Chtěl bych se zeptat, co všechno je třeba vyměnit na kole pokud chci dát kotoučové brzdy.¨ Mam Merida matts sport 500 Díky.
Chtěl bych se zeptat, co všechno je třeba vyměnit na kole pokud chci dát kotoučové brzdy.¨ Mam Merida matts sport 500 Díky.
Co myslis? :)
Moc tomu právě nerozumím, jde o to kdyz koupim kotouce, abych nemusel měnit moc současných komponentů.
Ja te chtel jen donutit myslet. Nepovedlo se :(
V lepšom prípade len náboje.
no na matse 500 je asi lepší nechat si zaplést celá nová kola s disc ráfky…
Tam by měly být náby Deore, pochybuju že ve verzi pro disk. tedy nové náby + nové dráty + přeplíst kola + diskové brzdy. Pokud půjdeš do mechanických kotoučů, páky by mohly stačit. Ale to je taková přestavba aby se neřeklo, protože:
Pokud do hydraulik, tak to radši kolo prodej, došetři a kup něco jiného od začátku.
dovolil bych si položit otázku: myslíš že kotouče využiješ? nebo jen kvuli Image a že je to „in“? Jinak to bude chtít nový náby, přeplíct kola, možná i ráfky, ale ty nejsou potřebný měnit a brzdy, v hdyraulický verzi zřejmně i nový řazení
Díky, za odpovědi, nechám tam V-brzdy, ale měl bych ještě dotaz který by byly dobrý, dále myslím, že by bylo lepší asi vyměnit vydlici SR SUNTOUR, XC 75-M-lock out je až moc tvrdá, všechny záporný informace co jsem četl maximálně plní, takže ještě dotaz jakou vidli, mám 85 kg, a kolo používám jako doplněk letní přípravy na hokej. Najezdím cca 2000 km, především v terénu (Orlické a Železné hory, Králický sněžník aj.)
Pro hokejisty je nejlepsi Dominator, Author nebo Joko. Ale na cyklistiku by to mozna chtelo neco jineho :)
To si děláš srandu. Ja si myslím, že ta merida není až tak špatný kolo za ty peníze.
dela si srandu… :-) nenapsal jsi, kolik do toho chcesh vrazit…
Sem jen napsal znacky specielne pro hokejisty. Teda kola na kterych jsem je videl v reklame :) K Meride ani slovo. Delam si srandu.
OK. K TÉ VIDLICI, PŘEČETL JSEM MRAKY NÁZORŮ, ALE POŘÁD NEMÁM JASNO, CENA MAX. 6–7000,– SPÍŠE ASI STARŠÍ MODEL, TAKŽE ROK 04, CHCI NA PŘÍŠTÍ ROK,CO SI MYSLÍŠ O MODELECH SUNTOUR, A JEŠTĚ JEDNA POZNÁMKA POŘÁD MÁM DOJEM, ŽE NENÍ AŽ TAK DŮLEŽITÉ CO MÁ ČLOVĚK ZA KOLO (NEPOČÍTÁM SMRTÁKY Z GLOBUSU APOD.), ALE V NOHOU.
No to je pravda jen částečně.Já když jsem si pořídil místo suntoura duka a když jsem se konečně rozhodl pro nášlapy místo klipsen.Tak v obou případech jsem zaznamenal nárust výkonu a výdrže dost podtatný.A n nohou jsem měl dřív více než teď.Už prostě nemám tolik času na kolo.To je asi tak jako kdybych řekl hokej je v tom co máš ve svalech a ne o výbavě takže je jedno jaké máš brusle když to nebudou dámské, tak budeš stejně dobrý v 20 let starých kožených bruslích jako v moderních kanadách.To přirovnání bez z rezervou-nejsem hokejista.
Jasně že se to musí brát s rezervou, s nášlapakama máš 100% pravdu, jezdím je tři roky a super. Jenom mě občas může vytočit, když potkám takový ty týpky co maj nejvíc namakanou hubu co všechno pořídili za kvalitu(jde především o cenu)a v prvním kopci už je nevidíš,protože jim to zrovna nesedlo. Tím samozdřejmě nechci urazit nikoho z vás,jelikož jsem se obrátil na vás především o radu na někoho kdo tomu rozumí.Díky za odpovědi, ale ještě prosím kterou tu vidlici.
naslapy a normalni pedaly, to s narustem vykonnosti souhlasim, ale u vidle teda moc ne. kdyz se podivas, kolik lidi jezdi s pevnou vidli a jak, tak ve vidli neni moc rozdil ve vykonu. hlavne je to otazka hlavy, ale dat 5 resp. 15 litru je dost rozdil. kdyz efekt je temer stejnej (rikam temer, ale financne to za to nestoji). muj nazor.
