• MJR

    Zdravím,

    obracím se na Vás s žádostí o radu ohledně nového biku :-) Představa by byla 27,5 full se zdvihy 130–150mm, pokud možno jezdivý univerzál, aby se na něm daly dát i celodenní vyjížďky.

    Měřím 191 cm, váha cca 110 kg. Cenový limit 70 000,– Kč, ale nižší cena je srdečně vítána.

    Prozatimní favorité:

    Scott Genius 740 2013

    Stevens Sledge SX 2013

    Díky za každý tip.

    0 0
    • Azmir  

      Radši si projeď nějaké testy a počkej třeba na canyon nebo koukni na cube stereo, možná se vejdeš a je v carbonu. Pak tu budou nové gianty, GT, RB a další, radši chvíli vydrž, ten scott je cenově dost mimo a stevensy v testech fullů většinou končí spíš na chvostu než na špici, takový průměr, nenadchne, neurazí.

      0 0
      • MJR  

        Ten scott by se teď dal pořídit za cca 59 000…

        0 0
        • Sark88  

          Jen k tomu Scottu , jdu taky do Geniuse , včera jsem projížděl na testovačce tohle http://www.scott-sports.com/…enius-920-s/ a je to super , žehlí to krásně , jede to – prostě paráda . Zkoušel jsem i 27,5 . Řekl bych kapku obratnější ,ale zase mi to přišlo trošku horší( houpavější ) do výjezdů .

          0 0
          • MKrtek  

            Můžeš tu houpavost nějako vysvětlit ? Když jsem byl o víkendu otestovat geniuse 720, tak mě naopak mile překvapilo, že to lze twinlockem úplně zamknout.

            Jinak já už jsem si geniuse model 2014 objednal, jenom nemám potvrzený termín kdy dorazí :-(.

            0 0
            • Sark88  

              Tak samozřejmě , že se to dá úplně zamknout ,ale tak to použiješ maximálně na silnici . Mě prostě přišlo ,že se těch 150 mm zdvihu na tý 27,5 víc houpe ,když jedu třeba nějaký prudší kopec oproti 29 co si asi předobjednám já .Ale možná to byl můj subjektivní pocit . Každou jsem jel tak půl hoďky což neni zase tak moc . Zase ta 27,5 je určitě točivější – taková hravějšá bych řekl .

              0 0
              • Azmir  

                taky tam je rozdíl 2 cenťáků zdvihu.

                0 0
                • Sark88  

                  jj jasný no , řekl bych že ta 27,5 je víc trail bike ta 29 trošku víc k XC , záleží jakym stylem a co jezdíš

                  0 0
                  • scoty  

                    víc k xc a víc než 13kg…?

                    0 0
                    • Sark88  

                      myslel jsem jízdníma vlastnostma oproti 29 , samozřejmě pokud chci jezdit XC ,tak si koupim Sparka a je to

                      0 0
              • Chiron  

                Já co geniuse 720 testoval, tak zamykání jsem nepoužíval skoro vůbec. Možná jen při jednom delším přejezdu po asfaltu. Jinak při výjezdech jsem přepínal na prostřední režim. Tam mě těch 100mm zdvihu nevadilo. Horší byly rozbité šlapavé chodníky, kde 150mm byla houpačka a 100mm už nepříjemně nakopávalo, ale nebyla zajetá vidle. Každopádně na stejném chodníku jsem se cítil líp na 29 sparku s otevřeným tlumičem. Ale to je taky tak jediná situace, jinak nevyhovující geo, nízký zdvih a prostě 29 mě v terénu taky nějak nenadchla. Proto jsem už nechtěl zkoušet ani 29 geniuse. A ten omezený chod je na sparku imho k ničemu, akorát zamezí houpání na asfaltu, ale na to tam zas je zamykání…

                No každopádně, pro mě jako XCčkaře co pokukuje po univerzálním trailbiku byl genius trochu zklamání, těžké, líné. Ale ve sjezdu parádní, tuhost rámu perfektní, chod moc hodnotit nechci, ale žehlilo to docela slušně a geo mi padla do ruky okamžitě. A rezerva co mi zůstávala na tlumiči dala jasně najevo, že tohle pro mě asi není. Jsem si říkal, že sem tomu dal docela zabrat a pak při pohledu na O kroužek mi bylo hned jasné, že to snese daleko víc.Já bych to jako trail bike moc nehodnotil, spíš nějaké AM nebo tak. Každopádně jsem se na tom nezvykle nadřel.

                Teď mám v merku Ghost AMR Riot, to už by teoreticky mělo být asi to co chci… Jena ta cena…

                0 0
    • MKrtek  

      Jukni do kalendáře (akce) na www.scottsport.cz probíhají testovací akce minulý víkend byla Zbraslav a Praha. Nejlepší je si to kolo zkusit projet.

      0 0
      • MJR  

        Je mi jasný, že musím zkoušet. Jde mi spíš o nahození návrhů, co by za ten pokus stálo :)

        0 0
        • Azmir  

          GT Senzor, Lapierre Zesty, Trek Remedy, Canyon Spectral, Cube Stereo, Merida One-Forty, Giant Trance snad ti to jako nahození návrhů stačí :o)

          0 0
        • alinceb  

          Agang Patriot, ale nevím, jestli bude už 2014 nebo 2015…

          0 0
          • JFtryall  

            014 bude, vyssi model na komplet X.9 a Reverbem Stealth za 72 tisic.

            0 0
            • alinceb  

              O víkendu sem jezdil s klukama z DH+ Partizánské na singlu. Na ty kola pěli samou chválu. Já se bohužel nesvezl…:(

              0 0
              • Kubiczech  

                A jak je to s tím chlebem a písní? (:

                0 0
                • alinceb  

                  No né tak docela. Oni sice jako team jezděj na Agangu, ale kola normálně kupujou (sice se slevou, ale přece).

                  Jinak mi kluci dali docela lekci z techniky a flow…:D

                  0 0
                • Lister  

                  A co ty, bude Patriot nebo nebude?

                  0 0
                  • Kubiczech  

                    Já a Patriot? Říkal jsem něco? (: Znám ho jen z vyprávění, ještě jsem na něm ani nejel, takže prozatím ne. A vůbec mi přijde, že by ho pro mě byla škoda. Zbytečně by se na něj prášilo.

                    Ale kolegové taky pějí chválu, to je fakt.

                    0 0
              • JFtryall  

                Patriot na 014 je v serii. Dva modely: jeden komplet X.9, Monarch a Revelation a druhej na X.7 a X-Fusionu, cenikovky 47 a 72K. Kolo funguje dobre, vyhralo na Spicaku. :-) Trosku mam strach z odolnosti, ale to se uvidi. Pojedu na nem pristi sezonu, ale par uprav na nem bude. Hlavne Pike. To je vidlice presne podle meho gusta, funguje skvele.

                0 0
                • Azmir  

                  Celkem dardy na to, že to je author :o))

                  0 0
                  • Lister  

                    Ale hovno.

                    0 0
                    • Azmir  

                      Nevím jak ty ale to bych si teda radši koupil Canyon, který systémem nebude určitě o nic horší spíš lepší a výbavou někde jinde, ale chápu, že jste tu někteří ujetí na ten leštěný hliník, ale ne že by se mi taky nelíbil :)

                      0 0
                      • JFtryall  

                        Neni to malo no, vsak bez slev se nenakupuje. :-D

                        0 0
                      • Lister  

                        To už jsou ceny Spectralu zveřejněné?

                        0 0
                        • Lister  

                          Nuda v práci, tak jsme trochu hledal.

                          Avizované ceny 1700–3300euro.

                          Pokud 3300 Euro znamená vystavovaný top model v kompletním osazení Sram – RockShox Revelation RCT3, RockShox Monarch Plus RC3, Sram X01, Roam kola, Reverb stealth, Renthal komponenty – tak pravda, to by byla kurňa dobrá cena a to se vyprodá snad během měsíce.

                          Taky jsme narazil na jedno propagační, ale moc hezké video – Pure Cycling – Canyon Pro Sports

                          0 0
                          • Azmir  

                            Tak potom jsou ty ceny pecka, já asi ale stejně půjdu do nervu , pokud se nevyskytne přes zimu nějaká zajímavá bazarovka. Jo to video jsem viděl, hezké :)

                            0 0
                            • Lister  

                              Celkově se mi to tvarování nový Canyonů moc nelíbí, ten hrb na horní rámovce je divný.

