Poraďte, kterou vybrat.
Poraďte, kterou vybrat.
tohle je vecne dilema… …a jako vecne dilema uz to tu bylo reseno v mnoha diskusich. Zadej do vyhledavani slovo Duke a nebo Comp, Marzocchi atp. a vyjede ti spousta zajimaveho materialu k pocteni, tak na par hodin :)
Ale ve zkratce z toho co jsem slysel ci videl… Comp ETA ma zaviraci patronu s 30 mm zbytkoveho zdvihu. Je trochu mene citliva k malym nerovnostem, ma progresivni chod. Trvanlivost, jednoduchost, spolehlivost, hladky chod, v podstate netreba servisovat – staci menit olej… Duke je citlivejsi, linearni chod, ma drahe nahradni dily (aspon to vsichni tvrdi), uvnitr je udajne spousta plastu. Servis je drazsi zalezitost a taky castejsi nez u po tehle strance lehce famozni Marzocchi. Obe vidlice jsou hodne tuhe pro pouziti na kotouce a vydrzi toho pri XC pouziti dost. Doporucuju treba taky precist test ve Velu 7–8/04, i kdyz to neni dobre brat uplne doslova.
tak s tím plastem bych nesouhlasil, zrovna ta comp toho plastu má mnohem víc než duke.Ještě bych dodal že duku je více xc xc u-turn sl a sl-uturn. a např mezi xc a xc u-turn je dost velký rozdíl vzduch-pružina.
hmm, a co má MX comp z termoplastu? A co se z toho plastu MX Comp obvykle rozpadne a poláme? Což je typická vlastnost RS, že jo.
já mx comp jen zkoušel, nejezdím ji dlouhodobě, takže nevím co se nejdřív rozpadne.A můžeš mi říc co má např mimo plunžer v u-turmový noze.Kolečka k nastavení zdvihu a zátky na noye s tlumením a konce násadky(páčky) na regulování zpětného útlumu např takový duke xc u-turn z plastu?Umělohmotné plunžery používá marzocchi zcela běžně.páčka na eta je taky umělá hmota.Jinak tedy pardón špatně jsem se vyjádřil nemá toho mnohem víc než duke přinejmenším srovnatelně.Že já jsem vůbec něco říkal, to mě zase všichni italofilé ukamenují.Kdy už si konečně uvědomíte, že na xc jsou dobré i jiné vidle než marzocchi.Na sjezd to beru tam se asi v dané cenové relaci lepší nenajde, ale uxc už to neplatí.Jinak mluvím o duke 04 a ne o žádných starých co se dělaly před 3–4 roky.Ono dotyčnému bude ohledně té umělé hmoty stačit i to když se třeba mrkne do vela kde mají na obrázku vyfocené vnitřnosti.Tam jde jasně vidět jestli je více umělé hmoty v mx comp nebo v duke xc.
kdyby jsi nehlásal nesmysly a nepravdy, tak mlčím, ty italofobe:-). Kromě toho páčka na ETA je z Al. Akorát je to počerněný hliník, který VYPADÁ na fotce jako „umělá hmota“, takže že by to byla umělá hmota? No jestli je plunžr z plastu , to silně pochybuju – vypadá to spíš na nějaký termoset nebo kompozit. V každém případě není z kovu to jo. Nevím, co modely 2005, třeba to bude další velmi nemilé nemilé překvapemí, jak je u MArzocchi každý rok z poslední doby zvykem.
„to silně pochybuju – vypadá to spíš na nějaký termoset nebo kompozit“-v tom případě není ani v dukovi umělá hmota, tam je to ze stejného materiálu.Ono je to těžké, nejsem žádný odborník na umělé hmoty a tak přesně nedokáži definovat umělou hmotu.Pro mne je to vše co na pohled vypadá jako umělotina a není to z kovu.Tak nevím zkoušel jsem mx comp eta ještě pružinovou verzi a tam byla páčka umělohmotná, Možná to byl nějaký starý model.
