Race Bike kolem 36000 zkritizujte

61 nepřečtených
  • PT

    Tak jsem se enchal zviklat,abych kolo nechal sestavit.Omezený rozpočet,vysoké požadavky. Rám RB CR1500 Vidle Marz.MX Comp 105mm Hl.složení Tange Řídítka Point Alu Představec Point Řazení Deore 9sp Brzd.páčky deore pro kotouč.Deore 525 Hydr.Kotoučovky Deore 525 Kliky Point s převodníky Gebhart Sedlo Fizik Arione Sedlovka Point alu Přehazka Sh XT2003 Přesmyk Deore Řetěz HG 93 Kazeta HG 50, 9sp. Ráfky Alex TD 17 Náboje Deore 525 nebo Point Dráty DT alu Pláště ZMAX 2,1

    Bral jsem to tak,abych měl kvalitní rám i vidli,kotoučovky a některé komponenty pro začátek levnější,abych snížil cenu.Rám černá metalíza.Kde byste viděli mouchy?Nevadí ten 105mm zdvih u vidle na CR1500?

    0 0
    • biker007  

      ten zdvih nevadi, CR 1500 je pro 100mm delanej. jinac to vypada celkem dobre. neco bych tam poskladal jinac, ale vesmes jen spotrebni material, kterej po roce jezdeni bude stejne uz nahrazenej necim jinym..

      0 0
    • Meesha  

      Misto Deore brzd bych dal Hayesy 9XC. Nevim, jak to mas spocitany, ale tim bys asi usetril na pakach a prilepsil bych na nabojich…

      0 0
      • Doktor  

        No pokud vim,tak RB na svych strankach pise,ze tyto ramy jsou staveny na 80mm zdvihu a 105mm je moc,je to i zbytecny,na co takova tezka a tupa vidle.Dal bych tam Rock Shox Duke XC a jeste bych usetril vahu i penize a mel citlivejsi vidli.Mam s obema zkusenosti.Jinak na co je Ti retez HG 93?Trosku zbytecny ne?HG 53 nebo 73 bohate staci.HG 93 je na XTR a lip Ti to s nim stejne nepojede.Je tam rozdil jen v povrchove uprave.A kotouce bych dal Hayesy HFX 9,hydrauliku.

        0 0
        • Air  

          par hayesu vyjde asi o litr draz nez 525! Brzdi srovnatelne, s 525kama nikdo zvlast problemy zatim nemel (necetl/nesly­sel jsem).

          0 0
        • biker007  

          CRX a CR 1500 sou delany pro 100mm, CR 1300 pro 80mm. aspon tak to mam zafixovany ja.

          0 0
    • Banjo  

      Ja bych se zkusil domluvit primo u RB a u ramovyho setu CRX/1300 vymenit Marathona za Comp Etu, na tech 35 by se muzes skoro dostat. http://www.creativedreams.cz/…ramesets.php?id=5

      0 0
    • vili  

      zbytecne drahej retez a sitovska kazeta,dej sram retez sram kazetu a neprohloupis.taky nechapu proc pointy s prevodniky gebhardt?ty na to mas nejakou dobrou cenu?kup duty deore na 4 hran za 1600 a usetris spoustu penez .navic podle vlastnich zkusenosti se ta klika ani nehne.

      0 0
      • PT  

        mi to spočítal na cca 2500kč,to zdá Ok,ne?To je spíš taková lahůdka ve zlaté barvě.Já to srovnávám všechno s tou Sorento sestavou:

        Značka / Typ Vidlice/Fork Marzocchi MX Comp

        Kliky/Crank Race Face Ride XC Převodníky + šrouby/Rings Race Face XC Středová osa/BB Race Face SRX Řidítka/Handlebar Race Face Evolve XC Sedlovka/Seatpost Race Face Evolve

