• ClAyD

    Zdyr bikeři,

    mám RB IQ a na něm tlumič X-Fusion 02 RCX 240×76. Všechno je v pohodě, jen poslední dobou se mi stává, že když jedu nějakej hodně kamenitej nebo jinak členitej sjezd, tak mi v něm pak při malým propružování (při šlapání v sedle nebo jízdě po malých hrbolech) jakoby čvachtá/praská (zní to jako hodně vysoký hip-hopový scratche). Nevíte, co s tím? Na bezchybným kole je to jediná věc, která mě docela irituje.

    0 0
    • Milvus888  

      njn RB stim se musis smirit :)

      0 0
    • marek_K2  

      ten zvuk sposobuje olej pretekajuci malymi otvormi a je to normalne.

      0 0
      • ClAyD  

        Vím, co myslíš, ale tohle je o poznání hlasitější.

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • rexa  

      Já pozoruji trochu podobný projev tlumiče Fox RP2 na Pitchovi. Po delším sjezdu, kdy dostane tlumič pohulit, začne tlumič jakoby „kňourat“, resp. jako když utíká vzduch ze stlačovaného prostoru. Dělá to pak i při pomalým pohupování, jak píšeš. Po čase to přestane. Mám podezření, že to souvisí se zahřátím tlumiče ve sjezdu. Jak vychladne, tak to přestane. Myslel jsem, že problém bude absence mazání vzduchové komory. Rozdělal jsem tedy tlumič a mazací olej tam byl. Tak jsem to pro sichr vyčistil, promazal a složil. Vliv to ale nemělo.

      Napadá mě nějaké zavdušnění tlumící části. Nevíte jestli je to možné?

      Jinak tlumič chodí celkem normálně, jen ten zvuk je otravnej.

      0 0
      • Vilém  

        A byl to ve vzduchove casti mazaci olej? Nebyl to olej uniknuty z tlumicove casti?

        Ale to by zas teoreticky vykompenzoval plovouci pistek v tlumici.

        0 0
        • rexa  

          Jop, byl to mazací olej. Bylo ho tam tak akorát a měl poměrně vysokou vizkozitu. Stejnou jako ten originál Foxáckej.

          0 0
    • se-se  

      nemohlo by to být pěněním oleje?

      0 0
      • rexa  

        Možná jo, ale pokud je tlumič v pořádku, tak by měla být olejová náplň pod tlakem dusíku, který by tomu pěnění měl zabránit. Ale pokud bude dusík fuč …

        0 0
      • Peslezedirou  

        Souhlas, možná bude zavzdušněná pístnice.

        0 0
        • se-se  

          vede mě k tomu ten příznak, že to dělá po zátěži a po nějakém čase to opět zmizí. Úplně jako bych viděl tu pěnu, jak vznikve a pak se za klidu zase pomalu rozpadá. Proto mě to napadlo. Ne že bych s tím měl nějakou zkušenost..

          0 0
        • se-se  

          vede mě k tomu ten příznak, že to dělá po zátěži a po nějakém čase to opět zmizí. Úplně jako bych viděl tu pěnu, jak vznikne a pak se za klidu zase pomalu rozpadá. Proto mě to napadlo. Ne že bych s tím měl nějakou zkušenost..

          0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Vito_OL  

      mám X-Fusion O2 R a taky mi chrochtá a čvachtá. v servise mi řekli, že je to normální.

      jestli ti to ale čvachtá a chrochtá nějak hodně nahlas, jestli to slyšíš i při rychlejší jízdě tak bych určitě do servisu zašel

      0 0
      • se-se  

        já ho měl pře tím co vozím těď a vážně nečvachtal

        0 0
        • Vito_OL  

          chce to trošku upřesnit ten pojem čvachtání. ten můj tlumič dělá typický zvuk oleje protíkajícího malým otvorem a při návratu ze zdvihu dělá ten samý zvuk, akorát zní trochu jinak, tak nějak čvachtavěji :D

          ony se ty zvuky strašně blbě popisují. zkrátka v servise mi řekli, že je to normální, stejně ho potom dám na posezónní servis a pak se uvidí

