• Gospeed

    Cau lidi Mam takovej malej problem......­..stavim nove kolo a za boha se nemohu rozhodnout pro konkretni vidlici. Budu stavet kolo na ramu od RBcka CRX velikost M/mam 174cm/. Ta vidla by mela neco vydrzet a taky by mela zvadnout mejch 90 kilo. Jezdim prevazne tak na pohodu po lese semtam kdyz se naskytne nejakej ten sjezdik ale spis lesni cesticky. Co se tyce zdvyhu tak bych nechtel jit nad 105mm a cenou tak do 12000kc. Zatim u me vedou M MX PRO ETA/zda se me zbytecna ta ETA/ pak Manitou Black/zase ma Lock-out a ten je podle me tuplem na nic/ a pak RS DUKE XC U-TURN/podle me nejlepsi system ale zase nevim jak je na tom s pevnosti/-na vaze me ani tak nesejde.

    Takze pokud mate nejake navrhy hrnte to na me. Jo abych nezapomel tak na ni bude kotouc/bud XT2003 nebo HOPE M4/

    0 0
    • Otaku  

      vem //

      0 0
    • Gumicuk  

      Vcera jsem se byl projet na nove kole s novo vydlici, a podle me ten lockout je dost sikovna vecicka, treba na silnici, do kopce, to je fajn vec.

      0 0
      • wroum  

        to je vec pristupu. ja si zase myslim ze je na prd

        0 0
        • Air  

          ano, ale to se neni cemu divit s tvym „fuckoff uphill“, ze je LO naprd. Pri sjezdu lockout nevyuzijes

          0 0
          • wroum  

            vidle na sjezd ani lockout nemaj. sjezd nejezdim porad. jezdim i xc a jezdil sem ho dlouho pred tim nez sem zacal DH. mel sem vidli s lockoutem i se zmenou zdvihu – ani jednou sem to nepouzil

            fuck off uphill neznamena ze nejezdim do kopce, ale ze me to nebavi

            0 0
            • Air  

              hmm, dobry, tak jo, ja jen zes vzdycky vystupoval jako DH/FR… ja jsem te nechtel napadat, ale jen me slo o objektivitu… A proc si myslis, ze je to teda na nic? Ani do dlouhych kopcu/po silnici jsi to nepouzil, kdyz jsi to mel?

              0 0
              • wroum  

                nepouzil, protoze mi to prijde takovy divny menit vlastnosti kola pred kopcem a nad kopcem a znova a znova… Kolo mam nastelovany a sem na nej zvyklej tak jak je a nemam problem vyjet cokoli aniz bych si menil cokoliv na vidli. navic mam fula a pocit mekkeho zadku a tvrdeho predku ve mne zpusobuje pocit ze je neco spatne. proste si myslim ze je lepsi se drzet riditek a jet nez furt neco nekde stelovat.

                posledni dva roky travim na DH kole asi 80% casu straveneho na kole. takze tak

                0 0
                • Air  

                  jo, tak to chapu… kdyz mas fulla, tak to by asi bylo divny. Ale treba u M. to prave pomaha do kopce (nejen tim ze je to zamknute, ale i lepsi efektivitou slapani). Ja mam XCP75 od SR a ten moc nefunguje, ale kdyz jedu do prudsiho kopce, jsem naklonenej dopredu (lip se mi tak slape) a vidim, ze ho i docela rozhybu… nejsem totiz zadna musi vaha. Nejsem z tech, co resi na kole kazdy gram a tuhost toho a toho, ale myslim, ze u te vidle to ma nejvetsi smysl

                  0 0
          • kovar  

            miluju výjezdy a prohlašuju, že LO u malých zdvihů (do 100mm) je totálně na prd. LO je dobry snad pro ty, co jezdí radi ze sedla nebo neumí posunout těžiště nebo neumí jezdit, atd.

            0 0
            • MartinXC  

              Lock je dobrý při jízdě ze sedla (na silnici) ale taky s vozíkem za zády – ten umí při akceleraci i na rovince pěkně zahoupat s bikem.

              0 0
              • vlk  

                jo a zapomeneš ho vypnou při jízdě v terénu a je na odpis.Jinak pokud správně šlapeč tak by se ti něměla vidla pohupovat.A pokud ano je otázka jestli se pohupuje šlapáním a nebo pohybem rukou do řidítek.

