• ferry

    Chtěl bych se zeptat, co všechno je třeba vyměnit na kole pokud chci dát kotoučové brzdy.¨ Mam Merida matts sport 500 Díky.

    0 0
    • Pá-dlista1  

      Co myslis? :)

      0 0
    • tomPY  

      V lepšom prípade len náboje.

      0 0
      • McBlacky  

        no na matse 500 je asi lepší nechat si zaplést celá nová kola s disc ráfky…

        0 0
    • MartinXC  

      Tam by měly být náby Deore, pochybuju že ve verzi pro disk. tedy nové náby + nové dráty + přeplíst kola + diskové brzdy. Pokud půjdeš do mechanických kotoučů, páky by mohly stačit. Ale to je taková přestavba aby se neřeklo, protože:

      • aby to brzdilo, kotouče tak Avid CPS
      • CPSko by chtělo i pořádné páky

      Pokud do hydraulik, tak to radši kolo prodej, došetři a kup něco jiného od začátku.

      0 0
    •  

      dovolil bych si položit otázku: myslíš že kotouče využiješ? nebo jen kvuli Image a že je to „in“? Jinak to bude chtít nový náby, přeplíct kola, možná i ráfky, ale ty nejsou potřebný měnit a brzdy, v hdyraulický verzi zřejmně i nový řazení

      0 0
      • ferry  

        Díky, za odpovědi, nechám tam V-brzdy, ale měl bych ještě dotaz který by byly dobrý, dále myslím, že by bylo lepší asi vyměnit vydlici SR SUNTOUR, XC 75-M-lock out je až moc tvrdá, všechny záporný informace co jsem četl maximálně plní, takže ještě dotaz jakou vidli, mám 85 kg, a kolo používám jako doplněk letní přípravy na hokej. Najezdím cca 2000 km, především v terénu (Orlické a Železné hory, Králický sněžník aj.)

        0 0
        • Pá-dlista1  

          Pro hokejisty je nejlepsi Dominator, Author nebo Joko. Ale na cyklistiku by to mozna chtelo neco jineho :)

          0 0
          • ferry  

            To si děláš srandu. Ja si myslím, že ta merida není až tak špatný kolo za ty peníze.

            0 0
            • goofy  

              dela si srandu… :-) nenapsal jsi, kolik do toho chcesh vrazit…

              0 0
            • Pá-dlista1  

              Sem jen napsal znacky specielne pro hokejisty. Teda kola na kterych jsem je videl v reklame :) K Meride ani slovo. Delam si srandu.

              0 0
              • ferry  

                OK. K TÉ VIDLICI, PŘEČETL JSEM MRAKY NÁZORŮ, ALE POŘÁD NEMÁM JASNO, CENA MAX. 6–7000,– SPÍŠE ASI STARŠÍ MODEL, TAKŽE ROK 04, CHCI NA PŘÍŠTÍ ROK,CO SI MYSLÍŠ O MODELECH SUNTOUR, A JEŠTĚ JEDNA POZNÁMKA POŘÁD MÁM DOJEM, ŽE NENÍ AŽ TAK DŮLEŽITÉ CO MÁ ČLOVĚK ZA KOLO (NEPOČÍTÁM SMRTÁKY Z GLOBUSU APOD.), ALE V NOHOU.

                0 0
                • vlk  

                  No to je pravda jen částečně.Já když jsem si pořídil místo suntoura duka a když jsem se konečně rozhodl pro nášlapy místo klipsen.Tak v obou případech jsem zaznamenal nárust výkonu a výdrže dost podtatný.A n nohou jsem měl dřív více než teď.Už prostě nemám tolik času na kolo.To je asi tak jako kdybych řekl hokej je v tom co máš ve svalech a ne o výbavě takže je jedno jaké máš brusle když to nebudou dámské, tak budeš stejně dobrý v 20 let starých kožených bruslích jako v moderních kanadách.To přirovnání bez z rezervou-nejsem hokejista.

                  0 0
                  • ferry  

                    Jasně že se to musí brát s rezervou, s nášlapakama máš 100% pravdu, jezdím je tři roky a super. Jenom mě občas může vytočit, když potkám takový ty týpky co maj nejvíc namakanou hubu co všechno pořídili za kvalitu(jde především o cenu)a v prvním kopci už je nevidíš,protože jim to zrovna nesedlo. Tím samozdřejmě nechci urazit nikoho z vás,jelikož jsem se obrátil na vás především o radu na někoho kdo tomu rozumí.Díky za odpovědi, ale ještě prosím kterou tu vidlici.

