Nejaky zkusenosti,postrehy na stavbu,konstrukci? www.bike-eshop.cz/…eore-br-m485
Nejaky zkusenosti,postrehy na stavbu,konstrukci? www.bike-eshop.cz/…eore-br-m485
Jelikož jde o novinku, tak moc zkušeností zatím nebude.
to me je jasny,spis me zajima ta vlastni konstrukce..zda muze zakladat na nejake nesvary,problemy…
taky jsem na ni koukal, podle me bude konstrukce stejna jako u M525 (pochybuju, ze budou kvuli levny brzde vymejslet neco prevratnyho), ale zatim tezko rict
No vzhledem k tomu, že od pohledu vypadá ale úplně jinak, tak bych netvrdil, že to je stejná konstrukce..
Ty brďo, tak pokud to bude fungovat, tak za tu cenu… Neříká se mi to lehce, ale mechaniky tímto ztratily poslední lehkou výhodu.
vyhodou mechanik je spíš než cena naprosta bezúdržbovost a neměnící se chod páky :o) a tu neztratěj nikdy :o)
Bezúdržbovost je spíše výhoda hydraulik.
heh to vidim věčně ma někdo zavzdušněný brzdy nebo zaseklej pístek to se u mechanik prostě stat nemůže věř že mechaniky sou opravdu bezúdržbový :o)
ale to ted nema cenu řešit jinak ta cenu za tuhle hydru je fakt super…
Pokud se nic nesere, tak jsou na tom jasně lépe hydry. U mechanik vždy budeš muset seřizovat brzdu s postupným sjížděním destiček. U hyder neřešíš nic.
Na druhou stranu, pokud se něco posere, tak je to u hyder problém větší.
A to je i s kotoučem nebo jak? S páčkou předpokládám že jo.
No mě by hlavně zajímalo, jestli to je přední, zadní brzda, popř. oboje :)
Zvol si přední nebo zadání a hned uvidíš, že přední stojí 1399 a zadní 1499. Dále je v popisku, že brzda už je kompletní a napuštěná, kotouč píšou 160mm a že je v balení adaptér IS. Takže by to měla být už celková cena z vše dohromady. Ono pokud by nebyla, tak by už vůbec moc levný nebyly.
mloku tebe jako odbornika se zeptam:-)..pro pritulku chci kotouce,puvodne to byly avid juice 3,ale tahle cena me lehce nakousla…co bys poradil?:-)dik
Určitě nejsem ale věštec. Takže netuším, jaké budou. Pokud budou na úrovni 525tek, což se ukáže, až je teprve někdo bude jezdit, tak proč ne. Cena je opravdu slušná.
Je to bez kotouče
zkus poradne cist,veskere info tam mas…
Hmm,tak to neverim.
To bych se hádal O:-) já mechaniky pořád šteloval a furt ladil a mizerně brzdily, teď mám hydry a bezproblému a výkon je někde jinde…měl jsem HAYES MX1 teď mám 525
heh ja akorat jednou měsíčně lehce přitahnu desky nic víc a vše je ok …
Az si jednou koupis hydrauliky,tak budes mluvit jinak.
Ok?až na to že mx2 brzdí opravdu špatně.
MX1 sou na pi*u.. LX rulez :-)
Jako ale stejně, na hydrauliky člověk nešáhne, za to s mechanikma je práce až to bolí. (moje zkušenost)
To můžu jen potvrdit…:o) A až po dnešní vyjížďce rozhejbu vnější pístek zadní brzdy, tak mám zase na měsíc klid ;-)
Asi nikdy nepochopim jak by podle vás měla brzda brzdil s mejma mechanika sem byl v alpách a vždy mě bezproblémů podržely tak proč kupovat jiný brzdy abych moh pak na všechny machrovat že mam hydry ???
Co je na hydrách machrovního?Uklidni se. Já mám hydry a to úplně obyčejné.Jezdím je tři roky a od montáže jsem na ně nesáhl…stačí?
tak to slyšim poprví že by tři roky na hydry nikdo nešáh… a tos ani neměnïl desky nic jo ??? xD xD xD jinak ujišťuju tě že sem klidnej jinak jen naražim na trend co tu panuje že když má člověk mechaniky tak nemá brzdy .....
S tím samozřejmě nesouhlasím,i cantilever jsou brzdy,že:-) Ale opravdu…kromě občasného vystředění třmenů jsem nedělal zatím nic…desky jsou ok,ještě jsem je neodvzdušňoval,neměnil olej,nic.
mno to žes neměnil olej ani neodzvdušňoval beru ale že bys za tři roky neměnil desky tomu se mi moc věřit nechce… bud malo jezdíš nebo nebrzdíš…
Jezdím málo…to je fakt.Ale brzdit brzdím! Najeto s nima asi 5000km.
njn tak to je jina… zas to ber tak že 5000 za tři roky je prd vzdálenost… k dnešnímu dni mam skoro 6000 za letošek a to jen na biku nepočítám silnici (promin za to prd ale nemam lepší výraz ve slovníku)
prd je velice relativni pojem:)a 5000km je snad este vic relativni
Já mám jiné „zájmy“:-)..neni čas.
