Nevíte někdo, prosím, jak rozebrat vidlici RST Gila T4? Je mi jasné, že lepší než ji rozebrat, bude je koupit si za ten šmejd novou…:-))), ale jsem chudý student a penízky z letní brigády jsou už fuč. Dík moc.
Nevíte někdo, prosím, jak rozebrat vidlici RST Gila T4? Je mi jasné, že lepší než ji rozebrat, bude je koupit si za ten šmejd novou…:-))), ale jsem chudý student a penízky z letní brigády jsou už fuč. Dík moc.
zkus imbusy zespoda…
… no taky s na to chystam – a taky to budu delat poprvy, jediny co mam je tech. nacrtek vypadaji ty casti (z webu author.cz) a pak jsem si nechal vyrobit ten spec. imbus (kukni se na author do seznamu dilu) … bez nej to asi nepujde
když povolíš inbusy a klepneš do nich tak ti vypadnou vnitřní z vnějších. Aby jsi se dostal dovnitř, potřebuješ povolit ty matice pod štelováním předpětí, bez spec klíče to snad ani nejde, u SR to jde sikovkama ale RST je má nižší, takže bud si na to vyrobit klič, nebo koupit. Co s tím chceš dělat?
Předpokládám, že jí chce promazat. Mě došlo mazivo po 300 km, tak vždycky před jízdou fláknu trochu vazelíny ke guferům a je to ok.
tak to mu stačí povolit ty spodní inbusy, nemusí rozebírat vnitřek…
A mimochodem, co používáš za mazivo?
Z autoru mi napsali, že se má používat vazelína na bázi calcia. Tak nejměnší balaní, co jsem hnal má repsol – 2 kg. Vypotřeboval jsem odhadem zatím tak pětinu až čtvrtinu během 1300km.
authoru:-)
co je to presne za vazelinu … u repsolu jsem nasel jen vazeliny s lithiem a ty tam urcite nemaji co delat ! vazelinu s calciem jsem jeste nevidel ani neslysel ? a kam tu vazelinu cpes po 1300km 0.5kg ?!
Myslim, že caciagrassa. Pokud to potřebuješ vědět přesně, tak bych se musel zajít kouknout. Nu po jizdě otřu vazelínu a bordel z kluzáků. Před jízdou sundám ty miniprachovky a dám ke guferům přiměřené(co se tam vejde) množství. Když jsem tam dával míň, tak ke konci 30 km výletu začínala tuhnout.
no ja tam pod ty prachovky silikonovej olej radove tak po 100km, ale staci par kapek a je to taky ok, ale spis bych to uz potreboval maznout zevnitr
Myslim, že caciagrassa. Pokud to potřebuješ vědět přesně, tak bych se musel zajít kouknout. Nu po jizdě otřu vazelínu a bordel z kluzáků. Před jízdou sundám ty miniprachovky a dám ke guferům přiměřené(co se tam vejde) množství. Když jsem tam dával míň, tak ke konci 30 km výletu začínala tuhnout.
nemohl jsi by jsi tu prosim napsat cely navod na demontaz a zas zpetnou montaz RST nejak krok za krokem… at to taky nepodelam jako zrejme Dandy :o/ dik
Já jsem jí ještě nerozdělával, takže nevím. Mrkni na web authoru. Tam asi je někde rozkreslenej obrázek ceký vidlice a z toho by se to dalo asi pochopit
ten obrazek mam, ale clovek z toho nepozna co vypadne kdyz se povoli to ci ono, proste je to rozebrany na kousky :o/ ale zadny tip ve stylu povolit tohle, podrzet tamto, dat pozor na toto apod
povolim ty spodni imbusy a pak mam klepnout do tech imusu nebo do toho oblouku tech vnejsich noh ?
do těch inbusů…
dobre tak je povolim a vysroubuj treba na 5mm, tuknu do nich, rekneme ze nohy vytahnu, a pak zpatky to staci zasunout a pritahnout ty imbusy ? at si nenabiju nos :o/ mozna vypadam jako blb, ale ja to fakt jeste nedelal :) diky za pochopeni i za odpoved
Něco mi tam začalo rachotit, takový divný vrzání, skřípání, takže jsem to chttěl rozebrat a namazat. Spodní imbusy jsem povolil, jeden šel ven normálně, ale druhý jsem povolil a nešel vytáhnout…
Tak beru zpět… Ten druhý už je teď úplně v háji. Protáčí se jako magor… Nevíte někdo, co s tím?????????
ufff snad jsi to uplne nepo… ja uz bych to kuchnul taky, ale nemam vazelinu musim pro ni jet 20km a zatim na to nebylo pocasi nebo jsem nemel cas
nevyndávej pružiny a nastav tam předpětí pak by se to protáčet nemělo
Hmm… Tak myslím, že ten imbus je v háji. Je čas založit nový příspěvek Jak povolit protáčející se imbus…:-))) A přitom jsem s tím skoro nic nedělal!!!
