Jak se dá prosimvás sehnat taková skvělá práce potřebuju nějaké přdedpoklady?
Jak se dá prosimvás sehnat taková skvělá práce potřebuju nějaké přdedpoklady?
nejspis asi mit kolo, trochu fyzicky a zkusit zavolat do takovy firmy, jestli nepotrebuje lidi, ne? nevim, co v tom hledas za vedu :-)
vtip? nebo to nechápu :-( každopádně jestli do toho chceš jít na zimu, tak hodně štěstí a kolo si pořid radši hoodně shitový.
Nic moc podstatnyho…musis mit akorat moralku – na zimu je myslim malo lidi co to delaj na bajku…tak by jsi se tam mohl chytit…mel by jsi asi znat Prahu – ono jet s mapou neni ono…mel by jsi bejt rychlej…pripravenej na 10KKm za rok…minimalne…nemel by jsi by citlivka – ono kdyz na tebe leje, tak se neda nic delat…
Bajka radsi nic moc kvalitniho a hlavne poradny zamky – ideal jsou do U nebo naky super kvalitni retezy…hlavne celoblatnikovany…to je nutny…jinak bajk co nejvetsi FUNKCNI shit…
Jo…a nezapomen na to, ze prvni mesice prej moc nevydelavas nez se otrkas…moc = skoro nic :o)))…
upozorňuju Tě předem, že náklady na tuto živnost se takřka rovnají výdělkům- obzvláš? v zimě. A fakt nedoporučuju dobrý kolo, když Ti ho neukradnou, tak ho zničíš od soli
muzes tu prvni vetu rozvest? kdyby tomu tak bylo, tak by to asi nikdo nedelal, ze?
z vlastní zkušenosti můžu říct, že nazývat to výdělečnou činností je poněkud nadnesený pojem, ale třeba jsem měl smůlu na firmu (pro případné zájemce: E-kurýr). Jako trénink je to dobrý, denně 80– 100 km, ale nikdy více!
Znam kluka co to dela pres 5let.. a prumer 25tkc mesicne me neprijda, jako takova bida… :-) Jinak tahle prace jako trenink, je uplne na ho.no!!!
No jestli zname toho samyho,tak nejen tohle ale jeste ma cca 20tisic km/rok…
a není to náhodou Pete koho znáš? :-)
A ty znáš někoho, kdo to vydržel dělat dýl než rok? Znám pár kámošů co to dělalo, a tvrdili, že jedna zima stačí. Je otom mimochodem pěkný článek ve velu, myslim v unorovym, ale nevim to jistě…
no jezdi k nam do firmy par stejnejch lidi uz vic nez rok… a tech clanku bylo uz vic, kdysi byl clanek o povolanich, kde se pouziva kolo a ten typek, co tam byl za mesiky, to taky delal docela dlouho… asi to je o pristupu a o tom, co clovek od ty prace ceka… ja osobne bych to nedelal ani tejden :-)
Jo…ten clovek je Petas…chrt :)..ale dobrej typek :)…kdyz se na to zpetne divam, tak nechapu jak mohl jezdit v praci a pak jeste chrtit…jako klidne jezdit v praci a pak jezdit mimo…ale uz ne chrtit…to je pak samej spech… :) (BTW. zitra asi budu mit poskladanyho druhyho bajka…kdyby to nekoho zajimalo :-D)
me by treba zajimalo jak dlouho vydrzi v takovym slozeni jako bude:-)
a to si delas prdel?ve ctrnacti…
proc? zcela spravne se chlapec diva daleko do budoucnosti a svoji karieru peclive planuje :-)
a to zase jo:-),za to by ho urcite ve skole pochvalili.to jenom ja jeste nevim co budu v budoucnu delat.je to spatny,moc spatny…
muzes se zkusit ridit heslem „kdo nic nedela, nic nezkazi“ :-)))
skoda, ze jsem se neridil timto heslem v nedeli. Pri rozebirani paky hayes se mi ji podarilo znicit. Nemusel bych ted shanet novou :-(( Pritom se zminovanym heslem ridim cely zivot.