Ještě jsem teda neslyšel, že by se někomu něco polámalo a rozpadlo u RS mimo nastavovací kolečko u duke xc u-turn, které si může člověk klidně nechat udělat z kovu.Zatímco např problém spojební vnitřních nohou a korunky u mx comp je dost známý a nemusí to být ani umělá hmota, že.Uvědomte si že duke není judy.
jo rorry přehlídl jsem 2005 neznám to o které tu píši je 2004.Jinak nejlepší je když si obě vyzkoušíš.Kvalitativně jsou na tom stejně.Duke xc u-turn je opravdu lineární, akorát ke konci je křivka regresivní.Jinak tlumení má opravdu vychytané.Ale nejlepší je obě zkusit a pak si vybrat.
No ta packa o ktere mluvis ze je na ETA z plastu, tak to byla 03 a to pochopili, ze vetsi, robustnejsi a kovove bude lepsi :) a 04 a 05 uz maj slitinu kovu :)
No…nema cenu zapirat, ze v MX Comp je umela hmota…no…je…ale ze by se zrovna todle nekdy poskodilo, todle ne…
Ale ze by se neposkodilo neco na RS, to neni pravda :)…mam tu par veci, ktere vypadaji velmi zdeformovane a jsou plastovy a jsou z RS :)) (ale ne z Duka, to priznavam…)
Akorat me na RS stve to, ze jak dole na pravy noze serizujes tlumeni, tak ze ten imbus uvnitr v noze pusobi na plast a ten uz jsem videl nekolikrat poskozeny tak, ze serizovani nefungovalo…
Aby jsi nemohl utocit – nebylo to jenom u me :))
Jinak – ja nejsem pevny zastance marzocchi a Kovar uz urcite taky ne…ale nekdy je to imho nejlepsi volba… :)…az priste pudu do vidlice, budu si opet ale vybirat ze vsech znacek na trhu – ted bych premyslel hodne nad Manitou..za ty prachy se to uz hodi vozit…
Máš nějaký zkušenosti s letošní Judy SL u-turn? Můžu jí mít za cca 5500,– Nebo raději nějakou starou Judy 00 nebo 01? Díky
To je porad o 10,– vic, nez je normalne na netu… :o))
Hele…zkusil jsem si ji jenom na miste a od te chvile vim, ze to je proste shitova vidle a nic na svete me nepresvedci o opaku…za litr navic mas vidlici jine kategorii … a za stejny prachy treba manitoua, kterej bude taky lepsi
Kde vies zohnat Judy 00 alebo 01?
Ohledně Marcocchi mám velmi špatnou zkušenost. Koupil jem si jí v květnu a od tý doby na ní najel asi jen 1060km, byla totiž mezitím 2× v servisu. Poprvé problém ve spojení vnitřní nohy a korunky, dostal jsem nový nohy i s korunkou a sloupkem. Jenže mimojiné i bordel do vidle, tudíž se mi po cca 60ti km udělal škrábanec na jedný noze. Na druhý byl malinkej kaz. Taky se objevila malá vůle. Tentokrát mi jen přelisovali obě vnitřní nohy a napsali, že vůli seřídili (?). Vidle se malinko viklá dál a po zapružení se objevil na nohách tmavý olej a malinké šponky, tak vážně nevím co s tím krámem dělat. V posledním zápisu totiž není „výměna oleje“, tak jsem ho tam asi dostal pěkně ze špinavý vaničky zpět.
toto popisuješ spíš špatnou zkušenost s jistým , pro mě zcela neuvěřitelným a debilním, servisem, a výrobním zmetkem, ne?
Asi to tak bude, koupil jsem si pěknej zmetek. Ale vyrobili ho taliáni. A super dovozce tomu nasadil korunu. Co vím, ostatním makaj celkem v pohodě. Kolega v týmu co si koupil Axona od Suntouru se mi posmíval, ale teď mu ten úsměv ztuhl na rtech, prorazil patronu či co.
