zdar, scott má značení rámů S M L a XL místo velikosti v palcích, máte někdo přehled jaká je tam souvislost??? Jestli někdo jezdíte scotta tak pls napište velikost člověka a rámu … dííík !
zdar, scott má značení rámů S M L a XL místo velikosti v palcích, máte někdo přehled jaká je tam souvislost??? Jestli někdo jezdíte scotta tak pls napište velikost člověka a rámu … dííík !
Od lonskeho roku jezdim Scotta model COMP RACING ve velikosti ramu XL – moje vyska 194cm a naprosta spokojenost.
Muj Boulder je velikost L. Ja mam 189 cm. Uplna pohoda:).
Ja mam GT Avalanche tam sa to tiez znaci pismenami, mam 180cm a mam L a je to ok. Kamos ma Yecoru a tiez ma L a ma tusim 185cm.
Rasto
No vypadá to trochu bizarně a nevím jestli ti to k něčemu bude, ale:http://www.scottusa.com/…_chart04.xls
to M ma parametre ako 19" L ako 20"
No, ja som mal G-Zero L, meriam 186 a bolo mi male.
U scotta zalezi predevsim na delce ramu a ne na vysce, potreba vyzkouset – u jednoho modelu vam sedne L u jineho M…
primo od zastoupeni SCOTTu jsem dostal tyto udaje: xs xx-164cm s 162–172cm m 168–178cm l 176–186cm xl 184–194cm xxl 192-xx
mam 168cm, to by mi byl rám „S“ ? jestli vidim dobre, tak dle tabulky je to 12,9" Ted jezdim 16"
Velikost „S“ má podle tabulky 15.4" a vel. „M“ 17.3". Těch 12.9" je délka do středu horní rámové trubky…
Mám Sparka ve vel. M. Měřím 172 cm. Velikost rámu už je docela na hraně, být tebou možná volím S. Záleží ale, jaké máš tělesné proporce. Oba jsme bohužel někde mezi M a S.
já zase měl Sko(ted ho ma manželka) velikostně dobrý, ale nedala se dát do toho trojuhelníčku vůbec lahev, takže ted na 171cm mám Mko, je to opravdu nahraně, ale dám tam flašku:)
Máš opět Sparka? Láhev nejde do rámu dát hlavně kvůli tlumiči s „ocasem“. Pokud se ho člověk zbaví, je po problému:-)
jj, zase sparka, jsem sním(i tlumičem) nadmíru spokojen:-)i kdyby na tom Sku byl třeba foxik, tak ta lahev max 0,5l a ještě blbě…
nyní jeste zvažuju toho manželky sparka vyměnit za geniuse:-)
A na tom Geniusu bys jezdil ty nebo manželka? Tyto výměny znám:-)
S tlumičem Fox/O2 je podle mě Spark ještě o třídu lepší. Méně se houpe, a přitom lépe pobírá větší překážky. Málokdo mi to věří, protože to málokdo vyzkoušel:-)
Nedávno jsem si pořídil Reigna (150 mm zdvih), ale zjistil jsem, že o moc pohodlnější než Spark to není, tak jsem se zase pokorně vrátil ke Sparkovi.
no, dobrá otázka:-) beru to právě spíš, at má manželka načem jezdit když pojedem spolu a pro mě, když si budu chtít více zablbnout:-) ale uvidíme, to je zatím jen chtíč…jestli se někdy někde potkáme, tak rád bych ten tlumič vyzkoušel, jaký je to rozdíl, ale jak říkám, zatím jsem spokojen :-)
Kdybys někdy měl cestu do Prahy, napiš, domluvíme se.
Já takhle pořídil své přítelkyni Meridu AM – s myšlenkou, že na ní budu jezdit občas i já. Bohužel AM kolo není (asi nemůže být) žádná extra raketa, přítelkyně se na něm trápila. Už takhle má dost špatnou výkonnost, to kolo jí v ničem nepomohlo. V těžším terénu se na něm stejně bála a v lehčím nevyužila jeho potenciál. Teď má HT s lehoučkými koly a je daleko spokojenější. Je ale možné, že máš jinou přítelkyni než já (myšleno typově jinou:-)).
:-) nene typově stejně :-) navíc v očekávání v lednu, takže moc toho nenajezdí,takže bych to spíš bral jako „zástěrku“ pořídit si další kolo pro sebe, uvidíme:-) každopádně pokud bude možnost v příštím roce rád vyzkouším, budu do Phy jezdit asi často:-)
V tom případě bych ti radil toho Geniuse koupit:-) Můžeme se pak sejít, já si vyzkouším Geniuse a ty Sparka s neoriginálním tlumičem.
Myšlenky mít doma XC fulla i AM fulla jsem se vzdal, Reigna jsem prodal a místo toho jsem zainvestoval do Sparka. Váhově jsem ho konečně dostal pod 10 kg:-)
asi jo, hlavní ukazatel je délka ©- 555mm
Na 168 cm vemu S. Mám 165 cm, rám Alma 16" HTE 552 mm. Kdyby byl Scale, byla by vel. S. Ten Scale je zhruba 15.4", ale důležitá je ef. délka 555 mm.
