Osma z kotouče (BR-M475) po 50m brždění?

46 nepřečtených
  • HOnza

    Zdravím, měl bych dotaz, jestli je normální věc, která se mi dneska stala. Mám nového krosa s mech. kotouči Shimano BR-M 475 na P i Z kole a chtěl jsem testnout a trochu zajet destičky. Jel jsem tedy z kopce po asfaltce (pravda, ten kopec byl trochu strmější), a začal jsem brzdit zadní brzdou. Po cca. 50–80 metrech neustálého brždění se začal ozývat velmi podivný zvuk, tak jsem brzdu pustil a nestačil jsem se divit – z kotouče byla hotová osma s výchylkou cca. 3 mm, zvuky to byly hrozný, jak to dřelo o všemožný další díly brzdy, ale po cca. 150 m další jízdy bez brždění se kotouč vyrovnal do normálu (resp. není vidielná žádná výchylka). Chtěl jsem se zeptat, jestli je to normální, nebo se to už někomu stalo, nebo mám kotouče zhotoveny z nějakého nekvalitního materiálu, a nebo jsou prostě BR-M 475 totální kšunt, a mých 100 kilo prostě nejsou bez teplotní deformace schopny zastavit. Díky moc za radu. HOnza

    0 0
    • Pavlos  

      je to naprosto normalni

      0 0
    • Brouk_Pytlik  

      ano, je to normální a pokud ulehčíš brzdám přerušovaným bržděním, aby se nezačaly destičky pálit, tak ti možná i dýl vydržej.

      0 0
      • Gatier  

        S Veckami by sa Ti to nestalo! Prave dnes som videl Magury Clara,neviem co s nimi bolo, ale dosticky nebolo mozne dostat od seba resp. stale sa vracali spet. Asi sa to tiez prehrialo…

        0 0
        • wroum  

          hele a kdyby nemel kolo tak je taky uplne bez problemu. stihl sem si vsimnout ze jsi zasadne proti kotoucum a leccos lze i vypozorovat z diskuze o fulech. tipnul bych te na silnicni ziletku s oholenejma nohama ktera je zasadne proti tomu co z kola dela kolo. vrat se na strom.

          0 0
          • Gatier  

            Pardooon!!! Kotuce su supeeer bezproblemova vec! Teda aspon na bikoch, neviem ako je to v motoristickom odvetvi :-)

            0 0
            • wroum  

              u biku je to stejne jako v motorismu. sou veci funkcni a nefunkcni, veci spolehlive a nespolehlive. zalezi na tobe…

              0 0
              • Gatier  

                To mas pravdu! Mozno to vyzera, ze som zaujaty, ale ja sa len musim smiat, ked citam tie problemy s kotucmi. Uz som si chcel tolko krat prehodit kotuce na zimaka, ale vzdy zvitazi jednoduchost Vciek. Najdu sa urcite ludia spokojny s hydraulikou, ja som ale videl aj dost problemov s takymito brzdami.

                0 0
                • wroum  

                  klidne se smej. ja ale vim ze treba ve vsenorech bych asi s veckama skoncil v prvni zatacce. me je treba narozdil od tebe uplne jedno jak se kolo chova ve vyjezdu, protoze do kopce nejezdim. jezdim z kopce a proto potrebuju brzdit. v tom bude asi ten problem. kdyz uz si zvyknes na to jak brzdej kotouce, tak se veckum jenom vysmejes. navic mam xt V na xc kole a sem z toho nestastnej – delaj kraval, cas od casu se musi vymenit probrzdeny rafek, brzdny ucinek zavisi na pocasi – zlatej kotouc kterej je porad stejnej – brzdi jak ma.

                  0 0
                  • lubos  

                    Ani bych nerekl. Jezdim i Vcka i kotouce a oboje ma sve vyhody a nevyhody, nakonec jako vetsina veci. Kazdopadne zatim muzu rict ze nemuzu rict ani na jedno definitivne ano nebo ne :o). Zatim to vypada tak, ze podle toho kam pojedu. Je to takova krivka zavislosti od hodne veci. Jako co clovek jezdi, jak jezdi, kudy jezdi … atd.

