Co ste letos na kole oddelali? Naky proriznuty plaste, zlomeny riditka…
Co ste letos na kole oddelali? Naky proriznuty plaste, zlomeny riditka…
kdyz nepocitam duse, tak Orech zadni naby 2×, potah sedla, retez, patku, trochu rafek,
Jo a este sem dohral jedny rukavice a kratasy, lehce sem roztrhal dres pri padu a zlomil sem brejle..
kdyz nepocitam duse, plaste a retaz a omotavku na riditka tak nic.. :)
duse lepim a ze letos zase padlo flastru…
vubec nic
Hele mladej ty ses vubec nakej podezrejel, poslys. S nicim nemas problem (ani s Blackem) a nic jsi neznicil (ani Blacka:). Jezdis ty vubec? :)
mladej? i ty lichotníku jeden… :-))) samozrejme ze jezdim :-)))) nejspis to bude asi nejaka ta vyjimka, co potvrzuje ty vase teorie o dnesnim rychloobratkovem spotrebnim zbozi :-))))
5 flastrů, 1 duše, 3 pláště, 4 řetězy, 1 kazetu, kuličky v ořechu, 2 lanka, zapouzdřenou osu – ale bylo to shitmano a vydržela 1500 km.
Duše, patka a bolí mě klouby :) Jo a zlomil sem brýle. (ale umě sem to slepil)
Jedny špalky, dva řetězy a až teď dojezdím třetí, tak půjde i kazeta a zadní pláš? bude po konci sezóny už slick…
A ještě se se mnou loučí Capa T4, u které se projevu větší vůle:-(
zničil:2×pláš?,3×duše, 2×řetěz ztratil:1×tachometr
rafik, ram, tlmic(nehoda), plast, osku, rajdy…
asi 4plaste, orach, nejaky retez, trochu potah sedla, spoustu obleceni, helmu… ale nejvic sebe:))
Jů! Já jen ořech a rám a pláš? :-)
prešmykač
Sebe :o( Jinak odřela šaltr, rohy, kolo, sedlo, praskla helmu, musela měnit náboj a řetěz a špalky. Velkou ujmu utrpělo i moirový triko a kalhoty… Přestávam jezdit (to vlatně nemůžu:o(protože jsem ještě ani nezačala)
zadní ráfek,byl tam Mavick,tak jsem tam musel dát něco pevnějšího.Jinak pláště.Nepočítám tedy odřeniny jak sebe tak kola
Mavick? To neznam. Ale jestli myslis Mavic, tak si nemyslim, ze to je uplny blato. Treba takovy D321 nebo D521…
Pro me neni blato ani 221…
No smutně musím konstatovat, že i přes nějakej ten řetěz a kazetu jsem nejvíc zničil sebe, už vše cítím třikrát víc než předtim, prostě se objevuje stáří:(
Staří??? U tebe? Jsi si jistý? Nechceš nápovědu?
Nojo, sem byl nehodný na mé tělo, a mé kolínka se na mě naštvali, a řikali něco o Sant Tropez, nebo kam to jeli na dovolenou:) Jinak bych prosil nápovědu 50:50:)
Vyber si ;) A správně!
Já si chtěl vybrat, a Ty mi rovnou odpovíš:)
XC – vlastovky ritchey, manitou Black, merida big air popraskala natolik ze na tom odmitam jezdit FR – razeni deore, ohla kyvka (RB bandit fr)
spotrebni material (retezy, lanka a plaste) nepocitam, i kdyz toho nebylo moc
jak a při čem jsi zrakvil Blacka? to jsem nechtěl slyšet, na XC kole, ještě navíc!
vykroutil sem krk z korunky (moje chyba, ta vidle za to nemuze) na bikrosce na XC kole. z toho sameho duvodu zrejme popraskal i big air :-) Black je dobrej na XC, na skakani nikoliv.
blacka se netreba bat. ten muj black uz ted bude mit 3. krk (1.- kamos zlomil krk pri padu z 2m lavky, 2.- krk totalne zprasili ve sfinxu, proto sem ho vykroutil, 3.- zatim posledni krk mi ted delaj ve fyzikalnim ustavu)
Jak si znicil BLACKA? z kteryho roku ??
black comp z 1. roku vyroby.
