• šlapatko

    Nazadar,dají se ještě v dnešní době sehnat kvalitní kliky(4 hran)?N­echci za ně dát víc jak 3–4000.Za ty prachy se běžně prodávají XT a jiné.Našel jsem jen základy kolem 1000,nebo XTR,roox,tune aj.Něco mezi tím by bodlo.Bylo by to na takové obyč jezdění,sem tam závod.Ročně najedu kolem 10000km.

    0 0
    • Tomcat  

      Upřímně 4hran nebyl nikdy kvalitní. Prostě to byl vývojová članek , ale negativa se u těch dražší projevila jen dýl.

      x krany jsou přecejen dál  , dnes 4hran už ne tedy pokud bych nesavěl veterána do posledního šroubku.

        
      0 0
      • Vilém  

        Nebyl kvalitni? to myslis jak? jezdim na jednom kole Xt 4hran ktery ma najeto 30–40 tkm a vule zadna. O tom se muze jakekoli modernejsi ose jen zdat, tim myslim octalink, isis, nebo HT2. na normalni jezdeni bych se ho vubec nebal.

        0 0
        • JSt  

          presne tak. na singlovi mam nejaky levnejsi shimano, co odkroutilo uz pres 30k a je bez vule. isis byl tak na ctyri tisice max :-/.

          a pro slapatka. urcite pujdou jeste nekde sehnat postarsi duty deore na 4-hran. pochybuju, ze bys nasel neco lepsiho v adekvatni cene…

          0 0
        • swe  

          Taky nechapu, jak to bylo mysleno. Ctyrhran je naopak nesmrtelnej, zadny pazvuky, problemy, nic. Znam dokonce typka (mechanika), ktery si poridil kolo za 170k a prvni co udelal bylo, ze vyhodil isis a dal ctyrhran.

          0 0
        • Tomcat  

          Tak bavíme se o kvalitě ložisek nebo o konusovým čtyřhranu na který je klika nasazena? Ono ložiska a čtyřhran není přímá úměra.

          0 0
      • šlapatko  

        Jen se tak nudím a trochu mě naštvaly ložiska holowtech ll,nebo jak seto píše.Letos na jaře jsem je vyměnil a po zhruba 5000 km začínají drhnout.Možná vadný kus,nebo co.Původní vydržely přes 10000km.

        0 0
      • Andrzej  

        no to pockej, ze se tobe pri tvrdem pouziti 4hran neosvedcil este neznamena, ze nebyl nikdy kvalitni…

        0 0
        • Tomcat  

          Nemůžu říci že se mi neosvěčil, ale čas plyne. Systémy založené na x kranu jsou podstatně dál. Čtyčhran je výrobně jednoduší ale jeho čas je pryč

          0 0
          • zichis  

            souhlasím, moderní doba si žádá produkovat výrobky na jedno použití. Moderní člověk nechce mít zastaralé věci, tak se mu uděláme takové, co ani nestihnou vyjít z módy. Díky této strategii může mít každý rok nové, lepší.

            0 0
          • ropman  

            řekl bych že hlavní důvod, proč se teď už nepoužívá 4hran je, že by se dost blbě aplikoval na dutou osu, tedy důvod ústupu 4hranu je podle mě pouze hmotnost. Osobně jsem s ním taky problém neměl, mám ho na starým kole a je OK. Jen to kolo má přes 13 kg.

            0 0
            • nooski  

              Spíše by se blbě aplikovala integrovaná osa velkého průměru, protože dutou osu měl třeba Chorus na čtyřhranu.

              Ve čtyřhranu nevidím žádný problém, osu člověk koupil za pár šupů a jezdilo se vesele dál. Přestože jsem silový jezdec, tak mi nějaké kroucení nijak zvlášť nevadilo. Sem tam si řetěz škrtl o přesmyk, ale nikdy jsem neměl pocit, že by mě čtyřhran brzdil. Taky mě docela štve, že dneska člověk za normální peníze nesežene pěkné kliky na čtyřhran.

              0 0
            • jipík  

              To je zajímaví mám Shimano 4hran a je dutej, tak že, no zatím co jsem měl v ruce tak klukům truvativ jak Isis tak ten malej Pover či jak se jmenuje vydrželi tak max 2000km a kliky už měly vakl na tom Xhranu a nešlo to dotáhnout 4hran dotáhneš a jede se dál sice se trochu změní řetězová linka, ale seřídit přesmyk už není takoví problém.