                              K nervu 27,5 mi to vůbec nesedí – IMHO přitom zdvihu to není potřeba, mohly udělat rám mnohem uhlazenější a na funkci by to nemělo vliv.

                              Spectral už je přece jen vyšší zdvihová kategorie, hlava je až o 3 cm výš, takže tam ten tvar už může mít smysl s ohledem na zachování tuhosti oblasti hlavy a přitom rozumné prostornosti na rámu. Celkově je rám robustnější, takže to tak nerazí – dokážu si představit, že kdybych chtěl nový Trail bike, že si tu verzi s pikem vepředu koupím. Ostatní modely budou mít vepředu „jen“ 140mm, nevíc v černé je to už docela nuda.

                              0 0
                              • Azmir  

                                Neříkám že to je vrchol krásy, ale prostě funkce systému a cena, která je o polovinu levnější než jiné 650b třeba od giantu nebo GT mě přesvědčila.

                                0 0
                              • in4mator  

                                +1

                                0 0
                • Lister  

                  Při tom, co to váží, by to už něco snést mohlo.

                  Jinak máš to opět parádní, i když u tebe na stroji zas tak moc nezáleží.

                  0 0
              • JFtryall  

                Takhle to ted mam poskladany.

                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
        • torpedo12  

          Lapierre Zesty AM 327 bude zřejmě za 64,990,–

          0 0
          • MJR  

            Kdybych měl vybírat podle vzhledu, Lapierre by byl asi jasný vítěz :)

            0 0
            • krabica  

              Je to mazel. :) Funkčnost odpružení bude taky super, jen poměr cena/osazení nebude nicmoc, ale jsou i horší…

              0 0
              • torpedo12  

                Je to tezce prestrelene. Pokud opravdu bude nejnizsi model za 64K :(

                0 0
                • krabica  

                  Ta pálka je pořád stejná už minimálně 5 let, Zesty 314 2010 stálo 64000 Kč, takže nic nového, jen vypustili nejnižší řadu 2×x. Jsou holt výrobci(třeba Lapierre, Ibis, Santa, LV…), kteří se nepodbízejí cenou.

                  0 0
        • Lister  

          Co chceš navrhovat, pro příští rok v téhle kategorii snad nic jiného než 27,5 koupit ani nepůjde, takže stačí zarazit prst do katalogu kterékoliv značky a vždycky najdeš nějakého adepta.

          0 0
          • alinceb  

            Co Spešl?:)

            0 0
            • kubad  

              spešl zaspal u mrtvého rozměru 29"

              0 0
            • Lister  

              Spešl není značka, Spešl je jen odumírající odnož Meridy :-P

              0 0
              • alinceb  

                :D

                0 0
              • torpedo12  

                Opet jeden ze stupidnich komentaru. Merida nevlastni Spesl a Spesl stale dela jedny z top kol, coz se o Meride jiz par let rict neda ani nahodou

                0 0
                • Lister  

                  Opět jeden ze stupních komentářů, který nezachytil pointu.

                  0 0
                  • torpedo12  

                    Pointu vseobecne stupidity zdejsiho heitu Speslu? Oh, neboj, ta nejde minout.

                    0 0
                    • tonik666  

                      Poitu že spešly se vyrábí v továrně co patří meridě, stejně jako hromada dalších kol

                      0 0
                      • torpedo12  

                        Psal, ze je to jeji odnoz, coz neni. Ano, Merida vlastni priblizne 49 % Speslu a ze Spesl si u ni vyrabi je znamy fakt.

                        0 0
                        •  
                          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                          0 0
                    • Lister  

                      To seš právě úplně mimo.

                      Ale nechme každému jeho představy a desiluze, píšu si tě mezi ty, které nestačí jen lehce postrčit, ale pořádně nakopnout a pak se možná rozsvítí.

                      Zkus profil, možná budeš překvapen.

                      0 0
                      • kubad  

                        myslíš tu silniční Meridu? v profilu :D

                        0 0
                        • Lister  

                          Jo, jo přesně tu. Je to sice ***** težká a tuhosti má asi tolik, jako čokoláda ve 40 st vedru, ale i přesto přesahuje schopnosti jezdce o 300%.

                          0 0
                      • torpedo12  

                        Prekvapen cim? Nic extra tam nevidim

                        0 0
                • alinceb  

                  Už je čas oběda – nezapomeň si dát kus masa…;)

                  0 0
                • kubad  

                  ty V_ole zase jeden militantí Spešlista co neví na čem vlastně jezdí :D

                  a nechápe smysl smajlu na konci komentu!!!

                  0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
    • Vanis  

      Ahoj, koukni na Cube Fritzz levnější bratříček carbonového sterea novinka 2014 základní model na Piku cca 52k lepší race kolem 70k

      http://www.cube.eu/…pa-race-275/

      0 0
      • MJR  

        To už mi přijde dost do endura. To už asi nebude moc jezdivý. Nebo se pletu?

        0 0
        • Tomáš  

          Ahoj, nový stereo jsem ještě nejel, ale mám 2011 se 160kou vidlí ( taky laděnější do endura ). Měl jsem půjčenou testovačku geniuse 720ku a houpalo se to ve výjezdech jako prase oproti stereu, u toho nic takovýho nepozoruju. Takže osobně bych radši sáhl po Cube ( pokud zachovali vlastnosti zadního odpružení co se houpavosti týče ). Většího zdvihu bych se nebál, je to o zvyku a znatelnější rozdíl v jezdivosti udělají zapletená kola s plášti než pár mm zdvihu navíc ;)

          0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Pumsc  

      tohle se mi líbí dost,navíc je to lehké na ty zdvihy

      http://www.bike-discount.de/…ackline.html

      0 0
    • XarlieN  

      Mám GHOST CAGUA 27,5 6540 (s teleskop sedlovkou kindshock 150, jinýma řídítkama a předastavcem) a jsem spokojený (no pravda, chtěl bych aby to vážilo do 10kg, více žehlilo ze sjezdu a míň se houpalo při výjezdu :-)). Ještě to obuju na záplety s bezduší DTSWISS SPLINE. Cenově mě to vyšlo o dost levněji, ale každý má jiné možnosti odběru.

      Test na to byl v bikeandride.cz. Ale SCOTTEM určitě nic nepokazíš.

      Já mít love navíc, asi jdu do karbonového CUBE STEREO a ještě bych si ho upravil.

      0 0
      • Vanis  

        přesně tak… cube stereo super AM/EN stroj zadní stavba parádní adept na budoucí mašinu :))

        0 0
        • MJR  

          Mám k tomu jeden dotaz, možná hloupej, ale jak se kamarádí karbon a 110 kg živé váhy?

          0 0
          • Nikovlas  

            Jak se kamarádí hliník a 110 kg živé váhy?

            Stejný způsob namáhání, pouze větší síly (než u 70 kg) – jde jen o to, jak jsou dimenzované trubky – je jedno, jestli je to karbon nebo hliník.

            0 0
    • Tehu  

      rozhodně Giant Trance 2014

      0 0
    • Lister  

      Za 70 tisíc už by se dalo s trochou snahy postavit i SC Solo v hliníku.

      0 0
      • saintjv  

        moje rec…Listere coece ze ty chces uz to LV konecne zahodit;)? Kdyz mi pak rekni kam na jezdeni po depu bych ho vzal;)))

        0 0
        • Lister  

          Nepotěším tě – Solo by bylo záložní kolo, svatý grál už jme našel.

          0 0
          • mirabike  

            ty už jsi se na tom SC svezl..??

            0 0
          • saintjv  

            njn Tallboy je Talboy;)

            0 0
            • kubad  

              myslíš ty kozy s nesmyslnou geometrií?

              0 0
              • kOmE  

                Sjezdak se jim nahodou povedl

                0 0
              • tonik666  

                koza je jen Blur LTc. Ostaní Santové jsou delší, mají podobné podobné geo třeba jako Ibis, třeba Tallboy má geo téměř totožnou s ibis ripley…

                0 0
                • Lister  

                  Ostaní Santové jsou delší

                  To nemyslíš vážně, že?

                  Jediné rámy, které jsou relativně delší jsou nové 650b modely – vše ostatních jsou vysoké krátké kozy. A srovnávat s Ibisem je taky ošemetné, protože ten má posed snad ještě kratší.

                  0 0
                  • tonik666  

                    Fakt? Když budu srovnávat Lka, tak dle horní rámovky jsou všichni santové co jsou teď sa stránkách delší než LV v L (609 vs 607 mm). Jen Blur LTc byl krátký, ten má 597, a nomád, který má 605mm.