Vůbec nic. Ani jsem nepíchl.
závist a velká…
Jen mi řekni jak to dělá, já a? dělám co dělám, tak prostě řetěz pláště a kazeta je to minimum, co se prostě podělává opotřebováním,nebo XT jsou nezničitelný?
já spíš komentoval ty defekty… letos jsem si to opravdu užil, většinou ovšem vlastní blbost ale několikrát i smůla, jako třeba dvě železný špony (dva defekty) na 75km po asfaltu přesunu a bylo by toho víc…
Já nedefektil tři roky, co jsem koupil pořádný pláště.
tak asi jezdím jako prase :-( jaký?
IRC Notos 2.1 drát. Užší bych už nechtěl.
hmm. ale taky mám s IRC dobrou zkušenost. já teda letos jen co vylovím z paměti: IRC serac 1,95 (2× cvaknul (blbost), 1× rozřízl bok), Maxxis mofo XC 1,9 (3× cvaknul), Schwalbe RR 2,25 (3× píchnul -z toho dvakrát by bylo jedno co to je za pláš?, 1× říznul), kenda klaw 1,9 (1× píchnul, ale dalo na na dva defekty), Ritchey spídmax 0. určitě toho bylo víc, letos to prostě nebylo z tohoto hlediska v pohodě :-)
ja si koupil IRC Mythos II 2.1 drat a taky bych nemenil.. zatim bez defektu a vyhrabu se s nima vsude kam potrebuju… a kdyz odejdou, tak jsou vcelku levny a koupim druhy:)
Něco užšího než Notos 1,95" už snad ani neexistuje …
existuje 1,95 serac… IRC jsou divný v tomhle, ten rozměr co udávaj by to dalo leda tak vypuštěný :-)
mam IRC Serac 2,1 a letos jsem pichnul jen jednou (procvakla zadni) jinak taky bych uzsi nechtel, mel jsem pujceny od kamose kola s plastema maxxis highroller 1,9 a cejtil jsem se na tom nejak nesvuj…
Nemáš proč. Kdybych při letošních 12 stovkách kilometrů něco zničil tak bych se fakt naštval. Teď jsem se rozjezdil( za posledni 4 dny 3× na kole), tak třeba ještě něco zničím.
ja nepichnul uz dva roky :-)) kdyz nepocitam vytrzenej ventilek pri sundavani pumpy… to chce poradny plaste a asi dobrou techniku, nebo nevim co :-)))
Řekl bych hlavně ty pláště. Několikrát jsem šel šutrem až na ráfek a nic. Asi ta ochrana proti cvaknutí, co má být na tom plášti, fakt funguje. A taky samozřejmě štěstí.
Někdo to nazývá ochrana proti cvaknutí. Mám zkušenost, že když vozí nový až polonový Ritchey Innovader podhuštěný vzadu. Tak někdy doma zjistím prohlou stěnu ráfku… A to už se mi stalo vícekrát. Z čehož vyplývá, že jsem hustil málo a že Ritchey se jentak neprorazí.
hahaha. Mal som tieto sux plaste asi 1600km a na zadnom mam uz lepenych nespocet dier…
1 přední a 1 zadní ráfek + 1 přední a 2 zadní středy
ram, razeni, slapky, 2× prehazovacka, naky patky + spotrebni material jako prevodniky, kazety a retezy a plaste :)
prahazku SRAM7.0 mi sebral parizek v lese :o/ beznym opotrebenim – kazetu, retez a pak na skle – plast a dusi
patku k přehazce, smyk, zadní výplet, převodník 32z, ráfek, ořech(ale, ten se dá zpravit)
vy co jste zničili ořechy, nezbyl někomu ten deklík co kryje ložiskovou dráhu? ještě jsem ho nesehnal.
jo zapoměl jsem na přilbu.
