Agang Patriot - téměř nulový SAG

59 nepřečtených
  • AleZ80

    Ahoj,

    mám necelých 70 kg a když nafouknu tlumič X-F O2 R na 120 PSI, tak mám SAG jen cca 3–4 mm. Do zdvihu to však jde velmi ochotně – pokud stoupnu do pedálů a propružím, tak to dostanu do cca 2/3 zdvihu, nerovnosti to žehlí také dobře a na cca 30 cm dropu jsem to dostal na 90% zdvihu, takže méně už tlumič foukat nemůžu.

    Rebound mám nastavený zhruba v polovině rozsahu.

    Stejný problém mám i s tlumičem Fox RP23 (ten musím foukat na cca 160–170 PSI).

    Měl jste někdo stejný problém s tímto kolem ?

    0 0
    • Concorde  

      Bude to chtít poladit progresivitu (zmenšit objem vzduchové komory vložkou)

      0 0
        Výběr z produktů
        Přejít do shopu (Komponenty)
      • AleZ80  

        To jsem si také říkal a proto jsem sundal ten Fox, abych ho mohl hodit do servisu, ale zaráží mě, že je stejný problém i s tím sériovým X-F. Kdyby mi při jezditelném natlakování vyšel SAG 10–15%, tak je to nějak pochopitelné, ale toto je extrém.

        Další věc je, jak se to bude chovat v půlce zdvihu až bude tlumič vyvložkovaný a méně nafoukaný, když to jde takto ochotně do zdvihu.

        0 0
        • Concorde  

          To jak jde tlumič do zdvihu ovlivní taky velikost negativní komory (čím je menší, tím dřív přestane tlačit na pozitivku). No a pak je tu samozřejmě interní nastavení komprese, které s tím taky úzce souvisí (jde vlastně o počet a velikost shimstacků )

          0 0
    • Pedro404  

      Možná blbej dotaz, ale měříš sag, když na tom kole sedíš?:)

      0 0
      • AleZ80  

        Blbej dotaz :)

        Po propružení mě to kolo vždy zvedne zpět na ten minimální SAG.

        0 0
    • AleZ80  

      Tak user jopny váží asi o 3–5 kg více než já, ten X-F tlumič fouká na 110 PSI, SAG má 25–30% a na doraz nechodí.

      Může to být nějaký problém zadní stavby, nebo je to záležitost čistě tlumiče ?

      0 0
      • Peslezedirou  

        Tak zkus tlumič vymontovat o mrkni se jestli chodí zadní stavba v hladce, ale tipl bych spíš na problém s tlumičem.

        0 0
      • jopny  

        Jak píše Pes výše, odmontuj ho a vyndej z rámu, vyzkoušej zadní stavbu a třeba i přeměř tu pístnici, když je nafoukaný. Také bych ho zkusil vyfouknout a zkusit, jestli v něm něco nedrhne.

        0 0
        • AleZ80  

          On jde do zdvihu ochotně, ale když na něj přestanu působit silou, tak se vrátí zpět na cca 4-milimetrový SAG (když na kole sedím).

          0 0
          • Peslezedirou  

            Tohle vypadá na problém s negativkou, můj tip.

            0 0
            • AleZ80  

              Ještě doplním, že když jsem nafoukl tlumič FOX na 120–130 PSI (už si přesně nepamatuji), tak jsem měl SAG cca 40%, ale při tomto tlaku bych šel na doraz asi i na obrubníku a tlak použitelný pro jízdu jsem našel někde mezi 160 a 170 PSI (u X-Fusionu 140 PSI) což ale zase znamená téměř žádný SAG.

              0 0
    • mr.antik  

      tlumič je vpohodě roztahženej na plnej rozměr? Jestli není stuckuntej… ale to by byla náhoda na dvou tlumičích…

      A vůbec je to asi blbá úvaha, to by se chovalo jinak (obráceně)

      0 0
    • AleZ80  

      Takže jak to řešit ?

      Nechám vyvložkovat tlumič, aby byl výrazně progresivnějsí a pokud to pak s nižším tlakem bude moc měkké v půlce zdvihu, tak nechat zmenšit negativní komoru, aby fungovala jen v 1. třetině zdvihu ?

      Nebo doporučujete jiné řešení (např. potunění BoostValve) ?

      0 0
    • Honik  

      Myslim ze problem je v tlumici, jeden X Fusion mam ted rozebrany prave z tohodle duvodu. Chova se jako by vubec nemel negativku

      0 0
      • AleZ80  

        Chtěl bych to řešit úpravou toho Foxe (standardně osazovaný X-F jsem si nechal jen do rezervy kvůli těmto případům).