                    0 0
                    • Lada1  

                      jj souhlas. nicmene lze konstatovat, ze kototuce jsou univerzalnejsi resp. ze si poradi se situacemi, kdy Vcka jsou mrtva napr. totalni bahno nebo zima (snih, teploty 0 a nize). Taky bych nedokazal rici, co je lepsi, ale na otazku, co si vzit jako jedine, bych bral kotouce.

                      0 0
                      • lubos  

                        No ja s bahnem nemam problem. Vyjma toho, ze kdyz je rafek porad zasranej od blata tak v sjezdech ty spaliky hodne rychle ubyvaji. Ale co problem mam a poradnej je voda. Pokud je sucho tak ok. Ale letosni pocasi je takove, ze nebejt toho, ze mam delsi dobu kermicke rafky a lehounke kolesa, tak bych bral nejakou Formuli a byl bych vysmatej. Pisu to pod vlivem dojeteho Salzkammergut Trophy :o)

                        0 0
        • enjoy  

          ty nezklames:-) no hele ja treba po poslednim vejlete kde sem kompletne promoknul a kolo meju jeste ted,tak nejenom ze ty vecka mely polovicni vykon(to bylo jeste hodne,divil sem se),ale ze se totalne zasraly bowdeny,ze sem mel co delat abych zmacnul paku…,jako byla to asi moje blbost,protoze silikonovej olej je pekna kravina,ale i tak…,no je to proste hnus a uz nemusim vecka videt a neuvidim. a o naprosto dementni davkovatelnosti treba pri jizde po prednim(zrovna v disorderu me neuvidis,ale zkousim to),ze si vzycky rikam jak pujdu krasne pres protoze nebrzdej a jindy zase jo,tak o tom radsi dal pomlcim.

          0 0
    • wroum  

      normalni to je. tu brzdu si prehral a proto se ti zvlnil kotouc. az zajedes kotouc a desky tak bude brzda brzdit a todle by se stat nemelo. jinak je skutecne dobre brzdit prerusovane.

      0 0
      • TinkTink  

        Prerusovane – nemusi samozrejme u vsech brzd…bych rekl, ze u tech 475 je to dane dost vyrazne i tim kotoucem odpornym nederovanym a blbe chlazenym…si teda myslim :)…ja zkousel prehrivat tedka jedny brzdy a proste se mi to za boha proste nepodarilo… :)

        0 0
        • Air  

          hmm to je hezky, ale zase kdyz uz to pises, tak bys mohl napsat o ktere brzdy slo, ne?

          0 0
          • TinkTink  

            No to bych praveze nemohl…

            0 0
            • Pavlos  

              Vyrobne testovaci tajemstvi:)

              0 0
            • Air  

              v tom pripade nevim, proc to sem pises, protoze to je uplne bezpredmetne… ;)

              0 0
              • TinkTink  

                I s tim smajlem je to blbost to cos napsal…

                0 0
                • Air  

                  hmm, duvod?

                  0 0
                  • TinkTink  

                    Minimalne vis, ze jsou na trhu brzdy, se kteryma nemusis brzdit prerusovane…protoze premyslet jak muzu a nemuzu brzdit je pekne blbe omezeni…

                    To, ze ja zrovna nereknu jaky to byly brzdy je imho jenom drobnost…za to ale reknu, ze se mi podarilo uvarit Formuli a Julii…nepodarilo se mi to uuuuu…sakra…u­uuu…z hyder…tre­ba…Grimeca S1 :)

                    0 0
                    • Air  

                      no, uprimne prakticky toho o kotoucich vim jenom hodne malo. jel jsem je tak dohromady 500 m. takze nevim, jak velkej je problem prehrivani brzd a po jakym brzdeni+vaze jezdce se zacnou prehrivat a jak se zmeni jejich ucinnost atd… myslel jsem, ze to neni zas tak podstatny, ale koukam, ze asi je kdyz se pak treba krouti kotouc… a protoze budu pristi rok kupovat kotouce(chtel bych m525 jejichz kotouce taky moc vetrani nemaji a nebyl jsem si jistej, jestli to nebude na mou vahu a styl jizdy priposraneho sjezdare vadit), tak jsem se ptal jaky brzdy se ti nepodarilo uvarit… protoze sbiram teoreticky zkusenosti. prakticky si sam ted jaxi neziskam… ty me predchozi prispevky byly z toho titulu, ze kdyz uz o tom pises, tak kdyz jsme na bajkforu, kde kecame o komponentech, tak je mi prd platny, ze napises ze „neco je uzasny“… jako jel jsem ti na suprovym kole, zkousel jsem supr vidli… ale co to bylo za znacku uz nenapises… ja vim, ze ti to prislo jako malickost, ale ja jsem to chtel vedet, tak jsem se te na to normalne zeptal, ale ty sis musel hrat na zajimavyho… v tom pripade nevim, proc bysme tady meli vubec o necem debatovat. ja se normalne ptal, tak nevim procs normalne neodpovedel kdyz tady chodime debatovat. Nebo ti to prislo jako dotaz od lempla? Vyse jsem napsal duvod proc jsem se na to ptal.

