vim, ze uz se to tady nekolikrat propiralo, ale poradte plast na zadni kolo. Potrebuju drzaka, kterej je dobrej v terenu a pritom ma mensi valivej odpor.
vim, ze uz se to tady nekolikrat propiralo, ale poradte plast na zadni kolo. Potrebuju drzaka, kterej je dobrej v terenu a pritom ma mensi valivej odpor.
no, ja osobne vzadu jezdim hladke plaste. Ted uz 2 rok Innovadera od Ritcheyeho. Ale drzak vypada jinak, treba Ritchey Z-max.
no, valivy odpor u Z-maxa taky neni optimalni. Takze potom Python.
Python je ANTIdrzak. To si radeji nazuj brusle a budes na tom lip.
toho jsem se bal, protoze kazdy bude zastavat neco jineho, protoze kazdy chce od plaste neco jineho. Ja osobne nedam na Innovadera vzadu dopustit, az na nejake bahenni koupele, tam se nechyta, zbytek je parada. Kazdemu jiz trochu znalemu bikerovy musi byt jasne, kdyz se podiva na plast, jestli to bude to co on chce. Typy plastu se daji rozdelit do par skupin dle urceni a funkce. Zbytek jsou jen kosmeticke zmeny. Myslim, ze Python vzdu na suchem povrchu je spickova guma co do funkce. Ja brusle nevozim, takze nevim.. :-)
navic, kdyz chce nekdo poradit, tak ma presne napsat na co to chce, jak jezdi, kolik penez, co uprednostnuje vice, co muze ozelet. Pak se da poradit, jinak se tu zase budeme jen handrkovat… .
jasne, ale zminovat se o Pythonovi, kdyz nekdo pozaduje drzak, tak to je i ma silne caffe:-)
…„Kazdemu jiz trochu znalemu bikerovy musi byt jasne, kdyz se podiva na plast, jestli to bude to co on chce.“… – To jako pohledem poznáš tuhost a přilnavost směsi?? To má často větší vliv než vzorek..... Jako držák dozadu vych volil Z-max 2,1. Na silnici to je hrůza, ale v terénu opravdu podrží. Navíc je poměrně pohodlný a za víc než rozumné peníze…
sem to nenapsal uplne jak jsem myslel… Mel jsem na mysli kamenny shop – tedy plast v rukach, coz se dsa rozeznat hodne.
já si myslím, že ani tak se to nedá moc poznat, jen odhadnout, ale třeba mezní vlastnosti v náklonu zjistíš vetšinou až když se na něm rozsekáš. Je to trochu nadsazený, ale je to tak :-) sám jsem občas překvapenej co který pláš? dokáže a určitě nejsem sám. Jezdit se dá skoro na všem s čímkoli, jen technika musí být na vysoké úrovni…
Hn, mne pripada, ze 90% se da odhadnout… Nechcu se hadat, taky jsem stejny a porad resim plaste.
jasně, mě jde spíš o to, že než pojedu na nějakém plášti závod, tak ho musím chvíli jezdit, abych ho poznal. Na normální ježdění, kde nejedeš hranu se to odhadnout dá to v pohodě. Já si třeba chvíli zvykám (tak20km) při každém přezutí i na už známé pláště. Jsem exot :-)
Já je taky řeším, ale hlavně střídám dle terénu. Univerzální pláš? kerý by byl rychlý na asfaltu a pevných cestách a držel v bahně je tak reálný jako Červená Karkulka. Bydlím v HK, kolem žádný velký terény, tak jezdím Ritchey Speedmaxy, jsou rychlý jako sviňa. Na hory beru Maxxis Medusa.
tak to bys měl přehodnotit meze reality. Červená Karkulka je reálná. Enjoy ti možná napíše víc :-)
jinak tomu hodnocení se blíží můj oblíbený Serac XC, akorát kdyby byl větší balon (to by ale asi nemohl mít takový vzorek jak má)…
Asi se budu víc rozhlížet, myslivce jsem už nas… , vlka chytil, ale Karkulka nikde, karamba. Ve středu se chystáme na okruh Podkrkonoším a ve Vidochově u Paky je super hospůdka „Pohádka“ , tak to zkusím tam.
Sak pockej, enjoy nam ukaze prece tu Cervenou Karkulku, :-)
jste snad nikdy nevideli visiona…?:-)
a co irc mythos xc II.? nebo irs notos? nebo maxis,ten vychazi cenove docela dobre, ale nevim?
uvazuju o Maxxis Swampthing dozadu a Wet Scream dopredu do tohoto pocasi. MAte nekdo zkusenosti? valivy odpor na asfaltu me nezajima.