já nic nezničil, ono se to zničilo samo.Tak patka přehazky a Blatníky.A měnil jsem kvůli opotřebení pedály, vidlici, přehazku,zadní ráfek, několikrát řetěz,pastorky,boty.
na střed a na plenumatiky, duše a brzdové špalky jsem zapoměl.
no, mě se podařilo zneškodnit: zadni rafek, spřehazku, střed, sedlo a potom takovej standard jako retez, brzdové destičky, gripy a pláště
zneškodnit :)))))
Na kole jsem si asi primo neznicil nic, ale spise jsem normalne dojezdil SIDa, tretry, rukavice, kratasy, dve kazety, nekolik retezu, prevodniky a dva pary plastu.
„samo“ ;) se znicilo: ram, tlumic, sedlovka
znicil sem: deore saltr, retez
spotrebak: asi 2 duse, 1× pohon (retez, kazeta, prevodniky), spalky (5 paru), asi 4 lanka, 2× stredovy slozeni…
predpoklad na zbytek roku: 2× rafek, 2× spalky, komplet pohon, 1 par plastu
a silnicka: 1× duse a asi 15 flastru (za jedno odpoledne :)
cvičení dělá mistra :))
esli myslis tu silnicku, tam je reseni jednoduchy… silnicka nepatri do lesa… :)))
no ale zase na druhou stranu, dyz sem videl jak ti kluci na mtb cumeli, kdyz je v lesnim koreno-kamenitem sjezdu predjizdi kdosi na silnicce… :)) znate to: jedna duse – 100 korun, dvakrat centrovani – 150 kroun, ty jejich xichty – k nezaplaceni… :-D
No znám jednoho, který jezdil po krkonošských TZ na silničce. Dotyčnýmu je již kolem šedesátky a bajka si koupil až letos. V létě jsme ty trasy projížděli a uznale jsem musel smeknout.
Asi tři duše a snad pět sad lepení :-) … v lednu řazení a v létě sedlovku, zadní nábu a řetěz. Podotýkám, že jsem na jaře (plánovaně) měnil rám, takže středové a hlavové složení, co už dosluhovalo, bylo vyměněno „legálně“ – ale obojí už sloužilo snad 5 let, tak by to nebylo tak hrozné …
… jo a nějaký ty špalky, lanka, bovdeny … a starý (hodně) kliky … a už nevím …
Futra v MARSce se hlasi o vymenu Praskly zadni rafek Mavic 517Ceramic Zlomeny bovden zadni brzdy :) Utrzena kabelaz computeru 5 retezu 2 kazety Stredni prevodnik XTR Vyhodil jsem 2 duse s asi 10 flekama Ohla osa praveho pedalu Sh 737 No a par skrabancu navic na ramu
klikovej střed, špalky, zadní pláš?
Středové složení, konusy přední náby, skoro nový pláš? jsem rozpáral o šutr jak nic :(, 2× kabeláž od sigmy
Zatím mi letos umřelo: ráfek X717 vepředu, pár drátů, 3 řetězy, 1 duši (vlastní blbostí při přezouvání), 2 sjeté Pythony, 1 sjeté Mosquito, 2 sjeté Deathgripy, rukavice, pár gripů, dvoje desky do Avidů, jedny gatě, pastorek ESP9.0, jedna sada lanek řazení, přední lanko brzdy
A co se Ti s tou 717 stalo ? Ja premyslim o novem rafku na zadni kolo. 517 mi praska kolem niplu a tak se rozhoduji mezi mensi vahou v podobe 717 a levne tezsi klasiky 221. Ta 717 ma na mtbr.com docela dobra hodnoceni a tvrdi o ni, ze uz v miste kalisku nepraska. Jen je tam tech recenzi malo.