Mě přímo u Scotta doporučili M (180cm/75kg – Scott Genius)
scott scale L a já 187cm
Scale vel. L nastavený na mých 180 cm.
Mel jsem Scott Scale M,mam 173cm.M odpovida 17,3".Mko bylo pro me akorat,spise mensi,kratsi,daval jsem misto 100mm predstavce 120mm,abych posed trochu natahl.
Asi máš celkem dlouhý ruce – ačkoli měřím podobně, na tvém kole bych měl problém dosáhnout na řidítka.
jj,kratke nohy a dlouhe ruce.Ale spis mam rad sportovni posed,natazenejsi.
Tak to je dobrý extrém, zvlášť když doplním opačný extrém pro srovnání.
Mám 182cm a beru Scale 29tku taky v Mku, ale naopak budu dávat extra krátký představec, předběžně mi vyšlo 75mm (přesně se uvidí, až dorazí rám).
Scale 29ka se mi velice libi.Konecne se do 29tek dala nejaka kvalitni znacka!Ja mam 29ku Fisher Superfly ve vel.17,5"(M),predstavec 90mm ted ale menim za 110mm.Sezonu jsem jezdil,jak to bylo,ale furt mi to prislo strasne kratky,nevedel jsem,jak se na ten bike poskladat,sedlo na max.dozadu.
Tak ještě to sedlo. To já zase naopak vozím spíše dost vepředu (tak mi ideálně vychází vůči pedálům, ne že bych tím ladil délku posedu).
To je stejně zajímavé, jak to může být rozdílné. Odhaduju, že můžeš mít tak o cca 5–6cm delší posed než já (bude záležet na tom rozdílu posunů sedla, proto jen odhaduju) a přitom měříš o 9cm méně než já.
Mloku, chci se tě zeptat: bude pro určitého jezdce předozadní nastavení sedla u všech kol obdobné, nebo se může výrazně lišit? Pokud by platila možnost b), dá se předozadní nastavení sedla nějak odvodit z geometrie kola?
Pro podobný posed sice bude potřeba stejná předozadní poloha vůči středu/klikám (podobný proto, že pro extra chrtí a extra narovnaný posed to může chtít i trošku jinak tu polohu, na silničce jsem vždy vozil sedlo lehce posunuté oproti biku). Ale tohle platí pro zatížené kolo s jezdcem.
Jenže je tu ještě sag, který to může ovlivnit. Když jedno kolo bude HT, kde bude sag jen u vidlice a druhé full, kde bude výrazně větší sag na zadní stavby než vidlice (což někdy bývá), tak rozdíl už může být poměrně velký.
Já třeba vozím na všech kolech totožné sedlo, takže můžu měřit předozadní polohu dle špičky vůči středu pomocí olovnice.
A dle toho na obou fullech vozím sedlo o malinko více vepředu (na nezatíženém kole při tom měření) než na celopevňáku. To je daný právě sagem.
Na HT s odpruženou (což už delší dobu nejezdím) jsem vozil sedlo ještě více vzadu (zase měřeno na nezatíženém kole). Tam jsem měl rozdíl oproti fullu i třeba 1,5cm, což už není vůbec tak málo pro následný vliv na délku posedu.
Proto taky třeba když dáš na kolo delší vidlici než tam byla, tak tím i zkrátíš posed. Delší vidlice zmenší sedlový úhel a o to pak posuneš sedlo dopředu, abys ho měl pořád stejně vůči středu/klikám a tím zkrátíš posed.
Takže přibližně lze vycházet ze sedlového úhlu. Pokud je na dvou kolech stejné kategorie výrazně rozdílný, tak je to třeba brát v úvahu pro porovnání délky posedů a nestačí srovnat délku virtální horní rámové trubky.
Díky za odpověď. Konečně jsem pochopil, proč jsem nedávno test s olovnicí ukázal úplně jiné hodnoty než zhruba před půl rokem: začal jsem tlumič vozit s trochu jiným sagem.
Napadla mě ještě jedna věc: Když člověk jede do kopce nebo z kopce, tak se sag přece mění. Znamená to, že na fullu nebude v okamžiku, kdy se nepojede po rovině, předozadní poloha sedla optimální? Na HT by to tak určitě být nemělo, ne? Samotný sag na vidlici na to snad vliv nemá…
Jasně, že samotný sag na vidlici na to vliv má. A ve výjezdu na fullu když se zvětší sag tlumiče a sníží na vidlici, tak šlapeš hned moc před sebe.
Tam to taky řeší platforma (která sníží sag) nebo případně snížení vidlice.
A pak taky mírné odchýlení se od té ideální polohy zase tak ničemu nevadí, stejně to tu většina lidí vozí jen podle pocitů a zdaleka to ideální poloha (co mají nastavené) být ani nemusí.
Já jsem na to poměrně citlivý a jak střídám více kol, tak okamžitě poznám, že to mám na nějakém trošku jinak.