A proc by mel odvzdusnovat a menit olej pri vymene desek?To ze se maze lanko a znovu serizuje mechanika pri vymene desek neznamena, ze totez probiha u hydry.
ty seš malinko mimo jen říkám že neměnit za tři roky desky mi přide nenormalní
Sypu si popel na hlavu.Spatne jsem to precet a tento dotaz nebyl na miste.Sorry
To jsi ale špatně pochopil Viléme…nic takového netvrdí.
Já třeba nepochopím, jak někdo zlikviduje řetěz za 500km, když mně vydrží 2500km. A netvrdím, že mechaniky sou špatný, jen porovnávám starý MX1 s nynějšíma LX hydrama. A i když MX1 byly nový, tak to z daleka nebyl takovej luxus jako teď s hydrama.
Tak samozřejmě mechaniky jsou sázka na jistotu, hydrauliky bych si na expediční kolo nedal. Ale ta bezůdržbovost je tady tak zpochybňovaná…
Co je to za nesmysl?
Tak to si vyjmenoval vyhody hydraulik, ted zkus ty mechaniky
No ja si myslim ze na tom bude hodne podobne jako m525, teda aspon tak vypada :)
vypada skoro jako M525 s trochou barvy. Jde o to, jestli bude stejne brzdit…
dnes mi dosla m485 postou. na pohled se jevi jako 525 s ostreji rezanymi rysy. ta fotka na netu je hodne matouci, nebo spise nevypovidajici. paka ma taky novy hranate/ostry design. hadice k brzde (kupoval jsem jen zadni) neni z nejdelsich, cili na vetsich ramech muze vzniknout problem. jak brzdi zjistim v nejblizzsi budoucnosti – musim preplest kolo – po te dam vedet.
jestlimuzes tak je vyfot:-)
zitra. nemam v garazi dost svetla
jasan dik
brzdic1
brzdic2
Vypada uplne stejne jako 525.Akorat paka je jina.
paka
Už jima brzdíš? Jaké jsou? Povídej, přeháněj…
houbovitejsi projev na pace oprati 525. vykonem asi srovnatelne s 525, tedy nic moc. mam to na zimnim kole, takze mi staci, ze to nejak brzdi a moc to neresim.
Ta houbovitost je to jediny,co jsem na ni zatim vyzkousel.Byly na novym kole v ksefte,tzn nezajety,takze vykon tezko posoudim.
hmmm… ta cena je moc pěkná… ale nevím, jestli je až tak přesvědčivá… pomůžu si oproti mechanikám Hayes MX2?
Jsou dvoupístkový, hydraulický a od Shimana. Fungovat budou určitě dobře. Kromě toho myslím že to jsou 525 s trochu jiným tvarem nádobky a možná páky. Budou asi o pár gramů lehčí (kvůli menší nádobce). Na ekonomicky poskládaný kolo bych je bral všema deseti.
Jo hošku, vypadá luskusně… dostane se na řadu hned po Epiconovi;)
Před měsícem jsem si koupil z kupkolo.cz set M485 přední + zadní.
Vypadaly dobře, hlavně za tu. Akorát pořád nějak nešly zaject, pískal, prokluzovaly atd. Tak jsem šáhnul na přední kotouč, a byl mastnej.
Pak jsem zjistil že oba třmeny, přední i zadní normálně netěsněj, a v tý spáře mezi půlkama prochcává olej. Je to vidět i když zmačknu páčku,v tý spáře se objeví kapka…
Poraďte mi prosim,co mam dělat. Jako pošlu je na reklamaci, ale už M485 moc nevěřim.Aspoň doufam že mi pošlou fungující kusy…
Jak jsi dopadl s tou reklamací? Je totiž dost možné, že mám podobný problém, pokud jsou brzdy odmaštěné, tak fungují dobře, nicméně když zmáčknu páku, ve spáře v třmenu se objeví kapička… takže ten samý problém…
Není nad to, použít mozek a google naráz, takže odpověď už znám: cycleworksusa.com/page.cfm?pageID=137
Co tam, ve zkratce, píší? Pro nás neangličtináře. Dík.