Kolize s ležícím kmenem stromu po nevydařeném přeskoku v zatáčce v cca 50kmh … Dostala z toho banán a maličkou vlnku u díry pro ventilek. Tak šla při 1200km do šrotu :-(
To jsi me uklidnil. Rikal jsem si, ze kdyz na nich jezdi enjoy, o kterem tady McBlaky mluvi jako o docela dobrem sjezdari a ze kolo nesetri – v ramci XC :o), mohla by me ta 717 vydrzet. Jen ma jeste dilama, zda tam dat draty 2–1.8–2, nebo nezeslabovane. Doted jsem vozil zeslabovane, ale to jsem v zadu brzdil V. Na druhou stranu – na predku mam kotouc a zeslabovane draty a vyplet drzi a nepraska (tuktuktuk). Tak nevim, zda nakonec zvitezi gramy nad jistotou a cenou :o)
Mám tam 32× DT Swiss Competition 2–1.8–2 3× křížený, kotouč 185mm. Dráty drží a výplet je i docela tuhý. Vzadu bych se u kotoučovek ztenčovaných drátů bál míň než vepředu. Připadne mi to k 717ce správná kombinace. Dráty 2mm bych dal až na palcový a širší a těžší ráfek (na FR a podobné blbinky). Mám na 10let starém fullovi 1" Bayery s 2mm dráty a ty jsou snad věčné.
Mně praskne drát vždycky u hlavičky. Přervaný drát uprostřed jsem ještě neviděl. Jinak pokud něco praskne tak je to vždy jak na potvoru vzadu za kazetou.
No-name cerne draty mi praskaly u hlavicky, SAPIM 2–1.8–2 mi praskl jen jeden, a to uprostred. Bylo to asi pul roku pote, co jej trefil sutr a trosku jej ohnul.
Mně na předním kole praskly uprostřed (no name) … ale to jim významně pomohl klacek, co se mi tam vyskytl …
Když jsem u těch drátů nevíte kolik se dá ušetřit gramů těmi zeslabovanými. Teď má DT 2mm.
cca 180g na obou kolech kdyz pouzijes Revolutiony 1.8/1.5/1.8. S Al niplena jeste o neco vic koukni na http://dtswiss.com
sakra www.dtswiss.com:)
O těch niplech jsem někde četl. Je to myslím 60g pro dvě kola. Na tak úzkých drátech bych se asi báj jezdit. Nebude to praskat?? Spíš mi šlo o 2–1.8–2.
tam to bude asi o hodně horší, víc jak 80gr podle mě neušetříš – dohromady.
Tak jsem to našel. Pro 2.0 je to 444g pro 2/1.8 je to 382g. Velice zajímavá varianta je 2,0–1,7–1,8 ta váží 318gr. Hodně zajímavý čísla. při stavbě nového bajku se to bude hodit. Ještě okouknu ty niple. Nevíte kdo DT dováží. Kde by se dali najít ceny. To už jsme trochu mimo původní téma co?
nejaky DT draty byly na http://www.trinnity.cz
To asi davate i min vazeliny, min oleje do vidlice, pri vyberu bidonu dabte na tloustku steny, kupujete tenke zaplaty a hustite na mensi tlak, naradi schovavate do sedlovky a riditek ovsem bez zatek, plaste bez vzorku, sedlo bez pohodli, pulkilove gelove rukavice protoze usetrite 3g na tenkych gripech..... kdyz se rano dobre vy…, tak usetrim vic a za mene penez a jeste se citim lip :)
Ty si prostě musíš rýpnout co. Já si myslím že když budeš mít kola o 200g lehčí, že to určítě poznáš. I ne celém bajku pokud jsi z váhou už hodně nízko tak to asi poznáš.
I na celém …
Ted jsem sundal neco pres kilo a dal uzsi plaste a poznal jsem to. To zase jo. Ale vzdat se kvuli vaze komponentu ktery mi prinasi pohodli nebo bezpeci… to asi ne.
Pokud by ty užší dráty znamenali, že budou častěji praskat tak bych je taky nebral, ale pokud vydrží tak je to myslím dobrý typ jak odlehčit. Pokud jsi myslel pláště tak zásedně vozím hrubší vzorky a navíc odolnější směs a v drátu.
