Kolik vás stojí jízda na kole, Kč / Km

134 nepřečtených
  • Blade

    Napadlo mě spočítat si, kolik sem vrazil do kola peněz. Když vezmu 29K za bike, 11K za náhradní díly a údržbu kola a 30K za dresy a další hadříky :o)) a podělím to počtem ujetejch kilometrů a časem stráveným na bajku, tak mi vychází velice zajímavý čísla, a sice 6,36 Kč na jeden ujetej kilometr (celkem 11000Km) a 2,3 Kč na jednu minutu strávenou jízdou. Což jsou velice funny čísla :-D Ale teda pokud spočítám co sem do kola vrazil tenhle rok a letošní kilometry tak je to příjemných 1,15 Kč / Km (letos 6500Km) a 0,41 Kč / min. Jak ste na tom vy? ;-)

    Anketa: Jak je pro vás drahá jízda na kole?

    0 0
    • rock  

      Anketa je pro mne o ničem. Auto používám jako dopravní prostředek a kolo jako hračku resp. sportovně-relaxační nářadí. Nemohu srovnávat, co je dražší, když každé slouží (v mém případě) naprosto odlišnému účelu.

      0 0
      • martt  

        Pouzivam plecku na dopravu do prace, tam je cena kilometra velmi nizka. Naklady nulove, za posledny rok som presiel na plecke 4700 km bez hocijakej udrzby a vymien suciastok. Este aj retaz z hypernovy za 99,–SKK ma po 6000 km len 132,6 mm.

        Na zabavu mam Schwinn Moab, v roku 2006 som na nom nepresiel ani kilometer, takze cena kilometra nekonecne vysoka (nejak sa mi lepsie jazdi na zimaku, na tom som tohto roku presiel asi 3000 km).

        0 0
      • cuki  

        A taky je potřeba uvažovat kde jezdíš! Takový Nusle a okolí, můžou bejt i desítky tisíc za km… Zbytek Prahy je o něco levnější…

        0 0
    • TheIF  

      :-) tak ke 40kč/za km nechce se mi to počítat přesně, mevedu si učetnictví

      0 0
    • Lowrider  

      Jak kdy… Po bouračce jsem do kola musel dát dost, ale jinak nic moc. Auto vypadá, že bude dražší, ale zase na kole je větší hlad a žízeň, takže se to nějak tak vyrovnává si myslím.

      0 0
    • pelt  

      Tady je zajimavy pohled na „rychlost“ prepravy autem – www.paradigma.sk/…m/clanok.php?…

      0 0
      • hribik A1  

        clanok je sice zaujimavy, ale je to hovadina, lebo neuvazuje hodnotu ziskaneho volneho casu. pokial potrebujes viac cestovat, tak casove straty z pouzivania hromadnej dopravy oproti autu su vyrazne, pri cestach mimo hlavnych relacii vlakov, autobusov (teda s prestupmi) az brutalne

        tak napriklad moja najcastejsia cesta trencin-zilina na hlavnej trase vlakov aj autobusov:

        auto – 1 hodina – 1:30

        autobus, vlak – 2:20–4 hodiny (vratane „stojneho“ – nesulad medzi casom kedy sa potrebujem prepravit a kedy ten vlak ide – ten cas nemam bezne moznost nijako vyuzit okrem jeho „zabitia“ cakanim alebo poflakovanim sa po meste, semtam s bonusmi typu postavanie na dazdi a mraze, vstavanie o troch rano apod., a dodatocnych ciest pesi)

        bajk – 4–6 hodin

        0 0
        • Rychlej turista  

          Ten článek ale hezky vysvětluje, kde beru čas a paníze na ježdění kolmo :-) Mít auto, neměl bych na kolo ani čas a ani peníze. Zato však už bych pravděpodobně byl starý, tlustý, nemocný a bez skvělých zážitků z kola.