                    0 0
                  • prema  

                    naslapy a normalni pedaly, to s narustem vykonnosti souhlasim, ale u vidle teda moc ne. kdyz se podivas, kolik lidi jezdi s pevnou vidli a jak, tak ve vidli neni moc rozdil ve vykonu. hlavne je to otazka hlavy, ale dat 5 resp. 15 litru je dost rozdil. kdyz efekt je temer stejnej (rikam temer, ale financne to za to nestoji). muj nazor.

                    0 0
                    • vlk  

                      záleží na tom kde a jak jezdíč.Ale celý den na pevné vidli nebo na vidli bez tlumení někde v kořenitém nebo skalnatém prostředí bych tedy zažít nechtěl, za pár hodin by jsi byl z toho unaven a požitek by byl pryč.Tak když dám sjezd, kde se mi teď už zdá být 108 mm vidla málo, jak hop asi dají ti s tou pevnou.

                      0 0
                      • prema  

                        no jasne. vzhledem k tomu, ze jezdim hlavne na pohodu, zhruba 60:40 silnice a normalni teren, 5–6 tkm rocne (vic proste neni cas), tak je to plne dostacujici. ve sjezdu to sice asi poznat je, ale kolikrat se k poradnejm dostanu? a prave v tom to je, ze je dulezitej pomer vyuziti a cena. resp. uzitek, kterej mi to prinese navic.

                        0 0
                        • hanz  

                          nemůžu souhlasit-pro mě je ze všeho nejdůležitější pocit z jízdy a i když ročně najedu o dost mín tak to málo co najezdím si rozhodně nenechám zkazit špatnou vidlí. Jinak souhlas s pádlistou-změny zdvihu a locky atd jsou pro mě na prd, vidlice má vidlit a ne lockovat. Na svojí vidli používám akorát utlum(hodně málo) a tuhost(ještě mín). Takže až si budu kupovat zase vidli tak to bude vidle dle mých představ protože si chci ty 3 tis. km kdy se dostanu na kolo užít.

                          0 0
                          • pavelr  

                            Tak to s tebou nesouhlasím. Abych se občas pořádně svezl, tak jedu i několik desítek kilometrů po silnicích a zpevněných cestách. To si bez lock-outu nedovedu představit. Houpat se ze sedla do kopce jak na houpačce mne už nebaví.

                            0 0
                            • wroum  

                              nekdo umi slapat, tak aby se mu kolo nehoupalo i pri jizde ze sedla do kopce a nekdo holt potrebuje lockout.

                              0 0
                              • Daf  

                                Mohl bys mi prosimte napsat jak mam jet ze sedla aby se mi nehoupala vidle? Dik

                                0 0
                                • vlty  

                                  to je jednoduchý: nešlapat :-)

                                  0 0
                                • wroum  

                                  co treba tezsi prevod. ja jezdim dost tezky prevody a tudiz se mi kolo nepohupuje. navic slapu plynule. ve stoje se da jet bez pohupovani i na sjezdaku. je to jen o zpusobu jakym slapes. pro stouraly: samozrejme ze nejde jet tak aby se vidle ani nehnula, ale vhodnym zpusobem slapani to lze eliminovat tak, ze to je nepatrny.

                                  0 0
                                  • Daf  

                                    Tak to jo. Ja kdyz uz jdu ze sedla tak je to za ucelem akcelerace. Tam to zavirani uzijes jinak ti bude vidle litat skoro v celem zdvihu :) Ten lock je tam prave proto a ne kdyz si budes chtit protahnout zada :) Ale je fakt ze u jinejch nez XC vidli to uz takovej prinos neni.

                                    0 0
                                    • wroum  

                                      je mi lito, ja v tom nevidim prinos ani u XC vidli. u jinejch nez XC to je uplnej nesmysl. mozna ze to nekdo pouzije, ale ja se svym stylem slapani to proste nepouziju :-)

                                      0 0
                                      • Daf  

                                        Podle toho co pises asi moc XC nejezdis.

