Když už tu máme přízpěvek, který upozorňuje na šmejdy tak by se slušelo upozornit na bezproblémové a dobře fungující komponenty (teda jestli něco takovýho dneska ještě existuje..). Co vy na to??
Když už tu máme přízpěvek, který upozorňuje na šmejdy tak by se slušelo upozornit na bezproblémové a dobře fungující komponenty (teda jestli něco takovýho dneska ještě existuje..). Co vy na to??
vidlice Marzocchi (konktretne MXC Air,rocnik 2002)
plaste Continentel Escape(do tezsiho terenu a bahna, dobra odolnost proti defektum)
vecka Shimano LX (este ty bez paraleogramu, rocnik 1998 – jen celisti, spaliky sou des a hruza)
brzdove spalky koolstop(cervene) – vydrzi hoodne(predni uz ma najeto 140000km, zadni sem menil po 8.0000km
Ty voe. 140 000 Km ? To bych je dedil z generace na generaci. Musim taky vyzkouset neco jinyho :)
to vis, brzda je nepritel rychlosti;-) samo ze je tam o nulu navic..
Zadní špalky mají v nulách taky nejasno:-)
ne, to uz bude dobre :)
Co se ti nelibi na osmi celych nula nula nula nula nula km :-) Holt presnost na 5 desetinnych mist :-)
Krucis to je tak, kdyz si clovek poradne nezapomatuje prispevek. Pak mu tam litaj nejaky nulky navic.
Nejses ani prvni ani posledni :) V tomhle melo stary mrtvy bikeforum vyhodu. Tam byly dve okna a mohl ses podivat.
Ty koolstopy můžu taky doporučit. Mám hnědo-černé a taky super.
Riditka IKE (Alu, 580mm) Prehazovacka Shimano XT 2002 Vidlice Marzocchi MXC Air 2002 Vcka Avid 5ky (brzdy + packy) Rohy BBB Alu-Carbon 2003 Brzdove spaliky Fibrax, cerne Kazeta SRAM7, 11–32 9kolecko 2002–2003 Retez SRAM59 2002–2003 Pedale Crankbrothers Eggbeater 2003 Predstavec IKE 11cm, Alu 2002–2003
Přidávám se s tou kazetou SRAM7,0
…tiez potvrdzujem bezproblemovu funkcnost SRAM 7micky
taky souhlas a a pridam SRAM 9 prehazovacku a SRAM 9 gripshifty
U te uplne prvni 9.0SL prehazovacky se kamaradovi zlomilo to predni hlinikove rameno paralelogramu. Jen tak zniceho nic. Proste se mu chtelo, tak se uprostred rozdelilo.
kdyz ty a tvy kamaradi mate proste na ten material spatnej vliv:-) ale je fakt ze me se sram presmyk taky rozletel z niceho nic:-)
jo mluvil jsem o prehazce, 10tkm a nemusel jsem nic serizovat, to mne fakt potesilo prtoze si prehazku sam seridit neumim.
jo me se ty prehazky taky docela libily (i kdyz jedna se mi rozletela z niceho nic kdyz mi vletel klacek do dratu:-) ale presmyk se jim moc nepovedl, teda fce skvela ale ta objimka byla takova forova a jeste pro vetsinu ramu na blbym miste
Nejvic se mi libi, jak s tim clovek drbne parkrat o strom nebo o zed a pak rika ze se mu to „z niceho nic“ rozletelo ;)
:( Ja vim, ze to ode me zni neverohodne, ale tohle byl krosar. Dokonce bejvalej silnicar. A fakt se rozpadla uplne sama. Tim jsem nechtel rict nic proti SRAM prehazovackam, ale stalo se. Osobne bych teda Sram prehazku nezvolil. Libi se mi na Shimanu ta propracovanost. Takovej hodinovej strojecek. A pritom za stejny penize. Dokonce jsou lehci a financne vyjdou nastejno. Klidne bych zvolil SRAM kvuli cene, ale ta neni nizka a razeni je jenom gripem, kterej nemusim. System primitivni a material plast. Vyhodu vidim v tom, ze nemlati do zadni stavby.
No ale zapomnel si rict ze to vozil asi pet nebo sest sezon :-)
njn. Nektera fakta zamerne opominam :) Ale od dokonaleho komponentu by se snad sluselo, aby vydrzel vecne.
