Většinou se tu všichni ptají co koupit, co je dobré.
Zkusme to opačně: S čím máte špatné zkušenosti, co je obecně nepovedené, co za žádnou cenu nekupovat ?
Většinou se tu všichni ptají co koupit, co je dobré.
Zkusme to opačně: S čím máte špatné zkušenosti, co je obecně nepovedené, co za žádnou cenu nekupovat ?
hned přidám prvního kandidáta do seznamu: TEKTRO GEMINI HYDRAULIC = shit
Gripy Ritchey TGV (nekdo si je ale chvali, ja horsi nepoznal), samolepici naplasti na dusi AUTHOR, Shimano LX spalky do V, SPD pedaly Ritchey Comp
co ti nesedelo na tech gripech ja je mam a zdaj se mi super teda pokud mas rukavice
Prave me se zdaly pouzitelne jen bez rukavic – jsou strasne mekke – houbovite, kratke (a to mam malo ruku) a porad se protaci – nekolikrat jsem prostrikal lakem na vlasy a stale se motaji. Zlate Ritchey True Grip II nebo WCS.
Co je špatného na těch Ritchey SPD? Nedávno jsem si je koupil, vypadají bytelně a nevypadá že by se plnili blátem.
Po chvili zacnou dost vrzat a uz se to nikdy nepodari odstanit (i pres neustale promazavani), za 5tkm to chytne velkej vakl. Totez se projevilo u mne – 75kg, manzelky – 55kg, kamaradky 50kg, takze to nahoda nebude.
A bavime se o V2 nebo V3. Popravde mam V2 Pro – jsou fajn, najeto pres 15k km a stale OK. Pak mam jeste V3 Comp. Zatim najeto cca 6k km a v pohode. Jednou jsem dotahoval konusy a to je vsechno co jsem s nima delal. Na V2 jsem menil prumyslova loziska.
Mám SPD Ritchey z roku 1996. Kluzné ložisko je velice vymačkané, tak mám díky vaklu alespoň úhlovou vůli na tretrách :) Jinak to celkem jde.
K SPD Ritchey z roku cca 96 mam varovnou příhodu – loni jsem si taky říkal ze jsou v pohodě, vakl malej, a na závodech se mi na nich vys… ložiska, takze zůstala osa na klice a kufr na botě. A s tím se dost blbě šlape. Takže jestli je vakl na tak starých pedálech (ty moje mohly mít tak 15tis km), tak radsi vymenit.
Presne tohle se mi s nima stalo taky:( Ale druhej par co jsem mel zatim drzi
A ještě jsem zapomněl na pláště Hutch. Python Gold – jsou sice velmi pohodlné, až na mokré listí a hluboké bahno bez připomínek, ale strašně se jim trhají boky
souhlasim s tebou na 100% ve vsem
Gripy Ritchey TGV (stracne rychle opotrebeny). Cervene brzdove spalky Aztec (jsou to kotvy ale jedno mensi bahno a bylo po nich). Duralove kosiky na lahve (desne spini lahve ani nevim proc mi to vadi :) Prevodniky Gebhardt (mala zivotnost a ohybani zubu-ale mozna uz se zlepsili). Draty z Hvezdonic (praskaji)
Co je spatnyho na Gebhardtech? Hodne lidi mi je zase doporucuje…
zalezi na co je pouzivas … lidi co je maj jen jako single prevodnik s napinakem, tak jsou vetsinou spokojeni. Aby taky ne za ty prachy. Ale znam i cloveka co na nich zkousi radit a rika ze jsou porad problemy, prostredni tac si dokonce ohnul…
Chci je na XC. Obcas jezdeni po lesich a nekdy prislapnout na maratonku… Klasickej 3prevodnik.
mam je na „druhem“ kole uz asi 5 let (odhadem 7 – 8 tis. km). na zacatku jsem mel docela problemy, prostredni se zohybal a ja byl nasranej, z jaky ze to delaj kase. po tom, co jsem ho vyrovnal, funguje bez problemu. a za tech par korun si nestezuju… jo a pouzivam ho obdobne jak pises.
Kdyz jsem nasadil stredni prevodnik retez pri rezeni z velkeho na stredni zapadaval mezi ne. Musel jsem ho otocit a to same pak bylo pri razeni ze stredniho na maly. Bylo to na klikach LX93 asi pred 5 rokama. Nakonec jsem to musel resit podlozkama. Kdyz uz jsem to varesil tak se mi porad ohybali zuby a nakonec se asi 3 uplne roztrepily. Uznavam ze za tech 5roku mohli udelat krok v kvalite ale uz u me maji posramocenou povest kterou mozna muzou napravit az budou vyrabet pavouka na 3prevodnik na kliky XTR – pry snad v breznu 04 :)
Na těch samejch klikách sem měl taky problém. Když sem nasadil prostřední placku G. tak nebylo boha přeřadit na malou :-( Snažil sem se pak různě zpilovávat některý zuby-zhruba podle velké placky-ale moc to nepomáhalo. Pak sem někde ve výprodeji starejch krámů objevil orig LX 93-asi za 300,– tak sem ji tam dal a řadilo to jako nový. Máte někdo zkušenost, jak to řadí teď-třeba se už zlepšili…
Rozhodně se nezlepšili :-( Zkoušel jsem prostřední převodník na klikách LX 02 a skoro vůbec to neřadilo nakonec jsem si musel taky pořídit originál Shimano.
jazdim prevodnik G ako stredny tac a nemam ziadny problem, sice neradim na velku pilu, ale na malu hadze uplne bez problemov… spokojnost… kluky mam XT '96
Hmmm, a proč máš trojpřevodník??!?!
Já jsem bohužel na tu velkou pilu řadit potřeboval. :-)
na spinave lahve od hlinikoveho kosiku je vynikajici roztok hydroxidu sodneho – ponorit,nechat dlouhou chvili pusobit a flaska je jen poskrabana, ale uz ne spinava.
no tak ja sel na spinave lahve jinou cestou – poridil jsem kosiky Specialized Cage
a ja vcil termoplastovy Trek za 150,–, jeste jsem ale nevyzkousel
teda kompozitovy, prej
ten skrabe a spini taky,ale je mu to odpusteno,pac je dokonalej.