        0 0
      • tonik666  

        A nemůže to být opak stuck-downu? Že je ucpaný průchod mezi pozitivkou a negativkou, kde negativka je ucpaná s velmi nízkým tlakem?

        Takže by stačilo projet a počkat, jestli se to rozchodí?

        0 0
        • AleZ80  

          To se vztahuje k mému, nebo Honikovu problému ?

          0 0
          • tonik666  

            K tvému, ač se teda zdá že Honik má stejný problém jako ty.

            0 0
            • AleZ80  

              Abych měl stejný problém u 2 tlumičů (Fox je navíc nový), to už bych musel mít velkou smůlu a s oběma tlumiči jsem už něco najel.

              Dnes beru Fox do Bike Live na zvýšení progresivity, tak se zkusím s nimi o mém problému pobavit obohacený o vaše prognózy.

              0 0
    • MlokCZ  

      Ten rám neznám a nevím jaký má průběh, takže nemůžu říct, jestli je to v tomto konkrétním případě ok.

      Na trhu je spousta rámů, které mají právě takový průběh jako je popsané chování a je to zcela běžné, když se tam dá málo progresivní tlumič.

      Ono to i méně agresivně jezdícím jezdcům tak vyhovuje. Z popsaného stavu prostě lehce tlak uberou. To sag výrazně navýší (od určitého mezního tlaku sag strašně rychle klesá pro takovéto rámy s méně progresivním tlumičem) někam na 20%. A na konci zdvihu se to ani moc neposune. 30cm drop to posune třeba na 95%. A to někomu stačí, když větší skoky běžně neskáče. Klidně tak ani nemusí jít nikdy na úplný doraz.

      Zvýšení progresivity tlumiče to celé posune a pořeší pro mírně agresivnější jízdu.

      S negativkou podle mě žádný problém nebude a ani nebude třeba s ní nic dělat.

      A pro představu co udělá při podobném případu velká vs malá komora (dříve když ještě Fox měl více velikostí komor):

      • s velkou komorou při 5mm sagu (50mm chodu tlumiče) jsem chodil po dorazech hned
      • abych nechodil, tak bylo potřeba přifoukat a sag zmizel úplně (opravdu ani 1mm)
      • s malou komorou sag 20% a po dorazech jsem nechodil
      • změní se trochu i chování ve středu zdvihu
      0 0
      • AleZ80  

        Díky za reakci. Odnesl jsem tlumič to Bike Live, aby mi o 30% zmenšili HV komoru a pokud to nebude stačit, tak do 1 měsíce od vyzvednutí mi ji za symbolickou cenu zmenší ještě o dalších 30% (nebo 60%).

        Jinak tlumič je tedy HV, RT: M, VT: M, BV: 175.

        Průběh chodu zadní stavby bohužel neznám, ale třeba bude podobně atypický jako u Patriota EVO ( zde ).

        0 0
        • MichaelSimek  

          no evo nic takovyho popisovanyho nedela, nafoukano mam dost, sagy 30–35%, vyvlozkovanej neni, na doraz jenom pri velky kokotine, ale do zdvihu jde ochotne a funguej tak nejak si myslim ze dobre (ale mam tam monarcha)

          0 0
          • AleZ80  

            Nepropadá se ti do zdvihu při odrazech ? Ta křivka linkage je dost zvláštní.

            0 0
            • MlokCZ  

              Ta křivka je docela podobná Cube Stereo 2010 modelu, který jsem jezdil. Ten jen neměl konec křivky (lev. ratio) pak už ani klesající, takže tam byla progresivita ještě o chlup menší.

              A to byl také rám, který se choval podobně. Tedy s méně progresivním tlumičem od určitého mezního tlaku strašně rychle klesal sag až k nulovému.

              A u tohoto rámu mi to vycházelo, že s nevyvložkovanou velkou komorou u Foxe už bych neměl sag také téměř žádný, abych nechodil po dorazech.

              A s malou komorou jsem měl ještě rezervu, tedy na doraz jsem to při mnou požadovaném sagu neposlal nikdy (ale nezbývalo tam moc, jen v řádu 2–3mm na tlumiči).

              Jinak jen dle křivky lev. ratio je dost ošidné hodnotit. Ani při zkušenostech s mnoha rámy praxe vs průběh lev. ratio se ne vždy dovolím jen z křivky říct, jak to bude chodit. U některých tvarů křivek je to jednodušší a jasnější, u některých složitější a stačí drobná změna křivky a chová se to o hodně jinak.

