper.com/…_oxplat.html
No a Rocky Mountain Blizzard se dela z Reynolds 853 – viz. http://www.bikyle.com/RockyMtn04.asp stejne jako treba Jamis Dragon www.jamisbikes.com/…_dragon.html
Vsechno jsou to super ramy a nemeli jste sem psat, ze je KHSko jeste ke koupi. Uz jsem zacal drancovat rodinny rozpocet – ale ne to by doma fatu uz neproslo…
Tak se omlouvám, že jsem to popletl. Věděl jsem, že Kona a KHS je z „lepšího“ True Temper, ale jak se mi tam dostal ten Blizzard, to nevím. KHS je skvělá volba – a nebudou, nebudou … :)
No Team z ocele od KHS asi opravdu uz nebude. Problem tech ostatnich ramu neni v sehnani, ale v cene. Zatimco kvalitni ALU ram se da u nas sehnat i pod 10.000,– Kc, ram treba z Reynoldse 853 pod 300$ sezenes snad jen ve Spokojenych statech. http://www.jensonusa.com/…product.aspx?… Ale co – nejdulezitejsi je stejne jezdeni a to muzu vykonavat i na Ukrajine – ta je taky neznicitelna :))
zkusil bych zavolat do idsportu, sou dovozci, treba maji neco na sklade, letos sly ty ceny zase dolu, tak by to mohli mit levneji… (letostni ST za 9999Kc!)
Firma ID Sport se stala dovozcem KHS až poté, co se přestal vyrábět ocelový hardtail TEAM. Předchozím dovozcem byl Michal Čižmár (dnes 901 bikes). Takže ty rámy v Lidické jsou s největší pravděpodobností poslední.
Asi vám to nepomůže, ale na jednom KHS Team jezdím, a viděl jsem je loni v Poličce za cca 12000,– Měli i 19". Ale je to skoro rok.
Že to vytahuju, nedá mě to, CO si myslíte o tom materiálu z kterýho je letošní Sector? je tam uvedeno toto: TRITON 4130 CrMo Napadlo mě jesli to číslo neznačí poměr zastoupení prvků, jako například znamá 25 Cr Mo 4 Ne , že bych po něm tak toužil , ale cena mě přijde fajn.
Myslim, ze je na hony vzdalen puvodnimu Sectoru (nitanium). Na poklep zni stejne jako trubky ze Zony (zeslabovane) a jsou podobne profilovane. Vic nevim, protoze jsem jen uctive poklepaval v prodejne, treba se najde nekdo, kdo uz ho jezdi. Z 4130 Crmo pokud se nemylim hodne dela BMX (bez zaruky).
Na stránkách sterby , je série fotek novýho speciálu na street by Spaceman,právě z tohodle materiálu, je bez laku prostě surový rám .
ach jo lidi kdyz to tak ctu. ja mel zluteho autor sector 17 palcu a nechal jsem to nekde v servisu, jako zbytky…co je tak dobreho na ocelovych ramech? mne byl malinko velky ale stejne by me zajimalo co se s nim stalo, majitel servisu tvrdi ze to „vodvezl..“ nechal jsem prehazet pouzitelne dily na mensi ram apache.
Na ocelových rámech nejnižší třídy (Hi-Ten) není dobrého nic, ale jak Sector, tak oceláky, které se dneska staví, jsou z kvalitnějšího materiálu, prostě „steel is real“ ;)
Když srovnám hroudu oceli proti stejné hroudě duralu, tak ocel má vyšší hmotnost (asi 3×), vyšší pevnost (asi 2×), vyšší pružnost (asi 10×), odolnost proti únavě a lepší svařitelnost.
Vyšší hmotnost oceli znamená, že běžné ocelové rámy jsou většinou o něco těžší než duralové, protože u oceli bys musel mít 3× tenčí stěny trubek, což nejde všude provést.