Jde o to, že se objevilo podezření na netěsnost třmenů u těchto brzd. Ve většině případů ale nešlo o skutečnou netěsnost, mezi půlkami třmene je zbytkový olej, který když zabrzdíš tak vzlíná tou spárou směrem ven a vytváří ty kapičky , které potom děsí cyklisty. Nicméně nejedná se o netěsnost třmene, dochází opravdu jen ke vzlínání oleje, který tam zbyl od montáže. Pak tam ještě píšou, že můžeš mít zamaštěné destičky a kotouče a že je tudíž vhodné je vyčistit… Ke skutečné netěsnosti dochází v méně než 2% případů.
Dík. A je možno to nějak odmastit? Kamoš bude kupovat kolo, na kterým tyhle brzdy jsou, tak abych byl v obraze, protože větší údržba (cokoliv mimo mytí) bude asi zase na mě.
Brzdy mi přišly totálně zamaštěné, brzdný účinek nulový, takže odmašťování jsem se nevyhnul. Na kotouče jsem použil perchloretylen, ale je moužné použít i čistý líh, nebo nějaké podobné odmašťovadla. Destičky jsem vyndal ze třmenů a nad plynovým sporákem z nich vypálil mastnotu (drž je tou kovovou stranou dolů). Teď to brzdí slušně, ale lekl jsem se té kapičky oleje…
Jsou tam organiky, nebo sintr? A ten olej tam byla jen ta kapka a pak už dobrý? Pokud by to dělalo delší dobu, byl by to vopruz porád odmašťovat.
No nevím, je na nich napsáno RESIN, netuším co to je. Toho oleje je tam jen kapka, posléze by se měl přestat objevovat, pochybuji, že by ho bylo tolik, aby to zase zamastil…
resin sú organiky
Já to tušil, ale jistotu jsem neměl. Dík…
<span style=„font-size: 9pt; font-family: "Arial CE“;">resin
<span style=„font-size: 9pt; font-family: "Arial CE“;">- pryskyřice – kalafuna – smůla – pryskyřičný
Hele no kupkolo.cz mi to vyreklamovalo, poslali mi novou brzdu…Ale kapička se objevovala stejně (i u té nové brzdy), a po přečtení těch příspěvků, co hovoří o zbytkové kapalině, jsme to prostě utřel a kašlu na to..
ještě musim provest, to co tu píše „soc“, kotouče odmastit a destičky vypálit…no a myslim že by mohly bejt v pohodě…zatim teda moc neflekujou,ty destičky jsou fakt nějak ý zajetelený..
podle me originalni desticky u tech levnejsich modelu Shimana (ale i u LX) stoji za prd. Priste kup jinou znacku, a bude to lepsi. Ja dal na M535 desticky XTR a brzdi o 100% lip.
jinou znacku desticek jsem myslel:)
dneska jsem byl m485 trošku projet, brzdí v pohodě. Netvrdím, že s jinými destičkami to nebude lepší, co jsem četl, tak originál destičky Shimano nejsou moc chválené. Nicméně hlavní příčinu bych viděl v tom, že destičky jsou brutálně zamaštěné. Po důkladném odmaštění (destičky mi chytly plamenem) brzdy brzdí poměrně dobře. Jsou houbovité, nicméně výkon je dobrý. Ale i já se už těším na experimentování s destičkami:)
Tak brzdy maj za sebou 100 km a musim rict, ze me celkem potesily. Jeste nez jsem vyrazil, upekl jsem desticky v troube:) a odmastil kotouce.
„Rozbrzdily“ se po prvnim vetsim sjezdu a to celkem slusne. Oproti M535 maji trochu delsi chod paky, coz mi delalo trochu problem a musel jsem nastavit paku co nejdal od gripu.
Taky jsem si vsiml toho, co psali tusim ve Velu. Ty brzdy se jednim, dvema zmacknutim „napumpuji“ a zabiraji driv a ne tak houbovite. Je to ale znat vpodstate jen na asfaltu a jeste jsem se na to musel soustredit.
Pro normal xc jizdu, me bohate ubrzni i na 160 kotoucich a za ty prachy se mi zdaji zlaty
to: Páník – prosím tě jak se nastavuje u 485 brzdová páčka, mám podobný problém jako ty. Díky za radu
Pro všechny, kdo řeší nebrzdící, zamaštěné nebo pískající kotoučovky: Zkusil jsem vypalování čištění vším možným – pomáhá to, ale ne 100%. Minulý týden jsem koupil sprej na čištění kotoučovek od Pitstopu a je to fakt paráda. Brzdný účinek stoprocentní a i pískání se omezilo. A hlavně s tím člověk nemusí dělat harakiri – prostě nastříkat, nechat zaschnout a očistit čistým hadrem.
a to strikas i desticky nebo jen kotouc?
