• Boudino

    Ahoj

    Muzete mi nekdo vysvetlit (pripadne odkazat) jak funguji tymy ve velkych soutezich? Treba TdF.

    Porad ctu, jak cely tym jede na sampiona (treba na Lanceho), jak si v tymu vzajemne pomahaji, ze tam jezdi nejaci domestici a tak. Ale netusim, co to znamena, proc a jak se to dela.

    Treba letosni TdF – Lance odjel z pelotonu a sel honit nejakou skupinku a novinari to odsuzovali. Ze nepotrebuje zvitezit. Proc? Ze tim tu skupinku ohrozil. Jak a proc?

    Kazda rada dobra, ja z toho nerozumim nicemu.

    0 0
    • ddd - andy  

      Tak tohle tema neni na forum ale celou knizku… :-)

      0 0
      • J.A.V.  

        Tak tak :) Ale něco málo pro základní orientaci.

        Tým má většinou jednoho až dva lídry, kteří mají šanci na dobré umístění v celkové klasifikaci etapáku, nebo na výhru v jednorázovém závodě. Zbytek týmů na ně maká to znamená mimo jiné – zachytávat nástupy jezdců kteří mohou ohrozit lídrovo pořadí, po případném defektu dotáhnou lídra zpět do balíku, a skutečně i vozit vodu a občersvení z týmového mechaničáku (proto nosiči vody), chránit lídra před možnou kolizí (což ne vždy jde) atd. atd. Cílem je, aby lídr maximálně šetřil síly pro klíčové pasáže – finální útoky, zachycení útoku jíného špičkového závodníka atd. Právě tohle má dokonale zvládnuté USPS kdy brutálním tempem nejprve zlikvidují většinu závodníků a pak teprve zaútočí Lance.

        Když to ale přirovnám k šachům tak tohle je jen jak se tahá figurkama – ta vlastní taktika je trochu jiné kafe a to je fakt na knížku. Která navíc asi neexistuje…

        0 0
        • ddd - andy  

          Taky nevim ze by existovala knizka „o taktice“ a nekoho to treba ani nenaucis… To proste musis mit dany, nebo si to musis pracne – (coz netrva rok ani dva) vyjezdit..

          0 0
    • Daf  

      Treba zrovna Armstrongovi je podrizenej celej tym. Jsou neustale kolem nej. Rozrazeji vitr, nosi mu vodu. Kdyz je v uniku skupinka, ktera na nebezpecne vysokej naskok, tak vedouci tym udava tempo pelotonu tak aby naskok uprchliku nebyl velkej. Jeho tym ho vlastne tahne az do rozhodujicich stoupani s cilem na vrcholu. Kdyz odjede favorit z pelotonu tak ho peloton okamzite stiha. Takhle chytre zmaril unik jeho neoblibeneho cyklisty :) Armstrong to nemel za potrebi, prozoze ty co jely v uniku uz meli obrovskou ztratu na Armstonga.

      0 0
    • peg  

      Ještě doplním, že každý cyklista v týmu má svou funkci. Někteří táhnou tým do kopce, druzý s kopce. Další jedou v čele po rovině apod. Vždycky se jede lépe když Tě někdo táhne, než aby jsi jel celou dobu v čele.

      Podle mě je to na hovno, měli by to zrušit, a? si jede každý sám jak umí. Určitě by to bylo zajímavější.

      0 0
      • Thorn  

        Ked ide kazdy sam za seba, tak sa to vola casovka ;-)

        0 0
      • MartinXC  

        No občas se takoví fenoméni zablýsknou (Veselý, Mercx, Hinault, Indurain, Pantani). Ale ten byznys a média kolem jsou asi silnější…

        0 0
        • J.A.V.  

          Ani tyhle velikáni se bez domestiků neobešli, i když to třeba nebylo tak markantní jako teď u USPS. Třeba na Pantaniho makal Marco Velo a další. Šlo ale spíš o to zachytávání nástupů, tempo na rovinkách aj. Útočili většinou sami, to je fakt, zejména u těch prvních tří ještě nebylo tak rozšířené koučování vysílačkou atd.

          0 0
      • Boudino  

        Takze jestli to dobre chapu, tak rozdil mezi tim, jeslti jedu sam, nebo za nekym, je tak velky, ze se vyplati na tom vystavet taktiku.

        Je ten rozdil fyzicky (setreni sil) nebo psychicky (cosi jako motivace)?

        0 0
        • Daf  

          Zkousel jsi nekdy jez za traktorem? Je to neco podobneho :) Setri to hodne sil.

          0 0
        • J.A.V.  

          Hlavně fyzicky – zejména fouká li protivítr nebo z boku, je to znát. Ono je dost podstatnej rozdíl když jedeš řekněme minutu co to dá a pak 5 minut odpočíváš, než když jedeš furt za svý.

          Psychicky taky, ale trochu jinak, Armstrong píše, že právě to že na něj maká 8 dalších lidí ho silně motivuje v přípravě i v závodě. Že ví, že všichni kvůli němu musejí zahodit své ambice (a že má či měl super domestiky) a tak že pak prostě musí zajet.

          0 0
        • dafe  

          V prvni rade fyzicky, a to dost hodne. Oni ti profici to kalej skoro furt hrube pres 40 a to potom vetsina sily jde na prekonavani odporu vzduchu. Myslim ze je spocitane, za cloveku v haku (na rovine) staci asi o 30% mensi vykon aby se udrzel, a to je sakra velky rozdil.

          V kopcich, zvlaste prudkych, se fyzicky vyznam „haku“ zmensuje, ale stale funguje (protoze oni ty kopce jezdi pres nebo kolem 20 km/h! a to uz trochu fouka)

          0 0
          • lubos  

            Co jsem videl jak nekteri jezdi 30km/h na 12% stoupani, tak … :) Jinak kdyz fouka znatelny protivitr a pre sebou mam velkou skupinu cyklistu, tak to bude i vic nez 30%. Mozna klidne 100%.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.