Zdravim mate nekdo zkušenosti s touto kombinaci ( kazeta shimano a retez sram ). Popřípade jaky by ste vzali retez ke kazete shimano LX. Uvital bych osobni zkušenosti ;-)
vsem diky za rady
Zdravim mate nekdo zkušenosti s touto kombinaci ( kazeta shimano a retez sram ). Popřípade jaky by ste vzali retez ke kazete shimano LX. Uvital bych osobni zkušenosti ;-)
vsem diky za rady
Ja vozim kazetu SH XT a retez SRAM PC971, problem v tom neni zadnej, prehazuje to jak ma.
Vozim tu samou kombinaci, akorát se my minulej tejden podařila vytratit rychlospojka (i když netušim jak..) a nechal sem řetěz 200 m za sebou v lese…
Jinak ve funkčnosti neni problém, akorát občas pozoruju, že přesnou funkčnost chvílema postráda moje Deore rapidfire, který už mám poctivě odřazený 4 roky..
Funguje to ok, ja tam rozdiel ci mam retaz shimano alebo sram nevidim. Vozim XT kazetu.
Zdravím souseda přes kopec. Jediný použitelný řetěz na bika je Campagnolo C9. Vyzkoušel jsem jak Shimano tak Sram, ale až po nasazení C9-ky se konečně nemusím o řetěz prakticky starat a nemusím se strachovat že bude po 300km na odpis. Je dražší (kolem 600Kč) ale rozhodně se vyplatí. K němu koupit zlatou spojku Sram a lepší kombinaci na bika neseženeš.
Zapoměl jsem dodat že ideálně musí být v pořádku převodníky a nejlépe nová kazeta. Pokud je to ohrkané tak bude nový řetěz střílet.
K tomu není, co dodat… C9 s rychlospojkou forever!!!
No jsem zvědav kolik vydrží… na silničce by měl hodně, ale snad to neprošvihnu těch 132,6 nebo nakolika měníte ? (aby tam šel dát další C9)
Můj recept je takový, že jsem poté, co jsem vyměnil zuby (XT 2008 kazeta, Deore 2008 kliky), koupil 2 C9tky, rychlospojku a po 1000 km je točím. Fakt je ten, že po prvních 1000 km se délka řetězu nezměnila – měrka ani na prvním zubu. Jinak výrobce C9tky doporučuje měnit při 132,4 – bylo to v letáku k řetězu.
ne v manualu je 132,6… však normal řetězi se měnej až od 132,8
jinak to asi taky tak udělám, mám ho na spojce a pokud vydrží každej ze 3000 tak do konce roku je klid :-)
Pro srovnání: mám kazetu XTR, najeto necelých 4000 km, protočené 4 řetězy Dura-Ace a má některé pastorky slušně otlačené. Na druhém biku mám XT, najeto 2500 km, je skoro jako nová a ty 2 C9tky, co na ní točim taky… Bohužel i poté, co jsem na XTR kazetě a klikách zkusmo hodil C9, tak si nesedla…
Proto, i když je C9 drahá, tak se podle mých zkušeností sakra vyplatí!!!
drahá zase tolik není ja jezdil SRAM 971 a ten stojí k 400, takže ty 2kila navíc. Když to vydrží min 1500km (což asi na 99,9%) tak mě to vyjde nastejno :-)
Jen podotýkám, že na to XTR jsem dával C9 poté, co jsem sjel první řetěz…
Ten retez (C9) by se mela menit protoze zacne nicit kazetu jak je tvrdej :-( po 1600 sem melil oboje :-( jinak vymeneno pri 132,8 :-) nj jako shimano retezy radi lepe nez sram, aspon me se zda :-) (Sram PC971 a treba HG53 nebo 73) ty drzej peknejch 800 a kezata drzi. Connex wipwman treba rekneme 904 nebo 908 drzi tak 1100,– cena ale 530,– u 904ky :-( Takze jezdim osvedcenej HG73 za 350,– a rychlospojku sram a je po prdeli, menim pri 132,8mm kazeta zatim drzi i kdyz asi po dalsi tisicovce udelam pa pa, zuby zacinaji bejt docela ohlodany, to ale mym drsnym razenim.
