Zjistuju ze mi pomalu dosluhuji kladky prehazky. Jelikoz je to XTR nepocitam s porizovanim novych XTR (cena pry pres 1000,– :( ). Co muze kdo doporucit?
Zjistuju ze mi pomalu dosluhuji kladky prehazky. Jelikoz je to XTR nepocitam s porizovanim novych XTR (cena pry pres 1000,– :( ). Co muze kdo doporucit?
LX me staly 300 kc, vydrzely 13 kkm
Orig. Sh. stoja 60Kc. Su to sice obyc, nie keramika, ale podla mna sa to pri jazde neda spoznat.
Ja mel EXU a taky v pohode. Libili se mi hlavne designem. Ted mam Shimana (nevym jaky, ale byly na XT prehazce) a nejekej rozdil ve funkcnosti nevidim.
Jenom ne hliníkové exu.Hrozný šmejd.Probrousily se mi a upadaly zuby asi po 1500 km
Já mám taky EXU (11z) mám na nich najeto přes 5 tis. a zuby jsou pořád ok.
me odesly u XTcka. origos stoji 400kc/kus. nakonec sem koupil Shaman (exu) za 300kc/par. maji sice prumysly, ale ne moc dobre utesneny. po zavode v bahne a mokru totalne zatuhnou. musi se vyndat, prostriknout olejem a rozhejbat. ale to odvrtani vypada dobre;) za ty prachy ale spokojenost.
Jak to s tema EXU radi. Pokud se nemylim tak ta horni kladka urcite nema tu vuli jako orig. Nechyta se do toho odvrtani moc bordel (stejne bych to asi zadelal nejakym siliconovym tmelem). A co ty loziska jsou tam nejak nafest nalisovany nebo jen navolno?
V porovnani se Shimanem mi razeni pripada stejny. Bordel se tam chyta od retezu. Zalezi, cim mazes. Ja sem mazel Pedrosem a ten chytal vsechen bordel.
Me se u EXU strasne rychle ojizdely ty zuby. Jednou se mi uvolnilo lozisku ale prilepil jsem ho vterinakem. Ja bych do hlinikovejch urcite nesel. Nevim proc tam delali ty diry protoze po case jsou plne kolomazu. Radi to obstojne, ale ne tak jak original.
Taky jsem je brzo ojel.Po osobnim rozhovoru s clovekem z Shaman mi bylo receno ze to musim cistit.Zalezi cim se maze, pokud mazivo chyta bordel,tak je za chvilku odrovnas.Dirky chytaj bordel, lozisko moc nedrzi(spravily to 3 dulciky po obvodu). jsou hlucnejsi nez plastove.
v razeni nejakej rozdil proti Shimanu nepozoruju. ale mozna je to tim ze saltr ma uz celkem vakl a radi to celkove na h**no.. jinak s tim zanasenim kladek je to parakna – ale stejne cca 1× za 14 dni jde kolo do sprchy a cyklostar si s tim poradi:).
Kdysi jsem koupil EXU a to byla hruza. Bylo to sice na prumyslech, ale nema zadnou krytku pres to lozisko (krom vlastni prachovky loziska) Staci jeden blativej zavod a lozisko je na odpis. Podobne na tom bude asi vetsina jinejch nahradnich kolecek. Ja bych se snazil sehnat aspon XT. Za XTR jsem kdysi dal 1600kc coz je sileny.
1600,– to snad bude lepsi poridit ty EXU a po kazdym blativim zavode ty loziska (20,–/ks) vymenit a nebo rovnou poridit novy saltr.
osobně jsem měnil za ty nejlevnější Shimana co jsou doporučovány na devítku…
Mel jsem puvodni Shimana. To jedno, kde je lozisko je ojete po Fatranu tak, ze ma jenom spicate ostri. Lozisko je v prdeli asi totalne (zatvrdle). To druhe, kde je jenom keramika je malinko ojete a v pohode. Mel jsem druhe takove nahradni, dal jsem to misto toho s loziskem a funguje to dobre. Jenom jsem mel dojem, ze je to hlucnejsi. Ted jdu vyskouset ty Exu.
Co je s EXU? Chtěl jsem od nich stojan a nějak se vytratili z trhu.