                    Střeba mají také nižší. Takže jaké kozy? Přiznej, na jakém santovi jsi kdy jel?

                    0 0
                    • Lister  

                      Délka horní trubky je celkově docela nic neříkající parametr, u Santy se to standardně dohání hodně položenou sedlovkou a proto to číslo nakonec vypadá použitelně.

                      Když tedy vytahuješ LV (proč?) tak hodnota reach:

                      LV 301 L 437mm

                      LV 301 M 419mm

                      Tallboy 416mm

                      Pravda teď už je to všechno trochu lepší, protože ze stránek prakticky zmizely všechny 26 modely a jsou tam jen 27,5 a 29. První model se slušnou geometrii byl Blur TR. Bronson a Solo už mají konečně docela použitelnou geometrii.

                      0 0
                      • saintjv  

                        Nevim no:) Ja mam Tallboye v XL a pri mych 187 cm mi to prijde akorat.

                        0 0
                        • Lister  

                          To nic nemění na tom, že zcela objektivně v rámci aktuální konkurence to jsou rámy kratší. U starších Santů to bylo ještě mnohem horší, tam jsem se tak tak poskládal na L a přitom mám běžně velikost M.

                          Jinak ta hodnota reach pro Tallboy byla samozřejmě u velikost L.

                          0 0
                          • saintjv  

                            Hele neumim posoudit. Geometrie jsem se v zivote nezabyval. U me to je jak s vinem…rozlisuji pouze na chutna nebo nechutna:). Proto se ani zde nechci hadat, nicmene mam doma jeste toto http://www.bikepedia.com/…keSpecs.aspx?…

                            a musim rict ze na tallboyi se mi jede o dost pohodlnejc, nebolej me zada a proste asi tak 100× prijemnejc. Pri tom na tom treku jsem taky neco najel. Bike na blbuti a jezdeni po depu nebo do hospy dostacujici:)

                            0 0
                            • Lister  

                              Geometrie jsem se v zivote nezabyval.

                              Což je jasně vidět protože Fuel je zrovna jasným příkladem dlouhého rámu. Rám přesně pro mě jen teda průběh stavby to má nešťastný. A pro některé nevěřící – ano jel jsem na něm.

                              0 0
                              • saintjv  

                                jo asi jo. ale jak rikam ja to neumim poznat…Mimochodem co vsechno ti vlastne ta geometrie o kole rekne?(Jen se ptam protoze to nevim).Nebo jako co bych o tom mel vedet?

                                0 0
                                • Lister  

                                  Pokud víš jak máš nastavený posed a nejsi člověk který má na každém kole jednotlivé hodnoty řádově v centimetrech jinak, tak ti to řekně skoro všechno – jestli ti bude rám dostatečně dlouhý, jak krátký/dlouhý představec si budeš moct dovolit, kolik podložek budeš potřebovat pod představcem nebo jestli vůbec dostaneš rodla do takové výšky, abys na tom mohl jezdit, jestli je možné dostat sedlo do správně předozadní pozice, kolik místa budeš mít nad rámem atd…

                                  No a pak se samozřejmě dají odhadovat i jízdní vlastnosti, ale to už je lepší vyzkoušet.

                                  Pokud má někdo konfekční postavu tak se poskládá skoro na všechno, když jsi trochu atyp, tak se pak dá jednoduše vyřadit, co je pro tebe nevhodné.

                                  Podle tvých zkušeností s Fuelem vs Tallboy, jsi sice velký chlap, ale tělo nebo ruce budeš mí asi kratší a nákup Fuela tak byl asi docela fail.

                                  0 0
                                  • Lister  

                                    Asi hodně lidem přijde, že je to zbytečné řešení a lepší je kolo vyzkoušet, ale z mého pohledu je zase lepší vědět, co od toho můžu čekat a dopředu tak vyřadit naprosto nevhodné kandidáty.

                                    Nahoře se řeší Canyon, konkrétně jsem dával odkaz na model Spectral. Neznám úplně přesnou geometrii, ale podle popisu by to mělo být kolo pro mne – nízký delší rám, položená hlava, zadní stavba 430mm, zdvih 140mm – prostě ideální kolo pro moje ježdění.

                                    Stačí mi jedna fotka, abych věděl, že bych na tom kole měl asi docela problém s posedem.

                                    První věc je výška řidítek – šlapací střed je docela nízko (což je dobře, protože je to přece jen 650b kolo), odhadem je drop někde kolem 15mm. Vidlice naopak vysoká s vyšším zdvihem – u mojí trpasličí výšky by tak hrozilo, že i při vyhození všech podložek pod představcem, použití představec s nulovým úhlem a nízkých řidítek by stejně mohly být rodla docela vysoko – ale věřím, že tohle by si vyřešilo a že by to možná klaplo.

                                    Problém druhý, které tohle kolo pro mne zabíjí je úhel sedlové trubky – mám krátké nohy, sedím nízko a víc vzadu.

                                    I u takhle vytažené sedlovky je to přes 75st, při mém nastavení posedu (sedlo by bylo níž) by se ten úhel ještě více napřímil a posunul tak sedlo ještě víc dopředu do pozice, která by už pro mne byla asi neúnosná.

                                    Takže s touhle vidlicí by to určitě nešlo, jedině zvolit Pika, který je vyšší, má o 1cm vyšší zdvih a tím by se to už dostalo asi tak tam, kde bych potřeboval.

                                    0 0
                                    • Lister  

                                      Ještě tohle jsem chtěl přibalit…

                                      0 0
                                      • saintjv  

                                        njn jdes na to opravdu sofistikovane.ale proti gustu zadnej diskutat. Ale tak kdyz tomu clovek rozumi tak chapu ze nekdy nemuzes nektery veci nekomentovat.

                                        0 0
                                    • Lister  

                                      Tak pro info geometrie – první je Nerve 27.5, druhý je Spectral 27.5.

                                      Dvě poznámky k úhlům – Nerve má hlavu 69,5st – to jsem v polovině devadesátých let nebo co?

                                      U Spectralu uvádí úhel sedlové trubky 74,5 – to možná tak platí pro model ex s vyšším Pikem a sedlovkou vysunutou až nahoru, klasické modely s nižší polohou sedlovky budou mít rozhodně strmější úhel.

                                      0 0
                                      • Georrge  

                                        sto dvacitka s takovym uhlem je myslim si ok…

                                        ale ty uhly sedlovek jsou myslim si uz docela dost, 74,5 stupne to uz nevim jestli to nekomu vyjde na sedlovku bez offsetu :)

                                        0 0
                                        • Lister  

                                          27,5 by neměly být tak tupé, aby potřebovali takhle kolmý úhel hlavy, raději bych tam viděl tak o stupeň méně.

                                          Úhel sedlovky 74 st je pro podobná kola standardní, s mírným offsetem to většinou vyjde dobře. Problém je, že u toho Spectralu to reálně bude spíše přes 75 st a tam už to problém být může – pro mě teda ano.

                                          0 0
                                          • Azmir  

                                            Jinak ještě k těm úhlům a koukal jsem se na Trek fuel ex, ghost amr, Gt sensor a podobné 120mm kola (vše navíc 26) se zdvihy 120 jako má ten canyon a všechny měly hlavu od 69 do 70 stupňů, tak tím mě ještě víc udivuje, že se ti to na tom canyonu tak nelíbí :)

                                            0 0
                                            • Lister  

                                              Fuel a Sensor ve 26 jsou mrtvá záležitost, kolik má nový Sensor jsme nedohledal.

                                              Ale to je fuk, mě překvapilo to číslo, tebe překvapilo, že mě to překvapilo. Stále ale jen teoretická debata. Každý jezdí na něčem jiném, každý jezdí jinak a každý je zvyklý na něco jiného. Mně ty kolmé úhly už prostě nesedí, posunul jsme se od čistokrevného XC někam trochu jinam a proto vyhledávám stabilní kola. Nerve asi bude stále mířit hlavně mezi sportovněji smýšlející jezdce a pro ty ostatní bude Spectral, který má hodně trailovou geometrii.

