Musel jsem lepit, opticky jsem diru nevidel, nastesti byla kousek dal kaluz.Pak jsem zalepil kousek vedle, protoze jsem po osmirkovani tu dirku nevidel :-). Mate ne to nejaky trik?Jak zjisti dirku bez tekutiny a porad o ni vedet i po osmirkovani?
Musel jsem lepit, opticky jsem diru nevidel, nastesti byla kousek dal kaluz.Pak jsem zalepil kousek vedle, protoze jsem po osmirkovani tu dirku nevidel :-). Mate ne to nejaky trik?Jak zjisti dirku bez tekutiny a porad o ni vedet i po osmirkovani?
obycajne to riesim tak ze to trochu nafukam, kludne nech sa poriadne roztiahne na jeden a pol sirky, zistim z kade to fuci, a perom si krizikom oznacim miesto diery. Ak si po osmirglovani tie ciary predlzim viem kde je diera. Mimo domu je to horsie aplikovatelne, nemam pero, tak si to treba zapamatat podla nejakej stope na dusi, pripadne si to nejako inak oznacit. Taktiez to netreba s tym smirglovanim prehanat, staci len kusok prejst.
Smirkuju jen tam kde budu lepit zaplatu a zaplatu lepim tak, abych mel diru uprostred. Tzn. jestlize se kousek netrefim, nic se nedeje. P.S.: Vetsinou ty diry najdu snadno. Sype se z nich bily prasek a po roztahnuti duse rukama je videt krz dvouma parama der :)
snad jedním párem děr ne? nebo máš nějaký spešl ráfek a umíš vyrobit double snakebite? V těch vašich vychytávkách se moc nevyznám :-(
Kdyz dopadnes treba na podvaly kolejnic, tak by to melo jit .. :-)))
No ja nevim, ale kdyz procvaknu, tak vyrobim 4 diry. No kdyz jedu jeste chvilku po prazdnym tak umim i vic, ale to je jinej pripad.
To se taky predpoklada, ze kdyz mas tendenci zlomit (temer) vsechno, ze se nespokojis se dvema obycejnymi dirami :-)))
No a jak procvaknete vy? Preci mas diry na vnitrni strane duse od obou stran rafku (tj.2) a na vnejsi strane duse (tj.taky 2). 2+2=4?
už jsem pochopil v čem je rozdíl :-) když vozíš 1,9 nebo 2,1 pláště, tak máš jenom dvě díry. V tvém případě vyrobíš čtyři, předpokládám, že vozíš pořádný balóny. A nebo je to tvoje specialita, která souvisí i s tím ostatním zničeným materiálem :-)
Jo, dolu i nahoru, ale jenom na jedne strane. Mas pravdu, az ted jsem si uvedomil, ze kdyz jdes na rafek primo, ze musi byt styri. Pri beznem (Xc,maraton :o) jezdeni se to nestava. Pokud tedy neni az moc makka pneumatika.
doma to delam taky tuzkou krizkem venku nafouknu-najdu-trochu vemu smirglem-znova najdu (pokud neni videt trochu zase prifouknu:)-a kolem opatlam dokolecka trochou lepidla aby dirka byla uprostred-dusi uplne vypustim-napatlam lepidlo-prilozim zaplatu-dle navodu 5min drzim(stejne to drzim max.1 minutu :)
ja tu dusi jednoduse tochu nafouknu a dirku najdu podle vetru. oznacim treba kridou nebo propiskou… a zalepim
když zjistíš díru a okolo to ošmirgluješ, tak znovu ji najdeš tak, že trochu napumpuješ. a místo ošmirglování dáš kousek od úst.Rty jsou dost citlivé i na sebemenší závan větru,tak hned poznáš kde to uniká.Pokud aspoň přibližně nevíš kde se nachází díra v duši tak pomocí této metody je dost těžké hledat díru po celé duši.
jo, ty rty jsou dost citlive. Jeste citlivejsi se mi ale osobne zdaji byt oci. Ja to teda identifikuji ocima :-)
presne, taky to tak delam. Rty jsou fakt citlive. Taky to je nekdy slyset kdyz to nafoukas a prilozis postupne k uchu. A kdyz vis, odkud to zhruba fouka ale dira neni okem viditelna a ty nevis, kde presne je (zrovna ted jsem takovou „mikrodiru“ lepil), neni treba hledat kaluz. Kazdy vozi piti, staci trosku navlhcit prst a prilozit, ono to pak pod mokrym prstem zacne sycet a trochu bublat a presne po citu poznas kde ta dira je, i kdyz je tak extremne mala ze neni vubec videt. Pak uz vis, jak dat zaplatu tak, aby dira byla presne uprostred a je to.
V mladi mne naucili, dat do diry maly hrebicek a tim to mas oznacene. Muzes smirkovat, nanaset lepidlo a porad vis, kde je defekt.
…to je pak vlastne jednoduchy. Ta puvodni dira je ucpana a defekt je na protejsi strane :)
8O)
Pak bych ale nezapomněl teh hřebík vyndat. Ikydž jestli víte jak pracuje vybrátor, dát tam takhle pár hrebíčku vedel sebe, a už myslim že ani nejlepší vidlice by to neudržela. Já takhle zpravuju míče,a a až na stížnosti brankáře, který to občas schztá to je v poho:)
Ked neviem kde je na obrusenej dusi tierka tak tam proste flusnem a hotovo. Potom to urem a zalepim… No problem :D
Nejlepci je okoli diry hezky odstrihnout nuzkama, pac si pak pekne pamatujes, kde je dira a i se to lip lepi nez cela duse. Jedinej problem je, ze musis s sebou vozit ty nuzky :-(((
Jiz nekolik let uspesne nepouzivam original zaplaty a vulkanizacni lepidla, ale obycejne sekundove lepidlo (vyzkouseno vice znacek v cenach ±30kc, ale mozna funguji stejne i ty levnejsi).
V pripade klasickeho pichnuti, staci dusi lehce nafouknout tak aby vzduch s direcky neunikal skoro zadnym tlakem. Na dirku kapnu lepidlo (velmi malo) – pokud se v lepidle tvori bublinky, upustim vzduch ventilkem. Kapka byva zpravidla vetsi nez je potreba (schne dlouho a pak by prekazela), takze ji napr. toaletnim papirem opatrne odsavam. Vysledkem by mela byt tenka vrstvicka lepidla na dusi a samozrejme v dirce. Funkcnost je 99.9%, nedeformuje se po nafounknuti nijak tvar duse oproti zaplatam, a trvanlivost je nejmin 3 roky (zatim jsem jiz jednou lepene misto neopravoval).
Pri proriznuti duse to lepim dle klasickeho navodu pro lepeni – napatlat jednu stranu a prilozit k sobe. U castecne vytrzeneho ventilku lze lepidlo kapnout mezi gumu a ventilek. Ale tady je to tak 50:50 – nafouknu a je to dobry nebo to uz rovnou vyhodim.
Pokud hreb poskodi plast z boku, tak lepidlo dam do trhliny a zevnitr podlepim jemnym smirkovym papirem – ten jeste prelepim izolacni paskou.
Normalne beru na cesty nahradni dusi a lepim az doma, na dlouhe cesty beru i NOVE !!! lepidlo s sebou (mam strach aby nevyteklo – je to opravdu hnus lepidlo leptajici silonove tasky bleee).
Venku nelepím, protože vozím náhradní duši. Zalepit duši doma pak není problém. Na delší štreky pro jistotu vozím i lepení, ale prozatím se mi nestalo, že bych za den píchnul 2×.