Doporucite 520 (1k) nebo 540 (1,7k)? Jde mi predevsim o vydrz stycnych ploch s kufrem a funkcnost obecne. Diky za Vase postrehy.
Doporucite 520 (1k) nebo 540 (1,7k)? Jde mi predevsim o vydrz stycnych ploch s kufrem a funkcnost obecne. Diky za Vase postrehy.
ja jsem koupil M540 vlastne jenom proto ze se mi libi jejich osa vic nez uz M520 a taky proto,ze mi tech penez navic nebylo lito.to jsem ti pomohl co:-)
no, taky mě více lákají 540, jde mi spise o vydrz. Wellga mi vydrzely 1,5 roku, Ritcheye 8 měsíců… .
a jak jsi se zrakvil? to je dost málo ne, kolik jsi na nich nalítal?
Ritchey asi 6t km. Nejprve levy pedal nesla absolutne povolit matka, tedy nesel vycistit pedal/seridit vule. Zlomene i jedny kleste… . Pravy pedal mi dneska prdl v osce. Kdyz vezmu, ze mi i pred tydnem prdla sedlovka Ritchey, tak uz na Toma prdim. A to mi Ritchey byl sympaticky, doufam, ze aspon jeho Sectoracky ram pri 2,3kg vydrzi pres 4 roky.
Sektorácký rám od Toma by to mohl vydržet, můj drží už 5,5 roku a na compu je ODO 42529 km. A to bych podle jezový fotky v tvým profilu hádal, že mám o nějakých dobrých x kilo víc :-)
Mě Ritchey vydržely 18 tisíc kilometrů čéče :-).
vozit pedaly v aute umi kazdej… :-p
Já nemám auto ;-).
kdo rikal ze muselo byt Tvoje a ze si ridil… :)
Dostals´ mě :). Jdu spát :).
je to fakt že ta osička u 520 mi připomíná 505ky a je fakt hnusná, ta zužující se je hezčí o dost, vypadá to víc elegantně :-)
Jsme se tu sešli samí estéti, :-). Pěkná je, to jsme se shodli, ale jestli ty střeva 540ky „usuzují“ v delší vydrž než 520… .
Ne e! :oD
tys tu chyběl, :o)))
to ti neporadím, jezdil jsem oba typy konstrukce /505 vs. A02 comp/ a víc mi sedí ty authory, přestože je dost lidí jebe. Koupil jsem je už dost jetý a po 6tkm pořád dobrý, občas píská to kluzný ložisko -první pomoc WD40-. 505ky mi nějak nepřirostli k srdci, museli se častěji rozebírat a mazat a pak ten vzhled. každopádně bych řekl, že shimano pedály umí a oboje něco vydrží /při používání pro co byly navrženy/
M505 vypada jako vrhaci zbran:-)
to je taky jediná věc ke které se dají použít
já si myslím, že jsou stejný co se konstrukce mechanismu upínání týče. Rozdíl je v osičce a možná ložiscích…
Myslíš že by se jim to vyplatilo? Dělat výrazně lepší ložiska do 540 v rámci „stejné“ řady 5XX? Odešly taky někomu ložiska v 520? Mě ne, zato v Ritchey V3 Comp brzo a ještě praskla osa.
no minimálně to blíž klice musí být u 540 kluzné, zatímco u 520 bude na 100% obyč…
Už jsi někdy rozebral pedály Shimano s takovou maticí u osy? Jedno jestli plastovou či kovovou.
ted nevím co myslíš, ale ty 505ky: vyloupneš tu plastovou záslepku, povolíš matici uvnitř a za ní je pak nějaká podložka a ložísko, pak tělo a na konci zase ložisko a přes něj taková gumová krytka-přes ní se dostává dovnitř voda-. alespon myslím že je to tak, naposled jsem to dělal v zimě. U authorů, odšroubuješ kdytku a vevnitř je taky matka, ty jsem ještě nerozebíral, jen prsknu in vazelínu a vyčistím osičku pod kluzným l. a nastříknu WD, když totiž sundáš tu krytku tak se pedál posunuje to osičce cca 5mm… tohle jsi měl na mysli nebo něco jinýho? jinak ty authory jsem měl tozebraný do last šroubku ty vršky, potřeboval jsem tam něco zavařit, co jsem urazil (thx to Ječnák).