Ja ho mam taky. Vyjel sem s nim jen tak v dzinach a hned sem ho ulomil. Bracha taky. Uz mam novej,ale ten si schovam az na zavody bez Camela.
zvlastni:-o me prijde dost pevny.
To je, ale kdyz se ti za nej zahakne nohavice, tak ho jednoduse ulomis. Prece jenom je to jen plast.
tak to jo,to mi nehrozi:-)
a ty flasky nespinej?? Ja o nich taky zrovna uvazuju
Tak ty dráty asi nebyly z Hvězdonic!!! Co já už vyplet ráfků i pro downhilery! a bez problémů!!! Používají material SANDVICK jak DT!! Myslím tím klasický stříbrný nerez.
..a nebo ne od Marka.V Hvezdonicivh je jeste jedna firma co dela draty.S nerezovejma Markama taky plna spokojenost.
Multi klic s nytovacem Tranz-X, spalky Shimano, duse Rubena, pedaly Author A02, kliky Sh. Deore kvuli prostrednimu prevodniku, kolecka do prehazky EXU, osy Kinex.
Mozna zalezi taky na jaky kousek narazis, stred. osu od kinexu mam na stare silnicce bez problemu uz more let.
Tak,tak plně souhlasím:-))
Souhlasim se spalky Shimano, a castecne s multiklicem Tranz-X (jako nouzovka ale staci), naopak Rubeny ni na silnicce drzi tlak nejlepe, co jsem zatim mel. Nejsou ale nejlehci. Osu Kinex vozim uz pet let na zimaku, posledni tri roky denne v zime, v soli a porad je OK.
No me tranzX vydrzel asi dve nytovani. Rubeny jsem mel na mysli MTB protoze maji spatnej rozmer tzn. spatne se nazouvaj do plaste a jeste se na nich delaji boule proste nekvalitni. Kinex.. nevim co si mam presne myslet. Jedna mi vydrzela asi 10000km a druha mela vuli snad po 2000km. Ja bych si uz kinexku nekoupil i kdyby se delali na octalink. Nastesti je ted uz nemusim pouzivat a mam shimano XT a ta mi vydrzi 20000km.
Rubeny – stejne zkusenosti – boule Tranz-X – jsi lepsi, me vydrzel jen jedno nytovani
tak to si pak dovolim doporucit multiklic s nytovacem od exu… ma dvojnasobnou zivotnost, vydrzel mi cela ctyri nytovani. pravda, posledni uz v nouzi a za situace, kdy moc nedrzel tvar;-)
Tak na multiklíč od EXU nemůžu říct nic špatného. Nýtovač držel (nikdy jsem ho nepoužil), ale imbus se mi po druhém použití protočil v Al těle klíče :-). Možná to funguje jako momen?ák :-))
Jsem měl nýtovač od EXU.Takový hliníkový,stříbrný a nesnýtoval jsem s ním řetěz ani jednou,protože co?Protože by NA HOVNO!!!! ukroutil se mi ten blbec,co by měl protláčet ten nýtek.
Moj KINEX mal volu po 1000Km. Po 2000 Km gulicky a oska vypadla zo stredu von :) KINEX nikdy viac.
Kupujem (aj) Kinex, ale nie lacne, som spokojny. Su o nieco tazsie, to prezijem. Mal som jeden kus co sa mi po 7 mesiacoch jazdenia uplne rozpadol, ale to bola vynimka. Za tu cenu (okolo 400 SKK) nic lepsie nezozeniem.
Ja som mal ten najdrahsi KINEX. Za cca. 400 Sk kupis stred SHIMANO DEORE, ktory mi drzi a drzi.(pobobne ako predtym STXko)
Na zimáku mám obyčejný Kinex a drží a drží…
Tak to už je asi hodně dávno co se ti to vysypalo ja ji jezdím „pořád“ v zimě letě ročně najedu 15000,– a pořád je gut !!! a to má už asi 40 000,–
Stalo sa mi to pred 3 rokmi. V servise nemali potrebnu dlzku, dali tam lacnejsie Shimano, ktore vydrzalo necele 3 mesiace a odvtedy je tam dalsi Kinex.
Ohledně osy to bude individuální. Měnil jsem tak 2 do roka (klasický 4hran od Kinexu). Myslel jsem si, že je to materiálem a tak jsem zvolil odlehčenou osu RITCHEY. Dal jsem jí co proto. Asi po 1500km, se úplně rozsypala. Teď mám ISIS a jsem zvědavý. Asi je to stylem jízdy.
Tak to ti osa Ritchey vydržela k… dlouho:-))) Osy a náboje Ritchey Shitt…
kinex je drzak!!
Se obcas i shodnem :)
Rozhodne ma sympaticky pomer cena/vykon. Me se teda lamou, ale to i shimana. To je problem vsech ctyrhranu. V nekterym se udela mensi vule a nektery drzi, takze asi zalezi na kusu.
Gaspi jel na kinexu Red Bull Rampage a jak mu to slo.
jj. Videl jsem. Kolobezka style :)
kinex nebrat!!! nevim jak na xc a tak ale na drsnější zachazení nevydrží mam 75kg a jak sem je kupoval vydrželi mi měsíc dva a dycky sem to zlomil a to nemluvim otom že po dvou dnech to děla rachot jak prase.
na vlastni oci sem videl jak ve vsenorech frajer zlomil kinexe pri prujezdu klopenkou, ani nedupal, proste se do toho jenom oprel a najednou se slozil. cista prace.
Ja jsem byl s Kinexem povetsinou spokojenej. Praskal stejne jako ostatni 4 hrany. Ani vic ani min.