              0 0
          • Andrzej  

            podtstne dal je az system s osou velkeho prumeru nalisovanou do 1 kliky. ruzne drazkovani jako octalink nebo isis nejsou skoro vubec lepsi nez 4hran (maji proti nemu i nevyhody)

            0 0
      • McBlacky  

        Tomcat – souhlasím, že 4hran je dnes out, ale

        1. pořád nejlehčí tunerský kliky se staví na 4hrany s adekvátním ultralight středem
        2. přenos síly je v testech změřen pro 4 hran lépe než pro xhrany

        takže já bych to zas tak nezazdíval. HT2 s integrovanou osou má ještě co dohánet v utěsnění ložisek. Na originálu nenajedeš ani tolik co ne levným kinexu 4hran

        0 0
        • kubad  

          osobně bych dnes 4-hran pro sebe už nechtěl, ale netvrdím že nesloužil dobře.

          1. pořád nejlehčí tunerský kliky se staví na 4hrany s adekvátním ultralight středem

          ne nejlehčí jsou dnes  carbonové kliky s BB30

          2. přenos síly je v testech změřen pro 4 hran lépe než pro xhrany – možná u stejného průměru osy 

          ty testy bych chtěl vidět, četl jsem jiné výsledky, průměr osy u 4-hranu je nedostatečný.

          už se taky viděl pár klik s vymačkaným 4 hranem

          To zatěsnění – jak u které osy

          0 0
    • Vilém  

      3000–4000? to je rec o korunach? :)

      0 0
      • šlapatko  

        Tak tak koruny.Více dávat za kliky nechci.

        0 0
        • Vilém  

          Aha za kliky, ja myslel ze za osu. Na ktery kolo to chces? Pokud na to co mas LX kliky, tak to bude krok zpet. Myslel jsem, ze mas nejaky kliky na 4 hran a shanis jen osu.

          0 0
    • raceman  

      neres blbosti, vraz misto shimanovskych lozisek skf ci nsk ci jine loziska a jezdi dal… ;-)

      0 0
      • šlapatko  

        Nazdar Tome,víš jak venku sračky tak koumám cipoviny.Nejspíš koupím nové ložiska a vesele budu jezdit dál.

        0 0
        • raceman  

          zdar, máš v plánu teda stavět nějaké závodní žihadlo? :-)

          0 0
          • šlapatko  

            Plány byly,ale co jsem se přestěhoval,jsem rád že mám na žrádlo:-( Kolo zůstane tak jak je,jen ho budu udržovat.Snad časem.Ono jak není v nohách ani nový bejk nepomůže:-) Zítra se chystám na mrazivou vyjížďku v okolí Olomouce.

            0 0
            • raceman  

              a ták… jasně, chápu… ale kdyby přeci jenom, kup silničku ;-)       jinak ja zitra jdu na lysou

              0 0
              • šlapatko  

                Přeju pěkný výšlap.Vem bajka bude to víc vzrůšo.Silnici nééé,mám strach z aut.Jels letos bystřičku?Příští rok snad odstartuju.Letos to nevyšlo.Turysta mi dá 20 kol:-D

                0 0
                • raceman  

                  jasně, že jel… na bystřičku pořádně trénuj, příští rok je to mistrovství čr…

                  0 0
      • Vilém  

        Tak tak, bud vymenit loziska, nebo koupit jinej stred. Treba cykloprofi ted prodava pekny barevny od firmy Sting. za ty prachy nema moc cenu se drbat s vymenou lozisek ve stavajicim stredu.

        0 0
      • nobody  

        musí se zafrézovat rám při přechodu na HT II?

        0 0
        • kubad  

          je lepší to nechat udělat, ale nemusíš – pokud ale ty dosedací plochy nejsou rovné poznáš to na životnosti ložisek a lehkosti chodu

          0 0
          • nobody  

            a ještě, dotahováním té plastové krytky (tímto klíčem) nastavuju chod ložisek (podobně jako u konusu) nebo se to jen pořádně dotáhne?

            0 0
            • Vilém  

              Dotahuje se jako hlavove slozeni, jen aby zmizela vule a nepoznamenalo to nijak lehkost chodu.

              0 0
    • SantusVagus  

      Solidní kliky na 4 hran – duté, kované – dělá Point

      http://www.cyklo.cz/…ml/kliky.htm

      http://www.cyklo-slachta.cz/…chain-power/

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.