                      0 0
                      • TinkTink  

                        525 jsem nezkousel varit…to nevim :)

                        A k tomu zajimavymu – nereknu to, protoze je mam na testovani a vubec se sem nedovazi…takze to bylo ciste informacni…ale zpracovani a celkovy vysledek brzd je docela zajimavy…tak se jich snad nekdy dockame a ty se tim padem dockas jmena…

                        Ja bych to prehrati u 525 vyresil (kdyz uz by se mi prehrala..) jinym kotoucem – ale jiny kotouc bych nasadil uz z principu, protoze ten original je pekne hnusny…(vozil jsem ho…a je taky pekne tezky…)…

                        Ja tedka premyslim jak zmenit foto u svych biku…aspon bys videl photo :)…ale nak to nejde…takze to dam aspon na svy stranky :)

                        0 0
                        • Air  

                          tak to dik, to ses hodnej, ale kvuli me to delat nemusis :), ale jestli to budes stejne fotit… neco jsme myslim uz videl, ale to bylo asi starsiho data. Sem nevedel ze zrovna tobe nekdo sveri testovani takovych top secret v CR jedinecnych kotoucu… sem si myslel, ze si Pavlos dela srandu, no :) tak sorry. Me se ten kotouc u m525 taky moc nelibi, ale kdyz koupis brzdovy set, kotouc bude u toho a ja jestli na ne nasetrim, tak budu rad ze jsem rad :) nemuzu si dovolit davat dalsich 1500 za jiny kotouce… Ale jeste neni definitivne rozhodnuto, bud to budou mech. CPSky nebo M525… kazdy maji sve pro a proti, uvidi se podle cen a stavu kasy pristi rok. Budu tam davat asi dopredu 185 kotouc a dozadu 160, vidle je zatim XCP75, pak tam koupim Macechu se vzduchem :), kterou snad ten kotouc nerozhazi.

                          0 0
                          • TinkTink  

                            Ze zrovna me :o)))…co nadelas…

                            Ja uz to fotil, protoze sem to dneska napasoval na Meridu LRS…ale to je ok…spis jsem si fotil, jak jsem tam nacpal 2,3" Verticala dozaadu :o))) (mam to na Jumbech tedka na mesic max takhle dany, protoze je to tezky a je to dobry na trenenovani vytrvalosti (predstav si, ze pak na zavody sundam kilo dolu na rotacni hmotnosti…to je, co? :o)) )…

                            Tvymu rozhodovani nebudu pomahat a neco ti radit, ale kdyby jsi to chtel levne, tak napis :)

                            0 0
                            • lubos  

                              2.3" Vertical je v pohode. Oni totiz serizli z te zadni vidlice tak se tam vejde. Ja to tez vozim. Ale na stary typ ho nedas.

                              0 0
                            • Air  

                              diky za offer ;) s tema plastema – sice shodis dolu hodne vahy, ale kolo se pak taky na uzkych plastich bude chovat uplne jinak (treba v blativych zatackach), coz pak je zase neprijemny prekvapeni pri zavodu pokud to necekas… :) Muzes treba jezdit s olovem kolem pasu (jako potapec), to by ti to pak pri zavode jelo jako strela! :o)) )

                              0 0
                              • TinkTink  

                                Neboj…ja to znam…mne to rikat nemusis :))))) (ve chvili, kdy mas jednoho bajka s 2,3" plastema a druhyho s max 1,8"…tak to poznas :)) )

                                V blativych zatackach – to mas pravdu…s tema uzkyma plastema to bude drzet mnohem lip :)) (Maxxis Medusa 1,8" vepredu vs. Tioga Factory XC 1,95")

                                0 0
                      • kovar  

                        krome jinych veci to „uvareni“ brzdy proklate zalezi i na destickach. Mam 525 a s jednema destickama jsem ji neuvaril a s jinyma (jina znacka) jsem ji varil IHNED a to tak, ze uplne prestala brzdit.