Nemám nic proti Kinexu pokud jde o kvalitu ložisek a materiálu vůbec. Neslyšel sem o tom,že by někdy oska praskla,ale budiš. Mám ovšem daleko horší vzpomínky. 1.závity řezány tak, že ze začátku šel jak po másle a ke konci šel ztuha- výsledek zkurvil závity v rámu-naštěstí to je už za mnou. 2.oska byla měřením šuplerou na konci o necelej milimetr tenčí,něž u LX- výsledek u trochu víc vymačkanejch klik šla klika stáhnout šroubovákem. Na LX šla krásně ztuha natáhnout a vcelku těžko stáhnout. Proto má kinex na dobro amen.
Já si na Kinex vůbec nemůžu stěžovat. Nejsem žádný závodník, najedu ročně tak 2000 a jsem rád, alepodle mě je ve skvělém poměru cena/výkon. Jasně, že začne mít časem vůli, ale teď na něm ty dva tisíce mám a je pořád v pohodě. S těma klikama problém nemám, nepovolujou se, ani žádný jiný problém.Asi záleží, kde ho kupuješ.:-)
Kinex vyraba osy pre Campagnolo (zhruba pre 1/2 az 2/3 sad, tych nizsich samozrejme) a taktiez dodava osy pre Campa kluky aj na tunajsie trhy. A Campa ma iny tvar stvorhranu, viac skoseny. Prave to, co popisujes ty. Proste si kupil osu na Campu a narval na to Sh. kluky. O zavitoch v Campe niec neviem (predpokladam, ze taliansky zavit si tam predsa len nenarval).
V cem jsou spatne ty kliky Deore?
Deore kazeta, přesmykač a náboje. A cyklocomputery od Authoru. nic dalšího mě zrovna nenapadá…
S přesmykem souhlesim… vakl vakl vakl vakl vakl
vakl???? to sis do nej kopal nebo co – je skvelej…
Souhlasim. Při běžném ježdění si myslím vydrží. Je to něco jako jsem tady někde četl, že vidla RST GILA nic nevydrží a praská s odkazem na fotku. Tem blázen jí měl na sjezdovém kole, na kterém dělal bůh ví co! To mně připadá dost neobjektivní hodnocení.
prask mi v lehkém mrazu těsně pod 0
o vidlicich se radeji zminovat nebudu :-) Takze
jeste si mozna na neco casem vzpomenu
S tim ICE WAX mas pravdu. Tak jsem se napalil. Uplne vyhozeny prachy.
Jo tak to je opravdu na nic, matka to vyhrala nekde na zavodech, takze me to moc nesere. Jeste to mam doma, nechcete to nekdo? :-)
Ja ja ja to chci. Ja chci vsechno co je zadarmo, ale bojim se, ze bych to nepouzil. Renca vyhrala moooc velkej balik mazadel. S moji spotrebou na cely zivot:)
To me je jasne.
100X souhlas…
jakej máš problém s multiklíčem crank
mekke imbusy, po jednom dotazeni kufru v bote uz ma ten postizeny imbus zaoblene hrany :-(
clovece, prece nemuzes pouzivat multiklic na takovy zverstva jako utahovani kufru. multiklic je na nouzovy opravy. imbusy se mne osobne osvedcili BONDHUS. ale jsou dost drahy
Proc ne ? Na co potom vozit multiklic ? Nechapu … staci aby kov, ze ktereho je klic vyroben byl dostatocne pevny. Ja nemam dobre zkusenosti s jakymikoliv imbus klicemi, pokud jde o problemove utahovani/dotahovani Dopadnou stejne jako napsal kovar, nebo jak se mi stalo, ze mi zustal konec klice v dire pro dotahovain/uvolnovani loziska zadni stavby. Musel jsem ho vyvrtavat. Jedine imbusy, ktere drzi, jsou z nejake specialni slitini, uz si nepamatuju co to je, jenom ze jsou lehci nez ocelove, a asi tak 3–5× drazsi. Tusim jsem je kupoval v Baumaxe.
ale zase takovou silou jsem to nedotahoval, cerne imbusy, co lze koupit v zelezarstvi jsou z mnohem odolnejsiho materialu. Ten CrankBrothers, to je typicky cinska „ocel“, stejna, jak jsme byli zvykli z dob Mao c Tunga
To je ta ocel, co z ni delaji vrtak do ocele, kterej lze ohnout do praveho uhla, a otupi se po vyvrtani jeden diry ?
No cerny imbusy sou pekne mekoucky – ja tedka nakoupil ocelovy imbusy s Vanadiem :) – znate to – mate tam napis Vanadium :)
Ja mam multiklic BIKETOOL – kamarad ho v jedny nouzi pouzival i na sestavovani kola a je porad jako novy – nevim, proc by multiklic mel byt mene kvalitni nez to, co mam v dilne – kdyz jedu na svih s novym bajkem, tak nechci sebou vozit vsechny klice – tento mi to poskytuje – normalne s nim vsi silou utahnu sedlovku a je netknuty…utahnu pedaly a porad v poradku – stoji do 300,–…a hodne v phoode!
Ano, to je ono slitina chrom-vanad. To mam.
Jen tak mimo misu dotaz k imbusum : K cemu jsou dobre imbusy s kulatou hlavou na konci ?
Na mene pristupna mista, napr. Muzes s nima tocit i ne uplne kolmo na osu sroubu. Obcas se to hodi.
Hodne imbusovych dir je zakonceny prave tahle. Tudiz, kdyz nemas obly konec, mas mensi delku, do ktere imbus zapadne. Coz vede k tomu neprijemnemu likvidovani hran.
Ja jsem ti kufry utahl bez problemu, mam to uz nejakej patek a jsou jak novy a to s tim furt neco steluju. Asi to chce jist min polivky :)
No vidis, a kdyz jsem cetl prvni recenzi na V celisti Ritchey, tak je vychvalovali do nebes. Ze si s tim dal Tom opravdu praci a ze nepustil do sveta jen tak neco honem… Pravda, trvalo mu to dost dlouho nez mu to docvaklo, ale to ze vsema jeho komponentama. A stejne jako vsechno ostatni to stoji za prd. Snad krom tech velkoseriovek co chrlej Taiwanci. Ty jsou totiz uplne stejny pro vsechny, jen si na ne kazdej lepi svoji znacku. Ty sou dobry.