To s tím ničením kazet „tvrdou“ C9 nemůžu potvrdit – spíš naopak. Kazetu neničí tvrdý materiál řetězu (ani nevím, jak by se tohle mohlo projevit) ale to, že když je řetěz vytahaný a udělá na pár zubech nějakou tu desetinku mm, tak na zuby nepasuje a aby pasoval, prostě ty zuby očesává. Proto taky pak nový řetěz nepasuje na očesané zuby, protože je zase naopak pro poškozené zuby krátký.
Je ta C9ka skutecne tak dobra,oplati se?kolik na ni najedu na MTB kdyz se o system staram casto ho cistim a mazu?Ja jezdim SRAM971 a na 1. sem najel neco pres litr.
S C9tkami teprve začínám, ale jak jsem psal výš, po 1000 km jsem nepoznal opotřebení. Podle mě 3–4000 km musí vydržet minimálně. Jinak sjíždím Dura-Ace řetězy taky po cca 1200 km, předposlední mi vydržel 500 (šel do kytek po poslední vyjížďce v bouřce jak prase) a ten současný se po pár stovkách km taky netváří, že by chtěl vydržet aspoň ten litr. Mám pocit, že jak klesá cena Shimano řetězů, klesá i jejich životnost. Na první pohled jsem si u těch posledních všiml, že ten vosk, který vždycky vydržel neskutečně dlouho mazat, byl po jedné vyjížďce v trapu. Jdi do C9 – neprohloupíš. Jen ti z největší pravděpodobností nesedne na jeté zuby.
No nejsou nejak jete,sou jako nove.ale ja si koupim C9 na cely zbrusu novy radici system udelam na nem 3000km koupim dalsi C9.ale uz na jety system a co ted jak si to sedne?
To nevím, jestli si po jedné vyjeté C9 další sedne, ale mohlo by to dělat problémy. C9 je kratší než nový Shimano nebo Sram řetěz, takže když ji vyjedeš na 132,4, je už hodně vyjetá, zatímco např. Shimano na této délce pomalu startuje. Doporučuji zainvestovat zkraje, koupit 2–3 C9 a po 1000 km je točit (tak to dělám já a přijde mi to jako nejlepší řešení).
a pak ještě kazetu dojezdit SRAMem/šitmanem ten by na to moh ještě bez problemu sednout :-)
JJ, proto taky vyjeté řetězy Shimano nevyhazuji – budou se možná hodit:-)
C9 vozím už dlouho, nedávno jsem se nechal přesvědčit na rychlospojku a rychle ji zas sundal. Hned při jedné z prvních vyjížděk se mi z ní řetaz ve sjezdu vyhákl. Tím u mě skončila a jsem věrný klasice. Takže C9 ano, rychlospojka ne :-).
promiň že to tak řeknu ale nevěřim že se z ní řetěz může vyháknout…
Stalo se. Taky nevím čím to, protože tam drží celkem fest. Možná to bylo nějakou mojí blbostí, že jsem ji špatně zahákl… Ale fak nevím.
Jj sundal jsem ji ze silničky po 9100Km a s délkou 132,35 šle na bika teď má lehce přes 132,4 a daší tisícovku za sebou. Superní věc je, že ikdyž s kolem fláknu do potoka a doma ho neusuším a nenamažu, tak nerezne.
mam k ní ram 971 a SUPER :O)
kazeta XT a stridam SRAM retez a XT retez… nepozoruju rozdil… ale retez mi vydrzi cca min. 2,5tkm… kazeta ma najete uz minimalne 3 retezy a porad nestrili! novy retez si sedne max. tak po 50km…
Vsem diky za rady asi zkusim sramacky řetez a ted jeste otazka se spojkou nebo bez?
Mám pocit, že každý trochu lepší Sram řetěz se dodává se spojkou, nebo ne? Kadopádně doporučuji spojku!
ja moc spojku nemusim, je to sice dobra vec kdyz cistis retez,ale uz se mi stalo ze pri kodrcani v terenu se mi spojka vycvakla a samozrejme jsem ji ztratil, a nytovacka zadna:)
kamosovi se to uz stalo taky… takze budto vozit nytovacku a nebo snytovat retez „natvrdo“
Ja vozim pro jistotu nahradni spojku i nytovac :-)
se spojkou :O)