A stránky mají z roku 2001…
lidi z EXU se udajne rozesli a v puvodnim sortimentu pokracuje ted Shaman Racing, EXU taky snad ale uplne neskoncili, mozna tady nekdo nekde uz o tom mluvil, nebo vysvetli znova podrobneji
Exu se rozdelilo na Shaman racing a na Exu. V podstate veskery sortiment co delali spolu delaj i ted kazdy zvlast, ale vyvoj novych komponentu dela uz kazdy sam. Takze nove veci uz budou jine. Shaman de vic do sjezdu a FR kdezto Exu XC a turistika (sjezdovy veci maj taky ale vyvoj smeruje jinam) Hlinikove kladky do saltru stojej za hovno (shaman i exu) – delaj hroznej kraval a sou furt zasrany a blbe se cistej.
Dovolim si podtrhnout tohle: delaj hroznej kraval a sou furt zasrany a blbe se cistej.;
Je to pravda, ale jinak pokud jde o zivotnost, nemuzu si stezovat, mam je doted na zimaku a porad jedou. Ale kdo to ma porad cistit…
No nevim – rozdil v razeni nepocituju ani sebemensi, hluk to nedela (a i kdyby, voditka by to spolehlive prervaly:o))) a zasira se to stejne. Tot muj nazor na EXU.
jj, kdyz se s odpustenim zaserou, tak hluci mene. Zasiraj se vic z principu – proste do tech dero to zaleze a zatimco shimano otres hadrem, tak u exu musis vzit srobovak nebo neco podobnyho a dirku po dirce hezky prostornout :))) Jinak bych do nich asi sel znovu, kdyz vidim ceny za original shimano…
Me se to v tech dirach nijak nedrzi (to je zvlastni:o)
To neni zvlastni, jen ja jsem asi vetsi cune a bike umyvam az kdyz prestane radit (exu mam ale na zimakovi :))
Sem to vyresil kladkama Acor. Po lehke konstrukcni uprave, no problemo.
Nenaznamenal jsem vetsi hluk.
Loni jsem si pořídil Sram 5.0 šaltr a nechtěl jsem třecí kladky, koupil jsem za pětikilo originál ložiskový kladky do 9.0 SL a na svý 5.0 osekal rantlíky co tvoří prachovky (model 03) a jednu dírku na prachovce na horní kladce prodloužil pilníčkem aby seděla, no a je to sto pro funkční a v pohodě. Po téměř deseti tisících km spodní kladka skoro nemá zuby, ale fachá to dál. V šuplíku už čekaj nový, až bude potřeba.
9 SL má ložiskový a za pětikilo? Já, když jem to měníl, tak mi nutili za sedm kol klasiku – kluznej váleček! Na to jsem se vyprd a vrazil tam Exu s podložkama (po ořezání). Kdes je kupoval?
Na Bikezone nabizi kladky original SRAM na prumyslovych loz. za 390Kc – pisou, ze do 9.0 – nevim, jestli 9.0SL mela jiny nebo ne.
Mám za to, že 9.0SL měla ložiskový s hliníkovejma prachovkama – pokličkama. Obyč devítka kluzný. Já je kupoval u Potockýho (za Jaroměří směr Trutnov) a pak u Frynty v Jaroměři.
Nevim, v tomhle se moc nevyznam, koukni se na ty na bikezone (v sekci ostatni), pisou, ze na 9.O – s prumyslovym loziskem, na obrazku tam maji dvoje – jedny by mohly byt ty s hlinikovyma prachovkama – poklickama a druhy vypadaj jak ty co mam na 9.0 – to je kluzne lozisko(muzes to trochu vysvetlit)?
dík, kouknu tam
Zrovna jsem v Cykloservisu c.11 zahledl reklamu na kladky BBB – jsou snad na loziskach ale telo maji umele – Ma nekdo zkusenosti?
Pouzivam ich. Su v pohode. Loziska sice obcas po moc blatovej jazde zatvrdnu (pomoze TF2) a tiez uz maju pekny vakel. Ale ked tocis klukami dozadu, tak to ide ovela lepsie ako klasicke :). Loziska sa daju vymenit. Cca. 50Sk/kus
XTR kladky jsou na utěsněných průmyslových ložiskách a dále jsou tam boční krytky. Pro údržbu stačí dát krycí vrstvu nechytavé pasty/vazelíny (doporučuji grafit) mezi ložiska a ty krytky. Ložiska jsou zalisovaná. Není problém je vyměnit. Cena jendoho tak do 200Kč (SKF).