                0 0
                • MartinXC  

                  Vypnutí/zapnutí locku – to je otázka reflexů, tedy po čase si to zažiješ. Na malou a velkou se jeden taky učí než to umí skoro na 100% bez poskvrny na gatích :-)

                  0 0
      • Gospeed  

        to je fakt to beru ......... ja se spis desim toho co by se stalo s Lock-outem pokud bych jel po silnici a najednou bych stim skocil/treba obrubniky diry v zemi a tak/. To alspon ta ETA by to nejak s tema 3cm utlumila ale co uplne zamkla vidla udela si nedovedu predstavit.

        0 0
        • Gumicuk  

          No nektere znacky to maj reseny tak ze kdyz ta vydle dostane prdu v uzavrenem stavu, tak ze se to automaticky otevre, uz ani nevim kde jsem to cetl a bohuzel ani nevim jestli to ma ta moje vidle…

          0 0
        • wroum  

          nemusi udelat nic, ale muzes ji taky *******

          0 0
        • Gumicuk  

          Ja bych to ani nijak moc neresil, kazda vec ma svoje omezeni, tzn ze treba kdyz pojedes autem a vlitnes do nejaky poradny doury tak to taky muze mit pro tveho plechoveho milacka neblahe nasledky. Proste to chce jezdit s rozumem a divat se na cestu.

          0 0
          • Aiax  

            Skoda, zes mi tohle neporadil pred rokem. Ja mel novy skareb s LO a na jednom maratonu jsem chtel vyuzit zazracnou silu lo a na prejezdu pres most pres prehradu jsem zamknul. Predjel jsem asi dva lidi a rikam si super, funguje to…Za mostem se zahnulo doleva zpatky do lesa a asi 5 metru za odbockou (samozrejme jsem na LO mezitim uplne zapomel) byl obrubnik nebo nejakej retarder a ja si doted pamatuju, jak jsem si pocital kosti, jestli je mam vsechny (pritom me predjelo asi 20 lidi). Jo pro lidi se sklerozou to neni!!!

            0 0
            • Gumicuk  

              Ja vim ono se to takhle lehce rika, ale myslim ze to je pravda. A jak dopadla vydlice?

              0 0
              • Volf  

                Nechci se nějak vměšovat, ale na starým BF se kdysi probíralo, že vydlice je neodpružená / proto s tvrdým / a vidlice je odpružená / proto s měkým /.

                0 0
                • Gumicuk  

                  No vzdyt toho skareba mel v tu chvili zamcenyho (takze neodpruzenyho) :-)))

                  0 0
              • Aiax  

                Vidlice to prezila, vic jsem se bal o ram, byla to sleha jako z dela, protoze po tom prejezdu po silnici jsem mel rychlost skoro 40 km/h. Jinak ja uz lockout nechci, letos jsem si kupoval MXC a mel jsem objednanyho s ETOU, ale kdyz dlouho nesel (5 tydnu=akcebike) koupil jsem si jinde bez ety a vubec mic nechybi. Ale lock-out obecne nezatracuju, jen uz vim, ze pro me nema cenu.

                0 0
                • lubos  

                  ETA ale propruzi tech 3cm. A co rafek/duse ? Neprorazils ?

                  0 0
                  • Aiax  

                    Aaa znalec (vlastni zkusenost?) Rafek byl trosku rozhozeny a duse samozrejme ustknuta :) Byla to zabava menit dusi s roztresenyma rukama :)

                    0 0
                    • Aiax  

                      Jeste dodam, ze plast byl Maxxis Minotaur, takze jsem se divil, ze to odnesla jen duse.

                      0 0
                    • lubos  

                      Ani ne. Ale neskocil jsem nevinne vypadaji diru v asfaltu dolu kopcem. Hrana diry byl ocelovej poklop :(. I presto ze jsem mel fulla a pomerne tvrde nafouknutou vetsi pneumatiku, tak to skoncilo mirne prohnutym rafkem dovnitr na jedne strane :(

                      0 0
        • default  

          Parkrat jsem zapomel odemknout vidli Rockshox SID SL a nasledovala skocka cca 50cm… …rikal jsem si to je nejaky tvrdy! ;-) No, zatim drzi…

          0 0
        • Palo TT  

          Hore strmsim kopcom je ETA super, odstrani pohupovanie vidly a super je aj znizenie predku o cca. 5–6cm. Hore kopcom sa ide vacsinou pomaly a tak znicenie prudkymi narazmi nehrozi. U mna MX Comp 105 jedine s ETA.

