AVID SINGLE DIGIT 5 vs SHIMANO DEORE LX

42 nepřečtených
  • oppin

    Ktere jsou lepsi ? Je v tom velky rozdil ?

    0 0
    • biker007  

      sel bych( a jestli penize dovoli tak i pudu) do avidu. proc? jednodussi(=spo­lehlivejsi) konstrukce, vaha, vzhled, tuhost

      0 0
    • Daf  

      Priplat si za SD7 na rozdil od SD5 ma nasouvaci brzdove gumicky a je lehci …tak bych se rozhodl ja. LX budou urcite tezsi a brzdit budou minimalne stejne dobre. Paralelogram je dobra vec u rafku s nizkou brzdnou plochou, protoze se nemusi behem provozu dostelovavat spalky. Ty LX-ka bych koupil spis nez SD5.

      0 0
      • TinkTink  

        Ty ses upsal :)…chtel jsi urcite napsat, ze LXa budou brzdit maximalne stejne dobre jako SDcka…ze jo :o)) – vysvetleni – kazdy cep ti snizuje tuhost, coz by jeste nevadilo, kdyby byly ty vecka tuhy jako celek – proste Avidy jsou tuhy…ale LXa jsou mekky…vic jsou mekci jedine XTcka – ty mam :o)))))))

        0 0
        • Daf  

          Kdysi jsem mel XTcka model 97. Vuli jako krava meli uz nove ale ty brzdy brzdily perfektne. Moje SD Ti brzdi taky dobre, ale nemohu tvrdit ze by brzdily lepe. Podle me je to tak nastejno. Stejne to bude s LX-kama.

          0 0
          • náčelník  

            Mám stále XT model 1996 – první véčka. Vůli v paralelogramu jsem odstranil trvalou deformací pomocí svěráku. Vůle na čepech rámu je značná, ale na funkci … to nemá vliv. Brzdí dobře.

            0 0
          • TinkTink  

            Nooo…97 jsem vozil jeste cantliky :)…ale tydle novy uz vuli nemaj..dokonce si troufam predpokladat, ze ji ani brzo nechytnou…problem je s tuhosti – ta je fakt mizerna…muj zadni!!! Mrazek je tuzsi nez predni XTcko – oboje bez podkovy (ale oboje brzdi dostatecne…to zas jo :)

            0 0
            • Daf  

              Ja jsem teda nikdy nebyl schopnej posoudit jak je ktera brzda tuha. Staci tam dat jine spalky, nebo bowdeny a hned se zda jinak tuha. Mel jsem moznost vyzkouset brzdy Deore, XT, XTR, SD Ti, Sram 5 a zasadni rozdily jsou akorat v provedeni. Brzdi vsechny temer stejne dobre a pri pouziti stejnych pak a spalku by to v tomto pripade vyslo ± nastejno.

              0 0
              • Pá-dlista1  

                Si taky myslis, ze co se tyce klasickych celisti je to putna cim brzdis. Jde maximalne o vahu. Jen k tem Sram 5.0. Ne ze by brzdily nejak hur nebo tak, ale hrozne rychle mi odesly ty hejblatka. Pruzinky a vlozky atd. To moje stary dobry levny Tektra jsou na daleko pouzivanejsim kole skoro netknuty.

                0 0
              • kovar  

                Nebo treba byl zasadne znat pocit na pace kdyz jsem zkusmo vymenil no name celistiti za zde mnou proklete Ritchey celisti. Ihned jsem vratil zpet k no name. Nebo bylo dost zasadne znat, kdyz jsem vymenil Deore celisti za XT O2 celisti, houbovitost na pace s tema XTckama byla znacne az neprijemne citelne vetsi. Bwdeny, lanka paky byly porad konstantni. Proste podle meho nazoru je poznat rozdil mezi celistmi – konkretne trba ona pruznost.

                0 0
                • RomanH  

                  Presne – LX (houbovitost) x Avid – stejne bovdeny

                  0 0
                  • Daf  

                    Ma jak rikate ta houbovitost vliv na brzdny ucinek? Me se nechce verit ze by se to mohlo vyrazneji hur brzdit.

                    0 0
                    • RomanH  

                      Na brzdny ucinek nee, jde jen o pocit pri stisku paky, zejmena na miste (pri jizde stejne paku nemackas vsi silou). Podle me to dela ten paraleogram, ktery je zase dobry v tom, ze ti priklapi ten spalek rovnomerne.