to jsi ji rozebiral v lisu? :)
kdyz jezdis bez helmy, tak prece nemusis myslet moc do budoucna – dalsi vyhoda :) ale jinak taky nevim co budu dal delat… ani nevim kam jit na VS :-/
hmm to nejsi sám. já taky nevím na jakou VŠ půjdu. ale ještě mám vlastně asi 3 měsíce čas se rozmýšlet:-/
Hm, já si ji sice už vybral, ale po dnešku přemýšlím, že jí zas nechám:)
to mas jeste dobry:-),horsi by bylo kdybys premyslel nad tim jestli vubec udelas ucnak:-).
vlastni zkusenost? :-D
tak to pozor:-),ja jsem si uzival spoustu volnyho casu na vejsce 2 roky,pak se to nejak zvrtlo.no ono to spis slo do hajzlu od zacatku:-)
CVUT?
ano,strojarna:-)
:) Jsem na stavárně, a teprve si tam buduji kariéru:)
az ti ucitele budou rikat ze mas zacit makat hned od zacatku a ne na to kaslat a pak tezce dohanet,tak jim ver!:-).ale to jentak mimo:-)
Pro ty co se chcou v semestru flakat a srotit se az ve zkouskovem je VSB zeme zaslibena :o)
No vidíš, ty se flákáš na stavárně a třeba Petr Parléř téměř ve tvém věku / ono se úplně přesně neví kdy se narodil / stavěl, respektive po Matyášovi z Arrasu dostavoval chrám Svatého Víta.
Tak z toho si příklad raději neber, protože sice dostavoval – ale nedostavěl. Pokud se nepletu, tak stavba byla dokončena až někdy v r.1929 …
To jo, ale umíš si představit, že dneska někdo pověří stavbou něčeho takovýho 23 letýho kluka?
Předpokládám, že ten 23 letý kluk mohl mít za sebou cca 8 let zkušeností …
taky sem mel tu cest…ale radsi sem toho nechal sam
Nekde o tom byl clanek. Kamos jezdi Messika a minulej tejden mu neko otevrel dvere…
… proste abys v Praze prezil musis bejt hoodne rychlej a i trochu drzej. O kole uz tu rec byla. Plecku, ale aby vydrzela.
syn nasej sekretarky tiez robil mesika a po roku skoncil na pol roka v spitali ked ho zrazilo auto.
Takze radsej toto povolanie nie.
jezdi v aute?:-) a jinak mi prijde ze to s tema mesikama jde z kopce,dneska jsem videl jednoho co mel na nohou kozeny spolecensky boty.pochybuju ze mely kufry:-)
že by kurýr elegán ?
Asi ma za ukol jezdit nejaky vysoce postaveny zakazniky! :-)
jj jde to s nima z kopce, už jsem viděl i fullistu, sedlo zaražený kam to šlo, šlapal nebo spíš se plazil po pěší zóně a hulil jointa. už ani ty závody do kopce s nima nemaj š?ávu :-)
po Žitný nahoru chodí kurýr se spešlem :-) nikdy nejezdí
nema cerveny ciro? a vidlu psylo?
psylo zlaty a misto helmy kapucu od mikiny :-) ale nejlepsi je ten pokerovanej pankac v bilejch podkolenkach na pevnaku, to je dobrej typek
toho s tim psylem znam. menuje se stepan a je divnej (to vysvetluje ze to dela tak dlouho). jezdil za nama na karlak kdyz sem se tam este vyskytoval. to kolo je brutalni hrob a psylo ma vakl asi metr:-) toho druhyho neznam.
