potreboval bych radu, chtel bych si vzit do letadla ram.. mate nekdo s tim zkusenosti? ram mam v krabici, ale ta se mi zda dost velka, je na to nejaky rozmerovy omezeni? dikez za rady
potreboval bych radu, chtel bych si vzit do letadla ram.. mate nekdo s tim zkusenosti? ram mam v krabici, ale ta se mi zda dost velka, je na to nejaky rozmerovy omezeni? dikez za rady
Mamarád tak vezl do ameriky celou meridu,v originál krabici jen se povolil představec a vyhodily kola a daly se zboku Tam problém nebyl, zpět chtěli nějaký poplatek.
Ten poplatek se da uhadat pokud celkova tvoje bagaz nebude vazit pres 25 nebo 26kg.
kamaradi, co na jare litaj jezdit na mallorcu, vozej kola normalne slozeny v krabici, takze bez problemu
Dobre je rám vyplni? semtexom a dohodnú? sa so Usamabin-Ládinom, aby ti zacvakal letenku.
jéééé,to je nuuudaaaa
Ja mam s prepravou kola v letadle docela spatne zkusenosti.
V roce 2000 jsem s partou 5-ti lidi letel do Pakistanu. Brali jsme si s sebou biky, trere jsme rozlozily stylem sundat kola, pripevnit je k ramu na nem sundat prehazku a pripevnit ji k brzde, otocit riditka v predstavci dovnitr ramu, do predni i zadni vidlice jsme dali rozperku, aby nam to nezmackli. Nekdo i sundal slapatka. to jsem z obou stran prikril pevnzm kartonem – hlavne kvuli dratum a cele to zabalil do sustakoveho obalu, ktere jsme si usili (kvuli skladnosti – nemeli bychom kde nechat originalni tezke obaly) a nalepil jsem vsude napisi FRAGILE. Vysledek – nekdo mel prelamane bovdeny, nekomu trosku ohli ram (zadni vidli), jinak to ale dopadlo celkem dobre. Na zpatecni ceste na jednom rafku takova osma, ze se musel vyhodit. Na vlastni oci jsem videl, jak kola vyhazovali z letadla z vysky do voziku (jedno jim spadlo na letistni plochu), na to dopadaly kufry – proste za tu cenu letenek se k tomu chovali hure jak k dobytku. Proto priste pojedu s nejakym kolem za 3000–5000 tisic (ten mesic to musi vydrzet, stejne cast nahradnich dilu beru s sebou) a pak ho tam necham. Nebo (pokud mas kam dat kufr a myslis to vazne), tak kufr je nejlepsi volba.
tak to je zly. skoro tak zly jako bejvaly CD… :-)
Vozil jsem kolo hodne krat, nekdy ve special obalu, nekdy skoro tak jak je – nasazena obe kola. Oficialni pozadavek je aby to bylo do roviny – sklopeny riditka, sundany slapky. VYFOUKNUTY vsechny tlakovy zalezitosti. Kdyz to bylo v obalu, tak dostalo asi nejvetsi kapky – urcite se chovaj hur, nez kdyz videj, ze to je kolo. Jednou jsem ze sluzebky kolo nestih nijak pripravit, jenom riditka + pruhlednou folii co delaj na letisti. Kdyz jsem vozil ve fusaku, tak jsem vzdy kolo zabalil do spacaku, karosky naky hadry, aby bylo trochu polstrovany.