        Brzdy/Brakes Hayes Mechanical

        Náboje/Hubs KT-MH1F + KT-MT9R

        Ráfky/Rims Alex FD16 Dráty + niple/Spokes DT

        Pneu/Tires Maxiss Ignitor Duše + páska/Tube Maxiss XC

        Představec/Stem Race Face Evolve

        Gripy Taiwan / Race Face Sedlo/Saddle F'izi:k Nisene

        Přehazovačka Sram X.7 Řazení Sram X.7 Řetěz Sram 69 Kazeta Sram 970

        CRX 34 990,–

        CR 1500 32 490,– .Co mi řekli u nás v obchodě:Náboje shit,SRAM řazení:nejde řadit ve sjezdu,když jsem chtěl vyměnit za hydry HFX9,tak že prý jsou to taky zmetky,co se zavzdušňujou,lepší Deore(nevím,jestli je u RB mají). Měli dost radikální přístup a nevím,jestli jim to věřit.Chtělo by to někde ušetřit.

        0 0
        • PT  

          Doufám,že jsem zveřejněním ceny nikomu neublížil:)

          0 0
        • Air  

          s tema hayesama je to pravda. Navic jsou drazsi, jak uz jsem psal. Cca litr navic! Ber Deore 525. Taky nejsou spatne Avid CPS (je to srovnatelne), jsou za stejnou cenu, ale jsou to mechaniky – takze bys musel dokoupit paky (penize navic). Jdi do 525, kazeta a retez 100 % SRAM. Vidli bych dal podle toho co chces mozna taky RS Duke XC nebo U-turn. Ale na kotouce je asi ta Marzocchi lepsi – dyl vydrzi, je tuzsi. Muzes pozdeji pridat pruziny

          0 0
          • PT  

            No jo,ale já si nemůžu moc vybírat:v tom setu Sorento toho moc nezměním.Já ho chtěl,ale když mi ho zkritizovali,tak nevím.Nevíš,jestli mi u RB tam můžou dát ty Deore hydry?To by asi bylo nejlepší.A to řazení Sram se dá zkousnout,ne?Při­pomínám ,pro ta?ku,co bude jezdit klidně.

            0 0
            • Lister  

              Teď nevím která sestava platí, ale reaguju na tu první. Rozhodně lepší středy, třeba author dělá zajímavé středy na kotouče s průmyslovými ložisky za dobrou cenu. Kliky bych tam dal klidně ty duté deore- dobrá cena, velmi slušný výkon. Na co ti bude přehazka XT. Akorát abys ji mohl ukazovat kámošům. Řazení sram bych se rozhodně nebál. Když použiješ x.7, tak to odpovídá tak LX. Vidli asi toho Duka. Hydry ty Deore.

              0 0
              • Lister  

                Jen an okraj. Pro „ta?ku co bude jezdit klidně“, bych v téhle cenové kategorii klidně doporučil fulla. Přece jen „ta?ka co jezdí klidně“ by se měl už taky starat a své zdraví. Určitě by se za tu cenu dalo pořídit nějaké GT nebo Merida apod.

                0 0
              • Air  

                no, ta merida full by nebyla spatna. nedelam reklamu, ale nekdo ji ted prodava mirne jetou v bazaru za 10000 ram s tlumicem. Pry by slo i cele kolo. Kdyz to bude jeste takovy 1,5 roku v zaruce, tak to neni spatny.

                Jinak s tema hydrama nevim jestli ti je tam vymeni. Prehazka XT se rozhodne vyplati – ma chranene pouzdra cepu. Bylo tu toho o tom napsano jiz dost. Proste ja osobne bych bral bud Alivio (na osmicku razeni) nebo XT (na devitku). To mezi tim nema moc dobry cena/vykon. XT rozhodne neni na frajerinu, ale proste na trvanlivost. Ale jestli tvuj tatka to nebude moc hrotit v blate a podobnym svinstvu, tak i to Deore a LX zase tak spatne neni. Aspon muj nazor. Ale nemam monopol na pravdu :) Pro nej urcite citlivou vidli – tedy DUke

                Dute kliky jsou dobre, ale u Deore se sere prostredni placka (je mekka a hodne lidi ji uz ohnulo), ale jinak jsou dobre (mam je, placku jsem zatim neohnul :)