                                              0 0
                                              • Azmir  

                                                Nevím no, já furt uvažuju nad novým kolem, dost jsem toho projel a nevím jestli těch 140–150mm by nebylo na to moje ostravské ježdění moc, kdyby bylo něco co má takový zdvih ale jede jako trek fuel ex nebo ghost amr a za rozumné prachy tak do toho klidně jdu, ten spectral už mi přijde víc na takové to amko přece jenom a nerve al 275 mi přijde jako takový ideální trail bike :)

                                                0 0
                                        • Lister  

                                          Jo jinak kdyby tě to zajímalo, tak podle tohodle obrázku je sedlový úhel při takto vysunuté sedlovce cca 75,4st – fajn hodnota, co :-)

                                          Když bude sedlo níž, tak se ještě více nepřímí, pokud by se sedlovka vytáhla, tak by se to mohlo lehce posunout k položenější hodnotě.

                                          0 0
                                          • Georrge  

                                            yop, 73–74 beru jako standart, můj felt má 73, trochu míň kvůli zlomené sedlovce (což má dneska mrtě kol ikdyž někdy ne tolik) takže se dá říct, že čím máš vyšší sedlovku, tím víc jsi vzadu oproti klasické rovné sedlové rouře, no a protože to mám dost vytažené, tak mi to vychází tak akorát na nulový offset (což je fajn, je to lehký). Kdybych ale měl rám rovnou trubku, a úhel kolem 74,5 stupně, tak to bych asi potřeboval velký offset na sedlovce :) zvlášť u výšky sedla jako mám já, kde každý půlstupínek dělá docela dost na offsetu. Nebo se zase přišlo na nějakou novou ideální polohu sedla vůči pedálům?

                                            0 0
                                            • Lister  

                                              Strmější úhel u vyšších zdvihů se začal prosazovat hlavně kvůli kompenzaci změny sagu na tlumiči a vidlici ve stoupání.

                                              Kdysi jsme taky jezdil hodně vzadu, pak přešel do takové nějaké normální polohy a teď mám na kole úhel cca 74st a minimální offset a docela mi to vyhovuje.

                                              0 0
                                              • MlokCZ  

                                                Což ale není vůbec potřeba, protože ve výjezdu už to kompenzuje omezení tlumiče. Pokud zapnu climb režim u CTD tlumiče, tak i v poměrně prudkém výjezdu udrží sag na tlumiči o pár mm nižší než mám na rovině s plně otevřeným tlumičem.

                                                Ono je to stejně pěkně naprd mít kvůli výjezdům sedlo výrazně více vepředu oproti středu, protože to pak vyjde na rovině nic moc a do šlapavých sjezdů v sedle je to pak úplně na h…o.

                                                0 0
                                                • Lister  

                                                  Rovina – co to je?

                                                  Šlapavý sjezd to je jen lehce nakloněná rovina, takže taky nevedem :-)

                                                  Výjezdy – 90% času stráveném na kole :-)

                                                  Ale jinak nemůžu říct, že bych s tebou nesouhlasil.

                                                  Ono s těmi úhly je to trochu ošemetné, zvláště pokud se ty sedlové trubky aktuálně různě lámou a pak efektivní úhel vždy záleží na vysunutí sedlovky.

                                                  Kdysi jsme jezdil hodně vzadu, protože jsem si myslel, že to mé tělo potřebuje – bolesti kolen a achilovek. Ale pak jsem zjistil, že to je jen celkově zanedbaný pohybový aparát – zkrácené vazy a šlachy. Po nápravě jsem se mohl posunout dost dopředu, což zlepšilo efektivitu šlapání a potíže se neobjevily.

                                                  Na HT byl kdysi standard 73 st, ale je potřeba si uvědomit, že to byl úhel bez zatížení. Při jízdě pak byl sedlový úhel reálně mezi 74–75st, takže u těch fullů to pak plně odpovídá.

                                                  0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    Tak je to také hodně o tom, kde bydlíme. Máš tam u vás úplně jiný charakter ježdění než mám já tady.

                                                    V srpnu jsem jel z Plzně na Babylon (na nějakou akci) na fullu převážně terénem.

                                                    A bylo to 80km a nastoupáno jsem měl jen 900m. To ani nebudeš chápat jak je to možné :-)

                                                    I když je pravda, že to je z Plzně výrazně nejrovinatější směr a na jiné strany jsou kopce daleko více.

                                                    Jak vychází reálně sedlo vůči středu pro konkrétní úhel nejlépe vidím na celopevňáku, kde to neovlivňují žádné sagy.

                                                    Tam mám s tou kratší pevnou co vozím sedlový úhel cca 74st. a s tím mi to vychází přesně akorát na střed ližin se zahnutou Thomsonkou (což odpovídá tuším 16mm offsetu, teď mi to číslo vypadlo a nejsem si přesně jistý).

                                                    Na fullu vozím sedlo oproti celopevňáku mírně posunuté dozadu. A to z důvodu posedu. Pro o trochu narovnanější posed mi sedí i o trochu více dozadu posunuté sedlo (ale zase ne nějak o moc).

                                                    0 0
                                                  • Lister  

                                                    Jo, je to 16mm.

                                                    Poslední věc, kterou je potřeba brát v potaz je konstrukce sedla – až po záměne sedel na identickém kole jsem si uvědomil, jak velký rozdíl to může být – v mém případě výměna WTB za Spešl znemenala změnu v předozadní pozici cca 2cm při identickém nastavení ližin – takže laborovat se dá nakonec docela dost.

                                                    0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    Tak to určitě. Různá sedla mají posunuté ližiny vůči místu, kde máš sedací kosti.

                                                    Tohle jsem nebral v potaz s tím, že už více let vozím na všech kolech ten stejný typ sedla, takže v mojem případě tam tenhle faktor není.

                                                    0 0
                                                  • Lister  

                                                    Jasně, já jen že se tím dá docela dost pomoct, pokud se člověk potřebuje dostat jinam, než mu aktuální sedlo dovoluje.

                                                    0 0
                                      • Azmir  

                                        Co tak změní ten úhel hlavy? Obecně, když je hlava položenější tak je kolo klidnější ve sjezdech a když je kolmější tak zase ve výjezdech a jelikož nerve al je takový „univerzál“ tak kolik bys tam tak chtěl vidět? CO jsem se koukal třeba na podobné kola se 120 zdvihu, tak většinou taky mají úhly 69 stupňů.

                                        0 0
                                        • Lister  

                                          Kolik bych si představoval jsme přece napsal o kousek výš – hodnotu kolem 68–68,5st považuji pro univerzální full jako ideální. Na svém kole mám ještě o stupeň míň (67) a taky na tom jezdím úplně všechno. Moje Stereo mělo právě těch 68 a to bylo o fous rychlejší v řízení a ještě to nebylo jankovité v rychlých sjezdech a dostatečně jisté v těch hodně prudkých.

                                          Takže aby to nějak nezapadlo ještě jednou – pro 650b full se 120mm bych si představoval hlavu kolem 68,5st.

                                          0 0
                                          • Azmir  

                                            Tak uvidíme, ale kluci u canyonu snad ví co dělají a ještě špatné kolo snad neudělali :) Mám si v plánu právě možná ten nerve al 27,5 koupit, tak jsem rád za každé postřehy :)

                                            0 0
                                          • mr.antik  

                                            tak bych to tak nějak viděl na 26

                                            160–170 EN okolo 66

                                            140–150 AM okolo 67

                                            120 univerzál okolo 68

                                            Ale nevim jestli to nějak dramaticky změní použití větších kol, ale k horšímu to nebude.

                                            0 0
                                            • MlokCZ  

                                              Tak kdyby to byla 29", tak to změní dost a chtělo by to za větší kola znatelně snížit hlavový úhel. 650B kola to ovlivní jen málo, i když nějaký malý rozdíl tam taky je.

                                              Já mám teď nějakých 67,5° (pro Foxku s 520mm bylo v reálu přeměřeno 68° a mám tam o 1cm vyšší vidlici) a menší hlavový úhel bych určitě nechtěl. To bych spíše snesl zase o těch 0,5° více.

                                              Já ale nikdy nebudu vozit extra široká řídítka (vozím 62cm a širší na delší vyjížďky prostě nesnesu pro moje hodně úzká ramena) a k tomu vozím na fulla poměrně dlouhý představec (9cm) a to cíleně (jinak mám při svojich proporcích a posedu už příliš málo hmotnosti na předním kole).

                                              0 0
                                              • Azmir  

                                                Má ten úhel jako má ten canyon těch 69,5 nějaké zásadní nevýhody oproti třeba 68 ?

                                                0 0
                                                • Lister  

                                                  Záleží, co preferuješ.

                                                  Hlavně to bude méně stabilní a nedodá ti to tolik jistoty do prudkých pasáží.