                      0 0
                      • Daf  

                        Ja mam pocit, ze Shimano dela na veckach trochu delsi ramena nez treba Avid. Tak mozna ze to s tim trochu souvisi.

                        0 0
                        • náčelník  

                          Tohle by mě zajímalo – kombinace pák XT a čelistí Avid. Jedno takové kolo jsem měl v ruce – brzdilo to dobře, ale bylo to na keramických ráfcích.

                          0 0
                          • RomanH  

                            Tak to ja mohu slouzit jen pri kombinaci LX paky a AVID CPS Disk – brzdi to fakt vyborne :o))

                            0 0
                          • Daf  

                            Oni ty keramicke rafky brzdi stejne jako normalni. Aspon teda ja na CrossMaxech nepozoruji vyraznejsi rozdil.

                            0 0
                          • MartinXC  

                            Tak to můžu sloužit i v pořadí, jak dobře mi co brzdí (vepředu, vzadu se to zablokuje čímkoliv):

                            • letňák: XT páky (2001) a Avid Mag s orig. gumama na X517 s H.Mosquitem

                            (dlouho nic :-)

                            • zimák: LX páky (2003) a Avid SD7 s červenýma Ritchey na X517 s H.Scorpionem
                            • manželčin Sector: LX páky (2001) a LX na Ritchey Comp s C.Explorerem
                            • můj stařičký full: Tektro páky a LX na Bayerech s P.Dartem

                            Ale aby to bylo fér, na účinek i průběh jsou hodně důležité pláště a váha jezdce.

                            0 0
                          • TinkTink  

                            No ja to mam presne naopak a funguje to dobre az na tu houbovitost tech XTcek…mel jsem i komplet Avidy a bylo to o neco lepsi…

                            Daf: tu houbovitost praveze hodne poznas – hlavne na sjetych spalcich v zavode…tedka se mi minuly zavod sjely velmi znacne :) spaliky na obou kolech – pod cislem bylo schovany srouby na pritahnuti brzd – takze jsem se k nim nemoh ani za boha za jizdy dostat…takze cim vic paka byla k riditkum, tim citelnejsi to bylo – protoze pak sla paka na XTckach az na doraz na grip a paka na zadnim Mrazku byla porad ok…a spaliky se sjely priblizne stejne blbe :)

                            0 0
                            • Daf  

                              Tinku neverim ze by byl pruhyb tech celisti tak velky ze by to byl tak vyrezne velky problem. Pokud ma nekdo problem s houbovitosti mel by si poridit kevlarove bowdeny. Rozdil je opravdu brutalni. Ty brzdy jdou tak „natvrdo“ ze mi to prislo az neprijemne a tak zase pouzivam obyc bowdeny. Jinak treba takova vymena spalku shimano za kool-stop je take velice poznat. Kool-stopy jsou strasne meke, ale jinak na ne nedam dopustit.

                              0 0
                              • TinkTink  

                                Kevlarovy bovdeny mam – Aligator – imho lepsi nez Jagwire…ale to je jedno…to se neresi…

                                Vyrazne velky – hmm…nemusi byt pro tebe…ale ja radsi jiny chovani brzd – aktualne premyslim nad vymenou…dal bych si i dopredu Mrazka – ten je aspon tuhej!

                                Chtel bych videt svy brzdy natvrdo chodici, ale myslim ze to je z rise snu – proste na to XTcka nejsou delany…ale to je muj nazor – o ten se klidne muzes zkusit hadat, ale myslim ze to nema cenu…

                                Jo – spalky na XTckach sou fakt tvrdy – az mi nici rafek!

                                0 0
                    • kovar  

                      taky se pridam, na brzdny ucinek ta houbovitost snad vliv nema, ale ta houbovitost je pro me pocitove dost neprijemna. U XTcek ale presto zustanu a nehodlam menit, diky jejich setrnosti k rafkum.