Asi nechápu základní princip, podle kterého se předozadní nastavení sedla určuje. Je to poloha kolene vůči středové ose? A když se zvětšuje sag na vidlici/tlumiči, tak se poloha kolene vůči středové ose mění? Tak, že když je větší sag na tlumiči a menší na vidlici, bylo by optimální posunout sedlo více dopředu, a naopak? Nějak si to celé nedovedu představit…
Určuješ to svislicí od kolena k pedálu na rovině. A sagy tohle samozřejmě mění.
A ano, bylo by to optimální tak sedlo posouvat. Samozřejmě změna jen sklonem kopce je ok, protože tělo vnímá sklon kopce a ta změna daná tím sklonem mu přijde přirozená (tedy v kopci pravidlo svislice bude od kolene k pedálu bude zcela mimo). Když je ta změna díky změnám sagů ale výrazně větší než o sklon kopce, tak už to dobré není.
Taky proto dost lidem vadí snižování vidlice, když je pak jeho vliv větší než jen ke srovnání sagů. Tím se pak dosáhne toho, že ve výjezdu máš pak nastavení sedla vůči středu stejné jako na rovině (měření pomocí svislice). A tělu pak přijde, že jede rovinu a přitom jedeš do kopce. A tenhle rozpor pak způsobuje pocit, že to vůbec nejede (i když ve skutečnosti to není pravda, při měření tep x rychlost se potvrdilo, že je to jen pocit daný tím nesouladem).
A jak přesně tedy sagy mění polohu jezdce? Větší sag na tlumiči posouvá tělo vůči středové ose dozadu, takže by teoreticky sedlo mělo být posunuté víc dopředu, a větší sag na tlumiči posouvá tělo dopředu, takže sedlo by se mělo posouvat dozadu? Napsal jsem to správně, nebo přesně obráceně?
Jinak ten pocit, že full po snížení sagu na vidlici nejede, znám.
Ano, větší sag na tlumiči posune sedlo dozadu a větší sag na vidlici zase dopředu.
Ale sedlovku na tom Scottu jsem mel s 0,5cm offsetem(puvodni mela myslim 1,5cm),na Superfly je RXL sedlovka taky s 0,5cm offsetem.Kdyz jsem si ted zmeril na svoji starsi 26ce delku posedu-mereno od spicky sedla po stred riditek-60,5cm.
Tenhle rozměr bude závislý na délce sedla, takže taky přesně srovnat nepůjde. Pro přibližné srovnání, já mám od špičky sedla po střed řídítek 53,5cm, takže ten rozdíl délky posedu máme možná ještě větší.
Mně to vychází vždy s rovným zámkem. Na fullech mám Syntace sedlovku, takže ta je něco mezi rovným zámkem a offsetem a mám to posunuté opravdu hodně dopředu v zámku.
scale 30, L – 186cm
Zvažuju nákup Scotta Scale 35 a protože sem zrovna na rozhraní dvou velikostí, váhám kterou. Měřím 186 a to je mezi L a XL. Je lepší vzít menší a vozit delší forbec, asi 12cm předpokládám, nebo mít vetší rám a forbec kratší, 8 – 9 cm? Samo, že přesný posed by se doladil podle reálných dojmů. Ted mám rám 585 dlouhý, ale to je AM, takže nevím, jestli na sportovnější XC nebude lepší ten delší. Díkec za odpovědi lidi
doporučoval bych L ale je to jen moje osobní zkušenost.
jednoznačně L
Zkusil jsem na Sparka dát 9cm představec a 580 mm široká řidítka a nebylo to ono. Kolo bylo ve výjezdech moc živé. Chce to podle mě aspoň 10 cm představec; pokud by představec měl být kratší, skombinoval bych ho s vlaštovkami. Pro Scale by mohlo platit totéž.
Při 168cm jsem měl Scott Reflex, vel. S (15,4´´) dost krátký.Potřeboval jsem sedlo hodně dozadu. Nyní mám Santu M (17´´) a jsem nadšenej…
Taky jsem hodně spekuloval jakou velikost rámu vzít, měřím 179 cm, a jsem taky na hraně mezi L a M, ale nakonec se to událo dost rychle bylo prostě jen Lko tak jsem ho vzal, měl jsem trochu pochybnosti jestli to nechtělo vzít Mko, ale rok jezdím a jsem spokojenej, před měsícem kámoš koupil Mko, tak jsem ho zkusil a jsem rád že mam to Lko… takže spíš víc štěstí než rozumu, ale je to asi tím že mám delší ruce, jinak to Mko mne přišlo dost malé už vizuálně…teda na mou postavu
to same, 179 cm a Scale L a uplne vyhovuje. M-ko bolo dost kratke.
Já mám Sparka, ale to vyjde velikostně asi nastejno…
:D, presne moja situácia, vzal som L-ko na moju výšku 178 a zatiaľ spokojnosť :)
Je to individuální a je potřeba to zkusit – já mám 178cm a M-ko Sparka a gratuluju si, že jsem nevzal Lko :-)
mám 192 a Xl, ale myslim že by šlo i Lko