Ovlada nekdo soucasne brzdeni a razeni na dualech? Jak na to ?Pri brzdeni si chci podradit.
Ovlada nekdo soucasne brzdeni a razeni na dualech? Jak na to ?Pri brzdeni si chci podradit.
No, když se držíš zeshora a máš dost dlouhý prsty, co v tom brání?
Zahod dualy :-))
Ale? Včem je problém, vždi? když to je Shimano tak to musí bej super. To že tohle lidi říkaly už když to byla novinka v XTR, byla asi náhoda že? Nebo jinak, jak při silným bržďění zkopce na kořenech nepřeřadit?
Proc ne, na silničce. :-)
ahoj, je to otázka zvyku, mám XTR a z počátku jsem s tím také trochu bojoval, záleží na technice jízdy a mnoha okolnostech jako je kvalita terénu,intenzita brždění, nutnost rychlé reakce atd. při řazení na lehčí převody není díky krátkým krokům řazení problém a pokud jsi neodmontoval pomocnou páčku tak by neměl být ani s podřazováním.Obecně nevidím důvod při sjezdu, kde je nutnost brzdit komplikovat situaci ještě řazením, to vše se dá v pohodě při pečlivém sledování terénu předpřipravit před vlasním sjezdem, samozřejmě si můžeš vypomáhat i druhou neexponovanou brzdou.
Co takle přejít k jiné značce. SRAM to má docela vychytaný. Palcem řadíš a ostatní prty může mít třeba v … :)
snazim se prave jezdit bez tech malych paek. Ale ja chci mit furt zarazeny aktualne nejlepsi prevod resp. mit motor furt v zaberu. A to prave kdyz si potrebuju pribrzdit a chci si podradit tak mi nejak moc nejde.
chce to jenom trénovat vždy? přeřazení je otázka pikosekundy a nemusíš se současně soustředit na tři páčky, brzdu řadící a vyřazovací nebo složitě točit zápěstí na Gripu. Ale pravda je že, každýmu sedí něco jinýho.
Tak to by mě zajímalo, co je složitýho na otočení zápěstím na Gripshiftu.
netvrdím že to je výrazně složitý jezdil jsem je bez problému 3 roky ergonometricky je to však náročnější než na dualech samozřejmě každý system má svoje mouchy žádný důsledně nepreferuju pouze sděluji své zkušenosti.
No me prijde lepsi otacet siftem, nez palcem/ukazovakem radit. Je to bezpecnejsi a rychlejsi – snad. Tedy jde o prerazeni o jeden stupen. Mirne me opruzuje mikroindex a silne me opruzuje sirka gripshiftu. Mam half-pipe, ale porad jsou moc siroke. Nemuzu dat normalni gripy, pac je tezko dosahnout na packu. A kratke gripy mi silne nevyhovuji, nesedi na gripshifty. Spis neco jako Rocket, to je zas ale na shimano prehazku. Musim jeste zkusit triggery.
no právě dualy ti toto dovolují odstranit, brzdíš a řadíš poze brzdovou páčkou duplicitně můžeš využít i přídavnou podřazovací, pravda jak někdo podotkl dlouhý krok na smyku
Na dualy jsem si sahnul jednou. A ruky prorazim komukoliv, kdo jenom naznaci, ze bych je jako mel jezdit. Tolik k dualum na MtB. Ja gripshifty normalne nejezdim.
Mě taky :o)
Me to teda slozity prijde. Poustet riditka a brzdy, tocit zapestim do neprirozene polohy, jeste se trefit na spravny prevod a pak zas vsechno zpet pochytat. Brr.
jinými slovy – je to na hovno – muset se přizpůsobovat kolu jen kvůli nějakem kokotům, kteří neví už jak by z nás ty love dostali. Proč asi začali pěkně potichoučku zase vyrábět klasický RF páčky na kvalitativní úrovni mezi XT a XTR. V žádným katalogu pro zákazníky je nenajdeš, ale když budeš pořádně opruzovat tak je objednaj, prej nejsou zrovna levný.
Ale? Tak to sem ještě nezažil. :-))
Tak jest, moc se o tom nemluvi a videt to taky moc neni, ale RF comming soon :-))
s těma prachama souhlasím, ale nikdo nás nenutí kupovat drahé komponenty je to pouze na nás všechno je prostě komerce. Kdo chce a? jezdí na ukrajině ostatní holt musí zvažovat jestli tuningovat kolo nebo investovat účelně
Bych nerekl, ze nenuti. Viz nova LX sada. Pokud by nabidnou totez jako doposud, neni co resit.