                                        0 0
                                        •  

                                          hm ja jezdil xc rok a fakt sem to nepotřeboval ;)

                                          0 0
                                          • McBlacky  

                                            já to třeba taky nepotřebuju, páč mám vidli která bere až větší věci a i když do toho dupu jak magor nejde víc jak 3–4cm, ale když máš žehličku a chceš -na závodech- šlapat tak abys měl co největší akceleraci, tak je to jinej typ šlapání a postoje než když se snažíš o co nejmenší pohupování a houpe to hodně, když ti jde o bednu, je i tohle důležitý. Na nový vidli to vidím jasně na lock :-)

                                            0 0
                                        • wroum  

                                          jak se to vezme. casteji jezdim Fr, ale na XC kole najezdim nekolikanasobne vic km za rok. tak si to preber. nicmene Xc jezdim o nekolik let dele nez Fr. na druhou stranu, nemam zavodni ambice, hmotnost me netrapi a kvuli par vterinam se nepos..u. .-)

                                          0 0
                                      • McBlacky  

                                        to wroum: no ty ne, zamkneš to cestou na dirty, dáš brčko, zapomeneš na lock, hodíš skoček, prorazíš lock a zrakvíš sebe :-) jak říkáš, zbytečný…

                                        0 0
                            • RomanH  

                              Nevim, pokud nejsi zavodnik, je podle me lockout na nic. Mimo zavodniky se vyplati jen pri dlouhych nekolikahodinovych stoupanich, treba v Alpach. Mam pruzinovou vidlici, SAG 28mm a do kopce se mi nehoupe. Neco jineho je pri jizde ze sedla – tak ale jezdim, jen kdyz si chci protahnout zada, a to me na tech par vterin nezabije.

                              0 0
                              • vlk  

                                A NEMYSLÍŠ ŽE V TAKOVÝCH PŘÍPADECH JE LEPŠÍ POKUD BY SI DASTAVILI NA NIŽŠÍ ZVIH NEŽ UZAMKLI TLUMENÍ?

                                0 0
                                • RomanH  

                                  Nemyslim. Nemusi se mi menit geometrie pod rukama, ja to v pohode vyjedu se standartni vyskou zdvihu bez nejake vetsi namahy.

                                  0 0
                                  • vlk  

                                    otázka je jestli by jsi to se sníženým předkem nevyjel rychleji a méně unaven.Dále sy myslím, že např v alpách na rozbitém kamenitém podkladu vyjíždět s uzamknutou vidlí není to pravé ořechové.Ale jak je kdo zvyklý.

                                    0 0
                            • enjoy  

                              ja si zase na silnici nedovedu lockout predstavit:-).obcas to zkusim zamknout,ale vubec na tom s lockem neumim jezdit:-).mozna bude reseni nastavitelnej lockout,to zkusim:-)

                              0 0
                    • pitelboy  

                      vidlice je znat opravdu hodne hlavne ZKOPCE. Na zacatku roku sem mel na kole juddy 80mm ted mam minutu se 120mm a zkopce jezdim daleko rychlejc a bezpecnejc a vic si dovolim. a na rovine houpajicich se 12cm je taky mrte moc znat..

                      0 0
                    • Pá-dlista1  

                      Asi zalezi. Ja povazuju vidlici za stezejni komponent na kole. Dulezitejsi nez brzdy a do jiste miry i nez ram. Sice spatny ram nezachtrani, ale spatna vidlice je daleko vetsi zlo nez spatnej ram. Uz vim jaky chci po vidlici chod, stelovani atd. a kupuju v ramci moznosti jen takovou vidlici kterou vyuziju. Vim, ze nepotrebuju externi nastaveni zpetnyho ultumu, lockout ani zmenu zdvihu, proto nepotrebuju top modely. Zase na druhou stranu bych se neprenes pres vidlici bez tlumeni.

                      0 0
                • prema  

                  myslim, ze 6–7000 je optimalni varianta. mam na biku (merida TE v disku 04) Manitou Axel Elite Lock out, 80mm, a je naprosto v pohode. sice to neni uplnej top, ale vubec to nevadi. jediny co, tak lock out je trosku na hovno a velmi brzo ho z ni sundam. davat vic prachu do vidle podle me nema cenu. resp. pokud si nechces zvysit placebo efekt. pomer/vykon/cena je super. vzhledem k mejm parametrum 197/85 je super a neni ani moc mekka. docela se zabehla. proste spokojenost.