Co bylo za problem s tim multiklicem??? Zrovna uvazuju ze si ho poridim.
chybi mu otvirak na pivo :-) a dalsi problem viz vyse.
Co je špatnyho na tech Kool Stopach ja sem s nima nikdy žadny problemy neměl. Brzdí pořád stejně v jakejkoli teplotě. Čim brzdíš ty?
No mel jsem ty koolstopy vpredu i vzadu, ale aspon ten zadni jsem musel vymenit za trojbarevny Baradine, aby to brzdilo slusneji a taky ze uz brzdi. Vpredu jsem zatim ponechal koolstop, je mi lito je vyhodit, ale asi se brzo nastvu a dam tam taky trojb. barradine, uz me ten koolstop nebavi.Fakt brzdi mizerne, co je mi platne, ze se malo sjizdi…
Dik za radu du do nich.
ale Baradinu je vic druhu, takze ty trojbarevne (vinovo, zeleno,cerne), nebo stejne asi budou i BBB trojbarevne (sedo,sedo,cerne),ktere jdou v obchode sehnat snaze stoji stejne malo a na ktere tu zaznivaji taky pozitivni ohlasy, rozdil je asi jen v barvach,nebot vypadaji uplne stejne.
To muzu potvrdit. Brzdi porad stejne. Stejne blbe. Jsem si taky myslel, ze brdzi dobre a ze to uz lepsi byt nemuze. Nez jsem si koupil Baradiny.
Ja jezdil Fibrax, co rikas na ne ? Jsou tyhle Baradiny i na keramiku ?
Nevim nejezdil jsem a s Baradinama ti snad poradi Cykloprofi.cz
kolik zhruba stoji??????
130 Kc v RockyBikes v Brne.
Co je špatného na multiklíči od crankbrothers? Chtěl jsem ho koupit. Poreferuj prosím.
Jakykoli spalky od Shimana – sileny likvidatory rafku, ktery navic nebrzdi. Sedla s lisovanym zamkem do trubky – po case vsechny vrzou. Shimano TopSwingovy presmykace – vsechyn co jsem kdy mel chytly vakl a desne rachtaly. Jinak proti statnim vecem nemuzu nic rict. Nejsem asi moc velky likvidator veci – vsechno me vydrzi dyl nez ostatnim.
s temi TopSwigy naprosty souhlas
Souhlas s TopSwingem, s lisovanými sedlovkami, s hlinikovymi držáky lahví.
Souhlas :-)
Hlavove slozeni Ritchey Logic Comp. Nikdy se mi to nepodarilo poradne seridit.
Pridavam se.
Shimano ocelova stredni pila (Deore). Nejspis pridavaji do te ocele hlinu, nebo co. Tretry s mekkou podrazkou pro SPD. Imbusy s obycejne ocele na silne dotahovani.
Snad si pozdeji jeste na neco vzpomenu.
moj ocelovy stred STX z 1993 ma uz aspon 10 tisic km a nema najmensi problem.
Zas jsem zapomnel napsat, ze se jedna o model 2002 a pravdepodobne je na tom stejne model 2000,2001 a novejsi. Samozrejme tyhle starsi modely byli ve vsem trvacnejsi.
jo vidis, tem tretram s mekkou podrazkou pridavam svuj hlas nebo dva. A co se tyka prevodniku, tak prihodim jeste prostedni prevodnik z klik Shinamo LX nebo XT od roku cca 2002. Je to totalni sunt, nebot jeho zivotnost je mikroskopicka, vzhledem k jeho cene. Kdyby stal ten prevodnik treba 200Kc , tak nereknu kriveho slova. Ale 600Kc je nehoraznost.
K těm tretrám se taky přidávam a ještě přihazuju kladky Exu, který mi vydrželi 7 km na Králi Šumavy a pak šli do kytek a snima taky šaltr a výplet zadního kola, řetěz a patka na rámu…
ojoj, to je dost sila.
To asi tahal este 5km, aj ked uz bol salter vo vyplete :-) Pedros nafigu? Preco? Ja som pocul chvalu. Bontrager, Shimano (poslednou dobou),a to uz staci. Aj tak som vymenoval 1/8 trhu :-)
a ještě bych přidal řetězy Sram PC 49 a Shimano HG 53
Tak určitě ne computery Author a takový, ty supermarketový věci. Možná ještě taky duralovej košík na láhve, ale jinak vyloženě nespokojenej jsem ještě nebyl – dost si vybírám a snažím se k těm věcem chovat ohleduplně.
no jo, clovece, na to jsem taky zapomnel, nasadit plast na Obiko je ocistec.
Me prijdou Continentaly jako maly plaste a konkretne u Xcountry se mi roztrhal bok snad do mesice, ale druhej uplne stejnej drzi uz leta na plecce. A sundat Tiogu Factory DH s tvrdyma bokama z Tiog rafku. To je porod.
Když jsme u těch gumáků, ak bych přidal ještě „RýčI“ Zmax, dávají se často sériově na biky. Na mokru to je jak na ledu a rychle se sjížděj.
esi se Zmax rychle sjíždí, tak co dělají ty ostatní? na zadním najedu 2–2,5kk a troufnu si tvrdit,že na málo kterym najedu víc. Krom toho za 320kč.
Z.max maximalně spokojen jak na asfaltu tak v i v terenu, hmotnost cena jízdní vlastnosti těžko najdu něco srovnatelneho. ale Millenium už tak dobrý není.
ha,ty mi to urcite povis.jaky je mezi nimy rozdil?(millenium a obyc)
Ja mam millenium a nevidim oproti ostatnim zadnej rozdil. Snad papirove podle vahy.
No nevím ale když jsem je srovnal visualně s předchozímy tak vzorek byl drobnější a následně se podstatně rychleji sjížděl. Hmotnost nevím nevážím.
psal sem to v jinym trejdu 2,1 má hrubší vzorek než 1,9.
