Můj favorit v nabídce kompletních 650B 2012 – Jamis Dakar Sixfifty B pro
Moc se mi líbí a co Vy na to ?
:)
Můj favorit v nabídce kompletních 650B 2012 – Jamis Dakar Sixfifty B pro
Moc se mi líbí a co Vy na to ?
:)
Anketa: Líbí ?
Jelikoz takova moznost v hlasovani neni, tak to dam sem.
Hlasoval bych pro „Ne, nelibi, vypada hodne divne.“
Tak od Tebe jsem takový verdikt nečekala, proč ?
„Ne, nelibi, vypada hodne divne.“ lze zařadit do no neblázni !
Díky za radu. (:
Hlasoval bych úplně stejně.
Je to fakt hnus
Tak já si pár let počkám, až jich bude víc a možná bych si nějakou 27,5 pořídil. Jenže pak za nějaké další dva roky bych s hrůzou zjistil, že se do módy vrací 26" případně vymyslí nějaký ultrapaskvil jako 26,75" apod. Tak nevím jestli preventivně nezůstat u 26" případně 29", protože ať už se vymyslí cokoliv, tak imho tyhle dva formáty tu budou asi pořád, jako takové pevné hranice. Jinak ten Jamis nevypadá zle, ale tu horní rámovku bych si dokázal představit hezčí a celé to udělat na pevných osách.
Ale spíš jak na nové rozměry kol sem zvědavý co chystá Dugast. V rozhovoru ve Velu se zmiňoval o nějaké revoluční novince, ale víc říct nechtěl.
zajímavé, že už lidi berou 29" jako standart, ale cokoli nového je paskvil…
+1
29" je taky paskvil… ;)
(teda ne ze by se mi nejaky pekny lehounky 29er ust kola na krosku nehodily)
+1
Já to myslel spíše tak, že nad 29" se už nejspíš nepůjde. Taky nespornou výhodu má v tom, že tu byl více méně jako druhý formát který se začal propagovat a prodávat. A je to prostě něco úplně jiného jak 26". A proto si myslím, že se na trhu usadí. 27,5" beru trochu za takový kompromis, nikdy sem na tom nejel, tak nechci to nějak hodnotit. Ale z čistě marketingové stránky má šanci na úspěch, i když si o kompromisech myslím svoje. Ale až přejde módní vlna 29", po nich 27,5", tak co chcete vymýšlet dál? Jít u mtb výrazně nad 29" by bylo už jen na škodu. Zvětšovat o nějaké nepodstatné desetiny nemá smysl a cokoliv mezi 26–27,5–29 bude vždycky úplně zbytečný paskvil.
Nemohu se dočkat recenze nových 650B kol od Tiny.
nezapomeň na děcka a jejich 24"
lidi jsou prostě různě velký, a tak je potřeba i různě velkých kol. Jinak mezi 26 a 29 je opravdu velký skok, ten může 27,5 zaplnit. Víc velikostí už potřeba nebude. Jinak 27,5" bych si uměl krásně představit na 140mm univerzální full. Jednak 29 jsou moc velká pro takový zdvih, a 26 jsou zase při mé velikosti (188cm) trochu malá.
Myslím si přesně totéž, ale není zde podporováno, uznáno za fakt, neb prý nějaké 650B je naprosto zbytečná a nic neřešíší záležitost..
A tak se také celkem divím, že jsi nebyl zatím s tímto vyfuckován. :))
A proto má ten Jamis Dakar z úvodního postu stejnou geometrii jako 29" fully (tím myslím hlavně tu stejně dlouhou zadní stavbu; např. Stump. FSR 29 nebo Cube AMS 29 jsou na tom na mm přesně stejně), takže dopadnul konstručně téměř stejně jako 29tky, ovšem s tím, že při tom nemá ani ta větší kola. A to se vyplatí :-)
mloku mloku. jako bys nevěděl, že 29 nebrat bo je to zlo a satanova pomsta :)
Fulla přece nedělá fullem délka jeho zadní stavby.. Alespoň se do ní vejde pořádný balón nebo zimák s hřeby bez problémů.
Sám kdesi píšeš, jak problematický je 29" full a k čemu na něm vlastně vůbec velké obruče.. :)
Jako ideální mi přijde 26" vzadu a 27,5" vpředu, ale to sem také brzo přijde a to také jako odborník musíš přece vědět.
celkovú geometriu nemôžeš posudzovať iba z jedneho rozmeru. Tie tvoje citované 29ky majú, ale o dosť dlhšiu dlžku (wheelbase). To by sa potom dalo povedať, že C-dale Flash je horšie kolo ako Scott Scale pretože má chainstays 424mm oproti 420mm Scale.
Souhlasím s tím, že jeden rozměr není vše. Jen jsem řešil ten u 29tky problematičtější, který je u toho Jamise zcela zbytečně.
Kde ale vidíš to s tím rozvorem? Nesrovnával jsem všechny velikosti, bral jsem velikost, kterou bych ± potřeboval, tedy 19" jak u Jamise, tak u AMS 29tky, u Stump. Mko (tedy rámy ± stejné délky).
A vidím:
Jamis: rozvor 1137mm
AMS 29: 1130mm
Stump. FSR: 1147
Tedy Cube má rozvor dokonce o téměř celý centimetr kratší. Stump. má o 1cm delší.
Pro srovnání Stereo, co jezdím ve 26" má rozvor 1134mm. Tedy ± stejný co ten Jamis.
Rozvor 1137mm toho Jamise rozhodně není problém. Problém je kde je těžiště. Kdyby mi někdo na Stereu posunul těžiště o 2cm dopředu (tak to na tom Jamisu bude, když má stejný rozvor a o 2cm delší zadní stavbu), tak bych tedy opravdu pěkně poděkoval…
A jsme už u fullu s ne tak malým zdvihem, takže sjezd tu začíná být hodně důležitý.
U toho Stumpa s tím mírně větším rozvorem to vidím spíše lepší, protože díky tomu nebude těžiště blíže k přednímu kolo o tolik (ale stejně o trošku bude).
Ten příklad u 26tky je zcela mimo. Jednak 4mm rozdílu jsou už minimální rozdíl a pak u extrakrátkých staveb rozhodně neplatí kratší je lepší ani pro střední a menší postavy.
U Jamis píšeš rozvor veľkosti 19" a Stump. veľkosť M. To, kde je ťažisko je hodné dané uhlom sedlovej a hlavovej trubky a teda aj v akej vzdialenosti budeš mať špičku sedla od riaditiek pri správne vysunutej sedlovke. Ale aj tak si myslím, že jediná správna geometria neexistuje. Každý výrobca tvrdí, že tá jeho je správna.