                                                  Zase na druhou stranu je potřeba přiznat, že něco z toho eliminují větší kola – takže v reálu se to bude chovat jako 26 s úhlem o něco položenějším.

                                                  Měl jsem 120mm fulla s úhlem 70st a měl jsme velké potíže ve sjezdech, často jsem šel až příliš vahou dopředu a přepadával a proto se začal prudkých kopců bát. navíc tam ale byl i vysoko střed a to u 27,5 bude přesně opačně – celkové těžiště bude položené níže mezi koly a tento problém tak bude méně výrazný.

                                                  Netvrdím, že ten úhel bude až příliš strmý, protože ty větší kola tam dost pomůžou, ale aspoň o půl stupně bych ho stlačil dolů – hlavně s přihlédnutím ke geometrii Spectralu který má jen 20mm zdvihu navíc, ale úhly už mnohem ležérnější.

                                                  0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    Ty extra prudké sjezdy jsou hrozně moc o průběhu vidlice jak moc na ní narůstá sag.

                                                    Teď s pružinou mám tohle právě daleko omezenější (nenarůstá tolik), takže ani s tím úhlem co vozím + 9cm představec nemám problém v prudký sjezdech.

                                                    Stabilita je také dostatečná až až na můj vkus.

                                                    Naopak co se týká točivosti, tak to je už takové hraniční. Ještě to jde, ale být o trochu horší, tak už mi to začne vadit.

                                                    Mám pak ten paradox, že 29tku mám mnohem točivější než 26tku. Samozřejmě nelze až tak srovnávat když to je 150mm full x celopevňák.

                                                    Ono je to ale hrozně moc také o proporcích jak to komu vyjde. Jak jsem psal, tak i jak to má poladěné teď, tak nemám nijak moc hmotnosti na předním kole a nemůžu třeba kvůli tomu zkracovat představec (zkoušel jsem). Tedy ani nepotřebuju, posez vychází akorát.

                                                    0 0
                                                  • mastihuba  

                                                    ty jsi měl na marinovi vidlici 120mm? jezdím na tom 130 a tydle problémy jsem naopak nikdy neměl, spíš si libuju jak je kolo ve sjezdu vklidu.

                                                    http://www.marin.co.uk/…kedetail.php?…

                                                    0 0
                                                  • Lister  

                                                    Jo 120 mm. Šel tak z fabriky. Byl to úplně první rok a geometrie se pak vždy lehce měnila. S odstupem času musím napsat že to kolo mělo geo a chování naprosto otřesné, ale to jsi asi nechtěl slyšet, že :-)

                                                    Normální kolo z toho začalo být až v okamžiku kdy se vepředu objevila integrovaná hlava, pak byla geo razantně upravena – delší horní trubka, položena hlava, nízký střed a myslím že i delší zadní stavba.

                                                    Jediné co se tomu kolu nedá odepřít je krásný vzhled a vynikající zadní stavba.

                                                    0 0
                                                  • mastihuba  

                                                    jako přijde mi že se na tom nadřu víc než na fsr xc, ale na tomjsem jezdil tak dávno že už se to dá těžko porovnat. Někdy mi přijde že to jede pěkně a někdy se na tom trápím jak luzr. Ale přičítám to kratšímu představci a grandturismo posedu. Jezdím na tom včil talaše 150–110 na 130mm do prudkých sjezdů 150mm. Koment Otřesný chování a výborná zadní stavba moc nechápu zřejmě máš na mysli dvě rozdílný vlastnosti. Můžeš to porovnat s LV. Já co mám toho talaše s pevnou osou a 150mm zdvih, tak si užívám prudký rozbitý sjezdy.

                                                    0 0
                                                  • Lister  

                                                    Ono to srovnání a celkové hodnocení by bylo na delší psaní, ale tak pokusím se to shrnout.

                                                    Ty dvě věcí, o kterých jsem psal, se vůbec nevylučují. Geometrii to mělo špatnou, ale funkce zadní stavby byla velmi dobrá.

                                                    Každý rok se to lehce měnilo, takže nevím jakou přesně verzi máš ty a fakt se mi to nechce dohledávat. Já měl úplně první verzi. Moje kolo bylo docela specifické. Celkové těžiště posunuté dozadu a nahoru – šlapací střed byl vysoko, sedlová trubka hodně skloněná vzad a posouvala jezdce hodně nad zadní kolo, délku horní trubky jsme měl hraničně krátkou, takže jsem se ani nemohl moc posouvat dopředu, protože by mi nestačila délka představce.

                                                    Takže jsem seděl vysoko a vzadu – tím pádem jsem měl často problém se zatížením předního kola a to často ustřelovalo. V kombinace s velmi krátkou zadní stavbou to zase dělalo problémy ve výjezdech- kolo se zvedalo a prudší výjezdy tak byly docela peklo.

                                                    Vůbec si nedokážu představit, že bych vozil vidlici ještě vyšší, to bych pak už asi přepadával dozadu :-)

                                                    Zadní stavba chodila hezky, ale ne ideálně. Ten systém je velmi citlivý, velmi dobře pracuje v prvních 2/3 zdvihu, ale pak je hodně progresivní a ani s velkou komorou jsem se na tlumiči jen velmi výjimečně dostal přes 1cm k dorazu. Bez propedalu to moc nejelo, docela se to houpalo – více v sedě (zase kvůli té poloze jezdce), ve stoje to bylo lepší.

                                                    Lajtvíla je jiný svět – a tím nemyslím, že by to bylo nějaké überkolo, ale chová se prostě úplně jinak. Střed je relativně nízko, sedlová trubka mnohem kolmější a posouvá jezdce více dopředu, rám je dost dlouhý, hlavový úhel velmi položený, zadní stavba delší. Kolo je tak mnohem stabilnější, zvláště ve sjezdech dodá dost odvahy a jistoty. Kdybych měl změnu nějak popsat tak první pocity byly asi jako po přesednutí z malého neposedného městského auta do tanku.

                                                    Zadní stavba je opravdu hodně citlivá, přitom tolik nehoupe a využívá příkladně celý zdvih. Přesto to pořád jede velmi dobře – rozhodně líp než Marin. Původně jsem to hodně přikládal hmotnosti, ale teď mám váhu 12,5 a Marin měl něco kolem 13 což je rozdíl nepodstatný. Nemám problém na tom jezdit dlouhé trasy, klidně si na tom vyšlápnu 90minutové stoupání a pak si to dolů neskutečně užiju. Pro mne to je skvělý univerzál. Bydlet jinde, tak bych možná tak moc nadšený nebyl. Když jsem brázdil Hanó na Stereu, tak mi taky přišlo líto se s tím zdvihem tahat, ale tam by možná byla moc terenní i cyklokroska :-)

                                                    0 0
                                                  • mastihuba  

                                                    Já mám velikost L a merim 179cm kompenzuju to 65mm predstavcem a abych slušně šlapal potřebuju sedlovku bez ofsetu. Už jen toto možná něco vysvětluje. vzhledem k tomu že naprat do změny rámu a rafku se mi nechce vyhodit pade, tak na tom ještě vydržím a pak si koupím 29 zimaka s pevnou karbonkou a dojezdim to do duchodu po asfaltu. :)

                                                    0 0
                                                  • scret  

                                                    jezdil jsem Lko i Mko a na tvoji velikost bych byt tebou bral nejspis Mko…

                                                    Jinak mi neprijde, oproti Listerovi, ze to kolo je nejak strasny… Myslim jizdnima vlastnostma… Do kopce to jelo lip nez TranceX, z kopce me marin nejak vylozene neomezoval, trance mel ale lepsi trailovejsi geo…

                                                    Jako XC s vyssim zdvihem marin gut…

                                                    LV je ale samozrejme uplne nekde jinde a to napr. i oproti reignu…

                                                    0 0
                                                  • Lister  

                                                    Nemůžu nepřiznat, že jsem se sekl ve velikosti – 16,5 už na mě byla hraniční a M by rozhodně sedlo více – kdybych pří výběru tenkrát rozuměl víc geo kol, tak bych si S nekoupil a možná bych mluvil jinak.

                                                    0 0
                                                  • mastihuba  

                                                    Já ten rám objednal narychlo ve stresu po úspěšné akreditaci. Potřeboval jsem si rychle udělat radost. :) no a když sem se díval do tabulek, tak měli u M nějakou chybu a uváděli 565 mm horní ramovku. Což se mi na xc zdálo dost málo tak jsem vzal L. Kdyby uváděli 585 tak už beruM. Teď už je to jedno, stejně su pořád v hokne a na kole se moc nesvezu.