          0 0
    • x-mass  

      ja jsem si koupil Manitou Black Platinum. Podle vseho mi z tech tri pripada nejpevnejsi (MX eta pro, RS Duke, Black Platinum).

      0 0
      • Pá-dlista1  

        urcite?

        0 0
        • Pá-dlista1  

          Jo promin, uz to chapu. Jako ze moc nechodi.

          0 0
          • wroum  

            taky sem mel blacka a byla super (comp 2001 80/100mm), dobry tlumeni, jemnej chod az k dorazu, pomerne slusna tuhost – fakt spokojenost

            0 0
            • Pá-dlista1  

              Nerikam, ze ne, ale jak rikas „pomerne slusna tuhost“ to je podle me differentni od „nejtuzsi“.

              0 0
              • Air  

                ale on psal NEJPEVNEJSI… tim asi nemyslel ze nechodi :0)

                0 0
              • Air  

                jo, myslel jsem tim XMASS rikal ze nejpevnejsi a tys reagoval ze nechodi… jsem to spatne zaradil, sorri :0)

                0 0
              • x-mass  

                Je to tak, ze vazim 93 kg. Black byl jasna volby:). Myslis, ze ta ETA je lepsi? Proc?

                0 0
                • Pá-dlista1  

                  Co s tim ma co spolecnyho ETA?

                  0 0
                  • x-mass  

                    Kdyz jsem cetl dotaz zakladatele, tak porovnaval MX-ETU x RS-DUKA x BLACKA. Tudiz jsem doufal, ze i ty se drzis u tehle 3.

                    0 0
                    • Pá-dlista1  

                      To ano, ale ma ETA co do cineni s tuhosti vidlice?

                      0 0
                    • Gospeed  

                      no ja to rikal jen z toho duvodu ze kdyz na to clovek zapomene tak ta eta ten naraz nejak silou vule a tech 3cm zvladne ale u locku je proste vypla a stim nic neudelam/a ani nevim jak zareaguje na nahli naraz/-a krom toho si myslim ze lock out vyuzijes jen na slinici a ne na nasich tankodromech.

                      0 0
              • wroum  

                diferentni to je, ale ktera vidlice je nejtuzsi? Black je dostatecne tuhej na to aby se na nem dalo jezdit aniz by te to omezovalo. Mel sem i MARSe a ten byl oproti blackovi jak z gumy. navic si myslim ze zrovna v tomhle ohledu na tom budou vsechny tri vidle na ktere se tazatel pta nastejno.

                0 0
    • Pebe  

      A co FoxForx Vanilla 125?

      0 0
      • enjoy  

        na tu vahu si nejsem jisty.ja mam ani ne 70 kilo a mam tam nejtvrdsi pruzinu.samozrejme neposuzuju tuhost(radsi.mel jsem predtim skareba a to me hodne ovlivnilo:-))

        0 0
        • Gumicuk  

          Ja mam nejakej 65 kg a mam tam tu zelnou pruzinu coz je snad ta druha nejmekci ze vsech a myslim ze na me to je akorat. Ale jeste asi nemuzu moc mluvit ponevads to neni zajety ani poradne nastelovany, to prijde na radu o vikendu :-)

          0 0
        • Pebe  

          Co jsem si četl návod, tak ta nejtvrdší pružina je na 240 liber a výše. A to na všechny tři zdvihy. Hejbe se ti ta vidle vůbec?

          0 0
          • kovar  

            XC jezdci přece nepotřebují, aby se jim vidle hýbala. A Suntouristi to třeba i potřebují, ale je jim to prd platné.

            0 0
            • Pebe  

              Náhodou toho svýho Suntoura rozhejbu docela slušně akorát se nechová úplně korektě, sag 40mm a to mam pružinu na nejtvrdší. Ale na první vidli je dobrá, má to hlavně psychologickej efekt. Každá další vidle může bejt už jenom lepší :-))

              0 0
            • enjoy  

              ty zase jednou vis o cem mluvis:-) kdyz jsem tam mel stredni pruzinu a predpeti na max tak sem ji na miste dostal malem na doraz a to opravdu neni pro me.ale nekomu(ostatnim) to muze vyhovovat.je pravda ze delam i prasarny a treba takovych 8 schodu…,tam sla nepekne na doraz.