no usuzuju z toho tvaru tý osky, když se to zužuje, tak tam nenarveš normální ložisko, nebo jo? moje vzdělání je maličko jiný obor než strojařina, tak sorry, jestli je to na první pohled debilní tvrzení pro odborníky. 505 ne protože vypadá jako 520 (oska) :-)
jestli jsi ale měl ty 540 rozebraný a nebylo tam, tak mě tady dál neztrapňuj a napiš to rovnou jak to vypadá inside :-)
Neměl. Se přiznám hned. Ale u Shimana bych kluzný nečekal ani ve snu! 515, 536, atd, vše má kuličky. Taky je to jaksi na pohled jiné kvůli řešení té matice … a image :o)
necháme to být, třeba se něco dozvíme od chytřejších :-)
http://www.shimano.com.au/…iagrams.html Klikni na „PD-M540 SPD Pedals – Exploded Diagram“ pravým myšítkem a dej „uložit jako…“ (je to PDF)
ok dostal jsi mě… tímto se omlouvám za hrubou neznalost :-)
Učenej z nebe nespadl, hm jak je to dál? :o))) V poho, já sám jsem byl zvědavej jak moc se liší :oD
To samý u PD-M520 a najdi 10 rozdílů :)))
takze jediny rozdil je v ose/vaze. Jinak vse stejne… takze 63g vyhod pro 540ky, :-).
A to se vyplatí! Přece jít do 520tek, pokud není člověk estét jako třeba … :o)))
mam docela problem v levem pedalu 520 se mi udelala vule da se tomu tak rikat ale znatelna az kdyz slapu… takove lupnuti se vzdy ozve jako by volna osa ale ta je spravne a citove dotahla a jeste vse nove namazane vazelinou… nevim nevim… maji najeto tak 700 Km… reklamace ani po oprave nepomohlo… pravej v poho… nic nechybi.. :-((((
to je normální u tohoto typu nášlapného systému, nějaká nesymetrie se vždy vloudí, časem ti budou lupat oba
mám přesně ten samý problém, je to takové cvaknuti při určitém způsobu šlapání, myslel jsem, že jde z klik, ale vše je dobře utaženo, pedály jsou taky utažené, tak nevím co to může být????
tafnul si do cerneho..toto je znamy fakt o sh 520, nekomu necavaka, vetsine cvaka :) nekdo to resi nekdo to neresi… bohuzel nemam presny prispevek, zkus nastrelit do hledani…cvakajici pedal + 520 atd
Mozna ti usnadnim volbu. Na www.kupkolo.cz je maji 540 za 1450,–.
Teď jsem tam kukal. Vypada to zajímavě, i o to více, že dodací lhůta je taky solidní… .
Nahodou jsem mel 520 i 540 rozebrany. Vnitrnosti jsou uplne stejne. Uvnitr je jedno siroke stelovaci lozisko a kluzne pouzdro. V pedalech se po case udela vule da se na chvili odstranit sestelovanim toho loziska, ale je to opravdu jen docasne. Ale i tak ty pedaly jsou dobre. Jedinej duvod proc jit do M540 je hmotnost a taky moznost je rozdelat. Rozdelavaji se podstatne lepe nez M520 s tou zubatou matici.
Rozhodnuto, M520 bez adapteru na velotrade za 899,– + 80,– postovne. M540 se mi libily vice, ale nazory a cena rozhodla. Diky, :-).
nevim jestli to platí ještě ted, ale když platíš převodem, tak poštovný od na velotrade je jen 20kč…
platí, ale já to beru dobírkou. Převodem je to na mě moc komplikované…
Na Bikestore 520 za 690,–
uaa, teď koukám teprve na datum, kdo to tu resuscitoval? Ale aspoň je vidět jak příznivě se ty ceny snižují :-)
Probůh zas to kluzné pouzdro!
akorát že to „kluzné pouzdro“ má z každé strany 1 konusové ložisko, čili na jeden pedál připadají dvě ložiska.
Ano, dvě kónusová ložiska a žádné kluzné. Ale v tom válečku je takovej kroužeček, mezi těma kónusovejma ložiskama. Musel bych to vidět v reálu z čeho to je.
Jetam takovej uzkej valecek cca 1cm sirokej a z kazde strany ma konus a kulicky. Tohle cele je umisteno bohuzel na krajni strane pedalu. Na te strane co je bliz ke klice je kliuzne pouzdro. Kdyz je ta cartridge dobre sestelovana neni tam poznat vule. Jenze protoze je pouze na vnejsi strane pedalu tak se tam vule vzdycky rychle udela.