U me je na prvnim miste funkcnost. Kdybych chtel za kazdou co nejlehci komponenty, nevozil bych pruzinou marzocchi, pedaly Time, sedlo Max Flite Trans AM, u plaste se take ridim vzorkem a ne vahou. U nekterych komponentu mam i vahove limity, pod ktere nechci jit. Na druhou stranu nechci na muj styl jizdy kolo predimenzovavat. Jestlize jsem az do ted nemel problemy se zeslabovanymi draty (vcetne predniho na kotouci), tak me jen zajimalo, co to udela s kotoucem na zadnim.
Tak nejvíc jsem si letos poničil sebevědomí:-( Ale jinak naštěstí jsem měnil jenom spotřební materiál – řetěz, pláště, duše, sedlo a bohužel tedy nepřežila přilba.
Kdyby v bikeshopech zavedli konečně prodej: sebevědomí, ruce, nohy, zadek. Aby si člověk mohl taky po opotřebení vyměnit…
na ruce, nohy, zadek jsou jiny „shopy“ :-)))
ještě také naštěstí existuje TEKUTEJ MORÁL:-)
rafek Mavic 517 prevodnik Sh LX 44z. CC Cateye Tomo a Sigma 700 blikacku Smart predni blikacku Cateye zadni (ztratil) sedlo San Marco Rolls Due par dratu (3?) 8 retezu Sh HG73 a SRAM PC59 a 69 lanko prehazovacky lanka a bowdeny brzd 4 x brzdove spaliky Ritchey a Kollstop neoprenove navleky Uvex tretry John Luck kalhoty kr. Cannondale duse asi tri plaste dva: Panaracer Fire XC Pro Kev rukavice Axon a Sixsixone cele zadni kolo stred LX, rafek Mavic 517, kazetu s pastorky SRAM 7.0 naradi (no name+nytovac retezu Parktool)(ztratil) podsedlovou brasnu Scicon (ztratil) … a obavam se, ze 1) jsem na neco zapomnel a 2) do konce roku jeste… :-(
to ti po biku prešiel vlak???
Poztrácel jsi toho tolik, jako kdybys projel potmě cikánskou osadou …
Nový kolo by bylo levnější. Kdybych toho ničil tolik ,jako většina lidí tady, tak po půl roce nemám na provoz. Zatím se mi to vyhýbá. ?uk ?uk.
Co s tim delas? kolik mas najeto ?
No, přijde mi to docela v normě. Najeto mám letos na dvou kolech asi 8800 km. Jsou to věci, který jsem letos vyhodil/vyměnil, leccos z toho jsem užíval už loni či předloni (třeba sedlo či převodníky), na druhou stranu řadu věcí jsem amortizoval a budu muset měnit třeba příští rok. Ztracený věci mrzí, vše důsledek jediný příhody (u podsedlový brašny Scicon s nářadím mi praskl upínací mechanismus, nevšiml jsem si). U nový jsem už namontoval pojistnou karabinku, drží za ližiny…
1× utrzeny ventilek pri vymene plaste 1× novy bovden 1× lanko k brzde 1× nove desticky do zadniho avidka (stare mastne) 1× praskla blikacka 1× retez (ztrata klicku, nutnost prestrihat lanko po lanku) 1× ztraceny bryle 1× rozshlapnuty boty (na jare budou muset byt novy) odreny sedlo, jeden vytahanej retez
me se to nejak vyhyba ty karamboly :)
retez mysleny retez na kolo… zamek se tomu taky rika :)
ha há, zorvna před hodinou jsem přerval řetěz. vlese jsem ohnul přehazku i s ptakou tak jsem to sundal, zkratil řetěz a napnul napínákem a řetěz to nějak neunes. jinak nějaký lanka, duše, gripy, spousty jsem toho odřel alto nevadí a nejvíce jsem ničil sebe. a to nejen na kole :-)
Bezne spotrebni zbozi se nenici, to se opotrebovava – 2 retezy, 2 kazety, jedny prevodniky…
No a jinak nic moc…
orech Campa Veloce, kazeta, retez, sedlo, rafek, plaste…
Kazeta, 2 retezy, ted cerstve prehazka :((. A samozrejme nejake spalky,..
zlomil som vidlu…dalo sa cakat RST Gila TL :-))) retaz…a sedadlo.....vyplet.....prehadzovacka…nejake duse…
pripadam si jako trapak:-)) znicil sem(vono samo) akorat tlumic(prej zanedbana udrzba,bla bla bla), bovden prehazovacky, a vytvoril vakl na isis ose.
