• Dreamer

    Ahojky, mam nasleduji dotaz. Mam krosku a uvazuju i o silnicce. Na krosce mam 3talir vepredu (48–38–28), vzadu pastorky 11–32. Dotaz zni, jestli kdyz ted s kroskou nevaham jezdit v prudkych kopcich (na Sumave) na prevod 28–24, prip. 28–28 (napr. Spicak-Pancir bych bez 28–28 fakt nevyjel asi) … jsem schopnej na silnici stejne kopce vyjet na prevod 39–26, pripadne 39–29 (tusim Campa ma az 29zubu) ? Tj. jestli je u silnice rozdil v tom, ze je lehci, jina konstrukce, atd .. tj. kopec ktery na krosce musim vyjet s lehkym prevodem, silnicka zvladne s tezsim? nebo je to blbost a mam si poridit 3talir i na silnici? :)

    0 0
    • Brouk_Pytlik  

      Docela bych chtěl vidět ten kopec, do kterýho se zahryzneš s převodem 39/29 :-)). To bych řekl že asi hrozí přepadnutí na záda. Pokud myslíš kroskou bajka, tak vem v potaz i to, že bajk má menší kola, což je vlastně další zlehčení řevodů. Moje rada je ta, že než si dozadu rvát takovou hrůzu s 29 zuby na silničce, to už je lepší ten trojtác.

      0 0
      • Dreamer  

        kroskou myslim Author Airline 2003 – crossove kolo, takze kola mam stejne velky jako silnicka .. akorat to kolo vazi pres 12kg, je to pry takova tramvaj, jak mi bylo receno :-) Prave proto se ptam, jestli tim ze je silnicka lehka, jina konstrukce, atd .. mi i na prudky kopce staci tech 39–26 resp. 39–29 (jako proc ne, koukam ze to Campa dela u vetsiny typu .. a lepsi koupit 13–29 nez 13–26 ne?)

        0 0
        • Dreamer  

          a kopcem do kteryho bych se rad zahryzl s 39–29 myslim treba tohle .. konec stoupani Spicak-Pancir .. to ma cca 20% ten konec a na krosce s prevodem 28–28 to vyjedu jen s dost velkym usilim.

          http://www.trance.cz/…DSCN0105.jpg

          http://www.trance.cz/…DSCN0107.jpg

          0 0
        • Brouk_Pytlik  

          No heleď mam zkušenosti s tim, že i kopec 18% se dá vyjet na 39/21. Myslim, že 39/23 je pro český kopce dostačující. Pokud si chce někdo vyhovět, tak 39/25 bych ještě pochopil. Jde o to, že na 29 zubů vzadu už jsou moc velký skoky mezi jednotlivejma pastorkama. Pak po přehození je to docela šlupa pro nohy, jeden převod je už moc lehkej a když shodíš o pastorek níž, tak ten převod je už zas moc těžkej. Proto je podle mýho lepší mít vepředu 3 placky a vzadu max. 23 zubů. Profici to tak vozej taky (viz např. Vuelta).

          0 0
          • Dreamer  

            takze trojtalir vepredu a neco jako Campa Chorus 13–29 vzadu to jisti :o) … ted jsem se koukal na stranky Campy jak to je odstupnovany a napevno je 13–14–15–16 a pak je to volitelne 17–19, 21–23 a 26–29… takze si muzu naskladat treba tohle jestli jsem to dobre pochopil ..

            13–14–15–16–18–19–21–24–26–28

            coz zni furt vyrovnanejs nez to co mam ted na krosce ne? 32 nepouzivam vubec trebas.

            Shimano Deore HG-50 9 Speed 11–12–14–16–18–21–24–28–32

            0 0
            • Dreamer  

              takze ted v tom tedy mam jeste vetsi zmatek, co je lepsi .. jestli 3talir a min kolecek nebo 2talir a vic kolecek ,) jako na te krosce jak je vidno mam taky na konci skoky mezi zubama o tri a ctyri zuby .. a ziju s tim .. takze fakt nevim .. nazory dalsich jsou vitane, zatim good night ,)

              0 0
              • Honzin  

                Souhlas s broukem_pytlikem – 3 talir + vic kolecek s mensimi skoky. Pokud jde o HG50, tak tu mam horakovi taky a je tam super, ale jenom v terenu kam patri. Kdyz vjedu na silnici tak jsou ty rozdily v prevodech uz fakt moc velky.

                0 0
            • DyEm  

              Dreamer: pochopil jsi to špatně, u chorusu to znamená, že 13–16jsou volný pastorky po jednom, potom jsou dvojice pastorků napevno! Jezdím 13–26, na Alpy jsem si pořídil 13–29 + jsem to doplnil 12. Našel jsem místo kde se těch 29zubů hodilo. (jo a pro 29 musíš mít střední vodítko u přehazky!)

              0 0
    • fousac  

      pridam osobni zkusenost… kopce (asfalt), kde sem se na biku sotva plazil na 22/28, eventualne 22/32, vyjedu na silnicce (trojprevodnik) v pohode na 30/25…

      kazetu 12/29 nebo jak to delaj, bych na silnicku nedal, clovek by prisel o „jemnejsi“ odstupnovani, coz je na silnicce docela znat.. doporucuju radsi trojprevodnik.. nebo „holcici“ prevodniky 50/34(?)

      0 0
    •  

      Kočička! Haf!

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.