          0 0
          • hribik A1  

            no dobre, dajme tomu, ze nepotrebujes auto, lebo mas trebars co sa prace tyka, podmienky na to, tam jazdit na biku (vzdialenost, sprcha, netreba vlacit vela nakladu apod.) alebo pesi, alebo nejakou hromadnou dopravou s intervalom 15 minut. ja napriklad nemam podmienky, aby som svoju trasu standartne jazdil na biku (keby som aj chcel, nemam ho tam kde bezpecne nechat a taham vela bagaze) a mnohi dalsi tiez tak. pre niektorych to moze byt moznost zamestnania niekde dalej od bydliska (kde by bola autobusova doprava problem) s podstatne vyssim zarobkom, alebo jazdenie trasy typu zapadakoff – mesto nestrediskove (kam nejazdi priamy spoj, a hromadna doprava by ho vysla oproti autu na trojhodinovu neplatenu stratu kazdy den, ktoryzto cas moze takto vyuzit zmysluplnejsie pre zaujmy alebo nejaku pridavnu pracu a zarobok, ktory by mu dajme tomu mohol to auto viac nez vynahradit)

            jedinym argumentom pre hromadnu dopravu (aj ked pre mna zatial bohuzial rozhodujucim) je cena, nevyhod by som mohol vypisat na celu stranu

            0 0
            • Rychlej turista  

              Já netvrdím, že to tak může udělat každý. Je ale spousta lidí, co by mohla a přesto raději jezdí autem.

              0 0
    • Pavlos  

      radsi to ani nepocitam

      0 0
    • kurýr na bajku  

      Kilometr ujetý na kole pro mne znamená zisk cca. 22Kč velmi hrubým odhadem.

      0 0
      • enrico  

        to ma pobavilo :-) aj ja xcem

        0 0
      • petebike  

        kolik km ? nebo jeden ? tos me pobavil :-)))

        0 0
        • kurýr na bajku  

          Vidíš to jinak ? I když pro tebe to bude tak 50,– na kilák, co ?

          0 0
          • petebike  

            ne ne, dole sem to pocital na rijen, asi 27 – praci na dispecinku tam nepocitam, za to jsou uplne jiny penize…navic tam sedim za compem :-(

            0 0
    • stařík  

      Hodně, myslím, že to bude cca 5,–Kč/km.

      0 0
    • bajkr  

      Tenhle rok silnička 4,70 Kč/Km full 21,60 Kč/Km HT 7,– Kč/Km hadry 2,08 Kč/Km

      0 0
    • wroum  

      ciste logicky si myslim ze to jde spocitat pouze zpetne, pripadne pocitat s nejakou zivotnosti kola (treba 3 roky a do jedny sezony zapocitat 1/3 ceny kola), ale uz to nebude tak presny.

      0 0
    • kubad  

      A není to jedno, chceš jezdit jezdíš. To by pak člověk musel pořád něco počítat :-(

      0 0
      • Blade  

        jezdim a jezdit budu. tohle me napadlo jen tak ze zvedavosti ;-)

        0 0
    • Tomcat  

      Napadlo mě to jednou spočítat a už to v životě neudělam :-)

      0 0
      • rasto  

        :-)) taky jsem sveho casu pocital. preslo me to asi po 1/2 roce… kazdy sport, ktery se dela ve vetsi zatezi, neco stoji. zase usetrime za ty pullitry, ktere by jsme jinak prochlastali po hospodach… i kdyz, neda se rict, ze bych si odtrhal od huby… :-)

        0 0
        • pepek  

          Já jsem to měl pečlivě v tabulce Wordu, ale musel jsem ten soubor pořád schovávat, neboť jsem se bál, že děcko bude smejdit v kompu a řekne: mamí, taťka dal za bike už 150 000 !

          0 0
    • yetti  

      Tohle snad radsi nepocitat.

      0 0
    • PepikW  

      Díky Blade, za tenhle příspěvek, nejsem jedinej blázen, co to počítá. Rozloženo na 5 let životnosti (ale kolo asi vydrží dýl) mi to dělá cca 2kč/km (30Kč/hod), běžky jsou o něco horší, ale sjezdovky – to je katastrofa (hodně hrubý odhad 200Kč/h).

      0 0
    • Darkson  

      lépe nevědět:-)

      0 0
    • Jenda  

      no busem me to do skoly vyjde levneji nez na kole a presto mam dojem ze jezdenim na kole setrim:-) proste maly vydaje casto boli vic nez velky obcas:-)

      0 0
      • pelt  

        Ono je otazka, do jaky miry jsou naklady na vlastnictvi kola fixni a do jake variablini. Takze jestli je zvyseni nakladu na kolo nizsi nez pripadne jizdne, tak setris, i kdyz celkove by te kilak vysel draz.