No to moment, SRAM přehazky jsou naopak levnější a lehčí než SHIMANO.
Nooo, lehci jenom pokud neuvazujes XT a XTR.
Hmm, nějak jsem se unáhlil. Kouk jsem se na weightweenies.starbike.com a váhově jsou XT a X.9, X.7 stejný (250 až 260g) a cenově je to taky podobný. Takže můj předchozí příspěvek neberte v potaz :-)
Jo, ale zas tak moc od veci neni. Protoze kuprikladu ja mam XT, vaha neco kolem 260g asi, cena nevim … snad 3000 ? A pak mam taky SRAM5 prehazku ta ma o neco malo vice, asi 280g, ale cena asi min nez 1000. Jedine co nema oproti te XT je taka pruzina co pusobi proti otacani prehazky a nejak divne je vyresen uchyt na patku, pac jsem tam mel vuli asi 1mm. Ale moc jsem ji nejezdil, zatim nevim posoudit.
Na ceny jsem koukal na www.trinnity.cz a tam je cena XT 2030,– a cena X.9 2151,– popř. X.7 1390,–
tak já cenově porovnávám x,7 a xt tak asi tak.
Páčky by se u SRAMu už našly taky…
To máš těžký – každýmu vyhovuje něco jinýho, toto není o tom co se p…e. Já nedám dopustit na sedlo Selle Itallia Max Flite Trans AM, pedaly Time ATAC, kotouče AVID CPS, vidlice Marzocchi Z3, dráty SAPIM, náboje Onyx Disk, ráfky Mavic X517, pláš? Maxxis Medusa, představec Pells XR 8, na rozdíl od mnoha jsem neměl žádný problém se sedlovkou Ritchey, dále přehazka, kazeta, kliky LX 99
No, jenomze tech Ritchie sedlovek jsou mraky.
Z3 2001 teče :(
Jasně, o tom jsem psal, každý má z určitými komponenty své zkušenosti – mně prostě po 12tkm neteče. Zrovna tak údajně s 517 lítají niple, mně slouží bez problému.
Lidi, neni lepsi to psat do RECENZI?
To si o tom tak nepokecas:)
Ale zas tam něco přibude :-)
O moje recenze by stejne nikdo nestal:)
V jinym threadu jsem zkritizoval hlavove slozeni Ritchey Logic Comp, naopak o Ritchey Scuzzy Logic Pro ani nevim, ze ho mam – je bezudrzbove a zatim bez problemu.
Ja jazdim sedlovku Ritchey Pro tiez bezproblemov a neviem, co sa na takej sedlovke moze pokazit. WCS mozno, takze by som poprosil podrobnejsie ak sa da.
Tak ja som mal wcs-ku sedlovku 27,2 a 31,6mm (duralove) a teraz 31,6 karbonovu a zatial ziaden problem.Vlastne s takmer vsetkymi wcs vecami som spokojny(volant, predstavece, hlavove, kluky, sedlovky) akurat ma trocha trapi zadny naboj na kolesach(orech cudne cvaka) ale na druhu stranu su super pohodlne a aj dost tuhe.
Mel jsem Ritchey Comp sedlovku a horsi zamek nemuze mit ani nejobycejnejsi sedelovka za stovku. I kdyz jsem to utahoval tak az jsem nakonec protocil klic uvnit sroubu, tak se mi porad posouvalo sedlo dozadu a kdyz jsem vzal nekde hrb zadnim kolem, tak se mi sedlo dokonce sklapelo. Proste běs a hruza. Pak jsem si na bika koupil misto Ritchey obycejnou sedlovku BBB a no problem a dokonce je lehci.
To mi dělal kaloy tak jsem to zabodoval (ne k zamku jen na lyžinu bod a zapilovat) a byl klid, ale u dražšího sedla bych takovou prasárnu určitě neudělal.
Mám WCS (dur.) taky mi padá dozadu a to ji můžu utahovat jak chci. K tomu mi v ní děsně praská, oproti staré trubce tak tam sem nemusel nic řešit!!