Väčšia dåžka rozvoru pri väčších zjazdových rýchlostiach je určite lepšia (tak ako u lyží), ale iba do chvíle keď nepríde točivá pasáž s ostrými singletrakovými zákrutami. Ale to už je o preferenciách bajkera čo komu viac vyhovuje a v akom teréne viac jazdí. Našťastie máme možnosť výberu medzi 26" a 29" a teraz sa ešte navyše 27,5". A to je všetko. Nič viac nič menej. Iba väčšia možnosť výberu. No a z toho potom vyplývajú „krčmové“ reči koho bajk je lepší :) Ale o tom je zas toto fórum aby si každý chválil to svoje, nie? ;)
Vzal jsem rámy stejné délky, tedy vhodné pro stejnou postavu (u Spešlu tomu odpovídalo Mko). Já bych přesně tyhle velikosti volil u těch značek (a sousední velikost by nepřicházela u žádného z těch kol vůbec v úvahu z více důvodů). Ten Spešl je dokonce ještě o nějaký mm delší v tom Mku než třeba AMS 29.
Úhlem sedlové trubky není dané vůbec nic, na tom vůbec nezáleží. Sedlo se vždy nastavuje stejně předozadně vůči středu (tedy při různém sedlovém úhlu to pouze vyjde s jiným offsetem sedlovky a jiným posunem v zámku sedlovky).
Jediná věc, na co má sedlový úhel vliv je možnost rozsahu předozadní polohy (tedy v extrémech se někomu může stát, že na daném kole vůbec nepůjde nastavit vhodná předozadní poloha sedla ani při výběru vhodného offsetu sedlovky; to jsou ale pouze extrémní situace, kdy je daný rám nepoužitelný pro konkrétní postavu).
Navíc pokud řeším těžiště do sjezdů na fullu, tak v tu chvíli rozhodně nebudu sedět (a už je to dané pouze polohou pedálů).
A úhel hlavové trubky už to také neovlivní. Oproti středu nastavím sedlo (to je tedy dané pro konkrétního jezdce) a pak na všech těch kolech nastavím stejně dlouhý posed, tedy při ± stejné délce rámu bude i ± stejně dlouhý představec.
A zůstane pouze odlišná poloha těžiště vůči přednímu z zadnímu kolu.
Souhlasím s tím, že větší rozvor není vhodný pro některé situace. Taky proto se ho všichni snaží držet v rozumných mezích a proto na 29tce i tom 650B Jamisu dochází k tomu posunu těžiště výrazně k přednímu kolu.
Kdyby se mělo udržet to těžiště podobně (jako u té 26tky), tak by rozvor musel být u toho Jamisu a Spešlu cca 1170mm (pro tu probíranou velikost).
A to by při té dlouhé zadní stavbě začínala být už naprosto netočivá a nehravá mrcha.
Já obecně proti 650B 140mm fullu nic nemám. Ovšem když už se použijí menší kola než u 29tky, tak je potřeba toho taky využít k tomu, aby to něco přineslo a ne to udělat jako ten Jamis.
Netvrdím, že ten Jamis má dokonalú 650b geometriu. Nesedela som na ňom a asi nikto z miestnych. Ja som chcela povedať, že rozmer alebo jednotlivé rozmery rámu nevypovedajú o jazdných vlastnostiach. To by sa namiesto demoday testovacích jázd mohli vylepiť na bilboard jednotlivé geometrie a „nezávislá“ komisia by vybrala, ktorý bajk je najlepší :)
Dokonalú geometriu nemali ani prvé 29" Fishery hoci sa tvrdilo, že sú skvelé. Potom sa geometria prepracovala na ešte lepšiu a „priznali“ sa slabé stránky, ktoré sa vtedy zapierali. Geometria kol a jednotlivých výrobcov sa stále mení a vyvíja. To čo bolo dobré kedysi už zrazu nie je (napr. šírka riaditiek). Dokonca sa menia aj uhly hlavových trubiek. Ak bolo jeden rok dobré mať 71 stupňový uhol hl.trubky, dnes je už zrazu lepších 70stupňov. Proste sa hodne laboruje, testuje a skúša, ale hlavne sa vždy musí prísť z niečím „novým“.
Člověk je tvor nedokonalý, ponejvíce v tom, že máme rozdílně dlouhé nohy, ruce, délku trupu a každý si různě přivykne na různé geometrie. Někomu sedí natažený posed a jinému krátký, rozdílně na pevňáku nebo fullu, takže něco jako ideální geometrie je tak možná něco hezkého na čtení v krásném časopisu s lesklou obálkou.
ale hlavne sa vždy musí prísť z niečím „novým“
S tímhle souhlasím. A když už je 650B málo nové (i když to ještě pomalu nikdo ani nejezdí), tak Zlatka přijde s 27,5"/26" :-)
A to, že geometrie je individuální záležitost je jasné, každý má jiné proporce. Já už ale srovnával konkrétní případ ± stejně dlouhých rámů (tedy ty rámy budou vhodné pro stejného jezdce) a konkrétní velikosti. Tedy právě proto, abych neřešil už vhodnost daného rámu pro konkrétní postavu (to ať si každý vyřeší sám).
A pro tento případ už se srovnávat dá dobře, protože právě tady už je jasná jak se bude lišit chování (pro toho stejného jezdce, kterému takové délka rámu sedí).
Na testovacích dnech si každý pak právě řeší, jestli pro jeho proporce to či one sedne nebo ne. A hlavně si tam zkusí vše, tedy nejen geometrii, ale jak chodí stavba, vidlice, ostatní osazení, atd.
27,5"/26" nie je nová vec a v JúEsEj existujú takéto kola. Je to podobný počin ako Trek 69er. Podľa mňa však je zmysluplnejší použitím menších rozdielov priemerov kol a s využitím výhod predného kola 650b. Na Enduro motorkách je údajne tiež zadné kolo menšie ako predné.
Kent Erikson’s Ti 650b-26´´ Lefty
Yeti carbon rear triangle that’s running a 650b wheel on the front and standard 26´´ rear wheel.
aj to využíva výhod predného kola 650b?
aj aj aj to
a jake ty vyhody jsou, krom toho, ze je to min obratny, min tuhy a vic tezky? ;-)
cena, dostupnosť, vzhľad… alebo nie? :)
Mluvíš o 29er ?
to nemyslis vazne, ze? :-))
ale hlavne sa vždy musí prísť z niečím „novým“
S tímhle souhlasím. A když už je 650B málo nové (i když to ještě pomalu nikdo ani nejezdí), tak Zlatka přijde s 27,5"/26" :-)
Toto ale nejsou nikterak nové věci :), jenom jsme se k tomu postupně propracovávali a prokousávali internetem, ne vše co se kde dávno jezdí visí na netu, s experimenty a garážovkami se hned tak někdo nepochlubí..
