Chtel bych se zeptat mistnich silnicaru na jejich zkusenosti/nazory na pocet prevodu. Je vice skutecne vzdy vice?
Dosud jsem jezdil na 7mi kole – 10 let stara dobra sada Shimano RX100 :) Takze kazde kolecko navic bude plus!
Chtel bych se zeptat mistnich silnicaru na jejich zkusenosti/nazory na pocet prevodu. Je vice skutecne vzdy vice?
Dosud jsem jezdil na 7mi kole – 10 let stara dobra sada Shimano RX100 :) Takze kazde kolecko navic bude plus!
Pokud nejezdíš vyloženě frekvenčně, tak si myslím, že stačí i 8-mi kolečko…
Krome silnice jezdim i bajk, kde tocim spise lehci prevody. Takze u me spise frekvencne nez silove.
Cim vic kolecek, tim vic prevodu, tim lip ;) S desitkova kazeta pobere vetsi skalu prevodu, takze si snadneji vyberes kazetu s vhodnym rozsahem pastorku a pritom porad prijemne odstupnovanou. Samozrejme mezi 9 a 10 neni zas tak propastny rozdil, ale pokud to budes kupovat nove, tak bych sel rovnou do 10.
No s tím zpřevodováním to je pravda, ale občas si člověk nevybere – já chtěl něco ve stylu 11–26/27 a to nikdo nedělá :-)
campa dělá 11–25, řekl bych, že ke kompaktům až až.
Já mám na obou kolech 180 mm 53/39 a na všech výpletech 12–25, tam kde jezdím s tím vystačím včetně maratonů.
za 352,– si můžeš dokoupit poslední pastorek 26 www.sirer.cz/…ilu_2008.pdf položka 10S-261
Podle mě je to celkem fuk.
Předpokládám že zvažuješ nákup Mirage(možná Veloce) vs Tiagra – jestli ano, tak podle mě převody nejsou ten argument proč jedno zvolit. Já bral 10sp Veloce, protože to prostě na tom kole bylo, včera jsem měl v ruce Tiagru a ta se mi taky líbila.
Pokud vybíráš z vyšších sad tak tam už je to jedno, to je vše na desítce.
BTW – jak ti jezdi ten Sirer?
jezdí dobře, akorát si zase zvykám na ten natažený posed, sportovní_bajker, se kterým jsem včera byl na vyjíždce říkal, že sedím celkem pohodlně, takže jde opravdu jen o ten pocit :-)
Celkově jsem s ním spokojený – akorát mě teda překvapilo, že se mi podařilo dvakrát namotat řetěz při řazení na malou placku. Asi je krátký řetěz, mě se to nezdálo hned od začátku, ale říkal jsem si že ti kluci mechaničtí snad ví co dělají…ale asi ne…dva články půjdou dolů.
Jediné co vě mě hlodá je trojplacka – jestli jsem ji neměl vzít…ale to by mi ješitnost (rád bych napsal hrdost, ale to by se nehodilo) nedovolila :-)
No co, tak přejdeš na kazetu 13/29. Já tak taky i přes kompakty zkončil. No a z kopce se povezeš a na rovince by 50/13 mělo stačit úplně v klidu. 50km/h se s tím dá pořád s roumnou kadencí.
No uvažoval jsem o tom.....ale 50/13 už je opravdu celkem lehký – zkoušel jsem to (ten pasorek na kazetě mám) a už člověk při vyšších rychlostech dost točí.
Jinka ještě k tomu řetězu jak jsem popisoval – je samozřejmě dlouhý, né krátký.
Já jsem jezdil na silničce téměř výhradně sám, takže ten převod stačil v pohodě (když to jelo přes 50, tak jsem se prostě jen zalehnul a vezl se). A k tomu jsem vždy jezdil vyšší kadence, takže těch 100ot/min na těch 50km/h nebyl problém ani dlouhodobě. V mírných sjezdech v háku nebo dokonce ve skupině by to už ale asi bylo fakt málo.
Škoda, že není 12/29, ten jeden zub na těch 13 udělá hodně a to, že by byl skok o dva zuby o pastorek dříve by až tak nevadilo.
mno nevim, posledni dobou mi casto prijde 53×12 dost lekej prevod, neda se z kopce poradne jet, zas na kazete 11–23 mi chybi 18z, takze pak babo rad…
Vyhoď 23, já to udělal před pár dny, protože už jsem ji poslední dobou stejně vůbec nejezdil.
no jo,ale ja nemam trojpilu a 39×21 na objem. trenink kdyz tu nemam rovinky neni uplne ideal:) ale m ozna to tak brzo udelam…
na jednici to neřeším, tam s strojpilou ta 21 stačí blahobytně. Ty kazety 11–23 a 11–21 přehazuju na plečce. Jakmile se na jaře trochu rozjedu, 23 jde dolů :-)
jj, s trojplackou bych se na silnicce taky nechtel ukazovat :)
tokže podle toho co sis vybral za kola je to Tiagra vs 105 – to není zrovna rovný souboj :-D
Tak tam je to jednoduché – vem to na co budou peníze a které kolo se ti bude celkově více líbit…105 je skvělá sada, s tou chybu neuděláš a Tiagra šlape taky hezky..