Swampthinga jsem si koupil na letosni jaro na zadek a je fakt dobrej a nejen v bahne. Jedinej povrch, kde moc nedrzi je sucha hladka skala pokryta vrstvickou pisku. Zaber v hlubsim pisku taky neni kdovi jakej,ale co v pisku zabere ze?
jdu do nej
IRC Notos je dobrý univerzální pláš?, který zvládne asfalt, šotolinu, morko, sucho i bahno, prostě tě nikde vyloženě nezklame – ale nezklame tě z pohled univerzálnosti.
WTB Weirwolf
Kde ho sehnat?
Maxxis Medusa 1,8" (nerikal jsi, ze by mel tlumit…)
Mě se zdá hezčí v 1.55, ale ještě jsem ji nezkoušel ;)
Tak to hodne stesti se shanennim…Aspire je nema…
Aspire se vubec chova podivne – chtel jsem zkusit kevralovyho Ignitora 2.1, neni a nebude, pry se nestihaji vyrabet. Pritom na zahranicnich e-shopech je maji. Tak nevim.
No ono to tady vypada uz celkove absurdne chvilem…Komerska neodhadla VTcka, takze se nakupujou na Slovensku z nevim jakyho dovozu…Aspire nema todlecto a todle vsechno jsou novinky o ktere tu je zajem a nemaly…takze nevim no…(ale ja to tedka resit nemusim…ja splacim bajka :o))) )
Python (Maxxis TT) – malej valivej odpor, velmi pohodlný. Kdo se bojí a? naladí Z-Max. Já si osobně myslím, že na zadní gumě tolik nezáleží. Včera jsem jel Č. Lípu, na bahňáku páč bylo hodně bahna, vepředu Conti Vertical a vzadu hodně sjetej TT -a v pohodě. Mít to nazutý naopak tak bych byl víc na zemi než na kole.
souhlas, na zadku potrebuju spise minimalni valivy odpor.
Mne sa podarilo na blatovy maraton obut Speedmaxy (den predtym, ked som sa chystal, to vyzeralo na sucho :-) a zatialco pretok som ako-tak drzal, zadne kolo ma predbiehalo v zjazdoch a podklzovalo vo vyjazdoch…
Ale na suchu je zrejme ozaj lepsie mat dobru hlavne prednu gumu, na suchu sa da kopec vyjst na hocicom vzadu.
Tak to asi bude chtít zlepšit techniku jízdy, místo šlapání točit nožičkama a ve sjezdech s citem používat obě brzdy.
ti nekdy dame na blato wormdrivy a schvalne jak ti to pude.. :)
Ty neznám. Sou hladký? To nebudu tak špinavej :o) Já psal o Verticalu dopředu, to je traktůrek!
Včera jsem si vyjel do lesa jen tak, kombinace Trilobit/Saurus. Saurus to vzadu celkem zvládal i když místama toho měl taky dost. Ale slick ve předu, to je vražda. A je jedno, jestli v tom bahně jedu z kopce, do kopce nebo po rovině…
rozhodne, ja vozim vzadu Innovader 2.0 a vepredu Fast Fred 2.25 (mirne vetsi 2.1)
Myslim, ze na zadnim plasti velice zalezi, nezapomen, ze kolo pohani (pri brzdeni i trochu brzdi) prave zadni kolo. Osobne mam WTB drapaky vpredu i vzadu, kdyz mam mit horsky kolo tak se vsim co k tomu patri a nechci jen nejakou nahrazku – pravda nebydlim v HK, ale v postatne kopcovatejsim terenu. Na vyber plaste ma totiz vliv i to kde clovek bydli-jezdi a neda se rici, ze na zadnim plasti moc nezalezi – obecne neni to nemusi byt pravda.
Ale já to myslel i na závody, víš? Přečti si co jsem psal o Lípě. Aj Véna Hornych jezdil vzadu dost často ne-li pořád Pythona a vpředu jsem ho vídal s Alligatorem nebo Scorpionem. Nemyslím že by šlo o nějaký náhražkování.
Jezdíte nekdo Maxxis Mofo XC nebo Medusu? Jaký jsou zkuaenosti? O thle pláatích nikdo nepíse a pritom se zdaj bejt dobry a za slusnz penize.
mofo uz mi nesmi do baraku.. nejede a nedrzi…
zdedil ho mcblacky, tomu se libi… urcite ti poda info..
mofo ok, víc v recenzích :-)
Hledej Medusa v historii, uz jsem to sem s TInTinkem psal mockrat.
na predek pripadne zkus Wet Scream (takova jen o trochu vetsi Medusa)
… ale predni kolo to razem pribere o 1kg :)
to ne.
no dobre tak 950g :)
725g
inu dobra budu verit mereni ja vychazel z vahy na strankach vyrobce
no jo, to je jeden z mala pripadu, kdy vyrobce udava vetsi hmotnost, nez skutecne je. ALe asi ne schvalne, nekdo se preklepl.