kufry z letadla se hazi nejen v Pakistanu ale i na Korfu … jeste ze tam nebyl muj bajk
Fju,tys letel do pakistanu? Neni o tom clanek v novym velu? Kdbys mel nejaky pekny fotky,tak mi je pls zasli,ty co byly ve Velu byly fakt nadherny (a tak maly…)
To nebyl clanek od nas. My tam byli v roce 2000. Jelo nas 6 – pet kluku + moje „ted uz“ zena :o) Bylo tam nadherne, super lidi, nadherna priroda. Jeste bych tam chtel nekdy zase vyrazit, ale ted uz bez kola. Jinak jsem projeli jeste neco navic, nez bylo v tom Velu + cestovani bez kol po cele severni casti Pakose. Ten clanek ve Velu mi prisel dost strohej, chybelo mi tam to souzneni s mistnimi – v clanku to bylo podano vicemene jen jako sportovni vykon, cemuz u nas tak nebylo. Fotky mam bohuzel – bohudik :o) jen klasicky, ne digitalni
Na jare sem letel do Svedska se Smartwings a chteli za to 600 (v CR) nebo 20Euro. Mel sem celyho bika v krabici od kola. Je to spesl v prepravim radu – preprava kola, takze omezeni by bejt nemelo…
Vyfouknuty sme mel jen kola (aby se vesli do krabice) Tlumic sem nechal. Je dobry ram,prehazku a prevodniky obalit takovou tou penou co se dava na trubky jako izolace. Po stranach sem dal este kusy druhy krabice aby to bylo pevnejsi. Dobry krabic sou prej do Cannonu – sou sirsi.
Vezla jsem kolo z USA. A pohoda. Mohla jsem mit 2 zavazadla. Kufr a krabice s kolem. Nesmělo to vážit víc jak 32 kg a rozměry 60×60×170cm. Takže pohoda. Na to že jsem přestupovala, kolo kupodivu dorazilo v naprostém pořádku. Ale ty nervíky…
tak kolo prevezeno v poradku(Vancouver-Praha, spol. Air Canada/CSA), u tyhle spol. clovek muze mit akorad 2 zavazadla(vcetne kola), jinak plati za kazde navic 170,– CAD, z toho „kufr“ musi mit predepsanou velikost/vahu a u kola(krabice) je to v podstate jedno..ram jsem vezl v krabici od cannondela, ktera byla vycpana papirem a ruznejma botama, ktery se nevesly do kufru..doporucuji pred odletem zavolat na dannou spolecnost a zeptat se na podrobnosti..
V každým případě do kabiny. Když jsme byli loni v Egyptě, tak jsem čuměl jak velký zavazadla si tahali Arabové dovnitř. Jinak do nákladovýho prostoru to kolo dej pokud ho chceš zničit. Lítám dost často a můžu ti říct, že když vidím svý kufry tak bych brečel.
Tak kolo dovnitr zarucene nedas, leda tak skladacku. Zavazadlo na palube (kdyz pominu povolene rozmery, na ktere se moc nehledi), se musi dat zavrit do prihradky nad Tebou.
Tak to by jsi se divil. A může se vejít taky pod sedačku. No třeba záleží na letecký splečnosti, ale znám lidi, kteří si vezli rozložený kolo v krabici v kabině.
To se teda divim. Letel jsem mockrat a na hodne velke vzdalenosti, ruzne letecke spolecnosti, videl jsem spousty velikych zavazedel, ale zadne nebylo ve velikosti ramu kola. Letusky nedovolily nic nechat na zemi a do skrine nad Tebou se to nevleze, ani v AIRBUSU ani V BOEINGU.
presne tak, vsechno musi jit do prihradky nad tebou a taky pochybuju, ze by se to tam vlezlo. Navic ty rozmery – jedna zenska si vezla kufrik a bylo to zretelne vetsi nez povolene rozmery, tak holt musela zacvakat… mozna ze to ukecas, ale nevim nevim.
Jinak kamos chtel vezt kolo z USA jako sportovni nacini – do roku 2002 to bylo zdarma (aspon to tak tvrdil), pak to ale v polovine roku 2002 zrusili, takze to vezl rozlozene v krabici a mezi to nacpal obleceni. Pokud by se s tim neco stalo, tak bych to normalne reklamoval. Letecka spolecnost by ti mela zaplatit skodu (pokud to neni nejake Air Pakistano, vetsinou jednaji letecke spolecnosti na urovni).