        0 0
    • dancing dog  

      Zaujmulo mě číslo 30ooo za hadry…mam skoro komplet. slušný vybavení krom pro extremní mrazy a sledovaním akcí, slev + nákupu na netu jsem to pořídil podstatně levněji… a to ještě část používám na lyže, vandry..etc

      0 0
      • Blade  

        no ja mam hadry komplet do kazdyho pocasi. vicero dresu a capaku za nejaky 4 roky..ono se to nezda. jinak teda ale vsechno 100% pouzitelny na lyze, bezky a tak

        0 0
        • dancing dog  

          tak to pak jo…

          0 0
          • rock  

            Já se u své výstroje dopočítal někam k 28000 (pokud jsem něco nezapomněl) … ale jsou v tom i tretry, přilba, brýle apod … dost jsem se zhrozil …

            0 0
            • Lance  

              ty vole fakt, se to nezda, jsem ted zacal jen tak ze srandy, hadry, prilba, tretry a uz jsem pres 20000,– takze tech tricet neni nic nemozneho, to je teda fakt drsny co v tom je penez, vetsi vypovidavost by mela anketa kolik kdo vrazil do kola v pomeru kolik vydelava, ale to tu tezko nekdo bude ventilovat ze?:)

              0 0
            • dancing dog  

              je fakt, že s botama, přilbou, brejlema, rukavicema na teplo i zimu,blikátkama a tachometrem, batohem… se taky dostávám k dvacítce…asi i přes ale furt je to levnější než než pilotování, parašutink, nebo třeba motorka… .-)

              0 0
              • Ice-goofy  

                No ono je to lepsi radeji nepocitat .. dostanem se k takovejm sumam , ze radeji na to nemyslet

                0 0
    • Venda  

      Kdybych to měl počítat, tak si kolo radši vůbec nepořizuju…

      0 0
    • dydy  

      No hodně, jenom co toho potom sežeru:-), ani nemusim počítat náklady na materiál a oblečení. Ale každá sranda něco stojí a tahle za to stojí:-)

      0 0
    • petebike  

      urcite je to levnejsi nez auto – kdyz vezmu porizovaci cenu obou „vozidel“, ale kolem si vydelavam takze bych to otocil, kolik kdo najede km a kolik kdo ma za 1KM ??? asi moc odpovedi nebude – max tak par mesiku,profiku a Taxikaru…

      jinak podobna anketa byla pred 5 lety ve Velu – ja skoncil na druhym miste hnedka za profikem kterej natocil 35 tis. km :-) ja jen 24… ale kdyz to vezmu ted za rijen nedarilo se mi spatne – 850 KM – 23 hrubeho za 14 dnu prace tj zhruba 27 korun na km – coz docela jde :-))

      0 0
      • Blade  

        chjo…me stoji kilak tak nehorazny prachy a jinej za to jeste inkasuje ;-)

        0 0
    • kubajs mtb  

      náhodou sem nad tim nedávno taky přemejšlel a letos to bude dost drahý, protože sem kupoval nový kolo :o)

      0 0
    • los_tomanos  

      Tak tohle radci pocitat nebudu, protoze uz mam letos treti ram a druhou vidli :-D

      0 0
    • slou  

      :)) no když to vezmu celkem kolem do-kola :) Tak mi to dělá cca 8.80 kč/km a po letošních vánocích asi bude ještě hůř :)

      0 0
    • Ice-goofy  

      Ja se pridam k tem co to radeji nepocitaji… Ja si rikam proc si kazit radost z konicka timto prepoctem ;)

      0 0
    • VICI  
      1. radši nepočítat
      2. hodina na kole vychází levněji než hodina plavání, nebo v posilovně
      3. nejdražší je km na kole, na kterem nikdo nejezdi
      4. po „dostatečně dlouhé době“ je km na kole levnější než km v autě. Tam se po rozpočtení všech nákladů (koupě, technická, emise, poviné ručení, ND aj) při ježdění ne pro výdělek takřka nedá dostat pod nějakých 7Kč/km.
      5. peníze vložené do kola jsem si v mysli zařadil do kolonky „užitečně (pro)investované“ a basta.
      0 0
      • Darkson  

        pod to bych se klidně podepsal

        0 0
      • rasto  

        ok, dekuji, predlozim manzelce :-)

        0 0
      • rock  

        ad bod 2 moje letošní minuta na kole stála cca 1Kč, čili přibližně stejně jako 1.5 hodinovka v posilovně nebo hodinka v bazénu.