záleží na tom kde a jak jezdíč.Ale celý den na pevné vidli nebo na vidli bez tlumení někde v kořenitém nebo skalnatém prostředí bych tedy zažít nechtěl, za pár hodin by jsi byl z toho unaven a požitek by byl pryč.Tak když dám sjezd, kde se mi teď už zdá být 108 mm vidla málo, jak hop asi dají ti s tou pevnou.
no jasne. vzhledem k tomu, ze jezdim hlavne na pohodu, zhruba 60:40 silnice a normalni teren, 5–6 tkm rocne (vic proste neni cas), tak je to plne dostacujici. ve sjezdu to sice asi poznat je, ale kolikrat se k poradnejm dostanu? a prave v tom to je, ze je dulezitej pomer vyuziti a cena. resp. uzitek, kterej mi to prinese navic.
nemůžu souhlasit-pro mě je ze všeho nejdůležitější pocit z jízdy a i když ročně najedu o dost mín tak to málo co najezdím si rozhodně nenechám zkazit špatnou vidlí. Jinak souhlas s pádlistou-změny zdvihu a locky atd jsou pro mě na prd, vidlice má vidlit a ne lockovat. Na svojí vidli používám akorát utlum(hodně málo) a tuhost(ještě mín). Takže až si budu kupovat zase vidli tak to bude vidle dle mých představ protože si chci ty 3 tis. km kdy se dostanu na kolo užít.
Tak to s tebou nesouhlasím. Abych se občas pořádně svezl, tak jedu i několik desítek kilometrů po silnicích a zpevněných cestách. To si bez lock-outu nedovedu představit. Houpat se ze sedla do kopce jak na houpačce mne už nebaví.
nekdo umi slapat, tak aby se mu kolo nehoupalo i pri jizde ze sedla do kopce a nekdo holt potrebuje lockout.
Mohl bys mi prosimte napsat jak mam jet ze sedla aby se mi nehoupala vidle? Dik
to je jednoduchý: nešlapat :-)
co treba tezsi prevod. ja jezdim dost tezky prevody a tudiz se mi kolo nepohupuje. navic slapu plynule. ve stoje se da jet bez pohupovani i na sjezdaku. je to jen o zpusobu jakym slapes. pro stouraly: samozrejme ze nejde jet tak aby se vidle ani nehnula, ale vhodnym zpusobem slapani to lze eliminovat tak, ze to je nepatrny.
Tak to jo. Ja kdyz uz jdu ze sedla tak je to za ucelem akcelerace. Tam to zavirani uzijes jinak ti bude vidle litat skoro v celem zdvihu :) Ten lock je tam prave proto a ne kdyz si budes chtit protahnout zada :) Ale je fakt ze u jinejch nez XC vidli to uz takovej prinos neni.
je mi lito, ja v tom nevidim prinos ani u XC vidli. u jinejch nez XC to je uplnej nesmysl. mozna ze to nekdo pouzije, ale ja se svym stylem slapani to proste nepouziju :-)
Podle toho co pises asi moc XC nejezdis.
hm ja jezdil xc rok a fakt sem to nepotřeboval ;)
já to třeba taky nepotřebuju, páč mám vidli která bere až větší věci a i když do toho dupu jak magor nejde víc jak 3–4cm, ale když máš žehličku a chceš -na závodech- šlapat tak abys měl co největší akceleraci, tak je to jinej typ šlapání a postoje než když se snažíš o co nejmenší pohupování a houpe to hodně, když ti jde o bednu, je i tohle důležitý. Na nový vidli to vidím jasně na lock :-)
jak se to vezme. casteji jezdim Fr, ale na XC kole najezdim nekolikanasobne vic km za rok. tak si to preber. nicmene Xc jezdim o nekolik let dele nez Fr. na druhou stranu, nemam zavodni ambice, hmotnost me netrapi a kvuli par vterinam se nepos..u. .-)
to wroum: no ty ne, zamkneš to cestou na dirty, dáš brčko, zapomeneš na lock, hodíš skoček, prorazíš lock a zrakvíš sebe :-) jak říkáš, zbytečný…
Nevim, pokud nejsi zavodnik, je podle me lockout na nic. Mimo zavodniky se vyplati jen pri dlouhych nekolikahodinovych stoupanich, treba v Alpach. Mam pruzinovou vidlici, SAG 28mm a do kopce se mi nehoupe. Neco jineho je pri jizde ze sedla – tak ale jezdim, jen kdyz si chci protahnout zada, a to me na tech par vterin nezabije.
A NEMYSLÍŠ ŽE V TAKOVÝCH PŘÍPADECH JE LEPŠÍ POKUD BY SI DASTAVILI NA NIŽŠÍ ZVIH NEŽ UZAMKLI TLUMENÍ?