No, tohle je vyborna historka. Takove povidej a ne nejake mafianske. Tech je dost v televizi :)
Nerozumím.
Abys vypravel o pokazenych Suntourech a ne o nestastne prihode se servisem italskych vidlic.
Aha. Hele, tys tudle psal o vidli Duro? Jestli jo, jaká je?
Jen jsem je videl v provozu a mely odreny vnitrni nohy. A to nemuzou mit moc najeto. Majitel rikal, ze chod supr. Ja sem radsi nezkousel, ale tipoval bych ho na jeho prvni vidlici s tlumenim tagze…
Podle toho co psal Tink je to celej model XC Pro E 02, já jsem s ní spokojenej. Skutečně tlumí a je seřiditelná. Někdo se zmiňoval, že by to chtělo ještě progresivně vinutý pružiny. Duro má teda ocelový černěný nohy? To by slezení povrchový úpravy nemělo tolik vadit jako u hliníku.
Fakt nevim jak vypada vevnitr, ale uz od pohledu z venci je uuuuplne jina nez jakykoliv model 02.
Regulace tlumení dole na noze, předpětí pružin nahoře, ale nemá manžety a čepy na véčka, nohy nejsou chromovaný. Myslíš že je systém tlumení a pružiy jinej?
Nevim. Jen rict ze Maratonka je celej Supermonster, protoze ma taky HSCV mi pripada divny.
A co na to Tink?
Z venci ano, ze vnitr ne…vnitrnosti jsou totozne, akorat myslim ze lehce modifikovane na vetsi prumer…tot vse, takze muzou byt akorat dva problemy.
No…tot vse…nic si o tom nemyslim, klidne bych to vozil, ale mam porad nahradnich dilu na judyny dost :o))
já se Vám divím že to tak žerete.Jak duke tak marzocchi jsou na xc supr.A smůlu na špatný kus můžeš mít vždy, a třeba i na vidli za 20–30 tis stejně jako na vidli za 8.Suntour to už bohužel není jen smůla zrovna na špatný kus.
Mas pravdu, ja som si kupil novu RS Sid WC Carbon 2004 a este som ju nenasadil, lebo z oboch noh fuci vzduch a je v servise :)
To je prave ten priklad s tim Suntourem :)
Abych to ještě víc specifikoval: Jde mi o to, jestli koupit Schwinn MOAB HT COMP 2004 ( s Dukem) nebo levnější ( takže si uvědomuju že hůř vybavený ale s bytelnějším rámem) kolo a přehodit na něm vidli za Marzošku. XC jezdit nebudu, ale problém je v tom, že vážím skoro 100 kilo, v terénu dostane jak vidle tak rám řádně pohulit ( jsem zvyklej jezdit hodně rychle ze silnice a z lyží :-)). Trvám na uzamykatelný vidli.
Bych na tvoje jezdeni bral Z1 FR I ETA.
na těch 100kg bych souhlasil s výběrem pádlisty
To je freeridová vidle? ( sorry, teprve se orientuju). Hledal jsem ji v e-shopech, ale nemůžu to najít, ani u Bartoníčka.
No u Bartonicka… :) vtipny. Koukni primo na stranky M. Treba by ti stacila i All Mountain II.
All Mountain II -akorát by ho ta vidla stála, to co to celé kolo.
Tak at se chodi vencit do parku. To je zadarmo. Mozna to zni hnusne, ale ja taky nechci litat do kosmu, kdyz na to nemam. Kazda sranda neco stoji a tohle je relativne drahej sport, ale kterej neni, kdyz se mu venujes poradne.
to kolo co původně vybíral schinn moab aht pro je asi za 25 tis.Tak proto asi vybírá mezi dukem a mc compem.-ty levnější.