Vyšší pevnost oceli znamená, že ocelový rám vydrží víc – hlavně Hi-Ten rámy levných kol, u drahých rámů se hodně řeší váha a tam je pevnost srovnatelná s duralem. Taky to znamená obtížnější tvárnost – duralovým trubkám pomůžeš hydroformingem do téměř jakéhokoli tvaru, ale ocelové rámy jsou nejčastěj z kulatých trubek, jednak kvůli stylu a odlišnosti :) a jednak proto, že u oceli je podobné tváření prostě drahé.
Vyšší pružnost oceli znamená, že ocelový rám je pohodlnější a velké rány je schopný odpružit i v případě, kdy u duralu už nastane trvalá deformace. Na druhou stranu tvrdý duralový rám víc „jde za pedálem“ a nekroutí se při záběru a při brždění.
S pevností a pružností souvisí odolnost proti únavě – pokud u oceli nějakým nárazem nepřekročíš mez únavy, tak vydrží všechno, zatímco dural tuhle mez únavy nemá a každé drncnutí mu trochu zkrátí životnost.
Lepší svařitelnost pomáhá ceně – dokud se výrobci nenaučili levně vařit dural, tak museli v masové výrobě zůstat u oceli. A ty nejlevnější kola jsou z oceli svařované pořád.
Závěr – pro masovou výrobu je lepší dural, protože je lehčí, odolnost proti únavě u rekreačního ježdění nemá smysl řešit, a chybějící pružnost se dohání odpružením.
Ahoj Stando, nedá mi to a musím na to, cos napsal, reagovat. Některé tvé definice jsou totiž dost polopatické a něco zkrátka není pravda. Tak popořadě: ocelové slitiny nemají větší hmotnost naž hliníkové ale hustotu (7900kg/m3 oproti 2700kg/m3). Pevnost v tahu sice větší ocel má, ale poměr pevnost/hmotnost je u slitin těchto dvou kovů téměř totožná. Teoreticky tak můžež vyrobit stejně těžké a stejně pevné rámy. Prakticky, kvůli limitující tloušťce stěny, ne. A pružnost? Asi myslíš tuhost, vyjádřenou modelujem pružnosti. Ocel má hodnotu 200GPa, hliníkové slitiny 70GPa – a ejhle, ona je ocel tužší=míň pružnější než hliníkové slitiny. Pružení ocelového rámu je dáno menšími průměry trubek, ne vlastnostmi materiálu. Únavová pevnost je skutečně lepší u oceli, svařitelnost je, s přihlédnutím k moderním svařovacím technologiím, již téměř totožná. Co se týče tvárnosti, tam se mýlíš. Ocelové slitiny mívají zpravidla větší tažnost-jsou tudíž i dobře tvárné. Což se například nedá říct o hliníkových slitinách třídy 7005, které jsou pro hydroforming vyloženě nevhodné. Odstavec o pružnosti ocelového rámu a za pedálem jdoucím hliníkovém radši komentovat nebudu :) Mez únavy má i hliník. Jde spíš o to, že hliníkové slitiny jsou relativně křehké a při nadměrném pružení (změně tvaru) dílů z hliníkových slitin vyrobených dochází ke strukturálním změnám, které mají za následek lom. Takže asi tak… :)
Díky, už jsem toho od školy dost pozapomínal :)
Joo, to já bohužel taky :)
No, mám takový dojem, že majitel servisu jezdí na kvalitním a pohodlném rámu (Sector z trubek Ritchey) a ty pomalu chápeš, že pěkně vypadající Apache není to pravé (tvrdý, nepohodlný a s podivnou geometrií – měl jsem Blackhawka týden…).
pro zajímavost, kam se dostávají ceny Sectoru:
To je jen cena za lak ne? :) Jinak já budu prodávat svýho Sectora, tak jsem zvědav, kde se jeho ceny pohybují. :)
Otázka je, jestli to někdo koupí, předpokládám, že za 9 těžko. Já se mojeho žlutýho sectora skoro nemohl zbavit.
Starý žlutý Sector má z dnešního pohledu dost unfriendly geometrii, pak byl jeden modrý ještě z Ritchey trubek (vlastně je to ten, co má easyrider), a ten už měl geometrii mnohem lepší, a pak ještě pár sezon tu geometrii držel, ale tam už nebyly ty originální trubky.