A nyní jsou všichni pouze ovlivněni 29er marketingovou masírkou.., která zanedlouho odezní.
masírkou, které zdárně sekunduješ :)
mám pocit, že předvádíš pěkné nevidění si do huby :)
Věděla jsem, že se ozvete. Není nad to sledovat každý nový příspěvek ve vlákně a ozvat se se svým názorkem, až když se napíše něco co se někomu nemusí líbit. :))
muhehehehe :D
zásah :)
Těsně vedle.. :))
a začne 27,5 masírka nebo 36 masírka to je uplně jedno
Malý reklamní zákusek pro fanoušky a zájemce:
Video Airborne Zeppelin Elite 650B
V praxi, v drsném terénu: Airborne Zeppelin Suspension Test.
tak ta slečna by mě dokázala přesvědčit takřka k čemukoliv to je jasný :-D
:))
..vymyslí nějaký ultrapaskvil jako 26,75"..
Tak tomu by nefandil snad ani ten nový bůh.. :)
ufff hnus velebnosti
nelíbí
[ironie]zas marketingová masírka o nějaké capině? :) kuva za chvilku abych se bál otevřít konzervu[/ironie]
já na to http://www.thebigrevolution.com/
az me poradne nastvou v praci, tak si necham vyrobit na miru toto a budu uz jenom jezdit..
Na už jenom jezdit tam chybí Rohloff. :)
Custom Rohloff hub from Phil Wood
Docela zajímavá je novinka od Phil Wood, Rohloff v jejich plášti (obalu náby) s možností na 24,28,32,36,40 a 48 drátů a jejich zkrácení pro tandemy, 29er a další náročnější využití náby.
Tím jistě také vyřešili občasné Cracks ,s 32 dráty a jejich přetahování.
v momentě,kdy už jsem se téměř odhodlal zkusit 29ku jako druhý kolo, příjdou s něčím dalším a začínáme zase znova…beztak je cely 27,5" jenom proto,aby se trochu hýbal trh
S tím malým rozdílem, že 27,5" tu byl jako první dávno před 26".
Pak MTB 650B/27,5er je v nabídce také o dost dříve než 29er, ale ne u nás no.. :)
mě se docela líbí, ale spíš než průměr kol bych se zajímal o to, jak funguje zadní stavba a kdo servisuje tydle vydle :-)
ale jo pochvalim to protoze to je takova polovicni 29er :)
:))
Už zase?
Svět je v pohybu !
Jen my tu spíme..
:)
To je relativni
a co všechno je relativní? Jsem i já relativní? Kdo vlastně jí tohle kuře?
to není kuře
Titan + paralelogramová Lefty Alike + Notubes ZTR Crest 650b
ešte foto som zabudla :)
zroudička 8o)
na takový rám dát takovouhle vidli – to je z hlediska estetiky teda vražda a to dám leccos :-(
tak to je dobrá parodie na kolo :D :D :D (a na CD)
Zaujímavá diskusia na mtbr fóre o predajných číslach 650b bicyklov s produkcie Jamis. Najzaujimavejšia je však informácia od Kirka Pacenti (súčasný 650b guru), že na jednej z najdôležitejších predsezónnych výstav Taichung Bike Week sa o 650b hodne hovorilo. Posledná veta o tom koľko veľkých firiem (major players) ho kontaktovalo počas výstavy e-mailom hovorí za všetko „If the number of emails I've received from major players is any indicator, 650b has arrived.“
Samé pozitivní zprávy, ale to se dalo ostatně čekat..:)
Ešte doplním, že Taichung Bike Week sa konal minulý týždeň od 29.11. do 3.12. Svoje produkty pre rok 2013 tu vystavovali takmer všetky veľké firmy
Tak a poradna masaz muze pomalu zacit. Vsichni v tom zainteresovani si zacinaji mnout ruky.
Než 650B masírka dorazí k nám tak to chvíli potrvá, neb všichni se spolehlivě zásobili 29er a ty také budou chtít prodat. Což se jim spolehlivě daří, ale dle mého soudu na trhu 650B chybí a najde si své fandy a uživatele stejně jako 29er. Oni toto také již vědí a nyní to jen projde cestou průzkumů trhu, pak investorů, protože se již nebude nikdo zabývat vlaštovkami (vlákno) „garážovkami a hokusy-pokusy“, ale nastane těžký komerční business, teprve potom to přijde do Evropy, stejně tak jako tomu bylo na počátcích 29er, ale to bylo především díky Garymu.
imho je to slepá větev a marketingový výmysl :)
přesně, jako 29er :)
přesně. ein volk, ein reich, ein fuehrer 26" :)
Tady se pánové hodně pletete. :)
650B vychází hodně ze zkušeností opravdových zkušených bikerů a bikerek, hobíků, fandů a to v poslední době díky limitům 29er (hlavně zdvihu) v oblasti celoodpružených kol (fullů).
U HT je tomu trochu jinak, tam si své místo 29er našlo a hodně příznivců (není se co divit), nyní také díky závoďákům (Kulhavý), mediální masírce, neb každý mladý kluk jako Vy je a chce být závoďák. :)
Ale nelze si nepovšimnout, jak každý takový „závoďák“ testuje velké množství 29er plášťů, až stejně skončí u hladších skoro-slicků, aby to opravdu jelo, jak všichni slibují(-vali), ale roztočit to opravdu není zadarmo, ale pak to opravdu (prý) jede..
na 29 prostě musíš mít mentálně a fyzičku, není to pro každého :)
To je bez dalších zbytečných debat. :))
a už jsi na nějaké 27,5 jela? mi přijde že jsi fanatik od klávesnice a to je tak všechno
Bohužel nejela, ale budu je jezdit.
Máš po ruce ještě něco jiného než nějakou slušnou řádku neobjektivních urážek ?
Do diskuzí přispíváš pouze tímto stylem, asi Tě to baví, třeba to značí něco o Tvé povaze.
někteří mají stálou potřebu si tu 29" obhajovat:-)))
Zatím je jich hodně, ale najdou se světlé vyjímky a neješitní pánové, kteří mají potřebu někoho a nejlépe ženskou shodit hned za úsvitu, neb se asi špatně vyspali..