krutej je taky ten fousáč na modrým trekovým authoru s polobotkama (se žralokem a prasklou patou), mám pocit, že to je bezdomovec :-)
a jeste sem si ted cestou do diskusu vzpomenul na jednoho, kteryho vidam casto… jezdi snad celej rok v sandalich :-)))
Tak chlapci, chlapci… Je mi fakt trapný vytahovat tagle starou diskuzi, ale nemůžu si pomoct, dyš vidim jak nás tady drbete. Takže, kdyby to náhodou chtěl někdo zkusit, tak musí bydlet v Praze a pro začátek ji aspoň trochu znát. Dále pak potřebuje minimálně 18 let a živnos?ák. Kolo tak maximálně za 35 kolíků, kde se vyplatí vidlice zavíratelná na řidítkách, kotouče a osazení SRAM (v zimě maká líp). I investice do oblečení a zabezpečení je nemalá. Samozřejmě se dá jezdit na kdejaký plečce, ale to z toho potom nic nemám.Co se byznysu týče taxe dost pletete: Např. USÁMA na modrým Authoru vyděláva na kurýrce přes 30 kolíků a to je to jen jedna z jeho prací. Sandál je na tom podobně, ale u Štěpána to taková sláva neni páč jezdí u výše zmíněného e-KURÝRA. U nás dělá frajer na kole i přes 40 000,– Zima je každopádně hustá a málokdo to vydrží ! Já už to dělám 4 roky a je to pohoda, už u toho asi zůstanu. Jako trénink je to taky good, jelikož náš zástupce se umístil na Králi 40tej. „no moch sem to trochu zkrátit“
Jeste tu nikdo nezminil jeden pruser tehle prace, a to dychani toho sajrajtu co jde z aut. Rekl bych, ze kuraci proti kuryrum dychaji jeste cisty kyslicek…Po case pujdou zdravotne pekne do hajzlu.
No rek bych ze ten „sajrajt“ dejchame v praze vsichni takze na tom kuraci rozhodne lip nejsou a co se tyce Stepana tak vodkdy ten jezdi u Ecek?
Vsichni ho sice dychame, ale ne v takove mire jako kuryri. Zkus si cely den (nejen treba cestou do prace) zhluboka dychat mezi autakama, a to denodenne.
štěpán je u eček asi měsíc.
Co jsem slyšel tak taky mívaj problémy s hemeroidama a podobnejma lahůdkama.
Mam tu cest tiez robit kuriera a nepovedal by som, ze je to zrovna robota na viac rokov. Riziko zranenia je dost vysoke, netreba moc riskovat. Ale zarobit sa da. Zaciatky boli dost tvrde. Zimu som prezil a teraz si vychutnavam leto :)
Každá práce má svoje. Já kurýra dělala vždycky jen přes léto. Pak jsem nastupila na brigádu do kanclu a během tří týdnů jsem měla úplně odrovnaný záda. Teď dělám jinde, kde je lepší židle a na počítač můžu koukat rovně, ale zase mě bere zápěstí, protože prakticky celý den hejbu myší. Navíc mi roste zadek :-(
Pokud mas problem se zapestim a na mys, kup si podlozku pod zapesti, ke klavesnici a je i k mysi. Hodne to pomuze.
Taxem se zas dopotácel ke compu a mám vlka jak sviňa !!! Zdaleka to ale není problém kurýrů, spíš v tom lítaj silničáři. Vlka mám stejnak jen proto, že mi minulej tejden šlohli SELLE ITALIA a teď musim jezdit na RITCHEY, který fakt neni na delší vyjížďky. Štěpán začíná bejt u Éček dost neš?astnej, páč nemaj práci a má tam asi 50%. Foltýnův e-KURÝR je vůbec největší shit v Praze, ale nedivim se, že prosperuje, páč kurýrům neplatí. Pete (sprinter,tango) vod messíků mi co se týče tréninku nic nepotvrdí, páč je to vychcan jako prase a v práci jezdí jen krátký kousky expresně. Dyš mu pak někdo chce dát do směru delší švih třeba na Naskovou, tak rači nevezme nic, jen aby tam nemusel.
No jako trenink teda nic moc, netrenujes efektivne a jses porad unavenej, to ti potvrdi i Pete alias Sprinter. B.
