650b HT 40-60kkč - karbon vs AL, koupit vs stavba

42 nepřečtených
  • Plechovka

    Ahoj,

    můj Superior viz profil už dosluhuje a je třeba jej něčím nahradit. Bude to 650b HT, 29er nechci.

    Přesný cenový strop není, může to být 40 i 60 kkč :-). Využití: 70% silnice, 30% lesní a polní cesty. Těžkému terénu se vyhýbám – nebaví mě to. Nemám jasno zda hliník či karbon. U rámu upřednostňuji pohodlí před tuhostí.Je mi jasné, že mi všichni budou psát „vezmi karbon kvůli pohodlí“, ale myslím si, že dostatečně vytažená karbonová sedlovka malého průměru udělá také dobrou práci i v duralovém rámu.

    na jednotlivé komponenty kladu následující požadavky:

    • rám: dlouhý a nízký (mám kratší nohy a delší trup), potřebuju cca18", délka cca 600, reach cca 415
    • vidlice: lineární charka, citlivá, tvrdý lock = Epicon TT :-)
    • řazení: shimano 2×10, cokoli od SLX výše
    • kliky: shimano HT2, 38×24
    • brzdy: Shimano deore a výše
    • kola: nemám jasno, co nejlehčí, ideálně bezdušové ráfky

    Zatím jako ideál se jeví Cube Reaction GTC SL 27.5. Oficiální cena je 55990. Nemá to nějaký háček? V porovnání s ostatními značkami je to docela málo, třeba tahle hůře vybavená Merida stojí 67000.

    Uvažuju i o stavbě, nástřel na karbonu viz obr., pokud by to byl hliník, pak by to byla také merida a od celkové ceny stačí odečíst 20000.

    Obecně preferuju funkčnost před značkou, je mi zcela jedno, jestli je na rámu nápis Author či Specialized, nebo na vidlici Suntour či Fox.

    Uvítám jakékoliv komentáře :-)

    0 0
    • Plechovka  

      Ten odkaz na Cube nějak nefunguje (i když je správně), ale věřím, že osazenstvo BF je inteligentní a případně se k biku dokáže proklikat :-)

      0 0
    • Mysee  

      Ten Cube vypadá hodně hezky, ale jsou celkem krátké myslím, chtělo by to zkusit. Jinak se podívat ještě po Radonu/Haibike. Celé kolo na rámu Merida na deore/SLX za 57 bych asi nestavěl.

      0 0
      • Plechovka  
        1. v tom přehledu je jenom nástřel
        2. deore je tam hazka a brzdy (změní se ale něco, když tam dám XT, kromě

        ceny? Myslím že ne). Třeba řazení je XT. Taktéž vím, že kromě pár gramů nepoznám rozdíl mezi klikami třeba deore a XT.

        1. Ad Merida – rám mi vyhovuje geometrií i designem, hmotnost bude

        předpokládám také slušná, v ceně je i karbonová cenovka. Nálepku neřeším.

        1. v té ceně je i 8000 na zapletená kola. A můžu to zvednout třeba na

        10000, a najednou mám kola, o kterým se hotovkám může jenom zdát.

        0 0
      • Plechovka  

        Délka rámu je OK – 418mm reach v 18"

        0 0
    • Teapack33  

      Pokud myslíš toto http://www.cube.eu/…orange-2015/ tak to bych bral hned, ta zelená je krásná :)

      0 0
      • Plechovka  

        To je on, akorát mně připadá ta zelená strašná :-), já bych bral černou variantu.

        0 0
        • Teapack33  

          Byl bys nepřehlédnutelný :D

          0 0
          • Radovan84  

            Já na tohle nejsem ale ta zelená je fakt famózní :)) hele černou mrchu má každý druhý.Osazení velmi slušné.

            0 0
      • madcat  

        Co je to za debilní módu dělat stránky takhle „nastojato“? Setkávám se s tím poslední dobou nějak moc často :-/ Jmenuje se to nějak tenhle styl stránek? Kdo to vymyslel? Proč to tak himl fix dělají? :)

        Jinak k tomu Cubu – dát tam „SID Blue“ modrou vidlu a je to jak reinkarnace Egoista :) Takhle je to zelený až trochu moc…

        0 0
    • Le Corbusier  

      Dnes jsem byl v CBASE v Brně. Kolem 50–60tkč tam měli pekny kola. Např BMC. Ten jejich Ht carbon mi přijde velmi sympatickej, ale vubec nevim jak si vede tahle značka zde na BF.:-)

      0 0
    • AdamosR1  

      Taky jsem přemýšlel co za Mtb 27.5. Stavbu jsem nechtěl. Merida je předražená ***** jako hotový kola. Měl jsem limit 40 tis. Na Karbon rám sem se nedostal. Chtěl jsem solidní výbavu. Šel jsem do Ghost Kato Pro 8. Hliník. Cena se slevou za 39 tis..Vše v xt. Kromě kotoučů a kazety. Kazeta slx. Předek 15mm osa, zadní bohužel není pevná ale 10×135. Ale i tak za tu cenu? Moc pěkný kolo, na živo ještě pěknější. Jinak jsem max spokojenej. Kolo jede suprově. Mě merida neseděla zas v tom že rám 20" byl dlouhý 605mm a bylo to na hraně. Ghost měl ve velikosti L 620mm a padl suprově.

