Zajímalo by mě,kolik km vám vydrží devítkovej řetěz..já mam teď nový kolo na devítce,zatim na něm mam cca 800 a měrka tam zapadá na 3. ze 4 zoubků:(
Zajímalo by mě,kolik km vám vydrží devítkovej řetěz..já mam teď nový kolo na devítce,zatim na něm mam cca 800 a měrka tam zapadá na 3. ze 4 zoubků:(
SRAM PC 59. vydrzi mi okolo 2000km, +/-300 podle terenu, bahna atd.
Tak jsme na tom stejně. Mimochodem, zjistil jsem, že když to nemyju a nemažu tak vydrží stejně ;) Jen tak přesně neřadí, když je fakt zas.nej a plnej šmíru. Takže mažu a čistím už jen pro dyzajn, a aby to nevrzalo, protože to mi vadí ;)
asi 4000km.převážně na silnici frekvenční jízdou..když terén a silovka tak max 1700–2500km
HG 53? cca 2000km cesta – teren 50/50
Za 6000 km 50:50 teren:cesta mam 3 retaz. Vzdy ten novy strielal, ale ked si sadol, tak je v pohode, aj radenie. Takze cca 2000 km, teraz to skusim natiehnut aj na viac.
este detaily:
zdravim, omlouvam se, ze reaguji do trohu jine diskuse, ale mam problem s retezuem. koupil sem novej, vymenil (connex 804) a strili mi na trech spodnich pastorcich, jen kdyz celkem zaberu, ma zatim jen cca 10 km :)), ale predtim, kdyz sem menil po 800, tak mi strilel jen na spodnim a jen chvilku. no, budu verit, ze si sedne. p.s. mam osmikvalt :)
dej tomu tak 150km jestli na to máš nervy, když si to ani pak nesedne, tak to zahoď. Dřív nebo později si to sedne určitě, ale je k ničemu se trápit. Jestli nemáš prachy na novou kazetu, tak dojezdi ten řetěz cos tam měl předtím až do mrtva a pak co celý vyměň. Jinak na koloshopu maj alivko kazetu osmičku pod 400kč…
diky, uz to, zda se po triceti km prestalo :). diky za zajimavej tip na shop
ČZ F200. Kombimace terén silnice cca 1200km. Teď skusím SRAM 59
tak sem mel deor a vydrzel tak asi 3500km cesty teren.. ale na silovy
slapani!!!
nechapu jak to mohl vydrzet… hele ten cz vydrzel je 1200km? to je ten co
v testu dopadl nejlip ne? sem si ho koupil… tak sii delas prdel ne-:?? si to
poznal podle merky nebo ti prasknu??… diky
SRAM zatím 1200 km a třetí ozub na měrce.
Jo taky jsem měl ČZ, prodejce ho vychvaloval do nebe a po 1200km je v hajzlu! Na některých zubech měrka propande celá… A to mám 58 kg a čistím a mažu jak divej…
HG93 cca 1200–1500km hodně terén a kopce. Nikdy mi 9kový Shimano řetěz nevydržel víc než 2000km, dokonce jsem měl kousek co měl jen 850 (HG53). Ted bych zkusil něco pořádného, asi Rolhoff.
Kde (eshop) lze koupit ten Rohlhoff řetěz ?
V Cesku nevim o zadnym. Zkus se zpetat na http://www.pedalsport.cz
…tak mam asi rekord – HG 73, 600 km a jsem s merkou na 4. zubu – je to vubec mozny? zadny brutality sem nejezdil a silove uz vubec ne, radim jako clovek… nevim, jestli to mam nechat aspon na 1000 nebo vymenit – jaky jsou rizika (kazeta)? kolik stoji ten SRAM 59?
sram 59 stoji od 360,– do 830,– :-)
panáčku, to budeš mít asi už v pytli kazetu nebo převodníky a novej řetez se ti podle toho vytáhl
…nestras – celej ten bike ma tech 600 km! kazeta (hg 50) ma vuli – ve dvouch servisech mi rekli, ze je to naprosto normalni. zajimave – ted sem se koukal na popisek myho kola na webu, pisou ze tam ma byt retez HG53, myslim ale ze tam mam 73
mělo by to být vyraženo na boku řetězu, když ho očistíš, bud HG53 nebo HG73, jestli tam neni nic, tak to nebude shimano :-)
ja som mal 9-kovy HG 72, teraz ho mam na ruke ako naramok :)
a co jestě jeden okolo krku a další na kotník?
nemam dost spojok a zase nytovat si nieco na krku, hehe… no ale bolo by to stylove :-)))
koupim si retez s dutyma nytama(pro image:-)) a udelam si z toho „retizky“:-)
nebo takovej ten od KMC s odlehčenými články
nezabudnite nakupit spojky :-)
To jste chlapci zaspali dobu. Takove sperky se vyrabeji i seriove. Ja nosim vlastni vyrobek na krku uz leta a na zakazku vyrobeny naramek neco pres rok. Broze a privesky s bikovou tematikou (kusy komponentu) jsou samozrejmosti. Nj. konzervativni svet XC pomalu nasleduje vudci odvetvi cyklistiky :))
třeba na nějakým maratonu nebo bike campu…
HG 72 – 750km a kazeta a převodníky nové
Uz jsem to psal, nechce se mi tem cislum verit, ja menim HG73 tak po 800km maximalne, SRAM PC59 vydrzel jen nejakych 600..Mam 70kg a nezda se mi, ze bych jezdil nejak silove, o retez se staram..