        ad bod 4. To jsi trošku ulítl. Zkusil jsem trochu počítat a jezdím za cca 4–4.50 Kč/km (cca 25000 km/rok) a když od toho ještě odečtu ušetřené peníze za MHD, tak jsem někde v rozmezí 3.50–4 Kč/km.

        ad bod 1 a 5 souhlas

        0 0
        • rock  

          … čili hodina vyšla stejně jako … tam mělo být …

          0 0
        • VICI  

          Ad bod 4 – neulít. Vycházím sice z mých cca 10.000km/rok autem, ale pokud počítáš stejně (nákup – prodej) + dálniční známka + STK + emise + sem tam gumy, upadlý výfuk, olej, svíčky, stěrače, žárovky, servis, resp. svoji práci (aspoň minimální mzda, pokud to není tvůj koníček), kapalina do ostřikovačů,…, příp i myčka, někdo i pokuty, plus parkování mínus 4150Kč za roční MHD, tak pokud jsi neudělal výjimečně dobrý kup starého bezporuchového auta za pár tisíc, tak se pod 10Kč/km dostaneš za hodně dlouho. Pod 7Kč/km autem jen při soukromých jízdách se téměř dostat nedá.

          0 0
          • martt  

            Suhlasim. Ja som sa s ojazdenym lacnym uspornym dieselom dostal asi na 6 SKK/km (snad 5 Kc/km) a to som fakt setril. Rocne som presiel asi 25 tisic km, co nie je zase az tak malo. Vypocital som cenu po prejdeni 170 tisic km za 6 rokov, takze dost na presnu statistiku.

            Vyrazne lacnejsi mozes byt iba na comsi ako S120, tam sa da realne odstat na cenu paliva plus poistky plus velmi lacnych oprav a nahradnych dielov.

            0 0
          • rock  

            Jezdím se starší (nicméně „společensky přijatelnou“ :-) )Audi 80 … to všechno, co jsi zmínil, tam je (samozřejmě včetně koupě) – počítáno za 7 let, co ji vlastním. Akorát ta cena za hromadnou dopravu by u mne byla přes 15000/rok (plus navíc doprava na dovolené apod) … nafta je cca 1.82Kč/km (spíš míň, dávám rezervu), povinné ručení asi 14ha/km, pokuty cca 1–2ha/km, technická+emise cca 2ha/km. Opravy a výměny kapalin cca 1Kč/km (přece jen už je to starší auto, tak něco potřebuje), pneu asi 25ha/km, cena při koupi vychází na asi 70ha)km (a samozřejmě stále klesá) – no a možná nějaké drobnosti, na které jsem zapomněl. S novým autem bych asi jezdil dráž, ale v ČR ještě pořád převládají ojetiny; a když si to takhle spočítám, tak se není čemu divit …

            0 0
    • Matts.  

      tento rok bol kua drahý, pivo výrazne prevýšilo cenu benzínu.

      0 0
      • hribik A1  

        veru, aj fcul je liter piva drahsi nez liter benzinu… (pokial sa pocita capovane pivo, nie pivo znacky „pivo“ vo flasi z lidla)

        0 0
    • Daník  

      Tak tohle fakt raděj nechci vědět…

      0 0
    • SoLaX  

      No jo, XCckari si muzou stezovat, ale co teprv takovej downhiller.. Cena za kolo klidne sestimistna a tech kilometru z kopce fakt moc nebude :-)

      0 0
    • Rychlej turista  

      Aby to mělo nějakou vypovídací hodnotu, musí se statistika vést dlouhodobě, protože jeden rok si člověk koupí dvě kola a příští rok ani jedno. Já si ji vedu vedu /…/article.php?… od roku 1995 a do roku 2005 jsem za 497 002 Kč ujel 120 693 km, takže mi do koce loňského roku za těch 11 let vychází 4,12 Kč/km. Letošek ještě spočítaný nemám, ale vychází mi hodně levně, protože jezdím prakticky už jen na bajku a na něm se dá (na rozdíl od silničky) jezdit, dokud něco opravdu nadobro nepojde, takže na něm všechno šrotuju až do úplného konce. Obecně se dá ale říct, že čím déle a víc člověk jezdí, tím to vychází levněji, protože mu všeho časem přibývá a tím pádem i ve větší míře huntuje staré krámy a šetří ty nové. V každém případě, i když se ta čísla zdají být strašidelná, jsou to velmi dobře utracené peníze, zejména když to porovnáme s autem, kdy v tomto srovnání jízda v něm znamená jen ztrátu zdraví, peněz (žádný zážitek za ty prachy) a času.