Je to uplně jedno nebyl problém jezdit ani s pětikolečmen natož s dnešní 9 a 10
dokud jedes sam a je ti jedno jak rychle a pohodlne, je to tak jak rikas:)
Dlouho už sem na pětce nejel ale co pamatuju tak mi nikdy nepřišlo že by mi převody nestačily…
Nechci rejpat, ale ty ani pětikolečko nemůžeš pamatovat :-)
Myslím, že rozdíl mezi 9 a 10 není zase až tak markantní. Ale když jsem přecházel ze Sh RSX, které mělo 7 do Campy Xenona 10, tak to byl sakra velký skok. :o)
Mám na takovém semi-zimáku taky Shimano RX100 na sedmikolu a náramná spokojenost. Na jednicích mám oboje – Campu devíti i deseti kolo. Rozdíl vpodstatě nevnímám, i když jsem ryze frekvenční jezdec a mám se spíš za vrchaře. Kdybys někde sehnal devítkovou sadu za dobrý peníz, klidně ji vezmi – budeš i tak na 100% spokojený.
Dik. Tohle jsem potreboval slyset…teda cist :)
přešel jsem teď z devítkové Dury na desítkovou,ale rychlejší kvůli tomu nejsem :) klidně jdi do devítky…
Tak to si me fakt zklamal :D
Jak bys taky mohl být rychlejší, když taháš tu váhu jednoho pastorku navíc :-)
Spíš než počet koleček – jestli 9 nebo 10 – bych řešil počet zubů… Já osobně jsem vloni začal na silnici s kompaktama o Campy 50/34 a kazetou 13/23 – na začátky to stačí, potom to chce přiostřit kazetu na 12/23 nebo 11/23 a pohoda… Pokud vyloženě nejezdíš časovky tak 10 kolečko s těžkým převodem nepotřebuješ…
to je blbost, to plati tak mozna pro vylozene turistickou jizdu a taky ne kazdym, vid turisto:)
Jasně, já jsem turista, a taky proto říkám že 10 kolečko není nijak moc na běžné ježdění potřeba…samozřejmě pokud někdo jezdí poloprofi nebo profi tak každopádně 10, už kvůli plynulejšímu řazení…
Na rovinatou časovku mi stačí převody dva. 14-ka tam a 13-ka zpět :-)
Čím kopcovitější terén, tím je potřeba větší rozdíl mezi nejlehčím a nejtěžším převodem. Počet pastorků pak udává, jak jemně máš převody odstupňované. Čím jemněji, tím lépe. V horách rozdíl dvou zubů tolik nevadí, ale na rovině je to vopruz největší. Proto zkušení borci furt přehazují kazety a ti pohodlní si vozí trojpilu, protože s ní mají všechny převody vždy s sebou :-D
Záleží, co a jak chceš jezdit, pokud ne vyloženě závody, tak Ti 9kolečko podle mě bohatě stačí, spíš dobře promyslet kombinaci koleček na kazetě, případně typ placky- compakt ano,ne?! …já v dobách dávných, kdy sem eště trochu honil čas na silničce měl 8kolo na starý dobrý Sh 600 a naprosto v pohodě..ale jeto už dávno a vše se možná změnilo…doba je uspěchaná…jo, řekl bych, že na 9kolečku Ti déle vydrží řetěz…ale co já vim, na silničce sem snad už 2 roky neseděl…
klasická hoby kazeta je devítka 12–23, desítka je to samé s 25 navíc, která se může hodit.
ale sehnat 9sp kazetu 12–25 taky není problém :)
akorát je to hůř odstupnovaný, jinak je to v pohodě
9vítka má větší životnost. Jsou silnější pastorky i řetězy. Takže já vozim 9kolo na silnici a na biku jsem se vrátil dokonce na 8 kolo.
Přesně tak,mě u desítky odchází řetězy i kazaty znatelně rychleji,než na kdysi osmi nebo nedávno na devíti kolečku.Ten řetěz je u 10 slabší už na pohled
no nevím jestly okem poznáš 0,6mm !!!
Když si řetězy položíš vedle sebe, tak to poznáš i pouhým okem. Hlavně že to vydrží a je to spolehlivý. Motto „Všechny příliš odlehčený věci stojej za hovno“. :-)
no když je dáš vedle sebe – jinak poznáš prd
spíš bych řekl:
„Všechny na špatných místech odlehčený věci stojej za hovno“.
já to mám stejně