                      0 0
    • MartinXC  

      Vpodstatě to co ostatní: (za předpokladu shodných pák – raději Avid nebo XT a lepší)

      • SD brzdí líp než LX
      • SD je výrazně lehčí (2×) než LX
      • SD má delší životnost než LX (míň pohybllivých částí, jednoduchý mechanizmus
      • po dobrém seřízení a namazání jsou bezúdržbové, když je sešteluješ blbě, počítej, že budeš zvyšovat špalky po obrždění (v tomto je LX lepší, špalky se samoštelují)
      • připla? si na SD7, nebo při první výměně gum dej výměnné botky
      • pozor na gumy co do toho budeš strkat (viz některá diskuse zde na B-F)
      0 0
      • oppin  

        Budu mít meridu Special Edition-V a ta má páky Speed Dial 5 – ty jsou ok ?

        0 0
    • lubos  

      Pridam taky , ze Avidy jsou taky hezci :)

      0 0
    • HonzaV  

      Avid, neni co dodat.

      0 0
      • Gatier  

        Avid,Avid,Avid,A­vid,Avid. Este nejake otazky? Pocul som, ze najvyssie Avid Mag sa uz nevyrabaju.

        0 0
        • MartinXC  

          Ale ještě se občas dají sehnat. Měly problém, že se tělo brzdy v místě uchycení botky vymačkávalo. Radši bych šel do Ultimatů, ty jsou věčné.

          0 0
          • TinkTink  

            i ty brute? Ano…vymackavaly se – magnezium je sice lehky, ale taky mekky…

            0 0
            • Gatier  

              Uzasne! Hlavne ze stali 3× tolko ako SD7Ti. Co je to Ultimate?

              0 0
              • TinkTink  

                3× vic proti kterym? Ti nebo 7 ? :o))) – nevim…ja je mel levnej nez oboje z jmenovanych…

                0 0
              • MartinXC  

                Já kupoval MAGy po 1000 za pár (pravda, všechny to byly na předek, ale liší se to jen v trubičce), byly toz nějaké montážní várky. Ultimate jsou váhově jako SD7,ale chodí po kulič.ložiscích, mají frézované tělesa, lanko se dá vést i z opačné strany (pro leváky vpředu), jsou tak o 20% účinnější než Mag (chodí jak hydry a s Ultimate pákama za sucha taky tak brzdí) a vypadají skvěle. A stojí kolem 4.000 za pár :-(

                0 0
                • Daf  

                  Za par jo? To bych do nich sel. Ale ta cena je spis za jednu celist.

                  0 0
                • MartinXC  

                  Pár = levá + pravá čelist (brzda na jednu nápravu)

                  0 0
                  • Gatier  

                    Nehovoril by som par len k prednym dvom ramenam, pretoze o jednom samostatnom kuse nema cenu hovorit. Predat Ti ho nepredaju a zabrzdit s tym nezabrzdis. Takze 1 kus v predu, par P+Z.

                    0 0
                    • MartinXC  

                      Já rozumím pojmu čelist tak, že je levá a pravá. Dohromady je to pár, který tvoří brzdu. Ty se dělí dál na přední a zadní a i jinak :-)))

                      0 0
                • TinkTink  

                  Tak to jsi kupoval ty Magy jeste draho :) – ale maj fakt problem s tim vymackavanim toho materialu – tak si na to davej pozor a radsi utahuj min…

                  Predni a zadni vecka se podle me lisi v tovarnim nastaveni spaliku – aby jsi mohl dat originalne predni brzdu dozadu, tak musis prohodit spaliky :o)))) – trubicky jsou stejny original dodavany…(treba to mas ale jiny :)…

                  Ultimate jsou pekny, ale hodne drahy – pojem par bych videl jako predni + zadni…

                  0 0
    • Mamutt  

      A nechces rafkove hydry? Treba Magura HS33 a dalsi (ale ty dalsi ja uz neznam ;-))) ) Houbovitost s nimi neznam, ucinek nekompromisni, udrzba nulova, jenom menim spalky. Delka kroku paky se da nastavovat i za jizdy podle opotrebeni spalku. Ja na ne nedam dopustit. A komplet se daji sehnat i za 5kkc.

      0 0
      • lubos  

        Jo, docela dobry. Ale vaha stejna jako u kotouce, pokud pominu naboje. Cena se taky blizi hydro kotoucum. Ale je to docela rozumna alternativa, oplati se nad tim pouvazovat.

        0 0
    • Mlha  

      Kdyz uz tu hodnotite Avid a Shimano, mate nekdo zkusemosti s brzdama od Sramu? Jak jsou na tom celisti a paky SRAM 9 vs Avid SD5.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.