Blíží se nutnost výměny předního ráfku a náboje. Uvažuji o nábě LX, takže mne zajímají vaše praktické zkušeností s nábami – výdrž, údržba. Tak pište, a? je číst:-)
Blíží se nutnost výměny předního ráfku a náboje. Uvažuji o nábě LX, takže mne zajímají vaše praktické zkušeností s nábami – výdrž, údržba. Tak pište, a? je číst:-)
Ja jsem s ni spokojenej.3 roky a menil jsem jen jeden konus a to ji davam myslim celkem zabrat,ale taky se o ni staram.Po urcite dobe rozeberu,vycistim a promazu. Jo jeste jsem menil i samotnou osu,ale to bylo po padu a podarilo se mi ji zlomit hned ve dvou mistech,ale konusy i misky vydrzely. Jeste to toky chce vetsinou hned u nove seridit vuli.Vetsina konusovejch nab je od vyrobce pretazena,jak to sestelovava automat a to nejni pro zivotnost extra dobry.
urcite se ji neboj.jedina a posledni starost bude to serizeni vule a od ty doby na ni zapomen.ja se obcas koukam dovnitr,protoze nemuzu verit tomu ze vazelina je porad jako nova a zbytek taky a svete div se,je:-)
Doporučoval bych ti aby jsi uvažoval o nějakém průmyslovém ložisku. Nemusí se to hlídat, a když je to kvalita, tak to ma menší vůle než klasika. Dobré průmyslové ložisko ti bude chodit líp než i ten nejlépe seštelovaný konusový náboj. Tak o tom uvažuj.
k tomu bych se přidal,navíc po třech letech max. vyměníš ložiska a jedeš dál
Na zimáku mám už léta letoucí nějakou shit nábu, která se jeví naprosto bezúdržbová. Tak si říkám, jestli opravdu potřebují průmysly, když to dřív vyměním, než zničím? Ale i tak můžete napsat konkrétně jaky náby tam máte. Letos se stejně nerozhodnu:-)
Jazdim 4 roky predny naboj na priemysloch a menit ho budem asi az pojdem na kotuce. Absolutne bezudrzbovy, lahky… Nevravim, ze konusy nejazdia, ale fakt tak ako lahko mi ide predny naboj (bez akejkolvek vole) som este skutocne ziaden naboj nevidel ist. (Osahaval som aj XTR-ko, ale musim priznat ze novy naboj z shopu, po zabehu asi bude chodit trocha lahsie) Mam pre teba navrh. Ja zhanam zadny naboj na loziskach. Vybral som si Sram 9.0 (pod bratom uz bez problemov chodi 2 roky a je to v podstate to iste co moje Sachsy), ale problem je, ze sa sice daju zohnat (Bikestore, pred dvomi mesiacmi som im mailoval a boli), ale iba v pare. Takze ak by sme sa dohodli, tak ja vezmem zadny, ty predny. Urcite s tym Dan Turecek problem mat nebude. Pisal mi cenu okolo 2000 za par. Pred 2 rokmi bol zadny za 1150 a predny zvysok, takze povedzme 1200 a 800, pripadne sa nejak dohodneme. Pripadne mi napis na mail.
Mamute i bych o tom možná uvažoval, ale letos určitě ne, nejdříve někdy po novém roce a zcela upřímně ti musím napsat, že asi až na jaře.
Jo, vepredu je SRAM 9.0 v pohode. A taky me stal 500:)
Ja to trosku sem tam stridam…ale uz pred par lety sem vyhodil konusy ze zadniho kola – duvod byl prosty – proste mi nevydrzel naboj vic nez rok…(shimano vetsinou kolem STX…)
No…tak sem to trosku prostridal…vsechno prumysla – a az na rozlicny zvuky od orechu (tzn.CODA zni fakt jinak nez Point Skraxel nebo muj soucasny…)…no…2 naboje zpatky sem mel LX na predku…a minuly sem mel XTR…ted budu mit na predku Point – takovej ten na zapleteny kola – tak ten se mi tedka zaplita na F519…no a vzadu mam Sram 9.0SL Disc – fakt uchvatna pracicka…(al uz ma najetych asi 100 km, takze kdyz bych ho prodaval, tak bych musel pod 3 tisice :-/…jo…a je cervenej s frezovanym uchytem na kotouc… :o))) ) – jinak o nem nevim…Sram 9.0 sem mel kdysi a vydrzel mi do ty doby, nez jsem ho prodal :o)
kdysi jsem viděl testy nábojů a Shimano tam dopadlo daleko nejlépe z hlediska točivosti. Jejich středy mají menší odpor než středy na průmyslových ložiscích. Klidně bych šel do LX, neuděláš chybu.
Jo…odpor mozna maj nejvetsi…ale o pokud se to vztahne k zivotnosti…
Ta trocha odporu se ztratí. Mě se na konusech nelibí že i dvě těsnění to neutěsní. Kvalitní gufero je vodotěsný. A to u mě rohoduje.
No…jak se to veme – jak ktery zase…treba Point delal diskovy naby s FCM loziskem – a to nemelo 2 tesneni…ale myslim ze tam byli tri…no…po 2letech jezdeni to kamos rozebral (si vsichni mysleli, ze tam sou prumysla…a prd :o)) )…a bylo to v pohode…
Pak to chytlo vakl a byl konec :o)
A o tom to je.
to TinkTink: ma´m prosbicku, muzes mi poslat adresu tvyho shopu na fousac@click.cz predem dik…
dotaz, co je to gufero ? nějaký typ gumového utěsnění ?
simering
A složitě by se to dalo popsat snad takhle a laicky: Klasické průmyslové ložisko, které má z každé strany nalisovanou pryžovou klec. Takové gumové těsnění ale nerozebiratelné. Používají se tam kde dochází ke styku s kapalinami. Utěsňují ložisko jednoduše proti protékání kapaliny ale i proti prachu atd. Použití pračky, vod čerpadla hodně automobilismus. Nevýhody :Jak se to rozjede bohužel se to musí vyměnit.
dík a nebrání to zalisované těsnění otáčení ?
az na to ze gufero je tohle: rolling.go.ro/ simeringuri.html
a sloziskem samotnym nema vubec nic spolecneho… :)))
tamto jsou ZZ loziska…
Teď jsi mě dostal co jsou to ty ZZ ložiska. Já si celo dobu myslel že za tim gumovým vehementem je to ložïsko.
to jsou prumyslova loziska, muzoj bejt napr.: kulickova, valeckova, jehlickova, jednorada, vicerada, axialni, radialni atd… a nektera jsou Z(akrytovana) nebo ZZ (oboustrane zakrytovana) kovovejma nebo plastovejma futrama proti necistotam nebo trosce vody… gufera se pouzivaj v souvislosti s loziskama pro dukladnejsi utesneni hrideli, snesou i velky tlaky… a dotaz byl co je to gufero… :)))
Dík moc. Vyčerpávající odpověď. Technik nejsem, ale už to chtělo oživit. Teď to snad musí být už každému jasné.