Odporucam trocha vycistit a zdrsnit plochu dosadania zamku a samutneho vrchu sedlovky(trubky). A sroby namazat vazalinou len potom bacha aby sa nepovolovala. Inak fakt nechapem ako sa moze posuvat. Ved paka od konca sedla na ktorej na sedlo posobim ma maximalne 13cm(a to by som musel sediet uplne vzadu na sedle) a navyse su tam 2 sroby a na inych sedlovkach byva iba jeden.
kdyz vyberu namatkou par veci, tak bych za sebe jmenoval:
sedlo Fizik Plateau plaste IRC Backcountry 2.25 plaste Klein Deathgrip 2.35 gripy ODI lock-on retez Sram PC 58 hlavovy slozeni Ritchey WCS stary radici packy XTR 8-speed
a spousta dalsich veci, ktery drzej na mym kole dve a vic sezon ;-)
a jeste bych zminil kola Bontrager Race Disc
jo a k tem plastum jeste Continental Vertical 2.3
Nebo Vapor 2.1"
Magura HS33. Nezničitelné a nekompromisní…
ram Klein Attitude sedlovka Thomson Elite predstavec Thomson razeni Shimano XT (rv2000) prehazovacka Shimano XTR (rv2000) naslapy Shimano M959 a orig.kufry rafky Mavic X517 lanka Jagwire s teflonem jo a taky vidle RS Judy SL (rv2000)
No, tak ten bowden Jagwire u mne zacina prohravat. Poslu (jestli nezapomenu) obrazek, co mi udelal.
Ja sem s tim bowdenem taky spokojenej, jako kolega…:)
Byl jsem taky. Az nez mi v nedeli prestal radi presmykac. Az doma jsem zjistil proc. Tady je duvod:
Presne tohle mi udelal no-name bovden na razeni. Od te doby pouzivam i k razeni brzdove bovdeny a je to v pohode, vse funguje, jak ma, jen to nema takovy ostry lupnuti pri razeni, nebo jak to popsat – proste to radi uplne plynule a jemne.
No, tak beru zpatky vsechno o jagwire. Tohle totiz nejsou jagwire bowdeny. Puvodne jsem myslel, ze jsou OEM jagwire pod nalepkou IKE (to maji napsany). Ale nejsou. Je to imitace. Obal neobsahuje tenulinke ocelove vlakna, jenom tkaninu. Vydrzi 2 mesice, a jdou do kopru. Hnus. Dnes jsem koupil skutecne jagwire bowdeny, uvidime co a jak. (Mel jsem je na starym HT, tam s nimi problem nebyl). To je tak, clovek si neco poradne neprecte, nepremejsli a pise hovadiny :-(((
Ja nemyslel bowden (ten neznám), ale lanka!
Prisahal bych, ze tam byl bowden. Ze aaz tak spatne vidim, jsem doted nemyslel. Omlouvam se ti.
Jo, jo, pod lanko se podepisuju. Nahodil jsem ho nedavno na prehazovacku a je to moc dobry. Uvidim, jestli to vydrzi.
Cece on si z nas dela kozy:) Ja sem taky zcela jasne videl bowden a ne lanko…:) Ale i s lakem sem spokojeny…
+1 za sedlovku Thomson
Se přidám taky 100% spokojenost.
+1
taky, taky:-)
Hutchinson Python Air s kevlarovou patkou. Lehounký, ale hlavně pohodlný (na Maxxis 1,9 a podobný už nikdy nesednu ;-)
a co deore 2003 ???
No, zkušenosti mám s Deore 2000 a to dost špatný, jedinej bezproblémovej komponent z týhle sady jsou V-brzdy…Jestli to od té doby Japonci totálně nepřekopali(a myslím že ne) tak není o co stát..Buď bych bral Alivko nebo LX.
