ahoj chlapi, silne uvazuji o koupi silnicky, stavit se mi to nechce a tak vas zadam o radu. Koncova cena cca 40–45 kkc (ultegra nebo centaur???) atd. C
ahoj chlapi, silne uvazuji o koupi silnicky, stavit se mi to nechce a tak vas zadam o radu. Koncova cena cca 40–45 kkc (ultegra nebo centaur???) atd. C
no když se nikdo nemá k odpovědi tak to zkusím načnout. já bych šel určitě do campy nebo? 1. na silničku patří campa a ne shitmaNO a 2. mám 3 roky campu daytona (předchůdce centauru), teď je na zimáku a jsem bezvýhradně spokojen, co se funkce, výdrže a designu týče problém je, že většina výrobců kol používá shimano, takže kol s campou moc velkej výběr neni. pokud nechceš stavět, co třeba šírer carbon centaur?
to je jeden z favoritů … i kdyz jsem si rikal, ze kdyz mam razeni na biku shimano, tak by nebylo od veci mit shimano i na silnici (retezy, pedaly atd.) ale ta campa je klasika…
dost nezmyselny argument, pedale si das ake chces, bez ohladu na to ake mas komponenty. co tak look? Co sa tyka retazi tak to tiez nechapem, ved tu reraz nasadis a jazdis, nie?
Tak si dej na bike Sram nebo suntour a na silničku Kampu a můžeš se na Shitmany výš co…:)
n ja mam na silnici shimano a po predchoyi neprilis dobre zkusenosti s campou si ho nemuzu vynachvalit
A už sis třeba osahal rozdíl mezi ergama a duálama, když ještě nejsi rozhodnutej, jestli Sh. nebo C.? Podle mě je to taky dost podstatný, já např. znám člověka, co se tak dlouho trápil s řazením, až kvůli tomu musel jít do jiné sady. Myslím, že takovej rám nebo sada jsou tak silně individuální záležitosti, že vybírat podle rady někoho jinýho je dost risk. Nejlepší je nejdřív projet co nejvíc nejrůznějších silniček od co nejvíc nejrůznějších kámošů, aby sis vůbec udělal představu, co bys vlastně nejradši. Jestli sloping/klasiku, dural/carbon, Ultegru/Centaura(nebo za ty prachy možná i Chorus) a tak. Řídit se podle rad je dost těžký, každej má sklon chválit to, co zrovna jezdí (včetně mě). Máš aspoň mlhavou představu, jaká by ta silnička měla být?
Vozil jsem Ultegru a byla super. Řazení přesný, pohoda. Jenže Teď vozim Veloce a to je taky super. Mojezkušenost:
Závěr: Po vyzkoušení obou mam rači kampu. Je i lacinější, ale zase blbějš se shání pokud chceš třeba určitou délku klik a tak.
Doplňky: ser na Riči, je to zbytečně drahý a váha a výdrž stejná jako mnohý jiný (Uno ultralite třeba). Rám nějakou hlínu, tam nemá cenu něco vymejšlet, karbon je zbytečnej. Nějaký gumy ještě, kola a máš to :-). Silničkám zdar!
Mám na kole loňskýho Choruse (skoro letošní Centaur), srovnávat můžu jenom se sorou (neporovnatelný).
Ale stejně: campa líp řadí v tahu, řadí přesnějc, shazuje z 25z na 12z jediným pohybem a hlavně C10 3 kkm a pouze na jedmom místě silou protlačim měrku na jeden zub !!! a pak brzdy campa brzdí a nekurví ráfky
Sehnat na campu něco v Čechách občas docela problém. Povedlo se mi zlomit zavaděč u nejtku na řetěz a sháněl jsem novej dost dlouho (C10 narozdíl od durovýho řetězu nejtovačkou bez protišroubu nesnejtuju), ale zase když jsem si ustlal tak gumy na páky od brzd/řazení jsem sehnal hned.
Hlavne to soucasne shozeni z 25z na 12z se casto vyuzije… ;-)
skoro porad.. :) rozslapat 30/25 co to da, pak to prehodit na 52/12 a jedeeeem… :)
ne ale o 4 shazuju vždycky, když řadím z 53 na 39 a o 5 – 6 taky docela často. A na soře mě docela točilo, že na plnej pohyb řadicí páky jsem nikdy nevěděl jestli přehodí o jeden nebo dva pastorky.
Prosim te, mozna, ze se pletu, ale vyzniva to od tebe tak, ze brzdy shimano nebrzdi a kurvi rafky. Jak se to projevuje (mimo toho, ze nebrzdi a kurvi rafek)? Jezdim s brzdama shimano dobrejch sedm roku a niceho takovyho, ze by nebrzdily, nebo kurvily ty rafky, jsem si nevsimnul…V mym okoli je na tom podobne docela dost lidi a taky si nikdo nestezoval. Jestli to bylo ale mineno na jinou znacku, tak s tou zkusenosti nemam a je to mozny.
jedna vyjížďka v mokru → špalky plný špon → ráfky plný rýh → vytahat špony a sbrousit špalky → další švih klidně i v suchu → špalky plný špon → koupě jiných špalků
Resil jsem totez, jen jsem chtel zustat pod 35k. Uvazoval jsem sirera s veloce nebo forta s veloce, duratec jsem pro drahotu zavrhnul. Nakonec jsem se byl zeptat na forta v cyklo-kern na Jiznim meste a koupil Ridley Triton – http://www.ridley-bikes.com – za 40k s veloce, kola campa scirocco a doplnky fsa. Zatim mam najeto jen asi 300km, ale radi to pekne. Je to trochu hlucnejsi, ale da se to vydrzet. A jezdi to bajecne! Jenom ty nohy stojej za …
Kdyby sis chtel priplatit, tak jsem videl vyprodej Merida 909 Road s Dura Ace za 57 kKc. Puvodni cena kolem 100 kKc. Za ty prachy se mi to libilo.
Jenom chci varovat nadšence Schimana. Campa si sedá pěkně dlouho. Mě až těď po víc jak 2000 km začíná poslouchat. Sice to má různý zvuky na různých převodech ale paradoxně čím má víc najeto tak líp řadí. U Schimana je to bohužel tak nějak naopak. A příští řetěž tam dám asi Connex. To kvůli rychlospojce. Líp se to pak pere.
Se divím, že to teda Campa nevyrábí už ochozený a vykvedlaný :-)
Zdar. Asi bych to stavel na shimanu – ultegra mi vychazi ve srovnani s centaurem lip – po strance servisu a kvality prace. Pokud bys pak chtel neco lepsiho, tak tam je to uplne jedno jestli sh., nebo c.Ram asi v tyhle cenovy relaci hlinu – myslim, ze vyrobcu je dost a dost…