ncehš jednu capu tl model 03, bez pracovek a ber regulace předpětí najedný noze? :) jedna se mi doma válí
Gratuluju,napodobne:-)Dneska jsem Omegu chtel podruhy rozebrat,jen stahnout vnejsi nohy a druhej imbus vubec nevysroubuju,protaci se.Kdyz jsem to delal poprvy,bylo mi divny,ze zpatky ty imbusy nejdou dotahnout nafest.Az jsem si tady nasel odkaz na www.ohlaklika.sk,nebo tak nejak a tam jsem se docet,az vyndam patrony tak do vnitr.nohou strcim sroubovak,abych moh ty imbusiky zespoda dotahnout,jak proste,ja blb:-)Klic samo nemam,takze se poptam,kde by za kolik byl,zatim nejezdim:-(
ja to sice porad nechapu, ale MrBlacky nerikal ze vytahnout imbusy, ale povolit je a tuknout do nich aby vypadly nohy ?!
No v nejhorším případě to jistí servis. Ale to až bude fakt nejhůř…
Taky se přidám s otázkou. Mám omegu aet, a už by taky potřebovala domazat. Jak na to. Musím před tím vypustit tu vzduchovou patronu, nebo to můžu udělat i s nafouknutou.
O ty zrovna kousek vys pisu.Takze:vypustit patronu,s orig.klicem vytahnout patrony z vnitr.nohou,povolit imbusy a stahnout vnejsi nohy.Nebo jako ja povolit jen imbusy a stahnout nohy za rizika,ze ty imbusy,pokud je vubec vysroubujes,uz nedotahnes zpatky,pac ty bily nozicky uvnitr,do kerejch ty imbusy sroubujes,se protaci,tagze je musis zevnitr pridrzet sroubovakem,ale to musis mit vyndany patrony a na to mit orig.klic a ten nemam,tak nebudu stahovat nohy ani kalhoty,pac brod je jeste daleko a jdu zitra shanet RST klic:-)(Doufam drazsi,nez vidle,uz abych mel jinou:-)A to je konec pohadky,teda hororu.
Sakrys,tak jsem zkousel poprvy napsat odkaz,no to jsem jouda,jdu si to zkouset nanecisto,at mi sem nekdo neposle Chocholouska.
Tak a uz koncim:-)Na strance www.author.cz/index.php?… klic na RST-210Kc a misto dlouhyho sroubovaku lze pouzit origos imbus 230mm dlouhej za pouhych 505Kc,secteno,podtrzeno tak soucasna cena moji vidle:-)
Za 210,– je to snesitelný, zítra se vypravím na Tour de Ostrava a obejdu všechny tamní cykloshopy… Ten klíč z nich dostanu, i kdyby… I kdybyjemijednoco. S tou vidlicí jsem ještě neskončil!
Tak jak to tak čtu, tak cykloservis to jistí. Kupovat ty drahý klíče, pak s tím ještě ztrácet nervy, to si rači ten servis zaplatím. Pak to dva roky vydrží a pak už snad nová.
To záleží… Já jsem člověk, který se snaží bavit se cyklistikou i v době, kdy zrovna na bajku nesedí. I když jsem pořád amatér amatérská, chtěl bych se naučit servisovat si bajk sám, což bez trošky praxe asi nepůjde. A myslím si, že až to budu alespoň malinko zvládat, tak z toho budu mít o poznání větší radost než teď, kdy si neumím rozebrat ani blbou vidli.
Já si taky z kolem rád hraju. problém je, že jsem na bajk přesedlal ze silnice a tam odpružené vidle prostě nejsou. Pamatuju si, když mi poprvé kamarád ukázal jak se rozdělávaj středy a to byla fakt paráda udělat si něco takového sám( bylo mi asi 13). Z kolama jsme si fakt vyhráli. Servisovali jsem je u nich v garáži a strávili tím třeba i několik hodin denně, když něco pochybělo tak jeden skočil do šopu a bylo to. Bohužel, nemám žádnýho kámoše, který by mi ukázal jak se rozebírá ta videl. Když to vidíš no obrázcích tak to většinou vypadá dost složitě, ale když to vidíš v reálu tak je to většinou dost triviální.
Ono to tak horky nebude,aspon je s cim si hrat,ale az budou prachy,tak pujdu do Marcosky nebo jsou zajimavy ted ceny Manitou-anzto je Omega AET moje prvni odpruzena,tak podle komentaru tady na foru ten rozdil asi poznam:-)Malej dodatek-kdyz se nafouka vzduch.patrona,tak se ten imbus da vysroubovat i zpatky dotahnout,ale ne na fest,to fakt chce rozebrat,takze taky koupim klic.(Jednou jsem ji nechal namazat v servisu a platil jsem 900,–,to nehodlam).