          0 0
          • se-se  

            No já tedy ale vážne nic neslyším a sluch mám fakt dobrý

            0 0
            • Vito_OL  

              chtělo by to názor nějakého zkušeného mechanika :D

              ideálně více mechaniků :D

              0 0
    • Tidli  

      Mne DHX 5 Air tiez sycal, po kompletnom zoservisovani prestal, no pomaly zacina zas. Pravdepodobne to bude vzduchom, ktory sa dostal k tlmicovemu oleju a prudi cez planzety tlmenia. Pozorujem ale prave, ze pokial bike dlhsie stoji (bublinky su vacsie) tak je sycanie hlasnejsie ako po narocnejsom zjazde, kde sa olej husto speni. v tlmicoch bez expanzky je podla mojich info dusik, ale olej tlmica je samozrejme tiez oddeleny od dusika plavajucim piestom ako v expanzke. Nic na tom ale nemeni fakt, ze by v tlmiacom okruhu mal byt len olej a ziadny plyn.

      Ja to tipujem na zavzdusneny tlmic :)

      0 0
      • goofy  

        Taky mi lehce syci, ale jenom na zacatku, tak uvazuju ze to je jenom nasavani vzduchu do negativky. Sice je to krapet slyset i potom, ale to je dle me normalni tlumeni. Nijak moc vyrazne to neni… Budu to muset jeste prozkoumat, ale kazdopadne servis by si uz zaslouzil, to asi jo :o)

        A DHX ma taky plneni dusikem. Fouka se ze spodu pistnice, a udrzuje tlak v tlumici… To jen tak na okraj ;-)

        0 0
        • Risanek  

          DHX nemá plnění dusíkem

          0 0
          • goofy  

            Toz su blbej, nebo na co je ten cervik dole na pistnici? Me chcete donutit se jit na neho podivat, ze jo :-)

            0 0
            • Risanek  

              Je k plnění systému olejem. Opravdu tam dusík není. Omylem jsem si tlumič na začátku léta zavzdušnil a posuul IFP a musel jsem doma odvzdušňovat, taxem o tom něco čet a fsakt tam dusík nemá být

              0 0
              • goofy  

                Takze se to odvzdusnuje pres expanzku, a pak jenom tlakuje vrchem, jo? Toz zajimave.. Zebych zkusil ukuchtit i tlumak pres dlouhe zimni vcery? :-)

                0 0
                • Risanek  

                  Tady je super návod i s fotkama. V diskuzi jsou i napsané hloubky IFP. Já to dělal stejně a funguje, jen místo krabičky od tablet použiješ vzduchovou komoru (též uvedeno v diskuzi). Jsou tam ještě odkazy na další způsob, ale tento je asi nejefektivnější, jen to zabere čas, než bublinky vyženeš:-)

                  http://forums.mtbr.com/…-491668.html

                  0 0
      • tonik666  

        Mně RP23 taky občas „dejchá“ (zní to jako kdybys dýchal v plynové masce, přes nějaký filtr). DoteĎ jsem to neřešil a ani neplánuju.

        0 0
    • navlcinci  

      samozřejmě jak zde píšou jiní při zahřátí oleje po delší jízdě může tlumič změnit zvuk ,když prochází olej přes planžety pístku.ale jestli je ten zvuk jiný než jak popisuješ může být tlumič zavzdušněný bud profoukl dusík přes plovoucí pístek do olejové části nebo vzduch z hlavní vzduchové komory do olejové části.Vtěchto případech by ,ale tlumák musel vykazovat změny už po nasednutí na kolo(když vytáhneš kolo na další jizdu na druhý den),bud by nefungoval správně „propedal“ nebo by musel mít tlumič jiný chod hlavně na počátku zdvihu, kdy by měl jako by jiný nástup ,protože bublinky v olejové komoře se ještě nestačí promíchat se zbytkem oleje.Vyfoukni uplně vzduch a zkus jak chodí v celé delce zdvihu a poslouchej co vydává za zvuk . nejlepší by bylo i sundat vzduchovou komoru a vyzkoušet bez ní ,jak tlumič chodí,

      0 0
      • ClAyD  

        Průběh je pořád stejný, když jedu přes malé nerovnosti, tak jakoby scratchuje, ale jak propružím pořádně, tak ne. „Propedal“ funguje stále stejně.

        Zkoušel jsem vyfouknout vzduchovou komoru na 0 a při chodu jsem na nic zvláštního nepřišel. A když kolo jen leží, tak to pak nedělá.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.