                  0 0
                  • vlk  

                    tož to já bych si pořídil nějakou levnější marzocchi mxc nebo duke xc u-turn už asi neseženeš, a nebo bych počkal na příští rok ceny black 05 vypadají slibně.

                    0 0
                • scret  

                  6–7tis?Pres 80kg?Pak asi nejrozumnejsi je Marz. MX Comp.Prestoze nejsem „italofil“, tady bych ji doporucil.

                  0 0
                  • ferry  

                    Má vůbec cenu investovat do vidlice suntour v téhle cenové relaci, zajímá mě co si o téhle značce myslíte. Dík.

                    0 0
                    • scret  

                      Nebudu to pomlouvat,nikdy jsem Suntoura nejezdil a teda i nejspis jezdit nikdy nebudu,ale MX Comp je urcite lepsi.Ikdyby jenom minimalne v tesneni…

                      0 0
                      • pitelboy  

                        ja mel vzduchovou SR asi 3 tydny a vubec se mi nelibila. strasne tvrda,chod nic-moc, ale znam cloveky co jim to vyhovuje…

                        Za ty prachy bych sel radsi treba do AXONA od manitou nebo do tech novych myslim SPLICE

                        0 0
                    • Pá-dlista1  

                      Rekl bych, ze do suntouru nema smysl investovat vubec. Treba loni nechodily modely za 3000,– i za 7000,– uplne stejne. Jen si vyhodil vic penez, treba za uplne zbytecny lockout.

                      0 0
                    • kovar  

                      raději se ani neptej, co si myslím o téhle značce

                      0 0
                      • ferry  

                        Díky moc za rady. Suntour jde z kola jako první, jen co nastřádám do kasičky. Myslím, že bude nejlepší když pár vidlic otestuju v praxi a pak se rozhodnu.Ještě k V-brzdy mam tam IKE moc se mi to nepozdava, spíš bych chtěl deore nebo lx co vy na to?

                        0 0
                        • Pá-dlista1  

                          Ze to je uplne jedno. Zalezi na spalkach, rafkach trochu i na pakach a pak teprve na celistech.

                          0 0
    • die.catana  

      Nechci zakládat nové vlákno, tak se zeptám tady. Mám na bikovi 180kotouče a chci si tam dát 203

      Jen nevím, jak je to s adaptérama. Musím koupit oba dva stejný, nebo se to nějak liší. Budu to dávat na kolo, co mám v profilu. (nevymlouvat 203 prostě je chci)

      Zadní 180 se mi podařilo upéct, asi mám zlikvidovaný destičky.

      0 0
      • goofy  

        Tak zalezi jake mas standarty uchytu na vidli a ramu.. Vzadu mas pokud se divam dobre IS, takze budes potrebovat ZADNI IS ze 160 na 203, vepredu podle fotky mas PM, takze budes potrebovat PM ze 160 na 203 mm. Ano pochopil jsi to spravne.. Lisi se.. Tak sup hledat, nebo ti tu mozna nekdo da odkaz.. Ja jsem linej :-P

        0 0
      • PEDROA80  

        Je to cca tyden co jsem to menil na svem biku, zkus na http://www.cykloprofi.cz – dobry vyber a vytecny pristup.

        0 0
      • PEDROA80  

        Je to cca tyden co jsem to menil na svem biku, zkus na http://www.cykloprofi.cz – dobry vyber a vytecny pristup.

        0 0
      • die.catana  

        Takže pokud to dobře chápu: když dám tento adaptér který mám vzadu na předek, tak docílím 203 ve předu a do zadu budu muset koupit nový?

        0 0
        • Vilém  

          Ano:)Zadni 180mm je pri pouziti vpredu urcen pro 200mm kotouc.

          Dozadu potom musi jinej. Jen dotaz, ty 200mm chces davat na ten RM? Pokud ano, tak nevim zda neni chyba nekde jinde, nez v prumeru kotoucu. Tim myslim zpusob brzdeni, kdyz jsi uvaril zadni brzdu se 180 kotoucem, nebo treba pouzite desky. Jeste k tomu RM, pokud to tam opravdu chces rvat, tak si napred zkus, zda dozadu ten 200mm kotouc vleze. Taky bych si nebyl jistej, zda ram z XC trubek Zonal vubec vydrzi zvysene namahani.