      0 0
    • raw 4  

      Zkusis si projet Cuba,Mám Kubíka gtc pro 2014 sic v 29 a maximální spokojenost. ..ale má kratší rámy. ..nutný se na něm projet

      0 0
      • coplos  

        Cuba se vůbec nemusíš bát-ano má kratší geo, ale v terénu je to jen ku prospěchu.

        Já mám sice 29er – GTC Reaction, jezdím ho druhým rokem a zatím bez problému(i na zavodech).

        Kupoval jsem na Bikeinvest-zkus tam mrknout, jaké jsou ceny. Bez problému mi vyměnili, co jsem si řekl a sestavili v podstatě kolo na přání za super price…

        0 0
        • pocestny  

          Krátká eometrie je ku prospěchu, pokud danému člověku vyhovuje. Jinak …

          0 0
        • madcat  

          Plechovka přece píše, že těžkýmu terénu se vyhýbá, takže kratší geometrii nebude tolik potřebovat. A Cuby jak se tak dívám, jsou vesměs dost krátký – ve 20" velikosti mají efektivní TT něco málo přes 600 mm – to mi přijde docela málo…

          0 0
          • Plechovka  

            mnou vybraný model má v 18" reach 418mm, což mi bude vyhovovat. Poněkud kratší efektivni délka 593mm je daná úhlem sedlovky 73.5°. Změna sedlového úhlu o 1° znamená změnu mého posedu (výšku sedla nad středu klik vozím 735mm) o cca 13mm. Takže kdyby ten Cube měl úhel sedlovky 72.5°(třeba), tak je efektivní vodorovná délka už přes 600 (bude to o něco méně než 593 + 13 = 606) a najednou je z toho už v 18" docela dlouhý posed. To jenom jako ilustrace toho, že nelze posuzovat délku posedu jen podle jednoho čísla.

            0 0
            • Plechovka  

              A praktické srovnání Cube vs můj stávající Superior (na pozadí). Na obrázku je ještě sedlovka s offsetem, která už tam ale dlouho není, vozím přímou.

              0 0
    • Mr.Dan  

      A nechceš můj bajk? Na mě je to trošičku delší, než bych potřeboval – mám to obráceně než ty, tj. kratší trup a delší nohy vzhledem k výšce. Tobě by to mohlo sednout parádně. Na tvoje použití by to mělo bejt fajn, odpruženou vidli dle výběru tam můžeš kdyžtak napasovat kdykoliv…;) Mrkni ke mně do profilu.

      0 0
    • ToBla  

      Co třeba Giant na advanced rámu?

      http://www.giant-bicycles.com/…16464/70216/

      0 0
    • ememem1  

      ten cube bude mat hacek…:-)

      0 0
      • ememem1  

        ale ako vazne, silnicku alebo ht by som uz bral v tychto cenach iba carbon.

        za tie prachy ten cube je ok.

        0 0
    • pocestny  

      Na jednu stranu se zdá, že už přesně víš, co od biku očekáváš. Na druhou stranu mi připadá, že se tvůj požadavek na delší & nižší rám bije s tvrzením, že ti bude vyhovovat geometrie Cube. Tohle by bylo potřeba nejdříve ujasnit. Pokud chceš opravdu delší kolo, tak se neohlížej na Cube a Meridu. V téhle cenové ti nabídne každá slušná značka podobný bike. Tak se zaměř na tu geometrii.

      A druhá věc, která mě trošku zarazila, je úvaha nad rozpočtem 40–60.000 (Vždyť to je +50% rozdíl ceny! Vážně?) a zároveň osazení řekněme Epiconem + SLX. Tady to chce opět ujasnit, co vlastně chceš, protože to cenové rozpětí je extrémně široké: Do stavby za 40 se prostě luxusní rám nevejde, a musíš na něčem krutě šetřit. I sériovky se budou hodně lišit.

      Když si ujasníš ty 2 věci, tak se ti bude mnohem líp rozhodovat.

      Příklad, když koupíš nějaký (relativně) luxusní rám za 20.000, luxusní kola za 10.000 a vidlici za 8.000 = máš 38.000 pryč. K tomu už do 60.000 opravdu zbudou finance jenom na sadu Deore/SLX a poměrně průměrný zbytek. Ani výsledná hmotnost nebude žádná sláva. A na takovou stavbu bych se vykašlal → To už ten tvůj zelený Cube je na tom kromě kol ve všem lépe. „Jen“ si ujasnit, jestli ti taková geometrie opravdu sedí!

