Ahoj jaké jsou obecně řetězy Sram, napište své zkušenosti dík
Ahoj jaké jsou obecně řetězy Sram, napište své zkušenosti dík
Dobrý, až na 59, protože to byl muj první řetěz, kterej sem za 500 km vytáhnul do stran a neřadilo to. 69 jsem vytahal za 1200 km normálně. Jo nelíp na tom byla 99 ta vydržela skoro 2000. Teď jezdím SH XTR, tak uvidim, jak dloluho to vydrží:-)
PS: Řadim furt stejně…:)
Jo a rozdíly v řazení SH X Sram jsem nepozoroval, jde to pořád stejně:)
S retezy sram jsem spokojenej. Cenove srovnatelne modely se shimanem vydrzi podstatne dele. Ted ale testuju Campu C-9 a to je neuveritelnej retez. Najeto mam 3700km a merka se propada na prvni zoubek. Ocekavam zivotnost kolem 6000km! Sram PC69 mi vydrzel vzdy tak kolem 3000km a shimano tak HG73 1600km.
A jak Ti to radi ? Diky.
Radi to stejne jako sram a jen nepatrne hur jak shimano. Doporucuju vyzkuset ale jen pokud mas prevody OK.
Měl jsem taky C9 a vydržela mi i přes zimu cca 5000km,teďka mám po 3000Sram 59 úplně vytahaný.Ikdyž mám osmikolečko,koupím Campu zas.
No asi je to PC58:))
predpokladam, ze ho jezdis na silnicce..?
ja predpokladam ze na biku, na silnici by 6000 nebyl takovej zazrak, ale ta c9 to vzdrzi i na biku. Neveril sem, vyzkousel a uz vim. Podle me 1 x c9 = 3 x shim Lx-Xtr
PC59 – Vytahli se asi po 1000km a kazdej sem minimalne jednou roztrh. Pristi retez bude Shimano…
Mam treti PC58 a najedu na nem mirne pres 3000km. Razeni je bezvadny. Nemam duvod zkouset jinej.
Asi 5 let nejezdím jiné – spokojenost. Výdrž cca 2000km.
obecne Sram neni spatny retez a je srovnatelny se Shimanem v jednotlivych cenovych kategoriich.je plne kompatibilni na prevody Shimano.Nemam negativni zklusenost s razenim s retezem Sram.Vyhodou Sramu jsou retezove spojky a nebo moznost roznytovat a snytovat puvodni nyt. Shimano vyzaduje specialni nyty.Nekolikrat jsem vsak jiz zanamenal , ze napr. retez PC 48 odesel po 500 km.Ale vetsina problemu s zivotnosti jde na vrub spatne pece o retez.A zase obecna zkusenost, cim drazsi retez tim vetsi zivotnost,je pak potreba zvazit, zda casteji menit levny retez a nebo priplatit a jezdit na retezu dele. Ted jsem vsak zaznamel „rekord“, zakaznik odrovnal retez SH ultegra (92) po ujeti 1200 km.Takze to vyse uvedene neplati absolutne
Neřekl bych, že je přímá úměra mezi cenou a životností. A že údržba má na životnost řetězu podstatný vliv. A že by Shimano vyžadovalo speciální nýty jsem si teda nevšiml.(nepleteš si to s Campou C10?) Vozím PC 48 na devítikole a funguje to normálně. Pračku nepužívám, vydrží mi cca 1200 km. PC 59 mi nydržela o sto km víc..;
Shimano retez je skutecne nutne nytovat specialnim nytem, ktery se po zanytovani odlomi. nedoporucuje se pouzivat puvodni vytlaceny nyt na opetovne snytovani.Je to primo v manualech od Shimana a potvrzuje to i praxe. Shimano nyty jsou moc tvrde, nedaji se roztemovat.A na te prime umere mezi cenou a zivotnosti si dovoluji trvat, pokud se ovsem venuje retezu potrebna pece.
Ano, on ten „druhý“ nýt má o něco větší průměr. Pokud rozpojíš řetěz Shimano v jednom místě dvakrát a nepoužiješ nýt pro „druhý výbrus“, tak se ti ten řetěz zaručeně roznýtuje co nejdál od civilizace. Vlastní zkušenost.