2× duše, 2× kabeláž ke staré sigmě, 1× gripy, ohlá levá klika, ohlý levý pedál, 1× rukavice a už se připravuji na výměnu středové osy – mírný cyklistický vakl.
Ram hlavovy slozeni patku XT prehazku kratasy dres
+spotrebak (plaste, retezy, kazetu, prevodniky, desticky, lanka, bovdeny, duse)
Krcni pater, jednu babu s kolem, prilbu, prehazku, patku, comp, podsedlovou brasnu, navleky na tretry, trety, brejle, rohy, pedal, kosik na lahev. Snad jsem na nic nezapomel :-)
Zapomel. jedny kratke kalhoty a zapesti :-))
vlastne taky nic, skoro… jedenkrat jsem mel defekt, rozlepil se mi reservoir od Hydrapaku a taky mám doma pár plesnivejch flašek… ale ty se snad vymejou ;-) teda asi bude potřeba, aby jim někdo pomohl :-(
Podsedlovou brasnu, retez, naky to lepeni, trochu povrch sedla, orech-ale dal se spravit a na pristi sezonu kupuju novy plaste…
Za celý rok 1 zničený pláš? (prořízlý bok o nějaký střep)
Kola šetřím, sebe ničím.
tak me napadlo, ze asi zacnu podnikat a otevru si nejaky cyklokramek. vypada to na zlaty dul jak to tak tady ctu :-)))
No proč ne, musel by si ale být mobilní, abys pokryl celou českou a slovenskou sí?, a dovozce bys měl mezi námi, Tinky Dynky by ti dodával Pointy, Lempl pokořený authory, a myslim že jich tu mezi námi najdeš víc:)
Přečti si příspěvky pozorněji a dojde ti, že lepší bude šrotiště ;-) Ne vždycky, když biker zničí, má peníze na nákup… A rozbité věci doma skladovat nejde.
No to taky neni spatny napad… nejlepe zaridit oboje a je to ;-)
nezapomen na transplantacni centrum
Pravé zápěstí – docela důkladně.
Letos jsem si dal poradne na hubu jen dvakrat, ale stalo to za to, poprve jsem si znicil brejle za 3000 Kc a podruhe packu od Hayesu, za novou ty smejdi americky imperialisticky chtej 2500 Kc. :-(
Si kupoval celou paku? Telo, expanzku, pist, packu, proste vsechno?
No zatim nekupoval, jeste se v servisu pokusi dat to dohromady, ale nevim, jak to dopadne, zrusil jsem ji opravdu dost, pist je ohnutej takovym zpusobem, ze uz ho nikdo nesrovna a hlavne je uplne znicenej takovej ten vnitrni zavit, takze se to bude muset zavarit hlinikem a vyvrtat tam novej. No uvidim.
svou kondici..... naprostym nedostatkem casu pro bajk :-)
Špatně postavený priority ;)
kolo 1× Saltr XT 2× duse rubena 1× plast scott manx 1× sedlo scott Performance 1× rafek alesa ZAC-19 Az udelam celkovou prohlidku kola, tak toho bude 100% vic. sebe 2× levy loket 2× levy koleno
Prehazku sem nechal v lese na parezu:-))
Já jsem dneska urvala přehazovačku, namotal se mi do ní a do řetězu klacek:o( Musím koupit novou:o( Jinak jsem letos nezničila nic, jsem šikulka co?:oDDD
vcelku nic, az na jeden defekt, par sexy skrabancu do ramu, do mesice bude muset jit pryc retez a mozna taky stred – zacina dost otravne cvakat a rozebirani, mazani, utahovani opravdu nepomaha a nesmim zapomenout na mou malickost – odreniny, modriny, narazeny zapesti, holene, roztrzeny capaky atak… takze nic moc…