                0 0
              • Air  

                ale jinak sram je v pomerne v pohode. to jo. je to jen a jen o zvyku. a kdo ma jedno, kritizuje druhe… Ale pokud by ti nechteli vyjit maximalne vstric, tak prece neni problem si koupit jen ram a zbytek nakoupit po e-shopech. Vyjde to +/- stejne. Kazdopadne o tom full by bylo dobry popremyslet. A kdyz tak ten Spyder taky neni spatny. Jsou lehky, i kdyz pry mene tuhe, ale pokud nechce zavodit o dusi, tak to neni smerodatne. Opet – v bazaru byl (a nevim jestli jeste je) Spyder full za 28000 v hodne dobre sestave! A seriovy bajk, ted na podzim, koupis taky za velmi slusny peniz (slevy v kamenacich bezne 20–30 %).

                0 0
                • PT  

                  Musí to být na splátky,takže jetá kola odpadají a ani bych je nekoupil.RB bych bral každopádně(než jsem se k tomu dostal,tak mi to trvalo:)U fulla myslím za stejnou cenu půjde kvalita ostatního docela níž.To zas ne.Spíš nevím,jestli ta první sestava(XT přehaz) není nějak předražená a nevýhodná,oproti té Sorento sestavě.Na netu nakupovat taky nechci.Kdoví,co by mi přišlo a nemám na to čas.Zasatavím se za dva týdny do prahy a asi vyberu přímo na místě.

                  0 0
                  • blue  

                    Sorento snad neni ale model urcenej k beznymu prodeji, ne? takze bych se pri porovnani ceny podle nej neorientoval

                    0 0
                    • Lister  

                      Zkusil bych se taky kouknout na Duratec. Mají v nabídce i ty deore 525. Třeba na kombinace Vagrant C7 a sestava Mtb 10 -kompletní doere+prehazkaX­T+brzdy deore525, doplnky Ritchey comp, vidle Marzocchi.

                      0 0
                      • blue  

                        neber to moc osobne, ale koukam, ze mas taky trochu problem s odpovidanim… kdyz odpovidas nekomu konkretnimu, tak klikni na Odpovedet primo u toho prispevku, ne az na ten posledni v rade… ono se to pak ve stromu prispevku zaradi, tam kam to patri a bude jasny, na co reagujes ;-)

                        0 0
                        • Lister  

                          Sory já nechěl začínat novou větev, tak sem to bouchl až za tebe. Navíc jsem reagoval tak nějak všeobecně.

                          0 0
                          • blue  

                            ok… ono to obcas trochu mate, kdyz nekdo reaguje na tvuj prispevek uplne necim jinym :-)

                            0 0
                    • PT  

                      Je určen k prodeji pro mě,takže se podel toho orientuju:))

                      0 0
          • PT  

            Jsem nalomený a pokud by nějak šlo dát na to Sorento hydr. deore 525,tak bych to bral asi takhle a ještě vyměnil sedlo.Uvidím,co bude možné,aby mi vyměnili anebo to prostě dodali bez brzd,které bych koupil jinde.Jak je to stěma Hayesama,to jsou to fakt takové šmejdy v porovnání s Deore 525?To mě zklamalo,najdu si něco na B-F.

            0 0
            • Sethi  

              Ja jezdim ty hayes asi pul roku a zatim zadnej problem, najeto asi 1000km.

              0 0
            • hanz  

              nevim kdo ti co napovídal, ale hayesy podle mě patří mezi dobrý brzdy-já osobně bych jezdil(a nejaké brzdy jsem už jezdil aj jezdím) jedině hayesy, hopy a nekteré shimana. hayes měly problémový rok 2003, ale už jsou zase gut. takže názoru že jsou na hovno se jen pousměju.