Tak s tím nýtováním s tebou nemůžu souhlasit. Celý roky nýtuju řetět tak, že používám původní nýt a jen ho zaklepnu zpět tak, aby přesahoval na obě straby řetězu stejně a ZÁSADNĚ ho nerozklepávám. Dělám to tak už třicet let a ješte se mi žádnej řetěz nikdy nerozpojil.
tak nyty se nevyklepavaji ani nezaklepavaji, nybrz vytlacuji a zatlacuji nytovacem. To roznytovani hlavicky se deje prave pomoci nytovace.(Napr. Rohlof nytovac ma specialni plochy na protistrane za timto ucelem)pokud takto pracujes s retezy Shimano(tedy vyklepnes a zaklepnes) tak mas proste kliku.
Se všema řetězama co jsem kdy měl. Shi, Sram, Sachs, Conex, ČZ a nějaký italský na silničce. No a byly doby kdy jsem najezdil jeden rok i kolem 20 000 km. No a co se týká nýtovačů, tak mám dojem, že je to spíš nouzovka někde v lese než na nějakou vážnou práci teda alespoň ty co jsem viděl.
Ja se nechal ukecat na Sram (59) a nejsem s ním moc spokojen. Po nasazení hur radil, ale cca po 200km si to sedlo. Nespokojen jsem i ted,a to hlavne s razením v extrémních podmínkách (bláto apod.). Do ted sem jezdil Shimano 73 a byl sem spokojen.
Sram PC 59 používam už dlhšie teraz idem znova meni? za PC 59 a bude asi 6. Nemal som týmto typom zatiaľ žiadne problémy. Čo sa týka životnosti teraz je na nej 3700 a mierka je na predposlednom zube.Je pravda že jazdím frekvenčne do stúpaní a neradím nasilu.Predtým to boli značky ako sachs,shimano.
taky jsem teď šel do sramu a zajímalo by mě, jestli ta spojka fakt vydrží po celou životnost řetězu, připadá mi taková jemná.
Vydrží.Já jí dokonce použiju klidně i na další řetěz.
Toho se neboj, ja mam jednu Sram spojku uz na asi patym,sestym shimano retezu. Sram se mi prestal libit co retezy precislovali a zdrazily…
vesmes dobry, byl sem s nimi spokojenej do te doby nez jsem poridil nove xt kliky a retez 971 viz www.bike-forum.cz/…6/forum.html#…
SRAM v pohodě. I levnější modely. U shimana je problém s roznýtováním.
tak to mám přesně opačnou zkušenost
PC 59 a 69 – nikdy vic!
s 59 vcelku spokojenost, menil jsem ho po 7200 km..
+1000
to tu trochu zneužiju – kde koupit levně C9?
Tak 1500 km a je treba se s nim pomalu rozloucit a neriskovat vymenu kazety
Ahoj.
Můžete mi někdo napsat, jaký je rozdíl mezi řetězem 1031 a 1051, když váhu mají stejnou a taktéž počet článků?
Díky
Rozdíl je kromě ceny i ta váha. 277 vs. 267 gramů. Při cenovým rozdílu 40,– na kupkolo.cz bych asi vzal 1051 a víc neřešil. Třeba 51 víc vydrží.
Na Bikesport je mají o něco levněji, ale taky mají u obou uvedenu stejnou váhu – 277 g, což mi potvrdili i telefonicky.
No, ať tak či tak, vzal jsem 1031. Teď ho zrovna vozím a zdá se, že vydrží déle než Shimano, KMC i Yaban.
A myslím, že mezi těmi dvěma (1031 – 1051) určitě nebude rozdíl ve výdrži, a to žádný.
Ale díky za názor.
v bistru kina prodávali předražený popkorn. Malý kelímek za čtyři dolary a velký za osm. Lidem přišlo osm dolarů za velkej popkorn už příliš, tak si kupovali jen malý. Pak bistro dalo do nabídky ještě střední popkorn za sedm a půl dolaru a zájem se obrátil. Lidi chtěli jenom velký. Při cenovým rozdílu padesát centů to bylo přece tak výhodné!
Tolik na vysvětlení existence položky 1031
S tím souhlasím…
Myslím, že v povrchové úpravě článků.
…a s tímhle taky.
Já měl oba a ustálil jsem se na 1051. Vydržel mi podstatně déle než ta 31. Na 1051 najedu v rozmezí 1–1,4 tkm. 1031 jsem měl problém se vůbec dostat k 1tkm…