              0 0
            • MichaelSimek  

              nepropada, urcite nijak zasadne, pri wheelie cejtim ze na sweetspotu se trosku zhoupne okousek niz, ale skoky, banace, dropy v klidu

              sag opravdu 30–35% (spis vic nez min)

              tlumic je debonair a nic jsem nevlozkoval a nemenil

              ale uz jsem od nekoho cetl ze prej na sagu je to „meky“ ale je to muj prvni full a na moje jezdeni zadny zasadni problem opravdu necejtim

              0 0
          • MlokCZ  

            I u Monarcha záleží jakou má komoru a jak je případně vyvložkovaný. Fox s velkou komorou jaký tam má (nebo nevyvložkovanou komorou nového typu, kde už se používá jen jedna velikost) je opravdu velmi málo progresivní.

            A Monarch býval progresivní dost ty kousky co jsem jezdil. Ale jak píšu, tak i u Monarchu to bude různé.

            Jen pro představu srovnání ze stejného rámu pro pár let starý Monarch vs Fox s malou komorou. Ten Monarch byl opravdu o hodně progresivnější i přesto, že se srovnávalo s malou komorou u Foxe. Být ten Fox s velkou, tak rozdíl bude ještě o mnoho větší.

            0 0
            • Concorde  

              Jenže na patriota se dává DebonAir. Nevím kolik má v sobě vložek ze série, ale „prázdná“ debonair komora je srovnatelná s EVOL od foxe – tedy hodně objemná = lineární

              0 0
        • MlokCZ  

          Pokud neskáčeš nějaké opravdu velké dropy (a tedy běžně dáváš jen o trošku větší než těch 30cm, třeba kolem 0,5m), tak si myslím, že to první vyvložkování bude stačit. Tedy pokud současně nechceš vozit i opravdu velký sag typu 30%+.

          Pokud nejsi velký skokan, že bys často dával velké dropy, tak je podle mě i zbytečné si dělat v chodu tlumiče nějakou větší rezervu a bohatě bude stačit těch 90% na 30cm dropu. A to první vyvložkování by to mohlo posunout na rozumný sag.

          0 0
          • AleZ80  

            Vyzkoušíme, uvidíme. Ten rám by mohl <1 m dropy zvládnout, tak bych k tomu chtěl mít adekvátně nastavený tlumič.

            0 0
            • MlokCZ  

              Tak to uvidíš. Na 1m dropy zvlášť když dopad bude blížící se placce nebo vyloženě na placku to možná ještě stačit nebude.

              U nižších zdvihů (pro ježdění se skoky kolem 1m považuju nižší zdvih do 150mm) se to obecně řeší vůbec blbě. Pokud poladíš na větší rezervu na skoky (tedy necháš to hodně progresivní), tak pak už zdvihu zůstane poměrně málo pro rozbité pasáže (kde využiješ zdvihu vždy o hodně méně než u velkých skoků) a nebude to už tak dobře žehlit.

              0 0
              • AleZ80  

                Takže bys spíše radil to tolik nezprogresivňovat, takto velkým dropům už se radši vyhýbat a pokud bych chtěl dát nějaký bike park, tak tlumič přifouknout ?

                0 0
                • MlokCZ  

                  Ano, já bych to zprogresivnil jen trochu. Navíc když to bude jen ojediněle a nebudeš dopady moc prasit, tak občas na doraz jít můžeš.

                  A do parku si pořiď druhé kolo :-)

                  0 0
                  • AleZ80  

                    Ty parky budou 5–7× do roka jen pro zpestření. Víckrát s nimi nepočítám.

                    0 0
                    • tonik666  

                      Tvl, 5×-7× do roka je většina mého víkendového ježdění :))

                      0 0
                      • AleZ80  

                        Jsem single, takže mě nic neomezuje.

                        Moc to není – letní dovolená ve Flims, kde dám tak 3 dny Runca Trail / Never End. K tomu 2×-3× Monínec a 1×-2× Trailpark Klínovec až bude hotový alespoň červený trail.

                        0 0
    • AleZ80  

      Tak mi v Bike Live dali do Foxu jednu vložku (zmenšení komory o 30%) a SAG mám 8 mm (14%) při jezditelném natlakování (135 PSI – po skočení z 30 cm dropu využiji 90% zdvihu). U tohoto Patriota je prý optimální SAG 25%, takže to bude asi chtít ještě jednu vložku a snad to pak nebude už zase moc progresivní. Jinak s touto jednou vložkou zadní stavba ztuhla v celém průběhu zdvihu a poskytuje lepší oporu při odrazech.