To je sice pekny (taky to vim :) ale me se zacinaji neprijemne spicatit zuby na kladkach
Mozna XTR 2003 a novejsi.Mam neinverzni XTR a prumysly tam nejsou. V kladce jsou v plastove kleci 2 rady asi 2mm kulicek utesneny prachovkama.Osobne se mi vic libi keramika na XT nebo Ultegra.
V dolni kladce je normalni prumysl. V te horni je nejake specialni kulickove lozisko protoze kvuli plovoucimu ulozeni se neda pouzit bezne prumyslove. Mam XTR 01
A ja mam v teme XTR nahore to spec.luzisko a dole keramiku :)
Bude to asi kulickove naklapeci lozisko, to je normalne standardizovany
Ja tam teda rozhodne zadne norm.lozisko nemam.
S loziskama delam
mluvim o XTR 03/04 . v te horni ja taky prum. lozisko, ale ta duta osa ma vuli ±2mm. tzn. kdyz je kladka pridelana tak to lozisko ma tu vuli na te ose (jelikoz ta osa je na pevno). Pokud jsou ovsem uz ty zuby ohoblovane pak bych si je asi nechal udelat z duralu, nez kupovat original
Asi takhle ?
http://www.ltokar.net/…c/kladky.jpg
(zleva doprava nahoru a dolu v poradi, nejvic, stredne, nova)
:-))
hodne se blizim k nejvic :( Porad mi to pripadalo jeste „stredne“ ale posledni dobou jsem parkrat jezdil v blate a uz je to skoro nejvic
hmm, tak tohle uz je brutalne sjete ! Ty ostre zuby jsou rulezni :-)) Ja si myslel, ze ten plast je je dost tvrdy a vcera jsem zkousel vryp a sla pomalu z toho spona. Asi by bylo lepsi si to nechat udelat z duralu. SIce to bude gramazne + par gramu, ale bude to stabilnejsi
Prave ze ty hlinikovy vubec vic nevydrzi. Naopak v blate se ojizdeji znatelne rychleji nez plastova.
A budou i víc hlučný.
na hluk se nehledi
je to mozne, pokud by tam bylo hodne pisku. Ale ty duralove se daji vyfrezovat za chvilku a naklady jsou taky uplne jine.
Sjete za jeden zavod. Jinak jsem to zjistil nahodou. Jal jsem se je cistit a popichal jsem se :)
To je proste presne to proc uz nebudu jezdit maratony na kterych leje celounoc nebo i dele a na startu- radeji ozelim to startovne nez pak pocitat ty dalsi naklady :(
To je spodni kladka?
Hmm, nevim ted uz, ale asi ne. Asi horni. Normalne ta, co ma lozisko ne jenom kluznou keramiku.
Prave sem koukal ny ty svoje spodni se pomalu blizi te nejvic opotrebovane a horni te stredne, zatim to na razeni nema vliv, ale asi se budu muset poohlidnout po nahradnich. Mam saltr sram 9.0 cca z r. 2000, kdysi jsem tady cetl, ze na sram saltry (nebo jen na 9.0, 9.0sl, X.0?) se daji pouzit jen originalni kladky od sramu (a ne nahrazky od Exu, Acor,…), je to pravda?
Jde hlavně o to, že horní kladka u nich má excentrický uložení, ale neboj, s kladkama EXU apod. to bude makat taky spolehlivě.
Mám Sram 7.0 taky z cca te doby, a problem je, že má větší průměr šroubků. Exu tam pasuje, když vyhodíš tu vnitřní mosaznou vložku. Chce to udělat mostazný podložky, který budou dosedat jenom na vnitřní část ložiska. Když si s tím pohraješ, tak vyřešíš i to excentrické uložení.. Mám tak najeto tak 7k km na zimáku.. S popisovaný tuhnutím ložisek jsem neměl problém..
Podle mne to je horni. Aspon podle nove(03/04) XTR mi to tak pripada. Napis G-Pulley neni smerodatny – cpou ho na obe kladky :-(
viz.
No, naposled jsem to nacpal podle dokumentace. A ta g-pulley to neni, to je ta druha. A je to z XT 2002 modelu.