NEmají :)
jo,jo, já jsem byl taky mediální masáží 29" tak trošku ovlivněn a tak jsem si na dva měsíce jednu půjčil a rychle jsem vystřízlivěl, nic pro mě, než se to rozjede, neohrabaný, navíc jsem na tom vypadal jako na „žebřiñáku“:-)), rád jsem jí vrátil a pokukuju taky pomalinku po 27,5 – jenom toho materiálu je tady málo, buď se toho někdo chytí nebo nezbyde nic jiného než nákup venku
pak moc nechápu kde bereš tu slepou víru že 27,5 je pro tebe +. Naprosto chápu Tinu tam to má logický vývoj (zajímá se, vyzkouší, upgraduje) ale u tebe mě to zas a znovu zaráží.
btw děkuji za analýzu
"když je někdo nadšený z 29, je to masírka
Netuším jak dobře nedobře jsi četl mé předchozí diskuze na téma 650B a v příspěvcích v dalších vláknech, které tomu pak navazovali. Je to v nich samozřejmě popsané, ikdyž možná ne v celku. 650B jsem tu začla masírovat já a za to se upřímně omlouvám, jelikož asi moc lidí nerado diskutuje o alternativách, důvodů proč k tomu dochází a vlastně proč se tím zabývat, když je tu většinový (stádní) názor. Což je pro mne zcela nepochopitelné, proč se omezovat na základě nelogického uvažování stádní většiny a nemít vlastní názor na věc, kterou třeba i uvedu do chodu díky stejně uvažujícím lidem, já tím nikomu nepředhazuji, že 29er je slepá větev.
100
vole 100" ?
kdo by na tom jezdil :D
zlobři :)
More 650b rumors :)
a jak je to s gumama? :-))
Tady na fóru se dá také vyhledávat, vláken, informací a linků na 650B jsme semka naservírovaly několik.
Ad gumy: Schwalbe, Panaracer, Kenda, WTB a Pacenti. Šírky od 2,0 do 2,3". Myslím, že všetky uvedené značky okrem posledne menovaného majú na českom trhu zastúpenie. A keby aj nie tak momentálne nie je problém nakúpiť cez zahraničné e-shopy. Myslím, že pokiaľ máš vyhliadnuté štandardne dva vzorky, jeden do sucha a druhý do mokra tak sa dá vybrať a je to rozhodne lepší výber ako keď začínali 29" kola a v ponuke bol iba Bontrager.
Třeba u Schwalbe v podstatě 650B nevedou.
Pouze RaR 2,25 v obyč šlupka verzi a ještě k tomu se starým vzorkem a to je vše. RoR žádný, NN žádný, FA žádný, HD žádný, …
Všechno bude. :)
bodly by FF :) nějaký chrtí HT rychlostroj si přímo říká o 27,5" ráfky a na ně nižší gumy jako právě FF, celkový průměr se nezvedne o moc a nebudou chybět rychlé převody :)
A mne práve RaR presne vyhovuje. Dokonca aj v tejto šírke. S použitím Notubes a nízkym tlakom sú pre mňa RaR top voľba v 95%. Na nejaké blatistejšie závody by sa hodily Rocket Rony.
Kto nechce „šlupky“ má ešte na výber z iných plášťov.
Konečně se to rozjíždí, ten FOX překvapil, samozřejmě, že nikdo nebude chtít zůstat pozadu a kdo bude mezi prvními bude i úspěšný. :)
supr info, a co ty 26" ráfky budou stát ?
Spešl investoval mraky peněz do 29er a pokud by teď to samý udělal s 27,5 tak by si asi podkopal pod sebou nohy jako lhář … špíš bych to viděl tak, že by mohl počkat 2 roky a pak to tiše začít vyrábět
imho asi by nebylo špatný současně 12,16,24,26,27.5,29 … asi bych si těch 27,5 i koupil
When 650b marched into the spotlight, 29ers were facing resistance from mainstream bike-makers and a mid-sized wheel format seemed to be a reasonable compromise that offered the benefits of the 29er's larger wheels while retaining the familiar handling qualities and component spec of a comparable 26er. The Momma-Bear wheel solution captured the imagination of riders, the press, and a number of tire and wheel makers, but the cycling industry was already having a tough time translating the benefits of 29ers. Explaining the benefits of 650b was more difficult because the mid-sized format appeared similar to its smaller 26-inch brother. With its clearly different profile and widespread support, the winds of change filled the sails of the 29er and 650b disappeared from the lineups of all but a few of bike brands. The re-emergence of 650b is already gathering speed, however, and insiders report that suspension makers are gearing up to produce 650b forks on the order of the biggest names in the bike biz. This indicates that 650b bikes are slated for future production.
Why? It's no secret that Specialized and Trek are locked in a heated battle to own the 29er business worldwide. Both brands have sharp design teams who are struggling to adapt the 29er to the longer travel AM/trail market which is the fastest-growing segment. After 120 millimeters of rear-wheel travel, squeezing additional suspension from a 29er becomes a bit of designer's nightmare as standard components crowd each other for space. On top of that, reinforcing the frame to counter the additional forces generated by big wheels and more aggressive riders heaps on weight – an issue that 29ers already suffer from. Those who have continued to develop 650b know that the harder those designers try to cram 29er wheels into a 160 to 180 millimeter chassis, the better 650b will begin to look. Plus, riders who are feeling pressured to jump over to big wheels might choose a mid-sized format if it makes sense, simply because it isn't a 29er. The reasons for 650b may still be the same, but the circumstances are far more compelling. – RC
26" is dead…
moc dlouhý, nečtu … a 26" určitě mrtvý není… by pak bylo mrtvý 12.16.24 také :)
Reagovala jsem jen na ten spešl výše ve Tvém příspěvku..
12, 16, 24 bych do toho netahala a 26" samozřejmě mrtvý není a nebude. :)
Taliansky výrobca kolies, ráfkov a riaditiek Gipiemme zaradil do svojej ponuky na sezónu 2012 aj zapletené MTB kola 650b. Kola sú dokonca tubeless! Podľa dostupných informácií si jeden pár už pred časom od Gipiemme kúpil nejaký český zákazník. Pravdepodobne OEM.
KHS Cytomax Racing Team bude jezdit příští rok 650B kola na strojích KHS Sixfifty 609 full Carbon HT.
http://www.vitalmtb.com/…ifty609,5093
Což je můj favorit mezi HT na závody, jen ta cena. :)
The team also is commited to the promotion of the 650B or 27.5" wheel size. A rather new concept with huge benifits. All the flickability of a 26" and the speed and control of a 29r. A true best of both worlds. With the upcoming season we hope to be able to continue with out winning ways all the while showing the average racer what can be possible with a little extra commitment.
hm, ta cena bajku s tou výbavou teda nič moc :(
Je to hodně mimo.
je to v poho. ked budeš mat sedlovku vysunutú jak na obrázku, tak je tvoja chyba že si si vybral malý rám. ;o)
jj, ale stejne ten tvar „jde naproti“ :)
teda s cim to vlastne souhlasim .. spis velky ram jsi chtel napsat ne?
jasne O8o)
trošičku jo, ale v podstate len opticky
u tohoto http://www.kaktusbike.sk/…humuhumu.jpg sa tiež zdá že je to strašlivý drtikul, a ked sa na to lepšie mrkneš tak je to vpoho ;o)
Tak ono to nezvedne tu horní rámovku v kritickém místě zase o tolik, třeba jen o 2–3cm. A na HTčku při vhodné velikosti rámu bývá rezerva poměrně velká, takže rozhodně nedojde k tomu, že bys tam najednou neměl rezervu žádnou.