Co to plácáš?? Mě vydrží Z maxy na zadním kole asi 3 tis. km. A do terénu – bláto, vlhký kořeny neznám lepší pláš?. A poměr cena/výkon je víc než vynikající…
jo po těch 2,5 (když není rozsekanej vo vostrý šutry) ho dávám na dalších 1,5 dopředu – 4 málo? zajímalo by mě kde s tím jezdí. To by se taky mělo říct esi pláš? nevydržel kamenitý beskydy nebo lesní asfaltky,písčitý polňačky atd. Většinou je to stejně mix všeho dohromady.
Ja mam na Z-maxu taky 3kkm… A jezdim na ve vsech podminkach. I ted v zime na vode a shehu…
Mám na Z-maxu cca 3000 … teď už je z ní slick a teď na sněhu nebo na blátě je jízda s ní docela groteska … cca po 2000 km byly její dobré vlastnosti pryč a zbytek vzorku už je pouze na ozdobu …
Mám stejné zkušenosti:Než se ale sjela, tak vlastnosti vzorku byly skvělé.Kdyby ji tak vyráběli z tvrdčí směsi.
Nemyslis, ze by pak mel jine vlastnosti? Si kup plast do dvou stovek. Vzorek to ma a vydrzi vecne.
no smaozřejmě že jo.Ale já hodnotím spíše vzorek-jak to zabírá v bahně na jehličí a samočistící schopnost-tam zase se tak vlastnosti nezmění.Jinak okolo 2 stovek jsem měl-vlastně na zimu ještě mám kendy-ale jsou moc těžké.Ty z-maxy jsem měl za 3 stováky v drátu.Ale nejvíce jsem si oblíbil teď nedávno koupené continental traction pro.Akorát trochu nevhodné na asfalt-ale v lese supr.Nejdély např vydrželi pneumatiky Vitoria a přes docela tvrdou směs drřeli i na mokrém asfaltu.
to nevím jaký máš teda kendy -asi vytvrzený plechem, protože zmax v drátu má přes 700gr…
kendy mají okolo 800g a ty z maxy co jsem měl měli 650g.-váženo na digitální váze.
Moje Kendy maj 785 a 1250g.
Zkusil sem Mišáky a zase sem přezul na Z-max 2.1… Asi sem stará konzerva… Ale za ty prachy.. A rychle mizí a klouže jen na asfaltu…
Shimano kulicky do naboju. Mam dokonce kdesi fotku kulicek, co vypadaji jako osoupany pomeranc, a to asi po nejakych 400km.
asi pretazene konusy?
Tezko rict, ale rekl bych ze spis ne. Jenomze jeden nikdy nevi … ponekud vice upnu rychloupinak a je to :( Ale fakt je, ze vuli jsem nesteloval ja, koleso jsem nechal v servisu, at vymeni co treba. Taky jsem jim ukazoval, ze orech ma vuli a nelibi se mi to. Pry je to normalni. Neni … pozdeji jsem to zjistil. Tudiz … vymenili jenom konusy a kulicky. No, kazdopadne, jedna nebo dve se osoupali, ale ne komplet, jenom zcasti, z jedne zbyl jenom prach. Jenomze tenhle kluckovy problem jsem videl, i na prednim naboji, kde zcela urcite naboj nebyl pretazen. Sice se nerozsypali ale moc dobre nevypadali. Ale chapu, ze pokud by byli kulicky moc tvrde, tak by znicili misku. Takhle je to lepsi. Jenomze tak nebo jinak … nemam rad konusy, pac tohodle systemu jsem si uzil vice nez je zdravo. Od starych klasik na favotire, esky, pres Shimano SIS az po naboje LX. Radeji prumyslaky … doufam, ze me nesklamou.
Deore – stredova osa – vakl jak prase po 500km Deore – kliky – prostredni placka je fuckt blaticko Deore – smyk – totalni s..t
jeste jsem si vzpomnel na sedlovku Ritchey Comp 400mm, se nejak ohnula, coz by asi sedlovka udelat nemela :-)
Kompjůtr Cateye Mity 3. K přehození dat nestačí zmáčknout,ale tááááák dlouuuuze držet, že si při tom natlučeš akorát hubu.
Taky něco přihodim. Nejhorší mi přijdou věci od Authora, měl jsem nášlapy A Comp02 a vyhodil jsem je asi po 4kkm. Kluzný ložisko mělo vakl hned od začátku a průmyslové tak za 100km. Kra?asy zatím ještě mám, ale na jaře pudou, najeto tak 3kkm a už se z nich drolí kusy elastický hmoty. Vyloženě špatný mi příde sedlo Ritchey Wing Comp, ohnul jsem lyžiny a ještě prasklo. Top swing – no comment, jak LX tak XT, ale už jsem se poučil. Loni jsem vyhrál multiklíč Acor, vozim ho sebou, ale fakt se bojim prvního nýtování, mohlo by být poslední…
Sranda. Mam presne tie iste pedale a som spokojny. uz cca 6kkm a este aspon tolko daju
Sedlo mam tiez to iste a z lacnych sediel co som kedy jazdil je urcite najlepsie.
Po nevydarenom skoku som tiez ohol lyziny a nadaval som. Pozdejsie mi doslo, ze tie luziny spravili presne to, co mali. Radsej sa ohnut, nez aby som si rozmackal gule. Pozdejsie som ich pomocou dvoch sedloviek narovnal a jazdim este stale.
Jedine by mohly by ttrocha tvrdsie, aby som ich pri svojej vahe menej presadol, ale to je vec mojej vahy a nie sedla.
Kratasy mam Axon a uz pri Axone asi ostanem.
Mam jedny kratasy Author (pred dvema roky nejvyssi model) a nemuzu na ne rict krivy slovo. Kvalita zpracovani i pouzite materialy jsou super.
Formula B4 vetsi shit snad uz vyrobit ani nejde:-( hutchinson python gold – trhaji se boky, jakakoli podsedlova brasnicka – bud mi nedrzi nebo se utrhne:-( (jenze co vozit jinyho?:-) rafky bayer (obzvlast silnicni kombinace s vitorii je fajnova:-) a takovy ty nejlevnejsi lanka na razeni
Pythony Gold s kevlarovou patkou mám už druhý a bok se mi teda ještě neroztrhnul a podsedlová brašnička Topeak mi drží už asi 15000 km.