Tak po sobotnich BikeBrdech jsem se pri cisteni kola malem o kladky popichal a tak jsem vcera koupil BBB umele s prum. lozisky. Byli u nich prilozeny 4sady ruzne sirokych pod(v)lozek. Aby sroubek upevnujici kladku drzel na vis zavitech musel jsem dat ty nejslabsi. Kladky jsou bez vule tak uvidim jak to bude behat. Zatim to ma za sebou jen cestu do prace – po silnici a z kopce :)
jaký byly ty BikeBrdy? jsem o nic uvažoval, ale nakonec jsem nejel…
Byly svělý! Krapítek bláto, hlavě pod Plešivcem, ale fakt dobrý.
BikeBrdy byli vynikajici. Jen skoda toho spatnyho znaceni-2 x jsem zakufroval (v druhem pripade jsem si dal perfektni sjezd do nejake vesnice ale vracecka bylo peklo:( )
Jetse otazecka Vi nekdo proc jsou kladky s 10 a 11 zuby? Mel jsem 10z na 9 pastorcich a bylo to bez problemu, tak proc vyrobci doporucuji 10z na pastorky do8 a 11z na 9pastorky?
a na co jsou kladky s 13ti zubama? A co na to Jan Tleskac? :)
no to bych taky rad vedel
Shimano pise ze u 11z. kolecek je vyssi zivotnost a nizsi hlucnost. Takze tak :)
No tak to je pochopitelne. To je pak jasny, ze kladky na tech nizsich radach vydrzi roky, protoze maji zubu 13. A na tech taky moc nevydelaji jako na nahradnich dilech, ale kdyz se budou rychle opotrebovavat lidem co do toho cpou hodne penez a kupujou vyssi sady… Ja bych tam daval rovnou kladky o velikosti prevodniku, takrka nehlucne a nesmrtelne :)
Tak jsem zkusil kladky s 10z a problem byl jen u spodni kladky kde pri nekterych prevodech (2/5–9 a 1/4–9) skrtal retez o raminko (o ten "pulkulaty"prilis vnitrniho raminka). Je to tim mensim prumerem 10z kladky. Nakonec jsem je vymenil za 11z a je to bez problemu.
Mam EXU zopar dni. Videl som ich za 100 Sk, no nekup to. Chcel som ich hlavne kvoli tomu, ze mi zle radilo na prostrednych troch pastorkoch (na 9 kole). Po vymene zatial uplna parada, nie je hlucnejsie ako predtym a radi uplne presne. Vydrz a cistenie zatial nemozem posudit. Napad so zaplnenim dier silikonom nie je marny.
Za 100,–sk ? A kde ? Inac ja na nich teraz ficim. Asi to naozaj je o nieco hlucnejsie, ale budto mi rachta retaz alebo okolo mna fici vietor, alebo praskoce vidla, takze to normalne pocut nie je.
Bral som posledne v I.M.K. v Ruzinove. Popri tych ostatnych zvukoch, co idu z biku, je to zanedbatelne. Ale hlavne to perfektne radi.
To je kde ? Este som tam nebol.
Exu si uz asi nikdy nekupim. Jeden zavod, a tie loziska chytili koroziu a su v prdeli. Skusim ich rozchodit, ale neviem. Jedine co ma podla mna zmysel na jazdenie v horsom pocasi su kladky co maju keramicke lozisko. To sa neznici a len velmi-velmi tazko zadrie. Ale take robi asi len Shimano, stoji to kopec penazi, a je z plastu.
Teraz som dával do xtr kladky bbb po prvých 30 km je to dobré uvidím čo bude nasledova?.Tie kladky sú na utesnených priemysloch ,horná kladka nemá sranovú volu ale nábeh je dobrý aspon zatiaľ.
EXU ma tiez utesnene priemyselne loziska. Vsetci sa ohanaju utesnenymi priemyselnymi loziskami. A vsetky sa zlikviduju v parhodinovom maratone vo vode a blate.
Je to tak. Prumyslova loziske nejsou zadnej zazrak pokud pres ne neni aspon nejaka krytka. A to neplati jen u kladek ale u prumyslu obecne.