Ale i tak je zcela zbytečné o ty 2–3cm místa nad horní rámovkou přijít díky tak debilní konstrukci rámu.
Zjistil jsi, víš něco víc o těchto montovaných vidlicích ?
Ne, tuhle vidlici jsem nikdy v ruce neměl.
V diskuzi níže je psáno, že je to ze Santa Cruz dílny, tedy by Tchaj-wan.
nevim jak ta 130 varianta, ale 100mm X-Fusion Velvet je nejcasteji doporucovana vidlice, ktera lze internimi spacery prenastavit na oficialni podporu 650B. To same lze i u levnejsi verze Enix – tu montuje RB na sve biky tedy dost uzivately tady by s ni melo mit zkusenosti. Ja sam jsem ji (Velvet) jeste nevidel, ale chci ji :) na Salsu
Ještě by mohla mít lockout na řidítka.
myslim, ze remote lock varianta existuje. Nejsem si ale 100% jisty, resil jsem to kdysi s Hnojem a myslim, ze ta moznost byla.
Tato vypadá, že je již tapered 1,5", já jsem zvědavá na ten Fox s čím přijdou jako s vlaštovkami.
presne tak, treba Ghosty maji take opticky spojity tvar horni trubky a zadnich vzper, ale maji tak vyrazny sloping, ze tam to nevadi, spise je to jeste +. Ale tady to zbytecne snizuje standover.
no 8o)
ale to nič nemení na tom, že je to imho jeden z najkrajších rámov ever. a bol som dost ******** že sa mi ho v 2010tom nepodarilo nikde v europe zohnat… 8o/
Já na design nikdy moc nebyl, ale tohle mi přijde tedy fakt extra hnusný :-)
Zase tak ošklivé to není, to by se mi to nemohlo líbit..
Reagoval jsem na tu Konu.
Ok, mažu černý puntík.
je to proste klunker jak má byt… ;o)
to se ti fakt libi? ty patky navareny jako na prvnich bmx vypadaji strasne levne.
fakt jo. patky by mi ozaj nevadili. on ten bicykel nebol nijak drahý, okolo 350,– proste kolo na ježdění 8o)
Vždyť je to dá se říci podobné jako u všech ostatních HT.
Nenašla jsem nikde po netu váhu, ale odhadem 10,5–11kg.
2× Ibis Mojo HD na kolách 650b s plášťami Pacenti šírky 2,3" so zdvihom 140mm.
Ta pistáciová je úžasná. :)
To už se dělá v 650b i ZTR Flow?
" Notubes ZTR Flow 650b":http://www.notubes.com/…P796C22.aspx
obě jsou pěkný
Už sa na ňom pracuje :) Väčšinu rozmerov geometrie som vymazala. Pardon. Výrobné tajomstvo :) Je to prakticky úplne nový rám aký Van Nicholas ešte nestaval.
takže tam nebude čistě 1,5" hlava? jak budeš řešit Lefty?
To bude zřejmě tapered 1 1/8" – 1,5" čistě na vidlice 650B.
dik za info ale tebe sem se neptal :D
Tina chtěla použít Lefty tak proto mě to zajímá
Snad neznamená, že jsi se mne na to neptal, že k tomu nemohu něco říci svého.
mno … přemýšlím … přemýšlím, ale je však to číst nemusím :D
?
Příště radši nepřemýšlej. :D
Lefty budem riešiť tapered ståpikom. Hlavu čiste iba pre Lefty som nechcela. Potrebujem predstavec aspoň –25stupňov. To sa u Cannonu ťažko zháňa. V ponuke majú max iba –20stupňov. Montovať budem predstavec Bontrager Race Lite 90mm –25stupňov
tak to bude krása, překonáš tím rekord který drží siafu alias jane…
ona mela mene 35°, myslim :-P
Ono to zase nie je také hrozné ako sa môže zdať. Pri 70stupňoch hlavovej trubky rámu bude predstavec sklonený iba o 5 stupňov voči zemi. Takto by som mala dostať riaditka cca 2cm pod úroveň sedla.
a co na takové nastavení řekne zlatka :-) s oblibou tu dávala podobně nastavenou 29er jako vzor toho proč 29er ne
Toto je pouze „nutná“ úprava (a morbidní) posedu jezdce tak aby měl aspoň trochu závodnější předkloněný posed. Kdyby jezdil/a s představcem nahoru ala starosta tak to schytají záda atd. a možná další závod ani nepojede..
Je to opravdu dobré tak na vyražení zubů, ale jak jsem si stačila všimnout, tak dnešní závody se stávají konzumním průmyslem pro všechny. Takže ze závodů mizí technické pasáže a sjezdy, takže tím se riziko pádu na takto položený představec snižuje. :))
Protože je to takto udělané pro člověka menšího vzrůstu (asi 165–70cm) tak proč nemohl jezdit 26" kolo ? Protože je to módní ??
;o)
To je přec Tiny věc, až to bude mít tak třebas pozná, že to není ono a půjde do „normální“ vidlice 650B, třeba do nové Fox 650B by 2013. Já potřebuji představec nejlépe čistě 0°.
to jsi mě špatně pochopila. Mám pocit, že Tina ví naprosto přesně co chce – narozdíl od tvé liché poblouzněnosti 650B :-)
No jistě, hlavně, že to víš ty a já jsem pouze poblouzněná. Když já jsem začla jezdit, tak ty jsi ještě nevěděl jak kolo vypadá.., to jen tak pro tvou informaci.
vidis a i presto vi o kolech vic nez ty. tim bych se moc nechlubil. ;-)
Proč si to myslíš ? Udej nějaké argumenty.
Ikdyby i kolech věděl více nežli já, nebudu se o tom přít, nevím co je méně a co je více a je mi to jedno. A pokud více tak to bude tím, že já na těch kolech zřejmě narozdíl od něj také jezdím.. :)
nevypada to tak…
ale jo ja vim budu blokován :D
Když budeš postovat nějaké stupidní nadávky a generovat pouhý spam, budeš smazán, zdá se ti to být nějak neobvyklé ?
hezky si ho setřela.
takže na 650b kole si už jazdila?
alebo si ho aspon naživo videla?
alebo si aspon naživo videla niekoho, kdo 650b jazdil, alebo ho naživo videl?