      0 0
      • dancing dog  

        no, souhlasím, jen s tim autem- ač kolo a pěškobus a sněžnice atd miluju, tak taky moc rád řídím auta, motorky, traktory, trucky…atd., bavé mě to, takže řízení tohoto za ztrátu času nepovažuju.. Snímek je fakt dobrej, nevěděl jsem, že středověký vykopávky prokázaly, že ve středověku měli bajky :-)

        0 0
      • pelhrimov  

        Proč by jízda autem znamenala ztrátu zdraví? Sportovec, i když řídí, tak živostospávu dodržuje, já mám zatím jen zdravotní problémy s pohybovým aparátem, které mi přineslo přetěžování při sportu. Lacino jezdí na kole babičky, které do něj nic neinvestují a jen jej používají a nemají potřebu se předvádět v diskuzních fórech. My ostatní do toho strkáme peníze a předvádíme se :)

        0 0
      • pelhrimov  

        Proč by jízda autem znamenala ztrátu zdraví? Sportovec, i když řídí, tak živostospávu dodržuje, já mám zatím jen zdravotní problémy s pohybovým aparátem, které mi přineslo přetěžování při sportu. Lacino jezdí na kole babičky, které do něj nic neinvestují a jen jej používají a nemají potřebu se předvádět v diskuzních fórech. My ostatní do toho strkáme peníze a předvádíme se :)

        0 0
      • orca  

        ale ten řetěz by přeci jenom šel drobet promazat né ??? ty musí bejt strašné zvuky.....

        0 0
      • Blade  

        no jestli tvy kola za pul mega vypadaj takhle… no potes :-D

        0 0
        • raceman  

          né to se pleteš, to není zrezlý řetěz ale ten zlatý od connexu :-)))))

          0 0
        • Rychlej turista  

          Takhle to kolo vypadalo před jarní resscitaci a na jaře tak bude vypadat zase. Ale to už ho budu mít jen jako plečku, protože budu mít nové. Jednu silničku mám celkem slušnou a tak budu mít slušného i jednoho bajka. To mi zase na chvíli vydrží.

          0 0
        • pepek  

          Pán je myslím doktor :-)

          0 0
          • Rychlej turista  

            To ne, ale když s nimi člověk jede, hned se cítí líp: /…/article.php?…

            0 0
            • pepek  

              Já jsem tak usuzoval ze stavu tvého kola na obrázku, doktoři jak známo mají k technice záporný vztah.Výjimkám případně přítomným na fóru se omlouvám.

              0 0
      • Bruk600  

        No to je tedy prachů. To mi nějak hlava nebere, ale je to koníček a tak se na vstupy až tak nehledí. :-)

        0 0
    • mr.antik  

      takhle to radši nepočítat. např. když jdu do bazénu plavat, tak mě 1 km plavání stojí 70 Kč. To je levnější lítat vrtulníkem…

      0 0
      • pepek  

        Tak plav rychleji, to se vyplatí. 1 km za hodinu není nic moc, to už bych šel ke dnu z nedostatku rychlosti :-)

        0 0
    • Stax  

      naklady na tuto sezonu 8,17sk/km bez zaratania ceny biku naklady na minulu sezonu 9,10sk/km bez zaratania ceny biku :)

      0 0
    • pavelr  

      Jakous takous statistiku si vedu od r.1994. Od r.94 dodnes jsem ujel asi 60000km. Do kol, náhradních dílů, vybavení, oblečení apod. jsem dal minimálně 257000km. Z toho vyplývá 4,28Kč/km.

      0 0
    • peky  

      Porovnání s autem mě příjde hodně nešťastné, ale to číslo je docela zajímavá záležitost. Berte to tak že průměr je kolem 4 kč/km podle toho na čem a jak kdo jezdí. Když tohle číslo samo o sobě k ničemu porovnám jakožto zábavu třeba s cenou kurtu na tenis nebo badminton, tak začne být docela dost zajímavé. Když tě vyjde hodka tenisu na 200,– u krytého až 500,– . Tak porovnání hodinky na kole v průměrný rychlosti 25 km/h je 100kč/hod, což je proti 500,– za tenis docela rozdíl. Takle jednoznačně vyhrává bike :) a máš další důvod proč na něm jezdit dál. :D

      0 0
      • VICI  

        Fakt jezdíš autem „v průměru za 4Kč/km“? Viz můj propočet výše. Dostal jsem se ke 4Kč/km jen jednou kdysi u svého Formana, kterého jsem koupil levněji, než po 2,5 letech poté prodal.