Hm pracovat na živnos?ák je to pěknej opruz:-/ btw Možná by ohledně nákladů vyšlo dělat motokurýra.
Zas ale si člověk může dohodnout nástup do práce jak potřebuje (když zrovna není před Vánocema). Jasně, zaměstnanci mají spoustu výhod (výpovědní doba, placená dovolená…), ale nejsou tak svobodní. Každá svoboda něco stojí. A až bude v týhle zemi vládnout pravice, konečně snad skončí i likvidace OSVČ.
Přesně tak a navíc si dám do nákladů co bych jako zaměstnanec nemohl, můžu si platit komerční nemocenský pojištění místo tý imitace od ČSSZ a využívat výhod DPH na vstupu.
Zadny odpocitatelny polozky nebudou – to bude resit nizka rovna dan.
Ale já od odpočitatelných položkách nemluvil. Já popisuju jen základní rozdíly mezi 6 a 7. Odčitatelný položky jsou společné pro obojí.
Můžeš mi říct v čem nejsou běžní zaměstnanci svobodní? Sice je tady nevhodné řešit politiku, ale tohle mi nedá. Pokud myslíš naše pravicové strany, tak to silně pochybuji. Dle jejich chovaní za poslední rok jsem ztratil iluze. Vůbec jim nejde o to, aby tady něco změnilo k lepšímu. Jde zase o to samé. Soustředit maximum moci, obsadit důležité a dobře placené posty a tím přesměrovat svým směrem maximum peněz. Teprve někde na konci je zájem o veřejné mínění a aby se neco zlepšilo.
Jasně, můžeš mít pohodovýho šéfa, se kterým se dá dohodnout cokoliv,ale zaměstnanci jsou obecně méně svobodní v tom, že: Když chceš skončit, nejde to ze dne na den. Máš výpovědní lhůtu, což tě sice chrání, když neodcházíš dobrovolně, ale je to překážka, když sám měníš místo. Najdeš si nové zaměstnání a tam chtějí nástup hned, maximálně od prvního, kdežto šéf tě pustí až třeba za dva měsíce. Když onemocníš, musíš pro neschopenku (nebo si vzít dovolenou, to nechme stranou), i když je ti blbě, čekat třeba hodinu u doktora. Kurýr to jen oznámí a má klid. (Nemá sice žádný prachy, ale to už jsem psala, že je vždy něco za něco). Nikdo tě nenutí platit si nemocenské pojištění. A to už vůbec nemluvím o velkejch firmách, kde se pomalu musíš zeptat, jestli si smíš dojít na záchod. Taky na oběd máš jako živnostník (OSVČ) víc než 30 minut a pracovat můžeš kolik hodin chceš (a zvládneš), abysis vydělal, žádná kontrola z úřadu práce nehrozí. Nikdo nekoumá, jestli děláš nonstop. Jako zaměstnanec musíš dělat podle zákoníku práce. Nechce se mi to hledat, ale je v něm, kolik hodin musíš mít na odpočinek mezi směnama. Prostě mi ten smluvní vztah OSVČ připadá volnější než pracovní smlouva. Ale jak říkám, není to zadarmo. Co se politiky týče, jasně, máš pravdu, jde o korýtka. Jenže teď jsou u korýtka lidi, který v každým živnostníkovi vidí podvodníka, nasadili jim minimální daň, tzn. že každý platí, jako kdyby vydělával polovinu průměrný celostátní mzdy, což je podle mě dost nereálná představa hlavně mimo Prahu.
Minimální daň neni zas až takovej problém. Horší je sociální a zdravotní pojištění. Co se týče min. daně tak neni problém zažádat před Vánocema o zružení ŽL a druhýho ledna požádat o jeho vydání. V roce kdy výdělečnou činnost ukončíš a v roce kdy ji zahajuješ min. daň neplatíš.