                                                    0 0
                                                  • mastihuba  

                                                    Kua jak jinde. Vsem vám to různé vrze a skřípe kde nemá. :)

                                                    0 0
                                                  • Lister  

                                                    Tyhle nemoci jsou už dávno vychytané.

                                                    0 0
                                                  • scret  

                                                    nevim jak komu, ale me uz ani necekne:)

                                                    0 0
                                                  • kubad  

                                                    detska nemoc tlumicu DT :-(

                                                    0 0
                                                  • scret  

                                                    jj, je to tak… vzdy to zaclo lupat kdyz se vygrglal ten jejich kul.cep:( s novym byl zas na chvili klid…

                                                    0 0
                                                  •  
                                                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                                    0 0
                                          • MlokCZ  

                                            Njn, to je ta dnešní móda extra širokých řídítek + extra krátký představec.

                                            Pro nás „úzkořídítkové“ není trošku větší hlavový úhel vůbec od věci.

                                            Já bych tam klidně nechal těch 69,5° když je to na mírně větší kola, maximálně ještě tak 69°.

                                            68° by se mi na 120mm 650B kole už nelíbilo.

                                            Ale samozřejmě každému dle jeho vkusu…

                                            0 0
                                            • Lister  

                                              Jsem zvědavý, jak nastaví geometrii u dámský kol.

                                              Jak se mi ze začátku nabídka pro rok 2014 moc nepozdávala, tak tomu nějak začínám přicházet na chuť.

                                              Třeba tohle je vyloženě hezké dámské kolo. Pokud nastaví opět stejně zajímavou cenovou politiku, tak bych možná i něco objednal pro manželku, ač jsme původně preferoval klasickou 26 – bude potřebovat rám velikosti cca 15 palců, a proto se mi větší kola úplně nepozdávají.

                                              0 0
                                              • scret  

                                                ajajaj, to je hodne pekna libovka! Ty zensky se stejne maj co?:)

                                                0 0
                                              • MlokCZ  

                                                Tak zase větší kola standover zhorší jen o hodně málo. Není to ani o celý 1cm.

                                                A ten rám má sníženou horní rámovku co to jde + hlava vypadá také hodně krátká, tak by to mohlo být celkem ok s místem nad horní rámovkou.

                                                Tedy netuším jak má dlouhé nohy.

                                                0 0
                                                • Lister  

                                                  Na holku poměrně krátké. Proto při své výšce 165cm potřebuje takhle nízký rám. Kdyby byla průměrná ženská s nohama až ke krku, tak by při své výšce bez potíží mohla mít 16 nebo i 17 palců.

                                                  V každém případě tohle je Spectral což by pro ni bylo zbytečně moc, kdybych něco bral tak Nerve, ale pro něj jsem nikde nenašel takhle hezkou fotku.

                                                  0 0
                              • mirabike  

                                v čem ti přijde průběh nešťastný? Kromě celkem mizerné citlivosti mi průběh dost vyhovuje a využívám aktivně celý zdvih (s DRCV tlumičem:).. jo a od 2011 je hl. ú. 68st..

                                0 0
                                •  
                                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                  0 0
                  • kopečák1  

                    tak to jde asi o to na co si zvyklej… jezdil sem ibis 2 roky a sedlo mi to parádně.

                    0 0
                    • Lister  

                      IMHO nejde o zvyk, ale o potřebu – každý jsme jiný, každý máme jiné proporce a každý potřebujeme něco jiného. Ale kola mají jasně dané parametry, o kterých se asi těžko dá diskutovat.

                      0 0
                      •  
                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                        0 0
                      • kopečák1  

                        Tak určitě! Ale nemůžeš o něčem napsat že to je na pí*u, když to zrovna Tobě nevyhovuje :-)

                        0 0
                        •  
                          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                          0 0
                        • Lister  

                          A to jsem napsal kde?

                          Pouze jsem se ohradil proti tvrzení, že Santové jsou dlouhá kola, což zcela objektivně nejsou.

                          0 0
      • tonik666  

        Nebo Santa Cruz Bantam, za chvíli by mohl být k objednání.

        0 0
        • Lister  

          Tak toho si za ty prachy koupí opravdu jen magor nebo ten kdo prostě chce SC a nemá na pořádné kolo.

          0 0
        • TJK  

          už ten název ve mě evokuje starý shnilý kolečko ve kterym vozim hnůj vod králíků :-D takže za mě tak určitěěěě :-DD

          0 0
    • Tehu  

      nevim jestli to tu padlo ale co canyony 2014 vypadaj paradne

      http://www.canyon.com/…inbikes.html

      0 0
    • Tris  

      Již nějakou dobu sleduji podobná témata a mám, asi hloupý, dotaz. Jak je to s jízdou po cyklostezkách/sil­nici s takovými koly? Např. zde uvedený Cube Stereo, nebo Giant Trance, vesměs kola s 140–160mm zdvihy. Jsem zvyklý na stovkové zdvihy, tak se ptám. Další důvod je, že bych rád na stezky taky na kole dojel (50–100km). Za sdělení vašich zkušeností budu moc vděčný.

      0 0
      • Azmir  

        Tohle je převážně o pláštích spíš než kole, na vidli a tlumiči dáš správný režím a pokud máš jezdivé pláště ujedeš to samé vpohodě jak na 100kovém fullu, jenom třeba o něco málo pomaleji.

        0 0
      • Georrge  

        všechno je to v nohách… na cyklostezkách je to spíš o gumách a posedu, naplno se nevýhody těhle fullů projeví až v prudkých kopcích.

        0 0
        • sjusko  

          Ale když už jedeš do prudkého kopce, tak z něj musíš i dolů a tam se zase projeví výhoda těhdle fullu :-)

          0 0
      • mr.antik  

        pokud jezdíš normálně, ne žádný nástupy ze sedla, tak co se týká vlastního šlapání, jede to uplně stejně, záleží jak máš nastavený posed. A samozřejmě hlavně ty gumy, jak píšou ostatní.

        0 0
      • Tris  

        Rád jezdím věci tohoto typu:

        http://www.trail-busters.cz/trail.php…

        a jim podobné, tak se právě ptám, zda-li takový zdvih nebude již moc.

        0 0
        • Azmir  

          V pohodě, fakt záleží hlavně na pláštích, takže pokud tam hodíš třeba Nobby Nick nebo něco podobného tak to pojede dobře dolů i nahoru :)

          0 0
          • Georrge  

            +1 s NN nemám problémy, fakt nevím jestli vůbec jedou pomaleji jak RaR a podobné gumy, jestli jo tak asi ne o moc nebo to nepoznám :) mám kámoše, co když si před pár lety koupil prvního horáka tak tam chtěl šlupky bez vzorku, nakonec trochu zmoudřel a dal tam RaRy, ale rval tam 4atm aby to jelo… teď jezdí NN vepředu i vzadu s rozumným tlakem a nemá pocit že by jezdil nějak pomaleji… naopak má radost, že to v terénu nehrabe bo jezdí dost vestoje :D

            0 0
            • MlokCZ  

              NN jedou o dost hůře než RaR, zvlášť po tom, co jsou RaR 127tpi.

              Střídám kombinace 2,25 RoR/RaR (UST verze, tedy oba 127tpi), 2,25 NN/RaR, 2,25 NN/NN a sem tam i HD trail/HD pace.

              A RoR/RaR jede na tvrdém povrchu o hodně rychleji.

              Také záleží jestli s duší nebo bez. Bez duší se rozdíl zvětšuje (pláště s větším vzorkem zrychlí bez duší jen málo, RaR zrychlí vyhození duše daleko více).

              Na tvrdém povrchu bych řekl, že rozdíl mezi RoR/RaR 127tpi a NN/NN je podobný rozdílu mezi NN/NN a HD trail/HD pace.

              A samozřejmě když se pak prostřídá rovnou RoR/RaR s HD trail/HD pace, tak to už je brutální skok v tom jak to jede.

              0 0
              • Lister  

                Postupem času jsme dospěl k tomu, že je úplně jedno jak to jede, jízdu hlavně ovlivňuje jak to drží a jak ti to šlape.

                Tím ale netvrdím, že tam rozdíly nemůžou být cítit, v mém provozu jsem ale rozdíl na zadním kole mezi Ralfem bez duší (pravda jen 67tpi) a NN s duší nepocitil – možná kdybych jezdil rovinatější trasy tak ano, ale v těch našich kopcích to je prostě úplně šumafuk.

