• aitim

    Tak od včerejška se na mě doma směje Merida MATTS SPECIAL EDITION s véčkama AVID5 a vidlou MARZOCCHI MX COMP AIR 85mm.

    Jak jsem kolem kola včera skákal, všimnul jsem si zajímavé věci:

    Při stisknutí přední brzdy se dá do pohybu nejprve jedna čelist (myslím, že to je zrovna ta, na které je šroubem uchycené lanko) a teprve až když je těsně u ráfku, tak se dotáhne ta druhá.

    Na zadní brzdě zaberou obě čelisti víceméně ve stejný okamžik.

    Jak to můžu (pokud to vůbec jde) u té přední brzdy doladit ?

    Jinak jsem koukal, že tam mám bowdeny jagwire – jaké s nimi máte zkušenosti ?

    Díky.

    0 0
    • Pá-dlista1  

      Seridis to predpetim pruzinky u celisti Vecek. Bud sroubkem co je ze strany u cepu celisti nebo muzes tu pruzinku jednoduse prihnout. Popripade v extremnim pripade prendas druhy konec pruzinky do jine dirky v ramu nebo vidlici, ale to nebude tvuj pripad.

      0 0
    • Daf  

      To asi vis ze chod celisti se steluje temi postranimi stavecimy sroubky. Na te nepravidelnosti chodu se velmi pravdepodobne podepisou prave ty bowdeny jagwire. Jsou totiz hodne tvrde a to asi dela tu neplechu s brzdou. Take jsem je mel a brutalne dokazou podrit ram takze bych hned koupil samolepky pod bowdeny. A jeste bych doporucil, pokud tomu tak jiz neni a jde to, brzdove a radici bovdeny vest okolo hlavove trubky tak aby se ji nedotykaly. Nechapu proc to tak nekteri vyrobci automaticky nedelaj.

      0 0
      • aitim  

        jenže zadní brzda je v pohodě – a bowdeny jsou všude stejný

        0 0
        • Daf  

          Jenze ten predni je daleko vic napruzenenej nez zadek tak proto.

          0 0
          • Staenly  

            Bowdeny by mohli mit vliv na silu, jakou potrebujes k zabrzdeni, ale ne na tohle…Btw ja mam taky jagwiry a sem naprosto spokojenej…

            0 0
      • MartinXC  

        U toho nesouměrného záběru – dřív než to budeš vylepšovat, vyzkoušej klapnout s čelistmi na vidlici pod zátěží (nasedni na kolo). Pak vyzkoušej doladit šroubkama na čelistech (povol pravý, dotáhni levý). Když to bude vykazovat moc extrémní rozdíl v nezatíženém a zatíženém stavu, podívej se na délku bowdenu (žádný extrémní dlouhý oblouk ani přímka by tam neměly být) a nech si ho upravit. A následně opět hraní s pružinkama.

        0 0
    • Mamut  

      Srubkami na bokoch brzd to nedoladis, tie su na to, aby v klude boli gumicky rovnako daleko od rafika.

      Mas 2 moznosti:

      1. namazat capy (alebo klzne loziska alebo co tam je) na ktorych sa tocia celuste (asi niekde vnutri celusti, priamo na capoch vidlice sa uz par rokov ziadne rozumne brzdy netocia)
      2. vyprdnut sa na to. Nicomu to nevadi. Gumicky sa budu opotrebuvavat rovnomerne, pretoze ta prva netlaci skoro ziadnou silou kym k rafiku nedorazi aj druha (akcia-reakcia)
      0 0
      • lubos  

        No, takto to veru nie je.

        0 0
      • Zdyn  

        Nevim,proc by to nemelo jit sestelovat. Pro funkci tech sroubku si zkus treba jeden uplne povolit a druhej zas pritahnout a uvidis,jak to funguje. Tema sroubkama jde sestelovat jak stejna vzdalenost spaliku od rafku,tak i pohyb ramen,tak aby byl stejnej.Vetsinou to jde krasne,pokud teda tam nejni nejaka jina fela,jako drhnuti celisti na cepu nebo spatny vedeni a pod.

