Zdar, dost se mluvi o změně geometrie při rapidní změně zdvihu vidlice (napr. z 100–130mm). Vi někdo, jak se dá změřit geometrie ramu (kola) doma?
Zdar, dost se mluvi o změně geometrie při rapidní změně zdvihu vidlice (napr. z 100–130mm). Vi někdo, jak se dá změřit geometrie ramu (kola) doma?
Tohle jsem taky resil. Dostalo se mi rady, abych kolo vyfotil, fotku zvetsil tak min. na A4. Potom si podle zname vzdalenosti udelas meritko, a odmeris rozmery z fotky a přenasobis meritkem. Uhly se daji zmerit primo. Presnost je ale asi dost mala, typuju tak +/- 3 mm. Taky bacha na zkresleni objektivem. Pry se to ma fotit spis z vetsi vzdalenosti. Osobne jsem tento zpusob jeste nezkousel.
To se moc nezda, u fotky dochazi ke zkresleni jak horizontlne tak i vertiklane nebot trirozmerny predmet dostavas do dvourozmerneho zobrazeni, zalezi hodne z jakeho mista to fotis, proste tento zpusob nemuze byt vubec presny a pro ucely zjisteni presne geometrie i rozmeruje asi nepouzitelny. Asi bych vyuzil udaje udavane vyrobcem (vetsinou jsou dostatecne podrobne-zbytek bych domeril fyzicky na kole), tyto udaje bych prekreslil v nejakem meritku a pak bych laboroval s uhly. Mozna by k tomu stacil i corel
Soupni pod predni kolo 3cm tlustou knizku, posad se na to a uvidis :)
O to mi nejde, jde mi opravdove zmereni uhlu, jak je naznaceno v prvni odpovedi…
jestli víš ten původní tak tu změnu není těžký dopočítat ne… když znáš rozměry a výšku nové vidle (pozor změna zdvihu 3cm pokud nejde o stejný typ vidle může mít za následek díky jiné výšce korunky ruznou změnu geometrie).
No budes mit hlavovku zhruba o 0.5st. vic polozenou coz je mnohem min podstatne nez vyska stredu a riditek. Ale jak uz tady bylo receno nektere vidle jsou stejne dlouhe pri ruznem zdvihu. Nebo si to zkus nakreslit a pak zmerit.
nemusi se zmenit tak moc, napr. mam FOX 100 RL a chtel bych jit do Maverika. Ten ma zdvih 125 mm. Zmeril jsem vysku obou vidlic a ta je naprosto shodna. Takze usuzuji, ze i vetsi zvih se da realizovat pri stejne velikosti vidle a potom se geometrie nezmeni vubec.
Hele ho, byl ses podívat v Programu … A viděl jsi ten experiment se 130mm vidlí na Attitudovi ? – to už se skoro nedá jezdit jinak než rovně. :-)
ja zas predevcirem videl pred firmou na strese auta attituda se zadnim nosicem na brasny, taky zajimavy :-)
Lidi jsou různí…
toho jsme nedávno viděli taky, jsem myslel že se picnu :-)
Zrovna se tim taky probiram vzhledem k vyberu noveho ramu.
http://www.duratec.cz/…/koty_cz.htm
Jeste to budu porovnavat s tou fotkou a meritkem. Zacina mi byt pomalu jasne, proc se mi RB CRX a Zaskar v M zdaly s 10 cm predstavce kratky. Po prvnim orientacnim merenim z fotky mam na 6 let starem 19'' Amuletu Genesis efektivni trubku stejne dlouhou jako na Kleinovi L (610), zadni stavbu o 4 cm delsi (420) a vypada to i na polozenejsi uhly nez obvyklych 73/71. Pujdu si koupit uhlomer. Ted jeste zvazit, jestli byl ten Amulet tak genialni a nechat si prenest geometrii treba u RB nebo Durateca (zelezo nechci), nebo je to jen zvyk a s jinym ramem mi to po chvili pojede jeste lepe. Jinak musim rici, ze soucasna geometrie mi fakt vyhovovala, nebylo to sice moc tocive, ale vubec se nezvedal predek ve vyjezdech a v prudkych zjezdech jsem nemusel moc za sedlo a presto jsem neprepadaval.
A to uvaž ještě co s krátkým kolem do kopce udělá vozík … Pošlu ti do mailu, jak vypadá správná biková geometrie :-)
…dej to sem,ne? A? s můžeme podebatit o tom,co je ta jediná správná bikeová geometrie :-)
A proc do mailu ? ja se dival :o) http://www.kleinbikes.com/…c/index.html
Mam vytisteno asi 8 geometrii ruznych vyrobcu, zakoupil jsem uhlomer a hura do toho