      0 0
      • MichaelSimek  

        to ma stejnou geosku jako muj patriot?

        0 0
        • AleZ80  

          Nemá. Tady je geo mého, ale dal jsem na to 160 mm vidlici, takže bych měl mít o cca 1 stupeň položenější hlavovku.

          0 0
          • MichaelSimek  

            tak to jo, ja jen ze vozim na mojim 30+% v predu i zadu tak jsem se divil tvojim sagum

            0 0
            • AleZ80  

              No, s těmi SAGy to bude asi podobné. Tuším, že tenkrát psali 25–30%, takže asi prubnu ještě jednu tu vložku a kdyby to s 25%-ním SAGem bylo moc progresivní, tak ještě můžu ufouknout na SAG 30%.

              0 0
      • De.Fly  

        tak uz jsem se konecne dostal i k cislum: vazim cca 85kg, nafoukano 140psi, sag 10mm. do tlumice jsem dal tu prostredni vlozku z baleni (viz. obrazek). Pocitove to jezdi pekne, zehli, na doraz jsem jeste nikdy nesel…

        0 0
        • AleZ80  

          Škoda, že Švec neuvádí, o kolik jednotlivé vložky zmenší HV komoru.

          Holt zkusím ještě jednu tu 30%-ní a snad to nebude moc.

          0 0
          • kubad  

            Švec ne. Ale Fox jo stačí hledat

            0 0
            • AleZ80  

              Tak asi hledat neumím, protože ani na Foxu jsem nenašel pro laika srozumitelnou informaci, o kolik % jednotlivé spacery zmenší HV1 komoru. Jen to dle té změti čísel vypadá, že ten nejmenší by měl mít velikost 1/2 středního a 1/3 velkého.

              0 0
          • AleZ80  

            Jinak ten SAG 10mm asi také ještě nemáš ideální.

            0 0
      • AleZ80  

        Takže jsem zkusil ještě trochu ufouknout, SAG mám 9–10 mm (16–17%) a po skoku z cca jednometrového dropu s dopadem do svahu s nízkým sklonem (viz. foto – prý jsem dopadl až dolů za tu desku) mi do dorazu tlumiče zbyly cca 2 milimetry.

        A teď co si myslíte ? Mám tam zkusit nechat dát ještě jednu vložku, abych mohl ještě ufouknout na SAG cca 25%, nebo myslíte, že by to už bylo moc progresivní a SAG by byl (při takovém natlakování, abych využíval celý zdvih) už moc velký ?

        0 0
        • MlokCZ  

          Zkoukni tuhle tabulku

          http://service.foxracingshox.com/…acerProc.htm

          a podívej se jaký máš poměr teď a jaký budeš mít s novou vložkou.

          Jestli to beru dobře dle info v tomhle vláknu, tak bys šel z 3,2 na 3,5. To klidně ještě zkusit můžeš. U XV1 a příslušné délky tlumiče je pak hodně velký skok na tu poslední možnou vložku. Z 3,5 na 4 je už dost.

          O jednu větší vložku bych klidně zkusil.

          A nevím z čeho je info, že nejmenší vložka zmenšila komoru o 30%. To bude o hodně méně, když poměr se změnil jen z 3 na 3.2. To je malá změna, která se dělá jen pro drobné navýšení progresivity. To jsi mohl vzít rovnou na další vložku.

          Pokud chceš hlavně navyšovat sag, tak ještě můžeš uvažovat o EVOL komoře. Ta sag navýší opravdu hodně a hodně změní chod v první třetině zdvihu.

          Já teď přidával pro LV komoru a 190/51mm tlumič z 0,6 na 0,8 vložku a to byl rozdíl dost malý. Také to je jen z 2,9 na 3,1 poměr. Nechával jsem tedy stejný tlak, který dal stejný sag a jen jsem potřeboval lehounce zvednout progresivitu.

          Pak jsem zkoušel EVOL komoru a to byl skok hrozně velký. Navýšení sagu bylo obrovské. S normální LV komorou foukám 145psi a sag mám 12mm. S EVOL komorou (při stejné vložce v tlumiči) jsem měl při 200psi sag 16mm. Takže bych potřeboval ještě přifouknout (16mm sag už nechci na tomhle rámu s chodem tlumiče 51mm) a už při těch 200psi jsem zdaleka nevyužil celý zdvih. Takže bych musel vyhodit vložku nejspíš úplně, což by vedlo k dalšímu navyšování tlaku. Takže EVOL komora šla zase pryč, na můj rám není vhodná.