              0 0
            • Air  

              mozna ze doslo k nepochopeni, ale ja jsem netvrdil ani v nejmensim, ze to jsou smejdy! Jen znam nekolik lidi, kteri vozi 525ky a nemaji s nima problem, brzdi skvele (urcite srovnatele s HFX 9 XC), ma je spoustu lidi, takze sehnat ND nebude taky takovy problem, urcite je spousta lidi bude umet i servisovat doma a kdyz koupis obe brzdy, usetris oproti HFX 9 XC cca 1 000 Kc. A to nemluvim o tom, ze v pripade vidlic Rock Shox nebo Marzocchi budes (vlastne vse krome Manitou) budes jeste muset koupit takovy nastavec (protoze se lisi system uchyceni u vidlic Manitou a ostatnich), takze dalsich nekolik set vyhodis navic. Nahradni dily jsou taky myslim drazsi. Kdyz jeste uvazim, ze tady se mnoha lidem casteji (tim nerikam porad) zavzdusnuji (tudiz je treba je, aspon hypoteticky receno, casteji servisovat nez 525) a u M525 jsem o tomto problemu temer neslysel, tak uz nevim o zadnem duvodu proc nejit do M525. Snad jen to, ze u tech Shiman jsou horsi kotouce (mene derovane – tudiz se po delsich sjezdech vice prehrivaji nez treba Hayes). Tot vse co vim. Nijak Hayes nehatim, nezkousel jsem je sice ale JSOU srovnatelne co se tyce ucinku. Ale z toho co jsem tu cetl a slysel od kamaradu, tak mam jasno (pristi rok do nich asi pujdu taky).

              0 0
              • PT  

                Jo.Dík.Jetsli teda půjde na tu sadu Sorento dám ty Shimana,tak beru Shimana,jestli ne az hydraulických jen ty Hayesy,tak i podle toho,co jsem tady četl,bych to hodně zvážil.Co víš o těch mechanických Hayesech,co jsou na tom RB?Možná bych to tam v případě problémů s výměnou i nechal.Možná to ta?ka nepozná a nebyl by takový problém s údržbou.Fakt nevím.Anebo prostě koupit Sorento bez brzd a ty Shimana 525koupit jinde.Když se podíváš na ty dvě sestavy(ta první levnější o pár tisíc,myslíš,že Sorentem nic nezkazím,třeba i naopak?Až se vtátí pan Heinik z Eurobiku,tak mu zavolám a domluvím podrobnosti.

                0 0
                • Meesha  

                  Nekdo si mechanicky Hayesy chvali, ale nekdo rika, ze brzdej hur nez spatny vecka…

                  0 0
                • Air  

                  jo s mech Hayesy byvaji problemy co se tyce ucinnosti. Dobre vecka brzdi udajne lip. Z mechanik existuje pouze jedna dobra volba – Avid CPS (prodava za dobrou cenu napr. Tinktink). Tyhle jsou cestna vyjimka mezi mechanikama. Jinak urcite hydrauliky. S tema Hayesama – znovu opakuju – jsou dobre! Kdyz by byly na kole, tak ta cena navic se ztrati a ty problemy se zavzdusnovanim nema zase kazdy! Hayesy vozi taky mraky lidi. p. Heinik je ochotny a myslim, ze by mel byt pristupny k urcite dohode.

                  0 0
                  • PT  

                    Tak to vypadá,že pokud vůbec,tak to bude ten levnější model,tzn,Soren­to.Původní rozpočet byl do 30000,pak se to klasicky navýšilo,až se to zhroutilo:))Zítra budu vědět,jak je to s těma Hayesama popř.Sh.525.Kdyby to bylo jen na mě,tak tam ty hydrauliky dám hned,ale vysvětli laikovi(to jsem taky),a? si připlatí za něco,o čem nic neví.

                    0 0
                    • Air  

                      pouzij vyhledavani, najdi neco o vyhodach a nevyhodach kotoucovek a dej mu to precist :) Jinak jestli otec je

                      1. lehky (tak do 80 kg)
                      2. nebude jezdit v mokru, blate, snehu, ale prevazne v hezkem pocasi, v suchu
                      3. jezdi ve sjezdech pomalu

                      tak mu budou stacit vecka. V tom pripade volit bud XT nebo Avid SD5 nebo 7, popr. pokud by chtel usetrit, i Deore nejsou spatne (ty mam, ale na mou vahu uz nestihaji).