                0 0
                • MlokCZ  

                  To, že jízdu ovlivňuje hlavně jak to šlape souhlas (a to jak výkonnost tak aktuální stav organismu daný den).

                  Tohle je ale konkrétní den dané narozdíl od plášťů, které mohu ovlivnit.

                  Ve velkých kopcích na pláštích (jak jedou) záleží méně, s tím zcela souhlas (v kopcích při pomalé jízdě je hlavní odpor gravitace a valivý odpor se neprojeví tolik).

                  Pokud je ale kombinovaná trasa, kde je jak terén, tak více jezdivějších úseků a to ještě více rovinatějších úseků, tak je to rozdíl obrovský.

                  V Jizerkách mám jednu pro mě už hodně náročnou trasu (cca 100km dle varianty, něco přes 2500m nastoupaných), kterou jsem jel už cca 15× na různých kolech a různých pláštích.

                  Je na té trase jak terén, tak jezdivější úseky. Stoupání jak prudší (z JZ na Ještěd) tak táhlá mírná jezdivější.

                  A jednou jsem ji jel na HD trail/HD pace a to bylo jedinkrát, kdy už to bylo opravdu utrpení a tak vyřízený jsem na té trase ještě nebyl. A zrovna na dané akci mi to jezdilo slušně a na tu trasu jsem byl odpočatý, tedy nebyl problém v aktuálním špatném stavu organismu.

                  Samozřejmě, že jsem tempo přizpůsobil plášťům, tedy nepřepálil jsem to snahou držet stejnou rychlost v jezdivějších úsecích.

                  A pak pokud jezdíš s někým dalším a nejsi na tom výkonnostně lépe (ale ani výrazně hůře, kdyby ano, tak je to už stejně jedno na čem se jede).

                  Na rychlých pláštích je to v pohodě a pro rozumné pohodové tempo ostatní udržím.

                  Na HD trail/HD pace už ne, tam musím jet buď vysokou intenzitu nebo nechat ostatní ujíždět.

                  Kdybych jel sám, tak to možná ani nezaregistruju, není takový rozdíl jet třeba 7,5km/h x 7,8km/h.

                  Pak je tu jeden zásadní faktor, jak kdo jezdí moc za mokra a bahna. Já téměř vůbec (raději klidně vemu celopevňáka a slicky a jedu asfalt), další důvod, proč mi stačí méně držící pláště a raději ať to jede.

                  Na Plzeňsku jsou některé trasy na HD pro mě úplně o ničem. Jak to nejsou čistě sjezdy, které jedou, ale hodně třeba úseky podél řeky, kde se to tak houpe různě a je to tedy hodně šlapavé. Na HD pak jsem akorát pomalý a ani se nedostanu k využití lepšího gripu jak jedu pomalu.

                  A pro zajímavost, rozdíl HD trail/HD pace oproti RoR/RaR je pro mě asi ještě o něco větší než rozdíl 150mm full x celopevňák (různá kola beru pro stejně rychlé pláště, tedy UST RoR/RaR x snake skin RaR/RaR, vše bez duší).

                  0 0
                  • Georrge  

                    hele vypadá to, že máš stejné požadavky po pláštích, jako já (do bahna se nehrnu, když už tak to prostě nějak projedu, ať to rozumně drží na suchu a přitom jede), tak by mě zajímalo jaké gumy vlastně jezdíš? Teď mě zajímá 150mm full. Já tam teď mám NN 2,4 SS na obou kolech, předek je paráda, tam nemám potřebu nic gripovatějšího ani bych nechtěl na gripu ubírat, zadek je ale otázka, NN je fajn v sypkých a kořenových výjezdech, celkově bych ale možná trochu jezdivější gumu vzadu snesl, RaR už má vzorku ale zase moc málo… je něco mezi NN a RaR? Přeci jen ty gumy jsou vzorkem docela daleko od sebe… RoR je takové kombi, ale je to šlupka a bojím se že by se rychle sjížděl, i kdybych tam dal SS. Navíc nevím jestli je na asfaltu vzadu vůbec rychlejší, než NN. Příští gumy už ale 2,4 nebudou, dopředu půjde NN 2,35 bez ochran (myslím že předek si uhlídám) a dozadu něco ve 2,25 se SnakeSkinem. Ale zase NN? Toť otázka.

                    0 0
                    • Lister  

                      NN 2,35 se dělá jen SS, navíc nevidím důvod proč dávat 2,35 místo 2,4 – vzhledem k rozdílu ve váze 5gr to musí být skoro stejné pláště.

                      Vzadu buď NN 2,25 nebo RaR 2,25. Dávat Rona dozadu mi přijde docela nebezpečné – v klasické verzi je to taková šlupka, že mi tam vydržel 100km a po dvou řezancích šel do popelnice a SS verze se 67tpi zase už bude skoro stejně tak pomalá jako NN 2,25.

                      Plánuju dát manželce na kolo dopředu Rona 2,25 127tpi a dozadu Ralfa ve stejné verzi. Na lehkých duších to bude docela lehká kombinace a vzhledem k tomu, co jezdí, se ani nebojím o odolnost. UST u ní nepřichází v úvahu, má klasické ráfky a tam bych se kombinace s TLR pláštěm docela bál.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Nový RoR bude podle mě i v 67tpi vzadu o dost rychlejší než NN, naopak bude minimální rozdíl od RaR (beru RaR také snake skin 67tpi).

                        0 0
                      • Georrge  

                        tvl si děláš prdel, oni už zase změnili nabídku… ještě na jaře jsem se díval, a měli 2,35" TLR která vážila nějakých 590g, neměla SS ale byla trochu širší než 2,25" prostě pro mě na předek ideální guma… a oni ji zase zrušili… ostatně svářeč měl tyhle NN na kole, nedávno dokonce jeden prodával. Asi se ho narychlo pokusím někde sehnat, než vyprodají zásoby… fakt nechápu, na co dělají 2,35" SS a 2,4" SS, podle mě v tom mají chybu a ta 2,35 má být jen TLR bez SS, takhle to nedává smysl.

                        0 0
                    • MlokCZ  

                      Letos jsem nejvíce odjezdil na nejrychlejší kombinaci 2,25 UST RoR/RaR. Sem tam by to lepší grip chtělo, ale ne moc často a více jsem ocenil, že to jede.

                      Aktuálně mám na jednom fullu ty RoR/RaR a na druhém full NN/RaR.

                      Jinak mám aktuálně doma ještě jeden kousek 2,25 UST NN a pak nějaké snake skin 2,25 NN.

                      A jeden pár HD trail/HD pace.

                      HD nahazuje pouze na dovolenou v horách a i tam jen občas. NN používám občas i na Plzeňsku. Povětšinou to teď mám v kombinaci s RaR, občas dám i NN/NN.

                      Jezdím ale starší verzi RoR (tedy do 2012 včetně), která na předním drží docela slušně. Novou verzi RoR bych si na přední už nedal, grip má o dost horší než stará verze.

                      Starší verze RoR ale zase byla nevhodná na zadní, při záběru na tvrdém povrchu se dost žvejká vzorek a pak ani nejede.

                      Nová verze RoR by naopak měla jet výborně i vzadu na tvrdém povrchu.

                      Novou verzi RoR bych označil ale za hodně blízkou RaR, prostě takový trošku lépe se čistící RaR.

                      Klidně tu novou verzi RoR zkus. Samozřejmě jedině ve snake skin verzi aby to nebyla taková šlupka.

                      Já o nových RoR dozadu neuvažuju, když chci rychlejší variantu, tak jsem spokojený s RaR a hlavně RaR je pořád k mání v UST verzi, kterou preferuju.

                      K tomu mi za sucha vzadu grip RaR stačí a na asfaltu nevibrují (NN vibrují hodně, starší verze RoR taky poměrně dost).

                      Sjíždění bych se u nových RoR moc nebál, není žádný důvod, aby to bylo horší než NN.