          Měl jsi koupit sadu vložek a doma si s tím pohrát a vyzkoušet. Pro XV1 komoru jsem vložky doma neměnil, ale určitě to bude podobné. Vyměnit vložku je otázka 5 minut, nemusíš na to dokonce ani sundavat tlumič z rámu.

          Já to tak udělal a rovnou jsem vyzkoušel více variant a nechal tu ideální.

          0 0
          • AleZ80  

            Díky za obsáhlý komentář.

            Bohužel nevím, co vyjadřují ta čísla v tabulce (jsem naprostý laik, co se jen rád vozí).

            Do BikeLive jsem to dát musel, protože jsem měl špatné těsnění pod páčkou propedalu/reboundem a musela se otevřít i olejová část (takové úkony přenechám raději zkušenějším). Jestli oni používají tyto foxácké vložky či nějaké jiné, bohužel nevím. Servisák mi řekl, že jedna zmenší komoru o 30% a můžou se tam dát až tři.

            Jinak jsem to kolo tento víkend konečně pořádně projel na bike campu a zvykl si na něj. S tím cca 16–17% SAGem mi to nepřijde špatné, ale kdyby byl větší a snížil mi střed + ještě trochu položil hl. úhel, tak by to třeba bylo lepší.

            Jinak ty vložky jsem viděl prodávat jen po celé sadě a stojí více než 2× tolik, co mě bude stát přidání ještě jedné v BikeLive, takže to už asi nemá smysl řešit

            0 0
            • jopny  

              Na to snížení středu a položení hlavového úhlu bych zkusil použít offset vložky do tlumiče.

              0 0
              • Carloss  

                snižovat střed offsetama, když má tak malej sag je holej nesmysl.

                0 0
            • MlokCZ  

              Nevím jak ten starší typ vložek, ty novější se po jedné prodávají určitě (kupoval jsem nejprve celou sadu a na druhý tlumič už jen tu jednu správnou a ta stála 139Kč).

              To číslo je shock's air spring compression ratio. A i když to nemají nikde přesně vysvětlené, tak si myslím, že to je kolikrát se zmenší komora při maximální stlačení nebo taky kolikrát naroste tlak při maximálním stlačení.

              Takže např. pokud půjdeš z poměru 3 na 3,2, tak to bude zhruba znamenat, že pro stejnou sílu potřebnou k tomu, aby to šlo na doraz, tak budeš foukat tlumič na 3/3,2=0,94, tedy na 94% původního tlaku.

              Pak víš pro aktuální vložku jaký potřebuješ tlak pro akorát využití zdvihu. Dále si můžeš zjistit tlak jaký potřebuješ na sag, který by si zhruba chtěl mít. A z těch dvou tlaků určíš poměr o kolik bys potřeboval změnu. A stejnou změnu aplikuješ na stávající číslo compresission ratio tlumiče a získáš tak nové číslo jaké bys potřeboval. A u toho dohledáš odpovídající vložku.

              Nebude to fungovat úplně přesně, protože pořád stejná negativka, ale přibližně by to tak určitě mělo jít.

              0 0
              • Carloss  

                od tebe bych si chtěl nechat vyladit odpružení :) (myšleno jako obdiv)

                0 0
              • AleZ80  

                Moc ti děkuji. Těch 0,94 x aktuální tlak by mohlo být akorát a dle toho návodu, který jsi výše odkázal, bych si tu druhou vložku měl být schopný případně demontovat sám.

                Po jedné bohužel prodávají jen vložky pro CTDčka.

                0 0
            • MlokCZ  

              A tři vložky odpovídá originál vložkám pro XV1 komoru, tam je pro délku tlumiče co je na Agangu povolena vložka o velikosti 0,2 a 0,4 a 0,6. Takže ta největší je 3× větší než ta nejmenší.

              0 0
              • AleZ80  

                Jo, je možné, že pro servisy nabízí i třeba jen ty nejmenší vložky a ne celou sadu.

                0 0
                • Jenda  

                  nebo si to servis nechá u někoho za pár korun udělat ;-)

                  na to jaká je to blbost to stojí fakt nesmysl

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Už jsem si je chtěl tisknout na 3D tiskárně, jen jsem byl líný udělat model.

                    0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.