        0 0
        • Daf  

          No celkem neni problem sestelovat stejnou vzdalenost spalku od rafku. Pokud ale bowden funguje jako pruzina tak je docela problem sestelovat celisti tak aby sly rovnomerne a spolecne dosedly na rafek.

          0 0
          • Zdyn  

            No s tim jsem nejak nemel problem ani u levnejch bovdenu. Co pouzivas za bovdeny?

            0 0
            • Daf  

              No prave proto. Ty levne bovdeny jsou vinute a dobre se ohybaj ale jagwire jsou s primou orientaci dratu jako u radicich a proto take hodne tvrde a malo ohebne. Ja ted pouzivam obycejne za 20kc a jsem spokojenej :)

              0 0
              • Pá-dlista1  

                Uz to konecne chapu. Jako pruzina, myslis jako „drat“, ktery je napruzeny tim ohnutim. Ja nejprve myslel, ze je napruzeny tim lankem uvnitr (jako treba vinuta pruzina) :) Ale i to by mohlo poresit nastaveni predpeti u pruzin celisti.

                0 0
                • Daf  

                  Presne tak. Ono ce to da sestelovat aby byly celisti stejne vzdalene od rafku celkem v pohode, ale pri zmacknuti je ta jedna celist proste rychlejsi :)

                  0 0
              • Zdyn  

                No obecne se pouzivaji na razeni bovdeny s primejma dratam a na brzdy s dratem vinutym, ale nejni to podminka.Jagwire ale podle me nejni opravdu optimalni.Nekdo tu psal,ze ma trosku mensi vnitrni prumer.To se pak musi teda zkusit v ruce,jestli tam to lanko drhne ci ne.

                0 0
    • lubos  

      To meli seridit v obchode, ale na takove veci tam nikdy nemaj cas. Nejprve rozpoj lanko a skontroluj, jestli ti nedrhne rameno brzdy a pokud je to v poradku, tak posteluj predpeti.

      0 0
    • jfk  

      no možná ******* je právě v těch bovdenech jagwire. před několika lety jsem je slavnostně namontoval (brzdy mám avid arch rival) a brzdy nikdy nechodily dobře. pak jsem je na doporučení majitele cyklokrámu vyměnil za nějaké obyčejné (snad shimano?) a hle brdzy chodí BEZVADNĚ. údajně jagwire jsou o trošičku užší a lanko v nich drhne. kamarád má Meridu Mission Elite 2003, brzdy a páky XTR a bovdeny jagwire a má ten samej problém, chodí mu to strašně ztuha

      0 0
      • K2  

        Jak jsi spokojený s Avid Arch Rivalama? Mi se ten jejich paralelogram nějak nezdá. Před tím jsem měl V bez paralelogramu a ty z mého pohledu brzdily lépe. Budu ještě muset vyzkoušet jiné brzdové gumičky.

        0 0
        • jfk  

          jsem spokojen velmi, nemám nějaké velké zkušenosti s jinými brzdami, ale tyhle prostě brzdí dle mých potřeb. gumičky mám zelené evidy na keramické ráfky

          0 0
      • lubos  

        Mam uz treti bowdeny Jagwire na dvou ruznych typech Merid, ale problem jsem nezaznamenal. Jedine dva problem jsem resil/resim ale to jsou problemy brzd.

        1. zadni Avid prave rameno, kdyz se dotahl, drhnul. Pomohlo totalni rozebrani, namazani. Do casu, nez chytil spinu. Zajimavy je, ze zadne jine rameno tohle nedela. Zrejme chyba od vyroby.
        2. Predni brzda nejde dobre nastelovat. Kdyz povolim ty pruziny kvuli lehkymu chodu paky, cca 2–3mm lanka se nevraci zpatky. Nekde to drhne. To nekde neni bowden, nybrz ta Avid fajecka. Jednak je nejak divne zahnuta, trochu jinak nez vzadu, a jednak se mi neliby ta teflonova trubicka. Ale je mozne, ze je ohla nebo neco (ta fajecka). Pak ma uzsi prumer a lanko mirne drhne (plus je spatne ohle). Ale nepamatuji si, ze bych ho ohnul. Mozna od prodeje.
        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.