                        0 0
                        • vlty  

                          Kováři nechceš napsat nějakou menší recenzi na ty brzdy? Hodně lidí se tady rozhoduje mezi avidama vod tinka a 525 protože jsou za podobnej peníz. Pročs šel do hyder, když jsou ty avidy tak supr. dík

                          0 0
                          • kovar  

                            no tu brzdu mam vzadu, a brzdi velmi dobre a zatim s brzdou neni zadny problem, nezavzdusnuje se ani po otoceni kola vzhuru nohama teda kolama, ale na recenzi asi nemam moralni pravo, nebot zadni kolo se spolehlive da zabrzdit cimkoliv a tuto brzdu mam jen kratce Do Avidu jsem nesel quli cene, na mechaniky se mi zdaji ponekud nehorazne predrazene a krome toho se mi Avidy vubec nelibi. Sice jsem puvodne chtel mechaniky,ale lanko je takove fadni a na zadni brzde by asi uz hodne pruzilo, a pak jsem se vzhlidl v otevrenem hydraulickem systemu a sel jsem do neho. Za vse pak mluvila cena 525. Na Shimano hydrach se mi libi jejich jednoduchost a snadna servisovatelnost (kdy treba na napousteni olejem a odvzdusnovani neni treba porizovat specialni bazmeky)

                            0 0
                            • vlty  

                              No ja o ni uvažuju dopředu, tam máš ty co? Máš tam ty véčka XT? Do tý 525 bych šel právě proto, abych se už nemusel drbat s lankama a bovdenama… A myslíš, že nestojí za to si připlatit na ty 555?

                              0 0
                              • kovar  

                                jo, vpredu mam vecko XT 04. Ale casem budu porizovat 130mm vidlici a na ni pujde nejaka hydra (take proto, ze na takovych lidlich uz nejsou cepy na V) a asi to zase bude 525, kdyz uz je vzadu. Tu 555 neznam, pouze z od videni, ale krome jineho uchytu (a tim padem i hmotnosti a zpusobu serizeni vuci kotouci) nevidim zadny podstatny rozdil od 525.

                                0 0
                                • vlty  

                                  no co jsem tady četl a z JPP tak na ty 555 maj jít nějaký lepší desky, který líp brzděj, který do těch 525 nedáš, a to má bejt ta hlavní výhoda. Tak nevím. No já zatím jenom plánu, kolo mám ukradený a z novýho jenom rám…

                                  0 0
                            •  

                              tak to sem překvapebnej, v manuálu je že by se nemělo kolo otáčet vzhůru nohama, jinak já mám tu 525 ve předeu, taky sem uvažoval o Avidu, ale jak rika kovar, cena rozhodla. Mám ji ve předu, a řekl bych to asi takhle, od ty doby co ji mam brzdim převážně přední brzdou, zadní tak na dobrzdování

                              0 0
                              • Pá-dlista1  

                                To pisou u manualu lecjakejch brzd, ale tim se spis sichrujou, kdyz vyrobej blbou brzdu nebo kdyz ji blbe odvzdusnis. Teoreticky by to totiz nemelo nicemu vadit. Podivej treba na Hayes. Ten je vzhuru nohama porad.

                                0 0
                        • Pá-dlista1  

                          A nebylo to nahodou proto, ze ty prvni byly ze seslapanyho koberce (original, organicke) a ty druhe ze zeleza (metalicke) ?

                          0 0
    • kamtcho  

      ja mam tak isto 475ky a tiez ked som siel zo ziazdovky tak sa mi stalo to ze sa mi kotuc zacal ohyba?. A už som si myslel že je po nom tak som zastavil a on sa dal zase do povodneho stavu. Takze pohoda.

      0 0
    • Jogador  

      A říká ti něco fyzika? Teplotní roztažnost oceli? Já bych doporučil třeba i brzdit oběma, zbytečně namáháš nezbytné zadní brzdy. Ale přerušovaně, také není od věci, dokonce jsou kopce kdy to krosem jinak nezabrzdíš, protože klouže, atímto nahradíš tzv. ABS :)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.