Tak, a je to. Jde to i bez toho klíče… Jak je uvedeno někde výše, postačí sikovky, ale doporučuju to povolovat přes hadru, aby se ty regulátory „neodrbaly“. Jde to pak všechno krásně vytáhnout. Teď už jenom zbývá vyřešit ten imbus. Nemáte někdo nějaký zbůsob, jak to zase dotáhnout/povolit??? Chces to něco delšího, tak 25cm. Nevíte o něčem (a žádný perverznosti!!!:-))) )?
Ja nevim, ale kdyz uz jste technicky nezdatni, nebylo by zahodno procist si aspon starsi prispevky? Kdybys nejdriv nerozebral vnitrek, taks moch klidne odsroubovat ty nohy nespodu. Proti protaceni to jisti pruziny. Popripade tu vidlici trochu stlacit. Jinak ten origos bambus stoji cca 500,– Kdyz jsme u toho bambusu. Sem jednou provizorne rozdelaval RST a zpatky jsem navadel kompresni trny tenkym bambusem. Proste vetvi :) Ale to uz bylo specielni naradi. Jinak na vsechno staci velky kladivo :)
No právě, že já je odšrouboval nejdříve zespodu!!! Ale ty imbusy se protáčely, tak co jsem s tím měl dělat. Ale teď už jsem zase o něco chytřejší, jdu koupit to kladivo…:-)))
Přesně jak píšeš. Pokud tu vidlici zmáčkneš tak imbusáky dole bez problémů povolíš. Největší pakárna je trefit se zpět těma táhlama.
Jen se trochu zastanu nas technicky nezdatnych-spravne,nasel jsem si nejdriv starsi prispevky,ten odkaz na ohlaklika.sk byl od tebe,ten manik tam doporucuje nejdriv vyndat patrony,pak vsunout dloouuhy sroubovak a povolit zespodu imbusy:-))Pac nemam klic,tak jsem jenom zespodu povolil imbusy a stahnul vnejsi nohy.Po zpetnym nasazeni se imbusy daji dost dotahnout,ale protaci se(i po zmacknuti vidle ci nafouknuti).Takze pro uplny dotahnuti je treba vidli rozebrat,cosi dlouheho vstrcit(klic za 500 nekupuju),ty pruziny to neudrzi:-))
Mi to vzdycky udrzelo. Ono je to stejne jedno, protoze ty imbusy nemusis nijak extra dotahovat. Zadnej olej jima nevytece, jen proste drzi ty dva kusy vidlice u sebe. To zni blbe, vzdyt imbusy treba na predstavci delaj skoro to same, ale dotahnul bych je vic :)
Souhlas s obojim:-)
Udržej. Vždycky to udržely.
Mam na mysli,ze pruziny neudrzej trny,aby se neprotacely pri dotahovani(apon v moji vidli).Me udrzej,to jsem si vsim:-) P.S.Vidite,jakej maj RST ohlas:-)
A zkousels to pri stlaceny vidlici?
A co si nechat navařit kus uříznutýho inbusu na delší kulatinu a na konci ji ohnout, jako inbus?
Sory-už to vidím, že jsem přišel s radou pozdě… :-)
:-)))
kliid ten dlouhej bambus sem si navaril kulatinu a na konci si navaril jeste "T"ecko – neni to sice stribrny jak origos, ale ucel to asi splni
ALE OTAZKA NAKONEC potrebuju jeste ten DRUHEJ KLIC ??? takovej ten co Ohlaklika vyrabel sam ???
Taky tak, a mám to asi za 15,– , tj. asi o 490,– méně. Jsem boží…:-)))
A k tomu „druhému“… Myslíš ten, kterým se povolujou ty regulátory či keho boha se to menuje??? Jestli jo, tak jak jsem psal (nejen) já…sikovky to jistí.
jo to sem myslel .. no tak taky vezmu ssssssykovky :) uz ti mas tu vidli OK ?
Jj. V pohodě, už pruží jako zamlada. Teda až na to, že je to pořád jenom RST…:-)))
Jo, a nemohl bys mi poslat url na ten načrtek vidle, o kterém jsi psal na začátku. Nemůžu to na tom Author webu nikde najít… Dik.
dole kliknes na NAVODY http://www.author.cz/index.php?… .. je tam sice jen verze TL predchudce T4, ale jsou stejny
Jj. Děkuju moc, už to vidím.
me by zajimalo jak povolit zarostlej imbus- pokousel sem se rozebrat ze zvedavosti starou santusku a vubec nejdou povolit inbusy na vnejsich mohach-existuje nejaka finta?(nechci pouzit kladivo ani pilu:) nedostatkem sily to nebylo -prizval sem si na pomoc lempla.