To co pokladas za kluzne pouzdro je kovove a nebo plastove? Podle ne to neni kluzne lozisko. Nechces dat fotku do „FOTO“ tady na B-F?
Rozebirat pedal kvuli fotce se mi nechce. To kluzne lozisko je spis takove teflonove. Koukni sem http://www.shimano-europe.com/…/PD-M959.pdf snad to bude jasnejsi i kdyz to jsou M959. Je to nakreslene trochu v nepomeru, takze to vypada skoro jako by ty loziska byly pres celej pedal ale je jen na vnejsi strane pedalu. To kluzne pouzdro je v te hlinikove upevnovaci matici.
Nejakej navlek na ose mely i 535tky, jestli tam neni jen proto, ze v extremnim zaberu se to cele krapet krouti a tak nechti aby sle primo osa na matici. Za provozu se to posle netre. U 520tek se ta plastova „matice“ po demontazi osy z tela pedalu normalne pohybuje ve smeru kolmem na osu, jestli tam je nejaky kluzny pouzdro, je fest volny :o) A 520 + 540 maj loziska stejny. Uz jsem psal, ze Dura-ace 94 mely mezi tema kulickama uvnitr valecky.
Muze to byt tak jak pises. Ano ten pedal se krouti a v te stelovatelne cartridgi se proto udela dost rychle vule. Jinak na tom obrazku to tak nevypada, ale ty drahy tech kulicek jsou od sebe vzdaleny tak 1cm.
Ritchey V3 Comp má ložiska na stranách pedálu daleko od sebe a vůli chytá pořád. Za dobu co mám PD-M520 jsem na ně nesáhl, u V3 Comp už by to bylo na trojí seřizování. A jednou mě doslova zůstal kónus s kouskem osy v ruce. Po roce už mě neudrží (novej) kufr v zámku. V pedálech zlatý Šimáno! (V3 Comp – 2300kč, PD-M520 1000kč)
Stejne nejlepsi drzaky jsou shimana M535 jen je uz nevyrabej. Podle me maji vubec nejlip udelanej vnitrek skoda ze uz to takhle shimano nedela.
M535 mi radeji ani nepripominej! :o) Mel jsem je na silnicnim (!) zimaku a dostala se mi do nich voda, to mi prijde M520 daleko lepsi (osa i telo).
ja je mam doted, jen sem z nich opiloval tu klec, takze ted vypadaj jako 515, nejlepsi pedaly na svete, vuli seridis v poho, loziska sou schovany tak hluboko v tele pedalu (souose pod zamkem, takze navic idealni rozlozeni tlaku na obe loziska) za takovou plastovou vlozkou, takze se tam voda nema jak dostat (pravda, to gumovy tesneni sem dal jiny – z Ritchey V2, ktery mely lozisko hned na kraji a taky hned vyrezlo), zkousel sem ty ritchey a slehace kvuli vaze, ale nakonec sem skoncil, kde sem zacal, nejni nad ne .....omluv se :))))
odpovedam sice na dva roky stary prispevok ale podla mojej skusenosti su pedale 535 (teda model stary asi 10 rokov) prakticky neznicitelne.
Taky jdu vyzkoušet SHI 540 jelikož o víkendu se mi rozpadl pravý pedál RITCHEY COMP. :( Za 4 roky je to podruhý.........a na to jak málo jezdím mne to štve.
mam V3 Pro, WCS a lozisko je pouze jedno ! Jednou jsem menil v jednom pedalu (protoze chytl ranu). Vymena stala ca 300Kc. Ikdyz jsem ultra shimanista, tak kdybych kupoval pedaly tak koupim asi Ritchey. To nejdulezitejsi pro me je moznost „kosmickeho“ nastaveni – kdy nohu vyndavam slabym trhnutim bez jakekoliv rotace. To se mi hodnekrat osvedcilo pri padech pres predni kolo, kdy jsem proste kolo/riditka prebehl
jak tak koukám na obr tak jsou tam prostě dvě klasická kuličková ložiska.
kur.. zase kluzná pouzdra.To jsem se teda zase doběh.Koupil jsem ty 520.ještě že jsem se v poslední chvíli při koupi zpamatoval a nebral ty 540
Ja bych vzal Time http://www.trinnity.cz/DetailPage.asp?… je lehci
nebo jestli ti neni lito penez tak toto http://www.trinnity.cz/DetailPage.asp?…
Myslim ze ty pedaly uz si davno vybral :)
No jo. ted koukam na datum. :) Tak stane se.