        0 0
        • wroum  

          ted sem to zhruba spocital a s Felicii 1,3combi jezdim pri cca 30000 km/rok za necele 3 kc/km. jsou v tom opravy (autorizovanej servis za neautorizovany ceny :-), gumy, benzin, pov. ruceni,, olej… proste vse az na cenu auta, protoze sem ho pred 3 rokama koupil za penize, za ktery lze v pohode prodat jeste dnes.

          0 0
          • martt  

            Ty to pocitas ako moj svagor. Ten tiez vzdy kupuje auta strasne lacno od nejakych kamaratov a o par rokov ich preda drahsie nez ich kupil. Normalny clovek sa ale k takym autam nedostane. Teraz napriklad kupil Oktaviu, ktora stala nova 800 tisic, on ju mal za sto, pritom jej realna cena je asi 350. Takto samozrejme vyjde cena kilometra obcas aj zaporna :-)

            0 0
            • wroum  

              auto je od otce. stalo me cca 60000 v dobe kdy se dalo prodat/koupit za cca 120000. dneska se da prodat za cca 65000. ale kdyz zapostu rozdil cen (60000) do vypoctu, tak me 1 km doposud vychazi stale dost pod 4 kc…

              0 0
              • rock  

                Jojo, taky si myslím, že se pod 4 Kč/km dá dostat úplně v pohodě …

                0 0
              • pelhrimov  

                prostě si dostal od otce 60.000 darem :) to se to pak počítá, dříve jsem tak byl v plusu, když jsem jezdil na závody, tak rodiče tankovali benzín a já kasíroval ostatní závodníky :)

                0 0
              • martt  

                Ved to je presne to, co vravim.

                Ako extremny priklad vezmi tento:

                • dostal si auto od otca za 60
                • presiel si na nom za rok 10 tisic km, po 4Kc/km (spolu 40 tisic Kc)
                • po roku si ho predal za 120 tisic Kc.

                Vychadza teda, ze cena kilometra bola minus 2 koruny (na kazdom kilometri si zarobil dve koruny).

                Myslis, ze je ten vypocet spravny?

                Mne sa vzdy podari kupit auto iba za realnu cenu, ti kamosi, co auta kupuju lacnejsie to maju zmanageovane vzdy s nejakymi protisluzbami.

                Prakticky boli moje posledne dve auta styri roky stare kombiky strednej triedy (cena noveho asi milion), s nabehanymi ca 100 tisic km a mal som ich asi za 30% povodnej ceny. Kamosi si vzdy kupuju dvojrocne auto s 50 tisic km za 15 – 20% povodnej ceny. To sa im potom machruje ako lacno jazdia.

                0 0
                • wroum  

                  myslim ze je to spravne a chapu.

                  jinak pocitam ze auto prodam za tolik, za kolik sem koupil (o 3 roky drive) a do „minusu“ se nedostanu, ale provoz vyjde skutecne levne. on koneckoncu vyjde docela levne i kdybych koupil za 120 a prodal za 60… holt filcka no :-)

                  0 0
          • pelhrimov  

            :) nelze nepočítat pořizovací cenu auta, prostě jsi ji koupil, takže ne 3 Kč, ale přes 4 Kč

            0 0
            • wroum  

              nene i se zapocitanou cenou auta to je pod 4 kc, respektive kolem 3,7 kc.

              0 0
        • peky  

          Na kole mám na mysli. Ne autem. To nééééé. :). Auto nepočítám. Tam to číslo bude asi trochu vyšší.