Tak bacha – Pakistan AIR nebyl tak spatnej. Spatne s nim zachazeli je primo v Islamabadu na letisti pri priletu, ale nejvetsi pecky to doslavalo v Abu Dhabi. Jo, holt letistni personal. Jinak nejlepsi, co jsem zazil, byl Frankfurt, vse jelo po pasech hlidanzch fotobunkou, robot nepustil zavazadlo dale, pokud mu v tom prekazelo jine, proste pohadka. Jenze pak to stejne z voziku haze clovek…
U Odletu (Gate) bejvá takovej mustr z pochromovanej tyčí a do těch se příruční zavazadlo musí vejít.
Pokud to je to větší společnost tak se příruční zavadlo dává do přihrádek. U menších Era Airlines (lítá po Aljašce s dvouvrtulovýma havilendama) tak pod sedadlo, ale v žádným případě ne volně v uličce nebo pod nohama. Krabice s kolem se nevejde nikam. No možná v první třídě jsou sedadla vejš a větší, ale o tolik asi ne.
V I. třídě není pod sedadlem vůbec místo. Je to v podstatě křeslo se spoustou elektromotorů na ovládání podnožníku a sklápění opěradla.
A proto sebou musis nosit kapesni rozbrusku a kolo patricne upravit, aby se do prihradky nad tebou veslo!!
když jsem loni vezl kola na Madeiru tak to bylo bez problémů a bez poplatků. Ale záleží na jednotlivých aerolinkách. Nakonec jim dělalo větší starosti jak je krabice velká než kolik váží (povoleno 20kg). Toto je lepší si před koupí letenky u společnosti ověřit. Takže: sehnat si originál lepenkovou krabici na kolo – poslouží každý obchod, sundat obě kola a vytáhnout osky, sundat šlapátka – nebo je nasadit obráceně, sundat řidítka, toto všechno nacpat do krabice a doplnit nějakým dalším cestovním vybavením, dobře olepit lepící páskou a obalit takovou tou balící folií co pak nepoznáš kde je konec. :o)…a je to.
ještě jsem si vzpomněl že krizový místo takhle uloženýho kola je velká pila. Zuby mají tendenci tu lepenkovou krabici prokousávat a koukat ven …ideální na to je urazit. Lze dát na dno krabice kousek měkkého dřeva a do něj pilu zatlačit a tím zafixovat nebo tam dát nějakou lepenku nebo něco jiného navíc.
Jsem ke krabici v bikeshopu dostala i takový různý umělohmotný vychytávky třeba jak píšeš na pilu a pod. Mám to ještě někde doma.
To chces jako rict ze nesundavas pravou kliku kdyz davas kolo to pap. krabice??? Parkrat sem uz letel – mam dve krabice vrazeny do sebe a cely oblepeny lepenkou (kdyby to nahodou zustalo lezet na plose a prselo) samozrejme oddelavam i saltr, do zadnich patek davam takovou rozperku.. atd. atd.
Ja sem cely kolo obaloval takovou tou penovou izolaci na trubky a kus sem dal i pod pilu a v pohode.
rozdil kolo a ram. ram je uplne bez problemu, pokud to neni nejaky DH –30 kg, nebot budes limitovan vahou spoluzavazadel, co se tyce velikosti, tak ta krabice na ram nebude potiz, doporucuji ramove trubky oblozit nejakou bandazi, idealni je npar.TUBEX, je to tepelne izolace na potrubi a koupis to v kazdem marketu typu OBI a pod, necim podobnym se take chrani nova kola, ma to kazdy obchod s kolama jako odpad..Krabici pak muzes jeste preventivne vystalat nejakm molitanem , polystyrenem a pod, ale neni to nutne. Maximalni rozmery na zavazadlo zjistis dotazem u kazde letecke spolecnosti, myslim si, ze soucet stran by nemel presahovat 3 m (s+v+d).Preprava kola jiz byla popsana v jinych prispevcich. Mohu jen rict, ze jsem prepravoval kolo letecky vicekrát, vzdy ve vaku na kola a vzdy bez potizi.Bylo to na Mallorcu.Fisher vsak pozadoval priplatek cca 1000 Kc za kolo