Jestli to bylo na mě, tak jsem očistil obojí. Bohužel, dělá se to jen ve velké 400 mm lahvi, která stojí nějak 2 kila. Takže bych s tím mohl očistit včechny kotoučovky na okrese:-(
Tieto brzdy samotne Shimano definuje ako nieco pre hobby jazdu, ziadne sportove extra vykony. No tieto brzdy davaju bezne na fully v kategotii cez 50 000 Kc… To si mam co mysliet, ze tie kola nie su urcene na ostrejsiu jazdu? Alebo ze si take kolo kupim a prve co urobim odmontujem seriovo dodavane brzdy a dokupim vyssi vykonnejsi model? Rad by som vedel, co sa s nimi da zvladnut.
No a prekvapilo ma este ze aj LX kotucovky to nemaju bohvieake meno, pritom Shimano ich uz povazuje za material na XC, a vo Vele v testoch ich hodnotia dobre… Takze kto ich jazdite, napiste par dojmov, nech vieme ako to je v realite :)
Můžu poskytnout srovnání brzd Deore M535 a XTR M965.
Podotýkám, že obojí používá stejné desky (M07 Resin) a jezdím je i se stejnými kotouči a navíc obojí s duály. Proti Deore si ovšem XTR ani neškrtnou. Deore prostě brzdí jednoznačně lépe. Co jsem slyšel, je to dáno tím, že XTR používá méně pancéřovanou hadičku (v reálu Deore hadice má v průměru 5,2mm, XTR 5mm rovných). Tím pádem je XTR prostě „gumové“ nezabírá tak ostře jako Deore. To ale neznamená, že nebrzdí!! Jen když přecházím z XTR na Deore, musím brzdit s citem.
Jinak nové M485 jsou podle všeho staré (a dobré) M525. Ty jezdí i borci na sjezďácích. Vůbec bych se jich nebál. Budou to slušné brzdy za ještě slušnější cenu. Jen ta váha nebude bůh ví jaká…
Vozím pořád M525ky,mám doma i jiné a zkoušel jsem jich už také moc a musím říci že nevím zda má cenu brzdy měnit protože až na váhu brzdí neskutečně dobře.
Pro stihace:K těm LX mohu říci jen tolik že osobně zkušenosti nemám ale četl jsem dosti negativních ohlasů na jejich účinost a hlavně chod,rozhodně více než na jiné tak nevidím důvod proč je brát…navíc znám 535ky a ty jsou třeba proti 525kám tragické zejména svým houbovitým chodem.
Jistější jsou už tedy XT,ty si věčina pochvaluje jenomže třeba ty 08. mě svou br. silou zase tak nepřesvěčily…v kombinaci páček 08. a třmenů ze strarších verzí jsou ale super…a pak vybírej.
Zítra nebo pozítři mi mají přijít poštou XT 08. Jsem zvědavý na rozdíl oproti současným BB5. Ve Velu XT moc chválené nebyly, na B-F zas poměrně dost :-)
také jsem si myslel ale o víkendu jsem měl možnost vyzkoušet XT08 a XT08 páčky + třmeny ze starších.Ty první zmiňované měli 203mm kotouče a druhé 180mm(ve předu) a musím říci že ty kombinované ze zdály silnější…nezkoušeno při sjezdech.
Tím ale neříkám že XT 08 jsou špatné,jen v přímém poznání se zdály horší(slabší)
Na jednom kole mam Shimano LX, kotouce Aligator (vpredu 180, vzadu 160) na druhym kole Shimano M485, kotouce Shimano Center Lock (180/160)
Ty M485 jeste nejsou poradne zajety (je to kolo pritelkyne) ale brzdi dobre, akorat oproti LX maji packy delsi, trosku houbovitej chod (ale to si asi sedne) LX me chodi na 1–1,5cm a dost na tvrdo…
Jaké destičky do těchto brzd koupit? Kdyžtak dejte link. Díky
Mas na vyber z dost moznosti. V jinych brzdach se mi osvedcily Fastop.
S pravděpodobností 90% tam budou pasovat ty samý destičky jako pro M525.
Dávám link na Shimano páč mi přišly do Opery jako první, ale taky bych se přikláněl k Faststopu
http://www.koloshop.cz/…-mechanicke/
mmch obdivuji že vlákno žije už třičtvrtě roku :)
Používám Fastopy pro M525 a BBB pro M525, jdou tam v pohodě, brzdný výkon výborný.
BBB v kombinaci s orig kotouči na 525kách dělají kravál,pískají…na jiných kotoučích myslím ne.
Fastopy používám také a jsou výborné.
Měl jsem vlnkovatý Alligator, tam to dělalo neplechu, vibrovalo to, takže teď je tam kulatý Hayes a zatím v pohodě…
jak jsem psal,na orig kotoučích byl problém…jak orig kotouč 525 tak XT.
doporučuji fastop…výborný poměr cena -výkon
nic proti, ale když chceš prodávat iq testy, tak udělej něco s tím tvým pravopisem. :-)