Je to pro ostatni kteri maji podobny problem. ;)
tak jsem sehnal m540 za 1100,– na kupkolo.cz
Jenom takova trivialni otazky… Na jakou stranu se povoluje M540? Po nebo proti smeru jizdy?
Povoluje se proti směru jízdy. Teda doufám.
to zalezi, jestli nasadis klic shora, nebo sdola a kdyz povolis o pul otacky, tak ...... viz cimrmani: a na sever …a na jih :))))) vetsinou se na pripady rotacniho pohybu pouziva cifernik (hodinove rucicky, viz pode mnou, :))) levy pedal-levy zavit tj. povoluje se po smeru rucicek
klíč nasazen shora…
Na levém pedálu bude s velkou pravděpodobností levý závit (povolení ve směru hodin. ručiček-při pohledu z levé strany kola) a na pravém pravý závit (povolení proti směru hod. ruč.). Tedy pokud ses ptal povolení pedálu v klice.
…ještě dodatek-pro pravý pedál to platí samozřejmě při pohledu z pravé strany kola.
pravý utahovat doprava levý utahovat doleva Snad jsem to nepřehodil, :-)).
Zkoušel jsem u M520 vytáhnut osu, abych mohl promazat. Nemaje originálního shimano klíče, chtěl jsem to plastový ozubený kolečko povolit normálně ve svěráku. Šlo to ale jen pár otáček a dál ani ťuk. Zjistil jsem, že samotná osa se vůbec nepohne a povolováním plastového kolečka se jen „vyžvejkne“ to těsnění, který je mezi ním a osou. Se samotnou osou už pak jde i dost těžko otáčet. Když kolečko utáhnu je to zase dobrý. Já ale tu osu potřebuju vytáhnout! Můžete mi někdo poradit, jak jste to dělali?
Už se to tady řešilo, taky jsem nechtěl být na to surový, ale na radu soudruha z BF jsem zabral víc, než obvykle a šlo to. Jinak bych trochu nahřál konec pedálu (ne moc-tak na 100 st) a pak to musí jít hladce, bo je tam ocelový futro zasunutý v hliníku. Plastovou matičku (šroub) jsem povoloval sikama, řádně obalenýma hadrem.
A co to těsnění? Mám strach, abych ho nezlikvidoval. Už takhle v jednom místě vylejzá a bojím se, že když budu povolovat dál, přestřihnu ho.
No to sem měl strach taky, tak to trochu na konci nahřej (bez záruky:-)
Dík. Zítra zkusím a pak dám vědět, jak to dopadlo.
Nemáte s touto akcí zkušenosti ještě někdo další? Přece jen se mi nechce ten pedál odpravit.
Tak nakonec jsem se odhodlal: sikovky, hadr a brutální síla pedál přemohly. Jen ty plastový zuby dostaly trochu zabrat, jinak v pohodě…
No jo nesmíš to nechat protočit, zapomněl jsem to napsat. |
Nejzásadnější rozdíl máš v systému vypínání kufru. 540 umožňují po dokoupení kufru jako má XTR vypínání všemi směry. 520 to neumí.
tak chyba s kufry SH56 to umí i 520, tak alespoň pro usnadnění rozhodování www.bikestore.cz/…podrobne.asp?…
mechanicky jsou stejné akorát 540 mají cnc osu jde jen o vzhled
Což takhle x-bikes.cz? Ceny 650/1090
A co na trinnity? M540ky za 990,–kč…:)
Teď dokonce koukám, že jsou za 950 vočí
potřeboval sem předělat M520 ze starýho biku na nový a za boha živýho sem to nemohl sundat z pák tak se dnes vypravil do kamennýho protože se mě nechce čekat ani jeden den navíc a hodně pěkně se mě to všechno vyplatilo, M520 na netu normálně za 700 sem koupil za 975,– (nedočkavost je pěkně blbá vlastnost) a aby toho nebylo málo tak sem vzápětí na tom novým spdéčku serval oba imbusový šroubky tzn. pedál v hajz… nakones sem tam po 2 hodinách narval šroubky z toho starýho ale furt mě dva chybí. Dá se to něčím nahradit?? ani nevíte jakej je to pocit, koupit něco za litr a pak to moct vyhodit díky vlastní blbosti:-((((
su jelito, ne z pák ale z klik samozřejmě:-(((( proboha co je to dnes za den
No nepotěším Tě, ty 520-tky jsou aji za 590 kč :-(
mam M540 a dobry. koupil jsem je na kupkolo za 1067,– kc. jediny – je ot ze je tam strasnej vakl do stran, tak jsem si objednal jeste novy kufry, ktery maj od shimana vakl co nejmensi. velga jsem mel pouze 5 mesicu a totalne jsem je odrovnal…bohuzel i boty :-(( ted jsem si koupil strevicky od NW za 2600 a zatim dobry…
Shimano XT PD-M770 model 08 za 1570,– na Bikesportu www.bikesport.cz/detail.php?…
vy co chcete radit zireckovi, podivejte se nejprve na datum zalozeni jeho threadu
Ale od té doby jsme chytřejší :o)
Díkec, tak už jsem taky chytřejší Top model má větší kuličky (14ks na 1 ložisko) a 540 a 520 má jen 13ks v jednom ložisku a drobná změna je i na dorahovací matce XTR nemá závit až do konce, ale účel? možná lepší tesnění? Nebo se pletu a je to jen optický klam?