              0 0
              • Pá-dlista1  

                a chtel bych podotknout, ze bez helmy… nebo uz ji mas?

                0 0
                • enjoy  

                  chces snad rict ze ty bys k tomu potreboval helmu?:-).nedas par schodu na jistotu?:-))

                  0 0
                  • Pá-dlista1  

                    Ja jo. Otazka je, jestli to da i ta vidlice, kliky… prudici duchodce s fofrklackem…

                    0 0
                    • enjoy  

                      neboj,na visionu jsem se naucil co si muzu dovolit a ted uz vim ze k tomuhle si muzu dovolit daleko vic.on clovek taky musi trosku umet dopadnout,aby to ta vidle zas tolik neodnesla,ale to ti nemusim rikat.je fakt ze zrovna ty schody jsem dopadnul trochu blbe,na obe kola. duchodci jsou v pohode,u kon­gresaku je mista dost.to budes asi trosku mimo:-)

                      0 0
                      • Pá-dlista1  

                        To ja uz taky trochu umim odhadnout co si muzu dovolit. Ted jsem byl porpve po delsi dobe na biku, ze si jen tak zakrosuju na slalomovym kole. Bohuzel jsem vyrazil do Spindlu a ona je tam takova pekna sjezdova trat :))) Takze mi to nedalo a jezdil jsem na slalomaku celej den po trati, ale aspon toho kokosa jsem si vzal. Sice jsem vsechno jezdil na jistotu, ale clovek nikdy nevi co se muze stat a ja chci jezdit i zitra, protoze me to bavi.

                        0 0
              • enjoy  

                teda ty schody byly spis dost delsi nez vyssi.zas takova vyska to nebyla.s tou stredni jsem se proste nejak necitil.kdyz jsem se chtel odrazit treba na obrubnik tak moc propruzila a to mi nesedelo. to PeBe:jo a mam ji na 100mm,nevim jestli to vis.

                0 0
        • Pebe  

          Já už na tu Vanillu nějakou dobu šetřim a doufám že s tvrdou pružinou to bude OK na mejch 95kg:-)

          0 0
    • senožrout  

      Mám Marzošku Z3 Coil 2001 předělanou na 80mm. Tu teď dám na nové CRX. Za ty tři roky-spokojenost, spokojenost, spokojenost! Za rok na fůla koupím Marathon S. Nebo nějakej ekvivalent pod v tý době aktuálním označení. Ta ETA není bezpodmínečně nutná, zatím jsem se bez ní obešel. Ale kdybych ji měl, určitě bych ji tu a tam využil. Ve srobnání s tvrdým lock outem bych volil ETU.

      0 0
    • vlk  

      no kámoš si právě postavíl crx a vidli pro něj předělal na 95mmPorovnávali jsem geometrii se 2 rockmachiny a zjistili jsme ,že CRX je děláno spíše na 120mm předního zdvihu.Má dost kolmo krček, což je do kopce docela příjemné ale z kopce už ne.Jakoby mi někdo sebral přední kolo.Já má na svém rockmachinu duke u-turn a tak jsme štelovali.V pod­statě když já dám zdvih na 80mkm ,tak mám stejný sklon jako crx na 95mm.Osobně bych si pro toto kolo vzal něco vyššího asi spíše psylo štělovatelné až na 120mm.Duke u-turn 108mm max nebo marzocchi 105 by taky nemuselo být špatné, ale snažil bych se dostat zdvih okolo 120mm.Nevím ovšem jak a co jezdíte.na nějaké obyčejné vyjížďky po lese je RB crx moc velké dělo.Vzhledem ke geometrii rb crx bych raději vzal psylo nebo duka u-turny kde bych si pohrál se zdvihem, k mé spokojenosti.Těď mě asi marzochisti ukamenujou.

