Mám zadní tlumič olej-pružina RST 22. Poslední dobou když na bike zatlačím a tlumič se stlačí, tak v něm tak divně čvachtá. Asi je v něm vzduchová bublina a jak se tlačí přez tu přepázku tak je to slyšet. Okolo pístu nic neuniká. Váš názor? Dík
Mám zadní tlumič olej-pružina RST 22. Poslední dobou když na bike zatlačím a tlumič se stlačí, tak v něm tak divně čvachtá. Asi je v něm vzduchová bublina a jak se tlačí přez tu přepázku tak je to slyšet. Okolo pístu nic neuniká. Váš názor? Dík
Co treba stary napeneny olej?
Nebo to neni RST nybrz Marzocchi :)) Nebo jinak, treba kdyz RST tlumic zestarne, zmeni se na Marzocchi :-))) (Pro nezainteresovane … cvachtani oleje je vlastnost M.).
Sradničky… Jo marzochi to neni. Ale mám na tom 1500Km, tak zatím nechci přemejšlet o něčem jinym. Tedy budu s tim muset na reklamaci, ale chci se ujistit, čím by to mohlo být. Napěnenej olej bych typoval, ale čistě technicky olej může napěnit, pokud je tam místo pro vzduch, ne? Tedy některé tlumiče mají expanzní nádobku a tento jí nemá a proto musí mít nějakou vzduchovou kapsu, aby měl olej kam se ,,schovat", když se píst zasune. Tak jsem si myslel, že mi někdo odborně poradí…
reklamovat tlumic kdyz je v nem napeneny olej – to spis si to nech vyservisovat ne, nebo budes reklamovat co? olej? ze se napenil?
Sradničky… Jo marzochi to neni. Ale mám na tom 1500Km, tak zatím nechci přemejšlet o něčem jinym. Tedy budu s tim muset na reklamaci, ale chci se ujistit, čím by to mohlo být. Napěnenej olej bych typoval, ale čistě technicky olej může napěnit, pokud je tam místo pro vzduch, ne? Tedy některé tlumiče mají expanzní nádobku a tento jí nemá a proto musí mít nějakou vzduchovou kapsu, aby měl olej kam se ,,schovat", když se píst zasune. Tak jsem si myslel, že mi někdo odborně poradí…
Jestli se neprodřel nějakej pístek nebo membrána, která odděluje vzduch od oleje. Já to měl na vzducháči od DNM. Ale až po mnógo km. Uvnitř byl plovoucí píst těsnej ó kroužkama, po čase to vydřelo v jednom místě elox a vzduch pronikal do oleje, i když jinak to šlapalo. Olej se napění a dělá to takovej slizskej zvuk. U pružinovýho tlemiče si myslím, že by vzduch bejt neměl, jedině v tý expanzce… Záleží, jak je to tam oddělený, jestli vůbec.
Možná by pomohlo vyměnit olej. Vykašlete se na ty drahý sračky doporučovaný mechanikama a raději si to odlejte u bagristy Adamce. Hydraulický olej se tomu říká, ve fabrikách toho mají plné barely, popř. za stovku na benzínce olej do tlumičů… Ve vzducháči (jiném) mi to běhá naprosto bez problémů.
Franto, já se právě ptám, protože nechci prošvihnou záruku, kapišto? Jinak si právě myslím, že pokud něco odděluje olej od vzduchu, tak by to asi nemělo dělat. Pokud je vzduch i olej v jedný komoře, tak je to jasný a není problém v tlumiči, ale v oleji a to mi zas tak nevadí. Tlumí to normálně. Je tam takový víčko, ale nevím, jak se s tím zachází. Není na něm zaco chytit a je zárověň s tělem tlumiče a tak se tomu nechci dívat na kobylku… Navíc je to ještě v záruce. Pokud s tím má někdo zkušennost, budu rád…
sry ale psal to kamarad z meho pc, ok, mno uvidis, me tohle dela ted v zime Fox Vanilla RC, takze jsem to dal Heinikovy(autorizovany servis) a uvidime co rekne.
Tak mi dej potom vědět. Já jenom nechci jezdit až za prodejcem, protože je to 50Km a nedá se tam jezdit jinak než po silnici 1. třídy BRRRRRR… A do auta to nechci dávat. Musel bych rozebrat půlku auta i bike. ( …malý auto ) Ale jestli je to problém, tak bych to musel absolvovat a čuchat olovo. A stále nemám jistotu, jestli u tohoto tlumiče to může být jenom olejem.
Co mas za auto? Ja vozil kolo celoperko ve fiatu 126p Maluch. Kdyz sundam obe kola a prehazkou se trefim do vyklenku pro loket, tak svezu i spolujezdce. Teda svezl jsem. Ted do Skodovky 130ky narvu sjezdaka i slalomaka jen se sundanyma prednima kolama. Ale chce to grif:)
mini chopper
Nooo…hydr.olej muze mit malou viskozitu – tak v tom pripade vyzkousejte motorovy olej – litr za nakych 90,– – SAE si vyberte dle chuti. :)
Mám ten samý problém i ten samý tlumič,ale mě ke všemu když se vrací tak se ke konci chodu zastaví a pak prudce povolí.Chci se zeptat jestli má vliv na jeho chod poloha jak je namontovanej.Z obchodu jsem ho dostal namontovanej tim štelovacím šroubem nahoru,ale v katalogu ho mají na kole obráceně.Tak nevím co je dobře nebo jestli je to jedno.Za odpověd děkuji předem.
..je to jedno.Kedisi som ho mal tiež a rovnako som ho otočil.Neskor aj SID som otočil,tam to trochu vadilo,ale ked si vedel ako na to,tak v poho.
Neni tam malo oleje ?
Je to jedno , vetsinou se pouziva poloha s valcem nahore(nusazuji se tolik necistoty na usti valce) ,jinak taky podle toho co dovoluje ram.
Sem myslel, ze je to taky kvuli neodpruzenym hmotam.
Zdravíčko Pá-dlisto, myslím, že jsi docela umělec. Safriš jak jsi mohl do Malouška narvat kolo? Já jsem to zatím nezkoušel ale přijde mi to celkem kouzelnický. Přemýšlel jsem, že jsi koupím na strechu malouška nosič. Ale moc se mi do toho nechce, pač by mi stoupla spotřeba při jízdě :o)). A hlavně bych po dálnici nemohl jet těch ekonomických 85 km/h :o)) O víkendu to schválně prubnu a uvidím, tak držte palce.........Mějte se pa
No vzdyt rikam, sundat kola a trefit se prehazkou do vyklenku pro loket. Jinak ho tam nedas :) Jeden borec z Litomeric vozi sjezdaka na maluchu vzadu na drzaku. Coz se mi zda rozumnejsi nez na strese, ale nevim jestli si nekreje znacku a svetla. No asi to ma vejs. Co vidim jako nevyhodu je zmena teziste. Jestli se mu dotykaj predni kola zeme:)
Já mám ten tlumic obráceně, než říkáš. Myslím, že by stálo zato zkusit ho obrátit.