OBNOVA THREADU.
Cena 540 klesla tak, že začínají být prakticky neodolatelné. Tak bych se rád zeptal jestli někdo nemá srovnání v odolnosti osy oproti 520. Potřebuju co nejodolnější, která mi určitě neuhne. Jsem zjistil že můj levý pedál jde trošku šejdrem (nejsou to shimana) a že to velmi pravděpodobně bude ta věc, která mi způsobuje bolesti v levém koleni. Tak kupuji nové, ale nerad bych dopadl stejně.
normální pedály za super cenu, ale zázrak nečekej, zdá se, že chytají dost vakl, ale aspoň necvakají:)
větší vakl než 520 ??
vůbec to neřeš, pokud chceš připlatit, tak připlať a kup 540
mně jde hlavně o to, aby ta subtilněji vypadající oska nebyla také méně odolná.
Subtilnejsi neni, jen se neskryva v plastu. Neni tam velky rozdil v nejuzsim miste osky.
neřeš je to spotřebák, odejdou tak odejdou
jasně když po 6tis odejdou tak pohoda, ale když po pár skočkách ohnu osu, tak je to celkem k ničemu…
je to stejné, chápeš?
opakuji po několikáté, ale opakování matka moudrosti :-))
520 a 540 jsou v částech, které pracují téměř identické – prakticky stejná osa (v těch kritických částech u ložiska), stejná ložiska i jejich štělování, stejný způsob uložení ložiska v těle pedálu. Jediné v čem jsou jiné je jiná matka držící tělo na ložisku (u 520 tlustý plast na spešl klíč, u 540 kovová matka s těsněním na 17tku plochý klíč = výhoda při častějším servisu pro 540 a trochu jiné (tlustší tělo) na 520. Mechanika, chod i výdrž by tedy měly být prakticky stejné, rozdíl je ve váze a servisovatelnosti, ale ani v jednom není drastický.
vakl můžou chytnout, ale s obyčejnými plochými klíči 17, 10, 7 by měl být průměrně šikovný člověk schopen ji vymezit – po prvním vymezení pak již drží poměrně dlouho – (mě chytají vakl tak po 200 km, po nastavení mi od té doby drží už pár tisíc beze změny. Já volím 540
no mně to opakování bodlo :-)
tak jdu taky do 540.
no mně to opakování bodlo :-)
tak jdu taky do 540.
u 540 vidim jako plus kovový tělo toho dutýho šroubu co drží osu v pedálu. Ten plast u 520 je na povolování blickama děs. Funčně respektive nefunkčně mi to přijde podobný. Zlatý starý 535.
sem je koupil letos v červenci a po 14dnech vakl a lupání, tak sem je vyčistil a namazal a už lupou zase. Cena ok. Ale osobně jsem v tomto směru s SH skončil :) Kolega včil zkouší BBB a zatim oK, ale příště asi Taimy.
Cena 540 klesla velmi zajímavě: http://www.cykloworld.eu/…aly-pd-m540/
Jinak za velkej plus 540 považuju hlavně to, že na jeich rozebrání nepotřebuješ ten plastovej tisícihrannej bazmek ale stačí ti myslím 17 klíč. Jistě jde to rozdělat i kleštěma, ale…
hoj,potřebuju poradit,mam nové 540ky a hned po první vyjižďce se mi udělal celkem velkej vakl,tak sem skoušel povolit tu matku 17 klíčem,a klíč se mi protočil ,a poškodil matku,,a 16 tam nejde nasadit,
jakto že to?
je tam normální závit?skoušl sem na obje strany a nic
neví někdo?
:))