Ta se mi treba docela libi.. Nic proti dualum nemam, naopak jsem mel moznost se s nima projet a hned bych je za sve razeni vymenil(sachs 7-mi). Kazdopane na to kazdy nadava, ale je to taky otazka nastaveni tech pak: jestli jsou vice u stredu nebo na kraji riditek, jaky je jejich sklon, jaka vzdalenost paky od gripu. Kazdemu by to vice sedelo jinak. Chce si to s tim proste pohrat..
Ehm…jak nastavis delku chodi na prerazeni u presmyku? Todle by me treba hooodne moc vadilo…na to bych si nezvykl…je to moc dlouhy.
no na to jsem trosku zapomel, ale kdyz vim ze mojem novem kole bude vpredu dvojtac (nevim proc-neco mi rika, ze to bude takhle lepsi), tak to snad pujde prezit.
No kdyz si to myslis…brat ti to nebudu :)
uroven mezi XT a XTR jak se teda menujou ???
No, maj akurat cislo. Jenomze stejne to bude muset byt v kombinaci s inverzni pruzinou na saltru, coz je taky na h..... No a po shlidnuti novyho LXa asi budu kupovat dily do zasoby:-(( Japonci nam nutej co nechcem! Osobne prinos v dualech fakt nevidim, ma to spis vic zaporu nez kladu.
kua, nikdo ti nic nenuti, je tvoje volba, co si kupis, neni jen Shimano! Ja dualy nehodnotim, bo sem na nich nejel, ale rad bych si to jen zkusil…
To ze nam neco japonci vnucujou na me pusobi tak, ze proste nevyrabej saltry s normal. pruzinou a rf v sadach od LX vyse. To ze neni jen Shimano vim, ale SRAM se mi za 1. nelibi designove, za 2. me neoslovujou plasty, za 3. vahove je na tom hur (ikdyz jen o trosku, coz je zanedbatelne, ale jako argument dobre, ne?:-))), za 4. packy od Sramu jsou trosku neco jinyho nez rf. A ja si proste nechci zvykat na neco novyho ne lepsiho, kdyz ta starsi vec je skoro dokonala!
A jsme zas u toho plastu! Hodně lidí si myslí že:
Třeba šaltry X7 a X9 maj z toho jejich „plastu“ jen přední díl kde je napínání vodítek.
taky na ty dualy nemam vyhrazenej nazor este sem na nich nejel, ale nak z nich nemam dobrej pocit, asi si driv zvyknu na Sram
Ne, ja si fakt nemyslim, ze je to obyc. umela hmota!! Ale neni to jednoduse kov. A to se mi nelibi! Vim, ze pevnosti parametry jsou u Sramu v poho, takze se clovek nemusi bat, ze ten „plast“ rupne. Ale jeste jednou, proste se mi to nelibi. Design je takovej hoodne osizenej, jak kdyby to stalo stovku. A pritom nestoji:-)V tom je Shimano o hodne velkej kus dal. Brzd. paky – fuj, index razeni v objimce- fuj. No ale je to ciste jenom muj nazor:-)
Jo, Šitmaňácký páky – fuj (k čemu ti je že sou plechový, točí se na mřňavým silonovým kroužku. A studí!), páčky – už jsem viděl dost neš?astnějch páčkařů od Deore po XT, ale je to spíš problém šaltrů), no a právě ty šaltry sou kapitola sama pro sebe. Dřív sem byl Šitmánista a Sram sem nenáviděl, přišlo mi to příšerně jednoduchý a umělohmotný, ale jde o to si obojí v praxi zkusit a pak to posoudit. Takže pokud se někomu Sram jenom nelíbí nebo nezdá, a? ho zkusí. A naopak. Jenže, ko na to má, že?
přesně, kdo na to má? Před 5 lety jsem měl šaltr 5.0, po půl roce vakl, že blbě přehazovala. Deore šaltr se mi rozpadl v čepech po 3 letech. Osobně bych volil XT04 s inverzním chodem. X.O se mi zdá hodně neslušný úlet a spíš mi zhoršil názor o firmě sram. Ke gripshiftu bych se aj vrátil, ale nemám hrachy, abych jen z ****** prohodil rf a gs. :-) Zajimalo by mne, jestli 1:1 je lepší než 2:1.
To byl starej Sram. Od tý doby co maj to ramínko vzádu jsou perfektní, Já mám loňskou 5.0 teď už na zimáku a šlape jak hodinky (kladky má z 9.0SL), za osm kilo držák! (nalítáno víc jak 8000km). Mě se inverzní šaltry nelíběj, kdysi jsem měl jako malej ruský kolo „Turíst“ a tam byl fakt inverzní, prdlo mi lanko a půl vejpletu bylo v pr…i. Jo, předsudky. 1:1 je bezva, už bych se zpět na 2:1 nevrátil, vozíval jsem páčky aj ATTACK shifty.
