PROFÍCI PROSÍM PORAĎTE ZAČÁTEČNÍKOVI

36 nepřečtených
  • AMG

    Vážení, potřeboval bych pár rad, zakoupil jsem MTB za 12tkč s odpruženym předkem na Aliviu. Lítám po lese a polních cestách a ze třetiny i horší asfaltkou, průměrně tak 80km/týden.Už jsem ujel prvních 100km a kolům moc nerozumím, takže mám krapet otázek, abych do cyklosvěta zdravě proniknul:

    1. učím se skákat, ale při dopadu se mi někdy nesetká noha s pedálem (jezdím v teniskách). Upínací pedály a tretry si koupit nehodlám, existuje tedy nějaká klipsna přidělávací na pedály aby tenisky drželi a měl jsem pevné chodidlo – či tak něco? V bikeshopech na netu to nikde nikdo neprodává?
    2. Občas mi spadnul řetěz z nejmenšího tácu – teď už vím, že nesmím řadit v záběru. Mám 24 převodů Alivio. Taky vím že se řetěz nesmí křížit a jestli jsem to dobře pochopil, znamená to, že na malý tác (1) nesmí být nikdy na pastorek 7 a 8(doufám že pastorek se nazývají ty ozubený kola vzadu a tác ty v předu :-), na velký tác (3)pastorek 1 a 2 no a na střední tác (2) tedy můžu používat jen pastorek 3,4,5,6? Je tomu tak?
    3. Nevím, jestli je to tím, že neumím řadit, ale pokud mám vpředu nejmenší (1) tác nebo střední (2) tác a vzadu řadím od 4.tého pastorku dolu nebo naopak od 1.ního pastorku nahoru – pak mi při běžné jízdě po přeřazení občas skáče řetěz z 2–3 pastorek a „nemůže se rozhodnout“, zkrátka skáče bez řazení v záběru z 2 na 3. Je to znak špatného seřízení? Co mám říci prodejci při první garančce po 200km?

    Díky všem, co měli nervy si to dočíst a ještě víc těm, kdož mi odpoví. Určitě se ještě s nějakýma přiblblejma začátečnickejma dotazama ozvu – prosím mějte nervy – díky ahoj :-)

    0 0
    • Brouk_Pytlik  

      Zdar, profík sice nejsem, jen Brouk Pylik, ale zato ti poradim.

      1. klipsny možná ještě někde seženeš, ale nášlapný pedály jsou opravdu lepší. Nějaký obyč nestojej ani moc a když si k tomu koupíš nějaký turistický tretry, tak ti to nějakej čas vydrží. Jde o to, že tenisky maj měkkou podrážku, můžou tě pak chytat křeče do chodidel a hlavně se uplně blbě šlape.
      2. a 3) to je způsobeno nejspíš špatnym seřízenim. Nevim jak jste se na garančkách dohodli s prodejcem, jak často tam máš chodit, ale určitě tu možnost využij.
      0 0
    • vlk  

      co se týká upevnění nohy.Když nechceš kupovat nášlapy tak si pořiď alespoň klipsny,ty mají za 100 snad v každém kamenném krámě.Co se týká toho padání řetěru vpředu z nejmenšího tácu-máš špatně seřízen doraz u přesmykovače, co se týká toho přeskakování řetězu vzadu budeš mít asi špatně seřízenou přehazovačku.Je ale i docela možné, že to nemáš špatně seřízené, ale že jsi někde vyhnul pár článků řetězu.Pokud tomu nerozumíš popiš jim na garančce co ti to dělá a oni si už poradí.

      0 0
    • AMG  

      Díky za reakce. No ty klipsny jsem právě nenašel na žádném internet. obchodě, tak jsem nevěděl, jestli se to ještě dělá. Páč tretry a nacvakávací pedály jsou samo. lepší, ale na to moje ježdějní… navíc právě že za klipsny dám kilo, ale tretry a nackvakávače jsem tak na 3 litrech a to už je dost (na to mioje ježdění…) Co se týká toho špatnýho seřízení – to mám po prvních 100km špatně seřízený kolo? Myslel jsem, že je z výroby seřícený perfektně?! – asi ne :-( No a co se týká toho zadního kolečka, doufám, že jsem neohnul ty zuby – odpo. na to mrknu.

      0 0
      • kovar  

        na klipsny se vykasli, to uz je prezita, temna minulost

        0 0
        • Mamutt  

          To je fakt, ale pro začátek alespoň něco. BTW skákat se dá i na obyč pedálu naboso (ale auuu..). Klipsny se na to krutě nehodí (a obzvláště ne na učení), protože při nepovedeném dopadu nohu nepustí.

          0 0
    • J.A.V.  