Nemyslim. Nemusi se mi menit geometrie pod rukama, ja to v pohode vyjedu se standartni vyskou zdvihu bez nejake vetsi namahy.
otázka je jestli by jsi to se sníženým předkem nevyjel rychleji a méně unaven.Dále sy myslím, že např v alpách na rozbitém kamenitém podkladu vyjíždět s uzamknutou vidlí není to pravé ořechové.Ale jak je kdo zvyklý.
ja si zase na silnici nedovedu lockout predstavit:-).obcas to zkusim zamknout,ale vubec na tom s lockem neumim jezdit:-).mozna bude reseni nastavitelnej lockout,to zkusim:-)
vidlice je znat opravdu hodne hlavne ZKOPCE. Na zacatku roku sem mel na kole juddy 80mm ted mam minutu se 120mm a zkopce jezdim daleko rychlejc a bezpecnejc a vic si dovolim. a na rovine houpajicich se 12cm je taky mrte moc znat..
Asi zalezi. Ja povazuju vidlici za stezejni komponent na kole. Dulezitejsi nez brzdy a do jiste miry i nez ram. Sice spatny ram nezachtrani, ale spatna vidlice je daleko vetsi zlo nez spatnej ram. Uz vim jaky chci po vidlici chod, stelovani atd. a kupuju v ramci moznosti jen takovou vidlici kterou vyuziju. Vim, ze nepotrebuju externi nastaveni zpetnyho ultumu, lockout ani zmenu zdvihu, proto nepotrebuju top modely. Zase na druhou stranu bych se neprenes pres vidlici bez tlumeni.
myslim, ze 6–7000 je optimalni varianta. mam na biku (merida TE v disku 04) Manitou Axel Elite Lock out, 80mm, a je naprosto v pohode. sice to neni uplnej top, ale vubec to nevadi. jediny co, tak lock out je trosku na hovno a velmi brzo ho z ni sundam. davat vic prachu do vidle podle me nema cenu. resp. pokud si nechces zvysit placebo efekt. pomer/vykon/cena je super. vzhledem k mejm parametrum 197/85 je super a neni ani moc mekka. docela se zabehla. proste spokojenost.
tož to já bych si pořídil nějakou levnější marzocchi mxc nebo duke xc u-turn už asi neseženeš, a nebo bych počkal na příští rok ceny black 05 vypadají slibně.
6–7tis?Pres 80kg?Pak asi nejrozumnejsi je Marz. MX Comp.Prestoze nejsem „italofil“, tady bych ji doporucil.
Má vůbec cenu investovat do vidlice suntour v téhle cenové relaci, zajímá mě co si o téhle značce myslíte. Dík.
Nebudu to pomlouvat,nikdy jsem Suntoura nejezdil a teda i nejspis jezdit nikdy nebudu,ale MX Comp je urcite lepsi.Ikdyby jenom minimalne v tesneni…
ja mel vzduchovou SR asi 3 tydny a vubec se mi nelibila. strasne tvrda,chod nic-moc, ale znam cloveky co jim to vyhovuje…
Za ty prachy bych sel radsi treba do AXONA od manitou nebo do tech novych myslim SPLICE
Axon je SR a Manitou ma Axela.
Detailisto! Hodinky nebo holinky, oboje se natahuje :)
:)))
sory. chybicka se vloudila
Jo a Axel urcite nee,protoze toho doporucuju tak 50 az maximalne 80kg.Na to je dobrej.Ale nad 80 bych fakt volil radsi Marz. nebo jeste treba Duka.
Rekl bych, ze do suntouru nema smysl investovat vubec. Treba loni nechodily modely za 3000,– i za 7000,– uplne stejne. Jen si vyhodil vic penez, treba za uplne zbytecny lockout.
raději se ani neptej, co si myslím o téhle značce
Díky moc za rady. Suntour jde z kola jako první, jen co nastřádám do kasičky. Myslím, že bude nejlepší když pár vidlic otestuju v praxi a pak se rozhodnu.Ještě k V-brzdy mam tam IKE moc se mi to nepozdava, spíš bych chtěl deore nebo lx co vy na to?
Ze to je uplne jedno. Zalezi na spalkach, rafkach trochu i na pakach a pak teprve na celistech.
Nechci zakládat nové vlákno, tak se zeptám tady. Mám na bikovi 180kotouče a chci si tam dát 203
Jen nevím, jak je to s adaptérama. Musím koupit oba dva stejný, nebo se to nějak liší. Budu to dávat na kolo, co mám v profilu. (nevymlouvat 203 prostě je chci)
Zadní 180 se mi podařilo upéct, asi mám zlikvidovaný destičky.
Tak zalezi jake mas standarty uchytu na vidli a ramu.. Vzadu mas pokud se divam dobre IS, takze budes potrebovat ZADNI IS ze 160 na 203, vepredu podle fotky mas PM, takze budes potrebovat PM ze 160 na 203 mm. Ano pochopil jsi to spravne.. Lisi se.. Tak sup hledat, nebo ti tu mozna nekdo da odkaz.. Ja jsem linej :-P
Je to cca tyden co jsem to menil na svem biku, zkus na http://www.cykloprofi.cz – dobry vyber a vytecny pristup.