Je to ho plný internet od velmi zkušených bikerů, nepotřebuji osobní zkušenost, já vím pouze to, že mi 29er nesedělo a 650b by mohlo být ono, nemá cenu to s Vámi dál rozvádět.
:D
tak by mohlo byt nebo bude? abys neskoncila u kulicek nakonec, pac 29er neni ono, 26" asi taky ne a kdyby ses opet netrefila s tema 650b, byla bys asi v koncich ;-)
Snít o 27,5" jsem začla v roce 2005, ještě před tím, než jsem jezdila 29er. Doom si možná vzpomene, že na bikerce v roce 2006 jsem tomu věnovala vlákno, možná si vzpomene jaká na to byla diskuze. A pokud nevzpomene i tak je mi to úplně fuk, je mi jedno, že nesdílíte mé názory, a nemusím psát dokola, že je každého věc na čem si jezdí a o čem sní a vidí jako nejlepší řešení.
Zlatko, proc tedy svoji davnou touhu resis opakovane, bez vysledku, zde a ne na tom celym netu, se spoustou zkusenych bikeru, ktere zde proste najit nemuzes?
A proc jsi tu touhu uz davno aspon nejak nezrealizovala?
Realizovat to budu, nespěchám.
jop, sníš o tom zatial len sedum let. času dost, zatial to budeš všetkým doporučovat, a na dúchod si to kúpiš aji ty. ;o)
Nic nikomu nedoporučuji, každého věc na čem jezdí.
takže nejazdila, nevidela, ale proste víš. tak jo.
btw, ked bereš do úvahy výšku jazdca(a furt tvrdíš že bereš) tak 650b pre Tinu(velmi zkušený biker z internetu) zodpovedá tak 29er pre teba… ;o)
…nepotřebuji osobní zkušenost… to jako jezdíš imaginárně =oD
Můžu se zeptat, čistě ze strojírenského hlediska, dávají se do výrobního výkresu rámu nějaké geometrické tolerance nebo již předpokládáte dostatečně kvalitní provedení?
ano, hlavné rozmery v technickom výkrese majú toleranciu plus mínus 1 až 2 mm. Tieto tolerancie rozmerov som však vymazala, ako som písala vyššie.
Měl jsem na mysli spíše kolmost, souosost, souměrnost a podobně…dávají se do speciálních rámečků ;).
Už dlouho mě totiž zajímá(a nikde nejde sehnat) celý výkres pro výrobu…
Myslis neco takoveho? I kdyz to nei zrovna 650B.
Šlo mi o princip, takže jestli je to 26, 27,5 nebo 29" mi bylo jedno :). Jo něco takového, akorát jsem přesvědčený, že tam pár věcí chybí. – třeba zakótování profilace zadní stavby(je „poohýbaná“, ale nikde nejsou žádné poloměry).
Ale díky :)
Tak tyto radiusy, tam nejsou, to mas pravdu. Jinak to B-F hodne zmensilo, normalne jsou vsechny koty citelne.
Mohl by jsi mi to prosím poslat na mail v plném rozlišení?
Odeslano.
Taký výkres s takýmito rozmermi nemám a pre mňa je vlastne zbytočný. Ja potrebujem dodržať pre mňa podstatné rozmery ako veľkosť rámu, dåžka hornej rámovej trubky, uhol hlavovej trubky prípadne dåžka zadnej stavby. Ostatné je vecou výrobcu aby to dal dohromady z toho čo má k dispozícii.
To chápu, mě to ale zajímalo více z pohledu strojaře než cyklisty :o).
Porovnávám se (Soma B-Side) – 10tá tabulka
Rozměry se dost podstatně odlišují. :)
Zadná nába na nové 650b kolesá :) Tie testovacie boli skúšobne zapletené na starých American Classic nábach a obyč.zinkových drátoch. Pred chvíľou som skúšobne vyplietla zadné aj predné kolo. Zadné kolo ľavá strana 274mm a pravá 272mm, predné Tune Cannonbal ľavá strana 274mm pravá 276mm. Objednané Sapim Laser.
A včera k nim prišli aj dráty. Myslela som, že s touto dåžkou bude u kvalitnejších drátov väčší problém. Yarroline a pan Jurášek opäť nesklamali :)
Na váhe Sapim Laser 272mm … 16ks + 274mm … 32ks + 276mm … 16ks
Ešte foto
To jsou 1,8 ? Na té fotce vypadají jak nitky. :)
Laser nejsou 1,8mm.
Tak nevím, ale jsou zeslabované nebo 2mm ?
Ja ti to hledat nebudu, predpokladam, ze google ovladas.
Vždyť to hledám, že by ?
Tak proč se tak blbě ptáš?
Páč jsem to hledala mezitím, než se tu objevil Viléma příspěvek, já jsem fakt netušila, že dělají 2.0–1,5mm, na té fotce mi připadly jak nítěnky. Což dle mého soudu na ta kola jsou. :(
„Což dle mého soudu na ta kola jsou.“ nejak nechapu co jsi tim chtela rict.
Nic než jen, že jsou slabé, nesetkala jsem se s nimi, asi na Tiny váhu stačí, ve výpletech se neorientuji k velkým znalostem a tak se ptám.
Asi ji to uveze, ale osobne bych dal taky krapet tlusci.
Přesně tak, koukám na ty dráty co je na nich divného a pak mi to dojde, sakra ona tam chce dát kvůli úspoře váhy nitky..
Vepredu to bude asi v pohode stacit. Se svejma 100kg jsem na 29ce s kotoucema vozil vpredu 2–1,6–2, vzadu 2–1,8–2 a nemel jsem pocit mekkosti. Takze na jeji, predpokladam nizkou, vahu to asi bude taky drzet. Jen s musi pocitat, ze proste draty driv odejdou. Ale zas takova polozka to neni a preplest se do da kdyztak kdykoli.
Odhaduji, že má 70kg ±1–2 a nevím no, však uvidí sama.
kde by to vzala z fotky hubena a ram ma 16,5" takze vysoka nebude… kdyz vezmu ze ja mam 75kg tak ona tech 70 mit nebude jiste typl bych do 60 jiste…
Tak snad nám to řekne ona sama.., baculka jako já není.
Zlatko nestraš! :) Po vianociach to nevypadalo dobre, ale mám plus mínus 60kg.
Dráty 2–1,5–2 som vozila aj predtým na 26" a nikdy mi drát nerupol.