sem si prave vsinul, ze tu deorka moc nevycjvalujou, tak me zajma konkretni pripad proc to nejsou az zas takovy zazraky
Já si myslím, že Alívko udělalo celkem slušný „výkonností“ pokrok. Takže z mého pohledu stačí Alívko a je zbytečné dávat peníze za Deorko. A pokud chceš něco lepšího tak alepoň LX. Prostě Deorko jako takové je dneska jen mezičlánek bez valného významu…
ja ho mam na novym biku, tak proto se ptam, pred tim sem mel stary (dost) XT – uz to nebylo vono a ty deorka chodej celkem good, az se rozsypou, tak pujdu urcite do neceho lepsiho, jenom me zajmalo, protoze tu sou obcas naznaky na to, ze deore nee tak me zajma proc
Pokud je nový tak samozřejmě šlape hezky. Co se týká řazení – stačí projet jeden brod a je to v řiti, prostě nebude fungovat, dokud vevyčistíš bovdeny(dole na šaltru není těsnění tak se tam bodrel natáhne po lanku..). A v zimě – katastrofa. Přesmykač chytí vakl – ale fungovat bude. Náboje jsou mizerně utěsněný, byly problémy s ořechama a s praskáním kuliček v přední nábě. Kazeta – no comment. Kliky – já s nimi problémy nemám, ale hodně lidí tvrdí, že jsou na h***o převodníky – asi mají pravdu (a nebo neumí řadit). Na středu se mi udělal drobnej vakl po 12 tis. km – to považuju za docela normální, ale záleží, na jakej kousek kápneš. Brzdy jsou v poho. Jinak tahle sada má jedinej význam v tom, že má 9 rychlostí a když se něco podělá tak tam můžeš dát LX nebo XT.
tak tos mne zas potesil, cekal jsem kritiku, ale takovou krome brzd ( ktere jako jedine deore nemam) tak budu asi prestrojovat, no jo no nic nevydrzi vecne diik
to moc hrotite. Mne to radi i po brodu. Jedine co je na Deore blbe, z meho hlediska, sou naby. Prevodniky maji o neco vice k blatu nez k dokonalemu komponentu… Vse ostatni ok. Na Top Swingu se musi umet jezdit.
XT řazení, přeskyk, přehazka, brzdy, RS SID 2000, řetěz PC69
tak jaké po sezoně 2006?
rafky Mavic XC717 spalky Koolstop cerveny!!! V brzda XT 03 sedlovka Woodman Carbo O.F.!!! kazeta XT 02
me se osvedcily treba i Rubena Acris Silica
Pláště Continental Vapor 2,1" zatim nejlepší univerzální pláště co jsem jezdil
a ja prave Vapory uplne zavrhnul,nejhorsi co jsem kdy jezdil!!:((ale mam drat.patku,mozna v kevlaru jsou jiny…
Já mám kevlar 2,1 Pro Tection, předtím jsem měl Panaracer SpeedBlaster 1,95, Hutchinson Bulldog MRC High. V bahně se mi docela dobře čistě, na lesních cestách docela dobře zrychlujou a na bahně a štěrku seděj jako přibitý.
tak to maj fakt uplne jiny jizdni vlastnosti oproti dratu,ten je hrozne linej… Panaracery nejsou gumy:))
To teda fakt nejsou gumy, když se mi podařilo je prorazit na asfaltu :-D respektivě jsem měl defekt a roztrhlo to celej plášť :-D .
hehe,tak to musela bejt sranda:))
Deore 525 hydry DT cerit náby Avid SD7 brzdy Selle Italia Octavia LX topswing top pull Dura ace 98 šaltr stx rc šaltr MX comp coil 03
to je tak to jediný na co jsem v sezoně nechamatal, řidítka, sedlovky a představce nepočítám
IRC mythos 2,1 gripy Ritchey, pěnové wcs košík Trek composite
ty mythosy mi taky sedi…
Gripy CrankBros – bezmala 20000km v terenu a porad jako nove, spolu s druhymi navleky, ktere byli v baleni tipuju zivotnost na nekonecnou :) K tomu skvela hmotnost, pohodli, jistota uchopu.. Skoda, ze se uz nedelaji.
Vim, ze gripy nejsou zrovna vyrobek s podobnymi kriterii, ale tohle je proste FENOMEN.
Sedlo Fizik Aliante Carbon Twin Flex Crossmaxy XL – prostě se mi líbí no :D
predni naba DT CERIT s dvema prum. lozisky. V rodine nam prosli pod rukama 3 kousky a vsecky bez problemu. Jedna uz ma takovych 15 000km…
Urcite muzu doporucit silnicni plaste Michelin Pro2 Race. Jizda na nich mi uz hodne pripomina jizdu na galuskach a i zivotnost zatim vypada vic nez dobre.
staré Mavic Crossride. Asi 20tkm, jednou jsem centroval přední po pádu, jinak bez zásahu a jediného problému.
