Zdravím,půjdou nasdit kliky Truvativ Firex 4-hran na osu Shimano taky 4-hran? Není potřeba mít taky osu od Truvativ?
Dík
Zdravím,půjdou nasdit kliky Truvativ Firex 4-hran na osu Shimano taky 4-hran? Není potřeba mít taky osu od Truvativ?
Dík
neni, 4hran je proste 4hran… Shimano, Truvativ, Kinex atd. atd. Dulezity je jen rozmer osy…
ok,dik.jenom jsem se chtěl ujistit,že to tak je…
No u 4hranu existuji jeste dva ruzne ukosy, ale v tomto pripade to sedet bude. Otazka je zda bude dobra delka.
fakt? v cem je rozdil? muzes to nejak lip popsat?
dik..
jen bych bral tu zamenitelnost japan/iso s rezervou…
jiný úhel úkosu ale už to máš v odkazu nade mnou
jeste obrazek
jj, uz jsem si doplnil mezeru:) diky…
posilam jeste typ osy http://www.asp-bikeshop.cz/index.php…
kliky http://jizdnikola.jicinsko.com/….
poradte,půjde to k sobě?
za 1290,–? sila…
samozrejmne ze ne,ale nenasel jsem zadnej jinej odkaz tak rychle…za tu cenu bych mnel http://www.kupkolo.cz/…10_5337.html
Samozřejmě,měl…oprava chyb :)
jj, jsem si prave rikal…:)
Otázka je, jestli by si tou integrovanou osou nějak pomohl.
myslis ze ne?
tuhosti… a vydrz u toho levnyho shimanackyho 4hranu taky asi nebude slava…
Může místo osy Shimana koupit Kinex. Však ani u těch Deore integrovaných nebude výdrž valná. A tuhost? Nevím co má za kolo, ale pochybuji, že v tom někdo pozná rozdíl.
no právě že osu už mám…chci vyměnit jenom kliky
A co kolik ty Truvativy můžeš mít? Mě se taky líbí, ono je dneska problém sehnat pořádný kliky na 4hran, tak bych je klidně vzal.
slíbeny je mám od kolegy z práce,mluvili jsme o 600kč,problém je v tom že odešel na svátky někam na moravu,a přijede po novém roce.Snad nebude spekulovat,že chce víc..
Pokud jsou nový, tak to je supr cena.
ano,jsou nový,resp.z novýho kola.
aha, takže od kolegy, za šest kilo jsem je před časem kupoval ve Vegu Olomouc, cena tedy sedí, víc bych kolegáčkovi nedával
tak o tom nepochybuj. 4-hran integrovana osa je celkem znatelny rozdil…
Nie je. Jazdim striedavo na fulle s integrovanou osou Truvativ a na HT so 4-hranom Kinex a ziadny znatelny rozdiel tam nie je.
si děláš prdel? mám taky kola s HT-II hrane a je to sakra poznat
Ono uz mozna pokulhava to srovnani HT x Full. Na Fullu srovnani nemam, ale na HT s HTII a 4hranem ano. Reci o nekompromisni tvrdosti, co HTII prenasi primo na jezdce, jsem bral jen jako kecy z casopisu. Pak jsem si s novymi klikami projel kamennej sjezdik kousek za barakem a ono ejhle…
Srovnani mam, kola stridam a to HTII je znatelne tuzsi.
Ono uz mozna pokulhava to srovnani HT x Full.
Preto som to kvoli objektivite zmienil. Nemam porovnanie na rovnakom type ramu. A mozno je to tym, ze Truvativ Firex nie je ziadny zazrak. Mozno by som bol ochotny pripustit, ze 4hranove placky viac skrtaju pri zabere o smykac. Ale rozdiely v prenose sily su pre mna dokonale nulove.
jasan tak rozdík v přenosu síly se dost blbě posuzuje :-)
rozdíl v pružnosti klik ale poznáš.
No, chtělo by to nějaký laboratorní test. Ne na klikách (to by musely být naprosto stejné), ale na koncích namontovaných os – tedy při sundaných klikách/převodnících
ty testy existují a v průhyby klik sou celkem dost velké rozdíly hlavně 4hran :-)
Nj, jenže takový test nic nevypovídá o tom, o co vlastně jde, tedy o optimální přenos síly. Čistě teoreticky extrémně tuhá čtyřhranná osa ve spojení s tuhými klikami, může mít větší efektivitu přenosu síly, něž spojení málo tuhé HT II s měkkými klikami. K tomu, by pro objektivitu bylo potřeba přidat ještě tuhost osy pedálu. Měřit, tedy, by bylo potřeba deformaci na ose pedálu, aby se dalo dobrat skutečného výsledku.