      0 0
      • Patys89  

        Tak když bych vycházel z tvýho základu, že za rám,slušný kola a vidlici dá 38 tisíc, tak pořád zbývá do 60 tisíc 22.. Nějaký komponenty má, kazetu chce Sunrace, což není špatná varianta, kotouče psal taky slx a říkal že neřeší rozdíl pár gramů mezi slx a xt(a i kdyby jo, xt do 12 tisíc sežene komplet a pořád mu 10 zbyde).

        Stavby bych se tedy nebál..

        0 0
        • pocestny  

          Stejně s takovou stavbou nesouhlasím. Chceš tím snad říct, že ve výsledku bude mít za 60 hadrů bike v sestavě „luxusrám+slx+e­picon“ navíc s nějakými jetými díly? (jejichž hodnotu nechť si také připočte a bude přes 60). Protože to bych osobně nechtěl…

          Kdybych kupoval jakýkoliv dražší rám, tak bych nechtěl jeho potenciál (třeba potenciál postavit lehčí a rychlejší XC stroj) zabíjet tím, že bych na něj namontoval třeba lowcostovou sedlovku, řídítka, levné těžké sedlo, lowcost systém převodů nebo lowcost vidlici a byl bych funkčností i hmotností zpátky v „šedém průměru“.

          Na co bych tam ten luxusní rám pak měl? Finančně přiškrcené stavby na luxusních rámech si prostě neumím představit v rozumné podobě – vznikne dost nevyvážené kolo.

          0 0
          • Patys89  

            Tak jasně, když by to měl udělat jak říkáš, tak bych se na to taky vysral..

            Ale nevíme jaký má díly a kolik ho v minulosti stály (samozřejmě můžeme předpokládat lowcost-jak říkáš), ale ty do rozpočtu nepočítá..

            Chtěl sem jen říct, že do 60 tisíc by mohl zvládnout postavit funkční kolo na karbon. rámu (i s xt sadou).. A vidlice epicon z TT není podle mě lowcost, sám jí jezdím a nemůžu si stěžovat..

            0 0
          • Plechovka  

            Epicon TT co se týká mých požadavků na funkci vidlice přebije něco jen těžko. Auž jsem to psal asi 180× – je mi jedno, zda bude na vidlici nálepka Fox či Suntour.

            Ta mnou navržená sestava je OK a chodit to bude výborně. Ty poznáš rozdíl mezi SLX a XT přesmykačem nebo Deore a XT přehazovačkou? V řazení to poznat je, proto je tam taky XT.

            0 0
    • petryk  

      Známý má cca rok tohle: http://www.kupkolo.cz/…2014_z95439/

      a zatím velká spokojenost.

      0 0
    • tromboonen  

      Využití: 70% silnice, 30% lesní a polní cesty. Těžkému terénu se vyhýbám – nebaví mě to

      Jsem jedinej, koho tady napadne proc na tohle chces bika? 70% silnice a jinak jen polnacky? Jezdit na biku po silnici je za trest, proc pro tyhle parametry nezvolis cyklokrosove kolo, nebo endurance silnicku s 27–28 mm plasti? To zvladne jakoukoli polnacku i lesni cestu…

      Oboje je lehci, jede to jak drak, geometrie mnohem lip vyuzije energii, sama pozitiva :) za 40–60 budes mit luxusni..

      Ja jsem trochu ovlivnenej tim, ze na biku uz moc nejezdim, ale na tohle vyuziti je IMHO bike fakt mimo.. jezdis na silnicce? Pujc si ji a vyzkousej, i kdyz to nebude crosska nebo endurance na tlustejch gumach, na silnici zjistis o kolik lip to jede – ty polnacky a lesni cesty to pak s tema sirokyma gumama zvladne, to mi ver..

      0 0
      • jonti  

        Lesni a polni cesty muzou znamenat nekdy i koreny a 20cm kameny, staci ze je to jen 500m za vyjizdku, a uz je to duvod pro lepsi kolo. Navic i na polnacce je clovek na uzsich gumach hodne vydrncany.

        0 0
      • McBlacky  

        to je i o tom kde bydlíš. Třeba centrum Prahy může znamenat 50/50 – jenom 30 najedeš cestou na Zb a zpět…

        0 0
        • tromboonen  

          No ja jen ze kdyz nekdo deklaruje ze jezdi 70 procent silnice a obcas nejakou polnacku, tak mi to zni ze by mu na silnicce s nejakou terennejsi vybavou bylo lip, prece i sebelepsi bike je na silnici vetsi namaha a hlavne si to clovek neuzije..