Me by zajimalo kolik vám kluci vydrzel ten zmijí vzorek – vždy? to je 2mm vzorku za nehoráznou cenu!! Já na nich v létě jezdím taky ale krvácím – po 2kkm je slike. Ale ještě neměl defekt!!
No dobre vlastnosti to ma tak nejak tech 2000 km (vzadu), pak ho davam pryc. Asi by na nem jeste slo jezdit, ale zacina byt pouzitelny jen na tvrdy podklad (a na nem nebrzdi).
ja jsem k tomu prisel s kolem a po tom co se protrh na boku predni sly pryc oba, ted ho davam dozadu jen kdyz cekam vic jezdeni po asfaltu. No a plaste tohodle typu me obecne nebereou ja radsi velociraptor nebo tiogu factory:-)
Osku Truvativ SL (ISIS). Uz kdyz jsem ji nahodil na bajk, drela po zatazeni misek. Tedka jsem ji vyndal, drhne tak, jako by nemela zadni tesneni. A to vse po asi 500km. Mel jsem Deore na stvorhran, meli sice vuli, ale ze by drhli – sice jedna snad ponekud, ale tohle … zitra ju jedu reklamovat. Dale stribrne bowdeny IKE, vypadaji jako jagwire, ale nejsou jagwire. Vetsi shit jsem snad jeste nevidel. Vsechny radici bowdeny se rozpadaji u koncovek, vylezaji draty, problemy s razenim … a to vse po asi 2 mesicich jezdeni. Na stare Meride jsem mel original jagwire od prodeje, sice jsou zaneseny zevnitr, ale koncovky na bowdeny jsou tak, jak byli nove. Jenom osuntele. Fuj, fuj a jeste jedno FUJ na vsechny IKE bowdeny. ( Tyka se minimalne LRS Merid z 2002, letosni Meridy maji tusim jagwire opet).
Ten bowden se tak posral,ze mi uplne sedrel teflon z lanka. Fotky vam radeji nebudu ukazovat, jeste by se nekdo poblil.
No, tak mi vymenili osku, a vypada to ok. Ta predtim mela uz neco asi vadnyho, kdyz jsem zasrouboval misky tak neco drhlo. Nova oska vypada ok.
Většinou mám zkušenost takovou že cena odpovídá kvalitě, levné nářadí atd. měl jsem multiklíče SKS, teď mám sigmy je fakt že stály cca 800kcz ale jsou kvalitní že snimi můžu skládat kola a jsou v pohodě. Měl jsem i klíče Author a za 50kcz udělaly celkem dost práce. Levné věci moc nekupuji ale je pravda že člověk ujede i na drahé součástce nebo nářadí.Dost špatné zkušenost mám se Shimano díly které jsou uvedené již níže.
Kuprikladu packy na Shimano hydrauliky. Rozdil mezi packou Deore a XT je v tom,ze XT je eloxovana, a misto napisu Deore ma napis XT. Rozdil v cene ? 800,– Sk :)
A to se vyplati:)
Ráfky Weinmann Zac – nic horšího jsem nikdy neviděl, 4 vyjíždky a 3 krát rozcentrovaný, zadní jsem nakonec zrakvil uplně. Kdo mě zná ví, že nejezdím žadnej hardcore, spíš pohodu xc.
plastový držák topeak na láhev se spojovací gumičkou, ta nevydržela ani to co ty ráfky…
bayer-ráfky kenda-duše deore-přehazka, přesmyk kinex-jakákoliv osa Multi klic s nytovacem Tranz-X shimano a connex řetězy author pedály-spíše cokoliv od authoru 3star-pneumatika ritchey bitware-pneumatika hardware-tuto značku fakt nemusím promax-náboje cokoliv-od sachs-ale to už se nevyrábí-teda vlastně jo-sram-ale douám, že to nemá se sachsem již po tecnické stránce nic společného
Jo dodal bych že CR-mo či hliníkové rohy-taky ne. elite-všechny košíky na lahve tektro-brzdící páky suntour vidlice-určině té ty levnější modely-axon, 75, a mg řady-jiné jsem nezkoušel. moráti pevnou Ti. vidlici-kamoš se snažil mě přesvědčit že je jak odpružená -je to prostě pevná vidla-nic víc. :o)) typy řazení -páčka nad řidítky-příklad sis apod rapidfire s spojenými páčkami-stará alivka řazení-vě páčky nad sebou pod řidítky-a? už to od shimana nebo staré o sachsu rock shox judy rock shox pilot RST vidlice
Sirenna vozila loni Kendy duse a dokonce slusne provalila rafek, ale dusi nikdy ani nepichla, neprosekla proste nic… teda jasne ze sjezdovou ve sjezdovem plasti s ochranou proti prorazeni, ale Kenda! Se Sirennou mame dohromady 6 paru pedalu Author a ty levny platformy povazuju za nejlepsi kauf v tehle kategorii ! Prehazku Sachs mam na kole jeste ted a kliky vcetne prevodniku jeste taky slouzi (sice uz novemu majiteli…).
xc duše kenda-Mám k nim odpor ne proto, že by byly často defekty-ale i takovou jsem měl,Ale když to doma nafoukneš bez pneu asi poznáš proč-místy silná stěna, místy slabá, někde je to Uzoučké jinde zase 10× širší apod.
pedaly author jsem koupil jedny-měli gumové těsnění proti nečistotám-docela rychle se uvolnily-chytly vakl a pak vrzaly-Když jsem to chtěl rozebrat -vyměnit vazelínu a trochu dotáhnou-popřípadě vyměnit kuličky, tak se nepodařilo.Ti kreténi namontovali matici a konec osy rozbouchly-takže s tím nešlo nic dělat.Pedály za 750kč v pr… , bráchovy co koupil v makru za 60Kč vydrželi 2× tolik.A co jsem slyšel od kamoše ohledně nášlapných autorů, to nechtěj ani slyšet.