Divný,přes 1000 Km by to mělo bejt u obou určitě!
Pro ty kdo docetli az sem, neni to uplne k tematu, ale jak zaslechnu slovo merka hnde startuju, pripada mi to moc penez za kus plechu se stupnici, ale docetl jsem se jak zmerit retez a nekupovat merku, staci suplera, navod na www.mujweb.cz/…-cz/rady.htm Jelikoz sem navodu vyuzil a pomeril ho i s kolegovou merkou, kliknete tomuto radci taky na stranky, at dal schranuje dobre rady.
…este by ma zaujimalo, co s tymi retazami potom robite? :-) ja mam doma uz 3, vyhodit mi je to luto, jednu som roznitoval v ramci treningu na kusky, ale to s kazdou robit nechcem…
s pomocí jednoho se dá sundat kazeta, když nemáš bič… ale pro víc jak jeden mě upotřebení zatím nenapadlo a odesílám je do košic :-)
Čet jsem někde takovou myšlenku. Schovávat je a když jsou převoníky s kazetou v háji, tak ty vytahaný řetězy ještě jednou otočit. Jestli to funguje nevím, ale dotyčnej byl spokojenej, tak asi jo :O)
Tohle jde u osmičkových řetězů, ale u devítky to asi nepůjde, protože vytahanej řetěz vymačká zuby na prostřední placce a ta ho pak namotává. U osmičky jsem na jeden řetěz najel 12kkm, pak jsem měnil vše. U levný devítky to technicky není možný.
Troufám si odporovat, protože v praxi jezdím 5 řetězů s cyklováním takto: 132 – 132,5; 132,5 – 132,7; 132,7 – 132,9. Kazeta i převodník takto drží minimálně 9000 km naprosto spolehlivě bez sukování a bez střelby – teď právě dojíždím přes 10kkm. Vůbec nesleduju, jestli jsem řetěz otočil nebo ne. Jezdím 90% trail, i v zimě, plně využívám malé placky.
S tim souhlasim, delam to podobne, ale s 3 retezy a momentalne mam na celem kompletu cca 6500km, dva retezy jsou na 132,5 a treti tocim v dalsim kole, tj, cca 132,6 a prestoze teda ani jeden z retezu neni ani zdaleka na hranici vymeny, tak zubech prostredni duralove placky od shimana se zacina objevovat otlaceny material, ktery sem tam zacistim pilnikem a jede se dal. Spis to bude chabou tvrdosti shimano prevodniku, po vymene retezu, kazety, prevodniku zkusim zrejme na 32z. ocelovy prevodnik od 2XM. Jeste k tomu tvymu systemu, az vsechno dotocis do 132,9, tak pokracujes dal v toceni vytahanych retezu nebo rovnou vymenis?
To už se pak musí dotočit a vyhodit (dělám druhý cyklus – předtím to bylo na 8mi kolu a prodal do bazaru celé kolo), protože když dáš nový řetěz tak se vůbec nechytá.
Hmm to je fakt s peti retezama se uz urcite dostanes minimalne na hranici zivotnosti kazety a rozhodne stredniho prevodniku, jak jsem ale v poslednich dnech zjistil, velky problem muze byt ruzna hranice zivotnosti. Pri pouziti prevodniku od shimana myslim prostredni prevodnik, mel jsem komplet deore kliky+prevodniky, pote co odesel po 7300km prostredni, tak jsem koupil LX/XT a zacal tocit ty tri retezy a ted po 6500km uz je stredni XT placka ojeta, ze taha za retez taky, zatim je provizorne piluju a ted jsem zpet vrazil opilovanou puvodni deore, chvili to taky tahalo za retez nez si to sedlo, ale stejne to neni optimalni, coz clovek citi v zaberu. Pri predstave, ze bych kvuli velkymu kousnuti retezu zpusobenymu blbym prevodnikem urval treba prehazovacku, ktera je vyrazne drazsi, puvodni myslenku trochu prehodnocuju a uz mam objednany ocelovy 2XM prevodnik. Fungovat by to mohlo pokud by se cloveku podarila najit kombinace prevodnik-urc. pocet urc. retezu – kazeta, tak aby se nic z toho nezlikvidovalo vyrazne driv. Jinak si ale stejne myslim, ze je rozhodne lepsi cyklovat 3, 4 nebo 5 retezu, podle toho jak ti dlouho vydrzi nez je tam davat postupne
HG72 nobo HG73, v prumeru 2300 – 2500km teren. Zajimavosti je, ze pokazde (2×) na nove kazete mi vydrzel jen 1500 km.