      Klipsny ne to je dobrý tak akorát na zabití. Když nechceš investovat do nášlapů kup si BMXový platformy – to sou takový velký pedály s hrotama které znesnadňují sklouznutí boty z pedálu. Taky sou větší takže se na ně snáz trefuje nohou při doskoku. To že deš nohama mimo pedál je známka špatné techniky a to se časem 100% vyjezdí, chce to jen cvik. Klipsna je nebezpečná v tom že když má fungovat musí bejt dotažená – a pak se blbě vyndavá noha ven když už padáš na hubu. Takže klipsny možná na silnici nebo jen v lehounkém terénu, určitě ne na pokusy se sjezdováním a skákáním.

      Ad křížení řetězu – nebyl bych tak kategorický :) Samozřejmě že by se tomu člověk měl vyhnout, protože to zvyšuje životnost, ale na druhou stranu každej řetěz jednou skončí, takže když je nouze tak tam sázím co jde. Španěla (velkej tác, velkej pastorek) sice moc často ne, ale na druhém tácu v klidu prořadím celou kazetu. Čímž nechci navádět ke prasení, ale prostě hlavně jezdit a nelámat si moc hlavu s tím co se „nesmí“.

      Řazení může být podle toho co popisuješ blbě seřízený, ale může to být prostě jen tím, že nové komponenty potřebují určitý čas na zajetí – lanka se trochu vytahaj atd. takže to mohlo bejt seřízený dobře, a už není :)

      0 0
      • Pá-dlista1  

        Moje rec.

        0 0
      • RomanP  

        Přesně tak. Taky jsem si první dny lámal hlavu jak na novém kole lépe řadit, ale pak jsem začal řadit, jako na tom starym, (jak jinak). Taky neprasim.

        Jinak to co popisuješ (pro tazatele) se mi s řazením stalo taky před stovkou a bylo to lankem a doladil jsem to utáhnutím lanka přímo u páčky, protože jsem to nechtěl trápit dalších skoro 80km do servisu.

        A na závěr chci hlasovat pro nacvakávací pedály, ne pro klipsny. Měl jsem SPD rovnou na kole a dokoupil jsem boty za 1900,– a kufry. Pak asi 5 dršek v nulový rychlosti a teď už s nich jenom těžim. Tím jsem nechtěl říct, že už se nanatáhnu :-)

        0 0
    •  

      mno ad1) skakat na kole v tyhle cenovy relaci + je to kolo na xc je mírně řečeno nezdravé, komponenty na to nejsou určeny a navc hrozí nepříjemný pobit v nemocnic při selhání rámu, vidlice, šlap. středu a podobně, navíc jak budeš vysvětlovat prodejci že se ta vidle ohla dopředu sama. Kup si platformový pedály s pinama(hroty) a zkoušej boty, nejlíp s měkkou a hodně pravidleně členitou podrážkou, třeba čtverečky a tak.

      ad 2 – předek 1, zadek 8; předek 2, zadek 1,8 (tohle ale porušuju pravidelně); předek 3, zadek 1, tyhle převody by se neměly řadit z důvodu přílišného křížení řetězu, což zkracuje životnost

      ad 3. s novym kolem je to jako s autem, zajíždí se, něco se povolí a tak, no po těch 200 km si nech docentrovat kola, seřídit přesmykač(když je problém, ale tady asi neni) a přehazovačku, seřídit hl. složení, dotáhnout kliky, většina z toho pouze preventivně, když to je dobrej servis tak to udělaj bez remtání. Hodně š?astnejch kiláků a jestli nemáš, kup si prosim přilbu

      0 0
      •  

        pardon pobyt, na něco se musim vymluvit, je ráno

        0 0
      • AMG  

        jasně – helmu mám – stačila mi ta fotka :-( – sice obyčejnou za 600, ale mám – a vo vo votom to je.

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • JohnLee  

      Já se taky přidám,i když nejsem první ani poslední…klipsny jsou fajn pokud jsi jeste nikdy na nich nejel,ale stejne prejdes k SPD…Ja jezdil na klipsnach cca 5 let,ale neni moc prijemny,kdyz spadnes a kolo putuje s tebou a drzi ti nohu…SPD je vyborna vecicka…

      0 0
      • AMG  

        Takže koupím páskový klipsny – to kilo mě nepoloží a na SPD můžu přejít kdykoli. Dík za pomoc všem

        0 0
        • Pá-dlista1  

          Jestli chces priste ten retarder preskocit, tak si kup treba i ty nejlevnejsi pinovy pedaly (do 390Kc) a piluj techniku. Klipsny jsou fajn na drahu, ale pri takovejchle vecech se spis zabijes a na kole se jezdit nenaucis.

          0 0
        • wroum  

          mozna se zkus nejdriv naucit bunnyhop na pedalech bez klipsen. vetsina krosaru taha kolo nahoru prave pomoci klipsen nebo spd a pak se tezko uci tak jak se to ma (taky sem se to musel ucit znova). pomoci nohou si pomuzes akorat pri odrazu, kolo tahnes do vzduchu jenom rukama. to ze ti padaj nohy z pedalu je tim ze to neumis. klipsny ti pomuzou…leda tak do nemocnice

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.