                      0 0
                      • Georrge  

                        RaR mi přijde dozadu jako dobrá guma, dokud se trochu nesjede… přecijen má ty figury dost nahusto a nízké, jak se trochu sjedou tak to drží málo… NN je zase zbytečná žvýkačna na asfalt, RoR je něco mezi něm, spíš ale blíž k RaRu, ale asi ho zkusím, ta nová verze vypadá na zadek dobře… je to dost lehká guma i se SS, snad mi nebude utíkat tlak při defektech… zajímavé ale, že RoR má stejné parametry „rychlosti jízdy“ jako NN, ale lehce horší grip na měkkém (to chápu), odolnost taky stejnou… RaR je pak oproti RoRu rychlejší, drží líp na suchém, na měkčím hůř (to taky chápu), to s těma rychlostma je divné… no třeba RoR vzadu bude rychlejší jak NN, držet by mohl slušně… asi zkusím :) předek 2,35 NN TLR a zadek 2,25 (nebo 2,35?) RoR TLR SS. Bojím se že bude RoR vzadu trpět, ale zase si říkám, o moc víc než NN by neměl…

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Když sjedeš vrchní směs (což je zhruba na úrovni zmizení probhlubní ve vzorku u RaR), tak přestanou držet jakékoliv Schwalbe.

                          Já s tím ale nemám problém co se týká výdrže, RaR mi vydrží i na zadním dost dlouho (2,5–3tis. km dám vždy i pro včasnou výměnu, aby držel; někdy i více).

                          A co se týká hmotnosti, tak to mám přesně opačně. Tam v podstatě nepoznám rozdíl když není rozdíl moc velký. A nemá to vůbec žádný vliv na to, jestli stačím ostatním nebo ne.

                          Třeba NN/NN snake skin (taky občas vozím) je znatelně lehčí než UST RoR/RaR a stejně na NN/NN stíhám blbě a na těžších UST RoR/RaR v pohodě.

                          A co se týká odolnosti, tak já bych obyč šlupka verzi nevozil ani u NN. Sice přední je na tom lépe (nedefektní se na něm tak často), ale zase je tam defekt daleko nebezpečnější.

                          2,4" NN jsem jezdil nějaký ten rok zpět a ty bych už nejezdil. To už raději pak nahodím HD.

                          0 0
                          • Georrge  

                            me ty NN zas takove slupky neprijdou… jedina guma kterou jsem zatim riznul, byl RaR 2,1" jinak zatim ne, a ty SS co ted mam nejsou po bokach ani moc porezane tak aby to melo projit az dovnitr… predek se mi dari ovladat docela dobre, zadek vetsinou citim jak po nejakem sutru nevhodne sjizdi. Mozna tu ani nemame v okoli tak ostre sutry… ikdyz v zavodech jsem vidal hodne lidi opravovat defekty :D behouny mam ale docela propichane na obou gumach, jsou to ale jen dubky, tmel to bere v poho. Asi ten NN na predek zkusim, dozadu hodim novy RoR SS a myslim ze budu spokojeny… i ten RaR by dozadu sel, nasucho je naprosto v poho, ale na mekkem ci za mokra mam pocit ze moc nedrzi a obcas hrabu, NN drzi jak divy.

                            0 0
                            • mastihuba  

                              Ror ss neriznes z boku ale na behounu a na kamenité sotoline. To je můj problém u schwalbe. :)

                              0 0
                    • mirabike  

                      X-King 2.4 Protection, pro mě zatím nejlepší zadní guma, co jsem měl..

                      0 0
              • Georrge  

                asi na to nejsem až tak citlivý, nebo je to tím že nepřehazuju gumy moc často (a že si neměřím za jak dlouho ujedu ty úseky) a že vlastně jezdím jen na pocit, tak rozdíl mezi NN a RaR jsem moc nepostřehl… RaRy ale jsou ty staré. Teď mám zadní RaR hodně sjetý, nevím jestli to gumu na tvrdém zpomalí nebo naopak zrychlí, ale trochu tam ten rozdíl je, hlavně mám pocit že akcelerace je lepší (přeci jen 300g na obvodě kol), při nějakém měření by to asi taky vyšlo veprospěch RaR, ale pocitově rozdíl moc necítím, to spíš víc záleží jak se vyspím nebo kolik mám ten den energie :) no a pak samozřejmě nejvíc poznám grip plášťů v terénu. A ani kamarád, který právě dělal různé nesmysly aby mu to dobře jelo po asfaltu, si nějakého výrazného zpomalení po přezutí na NN (navíc s nižším tlakem) nevšiml. Myslím si, že citelný rozdíl bych poznal až po rychlém prostřídání kombinací FF – NN a nebo RaR – HD trail/pace. Možná je to i tím, že mi výkonost dost kolísá (jezdím tři měsíce v kuse a pak skoro dva měsíce nic) a tak vnímám vliv na jízdu víc u svých nohou, než u gum :)

                0 0
                • MlokCZ  

                  Já taky moc gumy nepřehazuju, bez duší mi to nebaví. Jak mám ale dva totožné fully a na každém mám vždy nahozeno jinou kombinaci plášťů, tak se dobře srovnává, protože to můžu kdykoliv rychle prostřídat (tedy jen 2 kombinace jdou takhle střídat rychle).

                  Pro celopevňáka mám zase dva páry kol.

                  Mně samozřejmě výkonnost také hodně kolísá a aktuální stav organismu udělá větší rozdíl než pláště. Srovnávám ale dlouhodobě, tedy beru v potaz tyhle výkyvy.

                  A pro mě velmi dobré srovnání je jízda v háku na pěkném povrchu za pořád tím stejným kamarádem (je výkonnostně na tom lépe, proto se vždy já vozím za ním a tak jedem oba ± stejnou intenzitu na rovinách), který navíc pořád vozí stejné kolo i pláště. Když takhle s někým jezdíš už mnoho let…

                  V háku to sníží význam aerodynamiky a zvýrazní to vliv valivého odporu.

                  A tam to mám následovně:

                  • v podstatě nezáleží jestli jedu na fullu nebo celopevňáku přisrovnatelných pláštích (vliv kola se začne více projevovat když se tozačne vlnit, pokud to je ale stálá rovina nebo mírně z kopce, tak je torozdíl naprosto minimální)
                  • s HD trail/HD pace ho na delší vzdálenosti ani neuvisím a když tozkouším, tak za nějaký čas umřu
                  • s NN/NN už ano, ale trápím se a jedu moc vysokou intenzitu
                  • s RoR/RaR jedu rozumnou intenzitu (± jako on, tedy on to také nijakšíleně nežene na svojí výkonnost) a pohoda
                  • se Super moto (ty vozím jen na celopevňáku a jen někdy) už pohodičkanejvětší, tam už se vyloženě flákám
                  0 0
      • Lister  

        Mám přesně opačný názor než ostatní – IMHO se to nejvíce projeví na delších rovinatých úsecích než v kopci, kde hlavním faktorem bude celková hmotnost soustavy – tedy hlavně jezdce – a výkonnost jeho končetin.

        0 0
        • Tris  

          Takže myslíš, že takový Trance 3 nebo Stumpjumper FSR (2010 model) bude zbytečný na takové ježdění? Rád bych si taky občas zajel Rychlebské apod., tak abych zase tam to stačilo.

          0 0
        • MlokCZ  

          A teď myslíš co se projeví na rovinatých úsecích? Ptal se na fulla na kolo jako celek.

          Pokud myslíš pláště, tak zcela souhlas, to řešíme také i výše a už tam to je uvedené.

          Pokud myslíš ten zdvih, tak tam mám názor zcela opačný. Pokud vozím rychlé pláště (RoR/RaR UST), tak na rovinatých úsecích stíhám naprosto v pohodě na fullu to samé co na celopevňáku a nevadí ani vyšší hmotnost kola, ani odpružení. Malinko se projeví posez, ale stíhám stejně většinou v háku, kde to posez ovlivní daleko méně než při sólo jízdě.

          0 0
          • Tris  

            Ano, mám na mysli pouze fulla/zdvihy kolem 140mm, pláště můžu kdykoliv vyměnit, což s rámem a vidlicí tak jednoduché není. Jinak mám 65kg a co jsem se díval na váhy těch kol, tak se pohybují kolem 13kg bez pedálů. Jinak všem děkuji za odpovědi.

            0 0
          • saintjv  

            Mloku mohl bych te poprosit o nejaky pekny tipy v jizerkach na nejaky pekny trail? Nechci to tady spamovat tak kdyz se ti nebude chtit tady tak kdyz tak do mailu(Bydlet budem na hajence). Moc dekuju.

            0 0
            • MlokCZ  

              V historii tu těch typů na trasy v Jizerkách je poměrně dost. A když to tam celkem znám (byl jsem tam už více než 10× na 14-denní nebo týdenní akci), tak pořád nejsem místní, kterých je to na fóru plno a kteří to znají ještě daleko lépe než já.

              0 0
              • saintjv  

                ok jen jsem myslel ze jsi od tam. Za kazdy zajimavy typ budu vdecny ale nechi otravovat…

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.