Na předním Mofu XC jsem najel za 3 roky přes 10 kkm a pořád byl jetelnej. Šel i se starým kolem z domu, ale kromě mírného hučení jsem s ním problémy neměl. Teď mám Aligátory a na předku to vypadá na gůd pláš?. Na zadku mám už skládací kontíky Pro Traction – na Krály se mě moc líbily a i na silnici nejsou úplně blbý – na to jaký to jsou drapáky celkem jedou a nehučí… jen aby vydržely :-)
Napiš ještě nějaké zkušenosti o těch continental traction pro.taky o nich uvažuji.jinak za kolik si je sehnal.Jo jaké jsou v bahně, an mokré trávě a na jehličí.A ta silnic mohl by jsi s něčím porovnat?Než se dostanu do lesa musím často do kopce po silnici.
PS: měl jsi s něma už nějaký defekt?
Já to mám do lesa a kopců tak min. půl hoďku po asfaltu s plechofkama, takže vím, co to je. Sehnal jsem skladacího kontíka za 390,– a zhruba tolik má i nalítáno a nezdá se, že by něják moc odešel. Je naprosto skvělej v hlubokém písku, v bahníčku si dobře rochtá a neklouže, sjezd po mokré trávě bez problémů, na šotolince OK. NO DEFEKT – ale to se pozná až po víc km. Na Šumavě jsem k mému překvapení neměl problém s žádným povrchem – kaluže, blátíčko – udržel mě a to mám techniku na štíra. A druhej brod jsem zbaběle přeběhl :-( Jestli vydrží alespoň 1500–2000 jdu do něj znova :-)
Ještě jsem zapoměl jezdím takové stěrkové cesty-spíše kamenité.Šutráky jak pěsti.Na něčem takovém si je nezkoušel?Hází na tom doboku nebo drží směr.
To zas tam moc otestované nemám a nechci mlžit, mám celopéro a pak toho dost zadní kolo ustojí… ale na štěrkovce prudké zatáčky bere ve velké rychlosti bez smyku a na větších kamenech neklouže, takže bych řekl, že by ti mohl sednout. Proti Michelinům je to větší držák v terénu, ale jak jsem už psal contík zatím nemám moc jetý.
ne že bych úplně odpověděl na dotaz, ale asi měsíc jezdím vzadu maxxis larsen mimo 1.9 (před tím python) a jsem příjemně překvapen, komfort je na velikost pláště soldní, dobrý poměr odvalování/záběr v mokru/bahně, tedy docela univerzální pláš?, možná bych zvážil 2.0 místo 1.9
Tioga Factory XC 1.95 zatim jsem univerzalnejsi plast nejezdil, jedina vytka je ze trochu kouze na mokrejch korenech a sutrech (ale predtim jsem jezdil velociraptor coz je extremni drzak:-)
Tiogy jsem jezdil doted a musim rict, ze je to opravdu drzak, ale chci zkusit neco novyho a rychlejsiho s mensim valivym odporem.
me velociraptor neprijde jako drzak ale jako svine prevlecena za kamarada… tvari se jako ze jooooo, ale ve skutecnosti nejede, nedrzi skoro na nicem a hned se zanasi… ale na obhajobu musim rict, ze na zimu byl dobrej…
(samo ze je to hooodne subjektivni..)
Proto se taky jmenuje velociraptor. V Jurským parku se tyto potvůrky za kamarády ani nepřevlíkaly. Ale tvářily se ža joooooo :-)
Zkus Madusu…tadle Tioga moc nedrzi na sterku a na bahne…ale zas vydrzi na bajku 3 roky a netrepi se a nic jineho taky ne :)
Mě se osvědčil skoro na všechny povrchy (mimo asfaltu) Hutchinson On The Rocks. Když se zakousne, tak nepustí! :-)
tak se nakonec budu rozhodovat mezi nejakym irc mythos nebo notos, maxxisem nebo nanoraptorem.
Pokud se nakonec prece jenom rozhodnes pro Mythose, tak mi tu jeden v 2,1" v kevlaru velmi levne lezi…ja ho jezdit urcite nechci…
Schwalbe Racing Ralph, dobře valí, je kula?oučký, lehký, má mízké výstupky, dobře se čistí.
uz se tesim az me v pondeli prijdou.. za tu cenu (675kc v kevlaru) neni co resit. ze strachu z defektu mozna nazuju latexovy duse.
A jak tyhle plaste drzej na mokru a v bahne??? Prijde mi ze maj hodne nizkej vzorek, jinak vaha a cena je slusna. Tad maj v nabidce Schwalbe Racing Ralph Light za 670,–. Jsou stejny jako ty ne Light???
Jasne ze nejsou do bahna.
Jsou v pohode. Zatim vypadaji, ze drzi. Tloustka behounu je asi jako treba Contik Explorer/Escape.