      0 0
      • Gumicuk  

        Asi takhle, sklon hlavove trubky ma CRX je 69.5 stupne teda alespon v eSku a eMku, jinal v eLku je 70 a v tech dalsich dvou velikostech je 70.5 takze si myslim ze to nejni moc kolmej sklon vzhledem k tomu ze prevazna vetsina ramu ma tusim 71 stupnu… Jak jsem nekde idel nejakej ram od rock machine tak ten mel taky tech 71. Jinak s tou vidli si myslim neco podobneho jako ty (uz jsem to psal v jinem prispevku) ted si ty hodnoty presne nepamatuju ale bral jsem to tak ze ram je delanej na vydlici ktera ma delku 476mm, osobne mam fox vanilla 125 RL- ta delka by sedela skoro na milimetr pri nastaveni zdvihu na 100mm, ale odectu li od toho sag kterej by mel bejt tak nejak kolem tech 2cm tak se mi ta delka te vidle snizi na 456mm takze by to po stim sagem bylo spis lepsi na tech 125mm u niz je ten sag plus minus podobnej. Zalezi hlavne na tom jestli v tech geometriich to maj psany s odectenym sagem, nebo ne.

        0 0
        • Pá-dlista1  

          Sem jeste nevidel, aby se geometrie uvadela se sagem. To by tam snad rovnou napsali tu hodnotu. Jo a kdyz uz laborujete i se sagem, tak bacha pri jizde se geometrie taky meni :)))

          0 0
          • jakub  

            ja jsem psal primo do RB a ptal jsem se, esli muzu mit na CRX 80mm vidli a odpovedeli mi ze joo ale ze ten ram je delanej na 100ku tak uvidime este premejsili o 1300 protoze ten je delanej promi na zdvih 80 je este mezi CRX a 1300 nakej jinej rozdil??

            0 0
            • Gumicuk  

              Vahovej samozrejme a trosku jina geometrie…

              0 0
              • jakub  

                jasny, praveze ja nejsem ten typ co se vyzna v geometrii, jinak vahovej snad az tak ne, dyt je to ze stejnyho matrose ne snad???

                0 0
                • Gumicuk  

                  Zase mi to prelitlo nekam jinam :-( Vahovej tam je asi 150 nebo 200g v neprospech CRX, je to dany tim ze ta zadni CNC stavba je udajne o neco tezsi bez ta na CR 1300 a hlavne CRX je svarovano z trubek ktere maj vetsi prumer, ja se v tech geometriich taky moc neorientuju, ale ledacos by se z toho melo dat vycist.

                  0 0
          • Gumicuk  

            Tak potom se na to spis hodi ta vidle 125mm (alespon ta vanilla) Proc teda udavaj zdvih 100mm?

            0 0
          • Gumicuk  

            Ted se to snad povede… Tak potom se na to spis hodi ta vidle 125mm (alespon ta vanilla) Proc teda udavaj zdvih 100mm?

            0 0
            • Gumicuk  

              Nepovedlo :-((

              0 0
            • vlk  

              tvrdili nám CRX 100 ±20.Tak si vyber.jinak to L CRX váží 1920g

              0 0
              • Gumicuk  

                Pak nechapu proc udavaj doporucenej zdvih vidle vzdyt tam je rozdil 4cm Na druhou stranu mi zase rikali ze se dam da dat i tech 120, ale ze to pak nejni ono.

                0 0
            • Pá-dlista1  

              A k te otazce: Protoze si proste u RB mysli, ze ten ram bude mit s vidlici, o deklarovanem zdvihu 100mm, nejlepsi jizdni vlastnosti. Moc o tom premejslite a malo jezdite, jinak byste vedeli, ze nejaky 2cm nehrajou vubec zadnou roli a da se na to zvyknout. Nekteri vyrobci na to maji uplne jiny nazor a zalezi na tom jestli ti vyhovuje geometrie toho ci nekoho jineho.

              0 0
        • vlk  

          kamoš má to L.Oproti rockmachinum se nám to zdálo o dost kolmější.Když dám na našich rockmachinach o 2 cm nižší zdvih než nacrx, tak je to stejné.

          0 0
    • Darkson  

      já mám taky 90 kilo. pořídil jsem si MX COMP olej a jsem s ní maximálně spokojenej- je tužší, ale chod má dobrej. Byla ve slevě za 7 000,–

      0 0
    • Gumicuk  

      Test :-)

      0 0
    •  

      Kočička! Haf!

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.