Jak to že ne? Mě šlo jen o měření tuhosti osy, ne klik jako takových. Tedy pouze srovnání rozdílů systémů středové osy.
A co ti řekne hodnota torzní tuhosti osy, pokud jí chceš prakticky využít?
Smysl pro nějaká porovnávání, má podle mne, jen měření celého setu, pro porovnání efektivity.
Měřit torzi osy, by mělo smysl, tehdy, jestliže budu vybírat square nebo ISIS/Octalink osu s největší tuhostí a k ní kliky pro tyhle systémy, zase s největší tuhostí, abych dosáhl maximální hodnoty, pro porovnání s HT II.
Tak určitě smysl měření celého setu má, ale měl na mysli to, aby se nesrovnávali dejme tomu levnější starší kliky pro 4hran oproti novým klikám na HTII – ty jsou přeci jen nejnovější, zatímco nový high-end 4hran kliky už se snad ani nevyrábí. To je celé. Třeba těžko postavit proti novým XTR klikám něco od 4hranných. Ideální, pokud by se stejné XTR dělaly stejné, jen s jiným způsobem uchycení na osu – pak by šlo srovnávat, klidně i pedály
Srovnavat to prave nejde:-) HT-2 vznikl aby vylepsil predchozi systemy. Dnes uz BB30 ma prakticky dvonnasobny prumer osy proti 4hranu. Na jednom kole ma kliky Dura na 4 hranu a na jinem nove Dury HT-2 a rozdil v pruhybu je obrovsky. Do jake miry se to projevy na vykonu posoudit moc nedokazu, ale nemam rad kdyz se me na kole neco krouti kdyz existuje tuzsi a lehci a lepsi varianta. Obcas se ale retro vzhled hodi a funkce jde stranou :-)
To je pech, proč to nejde? :-)) Tak to srovnej ty, přehoď si osy a kliky z těch dvou kol navzájem a pak řekni. Protože zase nepředpokládám, že starou Duru vozíš na té nejlepší silničce co máš :-)
Ale možná pravdu, že srovnávat to asi nebude lehké. Je to v podstatě jako s přechodem od závitového hlavového složení k ahead a zřejmě to dopadne i zde, v oblasti středu.
podobný test sem viděl pro MTB kliky ale hledat o nebudu, tady vidíš rozdíly v průhybu komplet systemu ne jen kliky:
0,18" a 0,44"
4,55mm a 11,17mm
to je skoro 2 násobek a 4hran na tom bude ještě hůř, na chvostu v testu skončily kliky PMP což je v podstatě moderní verze 4hranu se zvětšenou osou.
kecám :-) rozdíl není skoro 2-násobek ale skoro 2,5×
řekl bych k způsobu měření, že jako porovnání pro např. „velikosti“ případného škrtání řetězu o smyk budiž, ale rozdíly v průhybu komplet systemu ne jen kliky jak jej vnímáme při šlapání asi ne, spíš právě bez „kliky“ pouze s pavoukem + „průhyb“ od deformace části měřicího rámu od mag. stojánku k domečku …
neni problem srovnat, mam doma XT 98 kliky (uplne nove)- 4hran, XT 03 kliky (na KHS)-Octalink a Hone/LX HTII… tzn. kvalitativne srovnatelne kliky… jednou urcite udelam ze si to nahazim na KHSe a muzu srovnat… ocekavam ze rozdil mezi 4hranem a Octalinkem nejspis nepoznam, ale HTII je fakt o dost tuzsi…
Mezi 4 hranem a octalinkem jsem poznal rozdil hned po prehozeni na stejnem ramu, mezi octalinkem a HT2 jsem rozdil neregistroval.
já sem přecházel ze čtyřhranu rovnou na HT2 a z5 už bych nechtěl rozdíl v tuhosti je poznat po prvnim šlápnutí a snadnost montáže a demontáže klik nemá konkurenci…
Testy existuju a zvacsa ukazuju, ze papierovo su dute osy tuhsie. Ale bolo tu zmienene, ze su ZNATELNE tuhsie (predpokladam, ze clovekom) a to sa nezhoduje s mojimi skusenostami. Taky odpor roznych plastov a dezenov je znatelny jak strojovo, tak ludsky. Kluky ani nie, iba ze dute osy maju kvoli blbemu utesneniu lozisk mensiu zivotnost. Proste pre mna je 4hran daleko menej udrzbovy a ovela bezproblemovejsi. Zisk tuhosti nie som schopny poznat a teda ani ocenit.