                      Ja urcite nesplnuju prvni dve kategorie (vazim 95 kg) a jezdim kdyz mam cas, ne kdyz je hezky :) Ve sjezdech bych chtel zrychlit, ale na je treba spolehlivy jedovaty brzdy za vsech podminek, proto jsou pro me kotoucovky jasna cesta. Ale lehci lidi, co jezdi v suchu si vecka pochvalujou. Nejdulezitejsi jsou SPALKY.

                      0 0
    • vili  

      a proc fizik arione,nebude gobi lepsi kdyz je delany na horsky kolo?myslim pohodlnejsi…ale je fakt ze uz sem ho na par bajcich videl…

      0 0
      • Meesha  

        Kamos na Arione na biku ohnul lyziny.

        0 0
      • Air  

        souhlas, gobi je dobry. Nebo nejaky Selle italia. Ale kazdemu podle jeho zadku…!

        0 0
      • PT  

        No já nevím,to ještě bude třeba vyzkoušet.Někteří možná tuší,že ej to kolo pro ta?ku,bude to na něm.Arione si chci koupi na silničkua sedí se na něm bezvadně a dost se mi líbí v provedení se středovým stříbrným pásem.Jestli mu bude pohodlnější Gobi,tak bude Gobi.

        0 0
        • Volf  

          Je to tvoje věc, ale pokud toto kolo necháváš stavět pro tátu, tak si myslím, že téměř jakákoliv sériovka v ceně kolem 36 000,– bude mít asi lepší komponenty. Nebo obráceně. Za takto vybavený sériový model zaplatíš míň peněz. Takže žádná kritika, je to tvoje věc a já teď asi někoho naštvu, ale nemyslím si, že by třeba ten rám nějak extra vyčníval nad jinými, ale dělej jak myslíš.

          0 0
          • Lister  

            Pokud si chceš postavit kolo jak chceš tak zkus www.spyder.cz by to vyjít levněji než tohle. Můžeš si tam navolit prakticky cokoliv chceš. Pokud netrváš na to mít naprosto originální kolo tak seriovka vyjde určitě ještě levněji.

            0 0
            • Lister  

              Jen pro představu. Tohle je ze Spyderu: Shimano LX Alu 7005 3X zesl. Easton Ultralite – varianta: D cena vybraného kola: 19 902 Kč

              Vybrané příplatky Odpružené vidlice MTB – Rock Shox Duke XC U-Turn (6599,–) Ráfky – Mavic XM 117 DISC (273,–/ks) ( ) Nášlapné pedály – SPD Shimano 520 (700,–) Kotoučové a ráfkové brzdy – Shimano Deore 555 hydraulické (3091,–/ks) ( ) Náby – Shimano XT DISC (387,–/p, 416,–/z) ( ) celkem do těch 36000

              0 0
              • Lister  

                nacpal jsem tam nějaké drahé brzdy. S těma 525 je to asi o 2000 levnější.

                0 0
          • p.b.s.  

            Ok rekni mi nad ktere ramy CRX podle tebe nevycniva ve stejne cenove kategorii? A nerikej mi zadnej varenej masinou na Taiwanu z trubek z katalogu pana Xi XA Vanga kde jmeno vyrobce tvori pouze nalepena nalepka.

            0 0
            • Volf  

              Já jsem nenapsal, že nevyčnívá, ale že extra nevyčnívá a to si myslím je rozdíl. Jinak se mi docela líbí. že tě irituje Asie. Předpokládám, že nenosíš žádný značkový oblečení, protože bude na téměř 100 % z Asie od nějakého Xi XA Vanga. Myslím si, že je již na čase pochopit, že je jedno kde je ta věc udělaná, ale že je důležitý jak.

              0 0
              • p.b.s.  