          0 0
          • die.catana  

            Bika jsem vytáhl do beskyd a jel jsem trasu z javorového na ropicu a když jsem sjížděl ropicu dolů, tak zadní přestala brzdit. Když jsem se pak díval na kotouč, tak byl lehce chycený do oranžova. (Mám 85kg)

            Brzdím přerušovaně a jen když je potřeba. Fakt nevím co tomu je.

            0 0
            • Vilém  

              Desky tam mas original? Shimanacky organiky za moc nestoji. Pokud byl lehce chyceny do oranzova, tak to nini nic hroznyho. Obcas jej zabarvim do tmave modra a brzda jeste stale brzdi. Jinak jsem jeste tezsi nez ty a pouzivam kombinaci 180/160. Desky ruzne, prevazne organicke Fastop. U metalickych (goldfren, shimano) ma clovek vetsi jistotu ze neupece desky, zato zas muze uvarit brzdu:)

              0 0
              • die.catana  

                OK tak já ještě testnu brzdové desky od Fastopu, snad to zabere.

                0 0
                • Vilém  

                  To byl jen tip. Moznosti je mnohem vic. Proste se mi zda, ze uvarit 180mm kotouc vzadu neni uplne normal.

                  0 0
            • goofy  

              Kotouc chyceny do oranzova neni nic zvlastniho.. Imho pokud jsi sjizdel po asfaltce, tak se divim, ze byl chyceny zadni.. Spis se to chce naucit brzdit..

              0 0
              • die.catana  

                No ono není moc příjemné, když ti za deště z pořádně prudkého kopce vypoví zadní brzda a přestane brzdit i když ji držíš jako šílený.

                0 0
            • pstasek  

              Jestli ty náhodou nebrzdíš „jako tady všichni“ hlavně zadní brzdou :-D

              0 0
              • die.catana  

                :-D JJ tak nějak, přední používám jenom při tech. sjezdech a tak.

                Jenže tu zadní jsem uvařil, když jsem brzdil obouma.

                0 0
                • Vilém  

                  nj, tak to jsem si moh usetrit to psani o deskach ap. :)

                  0 0
                  • die.catana  

                    Ne bržděním to nebude, za 30s se prostě kotoučovka uvařit špatným bržděním nedá. Navíc to bylo večer za deště a tak v 15stupních. Předním jsem brzdil tak akorát, abych se nezrakvil. Rychlost tak 20km/h.

                    0 0
                    • die.catana  

                      Tak po 15s brždění přestala brzdit úplně a začala fungovat až jsem byl skoro doma.

                      0 0
                    • goofy  

                      Problem bych proste nehledal v kotoucich.. Ja jezdil 2 roky 160 vzadu, ted jezdim 180, ale rozhodne ne po asfaltu, a proste problem neni a nemel by nastat.. Asi jsi predtim nekde spekl desky.. Zacal bych tam. Fastop to jisti ;-)

                      0 0
      • Evilcleaner  

        napsal jsi nevymlouvat, ale pokud jsi upekl 180mm vpředu i vzadu tak musí být něco špatně. pokud nevážíš zrovna desetinásobek váhy kola a máš v pořádku brzdy + pořádné destičky tak je docela možné že neumíš brzdit;) /což ovšem neber jako urážku, pokud jezdíš XC a neplatí něco z výše uvedeného tak mi přijde přechod na 203mm úplně zbytečný. akorát to bude namáhat pořádně vidli (i když tora je hodně bytelná)

        0 0
        • die.catana  

          No dobře, ale když teď koupím nové desky a dám je na staré kotouče, nezničím je?

          0 0
    • die.catana  

      Tak jsem potřel kotouč brusnou pastou a jel jsem se projet a člověče div se. Ono to začalo brzdit :D

      0 0
      • Tomínos  

        Tak tam tu brusnou pastu dej před každou vyjížďkou co nejhrubší a neotírej ji, bude to brzdit výborně. Teda doufám, že jsi ty kotouče před vyjížďkou vyčistil? Jinak budeš každejch tipuju 200 kilometrů měnit kotouče i destičky. A to se vyplatí. :-)

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.