Já měl na jednom z prvních kol osazení sachs 7000 a fakt humus.Přesmyk praskl.Několikrát jsem urazil páčku řazení, přehazka nechtěla v bahně nějak chodit.Vše šlo nějak ztuha-přesto že to bylo vyčištěné.Fakt nerad zpomínám-většinu z toho osazení jsem už vyhodil, zbytky se ještě válejí v dílně po krabicích.
jo a ty hliníkové převodníky se nějak rychle u sach newsources sjely.A kliky byly dost měkké.Jediné co u té řady bylo nezničitelné bylo 7 kolečko.
Tyhle duse znam! Rubena se to jmenovalo.
Popravde s jednema naslapama Author jsme problem meli a u platforem na prymyslech jsem ty loziska rozdrtil, ale ty levny platformy jsou proste nejlepsi na trhu za ty penize. Nejde takhle zobecnovat.
Jo a paky Tektro vozim porad. Jak ty uplne prvni na Vecka, tak lonskej model a mame i jeden model 02. Na zadny z nich jsem nezaznamenal nic cim by byly horsi nez konkurence.
paky tektro-takové krátké.Možno nastavit jak na centiver na v-breake-přečepováním má brácha.Se stejnýma brzdama brzdili stx subjektivně lépe.Ale samozřejmě asi nejsou všechny stejné, ale když já nevím typ.
Sachs je (bol) pre mna jedna z nainovativnejsich firiem, ktore mali siroky rozsah vyroby (takze neratam vyrobcu iba nabojov, ale iba kotucov na kotucove brzdy). A to riesili problemy, ktore fakt vadili a nevymyslali si len nove uchytenia a standardy, aby potopili konkurenciu (ako napr. Sh.). Retaz Sachs a Sram je dodnes neroznatelna (a spytaj sa pamatnikov, co si mysleli o retaziach Sedis/Sachs). Navadzanie bowdenu bez ohybu do saltru je od Sachsu. A spolu s 1:1 prevodom je to hlavny dovod funkcnosti saltrov od Sramu.
Iste robili aj chyby,mali kotuc. brzdu s kotucom 140mm, ktory nestacil ani na zadne koleso.
řetězy pod názvem sachs jsem nezkoušel ale ty sramácké jsou fakt dost dobré.Kotoučovku od sachsu jsem teda neměl.Já měl od sachsu 2 nejvyšší řady 7000 a new sources nebo jak to bylo.A byl jsem velice nespokojen s častou disfunkcí přehazovačky v bahně- navíc se stále musela seřizovat.To už ani nemluvím o přesmycích-pořád praskaly-ty plechy, či páčkách-to byl fakt humus na přehazování.Člověk si v bahně málem zlomil palec než donutil přesmyk přehodit nahoru.Poměr 1:1 u sachsu ano-ale stejně mi pozdější shimano STX/LX exchage500 2:1 pracovalo mnohem lépe než staré sachsy.Kamoš sachs nějakou 3500 chválil na silničce , ale na horáku fakt hrůza, nikomu nedoporučuji.Nejlepší prdel byly sachs umělohmotné centiver brzdy.
Doufám, že dnešní sram jsou něco jiného než staré sachsy.Otec má 5.0 řadu, a dost mi to ten sachs zpracováním a pocitově připomíná i když už řadí trošičku lépe.
nechtěj ani vědět co si otec stojní konstruktér o jejich nábojích-ložiskách, o přesmyku a páčkách myslel.-nic hezkého to nebylo.
Naboje som jazdil Sachs Neos. Zadnemu dozil orech pred rokom a pol. To bola ich znama vada. Skoda ho, zvysok bol uplne ok. Predny jazdim dodnes cca 15kkm (stale povodne loziska) a nevidim dovod, preco este raz tolko nepridam. Ten vymenim iba az pojdem na kotuce, teda aspon rok az dva mi este ostane. Na to, ze stal v '98 asi 500Sk ma peknu vahu = 180g.
Brat ma Sachs Quarz na cestaku uz roky a este na nich ani nesahol. Dalsi brat ma Centeru na prednom kolese na cestaku, kamos Centery na oboch (seriova Merida z '98), ani jedne sa na naboje nestazuje.
Mam este kluky Centera a tie uznavam za vela nestoja. Velmi makke.
Sachs este vymyslel zuba na kazete a prevodnikoch o asi 1–1.5mm vyssie. Aby nevadili nabehu retaze, tak na prevodnikoch su ohnute dozadu. Malo to predlzit zivotnost ozubenia, pretoze (teda aspon podla obrazkov z katalogu) na beznom ozubeni tlaci retaz pri zabere o uplny koniec zubu a ten sa potom rychlo vymacka. Jazdim to aj na kazete aj na prevodnikoch. Problemy s tym nie su (az na to, ze kazeta ma aj 28 kolo zo skoro plneho plechu, takze cele to vazi ako maly dom) a zivotnost posudit neviem. Musel by som mat z rovnakeho matrosu aj obyc. veci a potom by to slo porovnat.
no ono to bude tím, že to měli na ces?ácích.Na MTB vBahně a sněhu, celoroční ježdění mi to nevydrželo.Tenkrát byla jen 1/2 roční reklamace a i za tu jsem stačil snad kompletní sadu vyreklamovat.přesmyk dokonce 3×.Pak už jsem to s sramem vzdal.A šel do lx exchage 500/stx.Už asi všichni víte kde pramení má nedůvěra v dnešní SRAM.Ale asi ho časem taky zkusím.
Jo s těma koutoučema docela si pamatuju přenos DH jak se MissiG blokly a pak mlátila zvzteky s Canonem.
No hej, soudruzi z NDR si spocitali, ze expanzku netreba :-)
retez od Sachsu sem jako jediny trhnul tak, ze se rozlomil plochy clanek v tom oku…s zadnym jinym retezem se mi to nikdy nestalo…
karbonové rohy pells za 1000kč při pádu na měkém povrchu(lesní cesta) se rozlítl levej roh jak skořápka!kolo spadlo jen vlastní váhou! reklamace neuznaná je to šit!
osa TRUVATIV – tece do nich, plaste MICHELIN JET-S – nejedou, nedrzej a sjedou se za vyjizdku, napinak POINT – vyrobeno z plechovky od piva
ráfky Vuelta FR-Excalibur Disc
měl jsem na zadním kole nejaký plást debica a nedalo se na nem jezdit :-)
Urcite ne hlavu
co ty karbonovy rohy pells,opravdu se to tak lame?