Mě teda taky napadly špalky – BBB trojbarevný. Mám na nich najeto přes 5 tis. a ještě jsou v pohodě. Dost neuvěřitelný !
jo taky špalky BBB, sedlo SAn Marco Era, sedla od WTB(bez švů ve žlábku)SSTX a LAser Comp, rám Sector 2000, rám Marin Moorwoids, Judy SL 2000, kdyby nebyly tak máslový převodníky tak ještě kliky LX 2006, na silničce Campa Veloce 2003, v podstatě se vším spokojenost, i na biku řetěz C9
RS Judy 2000 Sl je klasa..tiez ju mam :)
Spalky BBB dobry, ale treba v zime to vubec nebrzdilo a primo mizeli pred ocima (skoro stacil jeden sjezd). Konkretne s rafkem Remerx Panther.
… no tak to se těším :-(
Zalezi na rafku, s jinym to nebylo tak strasny. Tim myslim, ze tak neodchazeli. Jezdeni v zime si poradne uzijes jenom s kotoucema ;)
zajimavy. mne to v zime brzdilo a ani to nejak strasne nemizelo. dojizdel jsem spaliky z leta (najeto pres 3k km) a nez jsem to uplne sjel daly jeste 800km ve snehu. s rafama remerx grand rock a alex td17.
Myslel jsem takovej ten pisecek+sul, kteryho je v zime vsude na silnici plno. Ve snehu drzely, tam je nema co zrat. Akorat mi to s tim pantherem moc nebrzdilo (nebo vubec). Vim ze V v zime brzdit muzou, ale ja na ne hlavne kvuli zime zanevrel. Proti Avid BB7 to ve snehu proste nebrzdi :)
naprosto stejná zkušenost.Teď je dokonce používám na keramiku a fajn…
to je dost divný, jezdím taky v zimě a nic takovýho nepozoruju
predni kotoucova brzda Shimano 525
ja nevim no,je toho moc.. tak jeden za vsechny.treba ram CRX.
silnice:shimano 600 + cr-mo fort gara rám
mtb:vše sh deore…
brzd.špalky Koolstop
asi se budete smát, ale moje zkušenost
no ja bych celou sadu deore urcite nikomu nedoporucoval!a neni to k smichu:-) jediny co me napada jako URCITE ANO jsou 525 hydry.
hele kliky jsou ted ok, jsou to starý LX a ty byly bez problémů, brzdy V i hydra jsou parádní, páky průměr. řazení má delší krok ale taky se dá, nejhorší jsou asi náby a to jak 475 tak 525 a smyk chytá vakl. Šaltr je tak střed, rozhdoně je lepší než alivio o dost.
já bych se pro ježdění lehkým stylem ne ve sračkách do 3000/rok deorka nebál
Tak z Deorecka mi naboje, salter a brzdove paky chytili vakel a radenie v zime zamrzalo(akoze pod 0°c neradilo) s klukami som bol spokojny a brzdy su tiez vpoho.
Taky tak, razeni a kliky jdou, ale presmykac (klasika) chytil za chvilku vakl.
jezdím lehkým stylem do 5oookm a drží slušně,když sem tam něco vyměním- zase za deore,kdysi sem se výhodně předzásobil :-)…možná mám jen štěstí a obecně je to úplně jinak… říkal sem- jen moje zkušenost, ne dogma
jj SH600 ma neuveritelnou zivotnost. To snad ani nejde znicit! Jezdil jsem ji pres 10let a cca 40tkm a ted na tom jeste jezdi kamarad. Proste klasa!!!
Náby LX, rok asi 1994–95 (černé Parallax) drží dodnes.