Hmm, tak to jsem netušil, myslel jsem, že žlutý a modrý byly stejné rámy.
To jsi tušil správně, jsem si jistej, že žlutej od modrýho se liší jen lakem.
Kdyby byl aspon s Ritchey trubek.
Mám druhým rokem červenýho oceláka OnOne 456 (viz profil), plně vyhovující (nízký dlouhý rám – 18´´ a efektivní horní trubka 60cm), pohodlný, hlavně bytelný (2,2kg). Přesto, že jsem s ním max. spokojen, asi vyzkouším něco nového a ocelačka pošlu do světa. Kdyby nějaký dotazy, sem s nimi.
Škoda, že není na véčka, to bych se ho hned ujal:-)
Sfinx je fajn. Sterba dela mtb ramy take :) Tohle je sice silnice, ale stoji to za to
Sterba ti udela ocelovy ram z Ritchey trubek WCS (jezdil na tom cyclocross Author team-takovy zluty ram), ale je verny povesti, nejdrazsimu obchodu v CR, :-).
Cena u sterbu je ynama vec – proto me prekvapil tento clanek
Váha rámu 1,8 kg, lehký slopin, letování na tupo, stavba na míru, lak na přání, ověřená kvalita, ideální poměr váha/tuhost/spolehlivost/cena na dobře známé kvalitní české silnice a cena těsně pod dvanáct tisíc. Rekce návštěvníků jarní výstavy v mnohém předčili naše odhady zájmu o takovéto stroje.
viz
no, proto me zarazilo, ze kdosi rikal, ze Sector je lehky. Kdyz vezmu, ze je to MTB a neni to WCSko, ale Logic slitina a pri me velikosti ramu 23", to muze mit realne 1.95kg. Skoda, ze sem to nezvazil tehda neslozene… .
Podívej se do inzerátu zde.
Pomalu se probouzí nové stránky Ultrasportu a v nabídce je rám RM Blizzard za 18 tisíc !!! To by už stálo za hřích, ale protože v Německu je cena 890 EUR, tak to bude asi bez DPH a bez marže koncového prodejce. Rád bych se mýlil :)
Pokud jste gramhoniči, tak byste měli vědět, že RM Blizzard není rozhodně z nejlehčích. Váží 2,30 kg ve velikosti 18,5".
To je teda maso. To vazil muj ocelovej artur taky a po opiskovani a novym laku jeste min. Prodal jsem ho i s vidlici (taky CrMo pevna :), hlavovkou, smykem, predstavcem, riditkama (vsechno ocel:) za 300,–. Bych rek, pomer cena/vykon neprekonatelny (snad jeste zadarmo..).
To by mě zajímalo, jaké váhy jsou potom uváděny na light-bikes.com ? Váha velikosti 17,5" je uváděna 1.820 g. Když to porovnám s Vojtíškem, tak je rozdíl skoro půl kila na jeden palec. Viz.: http://www.light-bikes.com/…eListing.asp?…
Zřejmě uvádí katalogovou váhu. Stačí vzít ten rám samotný do ruky a člověk hned ví, která bije. Navíc Reynolds 853 bude prostě těžší váha. Mám ještě jednoho bika z tohodle materiálu ve velikosti 17" a váha 2,19 kg.
na webu RM je myslim vaha pres 2kg, to bude najakej preklep… je 853 a 853, de o to, ktery trubku vyberes a tak… silnicky sou z toho myslim okolo 1.7
Tak je to tam, těch 18 je bez DPH :(
mohu nabidnout kultovni GT Psyclone ve velikosti 16" (vyska kolem 170 cm), barba zluta race, trubky Cr-MoTru Tempre III (tj. 3× zuzovane).Zabrousene svary(jako Klein), superlehky. Pouzival tym GT v dobach nejvetsi slavy. Je to funglovka, tedy nejety ram. puvodni cena koem 28 tis. Kc, nyni v totalni sleve za 14 tis. Kc. nema navarky na kotouce!
Model 1997, že ?
Co třeba http://on-one.co.uk/…inbred-frame ?
špatně zařazeno sakra