Vozite to nekdo? Proc kupovat na silnici silnicni a nepouzit horsky? Jaky je v tom rozdil?
Vozite to nekdo? Proc kupovat na silnici silnicni a nepouzit horsky? Jaky je v tom rozdil?
Vozi to takhle dost lidi co maji bika i silnicku. Kdybych byl cistokrevnej silnicar dal bych na silnicku urcite Looky ktere tam patri :)
Na silnicku prece patri shimano SPD-R… ;-))
Já to takhle vozím, protože silnička je pro mě až druhé kolo, jen na trénink, tudíž nemá finanční prioritu a navíc jsem měl doma staré bikové tretry i pedály, tak to přece nevyhodím.
Rozdíly jsou zejména v tom, že bikové tretry mají členitější a někdy méně tuhou podrážku (to ale záleží na modelu) protože se v nich předpokládá občasná delší chůze. Další podstatný rozdíl je ve velikosti kufru a ve vzdálenosti kufru od osy pedálu . Větší kufr a tuhá podrážka umožňují efektivnější přenos síly při šlapání, protože zabíráš větší plochou. Vzdálenost od osy šlapání má opět vliv na efektivitu šlapání. Další věc je, že silniční pedály jsou obvykle lehčí, ale to je zase záležitost modelu.
mam sidi bullet s crankbrodhers sindy oboji vypada universalne
Ja vim, ze se to da vozit a asi to i vozit budu, ale me by spis zajimal nazor nekoho, kdo vyzkousel na silnicce oboje. Jaky je konkretni rozdil v praxi, jestli nejaky je.
Tak jo, nazor cloveka, ktery vyzkousel oboji.
Nejdriv jsem na silnici pouzival SPD od Shimana a i jejich tretry a mel jsem pocit, ze je to v pohode. Taky jsem tak odjel par zavodu.
Pak se mi naskytla moznost koupit za velice vyhodnou cenu silnicni tretry s karbonem, tak jsem k nim dokoupil LOOKy. Rozdil oproti SPD je docela znatelnej. V SPD, mam ted pocit, ze mi noha plave. Taky to rozlozeni sily a oddaleni unavy je asi lepsi.
Kdybych to mel zhrnut, tak pokud chces na silnicce jen trenovat a prednost ma Bike tak si nebude mit cenu si kupovat novy tretry a pedaly. Pokud ti ale ucaruje silnicka tak bych sel jednoznacne do silnicnich treter a pedalu.
Teď jsi mi teda zamotal palici :-)
Ty máš doma málo horáků? chceš k tomu ještě silničku? :-)
Jasně, „approval“ jsem doma dostal :-)
tak to se máš… snad tě to nechytne, a nestane se z tebe žiletka :-)
Zdarec Martine Preji ti, at te to chytne.
Pokud budes uvazovat o silnicnich tretrach, zajdi se podivat k Lyzarovi, tam maji docela slusnej vyber silnicnich treter za smesny ceny.
kde to je u Lyžařa?
Grohova x Capkova
Nepises sice jak tuhy jsou ty puvodni bikovy tretry, ale ten rozdil v tuhosti a prenosu sily je zpusobeny zcasti botou a z casti vetsi stycnou plochou silnicnich pedalu – pro relevantni srovnani bys musel na ty silnicni tretry pridelat spd kufry a porovnat na spd. Se stejne tuhymi tretrami bikovymi/silnicnimi bude rozdil mensi. Taky jsem jezdil oboji, pokud je slinicka jen doplnek k mtb nebo potrebujes i s ni obcas vic chodit (po meste,apod.) tak mtb pedaly na oboji, pokud mas dost penez na druhe boty a pedaly a nevadi ti, ze se po look kufrech spatne chodi, tak vzit silnicni, „jizdni vlastnosti“ budou minimalne o neco lepsi:)
Jo k tomu chozeni, tak to je v silnicnich opravdu porod. Zvladam zakladni krok tzn qycepu, ale to je tak vse. Kdyz jsem pichnul a nahodou nemel nahradni dusi, tak jsem musel volat kamaradovi, at mne vyzvedne, jinach bych tam mezi poli stal asi jeste dnes :-).
Po tvrdym se chodi hur, muzu jen dodat, ze nez sem si dokoupil mtb tretry, tak jsem v silnicnich tretrach s lookama objel nekolik bikemaratonu:)
Souhlas, jezdim bikovy tretry na silnici uz nejakej ten patek a vubec mi to neva..
Mám bikové tretry (SPD)a rovnaké pedále aj na horskom aj na cestnom. Pohoda. V partii máme takto viacerý. Cestné SPD pedále su akurát jednostranné, čiže trochu ľahšie.