To je pravda, ale není to zadarmo, navíc asi pak zase musíš doložit všechny dokumenty a obíhat úřady. Lidi maj třeba nedoplatky na sociálce…
1000 zrušení, 1000 obnovení, 50 rejstřík trestů, žádný dluhy na FÚ – bývalo zdarma, soc a zdrav nevim jestli je nutný – asi jo
To právě myslím že poviné je. A když má někdo problém s placením minimální daně, tak má většinou i nějaký ten dloužek na sociálce, tak nevím, jak by se to řešilo. Brrrrrr. Pátek večer a já myslím na sociálku a daně…
Jasně chápu, jak to myslíš. Bohužel ty srovnáváš situaci, kdy jako zaměstnanec máš špatného šéfa a kdy jako živnostník si narazil na dobré lidi ve firmě. Nechci tvrdit, že lidi jsou obečně svině, ale pokud jde o peníze, tak jsou chopný dost nehezkejch věcí. A taky celkem dost záleží v jaké fázi života se nacházíš. Pokud si studentík, tak to může být dobrá zábava, ale pokud živíš rodinu, tak musíš mít zjíštěný stálý příjem. Nechci tvrdit, že je ten systém špatný. Jenom podle toho, co okolo sebe viděl, daleko lépe zneužitelný.
Sorry, beru to ze svý zkušenosti a zkušenosti svýho okolí. Živnostníky znám jen kurýry a pak lidi, co dělaj opravdu jen na sebe, jako třeba truhláře, který je placený za to, co vyrobí, a nikoho nezajímá, jestli si dá šest dní volno a pak dělá dvacet hodin v kuse. Nebo lidi, co rozváží zboží do krámků po celých Čechách. Nemluvím o „švarcsystému“. Takový lidi taky znám, třeba recepční na živnos?ák, to je fakt síla. Šéfa můžeš mít sebelepšího, ale když nechce mít problémy s úřadama, na některý věci asi přistoupit nemůže. A čím větší firma, tím je asi domluva složitější. Jinak máš pravdu, v rodině by asi neměli být oba na živnos?ák, chce to alespoň jeden jistý příjem.
No já se své okolí mám jednu zkušenost a špatnou, ale tou se nechci nechat ovlivnit. Navíc si myslím, že tohle přepracovávání v dobře, kdy si na dráhé věci můžeš půjčit, nemá smysl. Navíc, když jsem viděl, jaké výhody mají zaměstananci některých firem, tak myslím, že nemá cenu podstupovat tohle riziko. To? můj názor. Nikomu ho nevnucuju:-)
Samozřejmě jako živnost myslim opravdu živnost, se zákazníkama jednám a jim fakturuju. Švarc systém spojuje víc nevýhody obou než výhody.
Jenom bych ještě dodal, že to omezování pracovní doby není jenom pro srandu králíkům.Ano můžeš pracovat třeba 16 hodin/den, ale budeš to dělat 10 a budeš zničenej. Přihlásí se závažnější nemoci a konec.
To je ale soukromý rozhodnutí každýho člověka, jako to, jestli bude kouřit, chlastat a jíst bůček. Jasně, je to stavěný jako ochrana zaměstnanců, to beru, ale když někdo nechce být chráněnej, má možnost dělat na sebe.
Že by Petebike od Mesíků???
Ne ne, „kurýr na bajku“ není Pete.
Mám možnost zkusit tuhle práci , pro začátek jen jako brigádník, tak bych se chtěl zeptat zdali se po těch pěti letech od této diskuze něco změnilo. K lepšímu či horšímu ohledně mzdy , organizace , dopravy atd. Jsem vděčný za jakýkoliv názor , podnět ,reakci. Zajímalo by mě jak jsou na tom ,,staří psi" jako je třeba kurýr na bajku a další, pokud pořád ještě jezdí anebo už pověsili ten svůj velký baťoh na hřebík … :-)
Jako brigáda to může být dobrá zkušenost do života. Určitě lepší než stát 8 hodin denně u linky :)
Podaří se mi oživit letité vlákno? Nezkusil to někdo za ty roky?