Netvrdil sem rovne, sice jezdis porovince, ale normalne zatacis a na jednom se jede dobre a na druhym blbe. Tak me prosim pouc co to znamena? Ja to treba nevim. Dik.
Netvrdil sem rovne, sice jezdis porovince, ale normalne zatacis a na jednom se jede dobre a na druhym blbe. Tak me prosim pouc co to znamena? Ja to treba nevim. Dik.
na jizdu bez drzeni ma vliv napr. i pozice sedla. Zjistil jsem, ze kdyz ho mam spici dolu, tak mi to bez drzeni nejde, kdyz spici nahoru, tak to mi to jde.
Obecně platí, že delší rám = se klidnější jízda, horší ovladatelnost v technických pasážích. Kratší rám – hravější, živější kolo, které vyžaduje „řízení“ i při jízdě rozně. Ale to je jen obecné pravidlo. V praxi na to má vliv mnoho dalších faktorů. U některých kol to možná poznáš i když moc nejezdíš, někdy to prostě na první pocit poznat není.
taky plati, ze delsi ram znamena kratsi predstavec a to zase znamena lepsi ovladatelnost kola v technickych pasazich. Takze ono je to slozite, ozil jsem mensi ram s predstavcem 14 cm a bylo to jako ridit autobus. Nyni mam o dva palce vetsi ram, predstavec 10 cm a zitim se na tom kole mnohem lepe, zatocim na mensim polomeru, nez na to predchozim.
ze bike jede tam, kam chces ty, nikoliv tam, kam chce sam… :)))
To je moc krasne receno. Kdyz drzim riditka, vetsinou jede tam kam chci ja. Proto me napadlo se jich pustit, co bude kolo delat. Asi nemam dost zkusenosti na to abych poznal, ze to muze jet jinak nez sem zvyklej.
Je fakt, že na nějakým biku se ti jede dobře a jinej ti nevyhoví z nějakého důvodu – jedním z nich může být stavba rámu, a možná i jeho tuhost. Z toho pak může vyplynout pocit, že ,,..dobře vede stopu. Myslím že u třeba u sjezdových lyží je to primární parametr objektivně měřitelný, u biku to může být prázdná marketingová fráze. Uznej sám – popisovat kolo za 40 000 a netvrdit že „je hravé a dobře vede, vyžaduje však zručného pilota…,“ to zalichotí potenciálnímu kupci.
Kdyz to bude tvrdit prodejce kol nebo vyrobce kol, tak to snad marketingova fraze byt muze. Doufam vsak, ze pokud si neco takoveho prectu v recenzi v nejakem casopise, nejsou ty lidicky podplaceni a na par kolech urcite uz jezdili, takze maji s cim srovnavat. Urcite je to hodnoceni kola individualni a zalezi kdo si na to sedne, prece jen budou mit vice zkusenosti nez ja co jezdil na trech kolech za zivot.
mno rekl bych ze spíše než kolo na to mají vliv hlavně pneumatiky a tlak v duších ;), jinak to chápu jako to, že když projíždíš ostrou zatáčku kolo ti neustřelí a nehodíš hubu. No a s tim jezdením přímo za nosem, na to má vliv úhel hlavy, čím větší je tím bude lépe kolo držet směr rovně, ale zase bude potřeba o malinko větší síla na zatáčení, ale myslim že se to nedá poznat, jeto jako u aut, kdy ten úhel napomáhá tomu aby se kola vracely do přímého směru pokud je ovšem moje TEORIE správná
ruzna geometrie kola na jeho vladani je setsakramentsky poznat. Osobne jsem navykly na klidnejsi geometrii, a po presednuti na kratsi kolo a nebo s vetsim uhlem hlavy mam daloby se rict plne ruce prace, abych na nem nejak udrzel primy smer a na rovine neklickoval.
Podle mého mínění má na dobré vedení největší vliv rozvor a úhel halvy. Svoji roli hraje i délka představce. Kratší rozvor a strmější vidlice = obratnější, živější a naopak. To jestli kolo dobře vede poznáš bezpečně v prudkém výjezdu vstoje na nejlehčí převod. Pokud se nemusíš soustředit na řízení a kolo jede rovně, tak vede dobře. Pokud máš co dělat abys ho udržel v přímém směru tak ne. Obě geometrie mají své příznivce i odpůrce. Na technicé trialové pasáže se hodí kratší kolo, kde oceníš jeho živost a obratnost na polykání kilometrů po polňačkách se hodí kolo delší, oceníš klid a jistotu v přímé jízdě a nevadí ti, že se s ním zatáčí jako s autobusem. Tím, že pustíš řidítka zjistíš, jestli kolo netáhne do strany – jestli nemá porušenou (ohlou) vidli nebo rám. A co se recenzí v časopisech týká, taky to nemají nejlehčí. Kdyby napsali „Tento rám je úplně na ho*no, protože je těžkej a strašně krátkej"tak jim výrobce příště kolo k testu nezapůjčí a nebudou mít o čem psát. Ale když napíšou, že "kolo je velice obratné a masivní rám zaručuje velkou životnost“ tak to vypadá mnohem líp. Musíš umět číst mezi řádky :o))
Z taky tohohle duvodu jsem prestal kupovat Cykloservis, v podstate tam i nejvetsi plecka vyjde najevo jako kvalitni stroj, pak kdyz to tam clovek cte, tak si vlastne rika proc on sam ma bike pomalu za cenu auta. Nerikam, ze levny kola jsou vsechny shit, ale trocha kritiky by neuskodila:-) Nejvetsi pecka potom je, kdyz nakej manik machruje nekde po meste a prohani zarucene spickovej stroj za 20ku s kotoucema a mysli, si: hmm, mas takovy drahy kolo a nemas kotouce? Tezko uz mu clovek vysvetli, ze ty jeho kotouce oba dohromady brzdej sotva asi tak, jako jedno drahy vecko:-)