Takze na fullovi mam dutu osu, pretoze som naletel, ale ked som pred mesiacom renovoval zimak/zalozny, tak som si pekne krasne nechal Kinex osu a kupil Alivio kluky na 4hran a krasne to jazdi.
No právě, o to mi také šlo, zda je to člověkem poznatelné, aniž by hrál roli placebo efekt. Např. takové Velonews nějaké laboratorní testy dělalo a systém byl o tužší zhruba o 0,5 %. Hlavně na biku se tuhost na ose hůře pozná, protože se při záběru kde co ztratí ve vidlici, ve výpletu, v rámu, v podrážce a stélce tretry, v pláštích…
prave prechod ze 4-hran alivio na tisicihran deore kliky u stejneho kola byla dost znatelna zmena. u jineho ramu prechod z tech samych alivek na ht2 bylo to same.
…tak som si pekne krasne nechal Kinex osu a kupil Alivio kluky na 4hran a krasne to jazdi.
dost toho najezdim i s klinkovyma klikama a taky krasne jezdi. jen v porovnani s novejsimi systemy moc srovnani nesnesou :-)).
Údajně přechod na HTII znanmená automaticky, že jezdíš o 2 kvalty těžší převody. Je to pravda? :-)
:-)
Jezdíš, akorát že s poloviční kadencí :-)
nevim jak ty, ale ja ten rozdil fakt poznam a to nejsem zadnej silovej jezdec…
ale samozrejme v moji vykonostni kategorii je jedno na cem jezdim:)
Mozno to bude tym, ze som frekvencny a nie silovy jazdec.
jsem na tom stejne..
Presne tak, Kinex jsou hodne slusny za tu cenu… shimano osa na LX klikach rok cca 2000, vydrzela jednu sezonu, Kinex tam vydrzel dalsi 3 roky, pak sel do sveta kde jeste dlouho jezdil…
Jinak s tou tuhosti je to poznat fakt dost…
osa ma najeto cca 500 km,není to moc,ale zatím bez problému.Možná to bude znít blbě,ale původní kliky,něco od Shimana,se mi prostě nelíbí.Truvativy můžu mít za dobrou cenu,a vypadají o dost líp.
tyto kliky plus osa Kinex, vyzkoušeno osobně. kdyby byl nějaký příjemný odkaz na kliky ??, tak bych si nejspíš ještě jedny pořídil /175 mm/
tzn,že už je nemají ve Vegu?Právě jsem se tě chtěl zeptat na link toho obchodu…nemůžu nic najít
dej hledat Vego Olomouc
nejsou to Firexy,ale mrkni na to… http://www.bartonicek.cz/index.php….
ještě se pro jistotu optám na jednu věc…Mám tenhle smyk http://www.kupkolo.cz/…82.html.Bude to fungovat v pohodě s těma klikama?
nechcem tu z toho robiť bazár, ale keby sa niekomu doma povaľovali nepotrebné kľuky 4hran 180mm v slušnom stave tak by som ich možno zobral a nejak s tou nízkou tuhosťou bojoval.
čierna farba poteší, retrolook nevadí. dík.
no tak to by mě fakt zajímalo jestli se někdo ozve :-)
ta délka bude celkem oříšek
uvidím, hladal som a okrem gebhardta nic. a to je cenove mimo 8o(
Tady dám pro zajímavost fotku (fotil a vážil user singlespeed, snad mu to nebude vadit :) Kliky XTR z roku 1992, první model, na čtyřhran, převodník Viavelo a Gebhardt – hmotnost včetně středové osy: 877 g. Oproti nejnovějším XT klikám s HTII, kde navážil 865 g. Rozdíl hodně malý, což mě fakt překvapilo.
Ale v tuhosti propastny. Tyto kliky mam doma, donedavna je jezdila mlada. Jsou sice moc pekny, ale tuhost tak na urovni dnesni Acery, mozna i mekci.
váha klik na 4-hran se dá dostat hodně nízko, ale ten materiál tam prostě chybí :-)
vím co mě dělají Dury na 4hran na festce když se do toho v kopci opřu :-)
ale retro je retro no zase na festce se člověk nehoní za max rychlostí, jezdí spíš pro zábavu
Tune apod. se daly tusim stlacit jeste niz, ale jak pisou ostatni, tuhost s dnesnima klikama se neda srovnavat…