Tak to se to potom jezdí na bednu.. :)
jj, 2–1,5–2
Oni fakt už nevědí, co udělat, aby se prodávalo a prodávalo… Kdy můžeme očekávat návrat k 75er? :))
300
Na 650 je v tomhle a podobnych vlaknech vyhlasena specialni premie!!!
ja tomu nerozumím řeší se tu zase jeden směr(650b) který se snaží vytahnout z našich peněženek nejaky prachy ale že ja mam rozbitej tachometr nikdo mi neporadí to nikoho nezajíma :)))
pretože ho máš namontovaný na kole s nesprávnym rozmerom. Keby si mal 650B to by bola iná káva :)
k tomu rozměru … mám pocit že je to další trik výrobcu komponentu jak si zase dobře vydělat nástup 29tek je víc jak jasnej tak proc je tu tenhle paskvil ??? jiny než marketingový záměr tu nevidím :(
Dneska se asi nevyspím, budu se opět převalovat semtam, já tomu říkám noční autogrilování.
to ale na veci nic nemění… ja už ted ujíždím jen na hadřících …technika mě nechava vklidu zatím už jsem videl novej teleskop od Rock shoxu s vnitřním vedením lanka muj ram ma přípravu :)
No viditelně si zase nerozumíme, ale nechme to být. :)
Tvoj názor ti neberiem :) Nikto tu nikoho do ničoho nenúti:) A každý má svoje predstavy o „paskvile“ niekde inde. A je každého osobnou vecou či bude jazdiť bajk s 26" vo veľkosti lešenia, alebo si kúpi menší rám s 29" alebo 650B kolami. O marketingovom zámere je taktiež skoro hovoriť, pretože žiadny väčší výrobca o tom zatiaľ nehovorí. Oproti tomu aké „masírovanie“ čítam na každom kroku ohľadne 29" je 650B stále iba na úrovni krčmových rečí :) Bavíme sa tu o tom iba my na tomto fóre a linkujeme info z iného fóra (mtbr.com).
+1
každopádně –25stupňů… To nikdy hezký nebude, ani kdyby stálo dvěstě táců
Tojono Tino, to je ošklivé, fujfuj. Ale pokud máš dobrý rozměr kol, dá se to razdva přehlédnout. :)
všichni jsou si rovní, jen někteří jsou si rovnější? aneb představec ve výrazném negativu je u 29er nesmysl u 27,5 je to cajk
to by bylo srandy kdyby i tobě vyšel takhle představec co? :-)) jestli teda vůbec někdy přejdeš od psaní k činům
počkej až to uvidí turbo, to bude mela :D
Ja v tom predstavci –25° nevidím žiadny problém. A nie je to iba preto, že som malá. Mne sa predstavec do negatívu na kole páči. Ale pokiaľ nechcem mať riaditka vyššie ako sedlo je to pre mňa nutnosť. Na 26ke s German:A Kilo som musela mať –17°. Na fulle by som bola OK aj so štandardom –5 / – 7°. Nie je veľký problém jazdiť s predstavcom nad úrovňou riaditiek po rovine alebo z kopca. Problém nastáva v strmších stúpaniach.
No pořád lepší než drátem do oka a pokud to někomu nevadí a zvykne si na to, tak proč ne. Na druhou stranu jsou tací co by se s tím nesmířili, no a mezi ně řadím i sebe, protože to bije do očí a navíc ten čouhající vrh představce bez jeho plochy zavání vyražením zubů, či pomlácení hrudníku při pádu ve sjezdu na rodla.
vrh koulí, vrh králíků a vrh představce :D
sorry, já musel :D
Njn nejsme dokonaví.
Treba si aj uvedomiť, že ten vrch až tak netrčí. A priznajme si koľko krát sme sa narazili o riaditka, alebo by sme sa narazili keby sme tam mali vrch predstavca. Ja teda ani raz a to som mala v minulosti C-dale F2000 s Fatty, predstavec do negatívu a na vrchu predstavca ešte koliečko Lockoutu. To by som sa tiež niekto mohol báť, že sa napichne na rohy :)
Treba rátať, že uhol predstavca sa počíta od kolmice 90°. Ale hlavová trubka rámu (aspoň môjho rámu) bude 70°. T.j. pri predstavci –17° išiel dokonca 3° dohora. Pri predstavci –25° pôjde dole o 5° voči vodorovnej rovine. A esteticky voči tomu nemám osobne výhrady. Takže už viem za čo dostanem negatívne hodnotenia keď ho sem hodím. Negatívne hodnotenie za nagatívny predstavec :D
No uvidíš/m/me, nu tento případ by se dle mne měl zanést do snáře jako noční můra.
Hm, to bude predstavec tak –40°. Bontrager ho má tiež v ponuke. Tu proste zvíťazila funkčnosť.
Tady nezvítězila funkčnost, tady zvítězila zoufalost nad rozumem troufám si říci.. :)
sponzor byl asi neúprosný…
26" na okraj a holt se budou na XC prodávat hlavně 27,5" a 29". 27,5" pro menší lidičky, co nemají takový moment.
Krásný to sen. Kolik lidí z toho ale může mít opravdový užitek ? Když chci jezdit málo technicky a těžit z momentu a rychlosti, koupím si 29". Když využiji těžký terén, koupím 26". Kdy si koupím to mezi tím ?
až na to budeš mít mentálně (:
nejvíc se bude jezdit co, co bude za rozumný prachy,29kám to trvalo několik sezón, než si to běžný rekreační smrtelník může dovolit…
imho je to logicke fakt dle velikosti cloveka.
Stejne jako liteville dela treba ruzne dlouhe zadni stavby pro ruzne velke ramy, tak by to mohlo tak byt i u kol. Ono dodrzet proporce cele sestavy bike-biker nebude naskodu.
Takhle bude navyber ze tri rozmeru.
Co jsem zkousel 29er, tak je to na moji vysku 178–9cm uz moc. Tim spis, ze mam rad nizsi ramy.
Fulla bych nechtel ani 650b, ale bike na dojizdeni do prace a rychle presuny klidne. Pokud by odovidala geometrie a nebyla to jen 29tka s mensima kolama.
A už je to tu :) Rock Shox prvý „dovolil“ uniknúť prvé info o svojich 650b vidlách na rok 2013. Zaujímavosťou je aj ďalšia novinka u Rock Shox, ktorá sa predpokladám objaví nielen u 650b vidlíc. Pevná osa 15×110mm.