          0 0
          • VICI  

            Tak to jo, u kola mám teď také něco okolo 4Kč/km, ale zatím to stále klesá :-)

            0 0
    • hribik A1  

      poznamka pre prispievajucich a reagujucich: je vytiahnuty z historie pravek

      0 0
      • Blade  

        Hele, nedělej ze mě neandrtálce, zas tak starý to není :)

        0 0
        • hribik A1  

          dobre, aby si nepovedal, je to starovek kratko po objaveni kolesa

          0 0
          • Blade  

            Ne, já si stojím za středověkým knihtiskem :)

            0 0
            • hribik A1  

              jakaze knihtlac, si to predstavujes nejako jednoducho, pekne do klastora, mnisi knihy prepisovat :-)

              (bol raz jeden mnich, ten mal vela knih a ***** vedel z nich)

              0 0
              • Blade  

                No ty si to s tím kolesem taky představuješ jednoducho:) Hybaj smýkat břemena po zemi ;-)

                0 0
                • hribik A1  

                  bremena po zemi – coz o to, kapse vlacim aj tak vacsinou na hrbe, ale na hajtru by som musel premontovat sestuholniky namiesto kolies…

                  0 0
    • drtyc  

      nezapominej, ze do udrzby patri jeste umyvani kola, pokud skladujes kolo na balkone, tak jeste cisteni koberce cestou na balkon, extra prani dresu a vubec se to nascita.

      0 0
    • raceman  

      dospěl jsem k názoru… raději nepočítat… co je třeba koupit, to si koupím.. a když nejsou prachy, tak si je holt musím někde vydělat… a to mě teď  čeká :-/

      0 0
    • MiXeR  

      u mě se to určitě pohybuje zatím v záporných hodnotách .. :))

      ježděním nahrazuju auto, hromadnou dopravu, MHD … kola typu favorit, plečky, atd .. sám se divím kolik toho ty levný „komponenty“ vydrží ..

      např. ne novej favorit PC 2500,– v r. 1995 od ty doby jsem do něj vrazil ne víc jak 10k už má přes 50000km „ušetřeno“ odhad 15k-20k :)

      0 0
    • Japhy  

      Zdarec, nemáte tip na androidí aplikaci kde bych si mohl orientačně sledovat provozní náklady MTB na ujeté km? Zatím jsem nic specializovaného na kolo nenašel. Když nebude zbytí, založím si MTB jako další „auto“ do MyCars. Akorát nevim jak vyřešit nájezdy, jedině tam jednou za týden nebo měsíc naklofat tankování 0 litrů PHM.

      0 0
      • Seky  

        A ty na kole natankuješ? Já mám na kole docela slušnou spotřebu, počítám tak 3–4 litry na 100km. Akorát, že netankuju u benzínky devadesátpětku, ale v hospodě dvanáctku :-)

        0 0
        • LRRTM1  

          Navíc se pak ta spotřeba neudává v litrech, ale v kouscích :-D

          0 0
          • Seky  

            Myslím, že není problém převést kousky nalitry :-)

            0 0
            • oddie  

              Pouze když budeš přeměřovat podmíráky ;)

              0 0
            • Ondry  

              Kousky budou přesnější, přece jen se platí za kousky a ne litry :)

              0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Bruk600  

      Přesně jsem to nepočítal, ale mohlo by to být tak okolo 0,5Kč/km. Za 22let najeto cca 130000km. Asi čtvrtinu jsem najel na kole Favorit za 1200,– Kčs. Nyní dvě obyčejné MTB a servis si dělám sám.

      0 0
    • vsn  

      bavilo mě to psát do konce roku 2011, od té doby neaktulizováno takže měsíční náklady nesedí . Lepší nepočítat.

      0 0
    • cabbage  

      Proto nemám tacháč..

      Kdybych dělil cenu bajku tím nekonečně malým počtem km které najedu, tak bych se zbláznil..

      0 0
      • oddie  

        Proč, vždyť je to jen o kousek dražší než taxík…

        0 0
        • cabbage  

          Myslíš jako že sem si místo kola měl pořídit taxíka?;)

          0 0
    • Krutor  

      Taky přidám zkušenost:

      za posledních cca 8 let náklady na servis a výbavu – 2,20 / km.

      Když se budou přičítat ceny mých 2 kol tak to jsou doteď další cca 2 Kč.

      Jinak ale srovnávat s náklady na auto je spíš sranda ne? Většina z nás má kolo na relax, udržení nějaké kondičky, součást setkávání se s přáteli a třeba i na naplnění osobních ambicí. Srovnávat s dopravou nemá moc význam…

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • TJK  

      kdyz to vezmu za vsechny 3 kola + neco kolem atd… tak to vychazi kolem 70–80kč na KM :-D takže si směle můžu pořídít porsche :-D

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • xshreck  

        drsný :) to já mám v ádu korun naštěstí :-D

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.