HG 73 2200Km druhej HG 73 2380Km
KMZ Z9000 cca 4000km, ČZ F200 cca 3800km, oba převážně na silnici
HG-73 1500km 132,8–133mm Zkoušeli jste někdy měřit pořádně špinavej řetěz pak ho vyprat a změřit znovu?
Kolik tak meri novej retez, kdyz vytahanej cca 132,9mm?
Měřil jsem nový PC 59 a měrka mi propadla na druhý zub. Takže lepší je nový řetěz vůbec neměřit.
Mohl by mi nekdo exaktne pospast jak suplerou (posuvnym meridlem) zmerit retez pro urceni stavu opotrebeni?
Dej si na šupleře 132mm, hoď to do řetězu a roztáhni co to půjde a máš to.
hmm, to ale mi moc nejde, protoze ty merici brity se nevejdou uplne do tech clanku, takze se to nejak opira v obloucich tech clanku a lita to ± 1–2mm
Nevím co máš za šupléru, ale ta moje má z jedné strany brity ohnuté směrem ven a na durhé dovnitř, takže ty co jsou po straně rovné a dovnitř se zužují, tak tam zasunu naprosto v phodě a nelítá to vůbec…
Sh Hg-53 2600km asfalt, Sram PC59 cca 3000km asfalt, na crossu.
a jak dlouho se da jezdit s vytahlym retezem, kdyz uz muzu dodelat i kazetu, aby to jeste nedelalo neplechu? a od jake miry se nici i prevodniky na vytahanem retezu?
Ja mam na starem pevnaku, jeste razeni SIS, kazeta asi Alivio na jednom retezu najeto asi pres 6000km. Nekdy ho schvalne zmerim, mozna bude mit i 134.5 :) A zraloci plutvy na prevodnicich jsou uplne nadherne (ty maj najeto jeste vic). A nevadi to.
HG 73 – 132,9 mm – 2600 km – mokru se pokud to jde vyhnu – po 100 km peru v pračce Včera jsem dával nový a už byl vytahaný na 132,3!
Na starým fóru byl odkaz na excelovou tabulku se souhrnem údajů od všech přispěvatelů, škoda ho i tabulky!
…jestli ony ty rozdilny „vydrze“ nebudou taky zpusobeny neprilis vysokou kvalitou (presnosti) merek – na me aspon ten „kus zeleza“ se ctyrmi zoubky moc presvedcive nepusobi. i kdyz nekteri merite suplerou…
ale kdyz ten „kus zeleza“ stoji 120kc tak by mohl bejt trochu presnej..
no ta presnost se da jednoduse zmerit suplerou :)
Spis kdo jak a kudy jezdi. Treba priklad ja a jeden muj kamos. Oba Deore kliky (ja 4hran, on oktalink, pro poradek, ale myslim ze oba maji stredni placku ocelovou). Ja mel rozmackane zuby na stredni pile uz po asi 2500km, on ma najeto pres asi 6000km a nic, vypadaji ty zuby netknute. Ja jsem s tim jezdil hodne v terenu, i silovejsi jizda, blato, snih, humus. Kamos prevazne silnici, do blata prakticky ne. Nevim jak radi .. ale ja jezdil casto na stredni pile a vzadu druhej nejvetsi pastorek (nekdy se stalo ze i na nejvetsi, holt kdyz nejde shodit na malou v kopci), treba i to na to muze vplyvat.
Sram PC59 1500–2000km podle podminek ale treba na jare pri jezdeni jen po silnici vydrzel pres 2500km
HG72, 73 1600km. PC69 3500km. Ted zkousim C9 a vypada ze vydrzi jeste vic jak PC69.
PC59 vzdy kolem 2000, cca 1900az2300, menim na 3 zubu merky
Pánové, potřeboval bych poradit – mám nové LX ale řetěz má tak kolem 132,7 – vyměnit nebo ne? a když jo, tak za jaký? HG73?
ja bych ted sel spis do sramu PC59 nebo PC69
Mám XT a měl jsem řetěz SRAM, teď jsem ho vyměnil za XTéčkovej a je to úplně o něčem jiném, zpřesnilo se řazení a nerachtá.
Kolik vydrží C-9 od Campy? ( mám 1500 a 132,2mm )
ja mam na nem ted 3000, konecne jsem se vcera odvazil vzit si z domu do skoly kde mam kolo supleru, ale jeste jsem se neodvazil ho zmerit :(