Ono jde i o to, že vy jste vyzkoušeli a víte, já nemám kde vyzkoušet, nikdo známy sram nevozí… . Ale vím jedno, RF není pro mne optimum, z 80% odřazuju palcem i na ukazováčkové páčce, :-) Musím to někde pozkůšat a obnovit stáré zvyky na GS, :-).
Jde i o to, že hodně lidí má na GS předsudky z doby, kdy měly úplně jinej systém posunu lanka v šiftech, výrobci ho cpali všude kde se dalo a Šitmáno dobře vědělo, že ty šifty nebudou dobře chodit se slabšíma pérama v šaltrech. A jak to dopadlo všichni víte, nějak se jim ty slabý pružiny vymkly kontrole :o) Dnešní šifty jsou úplně jiný, 1:1 ESP, odřazování proti pružině a tak. Já jsem 100% spokojenej.
sem kukal na ceny a teda nic maleho, kupit si X7 ci X9 saltr a k tomu GS, :-|
Zapomeň na X9, X7 v pohodě stačí. Porozhlídni se po loňských 7.0 a 5.0 šaltrech, ani Shifty 5.0 nejsou zlý. Letošní přehazka 5.0 na mě působí dost křehkým dojmem, ale na loňské a těch šedivých se normálka závodí, lidi se jich spíš zbytečně bojí. Nebo by se za ně styděli :o) Pravda ale je, že při pádech to často odnese šaltr – není to pak taková škoda.
Co se ti zda na X.O jako neslusny ulet? Snad ta cena, ale jinak je to hodne dobra prace.
uz z principu vyrobit/nabizet saltr za moc 7.5k. To uz neni biking, ale prehlidka kola.
Kdybych mel hoodne moc penez, mozna bych si jeste kupil XTR za 3.5k, bo je to drzak.
Ale vic hrachu, to uz nema na funkci vliv. Nevim co by slo vylepist jeste na XTR…
No jo. Cena je trochu mimo (na netu se da za 5,5:), ale neni to snad hezke? :) Napriklad netluce do ramu jako XTR (ale to nedela ani 20× levnejsi 3.0 :)
krásná je, do vitríny. Je to cumílek, ale už se to vzdaluje principu bajku, jak ho cítím já. Taky někdy kupím zhovadilost, ale tohle už je, z mého úhlu pohledu, fakt snobárna, :-).
Mam na jednom bajku Sram a na druhym Shimano…kdybych ted vybiral, jdu jednoznacne do Sramu…prave ted me napadla moznost, jak to prohodit…takze to asi brzo udelam…zlaty chod 1:1…to je takova pohoda…se seridi a pak uz to jenom…funguje :)
No ja by som povedal, ze Shimano v podstate nuti kupovat ten jeho hnus. Predsa ked mam na bic. stare Shimano, nebudem to vsetko prehadzovat na Sram. A tie paky? Hnus!!! Co viem nedaju sa XT paky posunut dostatocne k sebe, koli vyvodom na brzdy. Pevodniky XTR? Vydrzia asi pol sezony. Samozrejme na ne nepasuje nic ine ako orig. Je mi z nich na vracanie. Teda s tych vyrobcov…
Zastancem SRAMu jsem nikdy nebyl, ale stara dobra 9.0SL a ted nova X.0 jsou zdarily designovy kousky a urcite bych do nich sel. Jsem odpurcem gripu, ale do pacek od Sramu bych sel a daleko radsi nez do Shiman (ale 9 prevodu je zbytecnost:( ) Jinak mam vesmes podobnej nazor.
Moc te Tve otazce nerozumim…Predpokladam, ze myslis brzdeni a razeni na mekci prevod (na mensi placku, na vetsi pastorek…)… od toho je tam to male dole (mala packa) a u „prehazovacky“ reverzni pruzina… To jde jedna basen… A pokud myslis naopak, t.j. brzdit a zaroven radit do rychla (mensi pastorky a vetsi prevodnik), tak to nejak nedava smysl… Jezdis dual paky na MTB nebo jen teoretizujes bez vlastni zkusenosti?
Tak si precti jeste jednou moje posty. Nevim jak lepe to rici / zeptat se.
přečetl jsem si…furt nechápu, v čem je problém… palcová páčka Ti umožňuje podřadit u duálů na obou stranách (pokud ji tam máš a pokud máš „vzadu“ reverzní pružinu…)…