Mama rikala, ze jo
tvoje mama tomu rozumi?
zadní nába SH475 – komplet rezavé kuličky i konusy z obou stran po cca 1000km ježděno květen červen.
jo a ještě pedály SH 505 vakl a lupání po provozu ve stejným období.
stačí promazat a dotáhnout konus a fungujou dál bez problému
Můj horký kandidát: SPD Wellgo (2005) – totální provar
souhlas, rovnou vyhodit
tak po této sezóně další věc na indexu: subtilní úzké XC ráfky typu Alex TD17, Ritchey, Mavic 221 atd. Hlavně vepředu jsou životu nebezpečné.
takže po 2006 už bych nerad: conti explorer kevlar – životnost 600km na plášť je málo author trojbarevné gumičky – smrtelně nebezpečná záležitost. (brzdy SD7 a ráfky 717) nasadil jsem je po koolstopech jako nouzi a jsou horší než noname za 70kč… nába 475 přední deore – po vyčištění 20km ve sračkách a kolo se skoro netočí. Alu niple dt swiss blue elox – jsou hezký, ale praskaj, odešly mi 4 za sezonu. Možná kdyby se měnily každej rok bude to lepší. 520 pedály – klasika cvakaj :( ale špatný nejsou to ne. XT zadní nába – čekal bych mín starostí. Dvakrát za sezonu ořech, každou chvíli konusy. Navíc má vakl na ořechu a nejde už poladit (obě mini podložky pryč) Sram 980 a 990 – obě špatně řadí mezi 6 a 7, zřejmě chyba v konstrukci. HG 70 – balení v krabičce, nedá se na něj dát rychlospojka, je napuštěnej černým hrozným sajrajtem, a rozthnul jsem ho na trenažeru :( po půl hodině provozu
naby deore 475 presmyk deore hayes Sole
Tlumič Fox Float R Thomson představec + sedlovka kliky XT dráty DT 2,00–1,8–2,00 Hope Moni Mini SC superlight boty specialized cane creek C2 kazety sram duše kenda ultralight Hutchynson Python zubr
Pod zubra se podepíšu :-)
cos udělal sedlovce?
proč XT kliky?
No nevim, čím tě zklamal třeba představec (ten pokud nepraskne, tak snad žádný negativa mít ani nemůže), kliky XT podle mě jsou na jejich použití ok, Sram dělá kazet spoustu a ty, co jsem měl, horší než SH nebyly, „boty Spec“ je dost širokej pojem, tyhle DT kámoš spokojeně vozí na DH, Kenda ultra. mi taky horší než jiný ultra nepřijde, i když teď už je jen omotaná kolem zadní stavby;-) Jestli Zubr to pivo, tak s tím bych souhlasil;-)
Tlumič Fox Float R – vadil mi PP Thomson představec + sedlovka – už netoužím po luxusních komponentech – cena výkon nic moc. kliky XT – duté kliky OK, křetězová linka opravdu nic moc dráty DT 2,00–1,8–2,00 – nevím čím to, ale několik z nich mělo špatně vyříznutý závit pro nipl, špatná serie? Hope Moni Mini – bod č.2 SC superlight – bod č.2 boty specialized – mám model ketrý se rozpadá, ale to by mi tolik nevadilo jako jejich zešikmená podrážka BG. cane creek C2 – ložiska hrůza, nevydržela sezonu kazety sram – zkoušel jsem jen 8s, funkce a i životnost horší než sh.. duše kenda ultralight – po druhém nahuštění začal z ventilků chucházet vzduch jak papiňák, myslel jsem, že je to špatnou pumpou, ale s dušema maxis žádný podobný problém Hutchynson Python – dosud žádný problém, na jednom švihu jsem proříznul tenhle plášť na předku i zakdku na nevině vyhlížející šotolinové cestě. zubr – pivo fuj
Z tou kazetou sram jsem měl též problémy s řazením, pak jsem vyměnil řetěz ze shimana za sram a je vše perfektní
Normálně bych si myslel že je to příspěvek do diskuze KTERÉ KOMPONENTY URCITE ANO:)
Přidal bych ještě: Hlavové složení Cane Creak ZS 2 Brzdové desičky Gold Fren DS na xtr brzdy Duše schwalbe ultralight
taky prihodim hlavak cane creek monsta (po jedne vyjizdce odesel do vecnych lovist a pritom byl dobre serizenej) jakekoli razeni shimano (nikdy se mi ho nepodarilo poradne sestelovat. a kdyz jo tak po vyjizdce bylo zase v …)
S tim razenim to bude tvyma levyma rukama a ne shimanem…
Už včera sem měl chuť přidat Lambonautovi ruce … ale nenašel sem odvahu :-)
Mně nesedlo všude tolik vychvalované sedlo Selle Italia SLR XC – na tom se prostě nedá sedět, pač tlačí a tlačí… Asi potřebuju něco s dírou, předtím jsem měla SM Aero (s dírou) a to bylo – respektive je – v pohodě. Tedy až na 285 g, „jen“ cr-mo ližiny, kvalitu zpracování a tlumení vibrací – jedině v tom vše má SLR XC navrch, ale co naplat, když po 10 km nevím, jak na tom sedět. Takže už nikdy sedlo bez díry. A dále mi na kolo nesmí:
Chtělo by mě hodně ženskej, jsem takový zlatíčko, víš? Momentálně ale zadaný, tak sorry…
Cokoliv od Pellsu.Nechci znovu zažít pocit prasklejch řidítek ve spurtu.Pak Racing Ralphy v bezdušovým…co závod,to pomalej defekt,jízdní vlastnosti taky nic moc.Ještě asi Nokony,za ty prachy žádná sláva.
silniční pláště RUBENA
Zdravíme pozemšťany!