Je to cca tyden co jsem to menil na svem biku, zkus na http://www.cykloprofi.cz – dobry vyber a vytecny pristup.
Takže pokud to dobře chápu: když dám tento adaptér který mám vzadu na předek, tak docílím 203 ve předu a do zadu budu muset koupit nový?
Ano:)Zadni 180mm je pri pouziti vpredu urcen pro 200mm kotouc.
Dozadu potom musi jinej. Jen dotaz, ty 200mm chces davat na ten RM? Pokud ano, tak nevim zda neni chyba nekde jinde, nez v prumeru kotoucu. Tim myslim zpusob brzdeni, kdyz jsi uvaril zadni brzdu se 180 kotoucem, nebo treba pouzite desky. Jeste k tomu RM, pokud to tam opravdu chces rvat, tak si napred zkus, zda dozadu ten 200mm kotouc vleze. Taky bych si nebyl jistej, zda ram z XC trubek Zonal vubec vydrzi zvysene namahani.
Bika jsem vytáhl do beskyd a jel jsem trasu z javorového na ropicu a když jsem sjížděl ropicu dolů, tak zadní přestala brzdit. Když jsem se pak díval na kotouč, tak byl lehce chycený do oranžova. (Mám 85kg)
Brzdím přerušovaně a jen když je potřeba. Fakt nevím co tomu je.
Desky tam mas original? Shimanacky organiky za moc nestoji. Pokud byl lehce chyceny do oranzova, tak to nini nic hroznyho. Obcas jej zabarvim do tmave modra a brzda jeste stale brzdi. Jinak jsem jeste tezsi nez ty a pouzivam kombinaci 180/160. Desky ruzne, prevazne organicke Fastop. U metalickych (goldfren, shimano) ma clovek vetsi jistotu ze neupece desky, zato zas muze uvarit brzdu:)
OK tak já ještě testnu brzdové desky od Fastopu, snad to zabere.
To byl jen tip. Moznosti je mnohem vic. Proste se mi zda, ze uvarit 180mm kotouc vzadu neni uplne normal.
Kotouc chyceny do oranzova neni nic zvlastniho.. Imho pokud jsi sjizdel po asfaltce, tak se divim, ze byl chyceny zadni.. Spis se to chce naucit brzdit..
No ono není moc příjemné, když ti za deště z pořádně prudkého kopce vypoví zadní brzda a přestane brzdit i když ji držíš jako šílený.
Ano ano ano.. To neni.. Proto se brzdi predni..
Jestli ty náhodou nebrzdíš „jako tady všichni“ hlavně zadní brzdou :-D
:-D JJ tak nějak, přední používám jenom při tech. sjezdech a tak.
Jenže tu zadní jsem uvařil, když jsem brzdil obouma.
nj, tak to jsem si moh usetrit to psani o deskach ap. :)
Ne bržděním to nebude, za 30s se prostě kotoučovka uvařit špatným bržděním nedá. Navíc to bylo večer za deště a tak v 15stupních. Předním jsem brzdil tak akorát, abych se nezrakvil. Rychlost tak 20km/h.
Tak po 15s brždění přestala brzdit úplně a začala fungovat až jsem byl skoro doma.
Problem bych proste nehledal v kotoucich.. Ja jezdil 2 roky 160 vzadu, ted jezdim 180, ale rozhodne ne po asfaltu, a proste problem neni a nemel by nastat.. Asi jsi predtim nekde spekl desky.. Zacal bych tam. Fastop to jisti ;-)
napsal jsi nevymlouvat, ale pokud jsi upekl 180mm vpředu i vzadu tak musí být něco špatně. pokud nevážíš zrovna desetinásobek váhy kola a máš v pořádku brzdy + pořádné destičky tak je docela možné že neumíš brzdit;) /což ovšem neber jako urážku, pokud jezdíš XC a neplatí něco z výše uvedeného tak mi přijde přechod na 203mm úplně zbytečný. akorát to bude namáhat pořádně vidli (i když tora je hodně bytelná)
No dobře, ale když teď koupím nové desky a dám je na staré kotouče, nezničím je?
Tak jsem potřel kotouč brusnou pastou a jel jsem se projet a člověče div se. Ono to začalo brzdit :D
Tak tam tu brusnou pastu dej před každou vyjížďkou co nejhrubší a neotírej ji, bude to brzdit výborně. Teda doufám, že jsi ty kotouče před vyjížďkou vyčistil? Jinak budeš každejch tipuju 200 kilometrů měnit kotouče i destičky. A to se vyplatí. :-)