Tu je celkom zaujímavý článok kde sa mimo iné hovorí, že všetci (OEM) sú ticho, ale každý má minimálne prototyp 650b bajku. DT Swiss potvrdil, že pracujú na zapletených kolách 650b (žeby tá tajná zbraň čo sa tu niekde na B-F kedysi spomínala?). To znamená, že s veľkou pravdepodobnosťou Scott ako veľký zákazník DT Swiss bude mať v blízkej budúcnosti kola 650b.
pekny, dik
A už je to tu :) :))
v novom MB su o tom cele dve strany, v strucnosti asi tak ze udajne maju insider info ze prakticky vsetci rozhodujuci nemecki vyrobcovia vcitane marktleadra (krasne slovo, BTW kto to je? cube, canyon, merida ??) na tom intenzivne pracuju a su v stadiu funkcnych prototypov. nadsenie nezdiela isty gary fisher ktory tvrdi ze to oproti 26 neni nijaky rozdiel a ze ked uz tak rovno 36, vraj je to parada. a v podstate ani nijaky z opytanych bikerov, skor chytaju hrozu ze bude existovat dalsi standart. nicmenej je pravdepodobne ze na rok to bude v ponuke.
..nadsenie nezdiela isty gary fisher ktory tvrdi ze to oproti 26 neni nijaky rozdiel a ze ked uz tak rovno 36..
Opravdu adekvátní reakce, názor jak vystřižený z bulváru. :)
Nikde jsem nenašla, že GF konkrétně toto tvrdil, můžeš mi s tím pomoci ?
Poposkoc si.
Nj, už jsem si našla pár informací, GF a Specialized začli proti sixfifty vést jakýs boj (nebudou pro 650b stavět žádné modely), aby udrželi prodejnost svých 29er. Vůbec v tom nemůžeš hledat jiné odůvodnění, než boj za svůj kšeft a propagaci, marketing a to co nějakému novináři v tomto ohledu sdělil, řekl jistě naštvaný, protože moc dobře ví, že ostatní do toho jdou. Dle mého soudu rozhodně Specialized krok z5. :)
Ale je to logicke. Kdyz do neceho nacpali takovy prachy, tak to preci ted nezahodi.
Pochopitelně, ale ať už s tím nekrmí všechny plátky, nebo proti sobě tuto vlnu tak postaví, že je třeba i utopí.
No vidím trochu jinak, spíše si za to na dnešní dobu říkají velké prachy.. :) Důvody jsou více než jasné, abychom tuto záležitost uzavřeli. :)
su to nwo svine, nicia tvoj(vas) svet.
BM 2/12 tretia strana.
Van Nicholas Zion 650b
Pekne to ti asiati udelali.
jj, asiati vedia byť šikovní
co nic nemeni na tom ze cele 650B je este vacsia kravina jak 29.
naprosto s tebou súhlasím
som rad, nejake to technicke videnie mas (take babske ale mas :-) ) takze je uplne jasne ze nejaky 5% rozdiel v kolese (nehovoriac o tom keby sme do toho zaratali este aj celu sustavu pruzenia) nemoze mat realne vplyv absolutne na nic.
(take babske ale mas :-) ) To je mi fakt gól.. .)
Tady jde přece především o ten lepší nájezdový úhel proti 26er. :)
ta poznamka o babskom technickom mysleni bola na tinu(a viac menej ako vtip), ty svojimi postami v kazdom jednom technickejsom threade dokazujes ze ho nemas evidente vobec, ale vobec ziadne. a tymto bych debatu na temu 27.5 ukoncil.
:DD
Wau !
Jen škoda těch patek a za mě taky uchycení PM :-(, ale jinak pěkné.
Patky som chcela ako má Tuareg. Páčia sa mi. PM montáž som si vyžiadala. Inak by bola klasika IS ako má štandardný Zion 26"/29"
To je spíš moje podvědomá obava ze stržení závitu u PM, ale jinak rám pěknej.
Já mám ráda, preferuji IS brzdičky..
moc pěkný. Sice nerozumím proč při tvé velikosti toto, ale to je tvoje věc. Každopádně mám otázku: proč není kratší hlavová trubka, abys mohla mít níže řidítka i s normálnějším představcem? Negativní vliv by to mělo možná tak na tuhost v oblasti spojení hlavy a vidlice, ale myslím, že nijak markantní…
Neni ta hlava nachystana na Lefty?
Aha, tuto informaci jsem přehlídl. Takže tam je nějaká minimální výška daná?
Pokud to na lefty je, jako ze jsem tu neco v tom smyslu zahledl, tak tam je opravdu vyska dana.
Ano, je to na Lefty, takže výška hlavovej trubky + hlavoveho zloženia musí byť 137,5mm. Nechcela som však hlavu 1,5" Cannondale, aby som mohla použiť štandardný predstavec. Bude tam Bontrager –25°.
Vili má pravdu v tom, že keby bol rám na štandardnú vidlu, napr. Fox a hlava rámu mala napr 100mm, tak by som nemusela použiť tak negatívny predstavec. Ale ja som chcela Lefty. Dúfam, že nebudem ľutovať :) German:A Kilo nasadila latku vo funčnosti a jednoduchosti hodne vysoko.
Kazdopadne jsem zvedav na vysledek.
ja tiež :)
:)
Jenom k té Germance, netuhla náhodou nějak výrazně pod brzděním?
Nechápem, prečo by mala? Takú citlivosť nikdy nebude mať žiadna teleskopická vidlica s klznými puzdrami.
Nejde mi o citlivost, když jsem kdysi zkoušel girvin, tak jsem měl pocit, že tuhne pod brzdou daleko víc než klasika.
Girvin mal opačne paralelogram. Proti smeru jazdy. Tak ako kedysi AMP. Chceli tak zabrániť pohupovaniu vidlice.
Vidíš, toho jsem si nevšiml!
od slov k činům, ne jak tamta cácorka :-) moc pěkný kousek a ta fotka s hákem je nej. Být ten hák ještě větší tak by to byla pěkná fotka na plochu.
Ať ti to jezdí
moc pěkný rám, od slov k činům ne jak ta cácorka tady :-)
Kdyby ten hák byl větší tak by to byl i dobrý kontrast/motiv na plochu :-)
ať ti to jezdí
Opravdu moc pěkný, skoro lituji, že jsem jej nevzala. :)
sakra, zase nebudu prvni ..
at to jezdi!
moc pěkný rám, od slov k činům ne jak ta cácorka tady :-)
Kdyby ten hák byl větší tak by to byl i dobrý kontrast/motiv na plochu :-)
ať ti to jezdí
moc pěkný rám, od slov k činům ne jak ta cácorka tady :-)
Kdyby ten hák byl větší tak by to byl i dobrý kontrast/motiv na plochu :-)
ať ti to jezdí
Obsah tohoto příspěvku byl blokován zakladatelem diskuse.
Zaujímavý 650b urban bajk
Urban bajk?!? Není v tom slovním spojení něco rozporuplného? :)
asi tak