Prosím o radu uvažuji o koupi zadního kola a nevím jestli nemám vzít ráfek na bezdušovky.Jaké mají výhody a nevýhody a hlavně zkušenosti.
Prosím o radu uvažuji o koupi zadního kola a nevím jestli nemám vzít ráfek na bezdušovky.Jaké mají výhody a nevýhody a hlavně zkušenosti.
hledej… ale jinak co vim tak jedine mavic a hutchinson se maj radi.muzes zkusit i jiny kombinace,pokud mas nervy v poradku.
Zdar, zapletena kola asi nejlepe Mavic. Mam vyzkousenu kombinaci Mavic Crossros a Continental Double Fighter a Hutchinson Python, oboji bez problemu a zatim bez defektu. Dulezite je si poridit tu pastu, co pouzivaji v pneuservisu na nazouvani gum na auta. Lepe se to obouva a lepe to tesni.
Mám ráfky 819 DISC pláš? Hutchinson Scorpion a Spider. Byly na kole při koupi (cannondale 900SL). Výhody jsem moc nepostřehl. Defektu jsem letos měl asi 12 a vše malé dírky v běhounu. Jde to zalepit ale v 50% to opět začíná utíkat pod flastrem. Výhoda je, že při každém defektu jsem dojel domů (pokud to není roztrhnuté, unikají pomalu). Nandávat jdou v pohodě a je dobré při montáži patky natřít mýdlovou vodou. Jinak stojí za zvážení cena! Je to stále podstatně dražší než klasika. A pro gramaře je vyšší hmotnost. Tak rozmýšlej. Osobně bych raději klasiku.
Klidne tam muzes dat rafek z bezdusovky a jezdit normalni plaste s dusi. Ja mam bezdusovy Crossmaxy asi 1.5 roku a jsem spokojenej. Vyhody jsou ze se teoreticky neda procvaknout ale i tak hustim stejne jako plaste s dusi abych nebouchnul rafek. Dale ze kdyz uz se podari plast pichnout tak je to skoro vzdy pomaly defekt na ktery vetsinou prijdu az druhy den. Plast se na rafku neprotaci a i kdyby tak ventilek to neustrihne :) Bezdusovky take prekvapive dobre drzi tlak rek bych lepe nez duse. Nevyhoda je ze pokud je treba v terenu po defektu vlozit dusi. Je to slozitejsi a nekdy se stane ze plast presne nezapadne do rafku a trochu hazi. Na dojeti je to ale v pohode. Oprava je trochu slozitejsi nez u duse. Treba na micheliny se dobre lepi zaplaty, ale na Hutchinsonech se mi zda ze to hur drzi. Zatim se mi ale nestalo ze by se zaplata odlepila. Defektu mam s bezdusovkama skoro stejne jako s normalnima plastema. Tj. s michelinama hodne, s Hutchinsonama skoro zadny :) Pokud pouzivas normalni duse a plaste s dratovou patkou tak bezdusema i odlehcis.
Mne ten tlak nejak nedrzi, po tydnu musim dofukovat. Vic nez u ultralight dusi :(
No kdyz musis dohustovat po tydnu tak je to dobry ne? Ja duse dohustoval i 2× tydne. Nevim jestli to dela kazdej ale pred montazi bezdusovky je dobre vycistit patku od prachu kterej se tam dostane kdyz treba prohazujes plast a nebo pouzit mydlovou vodu pak si to krasne sedne a tlak to drzi dobre. ME bezdusovka za tyden klesne o necely bar ze 4 na 3 a neco. Kdyz ale foukam na 2.5 tak se to po tydnu skoro ani nehne. Jeste jsem mival problemy s plastema od michelinu, ktere pokud jsou nove tesni uplne spickove. Po case mi zacali uchazet bokem plaste :( Nebyl to defekt byl to proste zmetek. Jeden plast jsem vyreklamoval a kdyz se mi to stalo i u druheho prestal jsem micheliny pouzivat.
No to neni :) U auta mi to vydrzi pulroku bez problemu :) A kdyz jsem mel ten plyn, tak rok se tlak ani nehnul :) Duse mi normalne staci hustit jednou za dva-tri tydny.
Hele…mne light duse v prednim kole bez problemu udrzela mesic tlak porad stejnej…(Rubena…)…takze nekde musi byt problem (prece je to logicke…vzduch nema prece kama utikat, kdyz je dobry ventilek a v dusi neni dira a nebo neni nijak jinak poskozeny…ne?)
Zalezi dost na kolik foukas. Neverim kdyz je nabouchas na 4Bary ze je tam za tyden nameris.
pri posuzovani bezdusovek se casto zapomina na dve veci a to je snadnost nasazovani a lepeni. Nasazovani je hodne dano systemem rafku. Ja mam Mavic UST a ten ma uprosted zlabek, ve kterem jsou pri nasazovani patky plaste, takze vetsina plastu jde velmi slusne nasadit a to i v pripade, kdyz pri defektu davam dusi. Pokud ma rafek tesnici pasek, tak to jde o dost hure. Dalsi dulezitou veci je lepeni defektu. Napr. Hutchinsony jsou zevnitr takove houbovite, takze defekt se blbe hleda a nikdy se mi nepodarilo Pythona poradne zalepit. Nyni vozim Schwalbe a ty jsou zevnitr úplne hladke, takze defekt najdu pouhym okem a klidne zalepim rychloflastrem primo v terenu. Schwalbe ma taky tu vyhodu, ze jako jeden z mala plastu se mi ho podarilo nafoukat v terenu malou rucni pumpou.
Malou pumpickou jsem nafoukal i hutchinson. Bez problemu.
Jaké vozíš typ pláš?ů Schwalbe? Dík za info.
Jimmy Light
Markus, to mi nedělej… …už už jsem myslel, že se tu mažou příspěvky! Jenže ty jsi založil dvě totožný témata a já přispěl do toho, co jsi založil o 2min. dřív.
hele,a ještě mam(asi i blbou)otázku-teď sem se koukal na pláště od Schwalbu a jak u nich rozeznam bezduš ráfek od obyč??Nějak sem nepostřeh rozdělení:(a ještě je Racing Ralph bezdušovej??Díky!!
bezdusovyho Racing Ralpha ma kamarad, je to nejaka nova rada Evolution. Velmi se mu osvedcil na prednim, universalni drzak a pritom rychly, ale moc se mu neosvedcil vzadu. V Dolomitech ho odepsal za tyden. Prosekany jako nozem od kamenu. Takze nyni vozi Racing Ralph vepredu a Jimmy vzadu.
budes tam mat napisane UST
no osobni zkusenost nemam ale Sporka od pouzivani bezdusovek upustila a Merida-Multivan taky a proc asi?:-)
aaa dalsi naivka, ktery si mysli, ze profici vozi co sami chteji a ne to, co chce sponzor :-))
Sporka prestala pouzivat spatny Micheliny a ted pouziva uplne nejlepsi plaste Rubena :)