Presne tak. Vcera jsem koupil novej ISIS stred, od FSA a na rozdil od Truvativu, co jsem mel predtim, tak krome temer 2× sirsiho loziska vypada, ze jsou tam jeste navic budto prachovky, nebo je to cele udelane lip. No jsem zvedav. Kazdopadne ale nedrel po namontovani. Zatim jsem max. spokojen.
xtr kladky slúžili velmi dobre aj humuse. Na údržbu stačila bežná očista.Preto som vsadil na priemysel ( a pri cene za nové xtr ) a tiež nie je ložisko ako ložisko uvidím čo dokážu.
No, jak dopadli Shimano kladky na fatrane jsem tady uz daval. Pro zmenu ted, jak vypadali kladky od Exu :)
ale zuby ma dobry :)
Jj, zuby nejsou z plastu. Ty by meli vydrzet. Ale co mi to pomuze, kdyz se to neotaci :(
Jestli by nebylo lepsi, kdyby tam ty zuby nebyly :)
Myslim ze by melo jit vymenit to lozisko. Aspon me se u Exu samo uvolnilo takze tam neni moc pevne.
Zkusim to jeste odrezavit. To zpusobilo, ze je to zadrene. A kdyz ne, tak asi jenom vymenit loziska jak rikas.
Já je rozhýbal WDčkem a pak promázl vazelínou a chodí. Pokud se vyloženě nezadřou tak při mazání řetězu občas atříknu WDčko na těšnění, provzlíná a i když vymývá vazelínu, točí se pěkně.
Vyplachnul jsem to benzinem. Pak WDckom jsem to strikal a vyplachoval. A zakoncil sprejem s molybdenovym mazanim.
Nepomohlo nic. Nechal jsem to at nasakne pres noc tim sprejem. Nic. Protoze v drazkach a uvnitr klitky na kulicky je porad rez. Pokud tu rez nedam pryc, nepujde to. Mozna nejak nasilim, ale zatim to nejde.
Mozna , kdybych to cele rozebral, tak tu rez asi dam pryc. Jenomze nevim, jestli to jde rozebrat a znovu slozit bez uhony.
Ja to tak delal u XTRka. Rozebral jsem to na kulicky. Je to titerna prace ale jde to. Lozisko jsem rozbehal vycistil vsechnu rez. Slozil a naplnil vazelinou. V kolecku se udelala vule ale funguje.
Zkusim tedy. Dik.
Aha, tak to asi bude důkladně zarezlý. Tak si kup nový ložisko, to by neměl bejt problem.
No jo, ale nez zjistim kde a sezenu to spravne lozisko tak to asi driv rozdelam a slozim :) Nemam vybehanou cesticku do obchodu s lozisky. Vubec ted nejak nestiham :(
Rozebrat a pak zase slozit tyhle loziska nejdou. Na netu jsi tak snad neni problem sehnat nejblizsi obchod s lozisky (nebydlim v zadnem velkomeste ale v okruhu 20km vim o 5 takovych obchodech. Oznaceni loziska bude vyrazene na tech starych a pokud ne staci zmerit velky / maly prumer – sirku loziska a oni uz ti nejake vyberou a nejlepsi je vzit to stare sebou :) Jinak doma se mi ty loziska urcite budou valet ale z Blavy to mas na sever Cech dost daleko :)
Rozebrat jdou.
takhle je to u tech XTR kladek ale ne u klasickych prumyslovych lozisek tam je ta klec (plisky drzici kulicky) mezi kulickami snytovana
Aha ja mel za to ze v XTR je obyc lozisko. Ale nedovedu si predstavit jak bude ta klec snytovana u tak maleho loziska.
Inu dobra u tech malich prum. lozisek neni zrovna snytovana ale je proste v kuse (spojena jinou technologii:) a tak proste nejdou ty prum loziska rozebirat.
OK ja ti verim :) Zas tak casto se v tom nehrabu…
to nic ja s loziskama delam denne teda krome so,ne :)
Jako ze denne rozebiras XTR kladky ? :o))))
co tak strcit nova loziska, diru pro ne udelat s nemsi vuli,loziska tam vlepit nejakym silikonovm lepidlem – kdyz loziska „umrou“ to lepidlo povoli a bude se to tocit dal : )
Zuby z hliníku vydrží míň než ty plastové. Už nikdy více Exu
Svitava je řeka řek!