                Ano chapu u mnoha veci ze pokud jsou vyrobeny v asii neznamena to ze jsou spatne, treba tricko mi vubec nevadi vim ze tam maj super stroje jejichz kvalita je jedna z nejlepsich na svete. Jenomze tricko neni investice 10 000,– a radsi investuju do ceske znacky kde v ramu vidim rucni praci, osobni zodpovednost a snahu. Kupuju vec ktera me bavi a zajima a NECHCI mit neco co dela dvacet dalsich znacek a vyjizdi z tovarny spolu s dvacetitisici dalsimi ramy kde v pondeli delaji ram za 2 dolary a v utery za 50 dolaru.......... Pokud mam moznost volby mezi dvema ramama z nichz podle tebe jeden nevycniva zvolim ten co je rucne delany v Cechach od 100% ceske firmy. Proc? odpovez si sam.

                0 0
                • Volf  

                  Nechci tady zpochybnit kvalitu RB, ale spíš diskutovat obecně. Proč myslíš, že ručně provedenej svar by měl být kvalitnější než svar provedenej automatem ?

                  0 0
                  • p.b.s.  

                    Protoze ruka muze plynule reagovat na vsechny mozne kombinace a nastale vlivy. Todle automat neumi ten opise drahu predem zadane krivky a nezajima ho jestli tam ta trubka je nebo neni na setinu presne. Je tady take moznost chyby svarece te se nikdy nevyhnes ale pokud je solidni firma tak ten ram dale nepusti. Muzes se zeptat konstrukteru a svarecu a kazdy ti potvrdi ze rucny svar od kvalitnihi svarece je o mnoho dale nez automat.

                    0 0
                    • Volf  

                      Hele já to nahodím jako nový téma, protože si fakt v tomhle nejsem úplně jistej protože mám zkušenosti jak se svařováním tak i s konstruováním a nejsem úplně přesvědčenej.

                      0 0
                      • Lister  

                        Souhlasím s volfewm s tou podporou českých firem. Já pokud můžu tak kupuju český věci. Už v mnoha směrech se světu vyrovnáme (sportovní oblečení, čeští rámařia, batohy, ale je toho víc) tak nevidím důvod proč nepodpořit českého podnikatele. Pomáháme tím nepřímo sami sobě.

                        0 0
    • PT  

      Nemůžu najít nikde cenu těch Race Face komponentů,asi budou o dost lepší než ty Point,ne?

      0 0
    • Daf  

      Ten retez, kazeta a sedlo mi prijdou zbytecne drahe. Dobre sedlo koupis i levneji a srovnatelnej retez a kazetu od sramu take. Radeji bych koupil lepsi kliky treba LX na osu octalink. No ale jinak za 36000 ma kamos kolo komplet v XTcku. Myslim ze ted je idealni cas koupit nejaky model ve vyprodeji.

      0 0
    • filipes  

      Hele, proc tam davas kliky Pointy s prevodnikama Gebhard? Point prodava samostatne kliky a prevodniky? Kliky Point mam, ale sjety prevodniky, tak premejslim co misto nich.

      0 0
      • PT  

        Point to dělá komplet,ale prý není problém to hned v obchodě vyměnit.Ty převodníky od Gebhartu se mi fakt dost líbily a chtěl jsem je ve zlaté,což by k černé metalíze kola mohlo ladit.Ale dopadlo to tak,že jestli se kolo koupí,tak to nejspíš bude ta levnější varianta sorento s kotoučovkama buď Hayes HFX9 XC nebo Shimano 525.

        0 0
    • Jane  

      Tak já bych neexperimentovala, a šla bych do kola Duratec Sonix CX – verze 11 se prodává za 35500 Kč maloobchodně. Získáš aspoň špičkovej rám s vidlí Marzocchi EXR Air 80 mm na sadě Deore a Ritchey Comp. Pravda je to bez kotoučovek, ale ten rám za to fakt stojí. A pokud rám od RB, tak bych byla pro RB CR 1300 nebo RB CRX a ještě by nebylo špatné do stavby zakomponovat kliky Shi XT II – ty jsou dooost dobrý… – jenomže to už by cenově vycházelo o něco výše.

      0 0
    •  

      Jen počkej, Zající!

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.