Jo a přesmykač LX, stejný rok, žádný vakl, letos byl ulomen, (jinak by tady byl věčně) Judy XC 1999 taky dobrý
Náby lx 92–94 mám je na zimáku,úzké tělo cca 35tkm.Náby lx 2000 asi 35tkm.oboje funkční.šaltr lx 94 vakl ale řadí.Kliky sach neos,kazeta lx 7.speed,řazení sram srt 400,pneu maxxis xenith kevlar 1,5",ráfky mavic x221,remex alpina,dráty dt revolution,compet.,osa bb un 52-lx,pedály welgo silniční i mtb,řazení,kazeta,b.páky a šaltr sram 9.0,kliky lx 2000 a 2003 oboje holl.octalink+osy,smyky lx 2000,smyky stx a stx-se,brzdy avid sd mag+kool stopy černé a dvoubarevné,řetězy shimano hg 53,73,93,ig51.Snad jsem vyjmenoval vše co jsem vozil a vozím a s čím jsem byl spokojen.
Tak tak, jezdil sem je dlouho a teď na nich lítá ségra…
Ze svý zkušenosti: ritchey wcs carbon, predstavec fsa os115, x.o prehazka a razeni. xtr pedaly. polar 720i:)
SPD 535 neuvěřitelnej držák. Přežily novější 520 i ještě novější (služebně) 505. Nevím čím je nahradit. 520 ani 540 mi neraďte ty nechcu.
sedlo + sedlovka SDG i-beam – pohodlne, bezproblemove a neskutecne lehke ODI ruffian BB7 – super brzdnej ucinek a nulova udrzba. akorat horsi davkovani.
Letos není komponent o kterému bych mohl říc určitě ano…
tak určitě rámy od franty :-) maruška monster stará ( novýho zatim nemám poladěnýho na mojí váhu, tak nevim )… sice křupou korunky, ale kdyby se tam daly z novejšího monstera, tak to je nezničitelný brzdový desky koolstop červený
Vidlice: RS Duke XC u-Turn RS RECON u-turn RS revelation u-turn RS Tora u-turn (asi všechny RS u-turn vidle jak vzduchové tak pružinové) Tlumiče: RS SID RS pearl Pneumatiky: Continental vapor Continental traction pro Mythos xc II přední Duše maxis ultralight Ráfky: Mach 1 team race mach1 mx disc Dráty 2mm DT Pedály shimano 520-sice občas cvakaj, ale jsou to držáky. Kliky shimano lx 2005 Hollow techII-když pomineme prostřední převodník Kazeta sram 850 Přehazka shimano xt a xtr přehazka sram 7,0 a 9,0 2007 přesmyk-ty nové shimano LX a XT topswing smyk sram X-gen Brzdové destičky fast stopy na xtr a koolstopy 3barevné bbb špalky Selle flite titanium trans am sedlo. Alivio páčky 2005 představec uno ultralight hlavové ritchey logic pro-na klasiku novated disc náboje na průmyslech(zadní se 4 ložisky) kotouč xt smrt75 rohy pels karbonové rohy scud karbonové kalash nowind zimní kalhoty poledník zimní rukavice s winstoper Gore
málem bych zapoměl na to jedno z nějlepších- avid kolečko k přehazce.
hele a reba u-turn ne??
Každopádně Pythony MRC,za celou sezonu jedinej defekt a to byla ještě moje blbost(lehký duše,ale už jsem vyléčen). Pak nějaký dlouhoprstý rukavice od Adidasu(použitelny tak od nuly do 20 stupňů),mám je už asi 5 let.Ještě určitě WCS gripy,fakt parádička.Pak karbonovy košíčky od Arundelu,skvěle drží bidony.A ještě žluty montpáky Michelin.Je těch věcí spousta…buď dobrej výběr,nebo mám prostě štěstí :)
Přehazka a přesmykač – STX RC Vidlice Marzocchi – MXC Air 2002 Náby – DT Swiss Cerit př.+ zd. Pláště – Tioga Psycho TT
Vše výše zmíněné – naprostá spokojenost a vynikající životnost.Dále, naprosto bezporuchové hydraulické brzdy – Formula B4.
lepsi podle me byl obyc STX,saltr mel tuzsi pruzinu…
Zatím jsem hoooodně spokojena s rohy Woodman Chupa Carbon Short. Jsou prostě úžasné, stěží co vytknout. Pro tyto rohy hovoří: nízká váha, karbonové provedení (nestudí do rukou), optimální délka, cool design a hlavně se skvěle drží. Navíc objímky pasují ke gripům typu ODI. A mám přesně takové jako na obrázku…:-)
něco nýho? :)