          Jasne, obrovske koreny nebo kameny musi clovek objet nebo prejit pesky… ja treba jezdim po Brdech rozbite asfaltky, sotolinu, lesni cesty na Roubaixovi s 25mm hladkymi plasti a je to fajn, kdybych tam dal 28 tak jeste lepsi, ale mam jej hlavne jako silnicku, sirsi plaste budou na CX..

          Jen me napadlo, ze zakladatel vlakna mozna o silnicce nebo CX ani neuvazoval, protoze treba na tomhle typu silnicky nikdy nesedel a se silnickou ma spojeny jenom ultra ziletky.. ja osobne kdybych jezdil vetsinu casu po silnici a jinak jen polnacky a lesni cesty tak radsi sahnu po silnicni geometrii s poradnyma gumama nez po biku – no proste jsem mu chtel dat inspiraci, treba jej to nenapadlo, spousta lidi ma kolo spojene jen s MTB a pritom jezdi jen po asfaltu…

          0 0
          • jonti  

            Tam bych zvazoval mozna krosku nebo neco jako Specialized Diverge. To je ale spis na horske sotoliny, nez do mesta, kde je spousta schodu, obrubniku a kocicich hlav.

            0 0
      • Plechovka  

        Já právě silničku mám, ale už na ní víceméně nejezdím. Jezdím výhradně na biku. Jezdit po zapadlých okreskách s rozbitým povrchem je na silničce otrava. Já jezdím pro radost. A že to jeden pomaleji? No a? Veškeré cyklocomputery a sportestery jsem už dáno zahodil.

        0 0
        • tromboonen  

          No ono s tim jak jede silnicka po rozbitem povrchu to prave uz neni tak spatne – staci dat tlustsi plaste s mekci smesi a je to pohodlne a jede to super…

          Jasne, na tvrdych a nabusenych 23mm je to o prdel, me stacilo prejit na 25 mm Challenge Strada Open, kaucuk, jedou jako drak a do terenu/na spatne cesty se daji vozit s nizsim tlakem… pokud se to do silnicniho ramu vleze, daj se i 27 nebo 28 mm plaste, a na cyklokrosku das i 35 mm a vice, to uz je srovnatelne s bikem co se tyce tlumeni..

          Nemusis zavodit nebo jezdit rychle abys ocenil silnicni geometrii, IMHO na silnici/CX se budes vzdycky citit lip co se tyce posedu, uchopu a slapani, ale dost, uz Te nebudu presvedcovat :)

          0 0
          • Plechovka  

            V tomhle mám jasno. Bike mi na silnici vyhovuje.

            „…IMHO na silnici/CX se budes vzdycky citit lip co se tyce posedu, uchopu a slapani…“ – Já to mám přesně obráceně :-)

            0 0
            • Erknold  

              Teoreticky by na to stačil kros, ale na něj zas neseženeš tak dobrou vidlici. Zbytek je praticky stejný.

              A ve Tvém rozpočtu je asi základní, jak ti sedí posed/geometri­e rámu.

              A také si moc nedokážu představit nějaký hezký sjezd v terénu na posedu silničky :)

              0 0
    • Plechovka  

      Po delší odmlce, kdy jsem výběr kola odložil, tu máme finále. Stavbu jsem definitivně zavrhl a už vybírám pouze mezi těmito dvěma bajky:

      1. Cube Reaction GTC SL 27.5 http://www.cube.eu/…lashred-2015
      2. Superior XP 967 CRB http://superiorbikes.eu/…967-crb.html

      Oba můžu mít za cca stejnou cenu, geometrie ja takéž hodně podobná (i když se to naprvní pohled z fotek i tabulek nezdá).

      Zajímá mně jednak rozdíl mezi zapletenými koly:

      1. Cube: OEM Fulcrum (těžko říct, co to je, protože to Cube osazuje

      až od modelového roku 2015 takže ani google nic)

      1. Sup: Bitex na průmyslech + ZTR Rapid (OEM, low cost ZTR Crest)

      U supu výhoda zřejmě nižší hmotnosti, siršího ráfku (21mm vs 19mm u Cube) a samozřejmě (doufám) bezproblémové konverze na bezduše.

      Dalším rozdílem, který řeším, je vidlice:

      1. Cube: Fox CTD Fit
      2. Sup: Reba RL

      Jak jsem psal v úvodním příspěvku, chtěl bych vidlici citlivou, s lineární charakteristikou a s tvrdým lockem.

      Která vidlice by mi seděla lépe?

      Zbytek výbavy neřešte, i když je jasné, že Cube je na tom lépe.

      0 0
      • Mysee  

        Za mě Cube za vzhled, výbavu, asi i lepší kola a za Foxku. Někdo ti tu CTD zdrbne, ale myslím, že ten novej model je v pohodě.

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.